Meglepő válasszal szolgált a Canon ügyfélszolgálata naiv ügyfélnek, amikor nem működő nyomtatója rendeltetésszerű használatáról érdeklődött. Windows 8 alatt megtorpant az évek óta problémamentes Pixma MX310, amire az lett a hivatalos reakció, hogy a hiba naiv ügyfél gépében van. Bár az oprendszer egy év nyilvános tesztelés után fél éve hivatalosan is megjelent, az internetezők tapasztalatai szerint vagy Windows 7-es vagy Vistás driverrel érdemes próbálkozni.
A múlt héten kiderült, hogy a Canon support-ot hidegen hagyja, ha nem működik megfelelően a szoftverük, amit a nyomtatókhoz adnak. Mindezt persze politikus válasszal prezentálják, de a szövegből érezhető, hogy " hülye egységsugarú felhasználó, teszünk a problémádra.Történetem a következő:
Van egy Canon Pixma MX310-es multifunkciós készülékem, ami évek óta tökéletesen működik, nagyon a szívemhez nőtt ez a készülék. Karácsony előtt eljött az ideje, hogy az asztali gépemet lecseréljem egy korszerűbbre. Meg is rendeltem, a futár kihozta, ezzel nem volt probléma. Egy 64 bites Windows 8-at raktam fel rá, hogy ki tudjam használni a 4 GB memóriát. Letöltöttem a Canon nyomtató driver-ét, illetve a hozzá tartozó programokat (Navigator MX -> Nagyon jó felhasználóbarát felületet nyújt a scannelés funkcióhoz, könnyen lehet benne rendezni a scannelt képeket, dokumentumokat, timestamp-et feltünteni a fájlnévben, stb). A telepítés során nem is volt gond, de amint el akartam indítani a Navigator MX programot, nem történt semmi, majd még körülbelül 3-szor próbáltam elindítani, aztán 1-2 perc elteltével jött fel a Navigator ablaka.
Következő lépésben utánanéztem, a Task Manager-ben utánanéztem, hogy mi is történik a háttérben, és azt látom, hogy igaz elindul minden indításra a Navigator MX, de csak háttérfolyamatként. És a 4 háttérfolyamatból 1 fog csak felbukkanni rendes alkalmazásként. Ennek "örömére" felkerestem a Canon support-ot:
"Tisztelt támogatás! A fent megnevezett szoftverrel az a problémám, hogy amikor elindítom, nem mindig indul el... felhasználói szemmel ezt tapasztaltam. Volt úgy, hogy többször rá kellett kattintani az ikonra, hogy elinduljon. Megvizsgáltam kicsit jobban a problémát. Azt tapasztaltam, hogy amikor amikor először indítom, akkor háttérfolyamatként (task manager) elindul, viszont a képernyőn nem tapasztalok változást. Majd amikor többször próbálom indítani, akkor újabb és újabb példányok indulnak el a háttérben. Majd 1-2 perc elteltével valamelyik példány átvált futó folyamattá és fel is bukkan a képernyőn a program. Tudnak segíteni az alábbi probléma megoldásában, illetve valamilyen patch-et küldeni a probléma orvoslásra. Várom mihamarabbi válaszukat."Erre alábbi választ kaptam, ami valljuk be egy általános válasz:
"Tisztelt X Y!
Köszönjük, hogy Canon Pixma MX 310 típusú készülékével kapcsolatban megkeresett bennünket, mert a Canon termékek vásárlóinak minden egyes észrevétele, tapasztalata fontos számunkra, és hozzásegít bennünket ahhoz, hogy a termékeink értékesítési és szerviz csatornáját, folyamatait folyamatosan, a vásárlók igényeihez a lehető legnagyobb mértékben alkalmazkodva fejlesszük.Feltett kérdésével kapcsolatban az alábbiakban szeretnénk tájékoztatni Önt:
Az Ön által tapasztalt jelenséget nem az MP Navigator EX 1.07 nem megfelelő működése okozza, a leírtak alapján valószínűsíthető, hogy az operációs rendszer a felelős. Vélhetően az operációs rendszer újratelepítése orvosolhatja a problémát, de mivel az Ön által használt operációs rendszer nem Canon termék, azzal kapcsolatban nem tudunk állást foglalni.
Javasoljuk továbbá a My Image Garden nevű program használatát, melyet az alábbi linken tölthet le:"
A levélből is látszik, hogy az első bekezdés egy tipikus template, amit kötelező leírni, viszont a levél továbi tartalma egy kicsit ellentmond az első bekezdésnek. Ennek folyamán újratelepítettem az operációs rendszert (bár igaz, hogy eddig is új volt, de ám legyen), majd írtam még 1 e-mailt:
"Üdvözlöm!az Operációs rendszert újra telepítettem és szintén jelentkezik a probléma.
Van esetleg valami megoldás erre a problémára?"És most a nem várt válasz:
"Tisztelt X Y !Köszönjük, hogy kérdésével a Canon ügyfélszolgálatához fordult!
Feltett kérdésével kapcsolatban az alábbiakban szeretnénk tájékoztatni Önt:Az Ön által használt operációs rendszer nem Canon termék, azzal kapcsolatban nem tudunk állást foglalni.
Javasoljuk továbbá a My Image Garden nevű program használatát, melyet az alábbi linken tölthet le:"
Szóval ilyen jó ügyfélszolgálatuk van a Canon-nak. Befejezésül én is válaszoltam:
"Tisztelt Canon Ügyfélszolgálat!Köszönöm az eddig kapott segítséget. Örömmel üdvözlöm azon elismerésüket, hogy a 2012 augusztus 1 óta hivatalosan is stabil Windows 8 operációs rendszerhez nem tudnak megfelelő terméktámogatást nyújtani.
Kívánok Önöknek a jövőre nézve további szép eredményeket!üdvözlettel:
X Y"
Az utolsó 100 komment: