Tékozló Homár

4 hónapig ingyen vonatozott

2013.05.08. 13:50 | jackyll | 114 komment

Igazi mesebeli történet, amiben kivételesen elég jól járt szupernaiv utas, aki azt hallucinálta, hogy a NAV ingyenes Start Bónusz kártyája azonos a MÁV 250 ezer forintos Start Klub Bónusz kártyájával, ami 2. osztályon korlátlan belföldi vonatozást tartalmaz. Minthogy ez a MÁV-nak sem tűnt fel 4 hónapig, még akkor sem kellett fizetnie, amikor a kallerek megbüntették. Csak most.

2012. november végén váltottam ki a Start Bónusz kártyát a Nemzeti Adó  és Vámhivataltól (NAV). Ezt bárki ingyenesen kiválthatja, aki a feltételeknek megfelel (tartósan munkanélküli, pályakezdő,  stb). Ez a kártya a munkanélküliek elhelyezkedését segíti,  a munkaadó mentesül a munkavállaló utáni járulékfizetés alól. Van viszont a MÁV- nak is egy kártyája Start Bónusz Klub névvel. Ez pedig azoknak jó, akik sokat utaznak.Ezzel a kártyával egy évig díjtalanul lehet igénybe venni az utazást 2. osztályon belföldön, mindezt 150.000 Ft kártyadíjért. A történet a két kártya felcseréléséről szól.

Nekem fogalmam sem volt, hogy létezik két majdnem egyforma elnevezésű kártya, de olyan információt kaptam,  hogy a Start Bónusz k. jogosít az ingyenes utazásra,  gondoltam kihasználom. Eléggé szkeptikus vagyok,  ezért az utazás megkezdése előtt mind szóban (jegypénztár,  menetjegyiroda),  mind írásban (MÁV információ) is megerősítést kértem jogosan használhatom e ingyenesen a szolgáltatást. Természetesen minden esetben az én előzőleg megigényelt (mert még a mai napig nem kaptam kézhez, addig a kiállított igazolással tudtam volna munkát vállalni is) Start Bónusz k.- ról kértem információt. Ezekre minden esetben megerősítő választ kaptam. Az igaz,  hogy az írásbeli válaszukban ők a Start Bónusz Klub kártyáról küldtek információt,  nekem nem tűnt fel. Most mondhatjátok, hogy ezt nagyon benéztem és az én hibámból kaptam büntetéseket, de a történet innen kezd érdekessé válni.

4 hónapig utaztam heti rendszerességgel legalább egyszer lakhelyemtől Miskolcra és vissza.A kalauzoknak mutattam a NAV (!!!) által kiadott igazolást, ami az esetek kb. 80 %-ban elég is volt, a többi alkalomkor meg kellett mutatnom a kinyomtatott MÁV Információtól kapott e-mailt, amit elfogadtak.

Március végén már ez nem volt elég,  de a kallernak most sem az tűnt fel, hogy ez egy teljesen más hivatal által kiállított igazolás,  hanem hogy már régen lejárt az igényléstől számított egy hónap, ami alatt meg kellett volna kapnom a kártyát. Megbüntetett, nem vitatkoztam, hiszen már legalább 10-15 alkalommal utaztam így. Másnap küldtem egy levelet, hogy most akkor mi a helyzet... de nem válaszoltak. Legközelebbi utazásomkor (persze hogy elfogadta a kalauz az igazolást) már személyesen mentem be az ügyfélszolgálatra,  ahol szintén nem tűnt fel, hogy ez nem a MÁV által kiadott kártya. Törölni fogják a büntetést, valószínű félreértés történt - mondták. A hazaúton szintén elég volt az igazolás.Majd egy hétre rá megint megbüntettek, mégpedig nem a NAV papír miatt, hanem, hogy e-mailt bárki tud írni, ráadásul nincs is rajta pecsét!! (mármint az e- mailon :D )

Akkor újra ügyfélszolgálat, de legalább egy hozzáértő embert találtam ott, aki azonnal mondta, hogy ez a kártya nem az a kártya. Nyilván ekkor esett le nekem is,  hogy nem egy dologról beszélünk. Akkor kellett írnom még egy kérvényt, hogy ez és ez történt....félretájékoztattak. Erre egy olyan választ kaptam,  hogy nem jeleztem egyértelműen ki adta ki a kártyát. Mivel nem volt tudomáson róla, hogy a MÁV- nak is van hasonló elnevezésű kártyája, ezt nem tartottam fontosnak.  Ha én félreolvastam a válaszlevelüket, akkor ők is az enyémet... De! Hogy várható el egy egyszerű utastól,  hogy tudja,  ha a MÁV dolgozóinak ( legalább 15 biztos látta ) nem tűnt fel, hogy ezzel a kártyával (igazolással) jogosulatlan vagyok az utazásra? Természetesen nem törölték a büntetést,  viszont a két büntetés helyett csak egy szerepel a levélben. (Vajon miért?)

Beszéltem szakemberekkel is azóta. Van, aki azt mondta örüljek, hogy 4 hónapig ingyen utaztam, meg fizessek, mert a MÁV ellen úgysincs esélyem...de van, aki teljes mértékben nekem adott igazat,  meg hogy hogyan dolgozhatnak olyanok, akiknek nem tűnik fel két papír közti különbség, pedig ez lenne a dolguk..?

Azóta megint írtam egy kérvényt,  most a válaszra várok.....

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazságos 2013.05.08. 14:16:01

Valahogy egy munkanélkülinek nyilván nincs 150 000 Ft-ja kártyát venni.

nyilván

Leadfoot 2013.05.08. 14:16:20

Ez a poszt toló szerintem már lerágta volna a csövet a pisztolyról, mikor kiderül, hogy a Magnumból csak a jégkrém az ehető.

vénszivar 2013.05.08. 14:18:57

@igazságos: Bassza meg, akkor utazhatnék ingyééé? Ha én ezt tudom... Na mindegy, most már maradok a gumikereküknél. A vasutat meg meghagyom a nyomoroncoknak, úgy is drágább, mint az ótó! :)

igazságos 2013.05.08. 14:19:27

@Manyecska: jaja, valami olyasmik

a rendőrök se szeretik őket

ha a diákigazolvány lejárt, csak büntetnek, de ha már a matrica hamis, vagy nem a te kártyáddal mégy, akkor már jönnek a rendőrök is

azoknak meg kisebb bajuk is nagyobb ennél, hogy ilyen ügyekkel is kell törődjenek

rendszerint megrovással zárulnak az ilyen hamis diákmatricás ügyek, hacsak nem csinálsz mellé még valami nagyobb gikszert :D

Atörökk 2013.05.08. 14:21:04

Istenem... Egy újabb agysebész-jelölt...

Manyecska 2013.05.08. 14:21:07

@Leadfoot: belese merek gondolni egy Tisza-cipővel mit művelne..?:)

igazságos 2013.05.08. 14:21:26

@vénszivar: nem, nem viszlek magammal :)

egyébként meg a gyerekülésről nem hallottál még?

de más hátán lovagolva utazni a legjobb! :)

vénszivar 2013.05.08. 14:22:08

@Leadfoot: NA-NA! Az a szerepe szerint, magnum nevezetű színész is ehető! Persze gusztus dolga.
Én inkább a csárli angyalait rágcsálnám szívesen...

Manyecska 2013.05.08. 14:22:36

MÁV-Start, baszod!:)

Manyecska 2013.05.08. 14:23:46

Alpina-csizmát se vegyél.....

igazságos 2013.05.08. 14:24:03

ilyen kártyáról van szó, ha jól sejtem:

www.elvira.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=14b17d446c9951

amúgy rohadtul nem vágom ezt a feláras dolgot

most mi va ezzel???

akinek eddig 90%-os volt, az már csak 85%-os -sal utazhat????

A LEGFELHÁBORÍTÓBB:

Elveszett, ellopott kártyát nem áll módunkban pótolni!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.08. 14:24:04

@vénszivar: te most beszóltál nekem????
Mi van édes, utálsz?

igazságos 2013.05.08. 14:26:32

Azért tényleg pofátlanság teteje, meg botrány, hogy egy 150 000-es kártyát ha elhagyod, akkor kaputt

még a SINOSZ kártya helyett is adnak ideigleneset, vagy ha ellopták, 2-3 ezer forintért pótoltathatod

azért ezt mégis hogy képzelik????

teljesen ledöbbentem most

és még felár is van!

vénszivar 2013.05.08. 14:27:05

@batgirl: Már mióta! Márc. 17. v. 24. óta...:)

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.08. 14:28:10

Fotosopp.

Remélem utólag kifizeti a 4 havi utazások díjait.

vénszivar 2013.05.08. 14:32:41

@batgirl: Amikor (akkor) szóltam, MEGORROLTÁL rám. :):D Azóta is tart?!

igazságos 2013.05.08. 14:37:15

Rohadt drágák ezek a kártyák.

Egyébként akkor letisztáztuk:

A NAV-os kártya úgy néz ki, mint az adókártya, csak világoskékben.

www.hogyankell.hu/START-k%C3%A1rty%C3%A1t_ig%C3%A9nyelni

meg van a MÁV-os kártya, ami meg a fentebb linkelt kép

www.elvira.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=14b17d446c9951

A kettőt keresve sem lehet összetéveszteni, még nekem se sikerült, pedig ilyenekbe én se vagyok toppon.

igazságos 2013.05.08. 14:39:45

Arról nem is beszélve, hogy a NAV-os kártya elvileg:

NEM IS LEHETNE A POSZTERNÉL!!! Mert azt a munkaadó elteszi!!!!!

vénszivar 2013.05.08. 14:40:21

@igazságos: Oszt mibe vagy toppon? Ja a itthoni gyümölcsök éréseinek idejében...

Szólj, ha nem is toppon, de topban leszel.

igazságos 2013.05.08. 14:41:13

@redsea: ja, ebbe teljesen bele lehet zavarodni!!!! :)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.08. 14:44:11

@igazságos: Azért ezt a kalózoknak is illett volna elmagyarázni a MÁV-nál :D

De vaze! Nyomtatook a céges cuccon valami kártyát magamnak, amin van baromnagy MÁV felirat, és mutogatom :D

igazságos 2013.05.08. 14:48:40

@ColT: ugye?

ha nyomtatsz magadnak, az már hamisítvány, akkor elvihetnek a rendőrök

hát csak látod, hogy navos kártya, vagy nem navos

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.08. 14:56:32

@igazságos: Á, amíg elfogadják a kallerek... :D

NAV vagy MÁV... nem mindegy? :D Ha meg azt írom rá, hogy NAV, akkor még a boltban is ingyen vásárolok :D

Manyecska 2013.05.08. 14:57:11

A kaller azt hitte kandi kamera, nem hibáztatom..!:DD

Manyecska 2013.05.08. 14:58:29

@ColT: SMART-kártyát is elfogadnak?? jó hogy nem vette elő.

igazságos 2013.05.08. 15:04:20

@ColT: hát nem, mert egy adókártyát mindenki felismer :)

Manyecska 2013.05.08. 15:08:00

Az agresszív kismalac ül a vonaton. Jön a kalauz:
- Jegyeket, bérleteket!
- NEM KELL!!!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.08. 15:09:41

Nekem egy, a posztolóról elnevezett 'tökfilkó' kártyám van (íme:
www.harmonet.hu/data/cikkek/13000/13493/11.jpg), azt szeretném tudni, hogy American Express-elfogadóhelyeken használhatom-e.
üdvözlettel
az agresszív kismalac
u.i. A mackómnak is van egy, csak az kisebb, és a múltkor véletlenül kimostam a mackómmal együtt. Az is jó?

Manyecska 2013.05.08. 15:11:24

Különben pontosan ilyen mély meggyőződéssel lehet a legnagyobb mocsokságokat elkövetni:D...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.08. 15:11:39

@Manyecska: Két Manyecska jön ki a plázából. Felkiált az egyik:
-Te jó ég, elfelejtettem pisilni!
Mire a másik:
-Nem baj, majd megtanítalak.

Manyecska 2013.05.08. 15:13:00

Agresszív kismalac bemegy a cukrászdába:
- Kérek egy fagyit!
- Milyet? Vaniliásat, kakaósat?
- SOK A SZÖVEG!

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.05.08. 15:14:00

Kedves Poszt-toló, szerintem ezt eltoltad, mert így, hogy bevallottad lámaságod, lehet, hogy még több büntetést rádvernek.

üdv,
-wilson

Manyecska 2013.05.08. 15:15:27

Agresszív kismalac beül egy taxiba.
- Nem zavarja, ha magamban beszélek? - kérdezi.
- Ó, dehogy - válaszolja a sofőr.
- Hozzád meg ki szólt, vazze?
:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.08. 15:17:35

@igazságos: Ki mondta, hogy adókártyát kell nyomtatni? :D

@Manyecska: SMART-ot igen, mert a kártya okosabb, mint a kalauz.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.08. 15:19:27

@Manyecska: Egy Manyecska sétál az erdőben. Látja ám, hogy egy másik Manyecska egy tisztás közepén ül egy csónakban, és veszettül evez. Odakiált neki:
-Pont az ilyenek miatt tart minket mindenki hülyének, mint te! Legszívesebben olyan pofont adnék, hogy a fejed leesne, b+! ...csak kár, hogy nem tudok úszni.

igazságos 2013.05.08. 15:19:31

@ColT: úgy néz ki!

inkább keverek össze két nav-os kártyát mint egy navosat és egy mávosat! :)

nézd meg a képet ott láthatod

Manyecska 2013.05.08. 15:20:34

@agresszív kismalac: DDD szőke nő? Dehiszen én barna vagyok!!:D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.08. 15:21:08

@Manyecska: A minap áramszünet volt a plázában. Öt ember ragadt a liftben.
...meg két Manyecska a mozgólépcsőn.

Manyecska 2013.05.08. 15:22:20

Agresszív kismalac megy az erdőben. Egyszer csak egy apáca jön vele szemben, megfejeli majd azt kiáltja:
- Gyenge vagy, Batman! :DDD

igazságos 2013.05.08. 15:26:10

Agresszív kismalac sétál az erdőben és találkozik a Tündérrel. Azt mondja a Tündér
- Mivel jó napom van lehet három kívánságod.
1.: Adj egy atombombát
2.: Robbantsd fel a világot
3.: Dugd bele a fejed a seggembe
4.: Legyen szaros a seggem
-Ez 4 kívánság
-Kuss!!!!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.08. 15:27:12

@Manyecska: Manyecska kutat a férje zakójában. Talál egy tükröt, belenéz:
-Tudtam, hogy megcsal a szemét, de hogy pont ilyen... szőke nővel!

Manyecska 2013.05.08. 15:28:44

Szőke nő megy haza a hóna alatt egy malaccal. Találkoznak a szöszi barátnőjével:
- Hát ezt meg hol szerezted?
- Tombolán nyertem - mondja a malac.

igazságos 2013.05.08. 15:29:56

Habár már volt:

Agresszív kismalac utazik a buszon. Jön az ellenőr:
-Jegyeket, bérleteket!
Kismalac:
-Nem kérek!!!!

Manyecska 2013.05.08. 15:30:05

@agresszív kismalac: jó, én egyszer felhívtam /majdnem/ mobilon a férjemet hogy itthon hagyta a mobilját....:DDDDDDD Azt vállalom!:DD

Manyecska 2013.05.08. 15:32:49

- Mi az? Tizenöt centi hosszú, barna, és a szőke nők nagyon szeretik?
- Kétezres.
:)))))

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.08. 15:33:05

@Manyecska: És mikor SMS-be' kértél autópálya-matricát akkor a tájékoztató elolvasása után beírtad rendszámnak, hogy ABC-123?

igazságos 2013.05.08. 15:33:50

Egy szőke nő viszi az agresszív kismalacot a hóna alatt.
Találkozik egy másikkal, aki így szól:
- Jaj de édes! Honnan van?
- VETTEM!!! - ordítja az agresszív kismalac.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.08. 15:38:04

@igazságos: Jaja, a NAV kártyát nem jó semmivel összekeverni :D

@Manyecska: :D

igazságos 2013.05.08. 15:38:32

Agresszív kismalac utazik a buszon.
Arra megy egy öreg néni helyet keresve.
- Néni! Le tetszik ülni?
- Igen, nagyon köszönöm!
- És hova?

Agresszív kismalac a vasútállomáson...
-Egy retúr jegyet kérek!
-Hova parancsolja?
-Oda-vissza!!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.08. 15:44:56

Agresszív kismalac bandukol, és közben mormogja:
-Köcsög utca!
-Köcsög autók!
-Köcsög házak!
-Köcsög város! VÁLJON MINDEN KÖDDÉ!!!
...
...
...köcsög köd!

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.08. 16:23:13

@igazságos:

Agresszív kismalac a vasútállomáson...
-Egy retúr jegyet kérek!
-Hova parancsolja?
-Hova, hova, hát ide vissza!!

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.08. 16:28:50

@ColT: "Nyomtatook a céges cuccon valami kártyát magamnak, amin van baromnagy MÁV felirat, és mutogatom"

Nagyon kezdő vagy barátom. azzal rögtön lebuksz.

Szóval az a lényege a dolognak, hogy nem a kártyát mutatod a kallernak, hanem baromi hivatalosnak tűnő IGAZOLÁST arról, hogy most készítik a kártyádat. Négy havonta nyomtasd új dátummal.

igazságos 2013.05.08. 16:58:16

@atpijkamo: így van, eredetileg kalózkártyát kell venni, ami ugyanúgy néz ki, mint egy eredeti

ehhez viszont látni kéne egy eredetit is, hogy a szám stimmeljen rajta

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.08. 17:01:48

@igazságos: Nem kell semmilyen kártya, semminek nem kell még csak hasonlítania se. Mindössze legyen az igazolás hivatalos kinézetű.

vénszivar 2013.05.08. 17:03:37

@igazságos: Az unoka öcsémnek van kalózos kártyája...

igazságos 2013.05.08. 17:10:11

@atpijkamo: minden ilyen esetben azonnal rendőrt hívnak

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.08. 17:12:10

@igazságos: Mosse hívtak rendőrt. Olvasd már el egyszer a posztot, szívem!

Tiborfalvi Tibor 2013.05.08. 17:44:33

"Hogy várható el egy egyszerű utastól, hogy tudja, ha a MÁV dolgozóinak ( legalább 15 biztos látta ) nem tűnt fel, hogy ezzel a kártyával (igazolással) jogosulatlan vagyok az utazásra?"

Úgy, hogy mondjuk kicsit számolsz, kicsit sem tűnt fel, hogy 1 évig ingyen utazol egy pártízezer forintos kártyával? atyaég. És utána még hüppög, mert megbüntették a csúnya ellenőrök... Gondolom ilyen jóhiszeműen veszed a feketepiacról a többszázezer forintos biciklit is tízér', biztos a másik tudja rosszul.

Németh András 2013.05.08. 18:13:47

Ez egy nagyon jó sztori, és ha igaz is akkor meg hihetetlen hogy hogyan nem tűnt fel egy ellenőrnek sem hogy nem az Ő igazolásukról van szó :D

De a legjobb hogy itt egyesek mennyire nem értik a sztori lényegét, végeredményben ha azt veszem hogy az idei irogatók is emberek, meg a kallerek is azok, sőt a mintavétel végeredményben azonos emberanyagból történik, akkor már értem hogy hogy a francben nem tűnt fel senkinek 4 hónapig a dolog.

A legmókásabb hogy a poszttoló végeredményben nem hamisított semmit, sőt nem is akart senkit átverni, szóval tényleg nem igazán lehet komolyan büntetni (visszamenőleges kifizettetés meg ilyenek). Viszont aznapra amikor kiderült a sztori szerintem lazán büntethető lenne. Ez a flretájékoztattak sztori nekem sántít. Én pl veszek egy színházbérletet, és felhívom a vasutat hogy lehet-e bérlettel utazni, persze hogy rávágják hogy lehet. És ezután ha mutatom és a kaller ezt kiszúrja akkor megbüntet hogy nincs jegyem és kész. A poszttoló örüljön az ingyenutaknak az utolsóért járó büntit meg fizesse ki és kész, habár lehet hogy igaza van ha négy hónapig ilyen tök volt a máv akkor lehet hogy bejön neki az élet és a büntit is törlik :D

England win The Ashes! 2013.05.08. 18:14:30

Az már volt, hogy "utazik a vonat az agresszív kismalacon..."?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.08. 19:06:29

A NAV-kártyával csak a NAV vasúti hálózatán utazhatsz, viszont a MÁV hálózatán való utazáshoz mindenképpen MÁV-kártya kell!

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.08. 20:22:23

@vénszivar: mért veszed? kérj a navtól benyókártyát.

vénszivar 2013.05.08. 20:33:33

@Babette_: Tudtam, hogy nekem nem jár! Nagy, bazi nagy családban élek...

dani27bpbp 2013.05.08. 21:06:20

A posztoló helyében én kussban maradtam volna, befizettem volna a büntit és tovább utazgattam volna. Ha egyszer-egyszer megbüntetnek, akkor is megéri.

Battenfeld 2013.05.08. 21:39:16

"hogy hogyan dolgozhatnak olyanok, akiknek nem tűnik fel két papír közti különbség, pedig ez lenne a dolguk..?" Vasutasként bennem is felmerült ez a kérdés.

igi1 2013.05.08. 23:31:45

@dani27bpbp: általába ilyenkor a kaller a papírt is elveszi

bizonyítékként

@vénszivar: adózol???? JézusMáriaSzentJózsef!!!!

igi1 2013.05.08. 23:33:26

@atpijkamo: ez konkrétan nem szerepel

szóval lehet! :)

amúgy meg, ha nemcsak a kallernak hanem a poszternek se tűnt fel, akkor hülyékből áll a világ?????

England win The Ashes! 2013.05.08. 23:43:46

@igi1: " ha nemcsak a kallernak hanem a poszternek se tűnt fel, akkor hülyékből áll a világ?????"

Röviden: igen.

England win The Ashes! 2013.05.08. 23:44:53

De lefogadom, a HSH kalauza észrevette volna. :)

TiZ 2013.05.09. 06:20:46

Agresszív kismalac belesik egy verembe. Jön a róka és így szól.
- Várj, hozok egy létrát.
- NEM VÁROK!

Agresszív kismalac ül a diófán. Jön a róka és megkérdezi.
- Mit csinálsz?
- Cseresznyét eszek.
- De ez egy diófa...
- NA ÉS! HOZTAM MAGAMMAL!

Manyecska 2013.05.09. 06:29:34

Üdvözlégymária, malaccal terhes..

Bálintka. 2013.05.09. 08:20:11

Mintha nagycsaládos jegyet (90% kedvezményű) váltanék magamnak és a három örökbefogadott gyerekemre. Aztán én lennék felháborodva, mert a kalauz szerint a kutyáim nem számítanak az én gyerekeimnek, így váltsak 3 pótjegyet az állatokra, magamnak egy teljes árut, és 4 büntetést.

A MÁV helyében én visszanyomoznám, hogy hányszor utazott emberünk jogtalanul, és mindegyik utazást egy egy büntetéssel honorálnám.

England win The Ashes! 2013.05.09. 08:25:26

@Bálintka.: "A MÁV helyében én visszanyomoznám, hogy hányszor utazott emberünk jogtalanul, és mindegyik utazást egy egy büntetéssel honorálnám."

Na te aztán magyar vagy. :)

Bálintka. 2013.05.09. 08:45:30

@Dr Jozef Vengloš: Hátha egyszer neki áll feljebb, pedig lapítania kéne. Idióta.
Ez olyan részemről mikor a szórakozóhelyről kitessékelik a tajtékzó részeget. "idáig elviseltünk, de most már húzzál a vérbe". Ha ennek ellenére visszamenne, panaszt akarna tenni, elriogatná a sorban álló vendégeket, akkor jönne a csúnyább megtorlás. Verés, Dunába lökés, Csepeli erdőben elásás, stb.

hot-spot (törölt) 2013.05.09. 09:32:33

MÁV-hoz is csak a maximum 60-as IQ a megengedett a kalauzoknál.
A BKK is dettó ugyan ez.:)

Daniel W. Mcload 2013.05.09. 10:22:10

@igazságos: Hát nézd, én azoktól sem rettegek. Azt hiszem egyszer 3000 forinttal sikerült túljárni az eszükön, ami még mindig kevesebb volt, mint a jegyárkülönbözet + a büntetés amit ki akartak szabni. Szóval have fun, illetve had fun. :)

Panelproli 2013.05.09. 11:19:04

Lidőlben bárki nyomtathat magának plasztik kártyát bármilyen szöveggel. Most kezdek keresgélni, melyik légitársaság színe a kék-sárga, aztán nyomtatok egy beszállókártyát.

Panelproli 2013.05.09. 11:20:54

@Bálintka.: A tajtékzó részeget is csak akkor verik hátba amikor tajtékzik és részeg. Nem akkor, amikor elmeséli, hogy előző nap berúgott!

Manyecska 2013.05.09. 11:33:41

@Panelproli: ezt már eljátszotta a Frank William Abagnale is!:D milyen jó kis film volt..

Panelproli 2013.05.09. 12:19:03

@Manyecska: Én inkább mint utas szélhámoskodnék, pilótaként beláthatatlan következményekkel járó helyrehozhatatlan károkat bírnék okozni!

Bálintka. 2013.05.09. 12:46:15

Pár éve mikor még bkv-ztam, volt egy időszak, mikor szó szerint elfelejtettem, hogy lejárt a bérletem. Bárhol kérték a bérletet, csak felmutattam, és mentem is tovább. A második ingyen hónapban azonban az egyik ellenőr kérte az igazolványaimat is, mert ő tudott olvasni is, és szólt hogy lejárt a bérletem. Bár nem tetszett neki, de inkább leszálltam a következő megállóban, és elsétáltam.
Pár napra rá aztán mégsem pereltem be a BKV-t, mert előtte senki nem vette észre a hibámat.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.09. 12:56:12

@Bálintka.: "mégsem pereltem be a BKV-t, mert előtte senki nem vette észre"

:))

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.05.09. 13:43:01

Most ugye nem mondjátok komolyan, hogy ebből a posztból nem jött le a kártyák kinézetét látva elsőre mindenkinek hogy trollkodás... mikor egy fél mm-rel odébb felragasztott diákmatricáért is rendőrt hívnak... ne szórakozzunk már...

Manyecska 2013.05.09. 14:46:28

@Bálintka.: ja, én is jártam már így. Két hétig...:D És nem szólt senki..

metal · http://electric.blog.hu 2013.05.10. 08:38:32

@Bálintka.: Amíg bkv-ztam csináltam egy egyszerű tesztet. Az új bérletet mindig a régi mögé tettem be, így elsőre úgy látszott, nincs bérletem, ha szóltak elnézést kértem, és megmutattam a jót. Kb. 3-4 havonta volt olyan ellenőr, aki szólt. A legtöbb meg se nézte igazán.

Llew 2013.05.10. 11:09:51

Persze, hogy nem tűnt fel nekik. NAV vagy MÁV majdnem ugyan úgy néz ki. Nem várhatod el egy kalauztól, hogy minden betűt ismerjen.

2013.05.11. 19:14:58

Egyébként nem értem, hogy ha a diákok kapnak kedvezményt, meg a nyugdíjasok kapnak kedvezményt, akkor a munkanélkülieknek miért kell teljes árú jegyet váltaniuk? Legalább annyira rászorulók ők is, mint az előző kettő, ha nem jobban...

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.05.13. 16:58:23

Hülye posztoló!
Inkább fizetted volna be a büntit szépen csendben és örültél volna neki, hogy 4 hónapig ingyen utaztál. De ehelyett idejössz verni a melled?
süti beállítások módosítása