Tékozló Homár

KGFB-rémálom Allianznál

2012.11.09. 12:04 | jackyll | 54 komment

Gabriella sehogy sem tudja átiratni az Allianznál tévesen detektált bonus-besorolását. A telefonos ügyfélszolgálatnak minden alkalommal elölről kell mondani a sztorit, emailre nem reagálnak, és legfőképpen nem csinálnak semmit a borzasztóan komplexnek látszó problémával:

Október elején volt a gépjármű kötelező felelőségbiztosításom évfordulója az Aegonnál. A Netrisken az adataimat beírva árajánlatot kértem, és mivel az Allianznál alacsonyabb díjú biztosítást ajánlottak, megkötöttem velük az új biztosítást. Ez még augusztusban történt. Amikor a kötvényt postán kiküldték szeptemberben, azon a bonus-malus besorolásom hibás volt (M1 helyett M4),ami a biztosítási díj szempontjából nem elhanyagolható különbség. Azonnal felvettem telefonon a kapcsolatot az Allianzzal, felhívtam a figyelmüket a hibára és kértem annak kijavítását. Ekkor azt a választ kaptam, hogy csak akkor tudják lekérdezni a helyes besorolásomat a központi nyilvántartásból, amikor megszűnik az előző biztosításom az Aegonnál, ezért október elejéig türelemmel vártam.

Ez a negyedik hét, amikor próbálom elintézni a hiba javítását, de sajnos sikertelenül. Közben körülbelül 10 alkalommal hívtam fel az Allianz ügyfélszolgálatát, ahol minden egyes alkalommal újra végig kellett mennem az adategyeztetés folymatán, illetve mivel minden egyes alkalommal új ügyintézőhöz kerültem, el kellett mesélnem az egyre hosszabbra nyúló történetet.

Az egyik barátnőm szintén telefonos ügyfélszolgálaton dolgozik, náluk minden egyes hívást külön azonosítószámmal rögzítenek, és az ügyfél akárhány alkalommal visszatelefonál ugyanabban az ügyben, mindig ugyanaz az ügyintéző kezeli a megkeresést. Miért nem tudja ezt minden ügyfélszolgálat bevezetni? Sok időt spórolnának az ügyfélnek és saját maguknak is.

Mindenesetre közben az Allianz tanácsára felvettem a kapcsolatot az Aegonnal is, akik ugyan nem voltak hajlandóak az Allianz által kért dokumentum kiadására (amit nem is tudom, hogy miért nekem kellett intéznem, miért nem képes erre a két biztosító egymás között), de egy héttel később emailben megerősítették, hogy ismét feltöltötték az adataimat a központi nyilvántartásba. Innentől elvileg már csak le kellene kérni az adatokat az Allianznak.

Ezt sajnos azóta sem sikerült kivitelezni. Közben ismételten kiküldték a hibás kötvényt, én végső elkeseredésemben emailben is leírtam a panaszomat, hogy nyoma legyen, ám ezt válaszra sem méltatták.

Az ügy továbbra sem oldódott meg. Amikor tegnap ismételten felhívtam az ügyfélszolgálatot, az egyik kolléga ma délelőtt 11-re ígért egy visszahívást, amit nem tartott be. Ma felhívtam őket, hogy szeretném felbontani a biztosításomat. Az ügyintéző azt ígérte, hogy továbbítja a panaszomat a panaszkezelő részlegnek, akik elvileg jelentkezni fognak - 30 nap múlva.

Üdvözlettel: Gabriella

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.09. 12:12:18

"emailben is leírtam a panaszomat, hogy nyoma legyen"

Öööö... és milyen nyoma lett?

Ha átveszi a levelező szerverük, általában visszaad egy azonosítót. Az megvan?

Inkább ajánlott levelet ajánlanék, hogy nyoma maradjon.

Anomalocaris (törölt) 2012.11.09. 12:17:35

@atpijkamo: Ajánlatos ajánlott levelet ajánlani.

Manyecska 2012.11.09. 12:19:34

@atpijkamo: ühüm, tértivevénnyel, +50 Ft-ot megér!

Manyecska 2012.11.09. 12:22:37

Jah, én meg kokomlistán vagyok..

Bálintka. 2012.11.09. 12:36:29

És mi van ha az Aegon küldte át rosszul az adatokat?

2012.11.09. 12:46:01

tévesen detektált

Ezt azért nem kellett volna!

2012.11.09. 12:49:27

Ja bocs! Dzsekillt már lehet?

2012.11.09. 12:52:56

-Tessék, biztosító.
-Halló! Telefonon kötnek lakásbiztosítást?
-Sajnos nem!
-Akkor hívom a tűzoltókat!

Manyecska 2012.11.09. 12:54:52

@cirróka: én barátnőm helyett barmot olvastam:(((! :D /bocsánat!!/

parkolok.com 2012.11.09. 12:55:33

ehh.. biztosítók.

Pár éve történt meg velem:
Eladtam a kocsimat, majd felmondtam a biztosítást (B10). kb 1,5 évig nem is volt kocsim. Majd vettem egy másikat. Bementem a régi biztosítómhoz, mert az új kocsihoz is ott akartam megkötni a KGFB-t. Erre közli a hölgy (miután minden adatomat felvitte a rendszerbe, beleértve az előző biztosítót is, ami Ők voltak), hogy addig A0-s besorolást kapok, amíg az előző biztosító hivatalosan nem igazolja a B10-et.

Kérdőn ránéztem, hogy ha Kérek tőle egy igazolást magamnak, majd visszaadom neki akkor azt elfogadja??

Bambán nézet vagy 15mp-ig azt felfogta. Elnézést kért és elintézte.

Manyecska 2012.11.09. 12:58:10

@atpijkamo: márhogy "az egyik barom intézte.." :D:D:D :(

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.09. 12:58:18

@parkolok.com: "felmondtam a biztosítást (B10). kb 1,5 évig nem is volt kocsim."

Mákod volt, azt hiszem két év alatt évül el a bónuszod. És a maluszod.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.09. 13:00:36

@cirróka: Nem lehetett, nem lehet, és nem fog lehetni.

Bannolnak, apám, necsináld. Aztán regelhecc megint.

Anomalocaris (törölt) 2012.11.09. 13:04:04

@Dr Jozef Vengloš: De még mennyire! Még mindig a hatása alatt Vagyok! Lesz is belőle poszt!

2012.11.09. 13:04:40

@atpijkamo: 3 után meg a priuszod!

Skodakék Fábia 2012.11.09. 13:05:15

Mia facért nem a netrisknél szólt szerencsétlen poszter hogy baszakszanak vele? Azok nem intézkednek ilyen ügyben?
Megannyi kérdés...

Anomalocaris (törölt) 2012.11.09. 13:05:47

@atpijkamo: Nagyon utálom ezt a szót egyébként, valahogy sose tudom elsőre leírni. És még csak nem is úgy hogy elgépelem, hanem valahogy egyszerűen leblokkolok a szó közepén, hogy most mi legyen.

2012.11.09. 13:05:58

@atpijkamo: Van még egy két állatfaj ami rám illik! :)

Manyecska 2012.11.09. 13:07:47

@cirróka: aha, rájöttem, többen szeretnék.. ha se..tolnák őket a sitten!:)..

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.09. 13:08:49

@cirróka: Nem gond. A régi nickedet átírod, az új nicked meg felveszi. Észre se lehet venni.

2012.11.09. 13:08:56

@atpijkamo: Bannolnak, apám, necsináld. Aztán regelhecc megint.

Majd előállok valami regös énekkel, hogy ne bannoljanak! :)))

Anomalocaris (törölt) 2012.11.09. 13:11:59

@atpijkamo: Az önmagában nem kielégítő magyarázat, mert a Fortpflanzungot le tudom írni minden további nélkül.

2012.11.09. 13:14:16

@Manyecska: Ez most nem volt szép tőled! :)))

Anomalocaris (törölt) 2012.11.09. 13:15:20

@atpijkamo: Nézőpont kérdése, úgy is lehet értelmezni, hogy ezekkel (is) kiemelkedem az embik komposztjából.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2012.11.09. 13:18:33

@cirróka: eldetektált, esetleg defektált vagy mi. Szép ez a magy... izé nyelv!

Manyecska 2012.11.09. 13:18:48

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: na én ezt már majd egy éve mondtam hogy érzésem szerint akik itt vannak valamilyen súlyos problémával/defektussal küzdenek, magamról tudtam.., !:D:D Pedig a pszichomókus/pszichocica nem én vagyok:)!

Manyecska 2012.11.09. 13:20:29

@cirróka: jólvan mégcsak most ebédeltem:D..!!

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2012.11.09. 13:21:32

@Manyecska: Arrranybánya (nem, nem az aranyat el nem adócég) lehetünk egy szagembernek! Hány (kis)doktorihoz vehették innen az anonim alko, izé, alanyokat!

VilMarci 2012.11.09. 13:30:48

"az ügyfél akárhány alkalommal visszatelefonál ugyanabban az ügyben, mindig ugyanaz az ügyintéző kezeli a megkeresést"
Na, ezt így, ebben a formában nem hiszem el.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2012.11.09. 13:33:22

@Manyecska: Gyanúsan kevés! Propagandaszagot érzek, jelentkezzen, akinek valakijét itt, Magyarorwszágon ették meg a poroszlánok!

ferand1979 2012.11.09. 14:30:36

A dolog egyszerű. Nem jól vitte fel a rendszerben (KKR -központi kárnyilvántartó rendszer) a régi biztosító az adatokat, így az új biztosító csakis a rendszerben lévő adatokkal tud dolgozni.
Teendő: a régi biztosítónál felvetetni jegyzőkönyvet, bemutatván a régi biztosítási adatokat, és kérvényezni a rendszerben történő újbóli felvivést. Az új biztosítónál pedig kérvényezni az adatok újbóli leolvasását, szintén jegyzőkönyv felvételével...
Amúgy a Netrisk-en is bejelenteni HIBÁnak, és kérvényezni ott is az adatokra való odafigyelést... De legalábbis, hogy csesztessék mindkét felet a mihamarabbi előrehaladás végett.

Amúgy egy kérdés.. A posztolónak nem volt véletlenül balesete az elmúlt 1 éven belül? Mert akkor magyarázható az, hogy nem ugrott előre M1-re, hanem 2-t vissza lépett M4-re...

Továbbá... A régi Homárosok 2012 év elején olvashattak eleget erről, hogy néha a biztosítótársaság rosszul viszi fel az adatokat (néha csoportosan is..), így szenvednek egy jó ideig az autósok.. Pl. én is így jártam, hogy a K&H nem jól vitte fel a bónuszomat, és rá kellett volna fizetnem 17.000-t az éves biztimre, holott az össz éves csupán 10.000..... Röpke fél év alatt sikerült is a társaságoknak egymás között tisztázniuk magukat. (ill. engem...) Ezalatt én az UNIQA-tól kaptam vagy 5 csekket, és ezen felül még vagy 5 felszólítást, anyázást, fenyegetést. Mellesleg e-mailen is még vagy 15 felszólítást.. Ennyit arról, hogyha kérvényezed, hogy mindent elektronikusan kezelsz, és olcsóbb a biztid... Szegények ráfizettek kicsit a hülyeségeik miatt... 5 ajánlott levél + másik 5 sima levél + bizt. adó, + a kiállított, kiküldött éves bizti kártya... Épphogy fedezte azt a kis összeget. Na belőlem nem gazdagodtak meg.. És még jó hogy nem is okoztam kárt...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.09. 14:35:02

Nálunk az van, h mikor papám meghalt az autót ugye mi, a család megörökölte. Szépen beleírtak engem a forgalmi tulajdonosa sorába, a húgomat és mamámat beírták - kézzel, mert erre rovat nincs - társtulajnak.

14 éven keresztül ezzel nem volt semmi baj, majd tavaly váltáskor szétdifferált a magyar biztosítási szakma, ledobta az agyuk az ékszíjat és mindenki azt mondta, h ilyen nincs, ilyen nem létezhet, ez kizárt ilyet ők még nem láttak.

Hiába mondtuk, h de, ez így van 14 éve kötötték az ebet a karóhoz. Mi már ezzel váltani sosem fogunk, örökre Uniqua ügyfelek fogunk maradni ...

Ládatündér 2012.11.09. 15:05:22

Ezt nekem az MKB, K&H, Posta trió tudta eljátszani. Első volt a hunyó. Szerencsére a férjem ismert valami fejest a brókernél, pár nap alatt elintézték (első nekifutásra nekem sem sikerült).

esef 2012.11.09. 15:28:26

ajánlott tértis levél mindkét biztosítónak és a mabisz-nak is. egy hét alatt el lesz intézve.
nekem a KKR-es nyilvántartásomat szarták el (köszönjük Allianz), ment a levél és láss csodát. persze amit utána kaptam levelet tőlük aszerint én voltam a hülye. mert ők lejelentették ám az adatokat (igen, csak hibásan...)

napalm 2012.11.09. 15:59:12

@klarky:
ezhogy?
forgalmi ennyi ideig nem életképes....

É2I 2012.11.09. 17:37:25

" mindig ugyanaz az ügyintéző kezeli a megkeresést. Miért nem tudja ezt minden ügyfélszolgálat bevezetni?"

Tényleg ennyire hülye vagy? Már bocs, de gondold ezt végig. Amikor neked eszedbe jut telefonálni biztos ott lesz, mindig akkor dolgozik az adott ügyintéző. Ja.
A barinőd meg átbaszott, mert ilyen telefonos ügyfélszolgálat sehol sincs a világon.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.09. 18:56:35

@napalm: Volt már cserélve a forgalmi. Az okmányiroda simán beleírja, h van két társtulajdonos is és lepecsételi.

A hivatalos feljegyzések közt van.

Csak a biztosítóknak nem tetszik a dolog.

asdf 2012.11.09. 19:24:21

Tavalyi ev vegi hajras kotes, ket autora, mindketto egy masik auto bonuszat orokolte, az egyik egy eladottet, a masik egy GTK-ra torottet. Szerzodeskotesnel adasveteli szerzodest, es regi biztositos bonuszigazolast feltolottem. A biztosito (veletlen itt is az Uniqa) ugy haromszor kuldott levelet (a ket autora termeszetesen ugyanaznap feladva, kulon-kulon boritekban, kulon-kulon postakoltseggel, mert ez igy logikus es gazdasagos), hogy hat azok az autok nem abban a bonuszban vannak es fizessek de izibe'. Irom, hogy sasolni kene a dokumentumokat, amit feltoltottem. Ok azert csak kuldtek meg levelet. En meg anyaztam a Netrisknel is, meg naluk is.
SZEPTEMBERRE sikerult a helyes bonuszba pakolni az autokat.

Manci néni, a szomszéd 2012.11.09. 23:31:50

"a bonus-malus besorolásom hibás volt (M1 helyett M4)"

Drága Gabriella. Először is meg kellene tanulnod vezetni.

Másodszor, ha már nem tudsz, amikor eléred az M10-et, akkor kapsz egy B10-est, amit ha megreklamálsz, azt kevesebb mint 10 másodperc alatt korrigálni fogják. Hidd el nekem!

Unbiased 2012.11.10. 12:01:49

Az a baj, hogy sem az otthagyott, sem a választott biztosítónak nem érdeke, hogy egy előnyösebb bónusz-malusz érték kerüljön nyilvántartásba; így aztán a legegyszerűbb számukra, hogy széttárják karjaikat. Hogy a Netrisk a sok nagyhangú hirdetés ellenére sem tudott itt eredményt elérni, az fura.
süti beállítások módosítása