Naiv ügyfél Allianz bankja egyik reggel FHB-vá alakult. Ami önmagában nem lett volna probléma, de augusztus közepe óta nem sikerül az átvett számlájához egy bankkártyát kiállítani. Decemberben megérkezett ugyan a kártya, a PIN-kód viszont nem.
Ez év közepe táján az Allianz bank minden előzetes figyelmeztetés nélkül FHB lett. Ez idáig még nem törte volna meg a lelkesedésünket, hogy fizetésünket lelkesen számlájukra helyezzük minden hónapban közösen a férjemmel, ha nem történt volna az alábbi ámokfutás. Az egész bonyodalom egy tragikus dologgal kezdődött: augusztus végén lejárt a régi Alianz-os bankkártyám érvényessége. A számla a férjemmel közös, tehát az ő bankkártyája is augusztus végén járt le. Ő augusztus közepén kapott is egy cserekártyát, amit mámoros boldogságtól elvakítva aktivált és használni kezdett… Majd egy hét múlva kapott egy másik, ugyanolyan, saját nevére szóló kártyát is… majd szépen levonták a kártyadíját még egyszer.
Betelefonáltunk az ügyfélszolgálatra, hogy ezzel mi legyen. Fáradjon be személyesen mert személyesen le kell adni a kártyát ahhoz hogy a duplán levont kártyadíjat jóvá tudják írni. Jó. Ellógott a munkából (szerencsére meg tudja oldani, mert én pl nem), befáradt, leadta a kártyát, jóváírták az összeget. Ekkor már szeptember volt, nekem még kártyám sehol… előző kártya lejárt, használhatatlan. Szeptember közepefele már aggódtam, tehát mikor ismét levontak a számláról egy kártyadíjat csak úgy a vakvilágba, kártya meg ohne, emberem újra ellógott a munkából, és újra befáradt az FHB fiókba (szerencsére ő a főkártyatulajdonos, ezért intézkedhet a nevemben) hogy mi van már a kártyával. Hogy nem kaptam meg? Nem. Jajjaj, várjon… egy laza 45 perces futkosás után kiderítette a kishölgy, hogy a kártyámat elpostázták Sopronba (!!!!!)… majd meg akartak győzni hogy biztos valami kötődésünk van Sopronhoz és mi vagyunk a hibásak… (nem értem, ha mondjuk Sopronba jártam volna középiskolába, vagy ismerek ott valakit, jogos lett volna az oda postázás?? Főleg azután hogy a férjemnek már a tényleges címünkre postáztak? – na mindegy)… Jójó, rendben, akkor újra jóváírják a kártyadíjat és csinálnak új kártyát, menjünk érte. Oké. Eltelik egy hét, kettő… Kártya sehol. Ember újra ellóg munkából (ezt véletlenül tudom hogy november 8-án történt), ismét meglátogatja az FHB fiókot… hát igen igen, a kártya még nem tudják hol van, de majd szólnak. Nem lehetne hogy akkor postázzák a korrekt címre (cím lecsekkolva hogy tuti legyen a tuti)? Dee persze hogyne lehetne, amint kész a kártya, postázzák. Boldogság.
Kereken egy hét múlva megint levontak egy adag kártyadíjat a számlánkról, semmi baj, gondoltam, most ténylegvalóban jön a kártya, kitartás…
Egy szép napos reggelen, postaláda kinyit, kihull belőle egy boríték. Juhé, egy PIN kód… kinyitom a borítékot, hát a lánykori nevemre szól, amit 4 évvel ezelőtt megváltoztattam, és az előző – Allianz- bankkártyám, meg már az az előtti is a férjezett nevemre szól… hogy sikerült vajon a lánykori nevemet előbányászniuk??? Sebaj, ügyfélszolgálat betárcsáz, jónapotkívánok, elmondomhuszadjáraazegészszotirtelőről, mégis miért kaptam lánykor nevemre PIN kódot, és bár kártya még sehol, nézze mán meg ugyan hogy vagyok nyilvántartva mert ha erre a névre jön a kártya is, az nem lesz jó. 40 azaz NEGYVEN percig tartottam a vonalat én hülye (igen, munkahelyről, tudom, ez van) mire a kislány közölte hogy hááááát, a rendszerük szerint ők a kártyát már okt 25-én postára adták (könyörgöm, a férjem nov 8-án volt bent és kérte, hogy postázzák!) és hogy hát az akkor valószínűleg elveszett, de semmi baj hogy elveszett mert amúgy is rossz névre szólt, majd csinálnak másikat, a kártyadíjat meg MEGINT jóváírják. Oké (itt azért már ideges voltam…)
Mikor december 5-én még mindig nem kaptam kártyát, ismét betárcsáztam az FHB ügyfélszolgálatát. Értelmesnek látszó (hallatszó) fiatalember felveszi, ismét elmondom neki az egész sztorit előről, hát ő el se tudja képzelni hogy történt, utánanéz, tartsam. Dehogy tartom mondom, majd szépen utánanéz és visszahív. Oké. Órákig nem hív, jobb híján ember ismét elszökik munkából (közel dolgozik, de akkor is) áll a Váci úti fiókban épp és udvariasan érdeklődik hogy hol van a kedves felesége kártyája mert augusztusban járt le és december van. A vele szemben ülő fiatalember közli hogy a rendszere szerint az Üllői úti fiókban, és fáradjon át. Dehogy fárad át, épp munkaidő van, nem tud átfáradni. Jó, akkor postázzák, postacím ismét lecsekkol, név lecsekkol, boldogság. Ahogy kilép a bank ajtaján, csörög az én telefonon, az ügyfélszolgálatos legény hív hogy hallejuja, kiderítette hogy a kártyám a Váci úti fiókban pihen. Na mondom az igen érdekes mert épp ott áll a férjem és neki meg azt mondják hogy az Üllő úton van (a gyengébbek kedvéért vagy aki elvesztette a fonalat, egy nyomorult kártyacseréről beszélünk, még mindig!!!). Hát ő nem is érti, nem tudja mi történhetett. Éreztem hogy elszakadna a cérnám és nem lennék kedves, hát szégyen nem szégyen ráraktam a telefont a pasasra.
Ma reggel, csodák csodája, érkezett egy kártya a postaládánkba. (PIN kód még nem), örömöm határtalan volt mindaddig amíg ma délelőtt fel nem hívott ISMÉT az ügyfélszolgálatos fiúka, hogy utánjárt ennek a hihetetlen sztorinak, és megvan a kártyám, ott van a kezében!!!! Meg egy másik ott volt az enyémben… Mondta fáradjak be személyesen és nagyon sajnálják. Csak annyit mondtam neki hogy „még nem”… azt meg gondolatban tettem hozzá hogy „majd akkor fogjátok mikor én jövő héten befáradok oda”…
INSTANT UPDATE: Még mindig nincs kártyám, pedig augusztusban járt le a régi és jövő héten karácsony van. A személyes bemenetel olyan jól sikerült a bankba, hogy december 7 óta már háromszor voltam bent, mire ott az orrom előtt több mint egy óra telefonálgatással kiderítette egy (végre-valahára épeszű) kollegina, hogy az érvényes kártyához tartozó PIN-kódomat Ceglédre (!!!) küldték, és két hónapja a Ceglédi FHB fiókban pihen és senkinek nem tűnt fel. Majd hívnak telefonon hogy ha megérkezett, és menjek be érte személyesen. Sajnos a következő személyes látogatásommal viszem magammal a férjemet is és megszüntetjük a számlánkat, úgyhogy arra a kódra már nem lesz szükségem, bár van rá egy fogadásom hogy 3 hónap alatt Cegléden elveszett és nincs meg... A számlán lévő pénzt már levettük, nehogy az előzetes tájékoztatással ellentétben ennek is díja legyen...
Az utolsó 100 komment: