Alettának sorozatosan rossz összegről kiállított csekket küldött ki a Uniqa. Mint kiderült, előző biztosítója, az Aegon még nem töltötte fel az adatait, ezért kerülhetett drágább besorolásba. Az Uniqánál azt mondták, ne izguljon, és ne is fizessse be a rossz csekkeket, minden rendbe fog jönni. Aztán felmondták a kötelező biztosítását nemfizetés miatt:
2012. január 1-én a Netrisk-en keresztül váltottam kötelezőbiztosítót, az Aegon-tól az UNIQA-hoz tértem át. A B1-es besorolásom szerint megállapított biztosítási díj 11.248 Ft-volt, amit a határidőn belül be is fizettem az UNIQA biztosítónak, majd postán megkaptam erről az igazoló szelvényt is, ami szerint a díjfizetésem rendezve van 2012. 06. 30-ig, a kockázatviselésem pedig 2012. 08. 29-ig. 2012. 01. 19-én kaptam egy tájékoztató levelet az AEGON-tól, melyben megerősítik, hogy jelenleg a B01 kockázatviselési besorolásba tartozom. Ezt követően 2012. 02. 14-én kaptam egy levelet az UNIQA-tól, hogy sajnálattal értesítenek, de a besorolásom B01 helyett M04, ezért a biztosítási összegem magasabb lett. 2012. 02. 15.-én megérkezett a számla is az UNIQA-tól az M04-be történő átsorolásom miatt befizetendő 17.623.-Ft-ról. Ekkor felhívtam őket és kérdeztem, hogy mi az oka annak, hogy be akarják velem fizettetni pluszban a szerződésben szereplő összeg 150%-át. Telefonon azt mondták, hogy ennek az az oka, hogy az Aegon még nem töltötte fel az adatokat a Központi Kárnyilvántartó Rendszerbe, de erre vélhetőleg pár napon belül sor kerül, így ne is fizessem be az összeget.