Tagadhatatlan, hogy a fantomtartozási trendek közül mára a késedelmi kamat messze a legsikeresebb lehúzási formátum. A Főgáz úgy gondolta, hogy idén karácsonyra 4 évre visszamenőlegesen számlázza ki kiemelt ügyfeleinek ezeket az ellenőrizhetetlen tételeket:
A Főgáz újabb karácsonyi csalafintaságára hívnám fel a figyelmeteket, amelyet a napokban kaptam meg tőlük. A Főgáz levélben egy kimutatást küldött nekem 2008. áprilisig visszamenve, amelyben kimutatta, hogy havonta, az adott számla fizetési határidejéhez képest, hány nappal később fizettem be a számlájukat és a késedelem időtartamára az FGSz üzletszabályzata alapján mekkora összegű késedelmi kamatra jogosult. (Itt havonta pár forintos késedelmi kamatra gondoljatok). Nekem személy szerint az elmúlt mintegy 50-55 havi gázszámla alapján 1,500 Ft os utólagos késedelmi kamatot kellene fizetni. Úgy gondolom, hogy ha valamit az ember késve fizet meg a FŐGÁZ számára, akkor jogosan számíthat fel a gázszolgáltató a késedelmi kamatot, amely a következő havi számlájában fizetendő késedelmi kamatként ki is számlázhat. Ezzel semmi probléma. Azzal viszont oltári nagy probléma van, ha a FŐGÁZ mindezt 1-2 sőt 4 év távlatában teszi meg. Ennyire nem mehet szarul a cégnek?
Az rendben van, hogy a Polgári törvénykönyv szerint és az FGSz általános üzletszabályzata alapján erre jogosult lenne a cég, azonban, a Polgári Törvénykönyv 4 .§. (1) bekezdése alapján együttműködési kötelezettség terheli a feleket. Eszerint a polgári jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során a felek a jóhiszeműség és a tisztesség követelményeinek megfelelően kölcsönösen kötelesek egymással eljárni.
A PTk. 277. (4) bekezdése alapján a felek a szerződés teljesítésében együttműködésre kötelesek. A kötelezettnek a szerződés teljesítése érdekében úgy kell eljárni, ahogy az adott helyzetben elvárható , a jogosultnak pedig ugyanilyen módon elő kell segíteni a teljesítést. Az (5) bekezdés alapján pedig a felek a szerződés teljesítését érintő minden lényeges körülményről kötelesek egymást tájékoztatni.
A fentiek alapján úgy gondolom, hogy nem jogosak az FGSZ utólagos követelései, azok egy polgári peres eljárásban véleményem szerint elbuknának, mint ahogy történt a Magyar Autóklub jogásza által a parkolási társaságok elleni indított perében, ahol a parkolási társaságok utólagosan próbáltak behajtani több évre visszamenőleges parkolási bírságokat és egy hozzá fűződő fizetési kötelezettségeket.
Amennyiben más is így gondolja, hogy nem fizet utólag az FGSZ-nek, akkor bármilyen együttműködésre hajlandó vagyok bárkivel a FŐGÁZ ellen.
UPDATE 12/19: Más is kapott ilyet:
Én is kaptam a Főgáztól késedelmi kamatokra felszólítást + csekket az elmúlt évekre vonatkozóan. 3 napos fizetési határidőt kaptam rá. Havonta kb. 25eFt gázszámlát fizetek (minden hónapban egységesen) és max 13 nap volt a késedelem, így összesen kb. 900Ft jött ki. Szúrópróbaszerűen ellenőriztem az általuk megadott dátumokat a befizetett csekkeimen lévőkkel és azt tapasztaltam, hogy mindenhol 2-4 napot hozzáadtak a befizetés dátumához és úgy számoltak kamatot. Gondolom annyi idő alatt ért át hozzájuk a pénz. Igen ám, de csak 2010.06.01-től él az a jogszabály, amikortól a csekken lévő fizetési határidő a hozzájuk beérkezés dátuma (csak gondolom az automatizált rendszerük nem tudja a 2 időszakot külön kezelni). Erre hivatkozva jeleztem az ügyfélszolgálatuknak emailben, hogy ezt nem fogadom el, még nem válaszoltak.Üdv,Norbi
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2012.12.18. 14:24:31
vénszivar 2012.12.18. 14:27:01
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.12.18. 14:27:33
vénszivar 2012.12.18. 14:29:16
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.12.18. 14:36:20
Atörökk 2012.12.18. 14:39:55
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.12.18. 14:40:20
Atörökk 2012.12.18. 14:41:31
Magánszemétként azonnal eldobhatod, más kérdés, magadat szopatod meg vele. Megőrzési kötelezettséged, amit törvény is előír, csak cégként van.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.12.18. 14:41:36
Az addig rendbe van, de mit szísz?
Atörökk 2012.12.18. 14:43:15
Mostanába' márcsak a fogamat.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.12.18. 14:45:49
Nekem van egy kis fehér IKEA szekrényem. Abban tartom a számlákat. Mikor megtelik, veszek mellé egy másik kis fehér IKEA szekrényt. Abba rögtön beteszem a saját számláját.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.12.18. 14:46:48
vénszivar 2012.12.18. 14:47:20
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.12.18. 14:57:48
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.12.18. 14:58:40
Az legalább ingyé van.
@atpijkamo: @vénszivar:
Csupa öröm, bódoccság!
parkolok.com 2012.12.18. 15:29:46
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.18. 15:29:55
/kaviaros vajas piritos zold teaval/
maris vannak posztok:)
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.12.18. 15:37:45
Magyar valóság.
helianthus 2012.12.18. 15:59:26
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.12.18. 16:18:07
Labasmaz 2012.12.18. 16:43:10
vénszivar 2012.12.18. 16:48:40
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2012.12.18. 17:21:24
Ovecskin 2012.12.18. 17:39:47
KolompárRómeó 2012.12.18. 17:43:51
Persze azt csekken fizettem be, így nyertek rajtam kb. 150 Ft-ot, a többi ment a postának.
De jeleztem nekik, hogy akkor én most követelem tőlük mindazon tételek után a kamatot, amit HAMARABB fizettem be, valamint az utalások alkalmával a cég által megspórolt postai díjakat.
De valamiért erre nem reagáltak.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.12.18. 18:10:42
monika.nem@fogaz.hu
de sztem ő nem fogaz :)
Matáv is azt csinálta (amíg volt közünk egymáshoz) hogy ha késem a befizetéssel akkor köv. hónapban 2-8Ft-ot be kellett közben fizetni. Nagyon régen erről még külön csekket is küldtek.. Önkormányzat még most is ezt csinálja, de ott a késkamatnak külön számlaszáma van, meg párszázas tétel.
Mondjuk egyetértek a posztolóval: évekre visszamenőleg ezt a pénzt követelni veszett fejsze. No meg késni nem szabad, másfelől meg örüljenek, hogy ha a magánszemély max. 5-10 napot késik: egyes vállalkozások úgy 90 napra szoktak fizetni. Jah, meg vannak még a körbetartozások, ami nem egészen az, hogy az ismerősi köröm tartozik nekem :)
lutria 2012.12.18. 18:19:50
vénszivar 2012.12.18. 18:23:56
Norx 2012.12.18. 18:54:01
Egyszer ettem kaviárt, de be kellett vodkáznom hogy legyen bátorságom.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.12.18. 19:06:09
Szumi 2012.12.18. 19:32:43
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.12.18. 19:50:26
én bizonyítsak? mindig a vád bizonyít. bizonyítsa a főgáz hogy késve lett befizetve. persze, nem elég egy nyomtatott a/4-es word doksi.
postaforgalmi, főkönyvelési papírokkal, anyámkínja, de leszarom. szedje össze a bizonyító erejű doksikat. ja és nem a lekönyvelés idejét kérem tőlük, hanem azt az időpontot amikor a pénz a számlájukra befolyt.
Borenbukk 2012.12.18. 19:53:23
@idelle: Benasag. Valoszinuleg automatizmus, amit elfelejtettek felulbiralni. Visszavontak utobb?
Borenbukk 2012.12.18. 20:03:47
Azt nem tudom, miert tamadt most az az otletuk, hogy visszamenoleg beszedik az ilyen filleres elmaradasokat.
Vörös Szonja, a tetovált lány 2012.12.18. 20:18:44
@hagyma: ez így van jól, egészségedre!
becsoccsent 2012.12.18. 20:19:16
elbizonytalanodtam.
de legalabb forintban van, mert nem leszek gyarmat!
Borenbukk 2012.12.18. 20:21:17
Secnir 2012.12.18. 20:51:50
+1
lutria 2012.12.18. 21:16:21
Xezs 2012.12.18. 21:53:41
Mille38 2012.12.18. 21:56:06
Nincs más, emberek, tessék pontosan fizetni. Végtére is, már elhasznált gázról van szó. A boltban se mondhatjuk a pénztárnál, hogy majd holnap fizetünk a kenyérért.
pg2 2012.12.18. 21:56:23
pg2 2012.12.18. 21:58:05
ezu 2012.12.19. 03:41:52
ezu 2012.12.19. 03:43:56
miislegyenanicknevem 2012.12.19. 08:18:09
miislegyenanicknevem 2012.12.19. 08:19:51
miislegyenanicknevem 2012.12.19. 08:21:40
hozzáteszem, nálunk mindezért 1100 Ft egy köbméter víz...
BaloO 2012.12.19. 08:36:29
helianthus 2012.12.19. 09:11:51
*a sírtam rajta sem igazi, azt jelenti, hogy folyt a szememből a könny a nevetéstől.
blah 2012.12.19. 09:28:19
xunilo 2012.12.19. 10:25:14
Nos nem egészen. Az átalánydíjas fizetés miatt egyáltalán nem biztos, h egy adott hónapban már elhasználtam azt a gázt.
A másik fele meg az, hogy a közértben - ha ismernek és rendesek- akkor egyszer-egyszer megteheted, h másnap viszed be a pénzt a kenyérért.
Harmadrészt pedig sokáig arról pl nem beszéltek, h Te hiába fizeted be a számlán feltüntetett határidőre a pénzt, a csudálatos Postának eltart vagy egy hétig is az az iszonyú bonyi művelet, h átutalja a pénzt a szolgáltatónak. És ez a legnagyobb aljasság, mert az átlagember erről még ma sem nagyon tud, de 4-5 éve még sehol nem volt szó erről. Aztán most meg azok a napok -MINDEN HÓNAPBAN (!)- milyen jól jönnek a Fogaznak...
VaTi 2012.12.19. 10:39:55
A kamatbizonylaton rajta van azoknak a számláknak a száma, amiket késve fizettél, az eredeti fizetési határideje, az is, hogy hány nap késedelemmel, az is, hogy mennyi volt abban az időszakban az aktuális jegybanki alapkamat, amivel számoltak.
Előveszed a számláidat (amiket meg kellett őrizned), beazonosítod (fiz határidő + számlaszám alapján pl), összehasonlítod a befizetést igazoló csekkszelvénnyel, vagy utalási bizonylattal. 'Szt ész.
Nem karácsonyi akció, a mechanizmus egész évben így működik. Te a késedelmes befizetéseiddel ezek szerint pont most érted el a kiszámlázandó értékhatárt.
VaTi 2012.12.19. 10:42:13
És te visszaellenőrizted és kiderült, hogy soha egy fedezethiány vagy limit nem akadályozta a terhelést?
T mint T 2012.12.19. 11:00:01
Velünk is ugyanez történt, rajtunk közel 4000 Ft-ot próbáltak meg bevasalni. Nekünk mákunk volt, mert volt egy kb 6 hónapos nullás igazolásunk (amit tök véletlenül egy magánügyből kifolyólag kellett kikérnünk). Ezt bemutattuk és beégtek. Törölniük kellett a tartozásunkat és erről papírt is adtak.
Hozzátenném, hogy a díjbeszedő is hasonló módszereket alkalmaz, tőlük is tapasztaltunk már ilyet.
Kicsit macerás, de talán érdemes kérni évente egy nullás igazolást a szolgáltatóktól, akkor elmehetnek a búsba.
Egyébként 4 év után évül el a dolog, így azért kapsz most 2008-as számlát, mert 2013-ban már nem követelheti rajtad.
Célszerű még odafigyelni arra, hogy amikor nullást kérsz, akkor ne csak a mérőóraállást egyeztesd velük, hanem az "esetleges késedelmi kamatot is". Ugynis, ha nem kéred külön, akkor ezt "benne felejtik a rendszerben" ami kamatos kamattá válik és egyre nagyobb lavinát görgetsz magad előtt.
tlantos 2012.12.19. 11:32:42
Aureliano Buendía 2012.12.19. 14:55:51
Jaja, gyűjtögetik a pár forintokat, van egy össze, ami felett megéri beszedni.
Szomszéd is kapott. Ő is valami ezer ft körülit.
Számolhassunk csak, hány ügyfele van a fogazónak? Ha csak a felének ment csekk, már az is szép karácsonyi ajándék. A Gátműnek:)
Ezt leszámítva sajnos jogos.
Tetszettek volna forradalmat csinálni. Vagy időben fizetni.
Vladimir Harkonnen 2012.12.20. 22:25:41
A pacinak a f@szát! Tisztelettel.
Márciusban elszámolunk (és még vagy 1 millió társam) majd egész nyáron ELŐRE fizetjük a télen elfogyasztott gáz egy részét, mivel a legtöbbünket átraktak átalánydíjas elszámolásra! Amikor ezt szóvá tettem, azt a választ kaptam, hogy mivel ők kiállították a számlát, így jogos a késedelmi kamaty! (No meg persze vagy 2 milliárd plusz bevételük is van így év végén...)
Az ELMÜ-ÉMÁSZ csoprt még fifikásabb, ők 28 naponta kérik a pénzüket, így októberben két számlát követeltek okt. 1-én az októberi, okt.29-én a novemberi befizetést, majd november 27-re a decemberi számlát. Persze fizetés az csak minden hónap 8-a körül érkezik, így csak azután fizetek, gondolom majd ők is jól kiszámlázzák a késedelmi kamatot...
Xezs 2012.12.20. 23:36:44
Az ELMŰ meg gondolom 28 napra állítja ki a számlát, ha már 28 naponta állítja ki, így viszont ezzel nincsen semmi gond.
Agyalap 2012.12.21. 07:50:53
Hát - nem kötelelező enni sem, de a hónap végére nem biztos hogy maradnak tízezrek számlabefizetésre.
Aureliano Buendía 2012.12.21. 10:43:14
22 fok helyett elég a 20 fok a lakásban, máris elég sok pénzt spórolsz.
Energiatakarékos izzó, ha kimész a szobából, villany leo. Én pl rendszeresen járok a feleslegem után a lakásban, és kapcsolgatom a villanyt. A havi számlában ezek is számítanak.
Fürdés helyett tusolás. Soroljam még?
Ha diktálsz, ugye azért fizetsz, amit már elhasználtál, ez is a nyígod. Akkor mi a gond?
Be lehet úgy osztani a fizut. Ha egy hónapban megoldod, a többiben már nincs gond.
Az összes nagy szolgáltatónál leolvasási egységek vannak, úgy van ütemezve a számlakészítés. Be is fosna az összes számlázási rendszer, ha minden hónap utolsó napján futna rá a számlázás az egész ország összes fogyasztójára.
A logisztikáról nem is beszélve. Ezért van hetekre lebontva.
Aureliano Buendía 2012.12.21. 10:47:21
Az előző hozzászólásomban említett leolvasási egység a titka.
Négy hétre van felosztva a hónap, de neked minden hónap ugyanazon napján fut rá a számlázás. Tehát, ha minden hónap 28-án készül el a számlád, hány nap telt el a két számla közt?
A diktálósoknál meg van x nap, mikor a szolgáltató elfogadja a mérőállás közlését. Itt az elszámolt napok száma: mostani diktálás napja mínusz előző diktálás napja.
Vladimir Harkonnen 2012.12.21. 15:42:14
:(
Vladimir Harkonnen 2012.12.21. 15:54:25
Egyszerre három számlát küdenek, az átalánydíj alapja az előző évi fogyasztás 1/12-ed része. A januári elszámolás után februárban jött az első számla, ami még 19-i határidőre szólt, aztán havonta 2-3 nappal előrébb került a határidő, tehát 28 naponta kérik a pénzüket, így októberben sikerült elérni, hogy az októberi számla 1-én járt le, a novemberi pedig okt 29-én, a decemberi számla nov. 27-re szólt, és decemberben már nem is kaptunk számlát...
Ezt felfoghatnám karácsonyi megtakarításnak is, és azt is gondolhatnám, hogy egyedül én vagyok a hülye, ha nem lenne még 4 millió társam az országban, aki napról-napra él.
A poszt és a kommentek is tanusítják, hogy nem vagyok egyedül.
Aureliano Buendía 2012.12.21. 16:22:34
3 számla egyszerre=postai, borítékolási költségek csökkentése.
Mint említettem az SAP-ban leolvasási egységek vannak beállítva, központilag fut le az elszámolások, majd a számlák elkészítése. Ez azt jelenti, gogy minden adott hónapban ugyanakkor készül el a számlád. Az esedékességét esetleg befolyásolják a hétvégét/hosszú hétvégék.
Ha neked lenne igazad, már több százezer reklamáló verné az ablakot mindkét szolgáltatónál.
A poszt és a kommentek azt bizonyítják, hogy:
- 3 számlát kapsz egybe, ha átalánydíjas vagy;
- 3 számlák kapsz egybe, ha diktálósnak hiszed magad, de nem diktálsz, vagy rosszkor diktál, mert átalánydíjas vagy;
- nem olvastad el VaTi hozzászólását a kamatokról;
- nem értesz az esszápéhoz.
Vladimir Harkonnen 2012.12.21. 18:33:08
Átalánydíjas vagyok, igen. Én csak azt látom, hogy a csekken a feltüntetett határidő folyamatosan előrébb került.
HA lesz időm majd beszkennelem a csekkeket...
Vladimir Harkonnen 2012.12.21. 18:41:08
Akkor ez hogy is van?
Vladimir Harkonnen 2012.12.21. 18:43:08
Max a borítékolást tudják csökkenteni, mert a kiszállítást már évek óta a leolvasók végzik!
Januártól már őkse, hiszen a postások fogják leolvasni az órákat ott, ahol nem átalánydíjasok!
:D
Aureliano Buendía 2012.12.21. 21:20:47
Illetve: mind általányos, vagy van benne valamilyen leolvasott (éves) is?
Aureliano Buendía 2012.12.21. 21:23:27
Jaja, hallottam hírét, hogy a posta nyerte. Azt is tudom, hogy miért ;)
Vladimir Harkonnen 2012.12.21. 22:21:33
"azéret az sem lenne rossz, ha az elszámolt időszakot hozzánéznéd."
Tökmindegy, mert az átalánydíj mértéke az előző évi fogyasztás 1/12-ed része.
"Illetve: mind általányos, vagy van benne valamilyen leolvasott (éves) is?"
Persze, hogy nincs benne leolvasás, hiszen ezek még csak az 5-8 résszámlák, majd márciusban elszámolunk. Bár még nem dobták be a következő 3 számlát, de a tendencia alapján azt dec. 25-ig kell majd befizetni. Gondolom majd 27-28-án dobják be, mert szokott ilyen lenni!
:(
Szolgáltatói fasizmus van itt!
Aureliano Buendía 2012.12.21. 22:50:44
Mivel résszámlás vagy, az elszámolásod minden hónap ugyanazon napján készül el. Mint másik pár ezer embernek a faludban/városodban/stb. Nyugodtan számolj utána, pontosan 11 számlát fogsz kapni, a 12. lesz a leolvasott. Tehát nem kapsz egy számlával többet.
Valszeg a befizetési határidőn "szigorítottak", és már nem 1x napod van rá, hanem csak 1y. (x>y)
Annak is számolj utána, hogy (valszeg) több a nemdiktálós, tehát jóval kevesebb helyre kell számlát kézbesíteni. Tehát kevesebb kézbesítő is elég. Tehát spórolás van.
Borítékoltál már? Én pár éjszakán át jó pénzért. Fos meló,d e jól fizetett anno:) H Béla 3 számlát egy borítékba pakol, akkor hamarabb végez a borítékolással. Tehát elegendő kevesebb Béla is. Tehát spórolás.
Kézbesítői reklamáció (ha jól látom, émásziában laksz) emasz@emasz.hu
vagy ugyfelszolgalat@tigaz.hu
Ez utóbbival már én is leveleztem. Engem nem szeretnek ott:D
Xezs 2012.12.22. 11:59:49
A nullára felélés később hatalmas problémákhoz vezet, nem kell hozzá még 2 év se, hogy boruljon a kártyavár.
Xezs 2012.12.22. 12:01:21
Aureliano Buendía 2012.12.22. 12:10:43
Engem úgy neveltek, hogy ne pazaroljak. Lassan olcsóbb lesz a válóper, mint a fölöslegesen fizetett áram :)
Aureliano Buendía 2012.12.22. 12:14:11
Ha meg kevés a pénz: spórol, ahogy fentebb leírtam.
Jó, lehet a szolgáltatókat savazni, ha hülyék, de én úgy látom, hogy Juszt Tévéügyvédje Laci óta ez divat.
Xezs 2012.12.22. 13:01:06
Xezs 2012.12.22. 13:02:12
Xezs 2012.12.22. 13:05:08
Egyébként meg ha valaki úgy érzi hogy neki túlszámláznak akkor lehetősége (és joga) van:
a) részszámla-értéket módosítani
b) óraállást jelenteni
Ezeket egyébként online is el lehet végezni.
Aureliano Buendía 2012.12.22. 13:11:14
Xezs 2012.12.22. 13:11:27
De mint írtam, ezzel semmi baj sincs, igazából teljesen mindegy hogy 5 naponta vagy 40 naponta számláz - feltéve, hogy 5 naponta 5 napra és 40 naponta 40 napra számláz.
Megjegyzem, a linkelt képen azt vettem észre hogy bár legtöbb esetben tényleg 28 nap van a fizetési határidők között, a 10.29 és a 11.27 között ez 29 nap.
Xezs 2012.12.22. 13:12:41
"Két komment elküldése között várnod kell néhány percet!"
Nem várok bazmeg!
Xezs 2012.12.22. 13:15:15
Egy nő betelefonált mikor X+1 hónapban megkapta a kettőt, hogy mégis ezt hogy gondoljuk, és hogy neki nincs annyi pénze hogy kettőt fizessen be.
Ekkor kulturált hangnemben megkérdeztem, hogy ugyan miért nincs félretéve előző hónapról az a pénz, amit az ahavi számlára kellett volna költeni? Megmondtam neki azt is hogy az, hogy nem kap számlát még nem jelenti azt, hogy arra a hónapra nem kell fizetni.
Háborgott de leszartam, hülye volt mint a seggem.
Xezs 2012.12.22. 13:18:01
Úgyhogy helyesen az lenne, hogy X. hónap és X+1. hónap.
Xezs 2012.12.22. 13:19:10
Mindegy, értitek, én meg másnapos vagyok.
Aureliano Buendía 2012.12.22. 13:20:10
Viszont az elszámolás miden hónap. 1-én, 8-án, 15-én és 22-én készül el (a 28-a van mindig elsejére áttolva). Na, akkor készül el a számla. De az elszámolás mindig pl. 16-tól 15-ig tart. Ez pedig egy hónap.
Számla elkészül, nyomda kinyomtat, befizetési határidő indul. Szerintem megvan minden nap.
Mondom, Vladimirnál az lenne a korrekt, ha bemásolná a számláról a "Számlázott időszak" részt is
Aureliano Buendía 2012.12.22. 13:21:26
Xezs 2012.12.22. 13:23:09
Aureliano Buendía 2012.12.22. 13:23:47
TC? Az finom.
Csak nem a 2010 bevezetése?:)
Aureliano Buendía 2012.12.22. 13:25:15
Két komment elküldése között várnod kell néhány percet!
„Röff-röff, nem várok”
Xezs 2012.12.22. 13:25:34
de délelőtt meglepően sokáig volt oda, tán nálad is főzött valamit?
A bevezetés nem 2010-ben volt, hanem sokkal régebben, megvan az már tán 10 éve is. Valami szar olasz könyvelési rendszerről tértünk át SAP-ra.
Két őskövületnek számító boszorka szó szerint sírt, hogy ők ezt az életben nem fogják megtanulni :)
Aureliano Buendía 2012.12.22. 13:29:10
Most akkor vagy e.on-os voltál, vagy elműs, az MVM nem használ esszápét, a démászt nem tudom. Ami régi rendszert ismerek az az EAS volt.
Xezs 2012.12.22. 13:33:41
És igen, E-On :)
Aureliano Buendía 2012.12.22. 13:39:53
Közben rájöttem, hogy a pirosakat erősítetted.
Azt hiszem, az is a baj, hogy Juszt Igazságbajnoka László óta az emberek azt hiszik, hogy csak jogaik vannak. Holott lófaszt. Jó, a szolgáltatókat sem kell félteni, ez tény.
És akkor most Juszt=SZDSZ+TASZ, fogyasztó=...? :)
Xezs 2012.12.22. 13:45:10
A cégek meg nem tehettek mást, általában engedtek, mert túl nagy nyilvánossága volt a műsornak. pedig sokszor nekik volt igazuk az ügyféllel szemben.
A TASZ-t ne is említsd, kiráz tőlük a hideg.
Aureliano Buendía 2012.12.22. 13:54:17
Ehhez képest ő értett minden témához, és a pulpitusról zárásként mindig kijelentette, hogy ezt vagy azt kell csinálni.
Nekem ott borult el az agyam, mikor valaki - valóban önhibáján kívül - hibázott, ám Juszt Keziccsókolom Laci ebből azt hozta ki, hogy a szolgáltató a hibás, és rohadjon meg. Az pl. nem érdekelte, hogy a szolgáltató is igyekezett segíteni, de a jogos pénzt beszedi (mondjuk kamatmentes részletfizuval).
Pont az a baj, hogy a parasztja azt látta, hogy a cég enged, nosza, akkor reklamáljunk mi is.
A többiben egyezik a véleményünk;)
Xezs 2012.12.22. 14:04:10
Aureliano Buendía 2012.12.22. 14:09:33
Xezs 2012.12.22. 14:16:50
Aureliano Buendía 2012.12.22. 14:19:29
Na, majd adok én neki!:)
Vladimir Harkonnen 2012.12.22. 21:14:57
Az egészben engem az előrehozott befizetési határidők zavarnak, mintha tudatosan a késedelmi kamatra utaznának! Így kapcsolódik a sztorim a poszthoz...
Majd beírom, hogy mikor kaptam meg a január számlát, aminek a határideje szerény számításaim szerint dec. 25-e lenne. Lehet, hogy csak majd januárban. Hiszen nem egyszer előfordult már, hogy a számlát a határidő előtt 2-3 nappal kaptuk meg, és olyankor már esélye sincs beérkezni a pénznek.