Naiv ügyfél halmozottan speciális gyereknapi meglepetésben részesült, amikor mozgáskorlátozott gyermekét kitiltották az Oxygen Wellness játszóházából, miután apukája megreklamálta, hogy a többi gyerekkel szemben miért csak feleannyi időt maradhat bent. Az első vérlázító beszélgetés még a másfél órás korlátozásról szólt:
„Jó napot, ön a Levente apukája? Én az igazgató vagyok, és a kolleganőm jelezte, hogy nem fogadja el a döntést”
„De jogom van tudni, hogy miért diszkriminálják. Miért diszkriminálnak engem? Pontosan ugyanannyit kell fizetnem a jegyért, a bérletért, de az én gyerekem csak fel annyit maradhat a játszóházban, miért?”
„Én ezt nem mondtam, hogy nem fogadom el, csak azt, hogy felháborítónak tartom. Nem értem, milyen alapon diszkriminálják a gyereket, semmi rosszat nem csinált, semmi probléma nem volt vele, legalábbis nekem nem jelezték.”
„Menjünk be az irodába. ...A pedagógusaink jelezték. ” -ablak nélküli helyiségbe vezetett, ahol íróasztal mögé ült.
„De mit?”
„Teljesen mindegy, nincsenek ilyen gyerekekre felkészülve…”
„Milyenekre?”
„Ilyen speciális…”
„Speciális nevelési igényűekre?”
„Pontosan”
„De hát mi történt?”
„Teljesen mindegy, a tulajdonos ezt a döntést hozta”
„Ez nem diszkrimináció. A többi központunkba be sem engednek ilyen gyereket. Nekünk sem kellett volna beengednünk.”
„Köszönöm, hogy eddig beengedték”
„Szívesen.”
„Akkor tudomásul veszem, csak azt kérem, hogy adja ezt írásba”
„Természetesen. Postán elküldjem,vagy bejön érte holnap?”
„Majd valamikor bejövök érte,amikor legközelebb jövünk”
Aztán amikor visszamentek, már be sem engedték őket az Oxygen Wellnessbe:
„Nos, sikerült kinyomtatni a levelet?”
„Nem, de már más helyzet van. Sajnos rossz hírem van, olyan döntés született, hogy nem mehetnek be.”
„Miféle döntés? Legutóbb abban maradtunk, hogy másfél órát maradhatunk bent, kértem, hogy ezt adja írásba”
„Én ilyet nem mondtam.”
„De bizony mondott”
„Nem, én azt mondtam, hogy továbbítom a főnökeim felé, és a tulajdonos úgy döntött, hogy megváltoztatta a házirendet. Az új házirend szerint pedig nem jöhetnek be” – a gyerek már kiabál.
„Miért hazudik a szemembe? Legutóbb azt mondta, hogy a tulajdonos döntése szerint csak fele annyi időt lehet Levi bent, mint mások”
„Nem, én ilyet nem mondtam. Azt mondtam, hogy továbbítom a felettesem, a tulajdonos felé”
„Mit továbbított a tulajdonos felé, a tulajdonos döntését? Vagy az Ön döntését?” "Ez nem az én döntésem" – közben visszamegy az irodájába, majd előjön egy frissen nyomtatott papírlappal. „ Az új házirend értelmében ő nem jöhet be”
„Milyen új házirend? Hol van ez kitéve? Kizárólag nekünk nyomtatott egy házirendet?”
„Nem, a tulajdonos megváltoztatta a házirendet, eszerint ilyen speciális… gyerek… nem jöhet be”
Állítólag elképzelhető, hogy nem csak az Oxygen Wellness volt gerinctelen féreg, hanem egy empatikusabb szülő szólt be a kisfiú miatt a vezetőségnél. Gratulálunk az összes tajparaszt résztvevőnek, szégyelljétek magatokat!
UPDATE: Az Oxygen Wellness a kommunikációs hibáért elnézést kér, de nem változtat a házirendjén:
Örömmel fogadjuk, hogy lehetőségünk nyílik a saját álláspontunkat is ismertetni az ügyben. Reméljük, hogy Oxygen Wellness Kft. alkalmazottai által átélt és előadott eset más megvilágításba helyezi a történteket, hiszen mindig is távolt állt tőlünk a diszkrimináció, ezzel az indíttatással hoztuk létre a játszóházat is.
A játszóházban szakképzett óvónők dolgoznak, egy műszakban egy személy, akik tökéletesen felkészültek a gyermekek ellátására, szórakoztatására. Mindazonáltal amikor Fábián Úr az első alkalommal kitöltött regisztrációs lapján jelezte, hogy kisfia, Levente speciális nevelési igényű, óvónőnk úgy döntött, hogy jó szándékára, empátiájára és szakértelmére alapozva örömmel elvállalja a kisfiú felügyeletét is – miközben Fábián Úr a recepciónál várakozik. Leventével – ahogyan az édesapja is leírta – nem voltak magatartásproblémák, viszont éppen mozgáskorlátozottsága miatt állandó figyelmet és segítséget igényelt. Ezt viszont még a legjobb szándékú óvónő sem tudta anélkül megtenni, hogy a játszóházban tartózkodó – esetenként 12-15 gyermek – ne lássa ennek kárát. (Fábián András maga is leírta, hogy neki is problémát okoz egy húszkilós gyermek emelgetése, ez természetesen fizikailag is megterhelést jelentett az óvónőnek, aki ezáltal a többi gyermeknek sem tudott kellő figyelmet szentelni. Ez a fajta kényszerű figyelemhiány tehát mindenképpen veszélyeztette a bent játszó gyermekeket. Éppen ezért az óvónők többször jelezték szóban az édesapának, hogy a gyermeke felügyeletét nem tudják összehangolni a többi gyermek ellátásával.) Ez a tény irányította a figyelmünket a korlátozott lehetőségeinkre, és arra, hogy egységesítenünk és konkretizálnunk kell a szabályozást.
Mindezen tapasztalatok birtokában, többszöri látogatás után vontuk le azt a konklúziót, hogy nem vagyunk felkészültek speciális nevelési igényű gyermek ellátására. Beismerjük, hogy jobban végig kellett volna gondolnunk, hogy alkalmasak vagyunk-e egy ilyen feladatra. Akkor jártunk volna el helyesen, ha amint nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy Levente teljes és kizárólagos felügyeletet igényel, azonnal jeleztük volna az édesapa felé írásban is, hogy erre nem vagyunk felkészülve, nem tudjuk megoldani. Ezért a kommunikációs hibáért elnézést kérünk! Rendkívül fájlaljuk, hogy Fábián Andrást ilyen mélyen érintette az eset, de reméljük, a fent leírtak ismeretében elfogadja az álláspontunkat.
Oxygen Wellness Kft. vezetősége
2013. május 29.
Az utolsó 100 komment: