Mónika számlájáról vélhetően klónozott bankkártyával levettek 563 ezer forintot idén júliusban. Minthogy sms-értesítést nem kért a számlájáról, csak a 6. pénzkivétel után tűnt fel neki a lopás. November végére az is kiderült, hogy OTP-automatákból vették fel a pénzét, viszont a tolvaj eltakarta az arcát, így beazonosítható elkövető hiányában a rendőrség felfüggesztette a nyomozást. Az Axa Bankot viszont ez nem hatotta meg, és nem tervezi kártalanítani naiv ügyfelet.
2012. augusztus 9-én beléptem az Axa Bankos internetbank fiókomba, hogy egy átutalást intézzek. Ekkor észleltem, hogy hiányzik 563.000 forint! 6 alkalommal vettek le készpénzt ATM automatából, a bankkártya végig nálam volt. Erről azonnal tájékoztattam a bankot és letiltattam a bankkártyát. A bank munkatársa telefonon elmondta, hogy szerinte lemásolták (klónozták) a bankkártyát és így tulajdonították el a számláról a fenti összeget.
A bankkártya letiltás díja 10.000 forint volt melyet az Axa bank 2012.08.09-én egyből le is vonta. A számlához tartozó „iBanq2” internetbank szerződésem 2011. május 16-tól került megkötésre. Ennél az internetbank szolgáltatásnál értesítő SMS szolgáltatásra, amikor szerződést kötöttem nem volt lehetőség. Ez látható a bank által kiadott „SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS iBanq2 szolgáltatás igénybevételére” szerződésen. 2012. augusztus 9-én a bank telefonos értesítése valamint a bankkártya letiltást után azonnal felkerestem a X. kerületi Rendőrkapitányságot (1102 Budapest, Harmat utca 6-8) és feljelentést tettem ismeretlen tettes ellen (Ügyszám: 01100/10258/2012. id.). Ezután a rendőrségi jegyzőkönyvvel felkerestem az Axa Bank központját (1138 Budapest, Váci út 135-139.) ahol a bank alkalmazottja lefénymásolta a feljelentési jegyzőkönyvet és elvette tőlem a bankkártyát. Erről átadás-átvételi elismervényt nem kaptam. Az alkalmazott tájékoztatott, hogy az ügyet kivizsgálják és 30 napon belül értesítenek.
2012. augusztus 21-én megérkezett a bank kivizsgálásáról a válasz mely a következőt tartalmazza:
„… A vizsgálat során megállapításra került, hogy az Ön Visa Classic bankkártyájával 2012. július 18. és 2012. július 25. között, PIN kódjának ismerete mellett 6 alkalommal került sor sikeres készpénz felvételére Budapesten, két különböző ATM terminálnál (Román u. 2, Szekfűvirág u. 7.). A hat tranzakció során összesen 563.000,- Ft került leemelésre az Ön számlájáról.A kivizsgálás során a fenti ATM terminálokon visszaélésre utaló eseményeket, jeleket nem tapasztaltunk. Társbankok felől sem érkezett erre utaló jelzés. A fentiekre tekintettel sajnos nem áll módunkban a bankkártyája használata útján bekövetkezett kárt Önnek megtéríteni.
Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy amennyiben Bankunk álláspontja az Ön számára nem elfogadható, akkor döntésünkkel szemben – panaszának jellege alapján – az alábbi szervekhez fordulhat:
- Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete
(1013 Budapest, Krisztina krt. 93. Levélcím: 1534 Budapest BKKP Postafiók: 777) …”
Mivel az eljáró hatóság (BRFK X. kerületi kapitányság) még nyomozott az ügyben és nem tártak fel olyan bizonyítékot mely az Axa Bank válaszát alátámasztja így 2012. augusztus 28-án felkerestem a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét és kérelemmel fordultam hozzájuk, hogy az esetem kivizsgálására kerüljön. A PSZÁF-nek leírt kérelmem tartalmazza, hogy a bankkártyámat biztonságosan kezelem, a PIN kódot nem tároltam hozzáférhető helyen és mindvégig nálam volt. Ezt bizonyítja a bankszámlakivonatom is, hiszen amíg nem észleltem az esetet vásároltam bankkártyával.Ezt követően, pár hét után felkerestem a BRFK X. kerületi kapitányságát ahol érdeklődtem az ügyemről. Elsőre azt a tájékoztatást kaptam, hogy a nyomozó már felszólította az Axa Bankot, hogy a nyomozáshoz/bizonyításhoz szükséges felvételeket küldje meg. Amíg a bank válaszol, addig a kapitányság a türelmemet kéri. Ismét eltelt több hét és nem kaptam értesítést. Felkerestem ismét a kapitányságot ahol már azt az információt kaptam, hogy a felszólításra a bank még nem reagált így addig a nyomozóhatóság nem tud a munkájával haladni. Viszont újra felszólítják a bankot. Ezután ismét vártam, ahogy kérték. Majd ismét felkerestem a kapitányságot ahol megtudtam, hogy az Axa Bank ugyan késve, de megküldte a két ATM automata azonosítóját, de más adatokat nem. Így a rendőrségnek külön ki kellett kérnie az Axa Bank által leadott azonosítókhoz tartozó ATM automaták címét és a készpénzfelvételek időpontjait.
Ekkor derült ki, hogy a két bankautomata az OTP Bankhoz tartozik. A nyomozóhatóság jelezte a banknak, hogy küldjék meg a hat alkalommal rögzített ATM felvételt. Az OTP három hónap után (november vége felé) küldte meg a kapitányságnak késve a képeket. Ezt követően az ügyemben eljáró nyomozó értesített, hogy személyesen jelenjek meg a megküldött felvételek azonosítására. Ekkor felkerestem a kapitányságot ahol láttam, hogy az ATM felvételek rossz minőségűek, illetve a rajta lévő ismeretlen személy eltakarja az arcát így tehát azonosítani sem én, sem a nyomozó nem tudja az illetőt. Így az ügyet három éves elévülési idővel (2015) felfüggesztette.
2012. november 28-án a PSZÁF Fogyasztói jogérvényesítő főosztály hatásköre hiányára való hivatkozással (Ikt./Ref: 130538-2/2012 – V-FK-I-4484/2012. számú végzés) eljárást megszüntette.
2012. október 1-én az Axa Banknál lévő bankszámlámat megszüntettem.
Mivel a bankszámlámon lévő 563.000 forint kilenc éves megtakarításom volt az összes vagyonom így időközben felkerestem az Áldozatsegítő Szolgálat – Igazságügyi Szolgálat Jogi Segítségnyújtó Osztályát (1111 Budapest, Budafoki út 59.) hogy segítséget kérjek a jogtalanul eltulajdonított vagyonom visszaszerzésére.Jelenleg itt tart az ügyem. Azért írtam meg ide is a történetet, hátha járt más is így és tud valami tanáccsal/segítséggel szolgálni számomra! Mindazonáltal tanulságos történet, hogy ha az embernek nincsen sms szolgáltatása a banknál és mondjuk csak a számlalevele kézhezvétele után veszi észre, hogy jelentős összeggel megkárosították, akkor így járhat, hogy a banknak esze ágában sincsen őt kártalanítani. Nem érzem magam hibásnak, a bankkártyámra mindig vigyáztam, Pin kódot se adtam ki soha tehát önhibámon kívül történt a lopás, ezért nem hagyom annyiban hogy a bank megússza kártalanítás nélkül.
Tisztelettel:
Mónika
Az utolsó 100 komment: