Bár papíron októbertől 2 napjuk van a szolgáltatóknak, hogy regisztráljanak egy hívószámváltozást, a valóságban természetesen ez nincs így:
A 2/2012. (I.24.) NMHH rendelet alapján október 1-jétől egyszerűbb lett a számhordozás, mely szerint erre két napja van a szolgáltatóknak. Október 3-án kezdeményeztem a Vodafone-nál, mint átvevő szolgáltatónál hívószámom áthordozását, melyre okt. 11-re kaptam időpontot (időablak). Előzetesen tájékozódtam az átadó szolgáltatónál, a Telenornál is. Tájékoztattak, hogy lejárt tartozásom nincs, egyeztettük az adataimat, melyek megfeleltek a valóságnak.Október 4-én SMS értesítést kaptam a Vodafone-tól, mely szerint az átadó szolgáltató kiállította a hordozási engedélyt. 11-én újabb SMS érkezett, melyben arról tájékoztattak, hogy a hordozási kérelmem elutasításra került.
Közben megkerestem a KRA-t (MNHH központi referencia adatbázisa), akik megerősítették, hogy a Telenor utasította el a kérelmet. Újból egyeztettem adataimat mindkét szolgáltatónál, az adataim egyeznek.
Felhívtam mindkét szolgáltató ügyfélszolgálatát (a rögzített hívások időpontját feljegyeztem). A Vodafone elmondása alapján a kérést a Telenor utasította el, a Telenor állítása szerint a Vodafone nem nyújtotta be a kérelmet. Újabb számhordozási időpontot kértem, amely október 16-ra esett.
Október 16-án újból elutasították a kérelmet. A két szolgáltató újból mást állít. Közben megkerestem a felügyelő szerveket is panaszommal, valamint az átvevő szolgáltatónál újabb időpontot kértem a számhordozásra. A két újabb időpontot is elutasították, majd bejelentettem mindkét szolgáltatónál a rendelet szerint az elutasított kérésekre a kötbér igényemet.
A szolgáltatókat észrevehetően nem nagyon érdekli a vonatkozó rendelet. Természetesen írásban is megkerestem őket, de a 30 napos válaszadási határidővel nem vagyok kisegítve, és egyik sem válaszolt arra a kérdésemre, hogy mi az elutasítás oka.
Magyarországon így működik az egyszerűsített eljárás. Közben a szolgáltatók fórumán és közösségi oldalán rengeteg ügyfélpanasszal szembesültem, melyek jelentős részet az egyoldalú ÁSZF módosításokból fakad, de az egyszerűsített számhordozással is sokaknak van problémája. Kilátásba helyeztem a szolgáltatókkal szemben pertársaság létrehozását.
Ha esetleg valakinek van ismerőse, rokona, politikus barátja, vagy akárki, aki az ügyben segíteni tud, kérem, hogy vegye fel velem a kapcsolatot. Elsődlegesen a hívószámomat szeretném áthordozni, igaz, hogy ez már lassan egy hónapja zajlik a két nap helyett...
Az utolsó 100 komment: