Tékozló Homár

Az ember, aki lekötbérezte a T-Home-ot

2013.04.18. 13:13 | jackyll | 41 komment

Igaz, hogy úgy volt, hogy nem lesz téhome-os sztori, amíg beáll az ügyfélszolgálat 2.0, ez végülis pozitív végeredményű, úgyhogy most ez van. Boldog ügyfélnek 5 hónap kitartó baszogatásba telt, amíg sikerült jóváíratnia a közel egy hónapos internetkimaradás miatt tényleges kárpótlását. A T-Home eleinte 5000 forintos kedvezménnyel próbálkozott, aztán végül megtört:

Szeretném megosztani a történetemet ami remélem néhány embernek tanulságul szolgál. A teljes végkifejlet végül is számunkra pozitív végeredménnyel zárult, de az idegeskedést nem kívánom senkinek. Még tavaly hálózati hiba miatt az ADSL kapcsolatunk használhatatlanná vált, a hiba kezdete után 3 nap múlva kiderült hogy kábelhiba van az utcánkban, de csak nálunk okozott problémát. (napi 2-3x 5 percre volt net) Folyamatosan érdeklődtünk a hiba kijavítása felől, amit aztán 1 hónap alatt megoldódott, nem kis gondot okozva mert esténként én, napközben feleségem dolgozott volna az internet segítségével. A második héten kénytelen voltam venni egy mobilnet eszközt, mert nem tudtuk máshogy elvégezni a munkánkat.

Végül is megjavították a netkapcsolatot, és miután meggyőződtem hogy minden rendben van vele felhívtam az ügyfélszolgálatot hogy bejelentsem az igényemet kötbérre. Aki nem lenne tisztában vele, ha 3 napon belül nem tudja a szolgáltató megszüntetni a hibát az ő hibájából, akkor a 3 napon felüli időre kötbér fizetésre kötelezett a hatályos jogszabályok alapján.

Itt követtem el az első hibát. Az ügyfélszolgálatnak jeleztem ezt az igényemet, és válaszként azt kaptam hogy a cég a következő havi számlában jóvá fogja ezt nekem irni. Teljes nyugalomban vártam a következő számlát, amin természetesen nem szerepelt jóváirás. Telefon az ügyfélszolgálatra, ahol megnyugtattak hogy ez a számla a hiba fennállása alatti hónapra szól, és majd a következő hónapban lesz a jóváírás. Bár nem értettem, de elfogadtam.

Természetesen a következő számla is jóváírás nélkül érkezett, így telefon a számlázásra, reklamáció. Itt akadtam ki először. Közölte a kezelő hogy nem lát a kötbérrel kapcsolatban bejegyzést a számlámon. Miután elmeséltem a történetemet felajánlott egy egyszeri 5000 forintos jóváírást a számlámon. Számitásom szerint viszont a kötbér ennek a 6x-ára rúgott igy nem fogadtam el, és a kérésemre rögzitette az igényemet a kötbérre majd közölte hogy 30 nap az elbírálás. Kérdésemre hogy a jogszabályok szerint a következő havi számlán automatikusan jóvá irandó kötbért  miért nem kaptam meg, kitérő választ kaptam.

Tovább vártam, persze a számla érkezett jóváírás nélkül. Telefon a számlázásra, ahol kiderült hogy nem fogadják el az igényemet a kötbérre mert ök küldtek nekem egy sms-t hogy az én kérésemre felfüggesztették a javítást és csak a hiba javítása előtti napon kértem újra azt.

Nos itt elszakadt a cérna megint. Némiképp felemelt hangon véleményemet nyilvánítottam a döntésről, majd utána közöltem hogy ilyen üzenetet kaptam de nem a hiba kezdetekor, hanem a megjavítás előtti napon, amikor is a szerelő felhívott hogy jönne, de csak másnap értem rá. Természetesen megemlítettem a fogyasztóvédelmet és a Hírközlési Hatóságot is.

Az ügyfélszolgálatos közölte hogy akkor rögziti hogy nem értek egyet a döntéssel és várjak megint 30 napot. Megkérdeztem hogy a kiküldött számlával mi legyen, mert nem fizetném be. Erre a kérdésemre felajánlotta hogy ki tudja emelni, és ha eldől a kérdés akkor fog élni újra. Persze kértem. Telt múlt az idő és lám, érkezik a következő számla végre a jóváírással. Innentől rendben mennek a dolgok.

Tanulság:
Ha valakinél 3 napnál tovább tart a javítás, akkor a hiba kijavítása után azonnal jelezze a számlázáson és az ügyfélszolgálaton is a kötbérre vonatkozó igényét, kérje hogy rögzítsék azt a rendszerben. Közölje hogy tudatában van a jogszabályoknak és nem rest a hatóságokhoz fordulni. Ne fogadjon el egy felajánlott jóváírást amely a kötbér töredéke. (a napi dij 8x-a ha nincs szolgáltatás, 4x-e ha csökkentett minőségű a szolgáltatás,minden hibával eltelt nap után) Őrizzen meg minden üzenetet és ne hagyja szó nélkül ha a hiba elhárítását akarják szüneteltetni. Ha nem akarják elfogadni az igényt ezekre és a hatóságokra hivatkozva jobb belátásra tér a szolgáltató.

Nálunk 5 hónap telt el mire érvényesíteni tudtam a jogos igényemet, másnál ne legyen ennyi.

J.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2013.04.18. 13:19:24

Épp most kaptunk "minőségi panasz miatt kötbér"-t a Telenortú!:)

mildi 2013.04.18. 13:20:03

első?
kösz amúgy, jó tudni. (szintén t-boy)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.18. 13:21:18

Az mekkora jóság, hogy az ügyfélszolgálaton nem érdemes az ilyemit bejelenteni? :S

Különben grat, győzött a jó :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2013.04.18. 13:21:58

tehát ha havonta széthúznak 1-2 napra, akkor nem történt semmi, mert 3 napon belül van...

itt ez megy 8 éve, mivel más cím van a központi gépükben és más a szerelői adatbázisban. mikor kijönnek a társasházba ellenőrizni, látja a majom, hogy ott nincs előfizetés és máris húzza szét! pedig ők qrták el mind az adatbázist, mind a vezetékek felcimkézését! oda halandó nem megy be, mert külön helyiségben van, plusz a dobozok általuk lelakatolva... utoljára egy hete jártunk így.... ez volt a T-Home (más nincs itt!) előtte egy nappal a T-Mobilnál a csomagváltáskor feljöt 25+55 mínusz! persze hogy nincs! azt mondja a maca azért van, mert a készülék részletek látszanak ott mínusznak... aham... ezzel csak 2 probléma van! 1. nincs készülék részletünk! 2. ami volt januárban (3 hónapja!) járt le! az ősi románok kényeztessék őket kifordított farfekvéses sünökkel! :D

Manyecska 2013.04.18. 13:21:59

@mildi: ha gondolod, cserélhetünk..:)

CBF 2013.04.18. 13:31:46

"lekötbérezete"?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.18. 13:33:22

@RosszQtya: Ami lejárt, az is tud ott látszani még. Simán megoldják.

Panaszt tenni esetleg?

@CBF: Akkor fel. Most mi a baj a le-vel? :D

Dezsike 2013.04.18. 13:46:10

Nekünk 1 hónapig szarakodott a T-s net, a szerelő kétszer cserélt modemet, a második csere után kb egy héttel megjavult magától. Nem kértük a kötbért, ők maguktól jóváírtak 350 Ft-ot "késedelmes hibaelhárítás" címen.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2013.04.18. 13:46:39

@ColT: 2x tettünk panaszt (30 nap kivizsgálá, de eddig minden panaszunkkat jóváírták még!!), természetesen nincs lejárt tartozás, különben nem lennék kiakadva...

CBF 2013.04.18. 13:51:22

@ColT: úgy már valóban sokkal jobb :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.18. 13:55:22

@RosszQtya: NMHH... :S

@CBF: :D
De sok baj van veletek :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.04.18. 13:59:12

Kár, hogy nem kezdeményezett felszámolási eljárást a labanc-com ellen...

CID 2013.04.18. 15:13:12

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Mikor volt a telekom osztrák, te nagyon te?:)

közödeszed 2013.04.18. 15:13:36

azért az egy havi 10 ezres szolgáltatásnál már szép összeg..napi 2666 forint...Gratula a posztolónak , bár ilyenkor tök felesleges hatóságokkal fenyegetőzni ott az Ászf az nem csak az ügyfelet köti.. :-D

közödeszed 2013.04.18. 15:17:31

@közödeszed: az összeg csak példa volt nem ismerem a posztert :-D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.04.18. 15:18:03

@CID: Burkus, labanc: egykutya!
(Még a "legnagyobb" német is osztrák volt...)

CID 2013.04.18. 15:18:23

@RosszQtya: mifasz az a 25+55 mínusz?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.18. 15:26:09

@közödeszed: De arra is tudnak szarni, mint a post is mutatja

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.04.18. 15:28:15

@CID: Nincs is olyan, hogy német, csak bajor, szász, porosz, osztrák, sváb meg török...
Ja igen, lehetnek mégis németek is, ahogy a belga seregben is Kohn meg Grünn voltak a belgák, mert ők se vallonok, se hollandok nem voltak...

vénszivar 2013.04.18. 15:34:42

@CID: Náci imádó s mivel hitler is labancként kezdte, neki egy náci...

CID 2013.04.18. 15:43:45

@vénszivar: inkább két náci, mint egy római. Közültettek kilógnék szőkén, kék szemmel:)
Bár, ezek már csak dísznácik...

vénszivar 2013.04.18. 15:48:23

@CID: Idő kérdése s (jól mondod) LÓGNI IS FOGSZ!!! :)

CID 2013.04.18. 16:54:22

@vénszivar: már, hogy lógnéki, ti még a kötelet is ellopjatok:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.04.18. 19:19:57

@CID: Leginkább magyar-ruszin, erős besenyő jegyekkel, némi tót és habán beütéssel. A két nagyapám magyar vezetéknevű volt, tehát mindketten görögkatolikusok és nagyrészt lemák (lemko) származásúak voltak (ami azt jelenti, hogy a magyaron és a ruszinon kívül lengyel(-országi) rokonaim is lehetnek), az egyik nagymamám német vezetéknevű és szintén görögkatolikus volt, pedig az apjának az ősei anabaptista habánok voltak, a másik nagymamám elvileg római katolikus és apja révén szlovák is volt, de mind a négyen magyarok voltak.
A feleségem a magyar mellett hajdú-román-székely ősökkel is bír, és az unokáim apai ágon ciprióta-görög (ez Debrecenben büszke református magyar identitással jár) ősökkel ugyanúgy büszkélkedhetnek, mint római katolikus horvát és osztrák származású nyugat-dunántúli dédszülőkkel, tehát ők is színmagyarok. Mit nem lehet ezen érteni?
(Közép-Európában aki színtisztán egyetlen nemzet származéka, az vagy janicsár, vagy árvaházban nőtt fel, vagy már az ősei is túlkompenzálták "egzotikus" származásukat...)

CID 2013.04.19. 06:45:12

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Ez nagyon részletes tájékoztatás volt :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.04.19. 08:47:48

@CID: @▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Dékány András valamelyik regénye is kb. úgy kezdődik. hogy: "Horváth Ferit Triesztben szerb nacionalizmus vádjával letartóztatták az osztrákok"...

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.04.20. 11:21:14

nekem fél évig volt szar a net meg a tv, folyamatosan jöttek a szerelők, mire az egyiknek feltűnt,. hogy szarul van kábelezve az egész, szűrők hiányoznak.. megítéltek 1490 ft kötbért. most perelek. faszszopó t!

Jegkoko 2013.04.20. 19:52:28

Nekem olyan, volt hogy vagy 2 éven keresztül hibátlanul ment a 15 megás net, majd fogta magát és a modem random időközönként ledobált a hálózatról.Be is jelentettem nekik a problémámat, amit ők elintéztek annyival, hogy visszavették a sebességemet nevetségesen alacsony 5 megabitre, mert szerintük nem tudja a vonalam a 15 megát.Persze nem hagytam annyiban a dolgot és azonnal vissza rakattam a netet 15 megára arra a pár hónapig amig át nem mentem a upc hez.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2013.04.20. 22:53:30

Nekem volt olyan, hogy EGY TELJES ÉVIG nem volt internetem!

Igaz, ez még a 70-es években volt...

Mylady 2013.04.21. 12:48:13

Szintén T, csak még Matáv, telefonátírás. Igénybejelentés után hetek teltek el, kb 4x kellett telefonálnom, mire végre megoldották. az utolsó ügyintézőnek jeleztem, hogy az ASZF-ben írt kötbér összegét nem látom az utolsó számlán, amin viszont az átírás költségét feltüntették. Erre közölte, hogy írjak egy kérvényt a kötbérről és majd jól elbírálják. Ezen kicsit kiakadtam.
Írtam egy hosszú levelet, amiben részletesen felvázoltam az egész történetet, szóvátettem a 4. ügyintéző bicskanyitogatóan arrogáns stílusát (azt is leírtam, hogy a többi nagyon kedves és segítőkész volt, mégha nem is oldódott meg a probléma :) ) és kifejtettem, hogy az általuk írt ÁSZF betartása rájuk nézve is kötelező, mindenféle általam írt kérvény nélkül. Szóval lesznek szívesek az átírást pikk-pakk megoldani, a kötbért jóváírni és ilyenek. A számla összegét vitatom, így majd akkor fizetem be, amikor minden rendben lesz rajta.
Pár nap múlva jött a sűrű elnézéstkérés levélben, természetesen küldenek új számlát, x összegű kötbér jóváírásával és a kellemetlen modorú ügyintézőt figyelmeztették.

Szóval nem a poszter az első kötbéres figura. Mindenkinek érdemes ezzel próbálkozni (minden szolgáltatónál, csak az ÁSZF-et át kell olvasni), szép összegek összejöhetnek egy párhetes szarakodás után :)

Egy dolog: számlát nem szabad szó nélkül nem befizetni. Bele kell írni a panaszba valami olyat, hogy a számla összegét ezért és ezért vitatom, ezért nem áll módomban befizetni. Természetesen ezt és ezt a részt (amit nem vitatok) szándékomban áll rendezni, kérem, hogy küldjenek egy új számlát a nem vitatott összegről.
Csak hogy látszódjék a jószándék és hogy nem a fizetés megtagadásáról van szó. Emiatt nem számíthatnak föl késedelmi kamatot, büntetést stb.

magyarcsarda · http://magyarcsarda.blog.hu 2013.04.30. 21:19:22

Annak idején a TVNEtwork az egyik számlám lenullázta és levélben értesített: az ő mérésük szerint a netkapcsolat sebessége nem érte el a szerződött értéket ezért az egész hónap árától eltekintenek. Közben a sebesség nem hogy nem volt lassabb, de éppen a duplája volt. Aztán megvette a digi és orális szex....

Gunit 2014.02.13. 11:16:26

A T-home az egy undorító gusztustalan egy valami. 9800 Ft-os havi számla mellett, nem lehet normálisan a TV-t nézni, az internetnek ha ahhoz van kedve akkor elmegy kávézni 2-3 órára. A számlákat állandóan rosszul küldik, és órákat állhatsz egy ilyen szaros T-home-ba ügyetintézni mire kisorsolják a számodat, és mivel nem veszel semmit úgy bánnak veled mint egy darab szeméttel.
Így a végére annyi lenne a konklúzió,hogy szopjon le akinek a zsebébe megy a pénzem a szolgáltatásaiért, cserébe kapok egy nagy kupac szart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása