Szabinak több mint egy hónapjába telt, amíg kiderítette, hogy a Tesco rossz helyre küldte szervizbe a fényképezőgépét, azért nem csináltak vele semmit. Az igazi mulatság csak ezután jött, amikor kártérítést kért, és eleinte úgy tűnt, hogy hajlanak rá, aztán elrepült két óra és semmi:
2012.05.21.-én vásárolt fényképezőgépem, már másodszor- 2013.04.04.-én - vittem vissza garanciában ugyanazzal a hibával a mélyen tisztelt miskolci NAGY Tesco áruházba. Természetesen újból elfogadtam a javítást, nem ellenkeztem, nekem is jobb ha minél hamarabb használhatom. Egyébként kb. 2-3 hetet ígértek. A géphez egész jó árérték arányban, árleszállítással jutottam hozzá. Panasonic Lumix FS30 8x optikai zoom, 14 mp. 2013. május 5.-én személyesen érdeklődtem, amire azt a választ kaptam, hogy másnap (hétfőn) de. felhívnak, hogy hol tart a javítás. ,,Miért nem néz utána most?” Azért, hogy sürgetőnek érezzék a dolgot közöltem, hogy elég kellemetlen ha az ember nem tudja megörökíteni 11 hónapos gyermeke fejlődési szakaszait, pl. az első felállásokat, lépéseket. Ígéret szerint hívtak is, bár azzal az indokkal, hogy ahhoz hogy tovább fusson a javítás menete, keressem meg a blokkot és diktáljam be nyugta számát. ,,Mi van?” Hiszen a blokkot nyilván le kell adni a jótállással. Szerény személyem is dolgozott már kettő teljes évig hasonló, minimálbérért foglalkoztató milliárdos árbevételt produkáló cégnél. Visszatérve az eredeti témához a blokkal kapcsolatban kértem még aznap du. -ra visszahívást, de már itt gyanúsnak tartottam, hogy totál hülyének akarnak nézni. ,,Ha tőlem kérik a blokkot, akkor hol tarthat a javítás, egyáltalán mit tudnak a gépemről?” A visszahívás természetesen nem történt meg, ezért még ismét nekem kellett befáradnom 6 nappal később, immáron másodszor saját benzinköltségemen.
Mondanom sem kell a termék még ekkor sem volt kész, ill. semmi konkrétat nem tudtak mondani, így felháborodva megoldást kértem. Abban állapotunk meg, hogy csereutalványt kérnek, intéznek. Ezúton is ígértek másnapra – 2013.05.13.-ra - egy visszahívást. Ekkor már az a hölgy hívott aki felvette eredetileg a jegyzőkönyvet sűrű bocsánat kérések közepette és pár nap türelmet kért míg a csereutalványt elintézik.
Ebből a pár napból pontosan kettő hét lett, így 2013.05.27-én hívott, amikor közölte is, hogy végül is azért tartott ilyen sokáig a javítás, mert nem is jó szervizbe küldték a gépet és csak annyi probléma van, hogy a gyártó nem engedte a csereutalvány kiadását, hiszen a termék még javítható. Megint hülyének néztek!
Azért megnyugtatott, hogy nincs baj mert már itt van a termékem, elvihetem, kicserélték az objektívet. Ráadásul még úgy állította be a dolgot, hogy még szinte köszönjem is meg, hogy a szerviz megjavította a gépet ingyen, mert valami belefolyt. Biztosan állíthatom, hogy kizár dolog, hogy belefolyt bármi is, hiszen minden egyes esetben ha nem használtuk a gépet tokban, elzárt, száraz helyen tartottuk,! Egyébként ezt a gép állapota is tanúsítja, hiszen még egy karcolás sincs rajta. Kérdem én! ,,Garanciálisan javítanak valamit ingyen ha a fogyasztó hibájából történik a meghibásodás?” Ugyan már! Tudomásom szerint a gépemben van bizonyos nedvesség érzékelő indikátor, ami azonnal elszíneződik ha a terméket nedvesség éri. Az utólagosan kikért munkalapon csak az szerepel, hogy belefolyt valami, ez akár fényképpel, vagy bármilyen formában nincs bizonyítva. Mondva csinált indok. Már megint hülyének néztek!
Tesco áruházunk nem megfelelően kezelte a javítás menetét, nem ,,törekedtek” arra, hogy minél gyorsabban intézzék a javítást, főleg úgy, hogy 1 hónapot pihentették is egy másik szervizben a terméket. Egyébként jogszabály nem írja elő a javítás határidejét, azt viszont igen, hogy törekednie kell a hiba mielőbbi kijavítására, főleg a termék használatának fontosságát figyelemben tartva. Nekem ez nem úgy tűnt, mint akiket sürget a dolog. Magasról leszarták, csak az időt húzták, hogy azt az egy hónapot valahogyan kimagyarázzák úgy, hogy az nekem ne legyen feltűnő, bosszantó. Ráadásul tudták is, hogy miért fontos számomra a fényképezőgép, melyet előző beszélgetéseink során nyugtáztak, elismertek,megerősítettek. Ezt lényegesen hátráltatta a forgalmazó sőt érthető türelmességem miatt vásárolnom is kellett azonnal használtan ugyan 15 ezer Ft-ért egy másik gépet,ami mellesleg közel sem tudja az eredeti gép paramétereit, de időközben meg is történt amitől ,,tartottam”, kisfiam megtette már szinte járásnak nevezhető lépteit. Ezáltal szükséges plusz kiadásba kényszerítettek, amit nyilván megengedhetek magamnak, kíváncsi voltamki és hogyan fogja nekem megtéríteni, kompenzálni.
És akkor a végkifejlet…
Ezen felbuzdulva úgy döntöttem, hogy ugyan bemegyek a gépemért, de valamilyen ügyfél elégedettség címén kárpótoljanak. Időm, pénzem áll a dologban. És most jön a hab a tortán. Azonnal kértem a műszaki cikk osztály világvezetőjét, mire a csákó maximális figyelmet fordítva rám lehajtott fejjel, nem túl kellemes hangsúllyal kérdezi. ,, Minek?” Gondoltam én is hasonló stílusban válaszolok. ,,Csak!” Minden energiáját belefektetve, felhajtja fejét, másodszorra is rám néz, hirtelen egy Rubint Rékás tekintet néz vissza rám. Időközben felismert, hiszen már beszéltünk előtte. Ő volt aki a csereutalvány kikérését elsősorban elindította. Telefonál. ,,Máris jön.” 10 perc múlva odajön a csaj, aki az egész javítási tortúrát szerinte kellő figyelemmel és odafigyeléssel elkezdte. Csak a gépemet küldte 1 hónapos Wellness pihenésre rossz szervizbe. Közben mosogatta magát. Még 15 perc elteltével befutott az általam kért hapsi, mire azzal kezdte, hogy ő nem tud semmit intézni, ő nem kompetens személy és a Panasonic tehet róla stb, stb ,stb meg egy kis blablabla. ,,Na itt álljunk meg”- mondtam és egy 10 perces levegővétel nélküli ordítós monológba kezdtem. Fejből elmondtam neki az ügyre vonatkozó összes jogszabályt, amire köpni-nyelni sem tudott, sőt pánikos tekintetéből és hallgatásából azt vettem ki, ,, Bassza meg ez tényleg tudja mit beszél, most mit tegyek." Gyakorlatilag egy gyorstalpaló tanfolyamot tartottam, arról amit neki a 6 hónapos OKJ-s képzésben nem oktattak le.Körül is állta a hasonló képességű és rendkívül segítőkész másik két kollegája.
Azt mondja. ,,Felhívom az igazgató helyettest.” 10 perc konzultálás után azzal a remek ötlettel állt elő, hogy visszafizetik az árát. Azzal én miért járnék jól? 21E Ft-ért még egy szar olympus gépet sem veszek! Illetve elmagyaráztam a nagy tudásúnak, hogy nem a géppel van bajom, számomra a paraméterei minden igényemet kielégítik. Egy laza fejszámolással kiszámoltam neki, ahhoz, hogy ne járjak rosszul adják ki a javított gépemet és 10 E Ft vásárlási utalványt. Mivel két gép nem kell, a másikat 5 E Ft bukóval eladom 10E-ért , csak hogy attól minél hamarabb megszabaduljak és ne álljon benne a pénzem, így 20 E Ft bevételem lesz, 15 E Ft-os befektetéssel. Ezáltal marad 5 E Ft ,,hasznom” kárpótlásként, aminek a fele már előzőekben elment benzinre a többszöri bejövetel miatt. Egyébként szarul járnak, mert ha visszaadják a gép árát az nekik 100%-os veszteség. Olyan mintha 21E-et odaadnak egy vásárlónak a gépet meg kibasszák a kukába. Hacsak nem árusítják ki a gépem, amit szerintem nem tehetnek meg. A vásárlási utalványt meg bár nem szívesen, de levásárlom ott.
Elkezdtünk Áll az alkut játszani, mire mondtam ,,Gundelnak” adja már ide az igazgató urat, merek én vele is ordítani, darab-darab. Erre elment, hogy hamarosan választ kapok. 20 perc után üzente, hogy ,,nem áll az alku”, még csak az orcáját sem merte visszatolni. No akkor úgy voltam, hogy vásárlók könyve, békéltető testület stb, majd ők elintézik.
Bele is írtam, amikor egyszer csak csörög az ügyet intéző hölgy telefonja, hogy pontosan milyen kártérítést is szeretnék. No lám itt Big Brother is van, úgy tűnik ezek azt hitték, hogy csak fenyegetőzök a fogyvédőkkel. Vajon meglátták, hogy nem? A csaj beszól ,hogy ,,döntsem el hogy mit akarok mert felmegy az agyában a vér”. Elnézést és az én kurva anyám! Két infós egy világvezető, egy igazgató helyettes és egy igazgató nem tudja eldönteni 10E Ft sorsát. Majdnem meg kellett várnom, hogy az alapító tagot exhumálják és kikérjék a véleményét, beleegyezését adja az amúgy a 10-es kasszánál egy tized másodperc alatt jelentkező bevétel sorsát. Hát harmadszor ugyan, de elmagyaráztam még egyszer, mire megkönnyebbülten közli hogy jól van, elfogadható a kérésem.
Ezután Vásárlók könyve áthúz, további ügyintézés, papírózás, gép vissza, utalvány előkészítve, amikor is újabb telefon. Alku lefújva. Na megkérdeztem, hogy,, ezt tudják- még fokozni?” Mire a csaj viccesen. ,,Igen tudjuk!” Ergo, minden érőfeszítésem ellenére tényleg hülyét csináltak belőlem! Nem tudom, szerintetek ezt hobby szinten csinálják? Ez a legutóbbi ügyintézés is mellesleg 2 órát vett igénybe, ami ha rajtam múlott volna - a mellé beszédet és az egymásra mutogatást mellőzve - negyed óra alatt megvan. Fejben már teljesen átírtam az orális sex definícióját, véleményem szerint ez meríti ki a szopás, szopatás teljes körű megfogalmazását.
Újból össze kellett firkálnom a vásárlók könyvét, kurvára tele lett a tököm, a gépet otthagytam, úgyis 5 évig meg kell őrizniük, addig míg a bíróság el nem intézi fényképezgetek a 15 E Ft-os használt szarral.
Az utolsó 100 komment: