Tékozló Homár

A Pénzverő szerint a parkolóautomaták a hibásak

2012.12.11. 15:14 | jackyll | 115 komment

Csodálatos párbeszéd tanui lehetünk, múltkor ugyanis a x+n. noname parkolótársaság beszült a Magyar Pénzverőnek, hogy szarok a kétszázasaik, azért nem lehet sehol parkolóautomatákban fizetni velük. Bár kevesen lehettek, akik ezt elhitték, a Magyar Pénzverő úgy gondolta, néhány tényt örömmel hoznának olvasóink tudomására:

A forint pénzérmék technikai paraméterei (átmérő, súly, anyagösszetétel) a gyártás során szigorú ellenőrzés alá esnek. A Magyar Pénzverőnél (MP) az ISO 9001:2008-as minőségirányítási rendszer működik 1996-tól. Sőt. 2005-ben az Európai Központi Bank is auditálta a céget. A Pénzverőnél készülő érmék műszaki paraméterei és azok tűrései, valamint az alkalmazott mérési, ellenőrzési eljárások az eurogyártás szigorú követelményei szerint történnek. A MP mérőlaborjában – bármely automatákat üzemeltető, karbantartó cég számára – mindenkor lehetőséget biztosít az automaták által el nem fogadott érmék, valamint a sorozatban gyártott érmék összehasonlítására. A magyarországi automatások több esetben éltek is ezzel a lehetőséggel és a mérések minden egyes esetben azt igazolták, hogy az el nem fogadott érmék semmilyen előírt műszaki paraméterben sem különböztek a többitől.

A 100 és 200 forintosunkhoz hasonló ún. bicolor és bimetál érméket a világ számos országában használják a magasabb értékű címletek esetében. E széleskörű használat oka, hogy vizuálisan jobban megkülönböztethetőek a homogén érméknél, ugyanakkor nehezebben hamisíthatóak. Magyarországon is elsősorban ezen szempontok miatt kerültek bevezetésre. A bimetál és bicolor érmék esetében az eurózónában is az automaták rendszeres utánállítása, karbantartása biztosítja a megbízható működést, melyre az érintettek ajánlást is megfogalmaztak.

Akkor kinek a készülékében lehet a hiba?

Az elfogadási problémát az esetek döntő többségében az automata elállítódása, az elfogadási tartomány nem megfelelő beállítása okozza. Bizonyos paramétereken ismereteink szerint a forgalomban töltött idő is módosít, ezért az európai országokban általános karbantartási ciklusok (negyed-, féléves) betartása jelentősen javíthatja az érmeelfogadási mutatókat.

A bimetál érmék használata nagyobb biztonságot jelent az automaták számára, csökkenti az idegen érmék elfogadásából eredő kárt. A modern érmevizsgáló egységek képesek külön-külön a gyűrű és a belső mag elektromos jellemzőit is vizsgálni, ám a régebbi készülékek kevesebb szenzorral működnek, vagy korlátozottak a beállítási lehetőségeik. Ezeknél a bimetál érmék használata esetenként problémát jelenthet. Ez azonban nem az érme hibája.

A Pénzverő érmék végellenőrzése során a műszaki paramétereket, az elfogadást az automaták elfogadó egységén is ellenőrzi, valamint minden új gyártási tételből minta érméket küld az automatákat karbantartó szervizek részére.

A Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Pénzverő az automatákat üzemeltetők, valamint az érmevizsgáló egységek gyártói, illetve a karbantartó szervizek, továbbá az érmevizsgáló gyártók hazai képviseletei részére a pontos beállításhoz szükséges tesztérméket biztosít.

Bízva abban, hogy nem mentünk túlságosan messzire a szakmai részletekbe, de segítettük a megértést

Tisztelettel: Magyar Pénzverő Zrt.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eq2 2012.12.11. 16:00:18

Jo nagy mellebeszeles. Anno egy coca-colas szakember meselte nem ez a baj a 200-assal hanem hogy 3-4 fele letezik belol es es ezert k nehez beallitani az automatakat es ok is allandoan allitgatjak e smeg igy eloferdul hogy egy-egy sorozat nem mukodik idonkent. Parkoloautomatabol meg tobb van... Persze nem az a baj hogy nem szabalyos hanem hogy hany van....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.12.11. 16:03:53

Az volt már, hogy a parkolóautomatákba történő PUR-hab fújás szándékos rongálás és - ha elkapnak - bűnvádi eljárást és kártérítési pert is a nyakatokba sóznak?

Kardics 2012.12.11. 16:04:32

A pénzzel nincs semmi baj, de vajon mi a f*sznak parkolóautomata?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.12.11. 16:04:57

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Amatőrök! Mézet kell bele tölteni. Az messzebb lejut a szerkezetben.

vénszivar 2012.12.11. 16:05:35

Mennyire nyeglék, akkor bezzeg jó voltam, mikor kilószám adtam be oda a kintről hozott aranyat. Igaz kötelező volt. Most meg a 200 Ft is kell neki s pláne ingyéééé

vénszivar 2012.12.11. 16:07:54

Kissé összekevertem a szezont a f.szommal, de azért mind a kettő foffon óriás sült.

breezer 2012.12.11. 16:53:05

@atpijkamo: " Többet nem használom a termékeiket"

persze majd fizetsz bankkártyával és tartod fel a sort!!!

Sasyyy 2012.12.11. 18:13:33

szar a magyar forint:-)

Xezs 2012.12.11. 20:18:44

Százast csak az Aldiból!

@breezer: Még jó hogy bankkártya, 2012 van!

lionking 2012.12.11. 20:20:37

hogy ON is legyen
Én a múltkorjában 17 db 200-as birtokában mentem a Wesselényiről elnevezett utcában az automatához, fizetni. na ebből a jelentős mennyiségből mindössze 2 db-ot volt hajlandó az a szarkupac automata elfogadni.
Jön egy ellenőr is, mondom neki hogy hogyan jártam, erre ő is előadta ezt a mesét hogy nem egyformák az érmék.
Mondom neki az oké, de hogy 17 db-ból 2 ami jó bele az nem egészen kerek, de mi lenne ha úgy állítanák át, hogy a 15 legyen a jó és a 2 maradna amit nem szeret?
Á azt nem lehet mondta.
Na 2 nap múlva megint arra volt dolgom és láss csodát, a multkori nem passzoló 200-asok megfeleltek már az automata kényes belének. Akkor most ki és merre a hülye?
Mégis be lehet jól állítani?
ettől függetlenül az összes rabló parkolócéget atommal kéne megszórni beszántani és sóval beszórni és a végén kilőni az űrbe de jó messzire

opel123 2012.12.11. 20:27:30

Jó a szöveg. ISO 9001:2008-as minőségbiztosítási rendszer működik 1996 óta... Vissza a jövőbe :-)

Meg hát ez az semmit sem garantáló tanúsítvány van kifüggesztve a kórházakban és az iskolák egy nagy részében. Bízunk benne.....

lazarjozsef75 2012.12.11. 20:35:02

"beszült a Magyar Pénzverőnek" - Figyeled, Furaszem? :)

1kutya 2012.12.11. 20:42:22

@lazarjozsef75: ez a "beszült" nekem is bántotta a szememe. hát még ha én lennék Matolcsyné férje, hogy bántaná! :)

we 2012.12.11. 20:49:17

@RosszQtya: Valóban nem 100%-ban. Például lehet deformált, sérült, szutykos érme vagy software hiba, rágóval eltömített pénzbedobó, napszél, üstökösbecsapódás, sáskajárás, különös konstelláció stb.

Na persze előfordulhat az MP hibájából is, de az idézett mondat azért nem beismerés.

OftF 2012.12.11. 20:54:53

nem megy túlzottan a részletekbe, visszafogott, alázó. pont amilyet érdemelnek a kecsegek
tisztelet érte

OftF 2012.12.11. 20:55:50

az volt már, hogy a kokakólánál mindent tudnak?

Alikam 2012.12.11. 21:00:02

Azért az még érdekes kérdés, ha szándékomban áll fizetni de a hivatalos fizetőeszközt nem fogadja el, akkor mi a helyzet?

lazarjozsef75 2012.12.11. 21:04:20

@1kutya: Én Félire gondoltam, kérem, csak nem tudom, elfogadja-e tőlem ezt a megszólítást....

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.12.11. 21:23:39

Szinte biztos, hogy vannak hibás sorozatok az érmék között, de sokkal valószínűbb, hogy az automatákat üzemeltetők szarnak a rendszerre. Egyébként akár az is előfordulhat, hogy azért nem fogadja a kétszázast, mert nincs elég aprója a visszaadáshoz.

Manci néni, a szomszéd 2012.12.11. 21:29:05

Na drágáim, ki is nézi a másikat hülyének?

Mit gondoltok, miért nem fogadják el ezeknek a tetves parkolócégenek az automatái a 100-ast meg a 200-ast? He?

Hát Manci nénétek megmondja: mert ezek a tetű cégek arra játszanak, hogy az embereknek nincs fél köbméteres bukszájuk, és egy-két óra parkoláshoz való 10 ft-os manapság ekkora helyet igényel.

Na és, mi van akkor, ha a nyomorult, becsületes ember nem tudja bedobni a 100 meg a 200 forintosait, amiket még épp elbír cipelni egy zsákban, hogy egy órát parkolhasson? Na mi?

Jóóól megbüntetik!

Erre megy ki a játék, drágáim, ha nem vettétek volna a lapot.

tejcsokoládé (törölt) 2012.12.11. 21:31:48

Nekem nagyon tecc az iras, intelligensen kuldi el oket az edes jo anyukajukba...

azekezetnelkulitelseolvasom 2012.12.11. 21:48:33

Varsó belvárosában 280 ft-ra jön ki egy órányi parkolás. Igaz ott nem dübörög a gazdaság. Nálunk ugye emelik januártól, úgyhogy lehet bele dobálni, már ha meg tudsz valahol állni, mert mélygarázsok és parkolóházak híjján a bennszülöttek foglalják el az utcai helyek 99%-át.

Xezs 2012.12.11. 21:53:30

@Manci néni, a szomszéd: Na és, mi van akkor, ha a nyomorult, becsületes ember nem tudja bedobni a 100 meg a 200 forintosait, amiket még épp elbír cipelni egy zsákban, hogy egy órát parkolhasson? Na mi?

Kifizeti mobiltelefonnal!

jó reggelt, 2012-t írunk. A technika szárnyal. A készpénz bunkóknak való.

McKinney 2012.12.11. 22:00:02

tipp mindenkinek: ha a zótómata nem veszi be a bimetált, bazd földhöz tiszta erőből (mármint a pénzt) aztán jó lesz. tuti módszer euroval is működik!
de még jobb hogy parkoljál szlovák rendszámmal.

Sárkányböffentő 2012.12.11. 22:00:53

Az volt már, hogy mobilparkolás???

l_andras 2012.12.11. 22:02:30

Kedves Pénzkészítők, nem basztatni az elvtársak - piros és fakópiros(narancs) - aranytojó parkolócégeit. Még véletlenül illegális desznyóvágáson érik önöket in flagranti.

Alikam 2012.12.11. 22:04:02

@Xezs: szerintem te vagy az aki ájfón nélkül már szarni se tud...

A készpénz bunkóknak való? Annál hivatalosabb fizetőeszköz nincs.

Csak azt hiszi a sorban a kártyájával baszakodó proli, hogy a kártyájától lesz valaki, pedig nem...

Mobillal? Úgy van, ad meg nekik a mobilszámodat meg mindent, buta tuskó...

ramirez7788 2012.12.11. 22:04:19

Nálunk a kólaautomata 10-ből 9 200-ast simán elsőre elfogad. Szóval a parkolócég a béna.

CID 2012.12.11. 22:09:48

@ramirez7788:
Ne igyál kólát, egészségtelen.

@Xezs: Ott van az SMS költsége, vagy te szarod a píízt? ( mondjuk, én is a mobilparkolást használom, de mivel neked nincs kocsid, ne kotyéljál már bele:)

Netuddki. 2012.12.11. 22:16:05

@Xezs: Mobiltelefonnal, ja. Fizesse akinek sok felesleges pénze van...

paynabi · http://webshop.garmix.hu 2012.12.11. 22:16:49

Jaja, a mobilparkolást addig csipáztam, amíg rá nem kényszerültem használni, és olvastam hogy nem csak a parkolásért fizetek, hanem a telefonos gengsztereknek is a zesemesér'.

Itt Debrecenben 3 helyen van üzemben olyan parkoló, ami autósbarát:
-először jegyet húzol, mikor végeztél beolvastatod, pénzt bedob(igen, papírtis!), visszajárót elveszed.
A baj csak annyi, hogy ez nekünk jobb, nem a parkolómaffiának.

ZON 2012.12.11. 22:23:45

Ki kell fújni PUR-habbal. Vagy levágni csővágóval, mint Pólnyumen a Bilincs és mosoly-ban. Mondjuk, az konkrétan nem érte meg.Vissza az egész.

slowMotion 2012.12.11. 22:28:01

Az volt már, hogy az ISO 9001 nem azt garantálja, hogy a minőség jó, hanem azt hogy egyenletes .... de attol még az lehet jó szar is, ha egyenletesen szar, akkor megfelel.

Aureliano Buendía 2012.12.11. 22:32:49

Megoldás: csupa tízforintossal teletömni a "zótómatát.

Ha már olyanért szednek pénzt, amiért kurvára nem tettek semmit. Max felfestettek egy vonalat. Szánalom.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.12.11. 22:39:45

@chipanddale74: A parkolóautomata nem ad vissza, bedobod a pénzt, kiírja, meddig parkolhatsz.

CID 2012.12.11. 22:43:28

@vénszivar: Peched van öreg, IGEN :)

vénszivar 2012.12.11. 22:47:02

@CID: Én is azt írtam, akkor jól látok MÉG

CID 2012.12.11. 23:19:42

@vénszivar: Ne poénkodjál baszod, inkább küldjél szemfotót a gyagyásoknak ;)

Xezs 2012.12.11. 23:29:25

@Alikam: Látom megmaradtál a 20. században, nem szégyen ez.

@CID: Én szarom baze, szagold csak meg azt ami nálad van! Ugyeugye.

vénszivar 2012.12.11. 23:30:02

@CID: én majd szemmel verem őket ! Lehet, hogy éppen a tieiddel. Gyagyások ? " Név szerint " ???? :):D

Xezs 2012.12.11. 23:30:45

@kovi1970: Tökmindegy, ugyanúgy kifizeted csak más csatornán.

vénszivar 2012.12.11. 23:31:28

@Xezs: A píznek nincs szaga..... mondta valki.

Xezs 2012.12.11. 23:33:20

@vénszivar: Ha belegondolok hogy a nálam levő (nem sok) kp állományt hány tetves-leprás-kolerás-sötétbőrű-korpás fasz fogta meg, legszívesebben felgyújtanám az összest a picsába. Aztán a pénzt is.

CID 2012.12.11. 23:33:58

@Xezs: Te gyagyás, a pénznek, nincs szaga, ezt már, megmondták a lóómaiak is;)
@vénszivar: Hagy ne soroljam, az unatkozó sikereseket :)

CID 2012.12.11. 23:35:22

@vénszivar: :)
Asszem, kiköltözök a tanyára, és veszek kecskéket. Az a baj, hogy ott nincs ótomata

vénszivar 2012.12.11. 23:39:39

@Xezs: fehérebbek nem ? s mi van a sárgákkal s a niggerekkel ?
Hozod a szokásos formádat :)))

vénszivar 2012.12.11. 23:41:39

@CID: Sok büdös pénz kell ám AHHOZ !!!:)
Ha szeretnéd, hogy "minden" meglegyen, akkor NAGYON SOK !!!

Xenu lives! 2012.12.11. 23:56:50

@opel123: Fején találtad a szöget!
A 2008-as minőségbiztosítás 1996-ban?
Ekkora kamu dumát...
Márpedig ha ebben nyíltan hazudni mernek, akkor bármi másban is, szemérmetlenül!

A 200 forintos érméket EGYETLEN automata SEM fogadja el, nem csak parkoló automata, hanem SEMMI!!! Itt talán mégsem a Magasságos Pénzverővel van a probléma, nemde????????

Xenu lives! 2012.12.11. 23:58:34

@uraaam: Én is igyekszem gondkoskodni róla, hogy rolnizzanak a tetvek, ha már az adónkból épített utcákért szednek pénzt...
Hátránya, hogy asszem 20 darabnál nem megy bele több, namost én 500 Ft-os övezetben lakom, tehát a 10-20 forintosok csak rövidebb időre elegek - hosszabb időre el kell állnom a saját házam elől. Röhej!!!

v2peti 2012.12.12. 00:10:49

@paynabi: Ez csak sorompóval lezárt helyen működhet, mert különben az ember elhúzna fizetés nélkül.

tellybooksah 2012.12.12. 01:42:33

Szerencsétlen lúzerek!

Rokikártya, hülyőkéim!

ROKIKÁRTYA!

SpaceboyDesign · http://www.honlapkeszites-webgrafika.hu/ 2012.12.12. 02:11:39

@slowMotion: "Az volt már, hogy az ISO 9001 nem azt garantálja, hogy a minőség jó, hanem azt hogy egyenletes .... de attol még az lehet jó szar is, ha egyenletesen szar, akkor megfelel."

Pontosan ezt jelenti. Az emberek teljesen el vannak tőle ájulva, pedig tényleg pusztán azt jelenti, hogy a gyár ÖSSZES terméke tökéletesen megegyezik (minimális eltéréssel) egy eredetileg bevizsgált darabbal, illetve a gyártmány műszaki leírásával.

Ha szart gyárt a cég, akkor egyforma szarokat.

Esetünkben pedig azt, hogy az érmék folyamatosan ugyanolyanok. Szóval nem értem az parkolócégeket.

SpaceboyDesign · http://www.honlapkeszites-webgrafika.hu/ 2012.12.12. 02:20:29

@Xenu lives!: Az csak egy sima elírás.

Valamikor a '90 -es évek eleje óta van ISO 9001 minőségbiztosítási szabvány, és amikor kiadják az újat, akkor azt is leauditálják és ha átmegy rajta a cég, akkor megkapja az új minősítést.

Most nincs kedvem guglizni, de asszem a ISO 9001:2008 a negyedik a sorban.

A mondat helyesen: 1996 -óta használják az ISO 9001 -es minőségbiztosítási rendszert, jelenleg az ISO 9001:2008 minősítés alatt vannak

Ha igaz az állítás.

reinqe 2012.12.12. 02:47:26

Aki a mobilparkolást írta...
Türelmi időről hallott a nagyérdemű? Parkolóautomatánál 5 perc, 1 órán túli parkolásnál 10 perc!
Mobilosnál 0, azaz nulla perc.
Tehát amint leállítod a motort már büntetnek (és tényleg).

ezu 2012.12.12. 04:40:22

@Xezs: Meg a gazdagoknak való még a kp. A buta proli, oldja meg máshogy és fizessen külön azért is, hogy fizethet!

Poptaritop 2012.12.12. 04:42:59

@reinqe: Aha. És a droid gondolat olvasó? Avagy honnan tudja hogy pénzbedobás vagy mobilszám lesés céljábú mentem az ótómatáho?

reinqe 2012.12.12. 06:27:23

@Ki a faszom az a jan slota: Miért kellene tudnia, azért droid. Kocsi parkolócédula nélkül = bünti. Azért van a türelmi idő, nem a droid áll a kocsid mellett órával...
Ha már megálltál a tütüvel akkor azért, ha még vezetés közben telefonálsz, akkor azért büntiznek. Ki van ez találva!

reinqe 2012.12.12. 06:32:27

@Ki a faszom az a jan slota: Na, csak hogy magyaros legyen, a türelmi idő nem a "türelmet" jelképezi, hogy mennyit malmozik minden kocsi mellett valaki, hanem hogy annyi plusz időd lesz a parkolócéduládon szereplő időhöz képest.
Amit persze kérelmezhetsz csak, hogy figyelembe vegyenek a "hivatalban", mivel a büntetés már ki van állítva!
Törvényezett maffia na.

mojszipupi 2012.12.12. 07:54:02

A parkolóautomatákat szándékosan hagyták úgy h ne fogadjon be 200Ft-ost...nehogymá be lehessen dobni mondjuk két órára elegendőt mert akkor nem lesz meg a napi haszon az ellenőröknél. Amúgy meg a pénzes parkolás monnyon le parkoljunk telefonnal

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.12.12. 08:47:27

Bimetál! Bimetál! Bimetál! Bimetál! Bimetál! Bimetál! Bimetál! Bimetál!
Hurrá!!!
De rég szerepelt itt ez a szó.
Továbbá nem értem, hogy ha a bimetál bimetál, akkor a bikolor miért bicolor. Vagy ha a bikolor bicolor, akkor a bimetál miért nem bimetal?
Nehéz ügy ez.

marcsi72 2012.12.12. 08:58:40

@tejcsokoládé: Így van, még azt is hozzáteszi, hogy tessék néha költeni is a pénznyelőikre (beállítás, régi vackok lecserélése) és ne a pénzverdére mutogatni folyton.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.12. 09:12:31

Inkább azon kéne agyalni, hogy ha a horvát tengerparton 160 Ft egy óra parkolás, akkor Pesten egy szuttyadt mellékutcában miért van 400 fölött.
A másik fele, hogy amíg törvény írja elő, hogy 200 forintos törvényes fizetőeszköz, addig fossa össze magát a centrum meg társai, és oldja meg, nagyjából lesz@rom hogy.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.12.12. 09:28:01

@eq2:
Anno egy coca-colas szakember meselte.."

Ja, azok értenek a pénzveréshez. Csak tiszta forrásbol

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.12.12. 09:29:44

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Én rendszeresen a horvát tengerparton parkolok, ha munkám van a Belvárosban.
Nehogymá' lehúzzon a centrum maffia

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.12.12. 09:30:13

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): A másik felével teljesen egyetértek.
Erről jut eszembe, a múltkor ültem a vonaton. Diák vagyok, érvényes diákigazolvánnyal, agglomeráció kis falujából járok be Bp.-re minden nap dolgozni, de a diákigazolványon az alföldi kisváros (szülővárosom) szerepel, mint állandó lakcím (persze, mivel már négy éve megvan). Agglomerációs kis falucskában tartózkodási helyet létesítettem. Erről tanúskodik a lakcímkártyám. Namármost jött a kaller úr, nézte a bérletem, nézte a diákom, a lakcímkártyám, kezdtem zavarba jönni, mint aki bűnös, pedig nem vagyok bűnös. Végül kibökte, hogy ki van nekik adva utasításba', hogy ne a lakcímkártyán szereplő címet vagy tartózkodási helyet vessék össze bérleten szereplő városokkal, hanem a diákigazolványon levőt. Amin persze az alföldi kisváros szerepel. De semmi gond, ő csak jót akar, most sok az ellenőr, nehogy baj legyen, kérjek egy ilyen viszonylatigazolást a "személypénztárban", mert úgy már érvényes lesz a bérlet. Esetleg kérhetek másik diákigazolványt (!) a kisfalusi címemre.
Csupa kérdés maradt bennem.
1. Kinek képzeli magát a MÁV, hogy felülbírálja a lakcímkártya intézményét? Merthogy az neki nem elég jó?
2. Szoktak ezek gondolkodni? Ha én azt csinálnám, hogy kéthavonta költözök új albérletbe, más városokba (mert végül is megtehetném, ha akarnám), akkor kéthavonta kérjek új diákigazolványt? És majd mosolyogva osztogatják, minden alkalommal új féléves matricákkal?
3. Miért "személypénztár"? Milyen van még? Céges? Teher? A kallerja csakazértsem volt hajlandó jegypénztárnak nevezni. Ezek szerint eladó a pénztáros néni?

Grátisz: Mikor lesz az, hogy Ferencvároson valami fűtött helyen lehet várakozni? A gödöllői konténereken felakadtam anno, de visszasírom őket. Múlt héten tették ki a peronra a "buszmegállókat". A vonatok állapotáról meg már ne is beszéljünk: hajnalok hajnalán, meg hétvégén, amikor alig használja a vonatokat valaki, relatíve új és tiszta kocsik közlekednek, amúgy meg negyvenéves fostalicskák világítás és fűtés nélkül.

Hüjemáv.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.12.12. 09:45:49

Ugyan. Ez a vita már ott hamvába holt, hogy a pénzverés állami monopólium. Kb. az abszolutisztikus monarchiák ideje óta. Mert már ők sem voltak hülyék.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.12.12. 10:00:03

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!):
Mikor lesz az, hogy Ferencvároson valami fűtött helyen lehet várakozni? "

Már Ferihegyen sem. Mit vársz Ferencvárosol?

Rendíthetetlen Álamkatona 2012.12.12. 10:17:32

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): A bime tál az egy nagyon régi, ősmagyar edény! Csakugyan két fémből, rézből és ólomból készül, ami ugye bronz. Ezt nem tudni? Nem jártál még az ópusztaszeri skanzenben? :-)

eiselmirjam 2012.12.12. 10:18:44

Valaki:D szorit beküldeni hogy lehet?:D

Rendíthetetlen Álamkatona 2012.12.12. 10:18:46

Ezért volt kár betiltani a játékgépeket. Ott simán földhöz b...aszták az érmét, utána működött. Biztosan más lett a felületi feszültsége. :-)

Rendíthetetlen Álamkatona 2012.12.12. 10:21:13

A közeli CBA boltban 85 forintért lehet venni 100 eurót, ehetőt ráadásul.

Mi ez, ha nem fasza?

Tron65 2012.12.12. 10:58:48

@reinqe: "Tehát amint leállítod a motort már büntetnek (és tényleg)."
Javaslom Neked is, meg a Téged megbüntetni szándékozó ellenőrnek is: tanulmányozzátok már a KRESZ nevű jogszabályt!
@eq2: "Anno egy coca-colas szakember meselte ..."
Nekem meg volt egy nagybátyám, aki látott már biciklis postást, na annak a keresztnanyja mesélte ...
Most őszintén gondolkodj egy kicsit: kinek kell tudnia, hogy néz ki egy 200-as? Pirinéninek?

mrlujoak 2012.12.12. 11:01:11

Sziasztok!

Múlt héten én is próbáltam parkolni... Egy marék apróból 0 darabot sikerült elfogadnia az egyébként "működő" automatának... Hétfőn pedig reggel még sikerült jegyet vennem, kora délután már a 200-ast nem fogadta el. Azt felváltattam egy 100-asra és 20-asokra. A 20-asokat megette, a 100-ast visszaköpte, persze jegyet nem adott, és a 20-asokat (100 forintnyi)sem adta vissza. Ügyfélszolgálat hív, bla bla bla, és közben a parkolóőr kezdte fotózni a kocsim - jogosan, hiszen már vagy 10 perce próbáltam a jegyvételt, a pézváltást, és az ismételt jegyvételt...

Link a múlt hét végi semmilyen érmét el nem fogadó "dög"-ről:

www.youtube.com/watch?v=ATvQ54ijo5c

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.12.12. 11:09:26

@Rendíthetetlen Álamkatona: Tévedés. A bronz alapvetően rézből és ónból áll. Tartalmazhat ugyan ólmot, de nem ez a jellemző.

Rendíthetetlen Álamkatona 2012.12.12. 11:12:32

@agresszív kismalac: Ne javíts ki, ez a bime tál! EZ unortodox bronz.

(Apám eredetileg fémöntő szakember, igazad van, elírtam baszki.)

De lehet, hogy még egy szobortolvaj is kijavított vóna. Ők csak tudják.

Tron65 2012.12.12. 12:00:53

Azt az apróságot mostmár totál figyelmen kívül hagyhatjuk, hogy a bronz nem bimetál, hanem ötvözet. Mint ahogy minden olyan anyagot ötvözetnek hívnak, ahol össze van keverve (olvadt állapotban) a többféle anyag.
A bimetal kétféle fémből van. Ettől-eddig ilyenből, eddigtől-emeddig olyanból. Mint mondjuk a 100 forintos és 200 forintos érme.

Tron65 2012.12.12. 12:01:51

U.i.: a 100-as és 200-as egyes részei ráadásul önmagukban ötvözetek :-D

Xezs 2012.12.12. 18:48:04

@vénszivar: A felsorolás elemei között VAGY kapcsolat van. Tehát beleeshet fehér, sárga, akárki is.

Xezs 2012.12.12. 18:50:23

Ja azt mondtam már hogy egyszer havarom parkolni akart, apróval akart fizetni de valahogy benne maradt, én meg addig nyomkodtam az automatát amíg kijött belőle vagy 600 Ft, abból 100-at visszadobáltunk és mentünk dolgunkra :)

Szóval az is lehet sokszor, hogy el van dugulva az automata mert nem ürítik.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.12.12. 18:53:25

@Xezs: "el van dugulva az automata"

Mert én teledobálom 5 és 10 forintosokkal Hogy rohaggyak meg!

Xezs 2012.12.12. 19:08:10

@atpijkamo: Á, nem olyanok jöttek ki belőle, hanem inkább 20 meg 50 Ft-osok. Pár tizes is persze :)

És nem ütöttem meg semmi, csak nyomkodtam a visszaadó gombot.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2012.12.12. 23:59:45

A parkolóautomata is hibás, és a pénzverde is. Mindenki hibás, te is, ne nézz olyan furcsán!

megamenn 2012.12.13. 08:15:09

A poszt és a kommenthalmaz szar. Újat kérek.

Aureliano Buendía 2012.12.13. 19:07:52

@Xenu lives!: saját bejelentett lakcím? Mert akkor jár pakolási engedély.

Aureliano Buendía 2012.12.13. 19:13:01

@megamen: újabb adag szar postázva, fogyassza egészséggel.:)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.14. 13:03:07

@Xenu lives!: " Én is igyekszem gondkoskodni róla, hogy rolnizzanak a tetvek"

Illetve munkát adsz a rolnizó gépnek. :-)

Shinjuku 2012.12.14. 14:18:48

Ezzel a bimetallal ha jol emlekszem mar korabban is voltak gondok. Akkor azt hiszem arra jutottunk hogy WD40 kell neki.
süti beállítások módosítása