Attila izgatottan várja az új integrált ügyfélkapcsolati és számlázási rendszer bevezetését a Telekomnál. Már csak az a kérdés, hogy az üzemeltető személyzetet is frissítik egyúttal? 70 éves ismerősénél Kaposváron kábelnetről analógra váltottak, amitől alapból nem javulhatott volna sokat a helyzet, de a kivitelezés sem sikerült zökkenőmentesen. 2 hónappal később sincs meg a régi telefonszáma, az új titkos, és ki akarják vele fizettetni a hiába cserélt kábelmodemet is, ha nem viszi vissza.
Egy kedves ismerősöm, aki idén töltötte be a 70 évét és ágyhoz kötött, a szobája magányában ücsörgött naphosszat és arról panaszkodott, hogy már kimozdulni sem tud a betegsége miatt. Szóba került a részemről, hogy konferencia telefon szolgáltatás segítségével az ismerőseivel együtt sokan tudnak egy jó társaságot alkotni és mindent megbeszélni egymással. Mivel minden résztvevő, - beleértve az ismerősömet is - hoppá díjcsomaggal rendelkezett, ez jó ötletnek tűnt. Az ismerősöm azonban kábeltelefon előfizető volt, vagyis a T-home TV szolgáltatásának egy mellékvágányán a koax kábelről modem segítségével lebutított IP vonalról van szó. Ez a technológia azonban konfigurációs hiba miatt a konferencia szobába való belépéshez szükséges DTMF kódokat nem helyes formátumban küldte el a nemzetközi szolgáltató irányába (freeconferenciacall.com) és e miatt a konferenciába való belépés meghiúsult. Ezt elsőnek hibaként jeleztük ez év februárjában. Néhány nap múlva egy alvállalkozó a helyszínen kicserélte a modemet, majd elment. Felhívott, hogy a csere megtörtént és a részéről a hiba el van hárítva. Mondtam, hogy remek, de én azért lecsekkolnám.
El is mentem a nénihez, hogy kipróbáljuk, a konferenciába való belépést. Nem voltam nagyon meglepődve, hogy egy szimpla csere nem fogja megoldani a gondot és ismét telefonáltam a 1412-re, hogy a hiba ugyan az. Mi a következő lépés?
A válasz az volt, hogy rá fognak küldeni a modemre a firmware frissítést távolról, de hogy ki és mikor azt nem tudják (!). Vártam 2 azaz kettő hetet, de változás nem történt. Ismét hívtam a 1412-őt, hogy látom, nem sikerült megoldani a problémát, viszont lenne egy konstruktív javaslatom, mielőtt a szolgáltatást technikai hibára hivatkozva felmondanánk. Az ötlet arról szólt, hogy a kábel telefont avanzsálják át normál analóg vonallá, mivel a konferencia egyéb tagjai, akik ilyen típusú vonalat használtak, zavartalanul élvezték a szolgáltatást. Mindezt természetesen a hívószám megtartása mellett. Az ügyfélszolgálat válasza az volt, hogy ennek semmi akadálya, néhány nap alatt bekötik az analóg vonalat és marad a szám is. Arra gondoltam ekkor, hogy végre minden probléma meg fog oldódni és mindenki boldog lehet. Korai volt a reményem.:-(Napok alatt ugyan valóban bekötötték az analóg vonalat 2 ügybuzgó cukrászból telefonszerelővé avanzsált alvállalkozó segítségével, akik se szó se beszéd a bekötés után elviharzottak. Este hívott a néni, hogy most nem tudja mi van, mert a régi számán nem tudják elérni és ide kötöttek egy új vonalat, egy teljesen új számmal, amit szóban elmondtak neki, de már nem is emlékszik rá pontosan. Ha hív valakit, akkor meg rejtett számot jelez ki. A néniről annyit kell tudni, hogy súlyos cukor beteg és bármikor szüksége lehet segítségre és fontos, hogy el is érjék. Ettől a pillanattól kezdve senki se érte el, mert a régi számán ott csücsült még a kábelmodem, amit az alvállalkozó emberei ott hagytak a helyszínen, merthogy ők az egészből egy szimpla "Új bekapcsolást" láttak csupán. Ha a kábelmodem le van húzva, már nem hall a hívó fél kicsengési hangot se, de így mindenki aggódott, hogy a súlyos beteg néni, vajon miért nem veszi fel a telefont.
Megint hívtam a 1412-őt, hogy mikor történik meg a régi szám áthordozása és mi ez az új szám egyáltalán? Miért nem lehet akkor bekötni egy előfizetést, amikor már a számhordozás - pontosabban egy szám átmozgatása egy cégen belül - megtörtént már? Valaki megint, többedszerre nem figyelt oda. Ígéretük szerint 3-4 nap és minden a régi lesz. Meg is nyugtattam a nénit, hogy no para, pár napot bírjon ki, minden a régi lesz, addig hívjon fel mindenkit hogy jól van, ne aggódjanak érte.A 3-4 napból azonban az lett, hogy 1,5 hónap eltelt ismét és annyi változás történt, hogy az ügyfél eredeti száma mostanra már teljesen megszűnt, vagyis nem kapcsolható. Kvázi valaki, kérés és felhatalmazás nélkül, hasára csapva úgy döntött, ez már nem kell senkinek, iktassuk. :-( Ismét felhívom a 1412-őt, azt már nem is mondom, hogy negyedórákat kell várnom, és elmondom, hogy kezd ez az egész dolog már bohózatba illő lenni és csak kellene valamit csinálni. Megígérte, hogy újra jelez a rendszerben. Az egész szituáció Kaposváron történik, csak, hogy lássuk a teljes képet.
Megint meglátogatom a nénit, hogy megnyugtassam, ismét szóltam és ismét megígérték, hogy minden rendben lesz 3-4 nap, valószínű (!). A néninek felhoztam az aznapi postáját, amit a T-Home küldött. Kibontottuk közösen és meglepetésünkre egy 8.500,-Ft-os kábelmodem kártérítési díj (!) lett kiszámlázva a néninek. Ez volt az a pillanat, amikor a magas vérnyomással is küzdő nénit percekig nyugtatgatnom kellett, hogy biztosan valami félre értés az egész. Ma fogtam magam, és elhatároztam, hogy ha törik, ha szakad de oda érek az ügyfélszolgálatra és személyesen kérdezem meg mi a bánat ez a bohózat?!
Akár hiszitek akár nem, a kis köpcös 30-as emberünk a Corsóban (pláza szerű képződmény) udvarias köszöntés után a 10 percnyire saccolt látogatásom során a Hümm Hümm szójétékon túl az ég világon semmit nem mondott. Kérdeztem, hogy miért szűnt meg a szám és ki kérte ezt? Válasz: Hümm hümm. Hozzá teszem, hogy e közben végig a monitorját figyelte és a klaviatúrán lelkesen az adataim után vadászott. Ezután feltettem a másik kínos kérdést, hogy a kábelmodemet miért nem vitte el a kiérkező szerelő és miért lett kiszámlázva? Válasz: öpp, hümm, nos. lol.? Se egy értem uram, se a sajnálom, de nem tudom. Se az önnek igaza van, és intézkedek kifejezések nem voltak a szótárában. Kinyomtatott két oldalt a számhordozásról és 3-4 napot ígért ismét. Búcsúzóul egy megerősítést kértem, hogy ezt a 8500,-Ft-os számlát akkor ugye iktatják és valaki kicsattog a nénihez a modemért ugye? A válasz az volt, hogy akkor az plusz 6500,-Ft, mert nekünk ennyi a kiszállás. Akkor a 70 éves néni menjen ki a járókeretével és vigye be a kábelmodemet, amit a cukrász telefonszerelő nem volt képes megcsinálni? Válasz: Hát "valahogy" be kellene jönni a modemmel és a számlával.
Hát jelenleg itt tart az ügy. Van egy analóg vonal, ami működik, de nem az eredeti számmal és számcserét nem kértünk. Van egy kikapcsolt számunk, amit szintén nem kértünk. És van egy kábelmodemünk, amit technológiai váltás miatt szintén nem kértünk, de vagy kifizettetik, - amiről előre nem tájékoztattak -, vagy be kell vinni, mert valaki(k) elfelejtették a munkájukat rendesen ellátni.
Azt kell mondjam, hogy az elmúlt 20 év alatt a volt Matáv berkein belül a dilettantizmus mint kór, nem lett kipusztítva még mindig, és a helyi távközlési centrum vezetők noname alvállalkozókkal, és ügyfélkezelésből elégtelen, képzetlen személyes, és telefonos ügyfélszolgálati munkatársakkal dolgoznak együtt. Egy biztos, egy német T csoportál ilyen kaliberű "szakembereket" elhajtanának 2 perc alatt trágyát lapátolni valahová. Szomorú, hogy idehaza egy selejtes ügyfélkezelés van, legalábbis a Kaposvári régióban. Győzőnek ezúton is gratulálok, keresve se találhatott volna magának ennél jobb csapatot.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 14:21:00
Dr Gregory House 2013.04.10. 14:23:04
Atörökk 2013.04.10. 14:30:06
Manyecska 2013.04.10. 14:36:38
Icepick77 2013.04.10. 14:39:28
chloe queen 2013.04.10. 14:48:54
chloe queen 2013.04.10. 14:49:54
Zirowe 2013.04.10. 14:50:40
Amúgy, ha már ott járt az ügyfélszolgálaton, akkor miért nem vitte magával és adta le a modemet?
Az nem megy, viszont a 70évesezés állandó ismételgetése igen.
hawkeye 2013.04.10. 14:52:09
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.04.10. 14:55:54
Manyecska 2013.04.10. 14:56:49
CID 2013.04.10. 15:12:27
elwood 2013.04.10. 15:12:32
Icepick77 2013.04.10. 15:16:08
heidt 2013.04.10. 15:30:04
1. Győző = Viktor, a vezér
2. Győző = Papa, a kőbányász
3. Győző = Győzike, a sómen
4. Győző = Szabó, a Blikkes kutyaidomár...
csak azt nem tudom, hogyan és miért kerültek Kaposvárra!
Tron65 2013.04.10. 15:31:11
A sztori amúgy baromi ismerős, szüleimmel játszottak hasonlót.
Náluk a kiindulási alap egy sima analóg fővonal volt, amire IPTV-t kértek. Csak ennyit. Ebből lett új titkos szám, ami ráadásul olyan zajos (!!!) lett, hogy nem lehetett érteni a másikat.
3 hét után sikerült visszacsinálniuk a Tébojosoknak, hogy újból a régi, ki sem kötött analóg telefonjuk működhessen. A szám még mindig titokzatos, mert nem vagyunk hajlandók pénzért visszakapcsoltatni azt, amit ők csesztek el.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.10. 15:35:56
Majd gyüjjön vissza a poszter, ha megtanult tömören fogalmazni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.10. 15:43:48
Amúgy túlbonyolítás-e a post?
Agyalap 2013.04.10. 15:45:42
Jokkura 2013.04.10. 15:54:11
* ezt a kifejezést tőlük hallottam,valami visszaállítás lehet az értelme :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.10. 15:54:22
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 16:09:54
anarch 2013.04.10. 16:18:51
www.google.com/search?q=%22k%C3%A1belmodem%20k%C3%A1rt%C3%A9r%C3%ADt%C3%A9si%20d%C3%ADj%22
Az első ez a homár bejegyzés, a másik valami ászf-minta a Hírközlési Hatóság weboldalán...
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 16:22:35
Manyecska 2013.04.10. 16:33:41
vénszivar 2013.04.10. 16:34:37
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.10. 16:46:42
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.10. 16:48:42
@agresszív kismalac: A T-nél gyakori :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.10. 16:51:07
www.facebook.com/photo.php?fbid=570923772940625&set=a.252840271415645.69152.138994429466897&type=1&theater
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.10. 17:56:31
ha mégöregebb leszek, q-va nagy bajba leszek, ha nekem kell elmagyaráznom valakinek, hoyg most mit is akarok a telefonommal..
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 18:03:52
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.10. 18:04:37
:D
Manci néni, a szomszéd 2013.04.10. 18:06:02
Végre valaki gyakran látogatja az idős nénit.
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 18:09:31
@Manci néni, a szomszéd: jó meglátás.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.10. 18:11:02
Most vettem egy lilapöttyös ágyneműt!
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 18:18:12
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.10. 18:23:04
igazságos 2013.04.10. 18:41:56
te jó ég, már én is kezdek megöregedni, hogy miket nem tudok!
konferenciahívás, meg vonalak!
érted, ott a telefon, flottakedvezmény, oszt csá
tiszta kőkorszakinak érzem magam
igazságos 2013.04.10. 18:45:21
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 18:46:10
igazságos 2013.04.10. 18:49:17
micsoda telefonszaki a poszter, de én most lehidaltam ettől a konferenciahívástól
teljesen besokkolt
Zirowe 2013.04.10. 18:57:11
Nyilván ezért nem fognak még egyszer kiszállni, főleg nem ingyen.
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 19:02:29
És akkor ezt így most hogy?
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.10. 19:05:14
Most mond meg! Írta????
Na ugye:D
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 19:07:51
Filmidézet volt, röstellem, hogy nem jeleztem, valóban ruháról regélek.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.10. 19:08:42
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.10. 19:10:06
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 19:10:18
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.10. 19:12:28
Komolyan voltak nálatok???????????????????
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 19:15:27
Addig jutottak (háoman voltak) hogy amúőgy elég rendes modorban közölték, hogy rezsicsökkentés ügyében gyűjtnek aláírást.
Azt nemtom, hogy télleg, merhogy monynuk köszönés-bemutatkozás-magának való igazolása fényképes igazolványnala z nem volt, pedig ijesmit már a generál beteg-rokaknt-halott gyereknek gyűjtők is szoknak, meg azko rendőrséges engedéjet is, hogy jogosultak.
Én ellembe nem támogatom, hog számomra ismeretlen emberek, ellenőrizhetetlen célnak opkáért szeméjes adataimat gyáűjcsék akármire.
Ennyi trötént.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.10. 19:19:25
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 19:22:53
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.10. 19:31:29
Anomalocaris (törölt) 2013.04.10. 19:39:16
Ugyandehogy (törölt) 2013.04.10. 19:42:25
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 19:47:07
Manyecska 2013.04.10. 19:59:55
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 20:06:54
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 20:10:29
Ugyandehogy (törölt) 2013.04.10. 20:13:36
Ugyandehogy (törölt) 2013.04.10. 20:15:15
akkor tanulta meg a többnejűséget is, csak az "első" felesége nem díjazta, így elvált tőle.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 20:16:03
Ugyandehogy (törölt) 2013.04.10. 20:17:30
Az Utolsó Napok Szentjeinek Jézus Krisztus Egyháza.
máma már nem oktatok tovább:)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 20:17:54
Volt még néhány amerikai a kisvárosban. Meg akartak tanítani bézbólozni. Na, annál értelmetlenebb "sport" nincs is.
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 20:18:00
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.10. 20:18:58
@Rosszindulatú Vászka: Miért nem adtál meg valami kamu nevet...
Ugyandehogy (törölt) 2013.04.10. 20:19:53
itthon azon drukkolunk, nehogy kimenjen a labda a pályáról, ezeknél meg az győz, aki legjobban kiüti.
aki az ablakot is kidobja, az meg az évad győztese lesz.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 20:20:26
Ugyandehogy (törölt) 2013.04.10. 20:21:03
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.10. 20:21:47
Mítoszromboló 2013.04.10. 20:22:02
Troppauer_Hümér 2013.04.10. 20:22:20
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 20:29:00
@Babette_: köszönöm.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 20:38:59
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 20:44:29
Manyecska 2013.04.10. 20:46:59
Manyecska 2013.04.10. 20:48:16
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.10. 20:50:04
Zirowe 2013.04.10. 20:53:05
Lefogadom, hogy
1. nem kérdezték meg a "cukrászokat" a modem sorsáról
2. nem érdeklődtek telefonon a számla előtt a modem leadásának menetéről
3. nem olvasták az ászf-et (70éves ágyban fekvő néni kb pont ráér erre)
De panaszra mindig van erő és idő.
Mítoszromboló 2013.04.10. 21:23:23
Elvárom, hogy végezze el a munkáját teljesen. Vagyis kérdés nélkül neki/nekik tudniuk kellett volna, hogy a modemet el kell vinni, mert technológiát váltott a user. Miért kellene otthagyni? Másfelől ha volna rendes nyilvántartás a T-nek, akkor a kiérkező majomnak ez fel lett volna tüntetve, hogy konnektor felszerel, modem elhoz!
A modem leadásáról nem az ügyfelet kell tájékoztatni, hanem a bekötés alkalmával kellett volna ezt az adminisztratív ügyet elvégezni.
Ami pedig az ASZF-et illeti, nos, kétlem, hogy csak úgy ki lehet kapcsolni egy hívószámot kérdés nélkül. Nem gondolom továbbá azt sem, hogy egy számhordozás rendszeren belül 3 nap helyett 1,5 hónap lenne. Úgyhogy egy fincsi fogyasztóvédelmi vizsgálattal úgy rendesen meg lehetne fingatni az egész galerit, mert ez a story 1000 sebből vérzik és nem a user oldaláról.
Nem lenne panasz, ha tisztességesen elvégezné mindegyik a munkáját. Ennyit tudok a záró mondatodra írni. Csináld meg, amit kértem, ahogy kértem és mindenki boldog lesz. A T se azt, se úgy nem csinálta meg, amit a droid kért tőle. Ennyi a lényeg.
igi1 2013.04.10. 21:24:03
tánnemcsak rendes vagy a végén?!
igi1 2013.04.10. 21:25:43
mer kergetik őket
a cigókmeg hitgyülisek úgyis jópénzér
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 21:36:29
Hüle.
"Az Utolsó Napok Szentjeinek Jézus Krisztus Egyháza"
"The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints"
"Mormon Egyház"
"Mormonok"
www.jezuskrisztusegyhaza.hu/
Szerintem aranyosak. Én a lelkesedést nagyon tudom díjazni. (És a butaságot büntetni.) Tényleg nagy áldozatot hoznak, hogy másokat megtérítsenek. Sok pénzt és több évet az életükből. Távol a hazájuktól, az emberevő Hunok földjén...
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 21:38:27
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 21:39:17
két jehova becsönget valahova, csinosan, arcukon remény, hit, szeretet, nyitottság, kinyitja a katolice az ajtót majd ugyanazzal a lendülettel hátra is nyúl egy baltáért és eltorzult arccal feléjük csap. emezek elkezdenek rohanni és sok eksön után éppencsak elcsípik a vonatot a falu határában amire felugranak végül.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 21:39:35
Tiszteld a kort! Csitri!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 21:41:59
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 21:43:53
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 21:48:01
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 21:50:18
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 21:54:15
Azért ne essél túlzásba. Százezer éve, az első babóna óta semmilyen vallásnak nincs és nem lehet objektív érve.
England win The Ashes! 2013.04.10. 21:55:04
Hozzánk nem is jöttek, talán a kutya miatt.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 21:58:49
- Nagyon jó ember voltál a Földön, menj a 6-os szobába, de nagyon vigyázz, a 8-as szoba előtt nagyon nagy csendben menj el.
Elmegy nagy csendben a buddhista.
Megérkezik a Mennyországba egy mohamedán, Szent Péter elé kerül, aki azt mondja neki
- Nagyon jó ember voltál a Földön, menj a 9-es szobába, de nagyon vigyázz, a 8. szoba előtt nagyon nagy csendben menj el.
Elmegy nagy csendben a mohamedán.
Megérkezik a Mennyországba egy sintoista, Szent Péter elé kerül, aki azt mondja neki
- Nagyon jó ember voltál a Földön, menj a 14-es szobába, de nagyon vigyázz, a 8. szoba előtt nagyon nagy csendben menj el.
Elmegy nagy csendben a sintoista.
Megérkezik egy zsidó a Mennyországba. Szent Péter elé kerül, aki azt mondja neki
- Nagyon jó ember voltál a Földön, menj a 11-es szobába, de nagyon vigyázz, a 8. szoba előtt nagyon nagy csendben menj el.
No, a zsidó nem rest, megkérdezi
- Miért kell nekem a 8. szoba előtt olyan nagy csendben elmennem?
- Hát csak azért, mert ott vannak a Katolikusok és ők azt hiszik, hogy egyedül csak ők vannak itt.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.10. 21:59:10
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 22:00:51
én se próbálom a saját vallásomat másra tukmálni. elég visszataszító szokás és tulajdonképpen egy abszolút önellentmondás is.
geeezaa 2013.04.10. 22:01:11
Másfél év után feladtam...jött egy másik netes cég végre. A legszebb az volt, hogy a végén mikor vittem leadni a modemet : betették a fénymásolóba és lemásolták!!! Kérdésemre, hogy ezt mégis hogy, a válasz az volt, hogy nem érnek rá holmi gyári számot lemásolni róla! Persze még egy évig keresték aztán rajtam. Horror.
Anomalocaris (törölt) 2013.04.10. 22:02:52
geeezaa 2013.04.10. 22:03:54
Anomalocaris (törölt) 2013.04.10. 22:04:49
geeezaa 2013.04.10. 22:04:55
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 22:06:01
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 22:06:41
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 22:08:15
továbbá:
A POGÁNY SÜTTŐFIA
SÜTTŐ GONDOLATAI
MIKÖZBEN
VENCELLIN ABÁDSZALÓKI PRÉPOST
PARANCSÁRA
TESTÉT NÉGYFELÉ SZAGGATTÁK
(Megjegyzés: A prépostság négy kimustrált kancát adott a szaggatáshoz. Emiatt a művelet csak a negyedik rugaszkodásra sikerült.)
1
Céltalan erőlködés. Mit tud egy libafertály arról, hogy tíz perccel ezelőtt még egész liba volt?
És megfordítva: zavarja-e egy liba nyugalmát, hogy tíz perc múlva levágják, felnégyelik, ropogósra sütik?
Ha erre gondolok - és nem ordítok éppen -, jókat nevetek magamban!
2
Az új vallások milyen türelmetlenek!
Ha történetesen én győzöm le a szentháromságistákat, én bizony nem macerálom a prépostot, hanem egyetlen kardvágással kétfelé szelem.
Pedig nekem jobbak a lovaim!
3
A gyávaság forrása, hogy az emberek nem tudják elképzelni a rossznál még rosszabbat.
Én azonban, ha elgondolom, hogy négy helyett nyolcfelé is szaggathatott volna a prépost, helyzetemmel, még ha nem is valami rózsás, mégiscsak elégedett vagyok.
4
Sokszor tűnődtem: vajon meddig remél az ember?
Most már tudom: az utolsó pillanatig.
Feleim, szántsatok, vessetek, és este mécsvilágnál pogány dalaitokat bátran énekeljétek! Ímhol én most is tervezek, remélek, és keresek megvételre, esetleg abádszalóki házhely cserelehetőséggel, jó állapotban levő férfi pézsmapocok bundát, zömök alakra, háromnegyedest.
Pedig már megyek széjjelfele!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 22:08:29
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 22:10:28
Anomalocaris (törölt) 2013.04.10. 22:11:17
:D Mindenki csak a saját konkrétumaiban hisz. Főleg itten Kabarélandiában.
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 22:11:33
Tengerméj filozófiai, vallástörténeti és morális tanmese.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 22:12:35
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 22:12:35
@Uttar Pradesh: hát ja. így van ez jól.
Anomalocaris (törölt) 2013.04.10. 22:13:21
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 22:14:08
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 22:14:51
"Kedves mindenki,
a hétvégén történteket szeretném megosztani mindenki okulására.
Szombaton Budapest felé menve az M1 mellett, a 43-44km környékén lévő
OMV benzinkútnál lévő Szekér csárdában álltunk meg ebédelni. Soha nem
voltunk ott, most így jött ki, gondoltuk kipróbáljuk. Kedves, fiatal
pincér ültetett le minket, a hely átlagnál jobban nézett ki, normális
berendezéssel (bár a fűtésen erősen spóroltak), aztán felvette a
rendelést, majd némi várakozás után megkaptuk a kaját. Minden rendben
volt, indultunk volna tovább, kértük a számlát. Csak 5000 Ft volt
nálunk, gondoltuk nem baj, majd fizetünk kártyával vagy euro-val.
Kihozták, kb. 9200 Ft vagy 41.90 euro volt az összeg. Ránézésre nagyon
nem stimmelt valami, rákérdezésre megmondta a srác, hogy 220 Ft egy euro
náluk, a termináljuk pedig lejárt és így kártyát nem fogadnak el. Szó
szót követett, kértem, hogy beszélhessek a főnökkel. A pincér mondta,
hogy semmi akadálya, csak kéri, hogy tisztességes keretek között tegyük
ezt. Ezt nem tudtam akkor még mire vélni, aztán megtudtam....
Nem a főnök jött hozzánk, hanem nekem kellett mennem hozzá. 45-50 éves,
ősz hajú férfi szúrós kék szemekkel, totál barátságtalan 'Jó napot, mi a
probléma?'-val indított. Kérdésemre, hogy miért váltják így az eurot,
csak annyit mondott szenvtelen, gépies hangon, hogy nem muszáj euro-ban
fizetni, fizessek forintban (az alaphelyzetről a pincér már persze
előtte tájékoztatta). Megkérdeztem újra, ugyanazt a választ kaptam.
Tovább érdeklődtem, hogy pl. nem akarja-e, hogy máskor is bejöjjünk,
mert amúgy mindennel elégedettek voltunk és 2x35 euro az sokkal több,
mint 1x42 és egyébként is miért csinálja ezt. Erre mondta, hogy nem
muszáj euro-ban fizetni, lemehetek a kúthoz is, de ott 200 Ft egy euro.
Ez még 1-2 körben megismétlődött, nyilván minden körben értetlenebb és
frusztráltabb lettem, bár a hangomat nem emeltem fel és emlékeim szerint
semmi durvát vagy sértőt nem mondtam, csak arcátlannak neveztem az
árfolyamot. Mikor 5-6 alkalomra sem sikerült átjutnom a falon, kivettem
4x10 eurot és kb. 40 centi magasról a pultra dobtam. Erre kiugrott a
pult mögül, ökölbe szoritott, felemelt kézzel rám támadt és azt
üvöltötte, h 'mi a k... anyádat csinálsz?'. Talán mert e pillanat alatt
látta meg az addig számára takarásban lévő 8 éves kislányomat és a
mögötte lévő kisöccsét, vagy talán csak magától, de végül az ütés egy
közepes lökésre szelídült és ennyivel megúsztam. Kifizettem a maradék
két eurot, fogtam a családomat és jobbnak láttam távozni...
Most néztem meg a honlapjukat, onnan másolom ezt ide: "A tulajdonosok
nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a Vendégeik mindig kitűnő – a
magyaros konyha hagyományos íz világából gondosan összeválogatott –
ételeket fogyasszanak. Célul tűzték ki, hogy a megfáradt utazók hozzájuk
visszatérjenek!"
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 22:15:25
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 22:16:46
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 22:17:34
England win The Ashes! 2013.04.10. 22:17:55
Valamit kint dolgoztunk apuval az udvaron, de meg kellett állnunk, mert úgy rájött a röhögés, hogy nem tudott a hegesztésre koncentrálni. :)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 22:19:16
Azért ennél jobbakat is tudott.
Anomalocaris (törölt) 2013.04.10. 22:19:23
Anomalocaris (törölt) 2013.04.10. 22:22:14
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 22:22:49
@Dr Jozef Vengloš: amúgy tényleg nem nehéz őket megkontrázni, csak ki a fenének van ahhoz kedve meg gusztusa. egyébként erről egy könyvet is írt valaki, "Hogyan térítsük meg a Jehova Tanúit?" címmel :D :D
England win The Ashes! 2013.04.10. 22:22:57
Más kérdés, hogy ennyire durva árfolyamon azt mégsem kéne, mert a visszatérő vendég nagy kincs, és mivel az M Egy mellett van az objektum, megeshet, hogy nem kevés külföldi is megfordul náluk.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 22:24:31
Anomalocaris (törölt) 2013.04.10. 22:24:40
www.origo.hu/itthon/20130410-a-kormany-mindent-megtesz-a-csaladokert.html
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 22:25:29
Addig, amíg bankkártyát elfogadnak.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 22:27:27
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 22:27:54
@atpijkamo: most lett elegem belőled. Ki vagy tiltva!
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 22:34:33
England win The Ashes! 2013.04.10. 22:36:35
Mondom, a kétszázhúsz szerintem is nagyon durva, ráadásul rossz reklám.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.10. 22:43:46
Egyébként meg itt se vagy ki vagyunk tiltva.
England win The Ashes! 2013.04.10. 22:46:38
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 22:52:19
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 22:53:50
us3.na.apcdn.com/full/99711.gif
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.10. 22:56:06
Rosszindulatú Vászka 2013.04.10. 22:57:31
Anomalocaris (törölt) 2013.04.10. 22:57:35
igazságos 2013.04.10. 23:02:11
vagy református, mer utálják a katolikusokat
vagy katolikus, de akkor mindenki, akinek nem tetszik, nem jár templomba, nem fizet egyházi adót
vagy hitgyülis, mert azért FIZETNEK, és a ciggók mind azok
a jehova tanúi nem rúgnak labdába, mer ki akar 40 km-t utazni a misére minden vasárnap
aztán, ha meghalunk, netán házasodunk, vagy keresztelünk, akkor jöhet a vallás
meg nagy ünnepeken
oszt jóvan, egyszerű a képlet
nem vacakolnak a vidékiekkel
egyébként a kötelező kergetés is megvót
igazságos 2013.04.10. 23:04:16
igazságos 2013.04.10. 23:08:54
csak ezeket a rohadt hivatkozásokat nem vágom
hogy bal oldali állandó oldalban levő cuccokra kattintva középen jelenjen meg az a rész
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.10. 23:12:49
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.10. 23:19:04
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 00:00:01
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.11. 00:10:08
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.11. 00:11:49
igazságos 2013.04.11. 00:27:39
@Dr Jozef Vengloš: képzeld, megjöttek a leveleid!
tudod hol volt? a közösségekbe, amit soha nem nézek!
maximàlisan igazad va, én, ha vitatkozok, unalomból teszem, egyébként annyiba hagyom! :)
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.11. 00:54:52
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.11. 00:56:05
England win The Ashes! 2013.04.11. 01:00:16
gabors 2013.04.11. 01:26:43
etlap arakkal nem volt ??? hogyhogy nem tudtad mennyi lesz mondjuk legalabb korulbelul...
igazságos 2013.04.11. 01:40:45
a határ az meg egyéni
England win The Ashes! 2013.04.11. 02:06:48
De ki az a Lázár? Meg miért jelentene fel?
lazarjozsef75 2013.04.11. 06:19:20
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.11. 06:22:28
@lazarjozsef75: Idióta... már a Lézer...
@Dr Jozef Vengloš: Törvényileg kéne lennie olyannak, amimár tisztességtelen. Mer' én mondjuk ötvenér' váltanám...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.11. 06:30:11
A pénzes cinyók max., de a bökős, az nem...
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 08:02:25
Manyecska 2013.04.11. 08:02:47
2013.04.11. 08:04:42
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 08:09:40
ugyanaz, mintha én zaklatnám a sok valláskárosultat, hogy hagyjon fel istenével és legyen ateista.
Egyébként pedig hogy a náthásba lehet a villamos energiát, mint modern kori vívmányt elutasító amishoknak facebookos oldala???
www.facebook.com/pages/Amish/108125639216263?ref=ts&fref=ts
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 08:12:23
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 08:42:29
@geeezaa: ja persze. anyósom 72 éves és tavaly kapott tőlünk egy laptopot, másfél óráig magyaráztuk neki hogy működik, mostmeg már filmeket tölt le magának.
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 09:06:43
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 09:12:47
@Rosszindulatú Vászka: de az amishoknál az maga a sátánnal egyenértékű!
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 09:12:49
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 09:15:30
a hatkötetes full életmű darabját 2000-ért vettem.
(beszorzom, hogy neked már ne kelljen: az 12000 forint, úgy jött ki, hogy hatszor 1800 = 10800 és még hatszor 200 az 1200, 10800+1200=12000)
Régikönyvekponthun nézd meg, én ott szoktam vásárolni ócsón gaszdaszágoszan
persze bécsbe nem szállít ez a mocskos multi!
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 09:18:37
szállítnak sokan külföldre is, de olyan horror postaköltség jön ki, hogy nagyon nem éri meg.
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 09:18:37
Nem beszélve arról, hogy a MEK-en fent voltak igéynes e-book-ba, míg a jogtulajdonosok le nem hisztizték, de pár hónap és lejárnak a jogdíjak és megint fenn lesz.
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 09:18:54
bocsánat, majdnem full életmű.
nincs benne a Rejtő Jenő: Az Albán kontinens néprajzi monográfiája I - XXXIV. kötete.
Az még plusz 2 millió lek.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 09:20:24
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 09:22:08
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 09:23:28
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 09:24:50
akkor már inkább nyomtassanak rájuk valamit.
lehetőleg ne multit, hanem magyart!
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 09:26:18
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 09:27:27
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 09:27:37
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.11. 09:28:27
ú
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 09:29:03
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 09:33:48
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.11. 09:35:09
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 09:37:29
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 09:48:54
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 09:53:29
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.11. 09:58:54
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 10:02:37
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 10:03:44
:))
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 10:08:05
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 10:09:33
És ha tudnánk, hogy mi mindent kihagytak belőle!
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 10:15:55
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:16:07
Hogy tudtak ilyemsikről ezer éve írni?
Tudom nem elegáns Danikent hozni hivatkozási alapnak, mert az a faszi néha átlépi a normlaitás határát, de amikor nem lépi át, akkor rohadt érdekes dolgokra világít rá.
Például a darwinizmus, hogy azért fejlődött foga az embernek, hogy rágni tudjon. De amíg nem fejlődött, addig hogyan rágott?
Az egyedfejlődés hosszú távon értelmetlen, csak úgy volt értelme, ha Frédi és Vilma két gyereke közül az egyik foggal születik, az túlél, mert tud enni, a másik meg fog nélkül és meghal, mert nem tud enni. Az hogy nemzedékeken át alakul ki a fog, az baromság.
Lehet hogy pont nem jó példa, de ezer ilyet lehetne hozni.
kopoltyú, úszóhártya, rejtőszín, stb.
vénszivar 2013.04.11. 10:16:56
mint te 2013. márc. 17.-e, vasárnap óta!:)
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 10:18:18
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.11. 10:21:44
Pl. sok hüllőnek nincs foga.
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:23:34
Pont hogy a fokozatosságnak nincs értelme, csak ha hirtelen változik meg minden.
Például tegyük fel, hogy terem a szigeten egy növény, aminek a nektárja 5 cm mélyen van, de a madarak csőre csak 3 cm.
ekkor a darwinizmus szerint a madarak csőre nemzedékeken át, mondjuk 4567 év alatt megnő 5 cm-re, hogy ki tudja szippantani a nektárt. De a 4567 év alatt a madarak éhen döglenek, mert nem elég hosszú a csőrük, hogy kiszívják a nektárt a virágból.
Asszem ő a bálnákkal példálózott, hogy a vízbe szorultak és kialakult az emlője hogy vízben is tudjon szopni a bálnaborjú, de amíg kialakult (1000 év, 100 év? 10000 év? de akár 1 év is) addig mit evett a bálnaborjú? teszkós bálnatápot a bálnaneveldében?
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 10:24:49
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.11. 10:25:30
várom már azt a hírt, hogy pl..valahol egy macska elkezdett beszélni, mert a túléléshez szüksége van a beszédre..de semmi ilyen:((
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.11. 10:27:39
kérésed parancs.
Atörökk 2013.04.11. 10:27:46
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 10:27:46
"az evolúcióval én is hadilábon állok.."
hínnye, de magas lapda :D
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:28:28
egy egy madárnak nem volt ideje megvárni, hogy a jóisten vagy darwin keresztezze a csőreit, mert elpusztult éhen.
Vagy gondolod ült a fenyőn és azt csipogta boldogan, hogy jaj de jó, már kezd kicsit görbülni a csőröm, még ötszáz nemzedék és hozzáférek majd a fenyőmaghoz. De én ma vagyok éhes basszameg.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.04.11. 10:29:25
belefér:D
vénszivar 2013.04.11. 10:31:09
Sejtettem a választ! De örülök, hogy írtál, ez is "valami".
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 10:31:46
vénszivar 2013.04.11. 10:32:27
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:33:54
De ez meg szöges ellentétben áll azzal a hipotézisünkkel, hogy nem volt egyedfejlődés.
Reductio ad absurdum.
Atörökk 2013.04.11. 10:34:44
Nem lehet itt semmit hallani. ;-)
@vénszivar:
Nem sörözök.
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:37:42
Gyertek holnap is, akkor a tömegmegmaradás törvényét fogjuk megcáfolni!
vénszivar 2013.04.11. 10:38:06
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:38:40
"981 karaktert írhatsz még. "
Limitálták a hozzászólások hosszát.
Szerintem Bajnai lehet a háttérben!
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 10:39:46
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 10:41:07
11 985 karaktert írhatsz még.
vénszivar 2013.04.11. 10:41:17
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:41:29
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:43:01
134786 karaktert írhatsz még a vászkáéból.
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 10:44:08
aztán meg globális:
Ön már eleget Homározott, menjen foglalja el magát mással!
Rosszindulatú Vászka 2013.04.11. 10:44:36
Manyecska 2013.04.11. 10:59:39
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 11:03:07
Manyecska 2013.04.11. 11:03:22
Manyecska 2013.04.11. 11:04:26
Ugyandehogy (törölt) 2013.04.11. 11:05:37
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 11:06:22
Manyecska 2013.04.11. 11:07:12
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 11:07:30
Manyecska 2013.04.11. 11:08:20
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 11:08:29
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 11:08:41
Manyecska 2013.04.11. 11:09:24
Manyecska 2013.04.11. 11:10:27
Ugyandehogy (törölt) 2013.04.11. 11:11:41
elkelkáposztásítottalanítottátok
Manyecska 2013.04.11. 11:14:11
helianthus 2013.04.11. 11:17:52
Sztori.
Fősulis koromban elcsaltak hozzájuk, hogy menjünk, énekelnek kicsit, lesz rövid előadás, utána osztanak ételt.
Csóró voltam, éhes is, mentem, este 8-ra.
Egy előadással kezdődött, másfél órás volt.
Aztán táncoltak énekeltek, harekrisnablabla több mint egy óra.
Közben ahogy mászkáltunk láttuk, hogy rotyog a hatalmas kondérban valami.
Ezután kimentünk az udvarra szalmabábot égetni....azaz mentem volna, de mivel már 11 óra volt,közöltem a barátnőimmel, hogy már háromszor éhen haltam, hagyjuk a fenébe, menjünk haza, lejmolok a koliban kenyeret a margarinomhoz, jó lesz vacsorára.
JJJ
Bár ezután jártam pár efotton és ott ettem náluk csírázott lencsefőzeléket, meg ilyeneket, mert ott is osztottak ételt.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 11:17:58
Atörökk 2013.04.11. 11:24:55
Növényevők veszélyesek a zemberiségre. Főzabájják a sok ződet, oszt lesz olyan üvegházhatás, hogy ihaj! :D
Manyecska 2013.04.11. 11:25:52
Manyecska 2013.04.11. 11:26:50
helianthus 2013.04.11. 11:36:33
Pölö:
-miáuassza meg, hányszor mondtam már, hogy utálom a viszkaszt, friszkiszt akarok.
?
helianthus 2013.04.11. 11:40:27
Mert én csak annyit látok, hogy karaktert írhatok még, de szám nincs előtte.
Én döntöm el?
vagy csak el kell jutni egy karakter számig és után már kiírja majd, hány karekterről beszélünk?
És most hány karakternél járok vajon?
Ez tök izgi, imádom az új dolgokat.
Na most adtam fel.
Elég volt.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.11. 11:48:01
A toboz sem mindig volt olyan. Az is változik.
A madár mást is megehetett. Lehet, hogy a többi táplálékforrása közben eltűnt.
"Kisebb-nagyobb csapatban a fákon keresgéli magokból és rügyekből álló táplálékát."
(Wikipédia)
Tehát ma is több dolgot kajál.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 11:56:05
Türelmetlen ifjúság.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 11:57:16
amúgy meg valóban barom volt ez a darwin. még azt se tudta, hogy a tyúk volt előbb vagy a tojás.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 12:03:44
Nem tudunk a világon mindent pontosan megmagyarázni, de a darvinizmus minden hibája és hiányossága ellenére nagyon jól illeszkedik a megfigyelésekkel. Valószínűtlen, hogy alternatív elmélet valaha is a nyomába jöhet.
A darvinizmus ahillesszarka az átmeneti fajok látványos hiánya. De az evolúció ugrásszerű jellege ezt magyarázza.
A legintelligensebb cáfolat: Ott voltál? Nem? Akkor honnan tudod?
Atörökk 2013.04.11. 12:03:49
Lógikásan a tyúk. A tyúk tud tojást tojni, a tojás nem tud tyúkot tojni. Há nem? Há de. :D
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.11. 12:06:11
Kinéz az aszisztens:
-Melyikük volt előbb?
-...na, anyáddal szórakozzál!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.11. 12:12:42
@agresszív kismalac: Régi
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 12:16:23
@atörökk: @agresszív kismalac: akkor mégse a kakas.... :)
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 12:19:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.11. 12:21:04
Ugyandehogy (törölt) 2013.04.11. 12:22:55
igi1 2013.04.11. 12:32:16
a katolikus utálatnak 2 oka van:
1. korábban az voltál, de összerúgtad a port valamelyik pappal, a túl kemény feltételei miatt, elutasítottak valamiért
2. papi beszólás ami neked szólt a prédikációba, vagy magadra vetted, mint Lázár
mer az ateistának tökmindegy úgyis
Atörökk 2013.04.11. 12:35:20
Szerintem vodka.
2013.04.11. 12:35:35
A tyúk és a tojás ülnek az orvosnál.
Kijön a nővér.
-Melyikük volt előbb?
-Na menj a kurva anyádba!
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 12:39:19
Tulajdonképpen minden megtalált lelet átmeneti faj. Mi is azok vagyunk, meg a körülöttünk élő élővilág is.
Épp ezért persze, hogy hiányoznak az átmeneti fajok, mert ha egy folyamatos változásból csak részletekre derül fény (leletek), akkor azok a standardok, de elkerülhetetlen, hogy mondjuk két lelet között ne hiányozzon az átmenet.
2013.04.11. 12:39:30
igi1 2013.04.11. 12:40:35
:)
Atörökk 2013.04.11. 12:44:01
A tojás nem tud tojást tyúkni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.11. 12:46:46
Nem mondom én, hogy a Darwin bácsinak van 100% igaza, de ag 99-et simán adok neki.
Ha valaki bebizonyítja Isten létét, akkor készségesen el fogom hinni, hogy van.
@Jani haverja: Igaz!
Te is olvasol Asimovot/Clarke-t? :)
Manyecska 2013.04.11. 12:48:46
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 12:54:49
@atörökk: vodka-tojás? paradicsommal együtt valami koktél lesz belőle.
igi1 2013.04.11. 12:54:59
engem meg nem a bebizonyítas érdekel, csak jó hinni Istenben
nem kell megindokolni
de az, hogy x vallás y vallást szidja, vagy eltèrítenek, az nem fekszik
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 12:56:27
"ehh, embik!..."
Atörökk 2013.04.11. 12:58:01
Az a bloody-mary. Barbár dolognak tartom. Vodkát nem rongálunk alantas növények kipasszírozott levével :)
England win The Ashes! 2013.04.11. 12:59:55
A legtöbbjüknél kiderül, hogy hazudik.
A többihez plusz egy.
Atörökk 2013.04.11. 13:01:07
Mert hülyék. Ahelyett, hogy a vállukon ülő koboldra hallgatnának, mint én.
England win The Ashes! 2013.04.11. 13:01:39
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.04.11. 13:06:46
Atörökk 2013.04.11. 13:07:47
Igen kedves barátom erre azt szokta mondani, végül is mindegy, úgyis együtt jönnek, aztán együtt mennek :D
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 13:08:53
England win The Ashes! 2013.04.11. 13:10:54
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 13:14:29
Ha a Biblia teremtéstörténetében szereplő hat napot 6 nagy korszaknak fogod fel, merthogy logikusan Istennek egyáltalán nem ugyanolyan napokban kell gondolkodnia, mint az embernek, sőt a napjainak nem is kell a mi szemszögünkből nézve ugyanolyan hosszúaknak lennie, akkor gyakorlatilag a teremtéstörténet az evolúciót írja le, csak a biológiai evolúciót kiegészíti a jóval előbb elkezdődöt fizikai és kémiai evolúcióval.
Azt meg csak néhány vaskalapos katolikus pap tanítja, hogy Isten 6 nap alatt termemtette a világot, ezek a papok nincsenek tisztában a saját egyházuk tanításaival. A normálisabb katolikus papok nem így gondolják.
igi1 2013.04.11. 13:15:58
bár a számítógèpes játékot aláïrom
ha én akarok hinni, keresek balkást
ha akarok szavazni, rezsicsökentést aláírni
MEGTALÀLOM A MŐDJÀT
egyébként meg hagyjanak bèkén
Egyébként meg miert vette Lázár magára más véleményét, ha nem lenne igaz?!
egyébként akomment is értelmetlen volt
England win The Ashes! 2013.04.11. 13:20:55
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 15:37:03
az átmeneti alakok hiányára a legnagyobb képtelenséget hozod fel érvnek, hogy nem találták meg.
és ha nem voltak?
mitől logikusabb a te magyarázatod, mint bármelyik másik?
@ColT: na persze, ha a keresztcsőrű mást is tud enni, akkor a természet miért bajlódik ezer éveket, hogy keresztbe fordítsa a csőrét?
ha a toboz is idomult hozzá, akkor isteni szerencse, hogy sok ezer éven át pont ugyanúgy alakult, mint a madár csőre.
és persze ehhez minden másnak is alakulni kellett, hiszen valami addig is ette a fenyőmagot, az mind mind hozzáalakult?
és a tetejébe pont akkor?
a keresztcsőrű egész elterjedési területén egyszerre?
mert ha a sok ezer éves fejlődés során csak egy hetet is késett a csőrök keresztezése, akkor a madár már éhendöglött (a keresztcsőrű nem, mert mást is eszik, de van ami csak egyfélét eszik, például a panda, és még sok más állat).
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 15:41:20
Nincs magyarázat a dinókra, miért voltak olyan kurva nagyok, semmi nem indokolja.
Hogyan haltak ki?
Miért nem látunk most egyedfejlődést?
Miért nem maradt szőrös az eszkimó, ami mindig is hidegben élt és kellene neki a szőr.
Mint nincs nagy füle a beduinnak, mint a sivatagi rókának, hogy legyezni tudja magát?
Miért nem tud szülni az ember segítség nélkül mint egy elefánt?
vénszivar 2013.04.11. 15:50:41
DE egy asszony tud egyedül szülni!!! Jaaa,hogy az embernek nem megy...:)
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 16:03:37
"Nincs magyarázat a dinókra, miért voltak olyan kurva nagyok, semmi nem indokolja."
Volt egy csomó kicsi is, mint ahogy most is van kékbálna is, meg egér is az emlősök között.
"Hogyan haltak ki?"
Meteor, vagy üstökös becsapódása miatt rengeteg por került a légkörbe, és pár évig nagyon hideg volt ezért a Föld. Ezt nem bírták ki, mert változó testhőmérsékletű állatok, és nem tudtak tartósan a víz alatt lenni. A hüllők közül pl. a krokodilok kibírták. A dínók meg nem.
"Miért nem maradt szőrös az eszkimó, ami mindig is hidegben élt és kellene neki a szőr."
Az eszkimó ugyanúgy Afrika közepéről származik, mint Te, vagy én. És azért nem szőrös az ember, mert amikor fázott megoldotta az eszével, ruhát vett fel, fűtött, stb.
"Mint nincs nagy füle a beduinnak, mint a sivatagi rókának, hogy legyezni tudja magát?"
Mert a beduinnak több esze van a sivatagi rókánál, és megoldja eszközhasználattal ezt a problémát (is).
Folyt köv az 1.000 karakter miatt
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 16:08:35
"Miért nem tud szülni az ember segítség nélkül mint egy elefánt?"
Pont EZ AZ EVOLÚCIÓ BIZONYÍTÉKA!
Ugyanis - mivel az ember egyre több eszközt használt, és a tudása is egyre fejlettebb lett mindenféle tudományban - egyre több asszonyt segített a tudomány megszülni a gyerekét, olyanokat, akik belehaltak volna a szülsbe gyerekestől, vagy halott gyereket szültek volna. Az ilyen gének meg továbböröklődnek, és az emberiség egyre kevésbé tud ugyanúgy megélni a természetben, mint az állatok, egyre több eszközre van szüksége az életben maradáshoz az embereknek.
Egyébként az evolúció létezik mesterséges formában is. Minden kutya őse a farkas, vagy egy ahhoz hasonló állat. Aztán nézd meg a palotapincsit, meg a nápolyi masztiffot... Pedig ez csak néhány ezer év ember általi tudatos szelekció.
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 16:24:51
Az ember sokkal régebben nem szőrös, mint amióta széldzsekit hord, úgyhogy ez sem magyarázat.
Hiába van legyezője a beduinnak, attól még a természet előnyös mutációkkal elősegíthetné a boldogulását.
A szülés sem jó példa, mert a természet nem ismer olyat, hogy segít a beteg gyerek megszületésében. A természet pont ennek ellenkezőjében érdekelt, abban, hogy az életképtelen egyed ne szülessen meg, csak az életképes. Az evolúció pont erről szólna ugyanis.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 17:01:33
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 17:07:21
A kreacionizmus tökéletesen illeszkedik. Mivel a teremtő határozott meg mindent, pont így akarta. Ebben a tekintetben legyőzi a darvinizmust tökéletesen. Mivel a magyarázat a rendszeren kívülről jön, ellenérvet, cáfolatot se lehet hozni rá a rendszeren belülről.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 17:13:54
"Ezek a dinó kihalási magyarázatokat már mesekönyvben olvastam, de bizonyíték semmi nincs rá."
Kismillió tudományos kutatás bizonyítja, a becsapódás helyét is tudják.
"Az ember sokkal régebben nem szőrös, mint amióta széldzsekit hord, úgyhogy ez sem magyarázat."
Mindez azért, mert amikor elvesztette a szőrzetét, akkor éppen Közép-Afrikában tartózkodott az emberiség, és nem volt szüksége rá. Amikor onnan elmentek, akkor már rájöttek, hogy a hideg ellen fel kell öltözni, pl. állatbőrökbe kell burkolózni.
"Hiába van legyezője a beduinnak, attól még a természet előnyös mutációkkal elősegíthetné a boldogulását."
A beduin legelőnyösebb mutációja - mint minden emberé - hogy van annyi esze, hogy alkalmazzon eszközöket bármire.
Folyt köv...
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 17:19:19
"A szülés sem jó példa, mert a természet nem ismer olyat, hogy segít a beteg gyerek megszületésében. A természet pont ennek ellenkezőjében érdekelt, abban, hogy az életképtelen egyed ne szülessen meg, csak az életképes. Az evolúció pont erről szólna ugyanis."
Igen, csakhogy ezek az egyedek azért életképesek MOST, mert a tudomány és a technika van annyira fejlett, hogy nincsen hátrányuk ezeknek az egyedeknek az életben, vagy csak nagyon kevés. A felesleges tulajdonságok meg az evolúció során sokszor eltűnnek,pl. a spontán (eszközhasználat nélküli) életképesség is ilyen az emberek esetében.
Egyébként egy adott kihívásra (legyen ebben a példában mondjuk a hideg) sokfajta jó válasz adható. Vastag szőr, vagy vastag szőrű állat hatékony elejtése, és a bundájába takarózás ugyanazzal a végeredménnyel jár. Annyival többel az utóbbi, hogy a gondolkodás képessége egyéb előnyöket is tartogat, a vastag szőr meg nem.
hawkeye 2013.04.11. 17:20:14
Mindent papíron, ajánlva, tértivevénnyel. Még így is volt olyan rész, amiről az értesítést háromszor küldték el, mindháromszor más információval. A 2 HD Intek stb leadása is megérne egy misét, de úgy vagyok vele, mint egy rémálommal: jobb mihamarabb elfelejteni.
De hogy azokat a szolgáltatói SuperBrand minősítéseket mennyiért vették, én nem tudom... :)
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 19:21:46
How did the dinosaurs become extinct? This is a question that has stumped scientists ever since dinosaur fossils were first discovered. There are many theories as to how the dinosaurs became extinct. This page presents some of the most popular thoeries. Keep in mind that there is no absolutely proven theory.
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 19:24:35
However, it is difficult to explain why all the dinosaurs died out but many other animals survived. Perhaps one day we will know for certain how the dinosaurs became extinct. Until then we must speculate and continue the search for the answer to this great mystery of nature.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 19:38:24
Az aszteroida-becsapódás elméletet, mely szerint a kréta időszak végén, 65,5 millió évvel ezelőtt egy kisbolygó becsapódása okozta a tömeges fajpusztulást, elsőként Luis Walter Alvarez javasolta az 1980-ban. Alvarez szerint a Földön egyébként ritkán előforduló, de az ehhez az időszakhoz tartozó kőzetrétegekben mindenhol jelen levő irídium réteg egyértelműen bizonyítja a becsapódás tényét.[135] A bizonyíték alapján feltételezhető, hogy a mexikói Yucatán-félsziget környékén lévő 170 kilométer átmérőjű Chicxulub-krátert egy nagyjából 5–15 kilométeres kisbolygóval történő ütközés hozta létre, amely elindította a fajok tömeges kihalását.[136][137] A kisbolygó-becsapódás elméletet egy nemzetközi tudóscsoport által 2010-ben megjelentetett tanulmány bizonyítottnak találta.
Wikipedia
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 19:43:30
Yet faced with the evidence, he admitted: "The distinctiveness of specific forms, and their not being blended together by innumerable transitional links, is a very obvious difficulty... Why then is not every geological formation and every stratum full of such intermediate links? Geology assuredly does not reveal any such finely-graduated organic chain; and this, perhaps, is the most obvious and serious objection to my theory" (p. 287).
Illetve:
But have we seen either in present life forms or in the fossil record that creatures are slowly changing and mutating from one kind to another? Never.
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 19:48:21
Az még nem tény, még ha a wikipédia írja is.
Pontosan nem tudjuk, és az is lehet,hgy soha nem is fogjuk megtudni.
Illetve az is probléma, hogy a kambrium időszakban minden előzmény nélkül megjelent kurvasok állat.
This "Big Bang" of completely different creatures deep in the fossil record posed an enormous problem that Darwin had to admit undermined his theory.
És ezt maga darwin, a nagy albán tudós sem értette.
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 19:50:36
Na és még száz ilyen kérdés van, mindenkit megkímélek tőle. :)
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 20:50:41
Attól függetlenül, hogy Newton elmélete óta született a relativitáselmélet, majd mostanában a húrelmélet, attól függetlenül Newton elméletrendszere IGAZ a földi környezetben bekövetkező dolgokra. A földi környezetben sokkal célszerűbb vele számolni, mint más elméletekből kikövetkeztetni azokat az összefüggéseket, amikre egy köznapi embernek szüksége van. Tehát Newton elméletrendszere igaz, csak éppen a valóságnak egy szelete. Ez Darwin elméletére is igaz minden valószínűség szerint, és a legtöbb komolyan vehető tudományos elméletre. Ha fejlődik a tudomány, akkor a tényleges tudományos elméleteket nem megcáfolják, hanem kiegészítik utólag.
Folyt köv.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 20:57:19
Ha a darwinizmust tágabban értelmezzük, akkor teljesen mindegy pl. hogy hol alakult ki az élet, a Földön, vagy egy idegen bolygóról jött az élet alapja a Földre. A kialakulásának a HOGYANJA ugyanis a kérdés, és ez az evolúció, amit csak a darwinizmust támadók forgatnak ki össze-vissza, csak pont a lényegét nem értik, vagy akarják megérteni.
Ez olyan, mintha Newton elméletrendszerét azzal akarnám cáfolni, hogy a fekete lyukakban marhára nem úgy vannak a dolgok.
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 21:01:31
A darwinizmus nem tud semmit felmutatni a kezdetekről, nincs egyetlen egy köztes forma sem az eddig megtalált sokmillió lelet között (ez már statisztikailag is lehetetlen) és jelenleg sem mutatható ki semmiféle egyedfejlődés, még laboratóriumi körülmények között sem.
Elég sokan hiszik egyre inkább azt (még Hawking is), hogy az élet az univerzumból jött valahonnan (matematikailag ez igen valószínű) és szinte egyszerre jelent meg egy csomó életforma.
Ez egy csomó mindent megmagyarázna, ami eddig nyitott volt.
Egyéves Önkéntes 2013.04.11. 21:06:25
Hiába magyarázza meg newton a mindennapi élet dolgait, mégis mehet a levesbe, mert nem elég pontos.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 22:13:47
hu.wikipedia.org/wiki/Darwinizmus
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 22:17:27
Tökéletes tévedés.
"és jelenleg sem mutatható ki semmiféle egyedfejlődés"
Tökéletes tévedés.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 22:43:10
"nincs egyetlen egy köztes forma sem az eddig megtalált sokmillió lelet között"
MINDEGYIK LELET KÖZTES FORNMA! Ahogy a jelenleg észlelhető élővilág (minket embereket is beleértve) is köztes forma!
"jelenleg sem mutatható ki semmiféle egyedfejlődés, még laboratóriumi körülmények között sem."
De. Mind a természetben, mind laboratóriumi körülmények között kimutatható. Még az embereknél is. Nézzél meg pl. egy középkori páncélzatot! Egy ilyen páncélt az európai emberek ősei viseltek anno. Most a jelenlegi európai emberek kevesebb, mint 1%-a tudná viselni, a többi fizikailag alkalmatlan rá, sok jelenlegi élsportoló is!!! Mindez azért van, mert manapság nem kell páncél jó régóta. A golyóálló mellény meg könnyebb, a tankba meg csak be kell ülni, a robotrepülőt meg egy kényelmes fotelből lehet irányítani. De nem csak páncélt nem kell viselni a középkor óta, hanem nem kell olyan mértékű fizikai munkát sem végezni senkinek, még a Föld legszegényebb részein lakóknak sem.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 22:50:17
Tehát a föld lakossága eltunyult pár 100 év alatt, és ez nem csak a rendszeres testedzés hiánya (persze az is), hanem genetika!
Kutyatenyésztésről, lótenyésztésről hallottál már? Méghogy nincsen egyedfejlődés :) Itt a leonbergi története:
A németországi Leonberg városából származó nagytestű kutyafajta, melyet azért tenyésztettek ki, hogy a város címerében látható oroszlánhoz hasonlóan a város jelképe legyen.
A 19. század harmincas éveinek végén, negyvenes éveinek elején Heinrich Essig német tenyésztő, Leonberg város tanácsosa keresztezett egy fekete-fehér Új-foundlandi szukát egy a „Nagy” Szent Bernát kolostor menedékházából származó Barry nevű kannal. Később ehhez jött még egy Pireneusi hegyikutya.... És még hosszú a szöveg, de a rohadt 1.000 karakter :)
Ezt vehetjük tágabb értelemben vett laboratóriumi körülményeknek is, merthogy nem természetes volt a szelekció, hanem mesterséges.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 22:54:17
"Elég sokan hiszik egyre inkább azt (még Hawking is), hogy az élet az univerzumból jött valahonnan (matematikailag ez igen valószínű) és szinte egyszerre jelent meg egy csomó életforma."
Ez eddig ok, én is ezt hiszem. Csakhogy ez nem cáfolja a Darwinizmust, ha tágabb értelemben vesszük, magát a darwinizmust. Ez csak KIEGÉSZÍTI a darwinizmust, ugyanúgy, ahogy Newton elméletrendszerét kiegészíti a relativitáselmélet, és azt meg kiegészíteni próbálja jelenleg a húrelmélet.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 22:56:10
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 23:00:04
"Hiába magyarázza meg newton a mindennapi élet dolgait, mégis mehet a levesbe, mert nem elég pontos."
Javaslom Neked, hogy legközelebb a boltban méltatlankodjál, hogy a kiló kenyérre csak az van kiírva, hogy egykilós, és nincsen kiírva rá, hogy a görbülő térben hogyan viselkedne :)
Már hogyne lehetne használni Newton elméletrendszerét a mindennapi életben? Minden gép tervezője ezt használja, még azok is, akik űrhajókat terveznek!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 23:00:55
A Darwinizmus nem magyarázza az élet eredetét. Meg se próbálja, ez egyszerűen nem része.
Lehet, hogy az élet a Földön alakult ki.
Lehet, hogy az élet a Marson alakult ki, vagy máshol, és egy meteorral érkezett a Földre. De az élet kialakulását ez még nem magyarázza, valahol valahogy ki kellett alakulnia az életnek.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 23:16:25
De nem akarja megérteni :)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 23:18:16
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.11. 23:22:23
Én azt hiszem, iszok még egy sört.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.11. 23:28:12
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.11. 23:41:42
Gezuar!
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 00:20:13
@Egyéves Önkéntes:
Megpróbálkozok még egy példával: Annak idején Magyarországon a sorkatonaság intézményében bevett szokás volt leszerelés előtt "centit vágni". Ehhez sima szabászati centimétert használtak a sorkatonák, 150 cm-es volt a centi, minden nap levágtak 1 cm-t, és a végére elfogyott. A darabokat természetesen eldobták. A sok-sok év alatt ki tudja, hogy hány sorkatona csinálta ezt Magyarországon, mindenesetre nagyon sok (én is).
Ha majd párezer év múlva ásatások lesznek azokon a területeken, ahol magyar aktanyák voltak, már senki sem fog emlékezni erre a magyar sorkatonaszokásra valószínűleg. Tegyük fel meg fog maradni nagyjából épen 50 ilyen kis darab. Ebből mondjuk 6 db.12-es számú, 11 db. 123-as számú 1 db 5-ös számú, 1 db. 145-ös számú, stb.
Erre jön a Darwinnak megfelelő emberke, aki megállapítja, hogy ezek szabászati centiméter darabok, abban a korban ilyeneket használtak ruhavarráshoz.
Majd jön a cáfolat:
1./ A hiányzó darabok miért nincsenek meg?
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 00:25:43
2./ Ha ezek szabászati centiméter darabok, akkor miért vágták fel őket?
Márpedig ez a két kérdés maga az eredeti elméletet nem cáfolja egyáltalán!!!
Sőt tovább megyek: A "cáfolók" később kiderítik, hogy ez (a centivágás) szokás volt az akkori Magyarországon a sorkatonák között, ebből származnak a megtalált darabok. Ez mind nagyon szép és jó tudományos eredmény, de az eredeti elméletet még mindig nem cáfolták meg ezzel, tehát azt, hogy ezek a darabok szabászati centiméter darabok, csak kiegészítették azzal, hogy másra is használták akkoriban a centit, nem csak szabás-varrásra.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 00:32:13
A vallásos meggyőződésű cáfolók kedvenc retorikája, hogy az evolúciós elmélet materialista, pedig egyáltalán nem az. Semmi köze nincs Isten létéhez, vagy nemlétéhez, ezügyben teljesen semleges.
Ettől függetlenül az evolúció elméletét még senki sem cáfolta meg, max kiegészítéseket fűzött hozzá.
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 06:22:35
A páncél viselése illetve nem viselése kurvára nem evolúció. El vagyunk kényelmesedve, de ha a fiadat úgy neveled és edzed kiskora óta, hogy alkalmas legyen hordani, akkor elbírja és hordja.
Ugye nem gondolod komolyan, hogy hirtelen egy generácion belül visszafordul az evolúció.
Apám anyám nem tud úszni, mert mehet hajóval is, de én meg tudok.
Ezek a példáid hamubasült faszságok már ne is haragudj, semmi közük az evolócióhoz.
Kutya, lótenyésztés dettó.
Nem a körülményekhez alakulnak a kutyák-lovak, hanem kémcsőben szarakodnak velük, mesterségesen. Még jo hogy a géntechnolgiát nem sorolod ide.
Köztes alakok?
Hol vannak a rövid nyakú zsiráfok?? Ugye azért nőtt meg a nyakuk, hogy elérjék a magasabb ágakat? Amíg nem nőtt meg a nyakuk, mit ettek?
Ha semmi,t meghaltak, ha alacsonyabb ágon lévő levelet ettek és úgy is megéltek, akkor miért volt olyan fontos a természetnek megnyújtani a nyakukat???
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 06:23:46
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 06:50:01
Ezeket a szavakat maga Darwin mondta, ezt vágjátok??? :)
Elhiszem, hogy ti okosabbak vagytok darwinnál, ezért is járok a homárra.
Darwin:
Yet faced with the evidence, he admitted: "The distinctiveness of specific forms, and their not being blended together by innumerable transitional links, is a very obvious difficulty... Why then is not every geological formation and every stratum full of such intermediate links? Geology assuredly does not reveal any such finely-graduated organic chain; and this, perhaps, is the most obvious and serious objection to my theory" (p. 287).
Jani haverja: "MINDEGYIK LELET KÖZTES FORNMA! Ahogy a jelenleg észlelhető élővilág (minket embereket is beleértve) is köztes forma!"
atpijkamo: tökéletes tévedés!
helianthus 2013.04.12. 08:49:04
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
helianthus 2013.04.12. 08:51:43
karaktert írhatsz még.
Üzeneted hosszabb, mint 1000 karakter! Legyél tömörebb!
:DDD
Szegény Igi!
Mi lesz vele? Imád sokat írni....
Panelproli 2013.04.12. 09:08:01
Amikor hozzám kijött egy cukrászból avanzsált IPTV beszerelő szakember, leparkolt a ház előtt midőn éppen kinéztem az ablakon. És éppen azt láttam, hogy a ház előtt a dobozból szépen kivette a HDMI kábelt, zsebre tette. Beszerelés után ártatlan arccal közölte a csomag nem tartalmaz HDMI kábelt, azt nekem kell beszereznem. Ezek után felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol közölték, hümm...nekik fogalmuk nincsen mit tartalmaz az IPTV vevőegység doboza. Ergo pont beleszarnak, hogy a cukrásztelefonkábelszerelők mit lopnak.
Akkor értettem meg, hogy eddig a helyesírásommal komoly gondok voltak! Mert amit eddig egyben írtam, az így néz ki helyesen: ügy félszolgálat.
Centit én is vágtam és nem emlékszem pontosan hova tettem a centiméternyi darabokat.
helianthus 2013.04.12. 09:18:49
Na bár semmi tudós hajlam nincs bennem, ezen időnként én is elgondolkodom.
Miért csak a helyes dínók haltak ki, a többi állat nem? pölö krokodil asszem évezredek óta létezik.
Jó lehet azért mert ő vízben élt.
De ő is!
www.fossilien.de/seiten/saurier/plesiosaurus_lebensbild.jpg
Létezik, hogy egyetlen egy példány maradt belőle a lokneszi szörny? :D
helianthus 2013.04.12. 09:25:26
A te sztoridhoz offolva.
Miért nem szembesítetted a beszerelő szakembert azzal, hogy láttad, hogy ő lopta ki a kábelt és kérted meg, hogy vagy adja vissza azonnal vagy elintézed, hogy kábellopásért kirúgják? (ezt persze nem tudtad volna elintézni, de hátha elhitte volna).
Nem akarok sem beléd kötni, sem bántani, de valahol egyetértek azokkal akik azt állítják, hogy ha sokan sok helyen igenis kiállnának magukért és az igazukért, akkor lehet, hogy a szolgáltatók, pincérek, boltosok és mindenki más összekapná magát és rendesebben viselkedne. Amíg nem várjuk el ezeket egységesen vagy legalább a többség, addig nem is fogjuk ezt kapni.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 09:53:04
A kutyafajtákat meg nem kémcsőben tenyésztették ki, hanem TUDATOS SZELEKCIÓVAL! Ezt hívják mesterséges szelekciónak, ugyanis az ember csinálja, a természetes szelekciót meg a természet.
Zsiráfok: Nem egyszerre lettek hosszúnyakúak! A táplálékul szolgáló növények helyezkedtek el egyre magasabban, és ezért lettek egyre hosszabb nyakúak!És milyen köztes alakot keresel??? Most is köztes alak a zsiráf!!!
Pont azért írtam a centiméteres példát! Párezer év múlva nem biztos, hogy minden számú centidarabot megtalálnak, de az akkor is egy egybefüggő centi volt valamikor!!!
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 09:59:46
Erre írtam pont a centiméter példáját!
Nem fognak minden köztes alakot megtalálni soha!!!
De ez nem az elméletének a cáfolata, hanem ez egy teljesen természetes dolog!!!
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 10:06:23
De van szárazföldi túlélő is, úgy hívják, hogy komodói sárkány, vagy más néven komodói varánusz.
CID 2013.04.12. 10:36:07
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 10:53:29
a kutyákat akkor talán a természet alkotta meg, kihívásul a változásokra, vagy az ember (ha nem is kémcsőben)?
@Jani haverja: nem minden köztes alakot kell megtalálni, hanem csak akár egyetlen egyet is.
nos, ez még nem történt meg.
Ha azonban szerinted megtörtént, akkor kérek hozzá linket.
olyan köztes zsiráf maradványt keresek, aminek nem négy méteres a nyaka, hanem három és fél, aztán olyat, aminek három, aztán olyat, aminek 2.5, és így tovább.
ha vannak ilyenek, azok alátámasztják a te elméletedet, ha nincsenek, akkor addig az csak egy mese (vidéken: hipotézis)
még egyszer mondom, az eltunyulás NEM EVOLÚCIÓ.
a példáid rosszak, hiába írod le többször.
a gyermekedet fel tudod olyan körülmények között nevelni, hogy elbírja a páncélt, még akkor is ha te nem bírod el.
mondtam, én is tudok úszni, pedig szüleim hajóval utaznak.
ezért hülyeség a ruházati példád is, mert...
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 10:56:26
annyi eszük már nincs, hogy sapkát vegyenek fel? itt megállt kicsit az evolúció gondolkodni??
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.12. 11:13:27
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.12. 11:17:27
Ez egy nagyon nehezen magyarázható jelenség. Van egy vizimajom elmélet, ami elég gyenge lábakon áll. Az a nagy helyzet, hogy nem tudjuk megmagyarázni. De ebből nem következik, hogy az egész Darwinizmust ki kell dobni az ablakon, és miszticizmussal helyettesíteni.
A dinoszauruszok kipusztulását se tudjuk minden kétséget kizáróan megmagyarázni. Vannak elméletek aszteroidáról, vulkánokról, hihető magyarázatok.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.12. 11:20:55
A fajok több mint 90%-a kihalt, főleg a nagytetstű fajok. A dinoszauruszok pont az utóbbi csoportba tartoztak. A szar kis cickányok, akik el tudtak bújni a föld alatt, kevés táplálékkal beérték, pl. túlélték. Nyilván ők is rendesen megfogyatkoztak, de belőlük lett a mostani összes emlős.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 11:33:07
"nem minden köztes alakot kell megtalálni, hanem csak akár egyetlen egyet is.
nos, ez még nem történt meg."
Te úgy látszik nem értesz magyar nyelven.
Az evolúció az egy folyamat!!!
Mindegyik megtalált fosszília köztes alak volt, éppúgy, ahogy a most élő élővilág is köztes alak!!!
Zsiráf, és átmeneti fajok:
Nem engedte beszúrni a direkt linket, azt írta, hogy tiltott linket tettem be. Betettem a linket a pastebinre, itt megtalálod:
paste.ubuntu.com/5700943/
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 11:40:51
És a gyerekemet SOHA nem tudnám úgy nevelni, hogy egy középkori páncélt tudjon rendesen viselni. Néhány kivételes gyerek persze alkalmas erre genetikailag, de a jelenleg élő gyerekek túlnyomó többsége nem!!!
A hajas példádra:
Az evolúció elmélete azt mondja, hogy a felesleges tulajdonságok ELTŰNHETNEK!!! És nem azt, hogy biztosan eltűnnek!!!
Lényeges különbség!
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 11:51:33
Volt egy gimnáziumi osztálytársam, teljesen kopasz volt, semmi szőre nem volt, sem a hónalján, sem a lába között, sem a fején. Sokan csúfolták.
A mai napig nincsen felesége, és gyereke sem.
Ez is az evolúció, valamiért nekünk embereknek fontos az a kis szőrzet néhány helyen, még akkor is, ha sokan borotválják, de akkor is mindenki tudja, hogy van. Talán ezért nem tűnt el a haj az emberekről, mert a szőrtelen emberek nehezebben szaporodnak, és nemhogy előnyt élveznének, hanem kimondottan hátrány a szőrtelenség.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 11:53:24
helianthus 2013.04.12. 12:04:39
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 12:12:18
te abból, hogy a kopasz gimnáziumni osztálytársad nem nősült meg, levezeted azt, hogy ez a darwini evolúció maga?
OMG! :D
egyébként pedig, utoljára mondom, el, mert látom, ami nem illik be az elképzelésedbe azon túllépsz, mint blogger géza.
DARWIN MAGA ÁLLÍTJA, HOGY NINCS BIZONYÍTÉK KÖZTES FAJRA!!!
@atpijkamo: amiket itt összehordasz, azokra nincs bizonyíték.
Senki, de senki nem tudja, hogy miért és mennyi állat pusztult ki.
A cickányos példád a legjobb. A cickányok nemhogy kevés kajával beérik, hanem SZINTE FOLYAMATOSAN ESZNEK!
Ha valaminek ki kellene halni, az pont a cickány lenne....
Abban egészen biztos vagyok, hogy a természet mindig és mindenkor alkalmazkodik a körülményekhez, viszont a körülményekhez alkalmazkodni gyorsan kell, nem lassan.
Azt el tudom hinni, hogy egy még egyenes csőrű "keresztcsőrű" populáció valami fertőzés vagy akármi miatt csálé csőrrel született és ők előnyt élveztek a sima csőrű madarakkal szemben, mert jól laktak ak
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 12:18:21
Vagy a hogy pl. egy szigetre elkerült 100 majom és ha volt köztük 5 db, akinek picit hosszabb volt a keze és így a mélyebb kútból is tudott inni, akkor ő maradt életben és nem a rövidebb kezű, azok szomjan haltak, a hosszú kezűek tovább szaporodtak és nyilván az utódaik nagyobb valószínűséggel lettek hosszabb kezűek.
Ez egyébként a köztes alakok hiányára is magyarázat lenne.
de hogy ez generációkon keresztül lassan ment volna végbe az egyszerűen lehetetlen.
Azt nem tudta Isten vagy a Természet Anya megcsinálni, hogy teremtett egy oroszlánt kedden, aki nem érte utol a gazellát, aztán éhen halt, szerdán teremtett egy kicsit gyorsabbat, az is éhenhalt, aztán szombatra már megvolt a fasza oroszlánja istennek, akkor teremtett hozzá egy kicsit gyorsabb gazellát, hogy ne halljon ki a populáció, stb. ez életszerűbb nekem, mint a lassú idomulás a környezeti hatásokhoz.
Erre a term.-ben nincs idő!
CID 2013.04.12. 12:19:25
hu.wikipedia.org/wiki/Okapi - Tárolt változatAz okapi (Okapia johnstoni) rejtőzködő, erdei életmódot folytató, afrikai állat, a két zsiráfféle egyike, a zsiráf legközelebbi rokona
persze, hogy nem zsiráf a neve, viszont ékes példája, hogyan alakította az evolúció a zsiráfot olyan hosszú nyakúra.
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 12:20:18
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 12:23:04
miért?
és miért nincs köztük semmi?
Miért nem húszféle zsiráf van kisnyakútól nagynyakúig bezáróan?
mert az evolúcióból az következne, hogy nem csak a két szélsőértékre van megoldása, hanem mindre.
CID 2013.04.12. 12:43:31
Már miért kellene 5-6 féle méretnek léteznie. Azonos területen élnek, egymással szaporodnak és a 4 méretből lesz 1 méret. Ha a zsiráf és az okapi egy élőhelyre kerülne, egy idő múlva ez a két méret is eltűnne és lenne 1 méret.
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 12:50:05
nem kreacionista hívő vagyok, isten alatt valami (bármi) rendező elvet gondoltam, természet, allah, xenu, bármi
arra utaltam, hogy nagyon nehéz logikusan megmagyarázni, hogy miért pont ennyiféle és miért nem kevesebb, vagy miért nem több állat van.
Mert nem értem miért vesződött a természet a zsiráf nyakának sokezer éves nyújtásával, amikor anélkül is megélt volna az állat. Hiszen megélt, mert még a nyak meggnyúlása előtt is evett.
És hogy miért nem találtak egyetlen olyan zsiráfcsontvázat, ami a megnyúlás előtti pillanatok bármelyikét bizonyítaná.
illetve, hogy miért nem lehet most megfigyelni az evolúciót, a modern eszközökkel.
Ugyandehogy (törölt) 2013.04.12. 12:56:32
"100 majom és ha volt köztük 5 db, akinek picit hosszabb volt a keze és így a mélyebb kútból is tudott inni, akkor ő maradt életben és nem a rövidebb kezű, azok szomjan haltak, a hosszú kezűek tovább szaporodtak és nyilván az utódaik nagyobb valószínűséggel lettek hosszabb kezűek. "
pontosan így van.
minden faj/fajta egyedeinek tulajdonságai között vannak eltérések.
ha az egyik tulajdonság jobban szolgálja a túlélést/szaporodást, akkor az azzal a tulajdonsággal rendelkező egyedek fognak szaporodni, és örökítik tovább ezt a tulajdonságot.
--------
nem azt kéne kérdezned, hogy hol vannak a köztes fejlődési szintek, hanem azt, hogy ha a tengerből másztunk ki és az ember a fejlődés csúcsa, akkor hogyan lehet, hogy a köztes fejlődési pontok még mind léteznek.
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 13:00:05
de a majmos példa egy (vagy két) generáció alatt fejti ki hatását, nem lassú folyamatban.
A természetben nincs idő megvárni, míg lába fejlődik a kígyónak és elszalad a sas elől.
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 13:02:03
A természet azért nem irtotta ki a többi élőlényt, mert ezt a teremtés koronájára bízta, majd mi emberek kiirtjuk :)
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 13:03:20
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 13:07:48
De ez nem az elméletének a cáfolata!!!
Mondom, te ugyanazzal érvelsz, mint amikor egy centiből több ezer év múlva csak néhány darabot találnak meg. Azt kérdezed, hogy hol vannak a hiányzó részek? És mivel ezt neked senki nem fogja tudni megmutatni, ezért - mellesleg teljesen hibás logikával - arra következtetnél, hogy a megtalált részek nem egy centi darabjai, hanem teljesen különállók.
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 13:10:50
A centis példád kiválóan alkalmas arra, hogy a régészetről képet alkossunk, azok dolgoznak mozaikokból és próbálnak messzemenő következtetéseket levonni.
de az evolúcióra kurvára nem jó példa.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 13:13:08
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.12. 13:17:07
(Nem mintha nekem az evolúció terén megalaozott friss tudásom lenne.)
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 13:19:25
"Azt nem tudta Isten vagy a Természet Anya megcsinálni, hogy teremtett egy oroszlánt kedden, aki nem érte utol a gazellát, aztán éhen halt, szerdán teremtett egy kicsit gyorsabbat, az is éhenhalt, aztán szombatra már megvolt a fasza oroszlánja istennek, akkor teremtett hozzá egy kicsit gyorsabb gazellát, hogy ne halljon ki a populáció, stb. ez életszerűbb nekem, mint a lassú idomulás a környezeti hatásokhoz."
Pedig az oroszlán, meg a gazella EGYÜTT változtak, mindketten egyre gyorsabbak lettek!!!
EZ AZ EVOLÚCIÓ LÉNYEGE!!! Te meg pont a lényeget nem érted!
Minden egyszerre és együtt változik! Te meg mindig olyan pédát hozol fel, amiben minden statikus, csak a kiragadott egyetlen példád változik. Ez HIBÁS ÉRVELÉS!!!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.12. 13:26:26
Ha kiabálsz, attól nem lesz igazad.
Darwin rég meghalt, azóta találtak számos példát.
"Senki, de senki nem tudja, hogy miért és mennyi állat pusztult ki."
Dehogynem. Rengeteg leletet találnak, és azoknak a hiányát is.
Egyébként az evolúció nem egyenletes folyamat, nagy ugrások vannak benne.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 13:30:51
"Miért nem húszféle zsiráf van kisnyakútól nagynyakúig bezáróan?"
Vannak zsiráf fajták:
zsiraflol12.mindenkilapja.hu/html/19149780/render/zsiraf-fajtak
Ez meg megint egy orbitális tévedésed:
"A természetben nincs idő megvárni, míg lába fejlődik a kígyónak és elszalad a sas elől."
Megint a statikus gondolkodás hibájába estél. Ugyanis a sas se lett csak úgy egyik pillanatról a másikra! Tehát az az állat, ami fenyeget ma egy másik állatot, az az állat is folyamatosan fejlődik a fenyegetett állattal együtt.
Ha meg nem (mondjuk egy másik földrészről hirtelen kerül oda az a ragadozó), akkor viszont kihalás lesz a vége annak a fajnak, amelyiket ez a ragadozó fenyeget, kivéve, ha éppen szerencséje van annak a zsákmányállatnak, és tud védekezni..
helianthus 2013.04.12. 13:31:00
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 13:42:00
A komodói varánusz meg az egyetlen nem páncélos hüllő, amelyik a szárazföldi őshüllők jelenleg élő legközelebbi rokona.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.12. 13:44:42
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 19:53:01
A kopaszokról alkotott sajátos értekezésed meg aztán teljesen megvilágosította statikus agyam részére, hogy az evolúció az esztétikumot sem hagyta elkallódni.
Fejedbe veszel rögeszméket (Albániában nem lopnak kocsikat, a kopaszok nem dugnak, a kihalást megúszta aki nagy levegőt vett, stb...) és ezekből nem engedsz, akármi is történjen.
@atpijkamo: Nem kiabálok, de elképesztő minden esetre, hogy evolúció témában megcáfoljátok darwint.
Főleg az olyan érvek előtt hajlok meg, hogy: tévedsz, hülyeség, ugyanmár.
Egyéves Önkéntes 2013.04.12. 19:55:54
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.12. 21:37:50
Darwint nem veheted szószerint, azóta fejlődött a tudomány. Az a zseniális benne, hogy 150 éve alapjaiban igaza volt.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.13. 00:31:03
Ez így parttalan vita.
Egyéves Önkéntes 2013.04.14. 11:02:40
Mindenesetre elég különös, hogy Darwin szavaiba belekötsz, de szó nélkül elmész a Jani által a kopasz gimnáziumi osztalytársából levolt evolúciós axióma mellett.
A "lemerülünk, mert jön az aszteroid " elméletről meg már nem is beszélve...
@Jani haverja: Nem vagyok méltó hozzád, maradjunk annyiban.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.04.14. 12:32:16
Nem veszem szószerint, lehet olyan 150 évvel ezelőtti ténymegállapítása, ami az újabb tények ismeretében már nem érvényes. Nem értem, mit kell ezen csodálkozni.
"szó nélkül elmész a Jani által a kopasz gimnáziumi osztalytársából levolt evolúciós axióma mellett"
Akkor ezt nem értetted meg: @atpijkamo:
Olyanba nem pofázok bele, amit nem értek.
@Jani haverja: "Ez így parttalan vita."
Navégre rájöttél!
Egyéves Önkéntes 2013.04.15. 07:36:32
Mítoszromboló 2013.04.15. 17:07:35