Naiv ügyfél túl olcsó biztosítást kötött lakására, amihez a Signal Biztosítónál nem jár ügyfélszolgálat, ami hónapok alatt egy darab igazolást át tudna küldeni a hitelező banknak:
Lakásbiztosítót váltottam cirka egy éve, de az elmúlt 3 (szűken véve másfél) hónap ügyintézése során sem tudom igazolni a lakásra hitelt nyújtó bank felé, hogy az általuk megkívánt paraméterekkel ez megtörtént. Kb úgy pattanok le a Signal biztosítóról, mint egy bolha az elefántról, ugyanakkor postaköltségre már lement párszáz forint, további 1500 forintnyi büntetéssel pedig az Axa sújtott, mivel csak nem küldöm az igazoló papírt. Súlyosbítja a helyzetemet, hogy a biztosítást egy pénzügyi tanácsadón keresztül kötöttem (OVB), ami persze újabb kibúvót jelent a Signalnak, hogy ne foglalkozzon a kérésemmel.
Szóval kötöttem egy biztosítást a hitellel terhelt lakásomra. Ugyanannál az OVB-s ügyintézőnél kötöttük, aki intézte a lakáshitelt, és a korábbi lakásbiztosítást, sőt, ő hívott fel, hogy ha akarok egy olcsóbb biztosítást, menjek, mert most van. Hát én akartam. Márciusban kitöltöttük a papírokat, majd elváltunk. Ősszel a lakáshitelt nyújtó bank értesített, hogy úgy tudják nincs biztosítva a lakás, pedig ez a hitel feltétele volt. Átküldtem nekik a megkötött biztosítás szkennelt változatát, meg az értetlenkedésemet, hogy ugyanannál az OVB-snél kötöttem, akinél a korábbi biztosítást is, és akkor átküldte a papírokat a banknak, most meg nem. Kiderült, hogy nemcsak a bankot nem értesítette, de a biztosítási összeg sem stimmelt, mert annak a hitelbiztosítéki értékkel kell megegyezőnek lenni. Továbbá a biztosítási papíron nem szerepel a hitelügylet azonosítója, a hitel összege és devizaneme és a hitel lejáratának dátuma - annak ellenére, hogy mint írtam, ugyanannál az ügyintézőnél kötöttük a biztosítást, akinél korábban a hitelt vettük fel, tehát képben volt.
Gondoltam kézbeveszem a dolgot, kinézem a hozzám legközelebbi Signal irodát, ami a VIII. kerületben volt. Decemberben elmendtem, kiderült, hogy ott ilyesmivel nem foglalkoznak, az nem ügyfélszolgálati iroda.
1; Miért tüntetik fel a honlapjukon a címet, ha ott nincs ügyfélfogadás? Vagy miért nem írják ki a honlapon, hogy mikkel foglalkoznak és mikkel nem? A mai napig ki van írva a honlapra a VIII. Könyves Kálmán krt.-i cím, mint "az Önhöz legközelebbi iroda".
Január 4-én tudtam legközelebb foglalkozni az üggyel, akkor volt erre szabadidőm. Jó nagy hóesés volt, de átverekedtem magam az Alkotás úti irodájukhoz, ahol 8-kor nyitnak ugyan, de 8:45-kor még nem volt bent az az egyetlen ügyintéző, aki foglalkozni tudott volna velem. Ettől eldurrant az agyam, micsoda baromság, hogy egy vállalatnál egy ember képes csak egy hitelbiztosítási értéket módosítani, nincs helyettese, és - a recepciós szerint - felhívni sem lehet, hogy mikor ér be.
2; Mi történik, ha ez a munkatársuk betegállományba kerül, szabadságra megy, ne adj' Isten meghal? A Signal beszünteti a biztosítási összegek módosítását? Meggyőződésem, hogy csak szervezés kérdése lett volna, hogy valaki el tudja intézni azt a nyamvadt módosítást.
Írtam egy panaszt, és a recepcós lelkére kötöttem, hogy hívjanak fel telefonon, mert ha máshogy nem megy, akkor jöjjön ki az ügyintéző a lakásomra, írjuk meg a papírokat, amire szóbeli igéretet is kaptam. Ki lehet találni, hogy soha, egyszer sem hívtak.
Felhívtak viszont hetekkel később az OVB-től (feltételezem, a Signal lepasszolta nekik, hogy itt van ez a marha, hívjátok már fel mit akar?), hogy ők ebben sajnos nem tudnak segíteni, be kell mennem a Signalhoz elintézni. Ezen megint felhúztam magam persze, hiszen már kétszer jártam a Signalnál és egyszer sem tudtam elintézni, mondtam, hogy most már jöjjön ki valaki. Azt mondta az OVB-s, hogy jó, visszahívja a Signalt, fut egy kört náluk. Még aznap visszaszólt, hogy hát sajnos mégiscsak be kell mennem a Signalhoz. A telefonbeszélgetés után néhány nappal, a januári potyautam és panasztételem után kereken a 30. napon jött egy levél a Signaltól, hogy kivizsgálták a panaszomat, és azt tudják mondani, hogy mivel az OVB-nél kötöttem a biztosítást, náluk is kell módosítanom.
3; Az OVB azt mondta, hogy a Signalhoz kellett mennem, a Signal azt, hogy az OVB-hez.
4; A Signalnak 30 napba telt, mire rájött erre, képzelem milyen átfogó vizsgálatot folytathattak. Ugyanakkor a panaszomnak arra a részére, hogy miért nem volt bent valaki a cégüknél, aki módosítani tudta volna a szerződést, nem érkezett válasz mint ahogy arra sem, hogy miért van a honlapjukon olyan ügyfélszolgálati iroda cím, ahol nem foglalkoznak ügyfelekkel (jelzem egyik ügyfélszolgálati irodán sem jutottam odáig sem, hogy akár a nevemet elmondhattam volna, olyan gyorsan elhajtottak).Ismét megkerestem az OVB-t, most először hangzott el az az ötlet, hogy küldjem el írásban a Signalhoz a kérést. Megírtam a levelet, részletesen leírtam benne, hogy milyen adatokat tartalmazó igazolásra van szükségem, milyen összegre akarom módosítani a szerződést, majd ugyanezt e-mialben átküldtem az OVB-s ügyintézőnek is, aki igéretet tett arra, hogy elektronikusan is továbbítja a Signalnak. Az e-mailhez csatoltam egy AXA-bankos formanyomtatványt, amit ha a Signal kitölt és visszaküld, megvan az igazolásom (de minden formában részletesen közöltem azt is, hogy az igazoláson moilyen adatokat szeretnék viszontlátni).
Ez február 7-én történt. Most, február 18-án kaptam kézhez a Signal levelét, mamiben tájékoztatnak, hogy módosították a szerződést ÉS NEM KÜLDTÉK MEG AZ IGAZOLÁST! A fentebb részletezett hiányzó adatok sehol nem szerepelnek.
5; Retardáltak dolgoznak ott a Signalnál, hogy nem tudják értelmezni egy ügyfél kérését? Vagy csak leszarják? Nem drága a lakásbiztosítás, negyedévente cirka 3000 forint, de amikor megkötöttük a szerződést szó nem volt arról, hogy "biztosítótársaságunk ügyfélszolgálatot nem tart fenn, az ügyeket addig húzza amíg lehet és érdemben nem ad sem választ, sem segítséget az ügyfeleinek".
Mert jelenleg itt tartunk. Persze, fordulhattam volna valamelyik hatósághoz is, de attól még igazolásom nincsen. Ugyanakkor arra kíváncsi lennék, hogy a 360 forintos postaköltséget, az AXA által a késlekedés miatt kirótt 1500 forintos "bírságot" melyik szereplő fogja átvállalni? (Azt, hogy kétszer utazgattam valamelyik Signal irodába és dolgavégezetlenül kellett távoznom, már fel sem számolom.)
Üdv: Gábor ui.: közben regisztráltam Signal ügyfélportálján ("Online ügyintézés - gyorsan egyszerűen"), ahol azonban azon kívül, hogy nézegetem a megkötött szerződést, semmit nem lehet csinálni (pl. módosítani a bizt. összeget, vagy igazolást kérni a módosításról).
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.19. 12:40:46
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.19. 12:43:17
"Ismét megkerestem az OVB-t, most először hangzott el az az ötlet, hogy küldjem el írásban a Signalhoz a kérést. "
Ez is szép állatfaj, nemt'om, dolguk lenne-e helyetted intézkedni, de azért ez elég jól az ügyfél lesz@rása... :D
"Persze, fordulhattam volna valamelyik hatósághoz is, de attól még igazolásom nincsen."
Jaja, de ha fordultál volna, lehet, hogy hamar lesz, meg akkor esetleg semmisek a büntetési tételek is, mert nem te mulasztottál...
AtiSnatch 2013.02.19. 12:48:19
Manci néni, a szomszéd 2013.02.19. 12:51:21
Én a helyében leszarnám az egészet és kötnék egy biztosítást egy normális helyen, ahol van ember, ahol azonnal kiadják az igazolást, még ha egy-két ezressel többe is kerül negyedévente.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.02.19. 13:00:06
Dr. Kix 2013.02.19. 13:02:40
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.19. 13:03:42
Meg gondoltam, mire azt leírom, már lesz 20 komment.
@batgirl: Milyen biztosítónál?
@Manci néni, a szomszéd: +1
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.19. 13:13:03
Rett Enet 2013.02.19. 13:20:15
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.19. 13:27:18
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.02.19. 13:28:10
megamenn 2013.02.19. 13:40:13
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.02.19. 13:57:12
Nemszereteknicknevengondolkodni 2013.02.19. 14:28:03
haveromjeno 2013.02.19. 14:31:22
"Gyerekek, ezt a levelet kaptam az AXA-tól. Holnap jövök aláírni a papírokat. (Mert addigra megoldjátok a problémát. IGAZ?!) Viszontlátásra."
vape 2013.02.19. 15:31:17
A biztosító "contact centerét" próbálta már hívni a posztoló? Mert lehet, az felgyorsítaná az ügyét valamelyest.
Shuri 2013.02.19. 17:03:28
1: vagyonbiztosításnál a legolcsóbb a LEGTÖBB esetben nem jó. Ahogy a húsnál is, tudjuk.
2: Az OVB-s tanácsadó elszúrta a szerződéskötésnél az adminisztrációt, sajnos nem is kevés ügyben, de bizonyára emberből van, ellenben a sok mindentudóval. Természetesen a felelősség őt IS terheli, érdemes volna közösen bebattyogni az ügyfélszolgálatra, hadd dolgozzon meg a pénzéért.
3: A Signal-nak kutya kötelessége a szerződést módosítani, ha adminisztrációs hiba történt, és olyan nincs, hogy lepasszolják a független/függő közvetítő felé, hogy ott kell ügyintézni.
Felbontani a szerződést "Tessék felmondani a biztosítást, és egy normális biztosítónál megkötni!" meg lehet tenni, de sajnos csak az évfordulón, ugyanis jogilag azt egy évre köti az ügyfél, és ha biztostó nem enged a jogából, bizony követelhetik az éves díjat.
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2013.02.19. 17:24:00
Amúgy sose értem, hogy valaki miért ilyen fillérbaszó...
Kötelező gépjármű biztosításkötésnél van ez mindig, hogy kikalkulálja az online alkusz, hogy melyik a legolcsóbb, ott nekem mindig ezek a noname életembe nem hallottam biztosítók jönnek ki, de alatta pár száz, ne adj isten 1.000 Ft-tal drágábban egy "nevesebb" biztosítot hoz ki és inkább kötöm azzal, mert az valamennyire biztosabb (nem sokkal), hogy gond esetén gördülékenyebben zajlik az ügymenet, mint az ilyen pár éve indult Signal, ASTRA, meg mittudomén milyen biztosítokkal...
Baluci 2013.02.19. 17:50:54
Aureliano Buendía 2013.02.19. 18:17:33
Aureliano Buendía 2013.02.19. 18:20:32
Szerintem negyedévente 3 ezressel többért (ami havonta ugye 1.000,- HUF) ennél sokkal jobbakat talál.
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2013.02.19. 23:40:50
Igen, ha "szar biztosítóm van", és én okozok kárt, akkor a másik szív...