Tékozló Homár

Elloptak félmilliót a számlájáról, az Axa Bank nem fizet

2012.12.05. 14:51 | jackyll | 398 komment

Mónika számlájáról vélhetően klónozott bankkártyával levettek 563 ezer forintot idén júliusban. Minthogy sms-értesítést nem kért a számlájáról, csak a 6. pénzkivétel után tűnt fel neki a lopás. November végére az is kiderült, hogy OTP-automatákból vették fel a pénzét, viszont a tolvaj eltakarta az arcát, így beazonosítható elkövető hiányában a rendőrség felfüggesztette a nyomozást. Az Axa Bankot viszont ez nem hatotta meg, és nem tervezi kártalanítani naiv ügyfelet.

2012. augusztus 9-én beléptem az Axa Bankos internetbank fiókomba, hogy egy átutalást intézzek. Ekkor észleltem, hogy hiányzik 563.000 forint! 6 alkalommal vettek le készpénzt ATM automatából, a bankkártya végig nálam volt. Erről azonnal tájékoztattam a bankot és letiltattam a bankkártyát. A bank munkatársa telefonon elmondta, hogy szerinte lemásolták (klónozták) a bankkártyát és így tulajdonították el a számláról a fenti összeget.

A bankkártya letiltás díja 10.000 forint volt melyet az Axa bank 2012.08.09-én egyből le is vonta. A számlához tartozó „iBanq2” internetbank szerződésem 2011. május 16-tól került megkötésre. Ennél az internetbank szolgáltatásnál értesítő SMS szolgáltatásra, amikor szerződést kötöttem nem volt lehetőség. Ez látható a bank által kiadott „SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS iBanq2 szolgáltatás igénybevételére” szerződésen. 2012. augusztus 9-én a bank telefonos értesítése valamint a bankkártya letiltást után azonnal felkerestem a X. kerületi Rendőrkapitányságot (1102 Budapest, Harmat utca 6-8) és feljelentést tettem ismeretlen tettes ellen (Ügyszám: 01100/10258/2012. id.). Ezután a rendőrségi jegyzőkönyvvel felkerestem az Axa Bank központját (1138 Budapest, Váci út 135-139.) ahol a bank alkalmazottja lefénymásolta a feljelentési jegyzőkönyvet és elvette tőlem a bankkártyát. Erről átadás-átvételi elismervényt nem kaptam. Az alkalmazott tájékoztatott, hogy az ügyet kivizsgálják és 30 napon belül értesítenek.


2012. augusztus 21-én megérkezett a bank kivizsgálásáról a válasz mely a következőt tartalmazza:
„… A vizsgálat során megállapításra került, hogy az Ön Visa Classic bankkártyájával 2012. július 18. és 2012. július 25. között, PIN kódjának ismerete mellett 6 alkalommal került sor sikeres készpénz felvételére Budapesten, két különböző ATM terminálnál (Román u. 2, Szekfűvirág u. 7.). A hat tranzakció során összesen 563.000,- Ft került leemelésre az Ön számlájáról.

A kivizsgálás során a fenti ATM terminálokon visszaélésre utaló eseményeket, jeleket nem tapasztaltunk. Társbankok felől sem érkezett erre utaló jelzés. A fentiekre tekintettel sajnos nem áll módunkban a bankkártyája használata útján bekövetkezett kárt Önnek megtéríteni.

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy amennyiben Bankunk álláspontja az Ön számára nem elfogadható, akkor döntésünkkel szemben – panaszának jellege alapján – az alábbi szervekhez fordulhat:
- Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete
(1013 Budapest, Krisztina krt. 93. Levélcím: 1534 Budapest BKKP Postafiók: 777) …”

Mivel az eljáró hatóság (BRFK X. kerületi kapitányság) még nyomozott az ügyben és nem tártak fel olyan bizonyítékot mely az Axa Bank válaszát alátámasztja így 2012. augusztus 28-án felkerestem a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét és kérelemmel fordultam hozzájuk, hogy az esetem kivizsgálására kerüljön. A PSZÁF-nek leírt kérelmem tartalmazza, hogy a bankkártyámat biztonságosan kezelem, a PIN kódot nem tároltam hozzáférhető helyen és mindvégig nálam volt. Ezt bizonyítja a bankszámlakivonatom is, hiszen amíg nem észleltem az esetet vásároltam bankkártyával.

Ezt követően, pár hét után felkerestem a BRFK X. kerületi kapitányságát ahol érdeklődtem az ügyemről. Elsőre azt a tájékoztatást kaptam, hogy a nyomozó már felszólította az Axa Bankot, hogy a nyomozáshoz/bizonyításhoz szükséges felvételeket küldje meg. Amíg a bank válaszol, addig a kapitányság a türelmemet kéri. Ismét eltelt több hét és nem kaptam értesítést. Felkerestem ismét a kapitányságot ahol már azt az információt kaptam, hogy a felszólításra a bank még nem reagált így addig a nyomozóhatóság nem tud a munkájával haladni. Viszont újra felszólítják a bankot. Ezután ismét vártam, ahogy kérték. Majd ismét felkerestem a kapitányságot ahol megtudtam, hogy az Axa Bank ugyan késve, de megküldte a két ATM automata azonosítóját, de más adatokat nem. Így a rendőrségnek külön ki kellett kérnie az Axa Bank által leadott azonosítókhoz tartozó ATM automaták címét és a készpénzfelvételek időpontjait.

Ekkor derült ki, hogy a két bankautomata az OTP Bankhoz tartozik. A nyomozóhatóság jelezte a banknak, hogy küldjék meg a hat alkalommal rögzített ATM felvételt. Az OTP három hónap után (november vége felé) küldte meg a kapitányságnak késve a képeket. Ezt követően az ügyemben eljáró nyomozó értesített, hogy személyesen jelenjek meg a megküldött felvételek azonosítására. Ekkor felkerestem a kapitányságot ahol láttam, hogy az ATM felvételek rossz minőségűek, illetve a rajta lévő ismeretlen személy eltakarja az arcát így tehát azonosítani sem én, sem a nyomozó nem tudja az illetőt. Így az ügyet három éves elévülési idővel (2015) felfüggesztette.

2012. november 28-án a PSZÁF Fogyasztói jogérvényesítő főosztály hatásköre hiányára való hivatkozással (Ikt./Ref: 130538-2/2012 – V-FK-I-4484/2012. számú végzés) eljárást megszüntette.

2012. október 1-én az Axa Banknál lévő bankszámlámat megszüntettem.

Mivel a bankszámlámon lévő 563.000 forint kilenc éves megtakarításom volt az összes vagyonom így időközben felkerestem az Áldozatsegítő Szolgálat – Igazságügyi Szolgálat Jogi Segítségnyújtó Osztályát (1111 Budapest, Budafoki út 59.) hogy segítséget kérjek a jogtalanul eltulajdonított vagyonom visszaszerzésére.

Jelenleg itt tart az ügyem. Azért írtam meg ide is a történetet, hátha járt más is így és tud valami tanáccsal/segítséggel szolgálni számomra! Mindazonáltal tanulságos történet, hogy ha az embernek nincsen sms szolgáltatása a banknál és mondjuk csak a számlalevele kézhezvétele után veszi észre, hogy jelentős összeggel megkárosították, akkor így járhat, hogy a banknak esze ágában sincsen őt kártalanítani. Nem érzem magam hibásnak, a bankkártyámra mindig vigyáztam, Pin kódot se adtam ki soha tehát önhibámon kívül történt a lopás, ezért nem hagyom annyiban hogy a bank megússza kártalanítás nélkül.

Tisztelettel:
Mónika

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Intelli 2012.12.06. 12:13:10

@Dr Jozef Vengloš: nagy mókamester vagy, hogy basszam a szádat...

igi1 2012.12.06. 12:15:46

@tb79: csak tipp volt, hátha segít ez neki.

az egyébként nem úgy van, hogy ha van rendőrségi bejelentéses papír a lopásról, akkor ingyenes a letiltás?

@Intelli: ő már csak ilyen, hozzá kell szokni a stílusához.

England win The Ashes! 2012.12.06. 12:20:05

@Intelli: Mi bajod van, morci? Akarsz róla beszélni?

hawaj 2012.12.06. 12:22:49

Itt azt írják, hogy visszafizeti ilyenkor a bank a pénzt, de lehet, hogy akár 6 napot is kell várni:
uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20070723072827AAsbfvG

Ha a bank nem fizet, akkor VISA biztosan fog. Akárcsak a MALÉV esetében,ahogy többeknek sikerült visszakapniuk a nemrepülőjegyük árát.

Netszamuráj 2012.12.06. 12:24:30

@Intelli: Csak finoman megkérdezem, ne vedd sértésnek, de mégis mi a kurva anyádért kell mindent készpénzzel fizetni?

Ja tudom, mert rászoktattak. Most meg majd a tranzakciós adó és egyéb miatt szopni fogod a faszt, amikor kiveszed a készpénzedet a bankból, megérdemled, büdös csőcselék.

Mert a barter nem votl jó mi? Az már nem volt menő, neked a nagymenőt kellett játszani a buzi készpénzeddel amivel feltartod a sort állandóan. Ahelyett, hogy bartereznél, én adok 15 kacsát, te adsz egy karburátort, én lenyírom a hajadat nyolcszor, te meg kifugázod a fürdőszobámat.

Remélem olyan adókat vetnek ki rád, hogy belegebedsz.

Én is szoktam ritkán használni a készpénzt, de ilyet, hogy félmilliót, pff, veszek belőle kacsát józsi!

A kurva anyádat...

Intelli 2012.12.06. 12:26:51

@Netszamuráj: azért te buta paraszt mert egyfelől ha bedöglik a szaros rendszer, akkor is tudsz vele fizetni. Kettő, nem szopod a bankok faszát.
Három, ha csak nem rabolnak ki akkor nem fognak egy klónozott műanyagdarab segítségével megfosztani a pénzedtől.
Négy, nem tartom fel a sort.
Őt, nem fognak tranzakciós adót rám terhelni.

Hát kb. ennyi te buta tuskó...

Intelli 2012.12.06. 12:29:24

Az összes, napi szinten bankkártyát használó szopja le a faszomat tövig...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.12.06. 12:31:31

@Netszamuráj: "mi a kurva anyádért kell mindent készpénzzel fizetni?"

Faszé kell mindent kártyával fizetni. Állok a pénztárnál, előttem hárman, parizer kiflivel, a másiknak két sör egy unikum, a harmadiknak egy kis gyümölcs, uborka.

Pénztárosnő pip-pik-pik, számla nyomtat, hitelkártya átvesz, bedug.
Várunk...
Várunk...
Várunk...
Várunk...
Várunk...
Várunk...
Kód beüt.
Várunk...
Várunk...
Várunk...
Várunk...
Várunk...
Nyomtat.
Aláír.

Minez mégegyszer.....

Minez mégegyszer.....

Pénztárosnő pip-pik-pik, számla nuomtat, pénzt átadom, tízforintot visszaad, csókolom.

Nem igaz, hogy minden fasznak kártyája van már. Azt hiszi, azt akkor kötelező használni. Aztán van egy áramimaradás, hurrikán, mittoméln, és ott hal éhen az út szélén.

Ha olyannagyon modernet akarsz, akkor készpénzhelyettesítő csipkártya kell kis összegekhez. Pik-pik, és már fizettem is.

ErrOr 2012.12.06. 12:35:57

@atpijkamo: tegnap kártyával fizettem, mert nem volt nálam KP, 10 másodperc volt az egész kb, nagyobb címletből sem adnak vissza gyorsabban :)

Netszamuráj 2012.12.06. 12:36:29

@atpijkamo: Nem tudom feltűnt-e, hogy én csupán átírtam az intelli levelét, az ő igényes, intelligens módján. Valamint én nem a bankkártyát favorizálom, hanem a bartert! Vissza a barterhez! Én adok egy kecskét, te adsz egy disznót! Buzi aki bankkártyát vagy készpénzt használ! Közértben is, mondod a pénztárosnak, hogy ezért a ropiért adok mondjuk egy mustáros szendvicset!

Manyecska 2012.12.06. 12:37:49

Én pisztollyal fizetek, tisztább, szárazabb érzés..

England win The Ashes! 2012.12.06. 12:39:54

@atpijkamo: Én kábé mindenütt (hallod @Intelli: ? MINDENÜTT) kártyával fizetek. (Kivéve néhány kisbolt, ahol rosszarcú az eladó.)

Gyorsabb. Kártya a gépbe, PIN, öt másodperc múlva kártya kivehető, vele egyidőben jön a blokk. Nincs aláírás. Összesen kb. fél perc.

Biztonságosabb. Ui. a pénztáros kiscsaj nem ver át a visszajáróval véletlenül vagy szándékosan.

Kényelmesebb. ("Tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés")

Kábé ennyi így elsőre. :)

Qwer 2012.12.06. 12:40:28

@ErrOr: Igazad van, nem voltam naprakész. Nem is olyan régen még nem volt lekötés - úgy emlékszem.
Kösz az infót.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.12.06. 12:40:53

@Netszamuráj: "Közértben is, mondod a pénztárosnak, hogy ezért a ropiért adok mondjuk egy mustáros szendvicset!"

:))

Hát mivel nem szeretem a mustáros szendvicset, ha éppen van nálam, szívesen odaadom a ropiért. Csak egy baj van: a ropit se szeretem. De legalább nem mustározom össze vele a kezem.

England win The Ashes! 2012.12.06. 12:40:54

@Manyecska: Nabakker, nagy szellemek, ha találkoznak. :)

Netszamuráj 2012.12.06. 12:45:26

@atpijkamo:

OFF
A blogodon a sztorik honnan vannak? Ezeket összegyűjtötted?

Intelli 2012.12.06. 12:47:25

@Dr Jozef Vengloš: olyan érdekes, hogy itt a homáron mindenkinél 5 másodperc a kártyás ügyintézés, az elejétől a végéig, csak amikor az áruházban állsz, ott tart a csórikáknak fél percig.

De tudom, a homáron a spílerek kommentelnek, akiknek csupa móka, gyorsaság, és kacagás az életük. Nincs tökölés, itt vannak az 5 másodperces gyorstüzelő kártyahasználók.

Amúgy azt kifejeltetted, hogy ezzel a kártyahasználattal a bankok zsebét tömöd, és most, hogy így tömegesen rászoktatok, már kezdenek is fingatni benneteket.

Megvolt a pár évnyi beetetés, most jön a szopatás, hát sok sikert hozzá.

ezu 2012.12.06. 12:48:38

@Intelli: Ostobaság a napi költségeidet kártyával fizetni. Csak primitív reklámokon élő arcok képesek erre. Annyira szeretem, mikor 250 forintot egy perc alatt fizet ki valaki, mert annyi kp. sincs a zsebében, de arra van lóvé, hogy a kártyaköltségeket fizesse. Csak a banknak jó a kártya másnak nem. Nem kell bevenni a dumát, hogy így meg úgy költségkímélő, mert az árus megfizeti az árát, te is megfizeted, csak a bank röhög, a sok primitív paraszton, aki beszopja a reklámokat.

igi1 2012.12.06. 12:49:22

@Dr Jozef Vengloš: nem jött hozzá a Mikulás Mónika bankkártyájával, az a baja

Netszamuráj 2012.12.06. 12:50:45

@atpijkamo: deciki.blog.hu Van itt egy csomó sztori. Egy párat elolvastam. Ezek mind veled estek meg, vagy összegyűjtöttél sok sztorit?

ezu 2012.12.06. 12:50:48

@Dr Jozef Vengloš: Biztos, hogy nem gyorsabb. Megdumáltak a reklámok. Ne hagyd magad!

Intelli 2012.12.06. 12:51:27

@atpijkamo: ez azért van mert ettől érzi a proli, hogy ő valaki. Hogy egy kártyát ad oda. Érted? Nem a készpénzt, azt már csak a csövesek használják, neki kártyája van, nem is egy, a supershopos móka is ott lapul a pénztárcájába.

Aztán majd most, hogy kezdik adóztatni a tranzakciót, most lesz ám jó a buli.

mert mi is fog történni? Készpénzfelvételt meg fogják adóztatni.

Akkor mi lesz? Marad minden a kártyán, az jó, majd egy év múlva meg a vásárlás utáni díjat rá fogják terhelni a vásárlóra, merthogy van annak is díja, csak az üzletek állják, de meddig?
Hát nem sokáig....
esetleg lesznek majd akciós napok amikor 50%-os tranzakciós díjat számolnak csak fel, mert a másik felét az üzlet fogja állni és a sok majom majd egymást fogja tiporni...

Intelli 2012.12.06. 12:54:42

@ezu: igen, csak a baj az, hogy ez itt kérlek a 8 millió buta tuskó országa. Itt normálisnak lenni, normálisan gondolkodni nem divat.
Aki így tesz, rövid időn belül nagyon egyedül fogja magát találni és egész nap csak háboroghat a sok baromságon míg végül vagy elfogadja, hogy 8 millió birkával él együtt vagy elvonul a hegyekbe remetének.

Intelli 2012.12.06. 12:59:01

@igi1: nekem akkora havi bevételem van, hogy hozzám már teljesen ingyenes folyószámla tartozik úgyhogy ne aggódj miattam...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.12.06. 13:01:10

@Intelli: "a 8 millió buta tuskó országa"

Csak mi ketten tartozunk a felső kétmillióba, te meg én.

Intelli 2012.12.06. 13:03:07

@atpijkamo: szeretném mindig azt hinni, hogy azért a 2 milliós kivétel valós.
Bár bizonyítékot még nem sikerült találnom.

ezu 2012.12.06. 13:03:11

@Intelli: A legszebb, mikor meg is magyarázzák, hogy a fejlett országokban már mindenki........Nem igaz, ahogy már írtam is. Nekem a német rokonaim ott is jómódúnak számítanak (nem csak hozzánk képest), de a napi dolgaikat kp. intézik. Nem is értem. Valami pénzedbe kerül, ha elveszik, ellopják, lemásolják szopsz, sokkal jobban mintha elvesztettél volna egy kis kp-t (amint a mellékelt ábra is jól mutatja), mégis hisznek a reklámoknak rengetegen. Sőt még agitálnak is mellette, mintha az ő zsebükbe menne a haszon,nem a bankéba.

England win The Ashes! 2012.12.06. 13:04:09

@ezu: Kipróbáltam. Többször is. A fél perc az a maximális idő, ha melléütöm a PIN-t, és ismételni kell.

(Vannak amúgy még ilyen reklámok, amik erre ösztönöznek? Én utoljára valamikor a nyolcvanas évek végén láttam, asszem ótépé volt. Valami olyan volt a szitu, hogy a csávónak ki kellett másznia az ablakon, mert a nőnek, akit répázott, hazajött a férje. Felkapta a kártyáját, magára rántotta a drapériát, a csaj utánadobta a ruháit, de azok egy teherautón landoltak, így a csávó egy szál függönyben ment be egy boltba új cumót venni.
Hülye egy reklám volt.)

Manyecska 2012.12.06. 13:04:55

@igi1: nem jött meg a mikulás:D

ezu 2012.12.06. 13:07:34

@Intelli: Az én bankomban nem kell mégcsak nagy bevétel sem.

England win The Ashes! 2012.12.06. 13:08:07

@Intelli: Mivel tömöm a bankot*? Tök ingyenes a kártyahasználat. Igaz, a kápé felvétele is.

* Na jó, persze a banknak is van haszna, mert náluk pihen a pénzem, nem a párnacihában meg a nadrág zsebében.

Ja, időnként tényleg virtuóz módra gépelem be a PIN-t.

Manyecska 2012.12.06. 13:08:17

Bence, te vagy az? mi újság a kéményseprőkkel?:))

ErrOr 2012.12.06. 13:11:32

Nem preferálom egyik fizetési módot sem, mindkét módon szoktam fizetni(AXA-nál 0 ft a kártyás vásárlás). Akik azt mondják, hogy a kártyás vásárlás pénzbe kerül nekünk, azok mit mondanak arra, hogy a KP cserélését is mi fizetjük?

VT Man 2012.12.06. 13:13:35

@atpijkamo:
"Faszé kell mindent kártyával fizetni. Állok a pénztárnál, előttem hárman, parizer kiflivel, a másiknak két sör egy unikum, a harmadiknak egy kis gyümölcs, uborka."

Mivel szépen rányomták a tranzakciós adót, és a bankok is megemelték a kp felvét díját, ezért egyre többen fognak kártyával vásárolni.

Ez elvileg nyomást jelent majd a kereskedőkre, hogy gyorsabb POS terminálokat használjanak. Külföldön a chip-es kártyák másodperc alatt leolvashatóak. Itthon pedig van a PayPass, ami hasonlóan gyors.

VT Man 2012.12.06. 13:15:17

@atpijkamo:
Ja, és még egy dolog:

A készpénzes fizetésben az idegesítő, hogy:

- Ha tízezresed van, akkor "nincs kisebb?"
- Ha húszezresed, akkor hátast dobnak
- Ha ötezresed van, akkor "nincs kisebb"
- Ha van 3 ezresed, akkor "nincs még 50 Forint apróban"
- Ha van 3 ezresed és 50 Forintod, akkor "nincs még 10 Forintod apróban"?

Ehhez képest: kártyát odaadod, fizetsz, eladó kussol, nem panaszkodik.

ezu 2012.12.06. 13:17:14

@Dr Jozef Vengloš: Nézd! Naponta látom, mikor vásárolok. Igaz nem mértem még soha, de nekem valahogy a kp gyorsabbnak tűnik.

Ezzel együtt, fenntartom, hogy a kártyát nem arra használja a többség, amire a saját kényelme szempontjából kellene, hanem amire a reklámok rábeszélik. Nagy vásárlásra (igaz akkor meg az egy nap, vagy egy tranzakcióra megadott limitnek kell magasnak lenni, ami egy lopásnál, igencsak gond), vagy külföldre utazáskor. Én ma már ilyenkor is kp.t használok (volt amikor öt-hét kártyám volt, a kilencvenes évek közepén), de azt el tudom fogadni, hogy valaki nem akar nagy pénzekkel járkálni. De, hogy párszáz , néhány ezer forintos tételért olyasmit használni, ami pénzembe kerül (mert tévedés ne legyen, a közvetlen vásárlás költségét a kereskedő fizeti, de nem a maga hasznából abba biztos lehetsz, annyival magasabb az ár, persze mindenkinek, de lehetne olcsóbb is, ha nem használnak olyan sokan kártyát), hát szerintem nem a legintelligensebb magatartás. Szégyellem is, hogy befűztek anno. Persze a bolsik után ez is valahogy a szabadság jelképe lett számomra, de később magamhoz tértem.

Manyecska 2012.12.06. 13:18:13

@VT Man: ja! azt mondja a 10ezresre: nincs máááááás? :( mondom:... de, 20ezres! Valamiért ez nem tetszik nekik:)

ezu 2012.12.06. 13:20:22

@VT Man: Az enyém épp úgy hirdeti magát, hogy nem hárítja át a tranzakciós adót. Magnet bank. Ráadásul a számlavezetés is nullás. Fizetni csak párszázezres kp kivét után kell. (Bár talán félévben változott, de még nem kellett onnan azóta pénz.)

ezu 2012.12.06. 13:21:33

@ErrOr: Ja. Hogyan is? Adóban? Az meg nem lenne, ha nem lenne kp? Ugyan!

England win The Ashes! 2012.12.06. 13:23:38

@ezu: Hidd el, én is naponta látom. A sarki kisboltban kápéval fizetek, ott tovább tart, mert a fickónak eltart egy darabig, míg összerakja, hogy mennyit is akar visszaadni. Pedig a kasszája kiírja, hogy mennyi a visszajáró.

Intelli 2012.12.06. 13:24:58

@VT Man: és majd rátok fogják terhelni a vásárlás utáni tranzakciós díjat is, ha nem is az egészet, egy részét majd biztos, vagy megemelik, a bankokra most úgyis rájár a rúd a bankadó miatt, majd egy kis plsuz bevételt jelent, ha megemelik a vásárlás utáni díjat, amit majd hülye lesz már az üzlet egyedül kifizetni.

Figyeld meg, akkor nagy szopó lesz ez a bankkártyázás, hogy öröm lesz nézni, de én szóltam...

Intelli 2012.12.06. 13:27:31

@Dr Jozef Vengloš: ingyenes kártyahasználat nincs. Ha mást nem is említik, mint pl a vásárlás utáni tranzakciós díjat, akkor is a folyószámlavezetésnek kell, hogy legyen díja, amire a kártyát kapod...

Így van, addig is a banknál van a pénzed.

te lehetsz nagy virtuóz, de a hitelesítésnek, visszaigazolásnak és a nyomtatásnak sajnos van evilági időtartalma.
És az nem 5 másodperc.

ErrOr 2012.12.06. 13:28:31

@ezu: hát ha nem kell cserélni, akkor mehet másra a pénz. Te azt állítod, hogy mennyivel jobb KPval fizetni, én meg azt mondom, hogy kb ugyanaz. A bolti árakba vagy így, vagy úgy, de bele van számítva a bankkártyás fizetés, vagy a KP-s fizetés, pénzszállítással mindennel együtt.

ezu 2012.12.06. 13:29:48

@Dr Jozef Vengloš: Azért szerintem az, hoyg van aki béna, nem kellő súlyú érv. ah valaki gyors, akkor mennyi az egyik és a másik. De csak elmélet. Még egyszer sem mértem. Nem is szoktam ilyesmin izgatni magam, csak én úgy érzem, a kártya hosszabb.

(Mondjuk én, ha két-három tétel veszek, összeadom, míg sort állok és pontosan kikészítem, ha van úgy pénzem. Csak odaadom, annál gyorsabb nem lehet.)

England win The Ashes! 2012.12.06. 13:30:03

@Intelli: "ingyenes kártyahasználat nincs"

De.

"te lehetsz nagy virtuóz, de a hitelesítésnek, visszaigazolásnak és a nyomtatásnak sajnos van evilági időtartalma."

De.

Amúgy mi az a tranzakciós adó?

Intelli 2012.12.06. 13:32:23

@Dr Jozef Vengloš: www.origo.hu/gazdasag/20121102-ugyfeleikre-haritjak-a-bankok-a-tranzakcios-adot.html

"Áthárítják a bankok a januártól fizetendő tranzakciós illetéket - írja összeállításában a pénteki Népszabadság. Két bank még a kártyás fizetésre is díjat számít fel januártól."

igi1 2012.12.06. 13:32:51

@VT Man: néha direkt azé szoktam pénzt adni, hogy kiszúrjak a többi sorbanállóval. :)

várjanak csak a sok siető köcsögök

ezu 2012.12.06. 13:32:59

@ErrOr: Az egyik biztos pénzedbe kerül közvetlenül, mert az árú ára amit kifizetsz tartalmazza. A másiknál messze nem ez a helyzet. Ráadásul az egyik vásárlásonként néhány százalék, a másik meg talán egy százezrelék.

Intelli 2012.12.06. 13:35:07

@ezu: sajnos a birkákat könnyű terelni...

ezu 2012.12.06. 13:38:34

@Intelli: Csak ellenőrizhetetlen, vagy felfoghatatlan állításokat, összefüggéseket kell nekik mondani. Akkor inkább elhiszik, mert ugyan ki hazudna a saját haszna érdekében? Mindenki tudja,hogy csak amiatt csinálják, hogy a kedves ügyfélnek jó legyen.:))

ErrOr 2012.12.06. 13:38:51

@ezu: én ugyanannyit fizetek, ha KPval vagy ha kártyával fizetek

England win The Ashes! 2012.12.06. 13:39:32

@Intelli: És ennek mi köze az én bankomhoz? Mert szerintem semmi.

ezu 2012.12.06. 13:41:05

@ErrOr: Szerinted. Erről beszéltem, amikor az összefüggéseket felhoztam.

Intelli 2012.12.06. 13:41:21

@Dr Jozef Vengloš: miért, te a szegények bankjánál vagy vagy mi?

Intelli 2012.12.06. 13:43:53

@Dr Jozef Vengloš: akkor mi nem érint? Nincsenek csekkbefizetéseid? Nem szoktál utalni?

England win The Ashes! 2012.12.06. 13:49:02

@Intelli: Utalni szoktam. Ingyenes.

Csekkbefizetés is előfordul. Ingyenes.

ezu 2012.12.06. 13:49:15

@Intelli: Csak szólok. A Magnet-nél ezekre nincs költség. (Bizonyos számlacsomagoknál.) Én öt év alatt egyetlen fillért sem fizettem nekik semmilyen címen. Most sem fognak rá felszámolni semmit, ezt hirdetik. (Persze ez a lakosságira igaz. A vállalkozói az más tészta, de ott is fele a költség, mint a megelőző bankomnál volt. Az pedig súlyos tízezrekre rúg. Nem tudom ki, hogy van vele, de én jobban szeretem, ha nálam marad a lóvé, mintha a bank benyeli.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.06. 13:50:56

@atpijkamo: csak ez nem a kartya hibaja
fejlettebb orszagokban
- debit vagy credit
- debit
kartya lehuz, pin beut
2 mp. a blokk jon ki a gepbol
viszlat
tizszer gyorsabb a kp-vel pocsoloknel

ezu 2012.12.06. 13:52:41

@hagyma: Szeretem ezt a fejlettebb országok dumát. Mi sem Tanganyikában élünk. Bár szerintem ott is épp így megy, ahol megy.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.06. 13:53:35

@Dr Jozef Vengloš: idaig mar nem olvastam el:)
ha fel perc, akkor mar a penztaros szol, hogy, ma lassabb a rendszer:)

de meg jo, hogy bele nem l;eptunk
de creditnel se tart semeddig alairni
az 10-mpvel tobb alairom

England win The Ashes! 2012.12.06. 13:57:06

@hagyma: Mondom, ha elszúrom a PIN-t, akkor van annyi. Vagy mint a minap, mikor véletlenül hamarabb vettem ki a kártyát, aztán kezdhettem elölről, így megvolt a 30 mp. (Nem, nem tartottam fel a sort, senki nem volt mögöttem.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.06. 13:57:06

@ezu: ezcsak szlogen
viszont nagyon regen nem voltam otthon es mindig meglep, hogy paanaszkodnak, hogy feltartja a sort
nalunk a leheto leggyorsabb fizetesi forma
a masodik ketsegtelenul a kp
a harmadik, ha valaki csekket toltoget/ es meg konyvel is rogton/
ha mar elore keszitem a kartyat a kezembe 15-20 mp maximum!!!
pin kod
megkerdi a masina, OK aszamla
egy OK
megkerdi kell e kp.
egy nem
es 5 mp mulva jon ki a blokk

tb79 · http://www.ukulele.hu 2012.12.06. 13:57:48

@igi1: Nem, úgy van, hogy a letiltás annyiba kerül, amennyit az általános szerződési feltételekben írnak. Hogy ezt később, egy esetleges büntető eljárásban (polgári jogi igényként) vagy külön polgári perben hogyan tudja érvényesíteni az elkövetőn... az egy külön kérdés. Leginkább sehogy, mert az elkövetőt sem valószínű, hogy megtalálják.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.06. 13:59:41

@Dr Jozef Vengloš: nalunk lehuzos van, nem tudom hamarabb kivenni
es akkor meg nem beszeltunk az onkiszolgalo kasszakrol, ahol azert egyszerubb mint penzt bedugdosni
na meg a benzinkutrol ahol be sem kell menni
megneznem melyik benzinkuton fizetsz gyorsabban....

ErrOr 2012.12.06. 14:24:09

@ezu: összefüggések: a boltos nem tudja előre, hogyan fogsz fizetni. Ezért belekalkulálja a kártyás fizetés árát is. Ha te KPval fizetsz, ugyanúgy kifizeted a kártyás tranzakció árát, mintha kártyával fizetnél. Csak a KPs fizetésnél nem tranzakciós díjként jelenik majd meg az összeg a boltosnál, hanem a pénzszállító cég számlájaként. Ha valami 100 Ft, akkor az nem lesz 110 Ft mert én kártyával fizetek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.06. 15:06:27

@ErrOr: hat szerintem a leghulyebb boltos is max 2 honap utan tudja kb. hany szazalek lesz a kartyas
amellett, szerintem nem kotelezo kartyat elfogadni sehol

ErrOr 2012.12.06. 15:13:36

@hagyma: ezt én értem, de magamból kiindulva teljesen véletlenszerű, hogy mikor mivel fizetek(épp ami nálam van). Persze idővel kijön egy átlag és úgy kalkulál árat, de attól még igaz amit írtam, a KP-s ugyanúgy fizeti a kártyás fizetést a boltosnak, mint a kártyás.

clior 2012.12.06. 15:44:50

Erdekes, de nem egyedi. Mi ennel egyszerubb esettel szembesultunk, megosztom:
A parom kartyaja es szamlaja a karosult. UNICREDIT, ezzel a katyaval szoktunk netes vasarlasokat tenni. Amazon, Bestbuy, Paypal. Csak es kizarolag ez a harom ceg! Sokat tartozkodunk kulfoldon, emiatt ezek a cegek. Szeptemberben kapjuk a mail-t, hogy hasznaltuk a kartyat. Mi ugyan nem, azonnal jeleztuk a bnka fele, hogy valami gond van. A valasz, amig nem emelik le a penzt, addig nincs mit tennunk, varjuk meg, aztan akkor majd nyakoncsipik az illetot. Mi ostobak belenyugodtunk ebbe a valaszba. Aztan levettek a penzt -mivel addig csak a terheles volt-, ismet a bank, aki kozli, hogy nem tud vele mit tenni. Hivatalosabbra vettuk a parbeszedet, erre vizsgalodnak, melynek eredmenyet a napokban kaptuk meg: mi vagyunk felelosek amiert olyan helyeken hasznaltuk a kartyat, ami nem biztosagos -fentebb a harom felhasznaloi felulet-, emiatt nem adjak vissza a penzt.
A csavar a dologban, hogy egy Cseh webaruhaznal hasznaltak a kartya adatait, ahol eleg konnyen lehetne ellenorizni, hogy ki es mit rendelt es az elkoveto is meglenne. Termeszetesen a bank eddig ezt nem tette, most mi lepunk nemzetkozi jogi utakra es majd egyszer talan kimondja valaki, hogy megsem mi voltunk a felelotlenek. A legszebb, hogy nincs netes kartya az unicreditnel, nekunk kellene egy kulon szamlat fenntartani erre a celra, a vilag legnagyobb webaruhazat es a Paypal fizetesi rendszeret valamint a Bestbuy-t is nem megbizhatonak mindositette a bank es valamilyen logot kerestet velunk az oldalon, hogy azok a biztosagosak, amelyeken az megtalalhato. A logot meg csak hirbol sem ismerjuk, mert a lakatos oldalak elvileg a vilagon mindenhol biztosagosak...
Mindemellett tamogatja vilag az osszes bankot, talan elgondolkodtato, hogy az o felelotlen kapzsi magatartasuk miatt fordulnak elo a valsagok es meg a mi penzunkre sem kepesek ugyelni...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.12.06. 15:45:57

@Netszamuráj: Inkább kiscsajok írják, kisebb mértékben hölgyek, urak... Az utóbi termés elég hervatag, inkább régebbieket nézz! Én leginkább csak az ordenáré helyesírést javítom. Ne tudd meg itt a homáron ehhez képest csak nyelvtan professzorok vannak.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.12.06. 15:52:54

@VT Man: "Ha tízezresed van, akkor "nincs kisebb?""

Ne vegyél már tízezressel kiflit, ha van kisebb.

Szoktam kérdezni a pénztárost ilyen 9876 Ft-os vásárlásoknál, hogy tud-e tízezresből visszaadni. Nagyon gyakran lefagynak ilyenkor,

petersin 2012.12.06. 22:21:15

@Intelli: A nevedből következtettem volna arra, hogy intelligens is vagy, de a hsz-ed után már ez lehetetlen.
Mit csináljon az, akinek bankszámlára utalják a fizetését és nem a kezébe nyomják? (Mégis, hol kapsz te zsebbe pénzt manapság munkadíj gyanánt? feketébe?)

lordjim 2012.12.06. 22:53:08

@Intelli: ...a te kurva anyádat,igazad van a kurva anyádat.

Xezs 2012.12.06. 22:54:08

@petersin: Hagyd a faszba, trollmajom az, nem kell etetni.

Wreck Garr 2012.12.06. 23:02:21

Szia!
Először is sajnálom a téged ért kárt.

Viszont most fejtegetni fogok egy kicsit, mivel dolgoztam bankkártyával foglalkozó munkakörben így van jó adag tapasztalatom visszaélésekkel.
ugyan nem írtad, hogy milyen, mikori kártya, de ha az egész számlanyitás tavaly történt, akkor már csipes, itt viszont meg is dőlt volna a másolás sztori, mert vmikor 2010/11 között történt az ünnepélyes pillannat (pontosan nem emlékszem, anno kaptunk róla infót) amikor az utolsó atm-et cserélték csipelfogadóra. Innentől nem életképes a másolós sztori.
Itt plusz infóként leírnám, hogyan zajlik le egy úgynevezett "skimming" kártyamásolás, ha már megvannak az adatok a csalóknak:
kivétel nélkül külföldön csinálják (országon belül sokkal rizikósabb, gyorsabban reagálnak a hatóságok stb. ha megnézitek, mindenki akivel történt már ilyen, említi, hogy külföldön próbálkoztak a kártyájával.) jellemzően hétvégén, azon belül is éjszaka, hajnalban, amikor a bankoknál csak pár fő ügyelet van. Rengeteg tranzakciót végeznek minden kártyánál, a többség limit vagy egyenlegtúllépés, mert minden kártyánál kezdenek nagy összeggel,és minden sikertelen után egyre kisebbel próbálkoznak, hogy minél gyorsabban a lehető legnagyobb összeget emeljék le.
Azért sietnek, mert az első pár bejelentés után a bank az összes kártyát blokkolja, ami érintett (lehet) a buliban. Majd után megindul az ügyfelek értesítése, a sikeres felvétekre reklamáció, új kártya mindenkinek stb. ilyenkor a bank jellemzően mindenkit kártalanít.
Egyébként amennyire tudom, a csipesítés óta jelentősen visszaesett a kártyamásolások száma, és a helyük is megváltozott (régebben kelet európában csinálták az ilyen felvét-sorozatokat, mostmár ha történik ilyen, akkor észak -dél amerika a célpont, mert európában, szinte mindenüt csipes kártyák/atm-ek vannak.
Ennyi csapongás után viszont a posztóló esete:
- Országon belül történt, két egymáshoz közeli atm-nél, valószinűleg a károsult is Bp-i, sőt meg merem kockáztatni, hogy kb azon rész felé lakik/dolgozik a városban.
- a tolvajok láthatólag nem siettek, szép kényelmesen veszegették fel nap nap után a pénzt két egymáshoz közeli helyen, amit épeszű bankkártyacsaló soha nem tenne, mert elég ha van sms szolgáltatása a kártyatulajnak, másnap már a jard várja őt, de neeem, mintha csak tudták volna, hogy nincs ilyen, szépen naponta visszamentek. (ha a korábban felvázolt kártyamásolás történik, mire a posztoló belép a netbankba, már valószinűleg napok óta blokkolt a kártya, és már el is érte a bank telefonon, hogy tájékoztassa
- szép kényelmesen mindig hasonló összeget vettek fel, és bár ezt csak a bank tudná megmondani, szerintem simán lehet, hogy nem is próbálkoztak nagyobb öszeggel ezek során
(ha a kártyatulaj nem rendelkezik külön, a bankok 100.000Ft-ra lövik be a limitet.)
Tényleg nem akarok vádaskodni, de aki ezzel foglalkozik, annak az első kérdése egy ilyen esetben az, hogy családtagok ismerősök közül ki férhetett a kártyához, nem lett -e esetleg elhagyva pin kóddal együtt...
Egy ilyennél szerintem bármelyik bank visszautasította volna a kártérítést.

magyarcsarda · http://magyarcsarda.blog.hu 2012.12.06. 23:26:09

A hibát ott követte el a károsult, hogy szerződést kötött az axával. Ez az a bank, amely egyetlen forintot sem fizetett ki mikor a nyugdíjpénztárakat visszatolták állami kézbe. A kártyaklónozás meg ősi román szokás.

Azért sajnálom a károsultat, remélem egyszer egy másik eset kapcsán megbukik az elkövető és aranyeresre basszák a picsáját.

magyarcsarda · http://magyarcsarda.blog.hu 2012.12.06. 23:27:36

Ja és gyorsan visszagondolnék hol vásároltam a kártyával az első lopási kísérlet előtt. Mert ott lopták le az adatokat! A rendőrségre ilyenkor nem számíthatsz, a szabályokat követik. Magánnyomozó kell, akit nem kötnek a szabályok ;)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.12.07. 00:48:30

@In Soviet Russia car drives you: Nem. Vagy csak értelmetlenül nehezen. Mondjuk tízmilliárd év alatt. A régi kártyán vannak adatok a mágnescsíkon, olvasóval kiolvashatók. A csipes kártyán van egy mikroprocesszor memóriával. A memóriát csak a processzor tudja olvasni. A pontos mechanizmust nem ismerem, de ezzel a felállással egyszerűen megvalósítható, hogy csak jogosult bank tudjon kérdéseket feltenni, és a válaszokat is csak ő tudja elolvasni. Ha tudnám a memória tartalmát, akkor nyilván tudnék másolatot készíteni a csipes kártyáról is.

Xezs 2012.12.07. 00:54:18

@atpijkamo: Meg titkosítva van a tartalma, amit elég nehéz feltörni a kulcs ismerete nélkül.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2012.12.07. 09:00:26

Nekem is volt hasonló sztorim, hálistennek kisebb összeggel: Az AXÁn annyira látszik, hogy nem bank, hanem biztosító, képtelenek voltak bankszerűen viselkedni. Ott is hagytam őket.

Mr. Alkohol 2012.12.07. 22:47:38

Nem akarok okoskodni, sajnálom, hogy így megkárosították a Topiknyitót. :(
Amikor nekem volt nagyobb pénzösszeg a számlámon, azt leköttettem és csak kb. egy havi fizetésnyi összeget hagytam "nyitva". Lekötés esetén csak a nyitottból tudnak lopni a tolvajok, ami le van kötve, abba nem tudnak belenyúlni. Hacsak meg nem tudják hekkelni a bankot.

Mr. Alkohol 2012.12.07. 23:01:10

@Dr Jozef Vengloš: időtartama van és adótartalma.

England win The Ashes! 2012.12.08. 09:07:01

@Mr. Alkohol: Nincs. Ezt abból gondolom, hogy mikor elvesztettem a kártyát, egy büdös buznyákot nem fizettem a cseréért. Mikor gebasz volt vele, és újabb cserét kértem, akkor sem fizettem az újért.

meglopott ügyfél 2012.12.09. 23:05:58

Nekem évekkel ezelőtt a Raiffeisen-ből nyúltak le majd kétmilliót. Én akkor már másnap jeleztem a problémát és kértem, hogy állítsák le a tranzakciót. Ez egy webbankos átutalás volt és akkor még több nap is eltelt mire átment egy tranzakció. A bank persze nem volt segítőkész és a későbbiekben is szándékosan hátráltattak az ügy megoldásában. Pl. azt mondák, hogy nem adhatnak információt arról, hogy kinek ment az átutalás. A bankfelügyelettől kellet vinnem egy papírt, hogy a számlámmal kapcsolatosan minden adatra jogosult vagyok (nem csak én, hanem minden ügyfél). Először azt mondták, hogy addig nem segíthetnek, amíg nem teszek feljelentést a rendőrségen. Utána meg azt, hogy “sajnos” a rendőrségi ügy lezárásáig nem mondhatnak semmit. Az volt a szerencsém, hogy rövididőn belül még másoknak is tűnt el pénze a Rafi-ból és a felháborodott ügyfelek révén a bank bekerült a Juszt László féle TV Ügyvédje című adásba. A műsorban addig csesztették a Raiffeisen-t, hogy végül a bank mindenkinek kifizette a kárát, engem is beleértve. Mondjuk az egész hercehurca több hónapig tartott, azalatt már többször lemondtam a pénzemről, mert a bank csak ellenállást mutatott és az ügyfelekre akarta hárítani a felelősséget. Terméseztessen a Raiffeisen-től azonnal elvittem az összes pénzem, és azóta is nagyívben kerülöm őket. Kb. két évre rá kaptam egy levelet a rendőrségtől, hogy a nyomozást lezárták, az elkövetőket nem sikerült megtalálni. Tehát, ha a bankon múlik, sose kaptam volna vissza egy fillért sem. A pénzintézet feladata, hogy vigyázzon arra, amit az ügyfelei rábíznak. Etetik a népet, hogy kártya, meg webbank , meg internet, aztán ha megvan a baj az ügyfél felel mindenért. Micsoda dolog, hogy az ügyfélnek kell SMS szolgáltatásokra előfizetnie, meg naponta a telefonját lesnie, csak hogy megmaradjon az a pénz amit a bankba betett? A biztonság megteremtáse a bank feladata. Tűrhetetlen, hogy az emberek éveken át összespórolt pénzének csak úgy nyoma vesszen a bankok hanyagsága miatt. Ha ez megtörténhetett az AXA-nál, akkor az egy megbízhatatlan intézmény. Ne tedd be a pénzedet az AXA BANK-ba, mert eltűnhet onnan. Ha van náluk számlád, szüntesd meg mihamarabb, ha jót akarsz magadnak. Én ezek után az AXA közelébe se fogok menni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.11. 00:36:52

@különvélemény2: Errol beszelek, mikor bementem, szo szerint elkuldtek, mert nem volt nalam a ( ki nem kuldott ) papir.

@Dr Jozef Vengloš: Uk-ben? Nem, itt nem egy helyen elkuldtek a nem chipessel. CSak nehany nagy szupermarketben fogadtak el.

England win The Ashes! 2012.12.11. 19:01:34

@tildy:): Ja, konkrétan az Asda önkiszolgáló kasszája mondja (meg asszem a Tescóé is, mert mintha ugyanaz a gyártmány lenne az ő masinájuk is).

Annyira részletesen sosem figyeltem, de ahány helyen fizettem, a kütyü felső részén volt hely a mágnescsíknak is.

平八 2012.12.11. 19:05:59

@Tarika: Attól mert hülye vagy én már rögtön troll vagyok? Jó gondolatmenet, pont, mintha egy teljes retardé lenne...
Várj csak...
Most már mindet értek.

alx 2012.12.12. 09:28:12

Nekem idén augusztusban emeltek le amerikában 420.000 Forintot az OTP számlámról. Hívott is még aznap a bank, hogy én voltam-e aki vásárolt. Azóta vizsgálják az ügyet, de a pénzt pár napon belül visszatették a számlámra!!!

Lehet kicsit drágább a számlavezetés, de profik, figyelik a számlamozgásokat (gondolom szoftveres úton). Még a kártyaletiltást is jóváírták!

Lenke_t. 2013.01.01. 18:09:28

Az axa-val nekem is megvan a bajom, de itt, ebben a történetben, nekik van igazuk...

A chip-es kártya chip része nem másolható, de a kártyán lévő mágnescsík igen...
És az valóban meglepő, hogy a nehezen összespórolt összeg elérhető egy számlán, amihez bankkártya kapcsolódik. Lekötés kellett volna, no meg alacsonyabb kp felvételi limit és sms szolgáltatás minden egyes mozgásról!

"...hogy a bankkártyámat biztonságosan kezelem, a PIN kódot nem tároltam hozzáférhető helyen és mindvégig nálam volt...." Remélhetőleg a kártya közelében! :) A PIN kódját tartalmazó kártyát kérjük vágja ketté vagy semmisítse meg kezdetű mondat nem ismerős arról a plasztik lapról, amin a kártya PIN kódja volt???

Teljesen mindegy melyik bank szerepel ebben a történetben, egyik sem kártalanítana...
Megfelelő gondossággal kell egy bankszámlát és a hozzá tartozó bankkártyát kezelni.
"Több sebből vérzik" Mónika esete, és nem a bank vagy a rendőrség részéről...
Sajnálatos ami történt, de tanulságos!

Lenke_t. 2013.01.01. 18:16:07

@Lenke_t.:
Felülbírálnám magam, az axa-nál a bankkártya PIN kódját IVR menürendszeren keresztül kell megadni, és ha azt elfelejti az ügyfél, akkor kap kézzel fogható PIN kódot.

borosspet 2013.02.13. 15:43:04

@McZozo: Ezt én Ausztriában kevésbé éreztem, ellenben Németországgal, amire tökéletesen ráillenek az általad leírtak...

borosspet 2013.02.13. 15:49:10

@Intelli:

Nekem, 2013-ban:
Bankkártya éves díja: 0 Ft
Számlavezetés éves díja: 0 Ft
Kártyás vásárlás tranzakciós díja: 0 Ft.

Van még kérdés?

Tudni kell jól bankot és számlacsomagot választani...

borosspet 2013.02.13. 15:54:54

@Intelli: Ne csak a "reklámszatyorban10milliót" típusú magyar kisvállalkozókat nézzed, hanem pl. az osan és teszkó méretű üzleteket is, ahol a kp. bevételt pénzszállítók viszik, a kártyánál nagyobb jutalékért. Ezért van az néhány helyen külföldön, hogy ha túl sok a kp. a pénztárgépben, akkor megkérdezik, lehúzzanak-e több pénzt (vásárlásként) a kártyádról, és visszaadják-e kp. a különbözetet...

borosspet 2013.02.13. 15:58:27

@VT Man: +1
Nálunk a munkahelyen a büfés csajt szoktam rendszeresen idegesíteni, amikor fintorog a 10-20 ezresek miatt (az előző üzemeltetőnél volt kártyaterminál), hogy "illik a KP és a kártya közül legalább az egyiket elfogadni"... :-)

borosspet 2013.02.13. 16:02:34

@hagyma: credit, PIN-kódos és nem kell aláírnom :-)
süti beállítások módosítása