Tékozló Homár

Mérgező szörp az óvodában

2013.01.21. 12:01 | jackyll | 106 komment

Zoltán nem érti, miért adnak az óvodában olyan szintetikus színezőadalékkal dúsított szörpöt, amitől az aszpirinérzékenyek hiperaktívvá válhatnak. Nem mintha a cukortól nem gyorsulnának... Persze az is kérdés, ha 60 éve ismert az azorubin rákkeltő hatása, miért nincs betiltva Európa nagyobb részén?

A barátnőm óvónő, illetve óvodapedagógus, egészen pontosan. Most ne menjünk bele a nehézségekbe, mert az apróknál legalább annyi a probléma mint a felsőoktatásban. De amit ma hozott, az kiverte a biztosítékot nálam. Ma bableves és volt császármorzsa ebédre. A császármorzsához ezt a szörpöt mellékelték az apróknak:

malnaszorp.jpg

Az, hogy ízű szörp, azon nem is akad ki az ember, ezt már megszoktuk. De hogy pont az a korosztály kapja fogyasztásra, akiknek az egészségére káros, az bitang durva. Egy óvodában a tevékenységre és figyelmére káros anyagot adnak a gyerekeknek. Kedves szülők! Riadó! Erre egyszerűen nincs mentség sem magyarázat. Ha nincs pénz, akkor legyen inkább üres császármorzsa porcukorral (az is volt), mint méreg. Ez mindenképpen megérne, egy vizsgálatot!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.21. 12:03:49

"pont az a korosztály kapja fogyasztásra, akiknek az egészségére káros"

Csak azért, mert felnőttek és nyuggerek nem isznak málnaszörpöt.

Egyébként ez nem alkalmas emberi fogyasztásra.

Manyecska 2013.01.21. 12:04:25

Én régóta mondom hogy minden probléma forrása az óvodában keresendő:D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 12:15:37

nagyon jó, csak ez nem a homárba való, hanem az óvódák felügyeleti szerveihez, ami a mittoménmi. egyébként meg a kurva annyukat és itassanak vizet a gyerekkel legalább az óvódában, mer a sok idióta szülő ígyisúgyis kólával tömi a gyereket csecsemőkora óta. hat hónapos nyuszikának anyci beletőtötte a cumisüvegbe oszt igyál babám, ettől nősz nagyra, sajátszeműleg láttam.

Manyecska 2013.01.21. 12:16:28

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: kólát???:O Hát hülye ez. @atpjkamo: de jó csend van most. Addig boo tolunk egyet??:P

venszivar 2013.01.21. 12:17:44

HA "ízű" AKKOR AZ MÁR EGY KALAP .ZAHARIN...os !

Manyecska 2013.01.21. 12:18:06

Engem meg majhogynem leb...ott egy szülő mért nem adok nyalókát a gyereknek. :D:O

Dr Gregory House 2013.01.21. 12:21:12

Ízű = semmi köze a gyümölcshóz, aroma és színezék az egész. Olcsóbb, mint a gyümölcsből készülő. Magánóvodákban biztos nem ilyet adnak.

2013.01.21. 12:23:13

az aszpirinérzékenyek hiperaktívvá válhatnak. Nem mintha a cukortól nem gyorsulnának... Persze az is kérdés, ha 60 éve ismert az azorubin rákkeltő hatása,

Akkor én is azt kaptam ovis koromban, mert mindig kiborítottam az óvónénimet!
A hülye kis óvodásnak nem számít, hogy rákkeltő az a szar, úgy is a cigitől meg a drogoktól pusztul meg később!

És!
Tudna valaki mondani olyan cuccot amire még nem mondták rá, hogy rákkeltő?

Manyecska 2013.01.21. 12:23:45

@venszivar: nem, egy női szülőnek látszó organizmus!

2013.01.21. 12:24:29

@Manyecska: Engem meg majhogynem leb...ott egy szülő mért nem adok nyalókát a gyereknek. :D:O

Biztosan munkanélküli gyermekfogász volt! Ne törődj vele!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 12:27:26

@cirróka: asszem a friss hegyi levegő még versenyben van.

Manyecska 2013.01.21. 12:28:40

@cirróka: nem törődtem vele, mer a fiam meg leb...szta az egyik anyukát /Dóóórika, méér sírsz?/:.."Dóóórika,..mi a fa@z van Dórika??? " :D Ő volt az egyetlen aki alvás helyett ült az óvónénik mellett sokszor:D:)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.01.21. 12:29:19

Császármorzsához nem lekvár dukál?????? meg porcukor.
Ha meg csak ilyen szarra futja az ovodának, akkor inkább csak porcukor.

Mi lenne, ha mindenki úgy gondolkozna, hoyg "én, adnék a gyerekemnek ilyet?? Nem!!akkor a másik gyereknek sem adok."

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 12:30:38

én meg nem győztem a szülőket felhomályosítani, hogy nem csokitortával kéne a gyereket tömni 24/7-be, mer már így is 40 kiló a pici babuka 4 éves korára. na amit én kaptam tőlük, asse volt piskótaszelet.

Manyecska 2013.01.21. 12:32:46

@Dr Gregory House: háát nem tom, szeretik még a nutellás gombócot is tukmálni a gyermekekre.

Hergejjetek föl jól:P délután züllőire megyek. Már szülőire.
Fülhallgató + xanax:D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.21. 12:34:48

Mi meg Bambit ittunk, abban meg kátrány volt a színezék, mégis itt vagyok.

...gyok.

...gyok.

...gyok.

...

Eraser 2013.01.21. 12:35:51

Az azorubin vagy E122, kinek-mi, Észak-Amerikában, Japánban tiltott adalék, az EU nagy részén még engedélyezett.
Azért nem kell túllihegni, a káros hatását csak azoknál fejti ki, akik amúgy a természetben is megtalálható szalicilátokra is érzékenyek, pl. ananászban, eperben, málnában, szőlőben, citromban....

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.01.21. 12:36:05

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: Ha volt rá felhatalmazásod, hoyg beszólj a szülőknek, akkor jól van. (dokinéni,egészségügyisnéni,diétásnővér..stb)
Ha meg nem, akkor lehet, hoyg tőlem is kaptál volna:)) viszont az én gyerekeim, nem voltak dagik.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.21. 12:36:10

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: "a friss hegyi levegő"

Mármint Kínát és Mexikót nem beleértve.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.21. 12:38:31

@Manyecska: "@venszivar: nem, egy női szülőnek látszó organizmus!"

Szaknyelven kismamaszaurusz. Kegyetlen egy faj.

andand 2013.01.21. 12:41:59

Ez nem volt mar egyszer a homaron?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.01.21. 12:42:05

@atpjkamo: de csak keveset, mert akkor még nem volt divat a mindennapos szlopa. Talán ha egy évben 2-3 üveg bambi ha jutott.

Manyecska 2013.01.21. 12:42:13

@atpjkamo: volt amelyik a hisztit úgy oldotta meg a jáccón, hogy majd kirántotta a gyerek karját a helyéről! vót vagy 4éves a gyerek. egyesült állatok:( :D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.21. 12:44:57

@batgirl: Ja igen. Nagyanyám meg gyártotta az igazi málnaszörpöt szinte a teljes évre.

@Manyecska: :))

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 12:46:36

@batgirl: én voltam az óvónénijük. az elég? amúgymeg nem kell hozzá sok ész, hogy belássa valaki, hogy reggelire csokitorta, uzsonnára csokitorta, ebédre három szem főtt krumpli nem elég az üdvösséghez. jött érte a háromszázkilós anyuka, a háromdarabos csomagolt lekváros fánkot már tömte is be a babuka szájába, mert éhes volt a putyulika, mer a szemét óvónénik csak levest adnak meg húst zöldséggel. annyira sajnáltam azt a szegény gyereket, le se tudom írni.

amúgy meg pont leszarom, hogy van-e rá felhatalmazásom vagy sem. anyci meg a gyerekét szarta le, siralmas.

Manyecska 2013.01.21. 12:51:44

Emléxem engem a gyerekorvos szabott le mert üdítősüvegben volt a tea amit vittem magunkkal:D..asszongya "ilyeneket ad a gyereknek??,":)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.01.21. 12:53:13

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: igen az elég.
viszont én is megorroltam olyanokra, akik megmondták, hogyan kellene nevelnem a kölyköket. az veszélyes terep.

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2013.01.21. 12:55:42

@atpjkamo:
Nem volt. Mert pénteken hozta a barátnőm. Csepeli óvodáról van szó, ahol amúgy sem egyszerű esetek vannak. Az írásomban található nyelvi bukfencekért, pedig bocs, késő volt már, mikor írtam. Persze, mi is felnőttünk úgy , hogy nem tudtuk mit eszünk, ennek ellenére idegborzolónak találom a dolgot. El lehet poénkodni a dolgot, de nem tudom az a szülő, aki érintett az esetben vajon mit szól hozzá?

Bálintka. 2013.01.21. 12:57:24

@andand: Úgy tűnik a málnával lesz a gond.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 12:58:00

@batgirl: nyilván vannak vallási kérdések, ami végülis tökmindegy (textil/eldobható, cumi/nem cumi, külön aludjo/együtt aludjon, stb. ezt mindenki úgy csinálja, ahogy akarja. de egy gyereket páréves korára bálnaméretűre hízlalni, az a gyerek nyilvánvaló veszélyeztetése, szvsz. az a kölyök csak gurulni tudott, szaladni nem. szerinted az jó volt úgy? na ugyehogy nem.

Manyecska 2013.01.21. 13:00:21

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: a hülyeállat szülőnek igen. Szívlapát-kategóriás.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.21. 13:01:29

@Biscione: Nem nekem, @andand: -nek akartad írni.

"de nem tudom az a szülő, aki érintett az esetben vajon mit szól hozzá?"

Azt mondaná, hogy: - Ha mégegyszer ilyen szart ad a csimótámnak, akkor letépem a fejét, belehányok a tüdejébe, és fakanállal megkeverem.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.01.21. 13:06:33

Ez a Vitamor is egyre szarabb, komolyan. Siralmas.
Az ovis menza meg még inkább. Napi párszáz forintból kéne minőségi étkezést kihozni, háháháháááhogyne.
Témában: kezugyessegdolga.blogspot.hu/search/label/Mivel%20etetnek%20t%C3%A9ged%3F

Egy anyuka jogos felháborodása a menzán talált/tálalt szörnyűségekkel és az ún. "intézményes nasiztatáson", amikor már egy cipőt se vehetsz a gyereknek anélkül, hogy valaki ne tömné cukorral.

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2013.01.21. 13:08:08

@atpjkamo:
Igazad, van elnézést. A szülői reakció megfogalmazásod, viszont helytálló:D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.01.21. 13:09:32

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: nem vagyunk felhatalmazva, hogy más nevelési vagy táplálkozási szokásait kritizáljuk. Ha veszélyeztetve érezzük, valaki gyerekét, akkor illetékeshez kell fordulni.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 13:11:31

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): nem fussa minőségi szörpre? megértem. de akkor aggyanak nekik vizet, ne patkánymérget. esetleg cukros-citromos tea? hamár mindenáron valami cukrosat akar a gyerek.

andand 2013.01.21. 13:11:34

@Biscione: Természetesen nem a te sztorid volt már egyszer, hanem hasonló esetről volt szó itt, lásd a linket, amit kikerestem. Vagyis egyáltalán nem egyedi eset, hogy a piros valami izű lében benne van ez az anyag.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.01.21. 13:12:34

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: Párszor már megfogalmazódott bennem a kérdés, hogy a mai gyerekek hány %-a ismeri és issza meg vajon a vizet?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 13:14:17

@batgirl: na látod, pontosan ezért vannak a gyerekek itt-ott halálra verve, mert senki nem érzi magát felhatalmazva arra, hogy a hülye szülőnek a pofájába nyomja a fájó igazságot. nem állíthatsz rendőrt minden szülő mellé, a gyámügyön meg ki fognak röhögni, ha esetleg a táplálkozási szokásokat firtatod. hangsúlyozom, itt nagyon extrém esetről volt szó.

É2I 2013.01.21. 13:19:29

Én örültem volna az óvodában, ha málna szörpöt kaptunk volna,de teánál komplexebb folyadékot sosem.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 13:20:19

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): hát, jó kérdés. persze mindenki azt csinál amit akar, csak szomorú, hogy sokan pont a gyereküket tekintik tamagocsinak.

2013.01.21. 13:21:58

@É2I: Na azt ne mondd, hogy egy korty cikória kávé sem csúszott le a torkodon!

Manyecska 2013.01.21. 13:24:52

Most mé', én a keresztfiamat a szüleik helyett is elfenekeltem amikor felmászott pár évesen a terasz korlátjára és ott röhögött:( ..:D Érezze csak a törődést..nade ember lett belőle.

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2013.01.21. 13:25:17

@andand:
Igaz, de amíg polcon van választható, de ha ezt küldik a lurkóknak, csak az óvónő szemfülességén múlik, hogy észreveszi-e?

É2I 2013.01.21. 13:32:30

@cirróka: Az biztos nem, mert nem ittam meg. Legfeljebb még kakaó, ja meg csukamáj olaj (pfejj). Utóbbit sem ittam volna meg, de nem igen kérdezték a véleményem :D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.01.21. 13:33:38

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.:"na látod, pontosan ezért vannak a gyerekek itt-ott halálra verve, mert senki nem érzi magát felhatalmazva arra, hogy a hülye szülőnek a pofájába nyomja a fájó igazságot."
mert attól, hogy a pofájába nyomod az igazságot, akkor hirtelen észretér és nem is kap több csokistortát.
A másik dolog, meg az hogy valaki agyon veri a kisgyereket, az megint más kategória. Ha feltételezed rólam, hoyg simán átnéznék ilyen fölött, akkor mindjárt csúnyát mondok.
És nem, ez nem ugyan az a kategória. Hiába veszélyes a gyerekre a csoki, akkor sem esik egyforma megitélésbe. A csoki zabálást egy orvosnő megtudja tiltani, elmagyarázva, hoyg milyen veszélyes és káros, és ő tud szankciókat is alkalmazni.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.01.21. 13:34:17

Kakaó, karamell, tea volt nálunk is. Volt egy tejérzékeny gyerek, Palkó, ő mindig hozott Sió dobozos ivólevet, amiből csak ő ivott. (Utólag gondolom, hogy tejérzékeny volt.)
Viszont én még ettem igazi vajas kenyeret, még nem tört be annyira a margarin.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.01.21. 13:35:02

@cirróka: én imádtam a kórházi cikória kávét:)

Manyecska 2013.01.21. 13:46:28

Én meg az óvónőre voltam allergiás, úgy éreztem a férjemmel többet foglalkozik mint a gyerekkel:D...múltkor aztán összefutottunk az utcán..innentől kezdve nem publikálnám...:D hülye anorexiás majom:P

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 13:47:06

@batgirl: biztos nem hiszed el, de ez a gyerek nem evett mást. egyáltalán semmi mást. minden áldott nap, hónapokon keresztül csakis torta, lekvárosfánk, csokisfánk vagy muffin volt a reggelije-uzsonnája. és a hatodik beszólás után elkezdett mást is hozni néha a kedves anyci. ami soványka eredmény volt, de mégis. sikerült megértetnünk vele, hogy ez nem oké, és ez már nagy szó volt.

az agyonvert gyerek nyilván egy fokkal súlyosabb kategória, de jelei annak is vannak, és pontosan ezekre a jelekre szoktak legyinteni, hogy óóó, hát én nem szólhatok bele. dehogyisnem.

PITTA 2013.01.21. 13:49:12

@atpjkamo: Piroska szörp a tuti. No: szinezék, tartósító, mesterséges adalék... Mi azt nyomjuk

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.01.21. 13:52:11

@PITTA: Ágit próbáltad? Az is nagyon jó - szerintem. Tavaly vettem vagy háromszor.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 13:54:16

meg ugye a felnőtt ember úgy és azt csinál magával amit akar, le se szarom. de a kiskölykeket nagyon sajnálom.

A_blogger 2013.01.21. 13:54:34

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: namostakko' kicsi a világ, és van egy közös ismerősünk, vagy a máunikasón felnőtt egy olyan túlképzett generáció, akik kisgyerekkel itatnak minden cukkerájos löttyöt.

Gunter 2013.01.21. 13:59:14

Zoltán barátnője még mindig ovónőként dolgozik-e, vagy hirtelen leépítés volt?

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.01.21. 14:02:09

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: És az a baj, hogy a sok barom szülő nem érti, hogy miért is baj, hiszen csak jót akar. Mert ezzel is kifejezi a szeretét...

Manyecska 2013.01.21. 14:06:05

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: monnyuk ha az eü.kiszolgáló személyzet olyan jó munkát végezne nem is lenne annyi dagadt gyerek!!! /orvos, védőnő../ Eleve. Én sem ülök ölbe tett kézzel ha valami orbitális hülyeséget látok magam körül..

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 14:06:40

@A_blogger: mindkét eset lehetséges .D meg nem baj az, ha néha isznak ilyen szarokat is. néha, alkalomadtán. meg egyenek csokit is, meg minden finomat is. de kizárólag azt?

PITTA 2013.01.21. 14:20:56

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): A Piroska sűrűbb, jobban higítható, de az Ági se rossz.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.21. 14:23:33

@PITTA: Legjobban a Maris szopik, de tényleg, az Ági se rossz. A Piroskát nem ismerem, melyik sarkon posztol?

Szenthomárság 2013.01.21. 14:29:02

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: hát magyarországon nem sok olyan növény van, ami halálosan mérgező, de nálunk az oviban sikerült gyöngyvirággal beültetni az udvar szélét
a sokéves kontraszelekció miatt lassan már mindenhol ostobák vannak, sajnos.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 14:48:47

@Kiddy (dugnám nikki @Manyecska: sixx-et!): oktatás, oktatás, oktatás. de az meg luxus.
@Szenthomárság: innye. meg egy pár galóca is kéne, esetleg datúra. amelyik túléli, az életrevaló. a kurva annyukat.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.01.21. 16:37:13

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: Már jobban vagyok. Köhögés alig és a szombati brutál torokfájás is egész elviselhető. Köszönöm a megtisztelő érdeklődést. =)

Hová lett a papprikkás füllbevallós posztt?

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2013.01.21. 16:41:17

@Gunter:
Köszönöm, az érdeklődésedet, jelen állás szerint még igen. Ha majd nem, akkor az meg megy MH Terror blogba.

Anomalocaris (törölt) 2013.01.21. 16:55:04

Csak Engem idegesít ez az "aprók"? Innentől már csak egy lépés a pocaklakó manócska...

Rosszindulatú Vászka 2013.01.21. 17:03:24

Hol itt a gond?

Elbóbiskolnak a törpék, mikor a óvóoedagógikus tancicnéni Níccsét olvas fel nekik? Hát közéjük kell lőni a picsábamá!

Ja és tarcsd meg az aprót te mocskos állat!

Szenthomárság 2013.01.21. 17:17:49

Nálunk az oviban mindenkinek saját fekete özvegye volt.
Igaz az magánovi.

Rosszindulatú Vászka 2013.01.21. 17:21:21

Mink az oviba apró kicsi gépeket raktunk össze kalákába. De nem volt vészes, csak 14 órát keleltt dolgozni naponta és akinek megvolt a napi kvóta, utána mehetett jáccani a udvarra.

Szenthomárság 2013.01.21. 17:24:51

@Rosszindulatú Vászka: Mi középsőben napi 53 órát uránbányában homokoztunk, aki kitolt nyolc csillét óránként, az kapott hideg patkánysültet. Ha jutott.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.21. 17:28:04

@Szenthomárság: "@Rosszindulatú Vászka: Mi középsőben napi 53 órát uránbányában homokoztunk"

Hülyék vagytok.

Rosszindulatú Vászka 2013.01.21. 17:28:55

@Szenthomárság: az valami kulák elit iskola lehetett. Sugáérzó arccal énekelgetni egésznap mi?

Mink mindennap három órával korábban keltünk, hogy még többert termelhessünk, volt mikor már tegnapelőtt felkeltünk, pedig csak holnap feküdtünk le.

Húst csak akkor kaptunk, ha valaki meghalt közöttünk és megettük. De az valóságos ünnep volt, úgyhogy néha megöltük egymást, ha nagyon éhesek voltunk. Engem csak háromször, de a kövér Béluskát majdnem minden héten.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.01.21. 17:51:14

@Szenthomárság: @Rosszindulatú Vászka: el voltatok kényeztetve mind a ketten. mink a saját kezünket meg lábunkat rágtuk le és úgy dolgoztunk tovább.

Rosszindulatú Vászka 2013.01.21. 17:54:24

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: ez elit iskola volt, ojat csak a felvételin kellett csinálni.

De nem panaszkodok, annyit nevettünk... ma is könnyekbe török kia boldogsától, ha eszembe jutnsak azok a vidám, önfeledt évek.

Szenthomárság 2013.01.21. 17:54:47

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: @Rosszindulatú Vászka: később durvább lett a helyzet, csak azt nem írtam eddig, mert nem akartam sokkolni az olvasókat, de minden este meg kellett néznünk a híradót az m1-en.

Rosszindulatú Vászka 2013.01.21. 18:02:36

@Szenthomárság: akkor te vidéken lehettél ovis, vagy valami talibán országba, errefele az ijesmit ENSZ dekrétum tilcsa.

Drog nélkül az M1 nagyon durva.

Szenthomárság 2013.01.21. 18:08:40

@Rosszindulatú Vászka: Büntetőnapokon (ez hetente hat napon volt) végtelenített veszprémi linda filmeket vetítettek, volt is elhullás rendesen.
Utána felszabadították az ovit a Vörös Ner-ek és visszatért minden a régi kerékbetörésbe.
Those were the days...

Rosszindulatú Vászka 2013.01.21. 18:12:12

@Szenthomárság: az semmi. Mink a Juliánus barát néztük és minden rész után kellett róla egy hatezer szavas fogalmazást írni, hogy "Mér pont Juliánus barát a példaképed?".

Meg ahányszor a Vágási Ferit megverték, akkor minket is.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2013.01.21. 21:53:44

Aszpirin? A Bayertől? (Nem a Zsolti.)

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2013.01.21. 22:53:00

@Biscione: S emmi gond. A "mi" óvodánk több helyen is Újfestést hirdet.
Van idegen nyelvi csoport is. Remélem, nem a magyar az az idegen nyelv.

@Rosszindulatú Vászka: Gyakran ítéltek sötét járókára?

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2013.01.21. 22:57:46

@Rosszindulatú Vászka: Vehehe. velünk énekeltették, hogy "jön, már jön a század. Nézd a katonákat. Fegyverük, vaskezük védi a hazánkat."
A környéket szarrábombázták a liberátorok. (vasút) És erről a legtöbb család máésként emlékezett meg, mint a Fegyveres Erők Napjának tisztelt előadói. ;)

Troppauer_Hümér 2013.01.21. 22:59:21

Poszternek igaza van.

A másik, ami nem jó sesenkinek, de főleg gyereknek nem, az a kurva ízfokozó, a nátrium-glutamát.

Múltkor vért izzadtam, mire össze tudtam szedni pár felvágottat a madarasteszkóban, amibe nem baszták bele.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2013.01.21. 23:02:30

@stillmatic: Meg a sok szemét ami a finom, egészséges zöldség-gyümölcs hozamnövelését, eltarthatóságát stb-t szabályozza. :(

Troppauer_Hümér 2013.01.21. 23:09:05

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: Ja, azt otthon termelem meg, de Vágó úrról elnevezett hidam konkrétan nincs.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2013.01.22. 02:23:20

Még mindig nem sikerült kijavítani az aszpirint a posztban...

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2013.01.22. 02:28:04

Hogy világos legyen: az Aszpirin igazából márkanév, a vegyület neve pedig acetilszalicilsav.

A Spanyol Inkvizíció 2013.01.22. 07:49:19

@bikmakk: az emberek 99,9999999% érti mi az az aszpirin és csak pislog, ha azt hallja, hogy acetilszalicilsav.

Úgyhogy kurvagyorsan fejezd be az okoskodást!

helianthus 2013.01.22. 08:42:48

@Dzsaipál, aki a Rástrakúta Gopalával lehet azonos: mi bajod az aprókkal? Én tegnap azokkal fizettem a sarki kisbótban és teljesen meg voltam elégedve velük. Kellőképpen csörögtek, szépen fénylettek.

feketeöves chemtrail-figyelő 2013.01.22. 12:20:20

Nem is az azorubin az igazán mérgező ebben a szörpben, hanem a 3 mesterséges édesítőszer.

A nátrium-ciklamátról (E952):
"Az USA-ban 1969-ben megjelent egy tanulmány, mely szerint a ciklamát és szaharin általános 10:1 arányú keveréke rákos megbetegedéseket okozott kísérleti patkányokban. Más tanulmányok szerint a szervezet bizonyos esetekben a ciklamátot mérgező anyaggá alakítja a szervezetben. Ezek nyomán 1969 októberében az USA élelmiszerfelügyelete betiltotta, mint rákkeltő anyagot. Az 1980-as évek elején ezt az állítást visszavonták, jelenleg a világ országainak egynegyedében engedélyezett a használata, többek között az Európai Unió összes országában."

Az aszpartámról:
"Senkinek sem ajánlják a fogyasztását, a gyermekek és a várandós anyák számára pedig egyenesen mérgező hatásúnak tartják. Az aszpartámot idegméregnek minősítik, és akkor még nem is volt szó a rákkeltő hatásáról."
www.vitaminsziget.com/cikk.php?id=600

Ebben leírják a történetét, még ha nem is igaz a cikk minden szava, érdemes elgondolkodni rajta:
www.fogyas.info/aszpartam-aspartam-a_mergezo_edesito.php

Az aceszulfám-K-ról pedig:
A Center of Science of the Public Interest táplálkozási szakértői az aceszulfám-K elnevezésű, Sunett néven forgalmazott készítményt egy 10 egyéb anyagot is magában foglaló listára helyezték, amelyek fogyasztása nem ajánlott. „Kerülje az aceszulfám-K-t és azokat a termékeket, amelyek ezt tartalmazzák. A nassolás nem ér ennyit.” A fogyasztóvédők megkérdőjelezik a hatását: „A fogyasztók olyan édesítőszerre várnak, amely minden kétséget kizáróan egészséges. Ez azonban nem az. Az aceszulfám-K rosszabb, mint az aszpartám és a szacharin, holott ezeknek is megvannak a maguk kérdőjelei. Ezt az adalékanyagot nem tesztelték megfelelően. Az FDA olyan teszteredményekre támaszkodott, amelyek még saját követelményeiket sem elégítik ki. De még ezek a tesztek is arra utalnak, hogy ez az anyag rákot idézhet elő állatoknál. Ez az embernél is megnövekedett veszélyt jelent.” Az FDA ezzel szemben helyénvalónak találja döntését, és védi engedélyezési eljárását: a hatóság bizonyosan nem engedélyezte volna az anyagot, ha a tesztek valamilyen problémát fedtek volna fel. Az aceszulfám-K nem az egyetlen kérdéses mesterséges édesítőszer. Az aszpartámról, amely többek között a Cola Light édesítőszere, feltételezhető, hogy károsan hat az egészségre, esetleg agydaganatot is okozhat, még akkor is, ha az előállító cég ez ellen vehemensen tiltakozik. Az engedélyezési hatóságok, mindenekelőtt az amerikai FDA azonban nem akarja az anyagot betiltani. Továbbra is hisznek az ártalmatlanságában.

Sajnos már ilyen fiatal korban kezdik irtani a népet, nem véletlenül adnak mindenhez cukrot, különböző adalékanyagokat, és etetnek velünk húst. Aki tudatosabban szeretne élni, annak javaslom betartani az alábbiakat:

Általános táplálkozási tanácsok

Mindenkinek a saját személyes ügye, hogy kiválassza magának a helyes étrendet és a számára legmegfelelőbb ételeket, ám vannak általános alapelvek, amelyek segítenek rátalálni a jó útra.

1. Igyekezzünk megfelelő lelkiállapotban étkezni, vagyis ne üljünk asztalhoz dühös vagy ideges kedvünkben. Táplálkozáskor a nyugodt, kedélyes hangulat majdnem ugyanannyira fontos, mint az étel, amit eszünk. A békés lelkiállapot jót tesz az emésztésnek és a szervezetbe jutó tápanyagok feldolgozásának. Miközben eszünk, használjuk minden érzékszervünket: élvezzük az étel illatát, látványát, ízét, mert így a szervezetünk jobban felkészül a táplálék befogadására.
2. Jól rágjuk meg az ételt, mert a keményítőanyagok emésztése már a szájban megkezdődik. Az alapos rágás azért is fontos, mert így tovább tart az evés folyamata, és a szervezet könnyebben tud közben jelzést adni, ha már elég neki. Manapság a kapkodó étkezés jött szokásba, és ez azzal jár, hogy az „elég volt” jelet csak akkor vesszük észre, amikor már késő.
3. Fogjuk vissza a kávé, a tea, az alkohol, a zsíros és sült ételek, a túlfinomított mesterséges táplálékok és az édességek fogyasztását.
4. Igyunk több vizet. Ha hideg az időjárás, enyhén melegítsük meg az ivóvizünket (legalább szobahőmérsékletűre), ne igyuk meg jéghidegen. A hideg víztől összehúzódhat a gyomrunk.
5. Fogyasszuk azt, ami lakókörzetünkben terem, és azt, ami éppen az évszaknak megfelelő. A
természet maga gondoskodik róla, hogy az időjárási viszonyoknak és az évszaknak az egészséges elviseléséhez megkapjuk a legjobb táplálékot. Télen salátát enni nem a legszerencsésebb (kivéve persze, ha előtte melegítő ételt ettünk), mint ahogy egy forró nyári napon sem ennénk pirított sárgarépát és fehérrépát. Ma az az irányzat terjed, hogy mindent lehetőleg nyersen fogyasszunk. A kínai hagyomány azonban úgy tartja, hogy a túl sok nyers, azaz „hideg” étel kioltja az „emésztés tüzét”. A túl sok hűtő hatású táplálék a „lép elnyirkosodásához” vezethet, és ödéma, elhízás, híg széklet, hasfelfúvódás tünetei jelentkezhetnek.
6. Késő este ne együnk. A napnak ebben a szakában a szervezet a természetes menetrendjét követve már a pihenés állapotába kerül, és nem képes kellőképpen megemészteni a táplálékot. Sokkal jobb, ha a gyomor csúcsteljesítményének időszakaszában (reggel 7 és 9 között) alaposan bereggelizünk, mert az emésztés akkor a leghatékonyabb.
7. Ha csak lehet, manipulálatlan „natúr” ételeket együnk. A modern mezőgazdaságban elterjedt rovarirtók és műtrágyák rendkívül ártalmasak az immunrendszerre és a májra. Ha máshoz mégsem jutunk hozzá, akkor legalább mossuk meg a terményeket almaecetes vagy sós vízben. Vannak speciális szaküzletek, ahol kimondottan vegyszermentes mezőgazdasági termények kaphatók.
8. Ha gabonaneműt vagy hüvelyest főzünk, előző este áztassuk be tiszta vízbe. Tegyünk hozzá egy kis ecetet és kombu-moszatot. A főzéskor persze ne az áztatólevet használjuk, hanem friss vizet. Ez az eljárás arra jó, hogy a magokban így lebontódnak azok a vegyületek, amelyek gázokat fejlesztenének a gyomorban, ráadásul így növekszik az élelem tápértéke és emészthetősége.
9. Ne használjunk teflonbevonatú vagy alumíniumból, rézből készült edényeket, mert ezekből fémrészecskék kerülhetnek az ételbe. Inkább rozsdamentes acél, üveg vagy kerámia anyagú edényekben süssünk-főzzünk.
10. Ne együnk olyan ételt, amely besugárzásnak vagy mikrohullámú sütő sugarainak volt kitéve.

Forrás: Jennifer Harper: A tudatos test

magyarcsarda · http://magyarcsarda.blog.hu 2013.01.29. 15:33:13

Az aszpartám igazoltan ártalmatlan még nagy mennyiségben is! Nem a különböző fényevők oldalain kellene tájékozódni!
A nátrium-ciklamáttal végzett kísérletek, mint minden élelmiszer-kísérletnél 10x mennyiséget használtak. Ami azt jelenti, hogy a vélhetően káros dózis tízszerese egy kísérleti állat testsúlyához viszonyítva. Csak hogy érzékeltessem: a C-vitamin ilyen mennyiségben veseleállást okozott. Akkor a c-vitamin rossz?
Ha tényleg veszélyes anyagokat akarsz akkor ne a mesterséges adalékanyagokat nézd hanem a természetes színezékeket és aromákat... na az olyan dolog ami a laborban is az igazi feketeleves.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.29. 15:34:49

@magyarcsarda: "Ha tényleg veszélyes anyagokat akarsz akkor ne a mesterséges adalékanyagokat nézd hanem a természetes színezékeket és aromákat... na az olyan dolog ami a laborban is az igazi feketeleves."

Ezt fordítva akartad.

magyarcsarda · http://magyarcsarda.blog.hu 2013.01.29. 17:12:36

@atpijkamo: Nem! Ha tudnád miből is készülnek könyörögnél az ellenőrzött mesterséges adalékanyagokért!
süti beállítások módosítása