Alettának sorozatosan rossz összegről kiállított csekket küldött ki a Uniqa. Mint kiderült, előző biztosítója, az Aegon még nem töltötte fel az adatait, ezért kerülhetett drágább besorolásba. Az Uniqánál azt mondták, ne izguljon, és ne is fizessse be a rossz csekkeket, minden rendbe fog jönni. Aztán felmondták a kötelező biztosítását nemfizetés miatt:
2012. január 1-én a Netrisk-en keresztül váltottam kötelezőbiztosítót, az Aegon-tól az UNIQA-hoz tértem át. A B1-es besorolásom szerint megállapított biztosítási díj 11.248 Ft-volt, amit a határidőn belül be is fizettem az UNIQA biztosítónak, majd postán megkaptam erről az igazoló szelvényt is, ami szerint a díjfizetésem rendezve van 2012. 06. 30-ig, a kockázatviselésem pedig 2012. 08. 29-ig. 2012. 01. 19-én kaptam egy tájékoztató levelet az AEGON-tól, melyben megerősítik, hogy jelenleg a B01 kockázatviselési besorolásba tartozom. Ezt követően 2012. 02. 14-én kaptam egy levelet az UNIQA-tól, hogy sajnálattal értesítenek, de a besorolásom B01 helyett M04, ezért a biztosítási összegem magasabb lett. 2012. 02. 15.-én megérkezett a számla is az UNIQA-tól az M04-be történő átsorolásom miatt befizetendő 17.623.-Ft-ról. Ekkor felhívtam őket és kérdeztem, hogy mi az oka annak, hogy be akarják velem fizettetni pluszban a szerződésben szereplő összeg 150%-át. Telefonon azt mondták, hogy ennek az az oka, hogy az Aegon még nem töltötte fel az adatokat a Központi Kárnyilvántartó Rendszerbe, de erre vélhetőleg pár napon belül sor kerül, így ne is fizessem be az összeget. 2012. 03. 12-én ismét egy csekk érkezett a UNIQA-tól, melyben ismét felszólítanak a 17.623 Ft. befizetésére. Újra felhívtam őket, ahol újra elmondták, hogy az Aegon nem töltötte fel az adatokat, azért változtatták meg a besorolásomat, de nem kell aggódni és fizetni sem, a helyzet meg fog oldódni, ők pedig engem erről majd tájékoztatnak.
2012. 03. 26-án ismét jött a 17.623 Ft-os UNIQA csekk. Ekkor már nem hívtam fel őket, hiszen két alkalommal is elmondták, hogy várják az AEGON adatait és amíg ő ezt nem tölti fel a Központi Kárnyilvántartó Rendszerbe, addig ez lesz a helyzet, de ezt majd ők megoldják.
Aztán se hívás, se levél, se semmi egészen 2012. 05. 17-ig, amikor is megérkezett az UNIQA értesítése arról, hogy 2012. 03.13-mal felmondta a biztosításomat díjnemfizetés indokával.
Nyomban hívtam az UNIQA biztosítót, hogy mindez hogy történhetett, amikor mindvégig a valóságnak megfelelő adatokat adtam át nekik és az iránymutatásaiknak megfelelően jártam el. Említettem azt is, hogy a családnak most nagy szüksége van az autóra, hiszen a terhesség utolsó szakaszában vagyok, így bármikor szükség lehet rá, hogy akár az éjszaka közepén is kórházba szállítsanak vele. Az ügyfélszolgálaton közölték velem, hogy nem tehetnek róla, mert az AEGON nem töltötte fel az adatokat, így ők a törvények szerint jártak el. Megkérdeztem, hogy tulajdonképpen azért kell fizetni, mert egy tőlem független jogi személy nem végezte el az adatszolgáltatási kötelezettségét, amire azt a választ kaptam, hogy igen. Megkérdeztem azt is, hogy arról is szól-e a törvény, hogy az ügyfeleket meg kell győzni, hogy hiába jön a csekk, ne fizessenek, akkor azt mondták, hogy erről nem szól. Kértem, hogy azonnal találjunk valami megoldást az ügyre, részint azért, mert mindvégig az iránymutatásuk szerint jártam el, részint az állapotomra való tekintettel, de azt mondták, most nem tudnak lépni, mert a vezetőket az értekezlet folyamán nem lehet zavarni. (Az értekezlet maratoni hosszúságúra nyúlt, mert azóta sem hívtak vissza.)
Ezt követően felhívtam az AEGON biztosítót, hogy megkérdezzem milyen adatokat töltöttek fel rólam a rendszerbe. Ők megerősítették, hogy a besorolásom jelenleg B01, illetve arról is tájékoztattak, hogy ezt az adatot töltötték fel rólam a rendszerbe, illetve felajánlották, hogy erről küldenek egy friss megerősítést is. (Amit ugyan az UNIQA-nak hiába is küldenék el, de legalább látom, hogy valóban nekem van igazam.) A telefonhívásokat a biztosító társaságok minden esetben rögzítették, így ezeket a felvételeket az ügyben eljáró hivatalok szükség esetén kikérhetik, leellenőrizhetik.
Ezt követően felvettem a kapcsolatot a Magyar Biztosítók Szövetségével, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletével és az Indra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesületével, hogy a segítségüket kérjem a probléma mielőbbi és számomra megnyugtató rendezésébe. Mivel ezen hivatalok úgy tájékoztattak, hogy az általam leírt panaszok a legkevésbé sem tekinthetőek egyedi esetnek, ezért úgy gondoltam, a médiát is tájékoztatom erről a jelenségről, személyes példámmal illusztrálva jelen helyzet tarthatatlanságát.
39 hetes terhesként most azon kell drukkolnom, hogy amíg nem rendeződik a felelősségbiztosításom, addig ne induljon el a baba érkezése, mert azt már az szülésfelkészítő tanfolyamon is elmondták, hogy felesleges taxival próbálkozni, mert szülni induló kismamákat sok esetben ők sem vesznek fel.A non plus ultra az egészben, hogy most újra annál a társaságnál kell biztosítást kötnöm, aki a felelőtlen és/vagy hanyag magatartásával veszélyezteti születendő gyermekem egészségét és indokolatlan feszültséget, többlet költséget okoz nekem.
Az utolsó 100 komment: