Naiv ügyfél sérelmezte, hogy hiába állt sorba, bőven zárás előtt bezárják az ajtót előtte. Nem is tudta a Homár, hogy Kecskeméten még a Tescóban is van okmányiroda.
2013.01.03-án (csütörtök) délután elmentünk a Kecskeméti Tesco-ban lévő patikába a beteg 7 hónapos kisebbik és az 5 éves nagyobbik lányommal. Ekkor szerettem volna lakcím változtatási ügyben eljárni a Tesco-ban kihelyezett okmányirodában. (Ezt megelőzően érdeklődtem itt időpont foglalási lehetőségről is, azonban sajnos nem jártam sikerrel.) Az okmányiroda ügyfélfogadási ideje kihelyezve a bejáratnál is megtekinthető, ami a következő: Nyitva hétfőtől péntekig 10 - 18 óráig, szombaton és vasárnap pedig 8 - 15 óráig. Ez ellenőrizhető is a több weboldalon is. Sorban állás után 17:42-kor meglepődve tapasztaltuk, hogy a két ügyintéző hölgy becsukta az iroda ajtaját és az addig odaérkező ügyfelekkel kezdtek el foglalkozni (ezt több várakozó ügyféllel együtt is meglepődve tapasztaltuk).
Körülbelül 8-10 perc elteltével 17:52-kor (sajnos pici lányomra már egyre rosszabbul viselte a várakozást), bementem és udvariasan rákérdeztem, hogy megoldható lenne e még az én elintézni való ügyemmel is foglalkozniuk. Ekkor sajnos igen ingerült és agresszív hangvételben az egyik ügyintéző hölgy kioktatott, hogy hiába nincs még 18:00 óra ők már nem foglalkoznak újabb ügyféllel, mivel vegyem tudomásul, hogy a 18:00 órás ügyfélfogadási idő az ő munkaidejüknek a végét jelenti és nem az ügyfélfogadási időben addig odaérkező ügyfelekre vonatkozik. Ezt sajnos meglepően tapasztaltam, mivel az én elgondolásom szerint (tévedés jogát fenntartva), mint minden más esetleges közműveknél, banki szférában, üzletekben, boltban a nyitvatartási idő annyit jelent, hogy (jelen esetben) 18:00-kor bezárják az ajtót és az addig odaérkező ügyfelek igényeit kiszolgálják. Ez azért is furcsa mivel ilyen értelmezés szerint a nyitvatartási idő végén ők felállnak az asztaltól és ezek szerint hazamennek, a folyamatban lévő ügyeket felfüggesztik. Az ügyfél pedig mehet vissza következő napon (valószínűleg sokan szeretnének ilyen munkarendben dolgozni).
Mikor ezt a tudomásomra hozták, szintén udvarias nyugodt hangvétellel kértem valamilyen írásos lehetőséget, esetleges panaszkönyvet, ahova észrevételeimet, a munkafolyamatok javítására tett javaslataimat, esetleges panaszaimat leírhatnám. Ekkor durva hangnemben kijelentette a hölgy, hogy itt náluk ilyen nincs, nem létezik, és forduljak a kecskeméti központi okmányirodához ezzel. Ekkor a másik ügyintéző hölgy is igen agresszíven felém fordult, és közölte velem, hogy reggel óta ott van és annyi a munkája, hogy még enni sem volt ideje, valamint ne akarjak panaszt tenni, mert nincs rá semmi okom.
Természetesen megértem az Ő álláspontjukat is, hogy feltehetően minimálbérét dolgoznak megfeszítve egésznap megállás nélkül, ezzel együtt érzek, azonban felvetődnek bennem kérdések, amikre szeretnék választ kapni a vezetőségtől:
1. Az ügyfélfogadási idő, ha valóban az ügyintézők munkaidejét tartalmazza, akkor ez durva félrevezetés az ügyfelekre nézve, ezért kérem a 18:00 órás ügyfélfogadási idő 17:30-ra változtatását (hiszen jelen esetben egyébként sincs semmi értelme a 18:00 órának), és ez esetben 18:00-kor az ügyintézők haza tudnának menni túlóra nélkül.
2. Felháborítónak tartom, hogy az okmányiroda vezetősége egy 8 órás munkaidő alatt nem ad lehetőséget dolgozóinak még egy tíz perces étkezési szünetre sem, ebédszünetről nem is beszélve (az ott dolgozó hölgy állítása szerint), így valóban kissé ingerültek és kimerültek az ott dolgozó emberek, amit megértek.
3. Sajnos elég furcsának találom, hogy nincs semmilyen könyv, vagy füzet ahova az ügyfelek az esetleges észrevételeiket ott helyben leírhatnák az okmányiroda működésének javítása érdekében (ez nem jelent egyértelműen panaszkönyvet).Kérem szíves tájékoztatásukat az alábbi észrevételeim, és kérdéseimmel kapcsolatban. A leírtakhoz tanúval tudok szolgálni, amennyiben szükséges lenne.
Az utolsó 100 komment: