Tékozló Homár

A T-Home-nál nincs gázártámogatás

2012.10.05. 16:12 | jackyll | 412 komment

Pista megszédült a bereklámozott 8%-os kedvezménytől, ezért átszerződött a T-Home gázszolgáltatásába. Az sem zavarta, hogy a váltás 5 hónapig tartott. Az első számlával azonban kiderült, hogy a 8% kedvezmény 5%-ra csökkent. Még jobb, hogy az országban egyedül a T-Home nem nincs gázártámogatás, így azt hiába igényelte. Viszont a hűségszerződés miatt váltani se tud...

Én is megettem a T-home energia vevőcsalogatását, miszerint áram és gáz szoltáltatást is vállalnak, ráadásul T-home ügyfeleknek 8 %-os kedvezménnyel, azaz a többi szolgáltatónál 8-al olcsóbban. Kitöltöttük a szolgáltató váltási papírokat és nagyon lassan, de biztosan 4-5 hónap alatt megtörtént a váltás. Megjött az első számla, amin az összeg gyanúsan magas volt ahhoz képest, hogy 8 % a kedvezményünk; nos igen, a számla alján apró betűkkel olvasható, hogy T ügyfeleink, szept 1-től már nem 8, hanem 5 %, szuper, korrekt társaság... ! Közben hívnak a Magyar Államkincstártól - merthogy beadtuk az igényünket nagycsaládos (3 gyerekesek lévén) gázártámogatásra. Azért keresnek, mert a T-home, az országban egyedülálló módon nem érvényesíti ezt a támogatást, az összes többi szolgáltató viszont igen és hogy miért adtuk be így a kérvényünket a MÁK-nak, ezt nem mondta nekünk a T-home? Hát nem, sőt a szolgáltató váltási papíron volt is egy ilyen rubrika, ahol ezt jelezni lehetett, hogy nagycsaládos kedvezményt igénybe veszünk. Megintcsak korrekt...

Olvasson tovább!

A gyári hibás iPhone 5-öt sem cserélik

2012.10.05. 14:32 | jackyll | 196 komment

László nem egészen érti, kit szopott le az Apple, hogy kizárólag nekik nem kell cserélniük a hibásan eladott termékeiket. A Vodafone-nál rádumálták egy iPhone 5-re, aminek nem működött a wifije. Másnap visszavitte, de nem voltak hajlandók kicserélni, azt bírták neki mondani, hogy küldje szervizbe.

Előzményeket tekintve röviden annyit írnék, hogy a vodának végre sikerült előrukkolnia a 3 szolgáltató közül először egy allinclusive tarifacsomaggal, ami röviden annyit tesz, hogy aki megköti, az perkál havi 15 ezer magyar forintot és cserébe gyakorlatilag korlátlan mennyiségű és idejű hívást bonyolíthat le bármilyen belföldi hálózat irányába és még társul ehhez az ugyanilyen alapokon nyugvó sms és internet is. miután átlagosan havi 25-30 ezer ft szokott lenni a mobilszámlám, gondoltam besétálok egy voda boltba és kérem az áttérést az új tarifára (amúgy a csomag neve Vodafone Red, ajánlom mindenkinek, akinek meghaladja a 15-20 ezret a havi számlája - ingyen reklám vége - ). Szóval beérek az egyik kis piros üzletbe, elindul a folyamat és az ügyintéző hölgy felajánlotta, hogyha most erre a csomagra aláírok 2 év hűséget 70 rugóért hazavihetem az új iPhone 5-öt. Sosem voltam iPhone párti, de nem nézem le az apple tudását, semmi bajom nincs vele, csak egyszerűen engem előbb kapott el az androidos hév, ennyi. De úgy gondoltam, hogy ennyi pénzért adok egy esélyt a cuccnak és kipróbálom ezt a terméket, amit akkora hááájp övez úgy global mindenhol. Nem is csalódtam benne, tényleg tetszik az anyag (bár hozzáteszem azt a többletet amit kérnek érte egy csúcskategóriás androidos géphez képest, egyértelműen nem éri meg). Szóval a problémám másnap kezdődött, amikor is tapasztaltam, hogy nem műxik az iphone wifije.

Olvasson tovább!

Egy hónapja áll a széttört buszmegálló

2012.10.05. 12:04 | jackyll | 138 komment

fehervariut_1.jpg

Remélhetőleg nem a főváros csődjének szele lengedez megint, mindenesetre aggasztó, hogy a BKK-nak egy hónap alatt nem sikerült eltakarítania egy széttört buszmegállóüveget:

A BKK csak akkor intézkedik gyorsan ha az őt bírálókat le akarja tiltani a facebookos oldaláról. Most azért írok neked hátha lesz valami érdembeli reakciójuk egy balesetveszélyes helyzetről. A Fehérvári úton a 61.-számú ház előtt már csaknem egy hónapja ki van törve a buszmegálló két vastag üvege. Az üvegszilánkok már lassan az egész fehérvári úton fellelhetőek. Három hete egy BKK-s takarító csapat már megjelent a helyszínen. Akkor megörültem annak, hogy végre eltakarítják ezt a veszélyes hulladékot. Legnagyobb megrökönyödésemre viszont másnap ugyanott volt a hulladék csak összelapátolva. Azóta viszont semmi sem történt. Mellékelem a képeket.

Olvasson tovább!

Ilyen egy túl akciós jegy a Wizzairnél

2012.10.05. 10:46 | jackyll | 234 komment

Messidor még a Malév-csőd idején vásárolt 3 szuperakciós repülőjegyet a Wizzairtől 8400 forintért. Pár héten belül kiderült, hogy nem létező járatra foglaltak, de máshova is mehetnek ugyanannyiért. Így csak most, indulás előtt, a beszállókártya kinyomtatásakor derült ki, hogy egyáltalán nincs kifizetve a jegyük, ami további 45 ezer forint lesz:

Előrebocsájtom: Többször repültem már a Wizzair-rel, eddig még semmi problémám nem volt velük. De most... A történet februárban kezdődött, amikor a Malév csődje után a Wizzair egy rakás új útvonalra vett fel foglalásokat nagyon kedvező, "promóciós" összegekért. Két barátommal egyetemben rögtön le is foglaltunk-majd másnap kifizettünk- egy kolozsvári oda-vissza utat, fejenként 2800 Ft-ért, adókkal, foglalási díjjal együtt. Örültünk, mint majom a farkának, hogy ilyen "ócsón"repülhetünk Erdélybe. 2-3 hét múlva kaptam egy e-mail-t, majd fel is hívtak, hogy a kolozsvári járatot törölték, de lehetőségem van ugyanennyiért Bukarestbe vagy Marosvásárhelyre becserélni a jegyet, illetve visszautalják a pénzt, ha egyik uticél sem jó. Bárcsak a visszautalást választottam volna! De akkor úgy döntöttünk, megyünk Vásárhelyre, végül is Erdély-Erdély. Egy erre a célra megadott NEM EMELTDÍJAS telefonon ezt le is egyeztettem velük, másnap meg is jött az értesítés róla, minden rendben, gondoltam. Rosszul gondoltam! Most, szeptember végén indultunk volna, de amikor előtte egy héttel ki akartam nyomtatni a beszállókártyát, a rendszer nem engedte, helyette egy közel 45ezer forintos befizetendő összeget nyomott a képembe. MICSODA?!

Olvasson tovább!

A Vodafone-nál a legfájdalmasabb a telefonadó

2012.10.04. 15:24 | jackyll | Szólj hozzá!

A Fogyasztóvédő Alapítvány kiértékelte telefonadós kérdőívét. Akik követték a sztorikat a Homáron, sejthetik, hogy náluk is a Vodafone-ra panaszkodtak legtöbben, Természetesen hivatalos választ azóta sem kaptunk, hogy miért nem a valódi telefonálás után számolják az adót:

A három szolgáltató közül a a teljes ügyfélszám, azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák alapján számolva a legkisebb piaci részesedéssel bíró* Vodafone Zrt.-re érkezett kérdéseinkre a legtöbb válasz, több mint a másik kettő szolgáltatóra együtt. Tapasztalataink is azt mutatják, a hazánkban legkésőbb induló szolgáltató nem tanúsított túlzott önfegyelmet nyári sarcolási hevében. Míg a Vodafone Zrt., a tarifaemelések összegében élen járt, a válaszokból jól látható, ügyfelei erről való értesítésében nem jeleskedett. Viszont látható, ha sikerült ügyfelei tudomására hozni áremelési döntését, a másik kettő szolgáltatóhoz képest jóval később tette ezt meg.

Felrobbant az aldis cukornádpálinka

2012.10.04. 13:34 | jackyll | 387 komment

Sajnos csak elképzelni tudjuk a pusztítást, amit a bárszekrényben eldurranó Aldiban vásárolt akciós brazil cukornádpálinka kupakja végzett a kristálypoharas üvegpolcokkal, mert Márkék hamarabb elpucolták a romokat, mielőtt eszükbe jutott volna lefotózni.

Az alábbi, velem megtörtént esetről bizonyíték / dokumentáció hiányában nem készült hivatalos bejelentés. A történet a következő: Az érdi Aldiban akciós termék lévén vásároltam brazil cukornád-párlatot (Cachaça), úgy emlékszem 1300 forint volt egy 7 decis üveg, 40% alkohol. Felbontás után 1-2 deciliter távozott belőle koktél-alkotórész céljából, majd visszazárva bekerült a nappali bárszekrényébe. Körülbelül 1 hét után éjszaka, a kupak vagy az üveg megadta magát, hangos robbanással ledobta a kupakot, a felette levő 2 üvegpolcot átlőve, az azon tárolt poharakat és kristálypoharakat megdolgozva kiborultak a nappaliba, mondanom sem kell mindenkiben megállt az ütő, először az ijedtségtől, másodszorra a látványtól és a tudattól, hogy több tízezer forintnyi pohár semmisült meg pillanatok alatt. Szerencsére más italban nem okozott kárt az alsó polcon, ezért is sejthető, hogy kupakkatapult történt, nem oldalirányú robbanás.

Olvasson tovább!

Októbertől fizetős a kézipoggyász a Wizzairnél

2012.10.03. 16:23 | jackyll | 316 komment

Nem pöcsölt sokat a tesztüzemmel a Wizzair, hiszen már októbertől minden járatán fizetni kell az eddig ingyenes kézipoggyászok után. Ingyenesen ezentúl már csak egy kisebb méretű csomagot lehet felvinni a gépre. Természetesen erről a legtöbben a helyszínen fognak értesülni, ami akkor 30 euróba fog kerülni, mint azt 3 hete megírtuk. A hivatalos kommüniké szerint:

Azoknak az utasoknak, akik a Wizz Airnél október 4-től foglalják le helyüket egy október 24-ei vagy egy későbbi járatra, maximum harminc literes, kisméretű poggyászukért továbbra  sem kell fizetniük, azonban az ennél nagyobb, maximum hatvan literes, nagyméretű kézipoggyászukért 2.750 forintot számítanak fel. A légitársaság abban bízik, hogy a díj arra ösztönzi majd az utasokat, hogy kisebb poggyászt vigyenek fel a gépre. A bevezetett díjnak köszönhető megtakarítást a cég megosztja az utasokkal: az új szabályzat bevezetése után lefoglalt repülőjegyek árát 1400 forinttal csökkenti.

Magyarul abban bíznak, hogy az eddig az összes repülőjáraton elfogadott csomagméretért náluk már fizetni kell, és az emberek nem fognak emiatt új, kisebb kézitáskákat venni.

Körbesétáltatta a biztonsági őr a 8 hónapos terhes kismamával a Kikát

2012.10.02. 15:44 | jackyll | 603 komment

Most hogy a nyerőgépezést terrorveszélyre hivatkozva betiltották, talán ideje lenne a tahóságot is belefogalmazni az új Btk.-ba. A Kika biztonsági őre egyelőre nem kap első fokon háromnapos facebookos alázást az empátia teljes hiánya miatt bekövetkezett 8 napon belül gyógyuló lelki sérülés miatt, de ami késik, nem múlik.

A tegnapi napon ismét megtapasztalhattam, hogy a mi európai országunkban az emberek hozzáállása, empátiája, viselkedése, tisztelete vagy akár csak a kötelessége - hogy a munkahelye versenypozícióját javítsa - sehol sincs bármely más tőlünk nyugatabbra lévő országhoz képest. Az eset az Önök Lehel úti áruházuk személyzetével esett meg először és utoljára, tekintve hogy többé a lábunkat sem tesszük be KIKA feliratú objektumba. Zárás előtt fél órával érkeztünk az áruházba 8 hónapos terhes feleségemmel karöltve, hogy kiságyat és bababútort nézzünk. Voltaképpen már megvehettük volna máshol is, hiszen elég nagy a választék a bútor- és bababoltok kínálatában, de szeretünk jól körbenézni és amúgy is jó érzés az ilyesmit tervezgetni, nézelődni. Mivel a hátsó parkolóban álltunk meg, az épület Lehel út felé eső bejáratánál mentünk be, majd záráskor arra is akartunk kimenni, hiszen így nem kell körbemenni az épület körül. Tehát becéloztuk hassal előre a kijáratot, majd mikor odaértünk, a biztonsági őr kicsivel érkezésünk előtt kulcsra zárta az ajtót, majd közölte, hogy menjünk át a másik oldalra, mert itt már zárva az ajtó.

Olvasson tovább!

Szétszakítja a magyarságot a tömegközlekedés

2012.10.02. 13:31 | jackyll | 175 komment

A jelek szerint kénytelen lesz a magyarság határon innen és túl egyaránt üzemenyagadót fizetni, ha találkozni óhajt, minthogy a tömegközlekedést felszámolták. Ahelyett, hogy örülnénk, hogy aszfaltozott utak vannak...

Magyarország, Budapest nevű fővárosából szerettem volna eljutni  Szlovákiába, a MAGYAR HATÁRTÓL kb. 20 km-re lévő nagyrészt MAGYAR LAKOSOKBÓL álló LOSONC (Lucenec) városba tömegközlekedéssel! Hála a határokon átnyúló "jószomszédi" kapcsolatoknak, a közvetlen buszjáratot és közvetlen vonatokat 5-6 éve, a Salgótarjáni átszállásos lehetőségű vonatokat a tavalyi évben megszüntették. Lényegében Budapestről Losonc (Lucenec)  városát és környékét megközelíteni csak és kizárólag autóval lehetséges, ha az ember nem akar 6-8 órát vonatozni / buszozni. (Tömegközlekedéssel bármelyik keresőt nézem, előbb el kell mennem Párkányba, majd onnan egy hatalmas kerülővel lehet Losoncra eljutni háromszor hosszabb idővel, mint autóval)

Olvasson tovább!

Menetrendszerűen hagyja Krakkóban az utasait az Orangeways

2012.10.02. 11:03 | jackyll | 79 komment

Úgy látszik Krakkóban rendszeresen a környezetükbe olvadó buszokat üzemeltet az Orangeways. Péteréket ugyanúgy hagyták ott, mint januári naiv ügyfelünket, azaz semmilyen információt nem kaptak, hogy máshova érkezik a más színű busz, pedig a telefonszámuk is megvolt, utaslistán is rajta voltak:

Olvastam a honlapjukon az OrangeWays busztársaság botrányos ügyeiről, és elküldtem Önöknek azt a történetet, amely velem és még négy utastársammal esett meg szeptember közepén Krakkóban, ahol ez a cég otthagyott bennünket. Ugyanazt a mesét adták elő, hogy egy fehér busz érkezett késve egy baleset miatt, és azután el is ment, de mi semmi ilyet nem láttunk. Ha tudtam volna az Önök honlapjáról, és elolvastam volna az infókat, eszem ágában sem lett volna ezzel a céggel utazni. De most már késő. Kérdésem viszont az, hogy olvasván a többi sorstárs panaszát, nem tudnának valamilyen módon összehozni velük, hátha egy gyűjtőpert indíthatnánk az OrangeWays ellen? Mert mégiscsak felháborító, amit művelnek! Még meddig tehetik büntetlenül?

Olvasson tovább!