Tékozló Homár

Apokalipszis a Földhivatalban

2013.03.26. 15:35 | jackyll | 88 komment

Naiv kiskerttulajdonos mentális épségét nem kímélve próbálta meg rokonainak kitölteni az internetes földhasználatbejelentő nyomtatványt, de nem vezetett eredményre. Személyesen aztán kiderült, hogy bár nincs írásos nyoma, igazából már megszüntették ezt a bejelentési kötelezettséget. Ő azért megküzdött az ügyintézővel és leadta, hátha újra meggondolják magukat:

Adott a csodálatos új földhasználati bejelentési kötelezettség, amely előírja, hogy nem csupán a nagybirtokosok, hanem a kis zártkertek tulajdonosai is kötelesek bejelenteni, hogy ki használja a földjeiket. (356/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet - a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól). Volt is nagy felzúdulás, hogy nagy rakás állampolgárt köteleztek egy díjköteles eljárás igénybevételére. Aztán a lázadást látva megígérték, hogy egyeztetnek, módosítani fogják, nem fog kelleni fizetni, aki fizetett visszakapja, stb. A határidő március 30., a módosítást nemrég sikerült átfűzni a "rendszeren", így mikor múlt hét szerdán a hivatalban jártam, már biztosítottak róla, hogy valóban nem kell fizetni és kaptam is egy nyomtatványt, amin a bejelentést megtehetem. (Még véletlenül sem azonos az internetről letölthetővel, de semmi gond.) Az interneten kitölhető nyomtatvány fél órás pöckölgetés után is csak egy üres lapot eredményezett, de ez biztos az én hibám.

Rokonságomban három telek esetén kellett a legkülönbözőbb problémákkal megküzdeni az adatlap kitöltésekor:
- egynél az online lekéredezett telekméret eltért a valóditól,
- egynél két haszonélvező volt, a nyomtatványon azonban csak egynek van hely,
- egynél osztatlan 50 %-os közös tulajdon van egy tök idegen és elérhetetlen emberrel.

Órákat töltöttem a jogszabályok tanulmányozásával (pl. 1994. évi LV. törvény - a termőföldről), személyiket és lakcímkártyákat fénymásoltam, tegnap pedig berongyoltam a hivatalba.

Fontos tudni, hogy a földhivatal honlapján tájékoztatnak arról, hogy a szerdai nyitva tartás: 8:00–12:00 és 13:00–16:00, viszont sorszámkiadás délelőtt: 11:30-ig, délután: 15:30-ig van (ez érthető). Figyelem, az ebédidő 1 óra!

10:50-re sikerült odaérnem, az ügyfélhívó fölött egy papír volt, amin tájékoztatnak, hogy - ha jól emlékszem - 10:30-ig van sorszámkiadás a hármas gombhoz az ügyfelek nagy számára való tekintettel (!). Ennek megfelelően az egy órával előbbre állított sorszámhúzóból az a szöveg bírt kijönni, hogy "Sajnos ma már nem tudjuk Önt fogadni. Kérjük, fáradjon vissza egy későbbi időpontban!" Mellesleg ezt írta ki előző szerdán 15:20-kor is a töküres hivatalban, de akkor fogadtak sorszám nélkül is. Mondjuk nem hiszem, hogy ha ennél később megyek, kapok sorszámot. Most azonban mindenkit elhajtottak, aki nem kapott számot.

Marha nagy mázlim volt, mert egy bácsi akkor dobta le egy feleslegessé vált sorszámát, mert többet is húzott, de már nem kellett neki. Ablakhoz kerültem, ahol megkaptam a tájékoztatást, hogy "múlt hét csütörtökön kiadtak egy minisztériumi utasítást, ami szerint mégsem kell zártkerteket bejelenteni". Mondtam, hogy erről az interneten semmi sincsen, a honlapjukon még mindig a felhívás olvasható, hogy KELL. Akkor is ez a helyzet.

Ok, kértem, hogy mutassa meg az utasítást legalább, mire közölte, hogy belső levelezés, nem adhatja ki. Erre mondtam, hogy akkor szépen intézzünk mindent úgy, mintha ez a beszélgetés nem hangzott volna el, mert bemondásra nem hiszek el ilyesmit, pláne, hogy bírsággal fenyegetnek mulasztás esetén. Tájékoztatott, hogy nincs értelme, mert csak értesíteni fognak, hogy elutasítják a bejegyzést, mire közöltem, hogy az pont megfelel (így papírom lesz róla, - ha netán mégis meggondolnák magukat, - hogy megtettem, amit a "haza" megkívánt.)


Aztán mikor végre befogadta a papírokat, kértem, hogy érkeztesse (értsd: lemásol, lebélyegez, hogy az átvétel megtörtént). Ezt nem lehet, ha ilyet akarok, akkor két azonos példányt kell hozzak és akkor lebélyegzik. Szerinte ez mindenhol így van és az én ettől eltérő tapasztalataim csak az én nagy szerencsémnek köszönhetőek.

Nevetséges, hogy 12 nappal a határidő lejárta előttig kell pöcsködni egy szabály reszelgetésével, nevetséges, hogy a népnek várni kellett, hogy kiizadják magukból a díjmentességet és aztán időt nem hagynak nekik a bejelentéshez, kimondottan gyomorforgató, hogy a neten kiírt időpont előtt lényegesen korábban már tojnak sorszámot adni (mellesleg a tul.lap betekintés menüponton ugyanez a szöveg fogadott). És szánalmas, hogy még most is az a felhívás fogad mindenkit, ami már nem igaz.

Vödrös sorszám nem volt ;)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fluffer 2013.03.26. 15:43:48

A földhivatalt nem lehetne elásni?

:-)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2013.03.26. 15:46:12

Gondolkodtam én is, de lakóházhoz kapcsolt zártkertnél nincs bejelentési kötelezettség. Hovatovább a földhivatal is csak hivatal.. jó az elutasításról szóló doksi :)

heidt 2013.03.26. 15:47:23

Nem kell semmit kitölteni, csak át kell utalni egy-egy szép nagy összeget minden állami számlára. Biztos, ami biztos alapon. Ebből aztán lehet fizetni a képviselők költségeit.

Dr. Kix 2013.03.26. 15:53:56

Ha nem jelentem be a dolgot, akkor mi történik?

Atörökk 2013.03.26. 15:57:00

Nagy ügy. Valakinek az egérnek is kell lenni a táplálékláncban. Ugorgyunk.

Tünde Orosváriné Bocz 2013.03.26. 16:01:23

Azért, mert a törvényalkotók nem tudják, hogy mit csináljanak, ne hiszem a földhivatallal van probléma. Ott csak végrehajtják a meghozott utasításokat. A földhivatal végrehajtó szerv, tehát a meghozott jogszabályokat kell végrehajtania.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.26. 16:12:00

@heidt: "át kell utalni egy-egy szép nagy összeget minden állami számlára"

Az haggyám. De mikor magánszámlára az már nem mindennapi. Lásd kamarai ötezres.

Magyarország, én így szeretlek. A faszkalapok meg kivándorolhatnak.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.26. 16:13:23

@Tünde Orosváriné Bocz: "a meghozott jogszabályokat kell végrehajtania."

És titkolnia mér kell?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.26. 16:26:02

"Erre mondtam, hogy akkor szépen intézzünk mindent úgy, mintha ez a beszélgetés nem hangzott volna el, mert bemondásra nem hiszek el ilyesmit, pláne, hogy bírsággal fenyegetnek mulasztás esetén."

Level completed, csapda elhárítva ;)

heidt 2013.03.26. 16:30:58

@atpijkamo: Állítólag az járt jól, aki tavaly nem regisztrált, mert akkor nem került bele a nyilvántartásba. Aki tavaly becsületes volt / megijedt, az most áll a szopórolleren, mert muszáj megint fizetnie. Megjegyzem, ez talán a legdurvább lenyúlás, állami segédlettel. Évente be kell fizetni a pénzt, amiért semmit nem adnak, még egy szaros elismervényt, számlát, visszaigazolást sem.

England win The Ashes! 2013.03.26. 16:36:47

Apokalipszis egyedul volt a hivatalban, vagy Vitriol is elkiserte? :)

Taxomükke (UK) 2013.03.26. 16:55:55

@atpijkamo: hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehhehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheehehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Taxomükke (UK) 2013.03.26. 16:58:03

bocs, ez kimaradt:
sortörés
sortörés
sortörés
sortörés
sortörés
sortörés
sortörés
sortörés
sortörés
sortörés
sortörés
sortörés
sortörés
sortörés

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.26. 17:02:06

@heidt: Hát igen.

Facé kell regisztrálni. Van egy cégnyilvántartás.

De aki nem fizet, azon kétszeresen bevasalják. Inkbb befizetem a kétszeresét, minthogy önként menjek megfejetni magam. Nem egy összeg - ők is erre bazíroznak - de vérlázító.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.26. 18:23:00

Ki az az Apokalipsz? És már a földhivatalba IS beengedik?

Kelpo 2013.03.26. 18:51:10

Posztcunami!! Welcome to Hungary! Éljen a magyar bürokrácia.

É2I 2013.03.26. 19:09:35

Olyan fejetlenség van a törvényhozásban meg a hivatalokban, hogy ez csak egy pillanatnyi nüansz. Sajnos a politikusok mindig azt gondolják magukról, hogy mindenhez értenek, közben meg a f.szverésen kívül semmihez.
Nem, a hazugsághoz sem, ahhoz is balf.szok.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.26. 19:13:55

@É2I: Költségtérítésből(!!!) vesznek házat.

index.hu/belfold/2013/02/11/nem_tudni_mibol_vett_40_millios_hazat_zsiga/

Zsiga Marcell fideszes képviselő 1120 négyzetméteres telken álló ingatlant vett, amit a szomszédok szerint 40 millió forintért adott el a korábbi tulajdonosa

É2I 2013.03.26. 19:18:46

@atpijkamo: Egy megoldás lenne már: 7,62 mm

igi1 2013.03.26. 19:19:27

A földhivatalban MINDIG APOKALIPSZIS VAN, mellesleg, ha tényleg az lenne, már földhivatal se létezne.

Lapozzunk, de ez a cím hülyeség.

Balassagyarmaton például KUTYANÉPSZÁMLÁLÁST tartanak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.26. 19:20:46

Haver volt a Munkaügyi Hivatalban. Bután néztek rá, hogy a film szakos végzettéségt milyen kategóriába tegyék.
Jól össze van szervezve az oktatási minisztérium, és a munkaügy működése. (Ez a szak úgy 9 éve megy a PTE-n...)

@É2I: Já.

England win The Ashes! 2013.03.26. 19:25:23

@ColT: Persze. Bement a hivatalba, tépett egy számot, aztán várt, míg nem szólították, hogy "Apokalipszis, most".

:)

igi1 2013.03.26. 19:29:01

@Dr Jozef Vengloš: sajnos nem számíthatott arra, hogy Arnold Schwarzenegger kimentse.

Itt szúrta el.

É2I 2013.03.26. 19:34:53

@ColT: Ez a já, tényleg já, avagy ja?

parabarbara 2013.03.26. 20:02:15

Az észrevétel jogos.

DE „apokalipszis” nem csak Földhivatalban van, hanem az egész közigazgatásban. Azt is látni kell (kellene), hogy ez nem az ablak mögött ülő ügyintézők hibája. Legtöbb helyen az egy órás ebédszünetben (szerencsés az a hivatal, ahol egyáltalán van ilyen) próbálják az agyatlan jogszabályokat tanulmányozni, mert egyértelmű utasításokat sehol nem kapnak. Az egy órás ebédidőben, valamint a sorszámkiadási idő vége és a munkaidő vége közötti időszakban (igen, nekik is van munkaidejük, családjuk, stb.) próbálják az agyatlan és követhetetlen jogszabályok miatt írásban tájékoztatni a polgárt, hogy miért is nem kellett volna azt a bizonyos beadványt benyújtania, valamint az egyéb beadványokat feldolgozni. Persze a polgár részéről is érthető, hogy írásos visszajelzést szeretne mindenről, hisz’ az a biztos (vagy mégsem?) ami le vagyon írva. De ez megint csak nem az ügyintéző/k hibája. Tessenek róla tudomást szerezni, krónikus létszám hiány van. …és ez csak a jéghegy csúcsa.

El kell keserítsem a poszt tolót, ez egyre rosszabb lesz. Annyi kommentben olvastuk, ha nem tetszik, el lehet menni máshova dolgozni. Nos, most éppen ez történik. Tömegesen hagyják el a pályát a nagy szakmai tapasztalattal rendelkező ügyintézők, (akik 10-20 éve dolgoznak a közigazgatásban). A miérteket inkább nem részletezném, de „belülről” pont olyan tragikus a helyzet, mint kívülről. Persze, menjenek csak, annyi munkanélküli van, találnak helyettük ezer másikat. Ez rendben is lenne, ha a pályaelhagyók helyett valóban vennének fel más embereket. Lassan nem marad szakember aki átadja a tudását azoknak a mindenre elszánt és elkeseredett embereknek, akik még a közigazgatásban szeretnének dolgozni.

Tehát, a hibát nem az ügyintézői ablakok szintjén kell keresni…

Manyecska 2013.03.26. 20:10:27

Mindig is szerettem ezt a "találunk másik 10-et a helyére"..csak azt felejtik el valamiért hogy a 10-ből eleve 7 nem is akar dolgozni..

England win The Ashes! 2013.03.26. 20:23:50

@igi1: Arnold? Ugyan már, az leharcolt egy alak.

Bezzeg a Double-O-Seven! Az ötvenegy éve ugyanolyan fitt. :)

igi1 2013.03.26. 20:25:49

@ColT: és 7-ből 8 nem támogatja a rokonát, mert nem akarja, hogy előrébb jusson nála

England win The Ashes! 2013.03.26. 20:39:38

@igi1: Ezt most szívesen cáfolnám, de sajnos nem megy. :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.26. 20:46:49

@igi1: Nana! A rokon meghálája a támogatást...

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: De igaz :S

É2I 2013.03.26. 20:51:45

@parabarbara:
"Tessenek róla tudomást szerezni, krónikus létszám hiány van. …és ez csak a jéghegy csúcsa."

Lóphaszt, már megbocsáss. Túl van bürokratizálódva minden, nem létszám hiány. Így is túl sokan dolgoznak a különféle hivatalokban, ami semmi gazdasági hasznot nem hoz.
Persze, ha ilyen törvényeink, jogszabályaink, rendeleteink vannak, akkor nem csodálom, hogy úgy érzik a bennük dolgozók, hogy kevesen vannak.
De mutatja is az elmúlt 1-2 év, hogy fingja sincs sokszor a törvényhozónak, hogy miről és mit alkotott és azt hogyan lehetne bevezetni.
Az alaptörvény már a hatodik módosításnál tart pont a fenti okok miatt.
Na ez a baj.
Most lett egy teljesen felesleges járási valami kialakítva, ami csak bürokratáknak ad új játszóteret - jó kis sógor, koma, jóbarát bújtató hely -, de sem tartalom, sem haszon nincs benne. És még akkor kevesen vagytok, na persze.

England win The Ashes! 2013.03.26. 20:52:32

@ColT: "A rokon meghálája a támogatást..."

Ahamm. Kivéve, ha nem. (Nem tartozik ide, de két nagybátyám van (egy apai, egy anyai ágról), mindkettő megpróbálta már átejteni a testvérét. Szerencsére a nagynénik viszont jófejek.)

Atörökk 2013.03.26. 20:53:18

Létszámhiány van a jéghegy csúcsán? Vadászgörény legyek, ha értem :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.26. 20:58:01

@Dr Jozef Vengloš: Kedves rokonság. Fejlettebb országokban persze ez nem így van, még a korrupció is jobban működik!

@É2I: Várj. Sokan _vannak_ a hivatalokban, de kevesen _dolgoznak_ :)

England win The Ashes! 2013.03.26. 21:00:37

@ColT: (Az egyik esetben a feleség volt a mozgatórugó. A másik nagybátyám viszont (bár gyerekként ez nem tűnt fel) gyárilag olyan.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.26. 21:01:43

Totalcar :
"A BKK vezérigazgatója elmondta, hogy annak az új városüzemeltetési modellnek, ami Tarlós István főpolgármester hivatalba lépése után elkezdődött, az volt "

Utópia? :)

lazarjozsef75 2013.03.26. 21:03:28

@atörökk: "A csúcson mindig van hely" - logikus, hogy a jéghegy csúcsán is...

parabarbara 2013.03.26. 21:09:19

@É2I: Tökéletesen és maximálisan egyet értek veled. Bármilyen furcsa, pontosan így látjuk a helyzetet ahogy Te (gondolok itt többek között az abszolut működésképtelen járási rendszerre). A létszámhiány a "tápláléklánc" alján mutatkozik, ahol a valóban érdemi munka történik/történne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.26. 21:10:30

@ColT: A felét megette basszameg

"A BKK vezérigazgatója elmondta, hogy annak az új városüzemeltetési modellnek, ami Tarlós István főpolgármester hivatalba lépése után elkezdődött, az volt a lényege hogy a fővárosi cégek ne csak létezzenek egymás mellett, hanem működjenek is együtt."

Utópia?

@Dr Jozef Vengloš: Mindig a nőkkel van a baj!!! :D

@parabarbara: Inkább csak történne :S

parabarbara 2013.03.26. 21:18:02

@ColT: és ez egyre inkább csak történne lesz. Sajnos.

É2I 2013.03.26. 21:19:01

@parabarbara: Nehogy személyes támadásnak vedd, nem erről van szó.
Egyszerűen arról, hogy irreális am most meg és mindenki ezt szívja. ;S

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.26. 21:49:27

@É2I: Nem. Szenvedjen. Száz évre bezárni a csalóját, hogy rárohadjon a lakat.

igi1 2013.03.26. 22:05:20

@Jani haverja: minek a parasztnak föld?

a földnek hivatal?

a parasztnak adja a földet, a paraszt meg tejeljen a hivatalnak

buta kérdés

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.26. 22:42:31

@igi1: A parasztnak tejelés nélkül, meg mindenféle külön hivatal nélkül is lehet földje.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.26. 22:50:23

@igi1: És nem a hivatal adja a parasztnak a földet, hanem a paraszt azt MEGVESZI a saját pénzéből, vagy örökli.

Fairy Girl 2013.03.26. 23:22:58

Nem olvastam végig, de tényleg van egy ilyen rendelet (én egy nagyon fontos hivatalban dolgozom :) ), és mi sem értjük, miért nincs ez kommunikálva. Ügyfél a lehető legjobban járt el, így kell ezt!

Fairy Girl 2013.03.26. 23:25:58

Mármint a KOMMENTEKET nem olvastam végig, a bejegyzést igen...

igi1 2013.03.26. 23:35:12

@Jani haverja: de sokaknak lett úgy földjük, az államosítás után aranykoronáért ingyen

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.27. 00:08:37

@igi1: Ez csak Magyarországra jellemző.

Bár az aranykoronának is megvolt valamikor az adott alapja (egy valamikori földterület).

Viszont rengeteg országban boldogan megvannak külön földhivatal, meg mindenféle felesleges adminisztráció nélkül, aztán mégis tudja mindenki, hogy kié az adott föld.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.27. 00:09:46

@Dr Jozef Vengloš: Ez meg csak azokra a területekre volt jellemző, ahol indiánok laktak :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.27. 06:38:16

@Jani haverja: Ezen a blogon már többen leírták, hogy az rendben van, hogy az adófizető pógár, ha valamit intézni akar állami helyen, még fizet érte pluszban.
Na, akkor ez is rendben volt, nem? :)

@atpijkamo: Azok mindig viszajönnek. Meg a gond van velük.

É2I 2013.03.27. 07:47:59

@Jani haverja:
Az aranykorona ma is a föld termelő értékét határozza meg.
De az már vérlázító volt, amikor a volt szocialista tanácselnök meg tsz elnök, ne talántán munkás őr parancsnok hogy hogynem fel tudta vásárolni a néhány kárpótlási jeggyel rendelkező szerencsétlentől, bagóért azt. Most meg a földalapú támogatásból, valódi művelés nélkül vígan megél.

Martinicske 2013.03.27. 09:44:58

Sajnos ez van akkor, amikor egyrészt a népet vakítják, hogy ennyi meg ennyi adócsökkentés, a másik oldalon meg szopóágon minden féle ilyen, meg ehhez hasonló minden féle nevű és nemű díjakkal (kamarai regisztráció, kémény nem seprés, rendszám matrica, tranzakciós díj), közvetett át nem hárított áthárított adókkal visszaszedik.

Ezzel az a legnagyobb baj, hogy nem csak a pénzt kell kifizetni, hanem még a szopás különféle módozataira is kényszerítik a szerencsétlen állampolgárt.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.03.27. 09:54:02

@parabarbara: Egyetértek, hogy nem az ügyintéző szintjén kell hibát keresni. Én magam két lépésben intéztem el a földhasználat bejelentését, előtte telefonon is tájékozódtam, az ügyintéző telefonon és személyesen is nagyon segítőkész volt. Egyébként nem estem kétségbe hogy mégsem kell fizetni, az első alkalommal pengettem, azt meg visszautalják. Az online kitöltéssel nem is szórakoztam, kinyomtattam az adatlapot, megfelelő számú pótlappal (vagy 10 helyrajzi számot jelentettem be, saját tulajdon, bérelt...), kitöltöttem, aláírtam, lefénymásoltam, a hivatalban leadtam, a másolatot lepecsételtettem. Nem kellett egyszer sem órákat várni, persze nem is az ügyfélfogadás végére értem oda.

lomposfarkas 2013.03.27. 09:55:16

Én ma voltam bejelenteni ezt a rühös zártkerti földhasználatot. Az adatlapra egyébként pontosan azt kell ráírni, amit a hivatal is tud (inkább tudna, ha lenne átjárás az adatbázisok között, de mindenki féltőn kapirgálja a saját szemétdombját, olyanok is a nyilvántartások...)
Ez fogadott:
kepfeltoltes.hu/130327/FH_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Persze sorbaálltam egy ügyintézőhöz, ő se tudott többet. A hölgy szerint április közepén érdemes ismét rákönyökölni a tájékozódásra, akkor talán lesz rendelet :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.03.27. 10:01:15

Érdemes elolvasni a Földhivatal honlapján hogy ezt az egész hercehurcát miért is csinálják. Az ugye rémlik, hogy a termőföld-nyilvántartás zavaros és elavult már évtizedek óta. Ha most jól csinálják, lesz egy központi nyilvántartás amit már könnyű frissen tartani és végre valódi tulajdoni adatokat fogunk kapni, ha egy földterület érdekelne - vétel, bérlés esetén. Tényleg bosszantó, hogy nem tették ki a zártkertről szóló módosítást a honlapjukra, én is a földhivatalban láttam kifüggesztve. De a többi panaszt el lehet kerülni előzetes telefonos tájékozódással. Ha meg nem megy az online kitöltés, akkor nem kell azzal szenvedni. A hivatalokban mázsányi űrlap van kirakva, az ember összeszedegeti és a megfelelő adatok birtokában helyben is kitöltheti, ha otthon nem tudja kinyomtatni. Külön szerződést pedig csak bérelt földeknél kell vinni, a 2013. január 1. előtt saját tulajdonba került földekről nem.

Martinicske 2013.03.27. 10:50:13

@parabarbara:

"Legtöbb helyen az egy órás ebédszünetben (szerencsés az a hivatal, ahol egyáltalán van ilyen) próbálják az agyatlan jogszabályokat tanulmányozni"

Te biztos, hogy nem ugyanabban az országban élsz, ahol a kommentálók többsége.

Amúgy létszámhiány nincs, többen vannak mint kellene, csak sok a felesleges adminisztráció, csak ez az államot nem zavarja, ha a polgárok külön fizetnek a saját szopatásukért.

helianthus 2013.03.27. 11:57:45

@zöldeketbeszélek: "végre valódi tulajdoni adatokat fogunk kapni,"
Már megbocsáss, de ezen kacagtam. A nyilvántartás nem véletlenül zavaros és ez után is az lesz.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.03.27. 12:02:54

Profi felhasználó, láthatóan nem most kezdte a hatóságokkal való hadakozást. A vödrös sorszámért külön is megérdemel egy dicséretet.

Ahoj- 2013.03.27. 13:14:53

Földhivatal maga a pokol, sok befásult, idegbetg ügyintézővel, amiről még maguk sem tudnak mi hogy van.

De mit várjunk az államtól, amikor az APEH / OEP-be még Floppylemezen kell bevinni az adatokat :)

oleszt 2013.03.27. 13:18:53

Ez már a kihirdetéskor is láthatóan elcseszett rendelet volt, mármint hogy a zártkertre is vonatkozik. De a közleményükben még hangsúlyozták is, hogy zártkertre az vonatkozik ami a termőföldekre. Én mondtam anyámnak, hogy ne foglalkozzon vele, mert ezt biztos hogy félre értelmezik a Földhivatalban. És sikerült is a határidő letelte előtt észre venni nekik. Idióták. Egyébként tegnap reggel már megjelent néhány helyen a hír. Csak addigra a sok lelkiismeretes állampolgár megküzdött velük.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.03.27. 16:43:22

@zöldeketbeszélek:
8:00–12:00
Szerinted 10:50 az ügyfélfogadás vége?
Te sátorral szoktál menni ügyet intézni előző nap?

Ugye te is hivatalban dolgozol és az én pénzemen telefonálgatsz át más hivatalokba?

Niebur 2013.03.27. 18:10:41

Most komolyan kérdezem:
Nincs olyan hatályos jogszabály, mely szerint egy állami hivatal nem kérhet olyan adatot, mellyel egy másik állami hivatal már rendelkezik?
Kérem ne hülyeségeket válaszoljatok.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.27. 18:16:09

@Niebur: Nincs olyan hatályos jogszabály, mely szerint a képviselők nem lophatnak? Vagy olyan, hogy a képviselői költségtérítést a költségeik térítésére kell használni, nem házat venni belőle?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.03.27. 18:19:40

@Niebur: De van. A kérelmekre vonatkozik:
2004. évi CXL. tv. ( közigazgatási hatósági eljárás) így fogalmaz:
36. § (2) bek: Az ügyfél azonosításához szükséges adatok kivételével az ügyféltől nem kérhető olyan adat igazolása, amely nyilvános, vagy amelyet valamely hatóság, bíróság vagy a Magyar Országos Közjegyzői Kamara jogszabállyal rendszeresített nyilvántartásának tartalmaznia kell.

Tücsök1 2013.03.27. 19:32:43

A dolog igen komoly.Ezt a törvényt vagy rendeletet ezen a héten hétfőn is módosította a parlament.A határidőt már korábban kitolták április 30-ra.Mi őszintén szólva arra vártunk,hogy az 1 ha alatti földekre nem fog vonatkozni,úgy látszik ez nem jött be.Ez azért aggályos mert így be kell jelenteni néhány száz négyzetméteres földecskéket is,amin nagyanyám a falu szélén tököt, babot termeszt,és ami egyébként is megvan a Földhivatalnál.A tájékoztatás O,a Földhivatal honlapja úgyszintén.Viszont jókora bírsággal fenyegetnek,ha mulasztassz.Emellett fennáll az a veszély is,ismerve az állam jóságát,hogy ha nem regisztráltatod nagyanyád helyett azt a bármekkora földecskéjét,egyszer csak jön a levélke,hogy államosították. ezeket a dolgokat is vegyétek figyelembe,amikor kommenteltek.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.03.27. 20:09:05

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Na ezzel sem vádolt még senki...mármint hogy közalkalmazottként ülök egy irodában és mások pénzén telefonálgatok. De hogy érdemben válaszoljak: első alkalommal még februárban 8,30-ra mentem,kb. 1 óra alatt végeztem úgy, hogy még a pénztárban is fizetnem kellett és a számlával visszamenni az ügyintézőhöz. Második alkalommal ezen a héten 10,20-ra mentem és fél óra alatt végeztem...Az odautazgatás több időmet vette el, mint maga az ügyintézés.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.03.27. 20:12:06

@helianthus: Örülök, hogy vidám perceket szerezhettem Neked :)! De viccen kívül, ha naív is vagyok, de a bizakodás kell ahhoz, hogy ne álljak be én is hagymának valamelyik 'fejlettebb országban'.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.03.27. 20:18:45

Úgy látom, a posztoló nem írta meg konkrétan, melyik ügyfélszolgálaton volt. Ez is lényeges, mert minden település be van sorolva valamelyik földhivatali kirendeltséghez (vagy hogy hívják). Ahol én voltam, csak pozitív tapasztalatokat szereztem, mind a telefonos segítségnyújtást illetően - mind pedig személyesen az ügyfélszolgálaton. Elhiszem, hogy ahol ő volt, valóban apokaliptikus állapotok uralkodnak. Minden az emberi tényezőn múlik.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.03.27. 23:02:58

@zöldeketbeszélek: szentendrei. És nem ők tehetnek az apókalimpálós állapotról, csak a tájékoztatás hiányáról és ügyfélfogadás kihirdetett rendjének be nem tartásáról.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.28. 00:24:17

@ColT: Nem, mert erre a bejelentésre egy hülye állami rendelet kötelezi a földtulajdonost.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.28. 00:25:23

@É2I: Ez meg sajnos teljesen igaz történet volt Magyarországon, illetve nem is történet, hanem történetek sorozata :(

Niebur 2013.03.28. 05:27:17

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Köszönöm.
A kérdésem egyébként egy konkrét ügyre vonatkozik: Após az unokának ajándékozza a szőlőt, haláláig haszonélvezeti joggal.
Após meghal, később a földhivatal(!) értesítést küld, hogy ez tudomására jutott, fáradjunk be a halotti bizonyítvánnyal, kérelemmel és vagy 10 000 Ft.-l, ekkor kegyeskednek egy vonalzóval meg egy tollal áthúzni a széljegyzetet. Erre is vonatkozik?

Niebur 2013.03.28. 05:31:31

@Niebur: Annyit még hozzátennék, hogy ezt a területet is be kellene most jelenteni, ezért került elő az ügy.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.03.28. 10:45:20

@Tücsök1: Nézegettem a neten a törvénymódosítást (2007. évi CXXIX. törvény) és a következőt találtam: "2.4. Bejelentés elmulasztása bírság kiszabásával jár, melynek értéke a termőföld AK értékének ezerszerese, de nem lehet kevesebb, mint a behajtható köztartozás minimális összege...a bírságot ismételten ki lehet szabni.
2.5. Ha nem érkezett földhasználóra vonatkozó bejelentés, a használónak a tulajdonost, ill. haszonélvezet fennállása esetén a haszonélvezőt kell tekinteni..."

Tehát ha nem jelented be, akkor sem feltételezik, hogy már nem te vagy a tulajdonos (vagy példádból a nagymama), csak éppen megbüntetnek. Akár kétszer is, ha nem pótolod a bejelentést az újból megjelölt határidőben. De hogy államosítanák a földecskéteket ???

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.03.28. 10:50:36

@Niebur: Nem szakértőként csak érdeklődőként elolvastam a törvénymódosítást, és szerintem itt két különböző dologról van szó. Egyrészt van a nem módosított rész: A termőföld tulajdonjogának megszerzése, A termőföld használata, A birtoktagok kialakítására irányuló eljárások. Ide tartozik a haszonélvezet kérdése és annak megszűnése. A széljegy törlése mindig is pénzbe került, ezt biztos hogy nem is fogják megszűntetni. A másik kérdés meg a földterület használatának bejelentése.

www.edukovizig.hu/files/GYMS%204.%20napirendi%20pont_0.pdf

Tücsök1 2013.03.28. 14:39:37

@zöldeketbeszélek: A70-es,80-as években volt már rá példa,úgyhogy a félelmem egyáltalán nem alaptalan.A mifalunk határában is előfordult,hogy egyszer csak jött a határozat,azt írták,hogy nem művelted,államosítják.Hogy-hogynem,bevetett parcellák is bekerültek a szórásba.Ebben az újboli bejelentésben az a vicc,hogy csak azt tudom bejelenteni, amit a Földhivatal idáig is tudott.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.03.29. 16:56:09

@Niebur: szerintem nem tudom, mert nem vagyok jogász. Én befáradnék a halottival és két másolatával, az egyiket lebélyegezve (érkeztetve) visszakérném, aztán passz. Ha akarják, leveszik maguktól, ha meg nem akarják, ráér majd eladás előtt intézkedni róla.
süti beállítások módosítása