Tékozló Homár

Óvatosan a nyugdíjasbérlettel!

2012.09.11. 18:19 | jackyll | 86 komment

Aki még nem olvassa rendszeresen a BKV hírfeedjét, az meglepődhet, amikor megbüntetik lejárt nyugdíjasigazolványa miatt. Április 30. óta ugyanis csak az idei legújabb típusú bérletigazolványt fogadják el. Ja, hogy ezt bérletvásárláskor nem mondták?

Pénteken megbüntettek azellenőrők, mert lejárt a bérletigazolványom határideje, ami 2019.03.31-ig volt érvényesítve. Az indok, hogy márciusban született egy törvény, miszerint a nyugdijasoknak a bérletigazolványát évente érvényesíteni kell, és én jogtalanul használom, mert nem nézek ki nyugdíjasnak. (Szerintem nem minden nyugdijas korú jár bottal.) Annak ellenére, hogy a bérletszelvényem érvényes, és ott a helyszínen bemutattam az ellátottak utazási igazolványát, ami 2013. 03. 31-ig érvényes. Kértem, hogy akkor menjünk be a pénztárba és pecsételjék be a helyes dátumot.

Hiába mondtam, hogy sajnos nem olvasom a BKV honlapját  - minek is kellene?.és március óta már több bérletszelvényt is vásároltam, és több ellenőrzésen is átestem, de még SOHA, SENKI nem mondta, hogy ez a bérlet nem jó. pl. a metróban is tömegével állnak stb.  Erre azt felelte, hogy azok nem azért vannak ott. Kérdem én,  akkor minek?

Most, hogy elolvastam a BKV honlapját, ott többek között az is van, hogy a munkatársaik felhívják a figyelmet erre a tényre, de ez a mai napig sehol sem látható pl. a jármüveken elhelyezett reklámszöveg táblákon, sem a pénztárakban, sőt mikor a bérletet megveszem a pénztárosnak csak annyit kellene mondania, hogy érvényes-e a bérletem. Igazságtalanságnak tartom ezt az eljárást, hiszen kárt nem okoztam a BKV-nak miután érvényes jegyszelvényem van, és jogosultságomat is igazolni tudtam a helyszínen.

De szabály, az szabály, mondta az ellenőr. Hát ennyit a humánumról. Okulásként irtam, hogyha valaki ebben a cipőben jár, gyorsan nézzem meg, hogy a bérlete nem járt-e le. Talán az igazi "bliccelőket " kellene megfogni, és nem azt aki önhibáján kivül, jóhiszemüen  használ egy lejárt bérletigazolványt, érvényes bérlettel.

üdv. Patakiné

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Supreme* 2012.09.11. 18:40:57

Biztos nem volt szimpatttttikus a néééééni. Teccikérteni? Vagy a poszttolót még korai?

CID 2012.09.11. 18:47:38

Soha nem értettem, miért utazik minden nyugger kedvezménnyel.....

joska141 2012.09.11. 18:51:29

Nem értem a posztolót.
Nem kell olvasni a BKV honlapját és egyéb információs lehetőségeit.
Márciusban minden hírközlő eszköz, tényleg minden, szinte minden nap azzal volt tele, hogy az ellátottak jogi változása miatt új rendszer lesz a BKV-nál is.
Április vége óta csak úgy adtak új nyugdíjas bérletszelvényt, ha a nyugdíjas egyidejűleg új bérletigazolványt is csináltatott. Ez áprilisban volt, aki nem folyamatosan vásárolja a bérletet, hanem mondjuk csak most vett először, az sajnálatos.

epeficam 2012.09.11. 19:00:02

25 évesen joggal nézték a posztolót nemnyugdíjasnak

brand_boy 2012.09.11. 19:04:28

@CID: nem utazik minden "nyugger" kedvezménnyel, csak a 65 év felettiek.
Te sem olvasol BKV honlapot(bár ez máshol is fel van tüntetve).

leslie.t 2012.09.11. 19:09:53

és hamarosan te is leszel nyugger vazze!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 19:09:56

Na ja, a Nokiás dobozt meg kell tölteni valamiből.
Az volt már, hogy ezért tart itt a zorbán?

Rosszindulatú Vászka 2012.09.11. 19:10:20

Utólagos bemutatás, Akácfa utca nem jáccik?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 19:20:07

mondjuk ezt a lejárt nyugdíjasigazolványt nem nagyon pedzegetem. valaki vagy nyugdíjas lett egyszer, oszt akkor az is marad, vagy meghalik de akkor meg nem békávézik utána olyan gyakran.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.11. 19:21:03

" és én jogtalanul használom, mert nem nézek ki nyugdíjasnak. ("

És ha annak látszol, akkor már nem is kell érvényesnek lennie? Vagy mi a f@sz? :D

"Most, hogy elolvastam a BKV honlapját, ott többek között az is van, hogy a munkatársaik felhívják a figyelmet erre a tényre,"

A büntivel együtt. persze, miért szedhetnének be pénzt, ha előre szólnának? :D:D:D:D

bekbórd! 2012.09.11. 19:23:21

Örüljön a poszter, hogy a derék ellenőrök nem rúgdosták meg ellenszegülés miatt egy félreeső sarokban.

CID 2012.09.11. 19:28:15

@brand_boy:

65 év felett, ingyen utaznak, nem kedvezménnyel, így ha jól gondolom, bérletet sem kell vásárolniuk.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 19:38:32

@CID: te figyi, valaki lerókázta az avatarodat. gondoltam szólok, ne így mászkájj mán.

CID 2012.09.11. 19:56:02

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:

Előfordul az ilyen, ha valaki szar pogácsat eszik. Egyébként, fehér embereknél ezt hívják gulyás levesnek ;-)

axlandia 2012.09.11. 19:57:08

Május 1-től a Budapesti Közlekedési Központhoz tartoznak a bérletek és a jegyellenőrök.
Ezért bár sok mindenért szapulható a BKV, kivételesen ebben az esetben már nem illetékes..
Mondjuk a BKK ellenőrök is május 1 óta BKV-s karszalaggal nyomulnak.. :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 20:00:08

@bekbórd!:
Az haggyán!
Meg is szoptathatták volna!
Mint a tuggyukkit a rendőrök.

CID 2012.09.11. 20:01:50

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Világos alapon, sok sötét kocka. Esélyes. Ha a jövőben esetleg nem szólnál hozzám megköszönném, én sem fogok. Rendicsek ?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 20:03:02

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Ezt eddig nem mondtad.
Ó, édesistenem, ha tudtam volna....

CID 2012.09.11. 20:03:33

@Sün‼ ツ:
És még csak nem is fogazott volna :-)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 20:23:24

@Sün‼ ツ: óóó, köszönöm szépen, de inkább egy üveg martinit külgyél, arra nagyobb szükség van itt!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 20:32:04

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Lófax, az nem ital.
Captain Morgan + malackóla.
Na az fincsidela Vincsi!!!!69!!!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 20:44:37

@Sün‼ ツ: no ezen nem fogok összevszni veled, megihatod az összes keptenmorgent is :D

Jemi 2012.09.11. 20:45:35

Régi elméletem az, hogy az ellenőrök azokat büntetik, akikről kinézetről feltételezik azt, hogy ki fogják fizetni a büntetést..Posztoló járjon koszosan és büdösen..:)

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2012.09.11. 20:48:28

@Jemi: Esetleg badisan, szolcsizva, napraforgóhéjba kapaszkodva.

Jemi 2012.09.11. 20:52:19

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: és hallgassa hangosan a telefonján a Fásy mulató sztárjait:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 21:01:42

@Sün‼ ツ: még nincs gól. 0-0.
alig várom, hogy vége legyen. de a káposzták ügyesek.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 21:06:05

@Jemi: te szimpatikus vagy nekem. Te tudod mi az igazán kemény.

CID 2012.09.11. 21:08:51

@Sün‼ ツ:
Nemtom, de ha nagyon ellenkezni akarna, és nem nyomják a szömit, esetleg.

CID 2012.09.11. 21:15:07

Gondolod, elmondja neked te homokóra ? :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 21:16:24

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Áááá, akkor te vagy felül!
Azt imádom!!!!

@CID:
Márhogymi?
Miaza "szömi"?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 21:20:25

mondtam, hogy ügyesek. 0:1 káposztáéknak. ha én leszek a miniszterelnök, bizisten betiltom a focit.

peppe83 2012.09.11. 21:24:13

Kedves Patakiné!

Írja meg a történetet a BKK facebook oldalára, szerintem el fogják a büntit törölni.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 21:44:34

@Sün‼ ツ: najó, lehetek éppen diktátor is, akkor aztán matyizhatnak.
senkisincs felül. focimeccs van. 11-es a labancoknak.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 21:48:26

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Hát nagy arcuk vót, ahogy megállapítottam.
A németek meg szórakoznak kicsit.
De igazándiból nekem tök mindegy.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 21:51:54

@Sün‼ ツ: ójajj, hát nekem is tökmindegy. felőlem az összeset elküldhetnék alaszkába fát vágni, fizetném a jegyet is nekik.

csak most éppen ez a program én meg unatkozom.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 21:56:46

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Meg tudlak érteni.
Én speciell a téli betevőről gondoskodom.
Mióta szegény lettem, fontos az is.
De váltsunk inkább témát!!!
Most ki van felül?

Mást kérdezek.
Mikó lesz a sörözés?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 22:04:33

@Sün‼ ツ: melyik? a kollektíve vagy miénk? az utóbbi az csak rajtad áll, már mondtam. az előbbi meg hamarost, siess, ha ide akarsz érni :)

na megyek, leborotválom a mellkasomat, oszt elhalok mára.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.11. 22:19:18

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Kollektíve nem érdekel.
Egy tisztességes sün nem jár bulizni.
Az utóbbi érdekel esetleg.

Anomalocaris (törölt) 2012.09.11. 22:25:13

Én batgirllel akarok sörözni.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.11. 22:47:10

@Sün‼ ツ: 2:1 a cvekedliknek. jók voltak.

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: abba nem vagyok komplettens, csábítsd el magadnak :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.11. 22:49:06

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: megbuggyantál. Mit vársz tőle? Kiakasztana. Engem is. Jahogy extrém sport? Menjünk! Rajta.
@CID: nem én tehetek róla, hogy nincs nőd, nekem meg van. Kértem már: ha vergődésre adod a fejed, legalább csináld jól. Láthatóan ez nem sikerül. Szar lehet a magány ilyen foka. A (vissza)ütlegelés tudod nem törődés! Bár te kétségkívül annak fogod fel. Érzelmi trollok haza.:(

Anomalocaris (törölt) 2012.09.11. 22:53:27

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Sikoltozás lenne a vége.

@Kellemes Zérókomponista: Jöjjön Lapos is. Az lenne igazán perverz.

Marvin McNasty 2012.09.12. 00:56:50

én 24 éves vagyok és ingyen utazom. nyugdíjasnak-e nézek ki?

CID 2012.09.12. 05:32:05

@Kellemes Zérókomponista:
Te figyu már ! Ezt az analizálgatást hagyjad légyszi azoknak akik legalább egy pirinyót értenek hozzá :-)

Azt meg őszintén remélem, senki nem azért jár ide, mert törődésre vágyik :-(

CID 2012.09.12. 05:36:40

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat:
Ne tetézd kicsiÓ, ne tetezd, elég buggyanttal találkozok, nap mint nap ;-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.09.12. 07:14:30

Gyere a disznóklub elé,
Este nyóc felé,
Én is ott leszeeeek!

Írta Szűcs Judith verse.

cicmen (törölt) 2012.09.12. 08:26:23

Hiába mondtam, hogy sajnos nem olvasom a BKV honlapját - minek is kellene?.

Hát igen! Amikor valamit ingyen osztogatnak, vagy lemegy az ára, akkor olvas fűt fát a nyugger és egyből felfedezi! Ilyenkor meg? Háhonnantuttamvóna? :)

VT Man 2012.09.12. 09:10:26

Hány éves a posztoló, hogy nem nézett ki nyugdíjasnak?

Andriana44 2012.09.12. 09:34:40

Mentünk a vonattal, a lányomnak diákjegyet vettem (bérlete nincs, nem is kell, nem a suli és a lakóhely között utaztunk, szóval nem a 90%-osat vettem neki pont ezért, hanem a másikat (fene tudja már, hogy 50 vagy 33 %, de ez mindegy is.)
Kaller kéri a diákigazolványt. Odaadjuk a tokjában (egyik fele átlátszó). Mondja, hogy vegyük ki a tokból, látni akarja a másik felét is.
Könyörgöm, ha 15 éves, (és nem látszik 18-nak), és nem cigó, és tankötelezettség van 18 éves korig, akkor mi a f...sz van???? Mit ellenőriz egyáltalán????

2012.09.12. 10:40:28

@Andriana44: ha jelentkezel kalauznak a vasúthoz, akkor a kiképzésen biztos el fogják mondani milyen jeleket, biztonsági elemeket és érvényességi dolgokat kell ellenőrizni.
Erre te MOST vagy kiváncsi, hogy nem is vagy kalauz? Minek ?
Repülésirányítás is érdekel ? Vasbeton szerelés ?

Andriana44 2012.09.12. 11:06:41

@Kulics:
Oké!
De ha tegyük fel, lejárt a diákigazolvány, akkor mi van?
Akkor nem 15 éves? Nem gimnazista? Eleve tanköteles 18 éves korig, mert más nem is lehet, szóval nem értem a keménykedésüket, de mindegy.
(Más egy 20 éves, mert az már lehetne dolgozó is.)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.12. 11:14:25

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: :))

@CID: "ezt hívják gulyás levesnek"

Te, én akkor bármikor hányok gulyáslevest.

szgyula 2012.09.12. 11:44:35

Feleségemnek eltépte a bérlet igazolványát, majd közölte, hogy rongált igazolvány, nem érvényes, megbünteti. Nekem zsebrerakta a bérletemet és közölte, hogy megbüntet, mert nincs bérletem. Ha jól tudom, ezt a mocskot büntinként pár száz forintért csinálják. Tényleg vissza kéne küldeni ezt a népet Ázsiába. Nem azért, mert vannak, akik ennyiért erre képesek, hanem azért, mert ilyenkor a többség vagy a rabló mellé áll, vagy kussol. Én egyszer próbáltam megvédeni egy lányt (troll jegyet akart vele vetetni hazafelé menet, pedig már megbüntették -- a büntetéssel hazamehet). Majdnem összevert a csürhe, mert rontom az üzletüket (természetesen előre lepecséteét jegyet akartak eladni).

helianthus 2012.09.12. 11:54:25

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: ezt gondold át azért még egyszer, nehogy a végén Te sikoltozz. Amúgy belegyezem, de csak ha előtte velem mignonozol. :}

AlexWolf 2012.09.12. 12:12:56

Az egész BKV mocsok gecik gyülekezete...bár ezt tudjuk.
Anyámmal játszották el, hogy idén januárban nyugdíjas lett és kiváltotta a nyugdíjas bérletet.
aztán amikor jött ez a fasza szabály, akkor új bérletigazolványt kellett csináltatnia. + fénykép egy ezresért.

2012.09.12. 14:19:42

@Andriana44: nem ismerjük még ezt az infantilis és paternalista országot ? mindenkinek össze vissza adnak kedvezményeket, majd visszavonják, vagy szigorítgatják őket. az emberek meg mindent kijátszanak, csalnak és ezután szigorítanak. A végén a kaffkai szürreál idiotizmusnál tartunk.
Most ez van éppen.

McZozo 2012.09.12. 14:21:51

Ez az egesz szanalmas szerintem ahogy nalunk a bkv kezeli ezt a jegyes berletes kerdest. LAtszik hogy nalunk nem arrol szol hogy az emberek vegyenek hanem hogy buntethessenek. Nalunk sose merlegel pozitivan a szerv hatosag vagy aki eppen illetekes. Peldaul 2010 be meg turistakent kimentem londonba ahol az oyster kartyas rendszer mukodik (ez egy magneskartya szerueseg) amit kilepesnel es belepesnel le kell huzni egy olvason es az esetek tobbsegeben be se tudsz menni illetve ki se birsz jonni a hasznalata nelkul. Persze vannak kivetelek peldaul a DLR ami egy automata vezeto nelkuli hev szeru jarmu. Itt nincs kilepteto kapu meg beleptetu csak kivan rakva egy olvaso a peronon. na mivel nem volt a verembe ez a dolog igy kilepesnel nem huztam le ami akkor meg nem tudtam azt jelentette hogy egesz napos jegyet szamolt fel mondjuk egy egyszeri szimpla ut helyet ( 7 font kb mondjuk 2 helyett) Erre mikor rajottem a hibamra odamentem egy egyszeru ertekesiti ponthoz es elmondtam neki hogy hat turista voltma hulye voltam nem leptem ki de nezze meg ma ugyanott szaltam fel reggel mert ott van a szallodam nem tudna e valamit tenni. Erre mondta semmi problema es minden tovabbi nelkul felulirta a rendszert es visszatette a kartyamra a kulonbozetet.
Na ez az amikor azt mondom a rendszer ertem van es nem csak arra van kitalalva hogy szivasson meg.

helianthus 2012.09.12. 15:47:52

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: ha elmegyünk mignozni, fogok. Megígérem. De csak ha Te megeszel három mignont, egy kéket, egy zöldet és egy rózsaszínűt cukorgyöngyökkel a tetején.

Anomalocaris (törölt) 2012.09.12. 15:52:58

@helianthus: Nem. Akkor Én fogok, Odrival együtt. És olyat te nem akarsz látni. "Mignozni".

CID 2012.09.12. 16:39:11

@atpijkamo:
Semmi baj a képen látható anyaggal ! Bár az a zöld díszítés a tetején furcsa. Nem tudom, mit eszel te, ha ilyet hánysz, minden rendbe az emésztéseddel ? Lehet, hogy sok a szőr a gyomrodban, szólj a gazdinak adjon valamit, szaküzletekben lehet kapni ilyen kis bogyókat ami segít a macsekokon :)

CID 2012.09.12. 17:13:43

@atpijkamo: Persze persze, mindig ezt mondod.

Baluci 2012.09.12. 19:11:56

Sose értettem, hogyan hagyják magukat megbüntetni emberek? Még ha nem lenne jegyem, akkor se hagynám magam! Egyszerűen leszállok és kész... Ráadásul ez a posztoló jogosan használta a nyugdijasbérletet! Leszarom, hogy mit találnak ki, akkor is nyugdijas és ezt igazolni tudta!...

szombi 2012.09.12. 21:51:10

Miért? Talán majd bérletvásárláskor elmondják hogy mit nem szabad a villamoson, buszon, de még a metrón és a trolin sem: SZARNI, HÁNYNI, HUGYOZNI.
És még pár száz dolgot. Szép nagy sorok lennének a pénztárak előtt ha mindent elmondanának mindenkinek!
A lényeg ott van a bérlet hátoldalán! Ha nem tudja elolvasni akkor miért veszi meg???

helianthus 2012.09.13. 08:52:05

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: akarok olyat látni!!!! akarok, akarok, most!!!!! négynégy

Agyalap 2012.09.13. 21:22:47

Kedves Patakiné!
A megoldás pofon egyszerű. Méghozzá a szó szoros értelmében. Fél évig proteinkészítményeket és anabolikus szteroidokat szed, majd a következő ellenőzéskor a fenti kapaszkodót fogó jobb kezén kicsit megugasztja addigra termetesre nőtt bicepszét és kicsit kicsit elmélyített hangon azt kérdezi: Keresed a bajt pajtás?
Láttam, ez működik. Szoláriumos bőrrel még jobban megy.

brand_boy 2012.09.15. 13:53:20

@CID:
65 éves kor felett az csak részhalmaza a nyugdíjasnak,de ez neked bonyolult.
süti beállítások módosítása