Tékozló Homár

Büntiből csökkenti zombijáratait a Ryanair

2012.11.26. 13:22 | jackyll | 53 komment

Bár elvileg a drága Lisztferihegy miatt csökkenti a járatai számát a Ryanair, K.B. azt tapasztalta, hogy a józan paraszti észnek nem biztos, hogy túl sok köze van a tervezéshez. A Homár nem talált vasárnap reggeli járatot, csak délutánit, de annak sincs túl sok értelme a hétfő reggel 6-os helyett:

Szeretnék veletek megosztani néhány gondolatot M.O'Leary úr cégének budapesti tevékenységéről. Elöljáróban annyit, hogy Brüsszelben élő szellemi foglalkozású emberke vagyok, akinek a családja Budapesten él, így rendszeresen ingázok a két város között. Amikor becsődölt a MALÉV - személy szerint én nem gyászolom őket - verseny indult az alapvetően jól jövedelmező Budapest-Brüsszel útvonalon a Wizzair és a Ryanair között. Ez ténylegesen olcsó repjegyeket eredményezett, főleg, ha az ember előre megvette őket - a budapesti reptéri viszonyokra nem térnék ki, mások már megtették. Én gyakran a péntek esti járattal utaztam haza, aztán hétfő reggel az ún."zombijáratokon" -reggel 6 óra körül indulnak- jöttem vissza. Így teljes hétvégéket tudtam tölteni a családommal. Először a Wizzair szüntette meg hétfő reggeli járatát, eddig ez nem volt gond mert legalább repült a Ryanair elfogadható áron. Viszont szombaton kaptam emailt O'Leary úrékról, hogy január 10-től megszűnik a hétfő reggeli járat, és írjam át a megvett jegyemeimet.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy vasárnap 1 óra körül el kell indulnom, hogy a délutáni járattal érkezzem Brüsszelbe. Ismétlem, hogy sokat utaztam a reggeli járatokkal, köztük ma reggel is, és folyamatosan 90-100 százalékos telítettséget tapasztaltam, tehát nyereséges volt a járat. Nem értem, hogy a verseny olyan "felkent apostola" mint O'Leary úr miért akar bevételt és nyereséget elveszteni. Január 10-től vasárnap reggel(!) fognak járni. Ez tutti bukta. Nem értek a fapadosok lélektanához vagy gazdasági módszereihez, de ez a döntés enyhén szólva furcsa.

Üdvözlettel:

K.B.

Brüsszel

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bekbórd! 2012.11.26. 13:34:56

Majd itt a Homáron megfejtjük a lélektant.

Atörökk 2012.11.26. 13:35:50

M.O'Leary úr valószínűleg mostantól a whiskey élvezetének és a falkavadászat örömeinek kíván élni, és szarik az üzletre. Uff.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.26. 13:40:01

én sem értem, pedig ma reggel 5-kor azon gondolkoztam, hogy elszállok brüsszelbe..de aztán lettem róla és inkább bejöttem dolgozni.

É2I 2012.11.26. 13:45:41

Hát ez a szopás, hogy finom legyek és úrias.

auralborder 2012.11.26. 13:47:12

"Repülj tovább nélkülem, nekem már más az életeem.."

Nálunk a helyi buszközlekedés szűnt meg évekkel ezelőtt. Először úgy kezdték, hogy megszüntettek egy csomó olyan járatot, ami állandóan tele volt, hogy aztán az emiatt durván visszaeső utasforgalomra hivatkozva megszüntethessék. Bevett módszer ez. Qrva egy világ van.

Szenthomárság 2012.11.26. 14:09:27

Mit keres oszkópéter csivavája a ryanairbe'?

A Spanyol Inkvizíció 2012.11.26. 14:13:15

Amúgy néhány egyetemen meg a fűtés szűnt meg. néhány kórházban ha szeretnél injekciót, akkor kimész és kiváltod, ha az oviban szeretnéd, hogy a gyereknek kitöröljék a seggét, akkor viszel be papírt.
Szóval igazi sikertörténet ez.
Most akkor egy szar brüsszeli járat kit érdekel.

Sokorai_Atala 2012.11.26. 14:17:39

Miért nem gyászolja a Malévot? Az legalább, ha novemberben kiadta a téli menetrendet, az tartotta áprilisig.
Meg nem volt felár a 2,5 cm-rel nagyobb kézipoggyászért (borsos). Malév megengedte, hogy a könyvemet meg az újságokat a kezembe vigyem, ezek a fapék, meg ott, ahol még 200 ember próbál kikerülni (check in) tetetik el veled, amit meg a gépen jól előveszek.

kendeffybotond 2012.11.26. 14:23:37

Szerintem meg vmi trükk van a dologban, csak még nem jöttem rá, hogy miről van szó.

helianthus 2012.11.26. 14:25:21

Tudom, hogy Brüsszelbe ingázni nem vall sikeres emberre, meg ilyened, de én most megsajnáltam szegény posztert. Azért nem mindegy, hogy hétfő reggel vagy vasárnap reggel tud visszamenni dolgozni. Szegény családja sínyli meg ezt is. :(

kendeffybotond 2012.11.26. 14:25:28

@A Spanyol Inkvizíció:
Igen az is szar ami az iskolákban és a kórházakban történik. Meg ez a sztori is szar más összefüggésben.

Például, ha bezárnánk a Parlamentet sok légzőkészüléket lehetne venni a gyerekeknek...

Dr Gregory House 2012.11.26. 14:32:09

O'Leary úr már tudja, hogy a szabadságharc eredményeképp hamarosan kilépünk az EU-ból és a külföldön dolgozó magyarokat pedig kivégzik.

antelem 2012.11.26. 14:32:55

A Ryanair szimplán zsarol és roppantul nem érdekli, hogy épp azokkal zsarol, akiknek szolgáltat. Abban bízik, hogy az elégedetlenkedők pl. a repülőteret okolják.
Aztán ha kicsikarta az árengedményeket, röhög a markába és szépen zsebreteszi, illetve jó lesz a következő zsaroláshoz.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.26. 14:34:09

Aggyonmá'valakiegyzsebkendőtmer'mingyá'sírokapicsábamántélleg!

ergerberger 2012.11.26. 14:53:00

"Brüsszelben élő szellemi foglalkozású EMBERKE vagyok"

EMBERKE vagy bmeg?! Akkor lófaszka a seggedbe!

Manyecska 2012.11.26. 14:56:18

Szerintem ezt vénszivar írta.

garrett27 2012.11.26. 15:06:18

Így is kell kérem szépen! Egy rongyos brüsszeli minimálbérért nehogy már fél napot ellopjak a családtól! Ráadásul még azt is abban a semmire sem jó Euróban fizetik. Tragédia! Ezért fel sem kelnék. Inkább alszom egy kicsit tovább, azután hétfőn reggel jókedvtől kicsattanva ballagok be a szép magyar környezetbe, hogy lenyúljam a munkáltatót a sok-sok kemény magyar forinttal! Élni tudni kell! Ja és oda is gyalog megyek, nehogy már egy kapitalista céget támogassak! Nekem így sokkal hazafiasabb. Jövő héttől pedig szabadságharcot hirdetek a sárga csekkek ellen. Találkozunk a Pilvaxban!
A szegény brüsszeli magyar melósok kedvezményesen csatlakozhatnak.

rio.pete 2012.11.26. 15:08:39

"Brüsszelben élő szellemi fo..." itt először azt hittem, máshogy fog folytatódni a mondat :)

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.11.26. 15:11:39

A poszt-toló szakítson meg minden kapcsolatot a Magyarországon élő rokonaival, és akkor nem lesz erre gondja. Repülőjegyre sem kellene költenie.
Szóval a poszt-toló a hüje.

Atörökk 2012.11.26. 15:22:11

@Manyecska:
Ha ő rendszeresen járna Brüsszelbe, alighanem hazánk kilépése (kizárása?) az Eu-ból már eldöntött dolog lenne. :D

Rosszindulatú Vászka 2012.11.26. 15:37:06

Emberke, hol akarsz élni? Naugye.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.26. 15:43:09

Ha ilyen gonoszak és nemtörődömök a külföldi imperialisták, szerintem kellene csinálni egy echte magyar céget, ami valóban a magyar utasok kényelmét szolgálja. Már nevet is találtam neki, hívhatnák Magyar Légiközlekedési Vállalatnak: MaLéV.

Rosszindulatú Vászka 2012.11.26. 15:54:51

Külömbe is, a Tudomány mai állása szerint, a Család, mint a társadalom egysége nem az, hogy egyik itt él, a másik meg másik országba. Lesz ott még egyéb erkölcstelen és jóízlésbe ütköző ocsmányság is.

buday008 2012.11.26. 16:48:12

Minden összefügg mindennel. Amelyik országnak egy valamire való "normális" légitársasága, reptere sincs az eltűnik a térképről. Se gazdaság , se normális reptér, se MALÉV, se ryanair, se ....

kovaszos ubulka (törölt) 2012.11.26. 17:17:52

@buday008: ehhem...

azert akad meg egy-ket banankoztarsasag kis europa tersegeben,aki tok jol megvan "sajat","normalis","valamirevalo"legitarsasag nelkul...

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.11.26. 17:50:37

A válasz: aircraft rotation.

Jó az alacsony ár, csak nem tudják szervizelni a gépeket és újat sem tudnak venni. Könyvszakilag biztos nyereséges a cég, de a flotta tuti kevés és leamortizált. Nyilván vannak nyereségesebb járatok mint egy agyarországi.

Zirowe 2012.11.26. 18:07:48

És, hol itt a probléma?

Övé a cég, övé a döntés.
Ha nem tetszik, válasz másikat, de hogy ebből már megint egy semmitmondó homár posztot kelljen faragni..

Inkább olvassátok el a pökhendi riportot, amit a ryanair tulaja adott az origónak, ma jelent meg.

Xezs 2012.11.26. 18:51:48

A poszter lenézi a fizikai munkásokat vagy ez a szellemi foglalkozásúzás csak zsigeri sznobéria? Vagy netán halottlátó és szellemeket irt?

Neon Fu 2012.11.26. 18:54:46

Ember(ke), járj Lufthansával. Vagy arra már nem futja a szellemi foglalkozású bérezésedből, csak a fapékre?

Mylady 2012.11.26. 19:21:14

Ki kell költöztetni a családot is (EU ugye fizeti a komplett költözést), a gyerekek is jobban járnak, legalább normális környezetben nőnek fel.

Remélem, segítettem.

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.26. 19:54:06

ez valami politikus emberke lesz

Baluci 2012.11.26. 20:15:08

@Sokorai_Atala: Teljesen igaz! Én is csak szívok a MALÉV-csőd óta.Egyetlen örömöm ebben a fene nagy csóróságban, hogy párizsi ismerőseim vannak. Tavaly karácsonykor 29 ezer forintért megjártam a MALÉV-val az utat... Most hinni sem akartam a szememnek: két fapados cirka 70-80 ezerért teszi meg ugyanezt az utat jelenleg! Elmehetnek a picsába...

ne most 2012.11.26. 22:12:47

Elég 4-5 héten át járatonként 1Ft veszteség, hogy a járat megszünjön.

Stupido_Girl 2012.11.27. 01:54:29

"Brüsszelben élő szellemi foglalkozású emberke vagyok"

Ha fizikai foglalkozású lennél, akkor más a Ryanair megítélése a menetrenddel kapcsolatban? Akkor mehet a járatcsökkentés?

Teljes mértékben lényegtelen, hogy te miért repdesel Brüsszel és Budapest között.

Amúgy ja, valóban furcsa.

anarch 2012.11.27. 09:44:29

Nyilván a vasárnapi járat olcsóbb volt nekik: az általad zombijáratként aposztrofált időszakok a csúcsok, akkor a szlotok is drágábbak. A fapadosok hozzáállása az, hogy az a 90-100% telítettségnyi ember elmegy máskor is, akkor meg minek feszkózni. Na, most már talán érted, hogy miért volt jó a Malév és az ingázó járatai :).

telkoe 2012.11.27. 09:54:06

@buday008: A mult heten meg megvolt Ferihegy. Tortent valami azota vagy csak rosszat tetszett almodni?

Agyalap 2012.11.27. 10:05:53

@telkoe: Normális reptér...
Itt szerintem mindkét fél abnormális. A Ryanair faszari, nem akar egy petákot sem kiadni, hadd gyalogoljanak meg álldogáljanak a parasztok a betonon ha már fapadost választottak.
A reptér meg szintén versenyszellemű, fizessenek mindenért a bunkó légitársaságok, ha már a Malév becsődölt csak tanulnak belőle.
Két szerencsétlen pöcs, az egyik pillanatnyi bevételei érdekében elengedi (inkább elzavarja) az ügyfeleit, a másik meg sértett kisiskolásként inkább lemond a jövedelmező járatokról, csak hogy úgy tehessen mintha neki lenne igaza. Röhej mindkettő.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.11.27. 10:40:45

@Agyalap: Egy dolgot hagytál ki: a faszari 297 géppel repked Európában, és 15%-kal bővült a profitja. A reptér meg a csőd szélén táncol, egymás után rúgja ki a dolgozókat. Hidd el, MOL tud valamit, amit még mi nem:))))

kendeffybotond 2012.11.27. 10:58:19

Igen a MALÉV-et több tíz milliárd közpénzzel támogatták, míg a Ryanair a recesszió alatt is növeli forgalmát és nyereségét, miközben folyamatosan esnek vissza más légitársaságok.

Col.Maybourne 2012.11.27. 14:39:32

@kendeffybotond: Kivanom neked, hogy soha semmilyen mas ceggel ne utazz. Oszinten.

Ha elvezni akarod a REPULEST akkor valassz LEGITARSASAGOT. Minden masra ott a Ryanair...

Agyalap 2012.11.27. 16:01:27

@Ulbert István [Typhoon]: De nem éri meg neki valamennyit fizetni a reptérnek, inkább durci és elmegy. Ennyit a profitvadászatról. Olvastad az origo riportot O'Leary-vel? Egy valódi f@szkalap...
www.origo.hu/utazas/20121125-gyalogoljon-csak-az-utas-interju-michael-olearyvel-a-ryanair.html

Yumurdzsak 2012.12.06. 12:41:51

ezen a blogon mér van annyi off?
és minek ekézik a posztolót?

inkább azon kéne gondolkodni,h vajon mér szűntetnek meg egy teljesen kihasznált járatot?
de a fenti 50 kommentben erre nem volt túl sok ötlet.

Xezs 2012.12.06. 20:02:16

@Yumurdzsak: szűntetnek = szüntetnek, mér = miért, h = hogy

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2012.12.08. 23:17:16

megint egy hülye, aki jobban ért hozzá, mint a valódi szakértők.