Elképzelhető, hogy a Billerbeck feltalálta a kizárólag jégkásás vízben mosható vagy öntisztító plédet, ami azonban szobahőmérsékletű víz hatására 12-15 centiméterrel hullámosodik rövidebbre. A gyártó természetesen nem rendeltetésszerű mosással vádolva elhajtotta naiv ügyfelet, úgyhogy végül a bajai Forma Stúdió cserélte ki saját költségére a darabonként 17 ezer forintos takarókat:
2013.03.21.-én vásároltam Baján a Forma Stúdió üzletben 3db Cotton Pure - Natur plédet. A soron következő hétvégén ki is mostuk az első plédet a háromból, a cimkén megadott utasítás szerint, 30°-on, rendkívül kímélő mosás. A megszáradás után tapasztaltuk hogy a pléd felülete filcesedett, és a hosszából is összement 15cm-t meg a szélességéből is 15cm-t, a felülete pedig hullámos lett. A 150 x 200cm-es plédből lett 135 x 185cm. Sajnos mire észleltük a problémát, már bekerült a mosásba a második is, amit ugyanígy mostunk, érdekes módon az már kicsit kevesebbet ment össze, olyan 12-13cm-t, és nem is lett hullámos, viszont filces lett ugyanúgy a felülete. A harmadik az teljesen újként megvan. A mosógépünk is vadiúj, a Siemens csúcsmodellje. Nem hinném hogy nem felel meg a mosási minősége.
Vissza is vittem az üzletbe ahol vásároltam, de útközben még egy vegytisztítóba is bementem a plédekkel együtt hogy megbizonyosodjak a reklamáció előtt hogy nem én hibáztam és mindent jól csináltunk, amelyről a tisztítóban megerősítést is kaptam, és még azt is hozzátették hogy valószínű a vegytisztítás során is összement volna, mert a vegytisztítási folyamat során is 30°-on szárítanak!
A vásárlás helyén a bajai Forma Stúdióban nagyon kedvesen és segítőkészen álltak a problémához, továbbították is plédeket Önökhöz, ahonnan ma azt a választ kaptam a bajai üzleten keresztül hogy nem cserélik a plédet mert szerintünk nem úgy lett mosva ahogy a címkén van és ahogy én állítom!
1, Törvény kimondja hogy a szavatosság első 6 hónapjában az értékesítőnek kell bizonyítania hogy azért ment tönkre mert nem megfelelően lett kimosva, hivatalos bevizsgálással és írásos szakvéleménnyel.
2, Milyen alapon jön bárki ahhoz a Billerbecknél hogy egy ügyfél állítását meghazudtolja, és szavahihetőségét megkérdőjelezi?
Egy olyan ügyfélét, aki a mai napig márkahű volt, és az új családi házát ahová a pléd is került volna csupa Billerbeck matraccal (Portofino 2db 100 x 200, 1db 160 x 200), és csupa Billerbeck ágyneművel szerelte fel? Nem, nem a poliészter töltetű termékekkel, hanem mind pehely párna és paplan, vagy 8 garnitúra. Azért ezeket a termékeket, mind a matracot, mind a pehely ágyneműket nem mérik olcsón, mint ahogy a plédet sem, ezért joggal vártam volna el hogy ugyanazt a minőséget képviseljék. Sőt, egy kedves barátomék nálunk próbálták ki a Portofino matracot, és így ők is azt vettek, 2db 100 x 200cm-t.
Hogy engedheti meg magának egy ilyen márkanév mint a Billerbeck az ilyen hozzáállást, és az olyan telefonos kommunikációt mint amit Szendrei István produkál?
Pont ma akartam megrendelni a születendő kisfiamnak a gyerekágyába a Billerbeck Holdfény matracot, és Zsófi ágyneműt, de azt hiszem ezek után én többet Billerbeck márkából köszönöm szépen nem kérek, nagyon nagyot csalódtam a márkában.
Ezt mindenhol közzé is fogom tenni ahol csak tudom, hogy más ne járjon így. Kezdésképpen a történet azonnal megy a Tékozló Homár nevű blogra.
Közben a bajai bolt tulajdonosa felhívott, és hogy mentse(!!!) a Billerbeck nevet, mivel Ő adta el, a saját költségére kicseréli a plédeket, mivel Ő is jogosnak érzi a reklamációt! Szégyellje magát a Billerbeck, hogy a bajai kis viszonteladó üzletnek kell saját kárára kicserélnie a hibás terméket Önök helyett!
De nem fogom hagyni ezt nekik, mert nekem sem gond ez a két pléd benyelése a Billerbeck helyett, majd elhasználja a kutyám, másra úgy sem jó! Megtehetném hogy elmegyek az NFH-hoz, a bíróságra, meg bárhova, de tudják mit, még az is lehet hogy el is megyek. De Önöknek sokkal nagyobb kár lesz már csak az is hogy amit én eddig Billerbeckből vettem azt ezentúl nem fogom megvenni, mindenkit lebeszélek róla akit csak tudok, és mindenhol közzéteszem hogy minél többen okuljanak belőle. Lehet mégis csak jobb lett volna kicserélni, ugye? Szégyen hogy egy ilyen márkanév mögött ilyen hozzáállás és problémakezelés rejtőzik!
Még annyit, hogy a Lidl-ben kapható pamut pléd sem megy össze és nem filcesedik, pedig nem 16.800,- Ft csak 4.800,- Ft!!!
Tisztelettel egy volt márkahű vevőjük:
László
UPDATE 04/24: Közben a Billerbeck is észbe kapott, és mégis ők cserélik a hibás termékeket:
Közben született megoldás a problémára, vagy valaki átérezte a problémámat a Billerbecknél, vagy megijedtek a Homártól és egyéb publikációtól, de mivel végülis korrekt megoldás született a cég részéről, ezért én is korrekt leszek, és továbbítom Nektek a választ, ha lehetne hogy kitennétek ezt is, mert így érzem korrektnek!
Sőt, a levélben említett születendő kisfiamnak vásárolandó Holdfény matracot felajánlotta a Billerbeck fájdalomdíjként, úgyhogy a kezdeti ballépést a részükről elég megnyugtatóan és jó érzéssel nyugtázva rendezték irányomban.
Kár hogy ehhez ilyen levelet kellett írni és nem rögtön oldódott meg egy egyszerű termékcserével!
Nagyon jó a blog, imádom olvasgatni, nem azért hogy rajtam kívül más is jár pórul, hanem mert sok esetben születnek ilyen megoldások is mint ma az enyém!
Köszi mindent!
Tisztelt Úr,
Sajnálattal vettem, hogy szavaimat úgy értelmezte, hogy az "állítását meghazudtoltam", higgye el, nem annak szántam, s ehhez jogom sincs. Azt valóban megkérdőjeleztem, hogy tényleg bizonyosan betartották-e a kezelési útmutató előírásait, mert a problémák döntő többsége ennek elmulasztásából szokott fakadni.Az általunk Németországból beszerzett prémium minőségű pamutplédek ugyanis eddig semmilyen ilyen jellegű (zsugorodás és filcesedés) gondot nem okoztak, holott sok éve forgalmazzuk már őket. Ezért mertem viszonylag nagy biztonsággal arra utalni, hogy valószínűleg a mosási hőfok nem helyes megválasztása okozhatta az Ön által megkifogásolt jelenségeket.
Ettől függetlenül szeretném tájékoztatni, hogy - éppen azért, hogy konkrétan is kivizsgáljuk, és ne csak az eddigi több éves tapasztalatainkra hagyatkozva kezeljük az ügyét - megkértem az egyik kolléganőmet, hogy a mintatermünkben megtalálható ugyanilyen termékek közül mosson ki egyet otthon gyorsan "házi" körülmények között, mosógéppel, szigorúan betartva a kezelési útmutató előírásait.
Az eredmény legnagyobb megdöbbenésemre és sajnálatomra részben Önt igazolta. Mert ugyan a "filcesedésnek" nyoma sem volt, s keresztben sem ment össze a termék, de a hosszanti értéke valóban megegyezett az Ön által is jelzett (és tegnap általunk is visszamért) ca. 15 cm-es zsugorral. (Ezt az általunk kimosott terméket készek vagyunk igény esetén Önnek is megmutatni, s összehasonlítani az Önökével.)
Természetesen ennek ismeretében kész vagyok önkritikát gyakorolni, és felülvizsgálva a tegnapi álláspontomat garanciálisan azonnal kicserélni a terméket, vagy más módon kártalanítani Önt. Őszintén sajnálom, hogy megingattuk a hitét a Billerbeckben, s kérem higgye el, hogy a termékkel kapcsolatos eddigi maximálisan pozitív tapasztalataink alapján kapta a tegnapi elsődleges visszajelzésünket.
Szeretném viszont megnyugtatni, hogy semmiképpen nem a mi stílusunk, hogy egy "kis viszonteladó" kárára rendezzük a szerencsére nagyon ritkán előforduló minőségi gondjainkat, s ezt ebben az esetben sem tettük
volna.
Mindezek után - ha nem tartja nagyon nagy pofátlanságnak a részemről - viszont még szeretném arra megkérni, hogy legyen a segítségünkre a probléma felgöngyölítésében, s juttassa vissza hozzánk azt a bizonyos 2 db plédet (természetesen a mi költségünkre), hogy kiküldhessük Németországba a gyártónak elemzésre. Ugyanis nagyon nem szeretnénk, hogy hasonló esetek még egyszer előforduljanak.
Esetleges szíves közreműködését előre is köszönjük!
Tisztelettel:
kereskedelmi igazgató / Vertriebsleiter
Billerbeck Budapest Lakástextil Kft.
Az utolsó 100 komment: