Tékozló Homár

Átverés a Müller kuponfüzete

2013.04.03. 15:37 | jackyll | 590 komment

mullerdanke.jpgNaiv ügyfél boldogan suhant kedvenc parfümériájába annak jubileumi fennállásának ünneplésére kiadott, havi bontású kuponfüzettel, ahol kiderült, hogy minden kuponos termék épp egy hónapig akciós, ezért egyikre sem érvényes soha az extra kedvezmény. A Müller üzletvezetője aztán a helyszínen beismerte, központilag adták ki, mit akciózzon:

Év elején tudtam meg, hogy kedvenc boltom a Müller 60 éves, és ebből az alkalomból kuponfüzetet adtak ki, ami azt jelenti, hogy minden hónapban néhány hasznos és kevésbé hasznos dolgot sokkal olcsóbban lehet megvenni. Naiv anyuka húsvét után kedden előveszi a kuponfüzetet és átnézi a hónaphoz tartozó akciókat, és mivel jókat talál benne elindul a Müllerbe. Ott szépen meg is vesz mindent (bár gyanús volt, hogy minden cucc, amit vett, alapból minimálisan le volt akciózva), aztán naiv anyukát a pénztárnál érte a sokk. A kuponfüzetben szereplő dolgok közül semmit sem tudott megvenni, mivel kiderült, hogy az alapból akciós dolgokra nem vonatkozik a kedvezmény.

Anyuka kérdezi a pénztárost, hogy mégis meddig lesznek ezek a dolgok akciósak. A  válasz: egész hónapban. Anyuka: de akkor minek a kuponfüzet, ha nem is lehet megvenni a benne reklámozott termékeket? Pénztáros: pillanat, hivom a főnököt. Főnök megjelenik, anyuka elmondja neki, mi a gondja. És csodák csodájára a főnök elismeri, hogy az egész egy átverés, és nagyon sajnálják a dolgot. Azt mondta, hogy nekik is ki lett adva, hogy miket kell leakciózni ebben a hónapban, és ki gondolta volna, de éppen a kuponfüzetes dolgokat kellett. Ezek után azt hiszem, hogy nem a Müller lesz a kedvenc boltom, ez most tényleg pofátlanság volt tőlük....

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 11:22:34

@Jani haverja: tehát?
Ha Írország szemetes, akkor Albánia tiszta?
vagy milyen összefüggés van, amit nem bírok meglátni?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 11:23:11

@Egyéves Önkéntes: Nem is állítottam SOHA ilyeneket. Azt viszont állítottam, és igaz is, hogy pl. a bűnözés JÓVAL KISEBB itt, mint Magyarországon.

De ebben is van sok különbség: Pl. az erőszakos bűncselekmények száma tényleg jóval kisebb, mint Magyarországon, viszont azon belül a fegyverrel elkövetett erőszakos bűncselekmények száma viszont nagyobb százalék.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.04. 11:24:18

@Jani haverja: Én Nápolyban is nyitva merném hagyni a kocsidat.
Simán.

vénszivar 2013.04.04. 11:25:58

@Egyéves Önkéntes: Nézd, nézzétek, én azért ÓRIÁSI KÜLÖNBSÉGET "látok" @Jani haverja: s a számomra degenerált agyhalott hagyma között!!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 11:27:28

@Egyéves Önkéntes: Az autópályák itt tényleg hétvégén is épülnek.

Az olaszok meg tényleg idejárnak nyaralni, ha nem is a felső tízezer.

Ezen kívül rengeteg olasz diák itt tanul olasz magánegyetemen (orvosin is), mert rájött az olasz magánegyetem, hogy ha ide kihelyez egy kart, akkor azt olcsóbban tudja üzemeltetni, mint otthon, ezért aztán kevesebb tandíjat is kér, azaz versenyképesebb.
Így aztán több olyan olasz magánegyetem van itt, ahol olasz professzorok olasz diákokat oktatnak, csak éppen nem olaszországban. A végzett diákok pedig két diplomát kapnak egy olaszt és egy albánt.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 11:28:40

@Egyéves Önkéntes: Csak a képekért linkeltem az összes linket ide.

Azért, hogy szemetes képet szinte bármelyik országban lehet csinálni bármikor.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 11:31:20

@Egyéves Önkéntes: Ha linkelsz egy példát rá, akkor tudunk miről vitatkozni, de így nem.

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 11:31:53

@Jani haverja: :D
Nem tudok akkora képtelenséget állítani, amire ne hoznál rögtön egy élő albán megvalósítást!
Sírok! :D

Matolcsy sírna a gyönyörtől, ha a kollégai között tudhatna! :)

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 11:33:06

@Jani haverja: a vastagbőrön BÁRMELYIK hozzászólásod arról szól, hogy magyarország egy szar hely, és áldod az eszed, hogy elmentél innen, mert ott bezzeg minden fasza

helianthus 2013.04.04. 11:40:33

Na drágáim, átvágom a gordiuszi csomót.

konzuliszolgalat.kormany.hu/europa-utazasi-tanacsok?albania

Lehet olvasgatni. Külön tetszik az a rész, hogy
" A mellékutak általában csak terepjáróval járhatók."
meg az, hogy
"Albániában az egészségügyi ellátás csak korlátozottan működőképes. (...) Komoly betegség vagy sérülés esetén a legcélszerűbb azonnal hazatérni vagy megfelelő kezelést biztosító szomszédos országba menni."

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 11:41:13

@Egyéves Önkéntes: Ez sem igaz így. Az viszont igaz, hogy általában akkor szólok hozzá, amikor olyan dolog van, amire tudok jobb MÁSHOL (pl. itt) MŰKÖDŐ megoldást. Mivel az összes ország közül Albániában éltem a legtöbbet (Magyarországon kívül), így innen tudom a legtöbb külföldi példát hozni. Ha nem tudok jobb, működő megoldást, akkor ritkán írok, mert minek írjam le azt egy kommentben, hogy igen, én is úgy gondolom, mint a Vastagbőr szerkesztői, hogy ez egy nagyon szar dolog?

A Vastagbőr meg eleve olyan blog, ami a szar dolgokról szól.

És sajnos tényleg nagyon sok minden olyan dolgot ír le a Vastagbőr, amiért tényleg áldom az eszemet, hogy elköltöztem Magyarországról, és ez viszont nem Albánia erénye, hanem sajnos a jelenlegi Magyarország szégyene.

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 11:49:24

@helianthus: én jártam Albániában, azért mulatok nagyon jókat Jani meséin.

@Jani haverja: Mindent elhiszek, amit mondasz, még azt, aminek az ellenkezőjét láttam. Megcsalt a szemem!

Adalékok a témához:
www.osac.gov/Pages/ContentReportDetails.aspx?cid=12106

safety.worldnomads.com/Albania/72389/Albanias-Bad-Reputation

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 11:51:00

@helianthus: Hogy az itteni magyar nagykövetségről mi a véleményem azt inkább megtartom magamnak.

Röviden csak annyi, hogy EGYETLEN ember nem dolgozik ott, aki magyar, és legalább minimálisan tud albánul. Ezért aztán nem is járnak ki sehova.

Az összes itteni követségen dolgozó közül egy ember van, aki legalább arra veszi a fáradságot, hogy kimegy néha az utcára körülnézni. A többiek elvannak a maguk kis világában, a követségek utcájában, onnan ki sem mozdulnak.

Az itteni magyarok már számtalanszor kérték sok-sok év óta, hogy módosítsák már ezeket az információkat, legalább a valóságot írják le, de ez nekik a mai napig nem sikerült.

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 11:53:27

@Jani haverja: az ott járt turisták, a tévék, rádiók, útikönyvek, nagykövetségek, internetes oldalak mind összeszövetkeztek ellened! :)

helianthus 2013.04.04. 11:57:38

@vénszivar: akkor nem mondom.

@Egyéves Önkéntes: én nem jártam, de azért azt, hogy otthagyja a kocsiját a kulccsal és akinek útban van, az beleül és arrébb áll vele, azért már igencsak túlzásnak érzem. :)
És emiatt elkezdtem kételkedni a többi dologban is...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 12:00:03

@Egyéves Önkéntes: Hát ebben a két linkben is van egy csomó fals infó, de most nem kezdem el tételesen megcáfolni mindet.

Röviden csak ilyen dolgok: A második cikkben szereplő három kép közül az első kettő itt teljesen természetes, mert egyrészt nem kötelező a bukósisak, másrészt jórészt szabad fegyvertartás van.
A harmadik kép viszont nem Albániában készült, mert nem albán rendszámú a rendőrautó. Ez csak egy nagyon egyszerű cáfolat, keress a neten egy albán rendőr rendszámot, és kiderül egyből.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 12:05:14

@Egyéves Önkéntes: Egyáltalán nem. Azok a turisták, akik itt jártak mostanában, főleg, akik egyénileg, azok MINDEGYIKE az én igazamat bizonyítja!

Csak egy példa:
bringazzvelem.blogspot.hu/search/label/Albania

Egy másik példa:
www.motorrevu.hu/beszamolo/albaniaba_de_mivel_is

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 12:06:21

@Jani haverja: mondom én, mindenki hazudik! :)
az a kép illusztráció, hallottál már ilyesmiről?

@helianthus: persze, arréb áll vele, úgy 1500-2000 km-rel! :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 12:09:46

@Egyéves Önkéntes: Meg néhány olyan magyar hivatalos szerv is az én igazamat bizonyítja, akik NYITOTT SZEMMEL a Magyar Nagykövetség épületén kívülről is megtapasztalták Albániát:

" Albániában semmilyen különleges egészségügyi kockázattal nem kell számolnunk, kötelező oltás nincs. Az általános higiéniai szabályokat tartsuk be és főként a forró nyári időszakban legyünk még körültekintőbbek. Csapvíz fogyasztása nem ajánlott, helyette inkább ásványvizet igyunk.
Mindenképpen ajánlott mindenre kiterjedő utas- és balesetbiztosítás megkötése az utazás időtartamára, mert a két ország között nincs egészségügyi (szociális biztonsági) egyezmény."

Ezt a Magyar Külgazdasági Hivatal honlapjáról (hita.hu) másoltam ide.

vénszivar 2013.04.04. 12:11:30

@Jani haverja: Már kezdesz hagymás lenni...:)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 12:11:34

@helianthus: Pedig itt tényleg így van. A házunk előtt az utcán meg MINDIG nyitva hagyom a kocsimat, ha nyár van, és nem várható eső, akkor lehúzott ablakkal. Most éppen felhúzott ablakkal áll az utcán, mert nincsen döglesztő meleg, de nyitva van, és a kulcs is benne van. Kint az utcán!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 12:20:45

@Egyéves Önkéntes: Egyrészt itt 1500-200 km-rel arrébb nem lehetne állni, mert nem engednék ki a kocsit az országból. De egyébként volt már olyan, hogy egy jó 100 m-rel odébb találtam meg a kocsimat, de csak azért, mert akinek útban volt, az csak ott talált legközelebb parkolóhelyet, még a második sorban is.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 12:23:28

@Jani haverja: Ez egy korrekt tájékoztató. Azt meg hivatalosan nem írhatták le a Hitások, hogy akinek nincsen balesetbiztosítása, azt is ingyen el fogják látni itt, minden probléma nélkül, mert ez csak a gyakorlatban van így, hivatalos szerződés nincs ilyen Magyarországgal.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 12:25:18

@vénszivar: Én csak belinkeltem a Magyar Külgazdasági Hivatal honlapján található információt, mert Egyéves azt mondta, hogy a hivatalos szervek szerint Albánia veszélyes ország egészségügyileg.

A Magyar Külgazdasági Hivatal, meg egy magyar hivatalos szerv.

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 12:38:43

@Jani haverja: Ugye csak viccelsz???
Nem engedik ki a lopott kocsit??
Máshol kiengedik??
Az alvilág simán kiviszi a határon a lopott autót.
De persze pont albániában, ott nem!! :)

A pontosság kedvéért heliathus linkelte a külügy oldalát, nem én. De az biztos, h a külügy hivatalosabb mint a te altalad linkelt.

De mostmár ne bizonygasd az igazad, elhiszem, hogy albaniában ingyen gyógyítanak, nem zárjak a kocsikat, nincs bűnözés, az olaszok oda járnak egyetemre és ki tudja még milyen népmesei elemek is igazak.
Zárjuk le, igazad van mindenben!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.04. 12:50:42

@stillmátyás: jáájjdecuki vagyol hátte nézegeted a blogomat? na, mostanában nemsok néznivaló van rajta, nem foglalkoztam vele mostanság, mer valami koncepció kéne meg ilyenek, oszt hiányzik az ihlet perpillanat.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 12:59:33

@Egyéves Önkéntes:
"Az alvilág simán kiviszi a határon a lopott autót."

Itt nem. Mégpedig azért, mert a domborzati viszonyok miatt a hivatalos határátkelőkön kívül csak néhány helyen lehet átmenni járművel valamelyik szomszédos országba, és azon a néhány helyen is csak igen komoly terepjáróval, pl. Land Rover Defender. Hobbi luxusterepjáróval viszont nem.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.04. 13:04:42

@zebraság fél cicaság: Szerintem csak meg akarja hívatni magát Bécsbe. :-/

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 13:09:07

@Jani haverja: Te tényleg ennyire elvakult vagy???

Ez 2013-as friss figyelmeztetés, az amerikai Külügyminisztériumtól, nem régi, nem magyar!

Ez SEMMIBEN ismétlem SEMMIBEN nem támasztja alá az Albániáról szóló tündérmesédet.

CRIME: High unemployment and other economic factors encourage criminal activity. Use caution and protect your valuables in Tirana, just as you would in any major U.S. city. Violent crime aimed at U.S. citizens is rare and criminals do not appear to target U.S. citizens or other foreigners, but rather seek targets of opportunity, selecting those who appear to have anything of value. Crime statistics indicate a steady increase in violent crime has occurred throughout Albania since 2009. Organized crime is present in Albania; organized criminal activity occasionally results in violent confrontations between members of rival organizations.

Armed crime continues to be more common in northern and northwestern Albania than in the rest of the country. Street crimes are more common at night. Crime statistics show annual increases in all violent crimes, including murder, burglary and armed robbery since 2009. This also includes targeted explosions with 70 such explosions having occurred in 2012. Most were from remotely detonated car bombs or explosives placed at private residences. Although most of these cases are suspected to be the result of targeted violence against specific individuals, you should remain alert to avoid such situations. 

Pick-pocketing, theft, and other petty street crimes are widespread, particularly in areas where tourists and foreigners congregate. Pickpockets use various diversionary tactics to distract victims, and panhandlers – particularly children – may become aggressive. U.S. citizens have reported the theft of their passports and portable electronic devices by pick-pockets. Victims of pick-pocketing should report the crime to the police and cancel their credit cards as soon as possible. Exercise caution in bars and clubs in Tirana, where violent incidents, some involving the use of firearms, have occurred in the past. 

Vehicle theft and theft from vehicles are not uncommon in Albania. Carjacking can also occur. You should avoid leaving valuables, including cell phones and electronic items, in plain view in unattended vehicles. You should lock the windows and doors of your residence securely when it is not occupied. In the event you are a victim of a carjacking, you should surrender your vehicle without resistance.

Travelers should take standard safety precautions when using Automated Teller Machines (ATM). Try to use ATMs located inside banks and check for any evidence of tampering with the machine before use. Be cautious when using publicly available Internet terminals, such as in Internet cafes, as sensitive personal information, account passwords, etc., may be subject to compromise. Theft of personal items from hotel rooms can also occur. 

Don’t buy counterfeit and pirated goods, even if they are widely available. Not only are the bootlegs illegal in the United States, if you purchase them you may also be breaking local law. 

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 13:11:23

@Egyéves Önkéntes:
"A pontosság kedvéért heliathus linkelte a külügy oldalát, nem én. De az biztos, h a külügy hivatalosabb mint a te altalad linkelt."

Egészen biztosan...

Akkor tájékoztatásul elmondom: A Külügy honlapján ezek az információk MINIMUM 10 ÉVE szóról szóra ugyanazok, ezt azért tudom, mert én 10 évvel ezelőtt kezdtem el Albánia után érdeklődni.

A HITA honlapja viszont két hónapja újult meg teljesen, ezt meg azért tudom, mert kapcsolatban állok velük, és sokszor nézem a honlapjukat. Ez a Magyar Külgazdasági Hivatal, tudod, az a hivatalos magyar szerv, aki pl. megszervezi azt, hogy magyar cégek itt mindenféle kiállításokon részt vegyenek, legyen standjuk, stb. Ők nem a követség épületében bezárva élnek, és csak diplomáciai eseményen vesznek részt, hanem pl. vitatkoznak a Tiranai Nemzetközi Vásáron a magyar standot építő albán melóssal, hogy mit és hogyan csináljon, hogy az olyan legyen, mint amit ők gondolnak jónak.

Mindkettő magyar hivatalos szerv, csak kicsit másként látják ezt az országot, nem véletlenül.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 13:17:03

@Egyéves Önkéntes: Szóval ebben a bemásolt szövegedben ilyen gyöngyszemet találtam rögtön az elején:
"Legyen óvatos, és vigyázzon az értékeire Tiranában, mint ahogy más amerikai nagyvárosban tenné"

Köszönöm, hogy beidézted :)

Ezek szerint éppen akkora a közbiztonság Tiranában, mint bármely amerikai nagyvárosban. És ez igaz is, itt is vannak rossz környékek, meg ott is. Itt is nyitva lehet nyugodtan hagyni a kocsidat egyes környékeken, meg ott is vannak olyan környékek, ahol simán megteheted ezt. Budapesten viszont nincsenek ilyen környékek, ahol nyitva hagyhatod a kocsidat.

Egyébként légyszi másold ide UGYANENNEK a honlapnak a Magyarországgal foglalkozó részét is!.

Na olvasom tovább.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 13:22:28

@Egyéves Önkéntes: Másik gyöngyszem:
"Az autólopás szinte egyáltalán nem jellemző Albániára"

Ezt TE idézted be, nem én :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 13:24:17

@Egyéves Önkéntes: Az meg természetes, hogy északnyugaton nagyobb a bűnözés, az a rész határos ugyanis Koszovóval, és ott nemrég még háború volt, aminek a természetes velejárója, a bűnözés megnövekedése.

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 13:26:40

@Jani haverja: Most akkor nincs bűnözés vagy természetes?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 13:28:07

@Egyéves Önkéntes: Ja, a beidézett dokumentumban lévő 2012-ben történt 70 db robbantás, meg mindegyik akkora volt, hogy EGYETLENEGY ember sem halt bele, sőt tudomásom szerint még csak meg sem sérült senki.

És tetejében az összes itteni TV csatorna kb. csak 4-5-ről adott hírt tavaly. Úgyhogy nagyon komoly robbantások lehettek, valószínűleg valakinek az udvarába bedobtak éjszaka egy molotov koktélt, vagy valami hasonló.

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 13:29:04

@Jani haverja: Tehát hol az a mondat az angolban????

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 13:33:36

@Egyéves Önkéntes: Mindenhol van bűnözés, még Szingapúrban is. Az arányokról érdemes vitatkozni. És itt jók a bűnözési statisztikák, amit persze bárhol lehet hamisítani, de nem valószínű, hogy hamisítják, mert azt elismerik, hogy a bűnözés növekszik.

Az meg hogy két koszovói kábszerkereskedő történetesen itt puffantja le néha a harmadikat az egészen addig baromira hidegen hagy, amíg nem látok ilyent naponta (nem találkoztam lövöldözéssel soha a másfél év alatt, meg előtte sem, kivéve a vadászatot, meg a hobbiból való célba lövöldözéseket), meg amíg teljesen biztonságban érzem magam, és a ránk betegesen vigyázó ismerőseink sem figyelmeztetnek arra, hogy valami bajom lehet ilyenből.

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 13:36:42

@Jani haverja: Hol a mondat, erre válaszolj!
Mert az a mondat pont az ellenkezője annak amit írtál!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 13:37:27

@Egyéves Önkéntes: Az angolban nincsen ilyen mondat, viszont itt mi naponta nézzük a hiradókat, és ha bárki bármilyen robbantásban meghalt volna, akkor az hetekig téma lett volna itt. Pár faluval odébb egy téli nyúlvadászaton véletlenül lelőtte az egyik vadász a hajtóként ott lévő sógorát. Az is hetekig táma volt az országos TV csatornákon is, nem csak a tiranai helyi tévékben. Egy gyilkosság meg kimondottan kiemelt téma itt.

Atörökk 2013.04.04. 13:39:49

@helianthus:
Balaton-szelet jó lesz? ;-)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 13:42:48

@Egyéves Önkéntes: A bűnözési statisztikák jók! Ez nem a beidézett szövegedben van, hanem tény. Az persze már egy másik kérdés, hogy MIHEZ KÉPEST jók? Pl. Magyarországhoz képest sok mindenben jobbak a bűnözési statisztikák. Itt a legjobban fertőzött területeken sem nagyobb a bűnözés, mint pl. az USA-ban. És tetejében ez az amerikai honlap valószínűleg az USA nagyvárosainál nem a négerek által lakott gettókat veszi alapul, hanem egy átlag amerikai nagyváros NORMÁLIS részeit, ahol szintén jóval kisebb a bűnözés, mint Magyarországon, mondjuk Budapest NORMÁLIS részeiben.

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 13:46:52

@Jani haverja: Jani, hazudsz. Car theft is not UNcommon in albania.
Ez azt jelenti, hogy az autólopás teljesen hétköznapi. Ergo az én igazamat támasztja alá.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 13:51:57

@Jani haverja: Merthogy az amerikai külügy honlapját szerkesztők feltételezik azt, hogy aki azt a honlapot olvassa, az azért a saját hazájában (az USA-ban) azért tudja, hogy melyik városnegyedekbe nem célszerű bemenni, egy külföldi ország valamelyik városában viszont ez korántsem így van. Egyébként itt meg az egész országban bárhova bemehetsz nyugodtan turistaként, kisebb az esélye bárhol, hogy bármi bajod esne, mintha Magyarországon sétálgatnál. Ez alól egyetlen kivétel van, ez pedig a Lazarat nevű kisváros, de oda meg esélyed sincsen bemenni, mert az egyetlen oda vezető utat a rendőrség sok-sok éve folyamatosan lezárva tartja, és csak a helyi lakosok mehetnek be. Ők ugyanis egy senki által el nem ismert miniállam Albánián belül, azaz ők úgy döntöttek, hogy nem ismerik el az albán fennhatóságot, és inkább kábítószertermesztésből szeretnének megélni. Ezért az egyszem odavezető utat a rendőrség lezárta, de egyébként oda albán rendőr sem megy be, maximum nagyon ritkán. Nem helyi lakosok csak eldugott hegyi ösvényeken tudnának bemenni oda, de ahhoz iszonyat helyismeret kell. Úgyhogy Lazarat egy patthelyzetben van évek óta, ez egy helyi sajátosság.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 14:03:40

@Egyéves Önkéntes: Bocs, ezt tényleg benéztem, gyorsan, és felületesen olvastam.

Viszont ez akkor sem igaz :)
Autórablásról meg még 2003 előttről sem tudok, pedig 2003 előtt (asszem 2002-ben) volt olyan is, hogy a köztársasági elnök kocsiját is ellopták :) Itteni rossznyelvek szerint ez az eset kellett ahhoz, hogy a hatóságok 2003-ban statáriumot hirdessenek az autólopásokra. Azóta viszont tényleg nincsen autólopás. Egyébként az albán állam elvileg fejpénzt is fizet, ha lebuktatsz autótolvajt, de ilyen nagyon ritkán fordul elő, mert gyakorlatilag ez a bűncselekményfajta megszűnt az országban. Előbb rabol ki itt egy bűnöző fegyverrel egy bankot (ez is nagyon ritka), minthogy elvigyen egy nyitva hagyott autót, amiben benne van a kulcs. Merthogy ez utóbbival kevesebb haszon jár, viszont a büntetési tétele lehet, hogy nagyobb, és hosszú távon még a lebukás esélye is nagyobb, mivel egy sikeres bankrablás után ha ügyesen csinálod, akkor a büdös életben nem derítik ki, hogy rabolt pénzzel fizettél a boltban-szállodában, stb helyeken, míg a lopott kocsit csak alkatrészként tudod maximum eladni, ahhoz meg zárt helyen szét kell szerelni, stb., úgyhogy csak nyűg van vele, a haszon meg kevés.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 14:12:30

@Jani haverja: Egyébként nekem meggyőződésem az, hogy a világon minden országban kb. ugyanannyi bűnöző hajlamú ember van. A közbiztonságbeli különbségek csak abból adódnak az országok között, hogy a becsületes emberek hogyan viszonyulnak ahhoz, ha látnak egy bűncselekményt. Egyrészt azért, mert abból jön az is, hogy amilyen a lakosság igénye ilyen téren, olyan a rendőrség hatásossága is, másrészt meg ha a becsületes emberek itt látnak egy bűncselekményt, akkor vadidegenül is közbeavatkoznak általában, Magyarországon pl. meg általában inkább a fejüket is elfordítják, ha látnak egy bűncselekményt.

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 14:36:23

@Jani haverja: összefoglalom akkor: a világon mindenhol van bűnözés, de Albániában nincs.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 14:45:20

@Egyéves Önkéntes: Ez egyáltalán nem igaz, itt is van bűnözés, csak sokkal kevesebb, mint jó néhány más országban, és nagyon sok Albániáról szóló híradás iszonyatosan eltúloz dolgokat, néha pedig totál valótlanságokat állít.

helianthus 2013.04.04. 14:56:42

@Manyecska: köszi, cuki vagy! :}

@atörökk: csak és kizárólag akkor, ha egy éve lejárt. Legalább.

Troppauer_Hümér 2013.04.04. 14:58:05

@zebraság fél cicaság: Nézem, de mindég 404 Page not found-bejegyzés van rajta, és nem frissül.

helianthus 2013.04.04. 14:59:01

@Jani haverja: "csak sokkal kevesebb, mint jó néhány más országban" ez nem lehet, hogy azért van, mert kevesebb a lakosság, mint jó néhány másik országé?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.04. 15:03:15

@Jani haverja: "nem ismerik el az albán fennhatóságot, és inkább kábítószertermesztésből szeretnének megélni."

:))

Ez nagyonnagy! Ennyire toleráns állam nincs is.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 15:08:31

@helianthus: %-ban értettem, és nem darabszámra. Mondjuk 100.000 főre vetítve. Akkor meg mindegy, hogy hányan laknak itt.

Atörökk 2013.04.04. 15:09:56

@helianthus:
Akkor kb. 3 hetet még várnod kell ;-)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 15:10:59

@atpijkamo: Nem toleráns az állam, csak nem akar porig bombázni egy kisvárost asszonyostól-gyerekestől. Máshogyan meg Lazaratot bevenni nem lehet. Ott rendet tartani még az Enver Hoxha (magyarul Hodzsa) kommunista diktatúrája alatt sem sikerült, pedig akkor sokkal kevésbé voltak humánusak a hatóságok mint most. Az elszigetelt hegyi népek sok helyen ilyenek.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.04. 15:14:40

@Jani haverja: Amcsik ledózerolnák, lásd Waco. Mi meg beküldenénk a TEK-et.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 15:19:23

@atpijkamo: Ja, az Enver Hoxha a kiéheztetéssel viszont próbálkozott, ő azt csinálta, hogy az utat teljesen lezáratta a rendőrséggel, a helyi lakosokat sem engedte ki, illetve az éppen kintmaradtakat meg nem engedte be. Ez sem vezetett eredményre, mert volt annyi kajájuk, hogy éhezéssel, de kibírtak egy évet önellátóan. Aztán feladta az Enver Hoxha is. Ilyen emberekkel nem lehet mit kezdeni.
Egyébként saját vízierőművük van, ami teljesen független az albán ellátórendszertől, úgyhogy villany gondjuk sincs.

Most az a rendszer, hogy a rendőrség a bevezető utat zárva tartja, és csak a helyi lakosokat engedik ki-be járni, más albánt vagy külföldit nem engednek be (így értelemszerűen ki sem :))

Fejesrob 2013.04.04. 15:23:08

Ezek (mail, kuponfüzet) automatikusan kuka.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 15:23:57

@atpijkamo: Az amcsik nem tudom, hogy mit csinálnának, de a Tek viszont lehet, hogy kevés lenne Lazarat bevételéhez, ugyanis mindenféle rakétáik és egyebeik is vannak, amiket még az 1997-es polgárháború során gyűjtöttek maguknak (akkor kijöttek körbenézni, hogy mit lehet a zavargások során szerezni), kirabolva a néhány laktanyát, amiket a katonák elhagytak. Asszem tankjuk is van :)

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 15:30:22

@atpijkamo: @Jani haverja:

Most nem nagyon tudom összeegyeztetni az Albánia, mint a béke szigete és a "saját tankja van egy országon belüli anarchista csoportnak" dolgot.

De persze biztos rögtön kapunk rá megnyugtató magyarázatot.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.04. 15:34:28

@Egyéves Önkéntes: Nemtom. Én liberális kommunista vagyok, nekem teszik, ha ilyen dolgok lehetségesek.

Egyéves Önkéntes 2013.04.04. 15:38:01

@atpijkamo: persze, ezek nagyon szép dolgok, drogot termeszteni, és háborúzni.
Ki ne szeretne ilyenben részt venni.

Találtam egy videót, amiben egyértelműen bizonyosságot nyer, hogy albánia csendes kis alpesi faluhoz hasonlatos: www.dailymotion.com/video/xor03g_policia-dhe-renea-ne-aksion-vizion-plus-news-lajme_news?ralg=meta2-only#from=embediframe-playreloff-2

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.04. 15:45:25

@Jani haverja: "Foglaljon szállást
Lazarat városában
(Albánia) hatalmas
kedvezménnyel.
Rengeteg szabad szoba
és nagyszerű árak."

gabors 2013.04.04. 15:46:06

@Jani haverja: "Vehicle theft and theft from vehicles are not uncommon in Albania."

nem vetted eszre a kettos negativot ??? amerikai szoszosszenet !!!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 15:47:27

@Egyéves Önkéntes: Az elszigetelt helyi népek már csak ilyenek. Anno Andorra, Lichtenstein, Monaco, meg San marino is így kezdte, vagy legalábbis hasonlóan, mint most Lazarat :)

Csak ők előbbre járnak a történelemben :)

De várjál, mindjárt belinkelek képet, hogy miért nem voltam itt pár percig, csak át kell tölteni a gépre, meg fel kell tölteni valahova, mert most fényképeztem.

Horst Nilgerson 2013.04.04. 15:48:30

@gabors: Nem vesz tudomást arról, ami rossz fényt vet Albániára.

Akkorákat kamuzik, hogy leesek a székről. :)

Szerintem az albán országimázs központban dolgozhat. Vagy ő enrico vagy vidéki.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 15:49:53

@gabors: Azért nem vettem észre felületes olvasáskor :)

Mindenesetre ez nagyon nem igaz itt.

gabors 2013.04.04. 15:50:52

@Jani haverja: most mar tudjuk miert kiraly Albania ...

gabors 2013.04.04. 15:52:22

@Jani haverja: amit eddig irtal az inkabb arra mutat hogy azt olvastad ki az angolbol amit Te szerettel volna latni lasd elso ironikus beforditas az amerikaik nagyovarosokrol :-) bocs csak ennyi

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 16:00:06

Na az ígért kép.

Nem tudtam, hogy milyen zaj van már megint folyamatosan itt a környéken, kimentem, megnéztem, hát ez:
kepfeltoltes.hu/view/130404/DSC04098_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Pedig a régi aszfalt sem volt túl rossz. A kép hátterében messze az Erzen folyó túloldalán meg az épülőfélben lévő autópálya látszik.

Csak ennyit, hogy mennyi építkezés, útépítés van itt.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 16:06:19

@Horst Nilgerson: @gabors: Amikor a magyar határ mellett a szerbek lőtték egymást a horvátokkal 1992-ben, akkor Magyarország a béke szigete volt, a határtól meg 100 m-re háború volt. Az, hogy mi van Lazaratban, az nem jelenti azt, hogy máshol nincs nyugalom, meg közbiztonság.

Az amerikai nagyvárosokról meg nem én írtam azokat a dolgokat, hanem a cikk, mármint azt, hogy éppen úgy kell Tiranában vigyázni az értékekre, mint az amerikai nagyvárosokban. Ez az én számomra azt jelenti, hogy nem kell túlzottan vigyázni, mert az amerikai nagyvárosokban is alapvetően jó a közbiztonság egyes szakadt gettók kivételével, meg Tiranában is ugyanez van. Budapesten viszont SEHOL nincs akkora közbiztonság, mint az amerikai nagyvárosok normális részein, vagy éppen Tirana normális részein.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 16:14:30

@atörökk: Pontosan, Svájc is valahogyan hasonlóan kezdte, bevételt meg anno a svájciak úgy szereztek, hogy kirabolták az észak-déli irányban a Gotthard hágón, meg a Via Mala-n közlekedőket :)

A Lazaratiek meg nem rabolnak ki senkit, mert nincs esélyük se rá. Éljenek boldogan ott ahol vannak, és úgy, ahogy akarnak a kutya nem kíváncsi rájuk.

Atörökk 2013.04.04. 16:19:05

@Jani haverja:
Valahogy így. Nem mellékesen külföldiként kb. ma is annyi jogod van Svájcban, még ha már ott is élsz egy ideje, hogy percenként úgy, és annyiszor vehetsz levegőt, ahogy ők előírják. Csak nekik jobb a sajtójuk :)
Na jó, kicsit túloztam, ott tényleg rohadtul be kell tartani a szabályokat, igaz, ha normálisan dolgozol, akkor normálisan meg is élsz belőle, de minden öléggé agyon van szabályozva. Van, akinek ez jön be, van, akinek nem :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 16:26:46

@atörökk: Az még hagyján. A haverom Ausztriában dolgozik. Egy kereszteződésben belement a kocsijába egy osztrák nő. Egyértelműen az osztrák nő volt a hibás, mégis a haveromat hozták ki az osztrák rendőrök hibásnak, csak azért, mert a haverom nem osztrák állampolgár. 500 EUR bünti.

Ilyen itt tutira nem fordulhatna elő.

Horst Nilgerson 2013.04.04. 16:27:18

@Jani haverja: Már többen minden létező módon megcáfolták a hazugságaidat, de te betegesen ragaszkodsz az elképzeléseidhez. Ez nagyon gáz.
Albánia Európa legalja, a balkán legsötétebb szégyene, az autókölcsönzők kategórikusan megtiltják, hogy oda belépj a bérelt autóval.
De te véded a védhetetlent, és akkorákat hazudsz, hogy nincs ember aki elhinné.

Atörökk 2013.04.04. 16:29:37

@Jani haverja:
Na ezt spec. nehezen tudom elképzelni, ha a hanerod tényleg semmiben nem volt hunyó. Ettől persze még lehetséges.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 16:34:12

@Horst Nilgerson: Egyetlenegy állításomat sem cáfolta meg senki.

Én viszont rengeteg hülyeséget megcáfoltam. Például most megcáfolom az autókölcsönzős hazugságodat is:
www.tirana-airport.com.al/

Ezek csak a Tiranai repülőtéren lévő autókölcsönzők. Biztos ők a hülyék, meg amúgy is elhanyagolható kis cégek, mint a Hertz, meg az AVIS :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 16:35:55

@atörökk: Annyiban volt fálig-meddig hunyó, hogy a sárgán ment át. A nő oldalról viszont a totál piroson. Sárgán meg át szabad menni Ausztriában, tehát ténylegesen a haverom nem vétett.

Atörökk 2013.04.04. 16:40:44

@Jani haverja:
Az ilyen esetek itthon is véleményesek, ha két magyar karambolozik, akkor is.
Sajnos "csodák" is vannak. Pár éve egyik barátomat zebrán ütötték el, ő ment át, aki elütötte, kis ívben kanyarodott jobbra, medencéje, lába, stb. szilánkosra tört. Nappal, jó látási viszonyok, 2X2 sávos út.(Azután volt, miután nálunk is módosították a Kreszt, ha a gyalogos lelép a zebrán, mindenképpen elsőbbsége van, mondjuk bekanyarodás esetén előtte is elsőbbsége volt). Na most a gázoló mi ndezt ki tudta magyarázni a bíróságon, és felmentették, olyan ítélettel, hogy nem hibás. Ha nem látom a papírt a saját szememmel, nem biztos, hogy elhiszem.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 16:41:08

@Horst Nilgerson: Bocs, elég hülye a honlap, az alpontot nem lehet linkelni, de a menüből eléred így:
A felső sorban a Getting here & parking fölé viszed az ederet, és a legördülő menüből rákattintasz a Car Rental menüpontra.

Szépen meglátod mind a 8 (azaz NYOLC!) autókölcsönző céget, amelyek a reptéren képviseltetik magukat

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 16:45:20

@atörökk: Na, az is durva. Itt viszont tavaly nyáron volt egy olyan eset magyar turistákkal, hogy hátulról beléjük durrantott egy újgazdag BMW-s albán hülyegyerek, aztán elhajtott. A vadidegen járókelők, akik látták az esetet, megadták a rendszámot, meg a magyarok helyett fel is hívták a rendőrséget. A rendőrség elkapta a hülyegyereket, a biztosító meg elrendezte a magyarok kárát, két nap múlva kész is volt a szervizben az autójuk (mondjuk ebben már én is belesegítettem).

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 16:59:41

@Horst Nilgerson: Egyébként meg a repülőtérről jut eszembe: Albánia annyira a Balkán szégyene, hogy a Balkán legkorszerűbb repülőtere is itt van :)

Nem a legnagyobb - mielőtt belekötnél - hanem a LEGKORSZERŰBB, beleértve természetesen az összes görög repteret is, merthogy az is a Balkán ugye...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 17:18:51

@Horst Nilgerson: De jót röhögtem most :)

Kíváncsiságból megnéztem a Lisztferihegy honlapját. Ott csak 6 (azaz HAT!) autókölcsönző képviselteti magát!!!

Itt a tiranai repülőtéren NYOLC!!!

Erről ennyit, hogy melyik országokba nem szívesen mennek az autókölcsönzők, meg melyik országokban féltik a bérelhető autóikat :)

Milyen további hazugságot, téveszmét cáfoljak még meg Albániával kapcsolatban???

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.04. 17:32:41

@Horst Nilgerson: Ja, eszembe jutott még valami:
Most akkor én szerinted milyen következtetést vonjak le abból, hogy a sokkal nagyobb Budapesti repülőtéren csak 6 autókölcsönző van, a sokkal kisebb tiranai repülőtéren meg 8?

Azt a következtetést vonjam le, hogy Magyarországon nem szívesen kölcsönöznek az autókölcsönzők autókat, mert félő, hogy ellopják, vagy azt a következtetést vonjam le, hogy Magyarországon az autóbérlésre kisebb a fizetőképes kereslet, mint Albániában, és Magyarországra kevesebb olyan külföldi látogat, akik autót bérelnének, mivel nagyon keveseket érdekel az az ország?

Választhatsz!

Tron65 2013.04.10. 11:52:11

Most jöttem a tecsóból.
Nemrég jött a kuponfüzet, benne:
- WC papír, 2 csomag esetén -170 Ft. Csak épp az eddigi 280 helyett most véletlen 299.- lett az ára (igaz, a 8-as csomag meg az eddig teljesen érthetetlen 680 helyett 600)
- Nescafe 150gr-os utántöltő -15%. Csak épp ez most annyi, amennyi eddig a 200-as volt: ~ 1700 Ft

Tron65 2013.04.10. 11:53:52

@Tron65: nem 299, hanem 399 a 4-es TS papír
süti beállítások módosítása