Igaz, hogy úgy volt, hogy nem lesz téhome-os sztori, amíg beáll az ügyfélszolgálat 2.0, ez végülis pozitív végeredményű, úgyhogy most ez van. Boldog ügyfélnek 5 hónap kitartó baszogatásba telt, amíg sikerült jóváíratnia a közel egy hónapos internetkimaradás miatt tényleges kárpótlását. A T-Home eleinte 5000 forintos kedvezménnyel próbálkozott, aztán végül megtört:
Szeretném megosztani a történetemet ami remélem néhány embernek tanulságul szolgál. A teljes végkifejlet végül is számunkra pozitív végeredménnyel zárult, de az idegeskedést nem kívánom senkinek. Még tavaly hálózati hiba miatt az ADSL kapcsolatunk használhatatlanná vált, a hiba kezdete után 3 nap múlva kiderült hogy kábelhiba van az utcánkban, de csak nálunk okozott problémát. (napi 2-3x 5 percre volt net) Folyamatosan érdeklődtünk a hiba kijavítása felől, amit aztán 1 hónap alatt megoldódott, nem kis gondot okozva mert esténként én, napközben feleségem dolgozott volna az internet segítségével. A második héten kénytelen voltam venni egy mobilnet eszközt, mert nem tudtuk máshogy elvégezni a munkánkat.
Végül is megjavították a netkapcsolatot, és miután meggyőződtem hogy minden rendben van vele felhívtam az ügyfélszolgálatot hogy bejelentsem az igényemet kötbérre. Aki nem lenne tisztában vele, ha 3 napon belül nem tudja a szolgáltató megszüntetni a hibát az ő hibájából, akkor a 3 napon felüli időre kötbér fizetésre kötelezett a hatályos jogszabályok alapján.
Itt követtem el az első hibát. Az ügyfélszolgálatnak jeleztem ezt az igényemet, és válaszként azt kaptam hogy a cég a következő havi számlában jóvá fogja ezt nekem irni. Teljes nyugalomban vártam a következő számlát, amin természetesen nem szerepelt jóváirás. Telefon az ügyfélszolgálatra, ahol megnyugtattak hogy ez a számla a hiba fennállása alatti hónapra szól, és majd a következő hónapban lesz a jóváírás. Bár nem értettem, de elfogadtam.
Természetesen a következő számla is jóváírás nélkül érkezett, így telefon a számlázásra, reklamáció. Itt akadtam ki először. Közölte a kezelő hogy nem lát a kötbérrel kapcsolatban bejegyzést a számlámon. Miután elmeséltem a történetemet felajánlott egy egyszeri 5000 forintos jóváírást a számlámon. Számitásom szerint viszont a kötbér ennek a 6x-ára rúgott igy nem fogadtam el, és a kérésemre rögzitette az igényemet a kötbérre majd közölte hogy 30 nap az elbírálás. Kérdésemre hogy a jogszabályok szerint a következő havi számlán automatikusan jóvá irandó kötbért miért nem kaptam meg, kitérő választ kaptam.
Tovább vártam, persze a számla érkezett jóváírás nélkül. Telefon a számlázásra, ahol kiderült hogy nem fogadják el az igényemet a kötbérre mert ök küldtek nekem egy sms-t hogy az én kérésemre felfüggesztették a javítást és csak a hiba javítása előtti napon kértem újra azt.
Nos itt elszakadt a cérna megint. Némiképp felemelt hangon véleményemet nyilvánítottam a döntésről, majd utána közöltem hogy ilyen üzenetet kaptam de nem a hiba kezdetekor, hanem a megjavítás előtti napon, amikor is a szerelő felhívott hogy jönne, de csak másnap értem rá. Természetesen megemlítettem a fogyasztóvédelmet és a Hírközlési Hatóságot is.
Az ügyfélszolgálatos közölte hogy akkor rögziti hogy nem értek egyet a döntéssel és várjak megint 30 napot. Megkérdeztem hogy a kiküldött számlával mi legyen, mert nem fizetném be. Erre a kérdésemre felajánlotta hogy ki tudja emelni, és ha eldől a kérdés akkor fog élni újra. Persze kértem. Telt múlt az idő és lám, érkezik a következő számla végre a jóváírással. Innentől rendben mennek a dolgok.
Tanulság:
Ha valakinél 3 napnál tovább tart a javítás, akkor a hiba kijavítása után azonnal jelezze a számlázáson és az ügyfélszolgálaton is a kötbérre vonatkozó igényét, kérje hogy rögzítsék azt a rendszerben. Közölje hogy tudatában van a jogszabályoknak és nem rest a hatóságokhoz fordulni. Ne fogadjon el egy felajánlott jóváírást amely a kötbér töredéke. (a napi dij 8x-a ha nincs szolgáltatás, 4x-e ha csökkentett minőségű a szolgáltatás,minden hibával eltelt nap után) Őrizzen meg minden üzenetet és ne hagyja szó nélkül ha a hiba elhárítását akarják szüneteltetni. Ha nem akarják elfogadni az igényt ezekre és a hatóságokra hivatkozva jobb belátásra tér a szolgáltató.Nálunk 5 hónap telt el mire érvényesíteni tudtam a jogos igényemet, másnál ne legyen ennyi.
J.
Manyecska 2013.04.18. 13:19:24
CID 2013.04.18. 13:19:52
mildi 2013.04.18. 13:20:03
kösz amúgy, jó tudni. (szintén t-boy)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.18. 13:21:18
Különben grat, győzött a jó :)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2013.04.18. 13:21:58
itt ez megy 8 éve, mivel más cím van a központi gépükben és más a szerelői adatbázisban. mikor kijönnek a társasházba ellenőrizni, látja a majom, hogy ott nincs előfizetés és máris húzza szét! pedig ők qrták el mind az adatbázist, mind a vezetékek felcimkézését! oda halandó nem megy be, mert külön helyiségben van, plusz a dobozok általuk lelakatolva... utoljára egy hete jártunk így.... ez volt a T-Home (más nincs itt!) előtte egy nappal a T-Mobilnál a csomagváltáskor feljöt 25+55 mínusz! persze hogy nincs! azt mondja a maca azért van, mert a készülék részletek látszanak ott mínusznak... aham... ezzel csak 2 probléma van! 1. nincs készülék részletünk! 2. ami volt januárban (3 hónapja!) járt le! az ősi románok kényeztessék őket kifordított farfekvéses sünökkel! :D
Manyecska 2013.04.18. 13:21:59
CBF 2013.04.18. 13:31:46
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.18. 13:33:22
Panaszt tenni esetleg?
@CBF: Akkor fel. Most mi a baj a le-vel? :D
Kindle Fire vásárlás 2013.04.18. 13:45:29
Dezsike 2013.04.18. 13:46:10
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2013.04.18. 13:46:39
CBF 2013.04.18. 13:51:22
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.18. 13:54:00
totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/04/18/fizessek_vissza_a_gyorshajtasi_birsagot/
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.18. 13:55:22
@CBF: :D
De sok baj van veletek :D
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.04.18. 13:59:12
elwood 2013.04.18. 14:22:19
felszámolnák a francba.
nandika68 2013.04.18. 14:59:04
CID 2013.04.18. 15:13:12
közödeszed 2013.04.18. 15:13:36
közödeszed 2013.04.18. 15:17:31
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.04.18. 15:18:03
(Még a "legnagyobb" német is osztrák volt...)
CID 2013.04.18. 15:18:23
CID 2013.04.18. 15:21:44
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.18. 15:26:09
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.04.18. 15:28:15
Ja igen, lehetnek mégis németek is, ahogy a belga seregben is Kohn meg Grünn voltak a belgák, mert ők se vallonok, se hollandok nem voltak...
vénszivar 2013.04.18. 15:34:42
CID 2013.04.18. 15:40:36
CID 2013.04.18. 15:43:45
Bár, ezek már csak dísznácik...
vénszivar 2013.04.18. 15:48:23
CID 2013.04.18. 16:54:22
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.04.18. 19:19:57
A feleségem a magyar mellett hajdú-román-székely ősökkel is bír, és az unokáim apai ágon ciprióta-görög (ez Debrecenben büszke református magyar identitással jár) ősökkel ugyanúgy büszkélkedhetnek, mint római katolikus horvát és osztrák származású nyugat-dunántúli dédszülőkkel, tehát ők is színmagyarok. Mit nem lehet ezen érteni?
(Közép-Európában aki színtisztán egyetlen nemzet származéka, az vagy janicsár, vagy árvaházban nőtt fel, vagy már az ősei is túlkompenzálták "egzotikus" származásukat...)
CID 2013.04.19. 06:45:12
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.04.19. 08:30:42
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.04.19. 08:47:48
é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.04.20. 11:21:14
é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.04.20. 11:22:13
Jegkoko 2013.04.20. 19:52:28
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2013.04.20. 22:53:30
Igaz, ez még a 70-es években volt...
Mylady 2013.04.21. 12:48:13
Írtam egy hosszú levelet, amiben részletesen felvázoltam az egész történetet, szóvátettem a 4. ügyintéző bicskanyitogatóan arrogáns stílusát (azt is leírtam, hogy a többi nagyon kedves és segítőkész volt, mégha nem is oldódott meg a probléma :) ) és kifejtettem, hogy az általuk írt ÁSZF betartása rájuk nézve is kötelező, mindenféle általam írt kérvény nélkül. Szóval lesznek szívesek az átírást pikk-pakk megoldani, a kötbért jóváírni és ilyenek. A számla összegét vitatom, így majd akkor fizetem be, amikor minden rendben lesz rajta.
Pár nap múlva jött a sűrű elnézéstkérés levélben, természetesen küldenek új számlát, x összegű kötbér jóváírásával és a kellemetlen modorú ügyintézőt figyelmeztették.
Szóval nem a poszter az első kötbéres figura. Mindenkinek érdemes ezzel próbálkozni (minden szolgáltatónál, csak az ÁSZF-et át kell olvasni), szép összegek összejöhetnek egy párhetes szarakodás után :)
Egy dolog: számlát nem szabad szó nélkül nem befizetni. Bele kell írni a panaszba valami olyat, hogy a számla összegét ezért és ezért vitatom, ezért nem áll módomban befizetni. Természetesen ezt és ezt a részt (amit nem vitatok) szándékomban áll rendezni, kérem, hogy küldjenek egy új számlát a nem vitatott összegről.
Csak hogy látszódjék a jószándék és hogy nem a fizetés megtagadásáról van szó. Emiatt nem számíthatnak föl késedelmi kamatot, büntetést stb.
magyarcsarda · http://magyarcsarda.blog.hu 2013.04.30. 21:19:22
Gunit 2014.02.13. 11:16:26
Így a végére annyi lenne a konklúzió,hogy szopjon le akinek a zsebébe megy a pénzem a szolgáltatásaiért, cserébe kapok egy nagy kupac szart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!