Tékozló Homár

A legabszurdabb számítógépszerviz?

2013.07.12. 10:50 | jackyll | 136 komment

Gábor laptopját 3 hónap alatt sem sikerült megjavítani az EC-CO Kft-nél. Makacs alaplap-hiba jelentkezett, amit ugyan 38 ezer forintért "megjavítottak", de azonnal újra jelentkezett. A második javítás után elismerték, hogy az alvállalkozójuk lehet, hogy nem is csinált vele semmit. A harmadik javítás helyett naiv ügyfél kipréselte belölük a pénze nagyobb részét, csak a bevizsgálási díjat bukta be:

Prózai Szomszédok-epizódnak indult az alábbi történet, de hamarosan Monty Python-jelenet lett belőle. Laptopom egyik reggel nem indul, ventillátor pár másodpercenként felbúg, de se kép, se hang, a monitor fekete, de más monitoron ad képet: tipikus alaplap-hiba. Elviszem a szervizbe (EC-CO Kft.) 2013. április 11-én. Megnézik, mondják, ez valóban alaplap-hiba, és elküldik az alvállalkozójukhoz, aki az alaplapos hibákat javítja. Három hét múlva hív a szerviz, hogy az alvállalkozójuk szerint is alaplap-hiba, 38.100,- forintért megjavítják, kérem-e a javítást, szerintük még megér ennyit beletenni a gépbe. Kérem a javítást. 2013. május 6-án átveszem a gépet, a szervizben még bekapcsol. Otthon már nem indul, a ventillátor pár másodpercenként felbúg, de se kép, se hang, a monitor fekete, de más monitoron ad képet: tipikus alaplap-hiba – újra.

Visszaviszem pár nap múlva (május 17.), kérem a garanciális javítást, ugyanis fél év garanciát vállaltak rá. Azt mondj a szerviz (EC-CO Kft.), hogy ez bár újra alaplap-hiba láthatóan, de nem biztos, hogy garanciális, mert lehet, hogy az alaplapnak egy „másik hibája” jött elő, de még aznapra visszahívást ígérnek, hogy mi a hiba újabb oka … és innentől válnak érdekessé a dolgok…

Másnap nem hívnak, sem a következő héten, ezért én hívom őket, hogy mi van már. Mondják, nem tudják, de jövő héten hívnak már biztosan. Nem hívnak jövő héten sem, újra én hívom őket: jövő héten hívnak – ígérik újra. És így megy egy hónapon át.  Közben egyszer sürgető e-mailt is írok, válasz nem jön. A gép június 24-re „készül el”. Átveszem a gépet, elismerik, hogy újra „alaplapos” volt és hogy igazából nem tudják, csinált-e vele valamit egyáltalán az alvállalkozó. A gép a szervizben még bekapcsol. Otthon már nem indul, ventillátor pár másodpercenként felbúg, de se kép, se hang, a monitor fekete, de más monitoron ad képet: tipikus alaplap-hiba - újra.

Július 11-én visszaviszem a gépet újra a Fillér utcába a szervizbe, a garanciális javítás garanciális javítására.  Mondom, hogy többet már nem hagyom náluk a gépet, mert nem akarom, hogy megint másfél hónapra eltűnjön egy fekete lyukban és nem is bízom abban, hogy meg tudják javítani. És természetesen kérem vissza a munkadíjat.

a)  Szerviz munkatársa hosszan egyeztet a főnökkel: az a megoldás születik, hogy visszaadnak 10.000,- forintot a 38.100,- forintból, arra hivatkozva csak ennyit, mert „ezt nekünk sem fogja visszafizetni az alvállalkozó.” Mondom, hogy ez engem nem érdekel, én nem az alvállalkozóval állok jogviszonyban, hanem velük. Kérem tőlük a teljes munkadíjat újra.

b) Azzal védekeznek, hogy a két hibajelenség nem pontosan ugyanaz volt, ezért örülhetek, hogy másodszorra „megjavították” garanciálisan. Mondom, hogy egyrészt nem javították meg, másrészt a munkalapon is az szerepel, hogy a gép már járt náluk „ugyanazzal a hibával”. Mondom, hogy a szervizvezetővel szeretnék közvetlenül beszélni.

Szervizvezetővel is lefolytatom a) és b) pontban írt beszélgetést és kérem vissza a teljes összeget. Szervizvezető azt mondja, hogy visszaadja ő a teljes összeget, de akkor itt kell hagynom a gépet, hogy „elrontsa”, hogy „egyáltalán ne működjön”, mert szerinte a legutóbbi szereléskor „azért egy kicsit jobb lett” és „ezzel lennénk egálban”. Ezt a megoldást kikérem magamnak, felhívom figyelmét, hogy a gépet ennél jobban már nehéz lenne elrontani, mert az nem jó és figyelmébe ajánlom a szervizben kint díszelgő „Minőségbiztosítási Politikánk” elnevezésű okiratot, ami az ügyfelek gyors, hatékony, szakszerű és udvarias kiszolgálásáról regél. Közben megjelenik másik két ügyfél, ők már három hónapja várnak a gépükre és szintén sokadszorra hozzák vissza újabb és újabb javításokra.

Már 50 perce megy a vita, asszertív ember lévén felajánlom, hogy elengedem a bevizsgálás díját (3.810,- ft), csak hogy moccanjon a holtpontra jutott tárgyalás. Szervizvezető siránkozik, hogy ezt neki az alvállalkozója nem fogja visszafizetni, én mondom, hogy engem ez nem érdekel. Megvilágítom neki a jogviszonyunk helyzetét (vagyis hogy én velük állok jogviszonyban), és megkérdezem, hogy ő mit tenne, ha mondjuk az autóját nem javítanák meg sokadszorra a szervizben arra hivatkozással, hogy az az alvállalkozó hibája, vajon ő ilyen érvre visszakérné-e a javítás díját vagy sem? Jogászként szívesen mesélnék nekik az e helyzetet a jogban rendező „A hibás teljesítés” elnevezésű jogintézményéről (Ptk. 305. §-311/A. §), de bízom abban, hogy megértik a „képes beszédem” is.

Szervizvezető megpróbálja bekapcsolni a gépet, ő is konstatálja, hogy az nem működik, csak a ventillátor búg. Megtörni látszik. Közben a másik két panaszkodó ügyfél ígéretet próbál arra vonatkozóan kicsikarni, hogy három hónap után legalább tájékoztatást kaphatnak arról a jövő héten, hogy mikorra lesz „kész” a gépük.

Szervizvezető visszafizeti a munkadíjat (38.100,- ft) mínusz a bevizsgálási díj (3.810,- ft). Búcsúzóul siránkozik, hogy ezt neki ezt az alvállalkozója nem fogja visszafizetni. Én erre azzal válaszolok, hogy elment három hónap, kifizettem 3.810,- ft-ot és a gépem se javult meg. Szervizvezető utoljára még kifejezi abbeli reményét, hogy esetleg egyszer újra igénybe veszem a szolgáltatásaikat. Biztosítom róla, hogy bizalmam – a történtek ellenére – töretlen.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hobbitroll 2013.07.12. 11:33:30

@vén szivar: nem a porzsákot te eszehagyott. A porszívót! :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.12. 11:41:37

@hobbitroll: "sufnituning megoldás"

És? Működik töb mint egy éve. Ha megint elromlik, megint megsütöm.

Ádám 2013.07.12. 11:41:55

@hobbitroll: Húúúúú, még jó, hogy itt vagy :P

P.Boby 2013.07.12. 11:42:16

Garanciális javításban mi kerül 38.100 Ft-ba?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.07.12. 11:42:41

@Zoan11: Laptopban annyira nem gyakori. Inkább az a valószínű, hogy BGA-s lett, levették-visszarakták a kontaktos BGA-t, aztán mikor kiderült, hogy elbénázták, akkor végre kicserélték a lapot (ami kb. 10-15 ropi lehetett :D )

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.07.12. 11:44:03

@atpijkamo: Nem jó hosszú távra. Illetve magadnak OK, de szervizként inkább ne. A "leveszed-visszateszed a BGA-t" megdoldás is csak akkor jó, ha amúgy fasza a chip, és rendes cuccal, hozzáértő ember csinálja.

hobbitroll 2013.07.12. 11:44:53

@atpijkamo: akkor nem tartottad be a teknológiai útasitást. Annak már legalább 2x el kellett volna romlania! Leszel szives ezt a problémát saját hatáskörben SK orvosolni. Kalapács általi szétverés útján

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.12. 11:46:06

@hobbitroll: A férfiaknak nem a bunkóbbik fajtájához tartozom, ha erre gondolsz.

Takarítok is, bevásárolok a piacon. Sajnos a főzés nem megy igazán, pedig igyekszem. De kovászos kenyeret elég jól tudok csinálni.

Egyébként vannak női agyú férfiak. betegápolónak, ilyeneknek tökéletesen alkalmasak. Én tisztelem őket.

Artie 2013.07.12. 11:46:18

"ugyanis fél év garanciát vállaltak rá"

Jogászként akkor azt is tudnod kéne, hogy ezt nem ők vállalják, hanem jogszabályi előírás.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.07.12. 11:46:32

@hobbitroll: Jaja :D:D:D:D
Nekem is vannak ilyen "The thing that should not be" kategóriájú vasaim, 10-15 éves laptopok, stb... :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.12. 11:47:14

@ColT: "Nem jó hosszú távra."

Elég, ha pár évvel meghosszabbítja a notebook életét.

Ádám 2013.07.12. 11:52:56

50. van hétvégi...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.12. 12:08:19

Egyszer voltam számítógépes szervízben, hasonlóan negatív tapasztalatom van.

Vadonatúj gépet vettem, otthon bekapcsolom, működik, aztán hálózati kábel bedug, lefagy a gép. Újraindít, ugyanaz a hiba. Visszaviszem a boltba, a szervízbe irányítanak, mondom, hogy tuti rossz az alaplapon a hálózati csatlakozó. OK, megnézik. Következő hétre bevizsgálják, semmi gondja az alaplapnak, biztosan kompatibilitási gond van. Ezen kissé kiakadtam, mert ők rakták össze a gépet és elég gyanús, hogy csak a hálózat nem működik... Végül visszavették az alaplapot és vettem egy másik típust 1-2 ezrest ráfizetve.

Egyéves Önkéntes 2013.07.12. 12:10:23

Én is tudok kovászos uborkát főzni, vagymi.

Advanced Flight 2013.07.12. 12:18:51

@elwood: sztem eleve úgy értette, hogy a sütő fog megjavulni :-)

fd 2013.07.12. 12:19:04

hm, ezt a topikot nem olvassa senki, aki számítógépet használ? :)
Szerintem: a gép működik, a grafika működik, hiszen n+1 alkalommal le van írva, hogy külső monitorral mindig van kép. Erre mindenki gpu-t akar forrasztgatni? Ha a gpu nem menne, akkor külső monitorra se adna képet... Jó eséllyel kehes/törött a fedélben lévő panelhez vezető kábelköteg, vagy valamelyik oldali csatlakozása. Gondolom lehet vagy 300Ft a költsége, és 2 perc a cseréje...

Advanced Flight 2013.07.12. 12:20:41

@P.Boby: az első javítás még nem volt garanciális, csak a második, az első alapján.

zZz 2013.07.12. 13:01:02

És még senki nem hívta fel a figyelmet az index.hu-s címre?

"A legbaszurdabb számítógép-szerviz"

Szerintem epic elírás :)

elwood 2013.07.12. 13:21:29

én a mobiltelefont akartam a mikróban megsütni, hogy megjavuljon, de az interferenciák miatt eltűnt egy másik dimenzióban.

aztán egyszer sikerült felhívni, valami köbüki vette fel akinek sikerült megjavítani.

Ultrahangos Zsírbontás · http://mystica.hu 2013.07.12. 13:24:41

Az utolsó mondat elég ütős, tényleg mondtad? :D

Void Bunkoid 2013.07.12. 13:27:21

Vicces poszt.

Ami a nem vicces, hogy informatikai eszközt venni és szervizeltetni kb két lehetőség van - vagy multiban (saturn, meg ilyenek), ahol azért nem fogsz atomtápos gémerlaptopot venni meg olyan alkatrészeket, vagy a nemmulti kisbótokban, ahol amúgy az árult/szervizelt technológiák kivételével gyakorlatilag megállt az idő a 90-es évek közepén, amikor is virágkorukat élték a mindenféle sufnikból meg garázsokból eszkábált "számítástechnikai boltok", elender és társai :), ahol mindig az eladó hatalmas garral nyomta a felettébb okos szöveget, és magyarázott néha akkora ótvar marhaságokat, hogy kettéállt az ember füle, a kádárkorszakot idéző garanciás csere/javítási időkről nem is beszélve - ez mind-mind megmaradt.

Mint ahogy úgy látom, az a szokásuk is megmaradt, hogy amikor végleg rájuk borul a vizes lepedő, és előkerül a szekrényből a legrettegettebb mumussal, a FOGYASZTÓVÉDELEMmel való fenyegetőzés, akkor mindig visszaadják a lóvét, de iszonyú sírós lamentálás-nyavajgás közepette. Én ilyenkor szoktam mondani nekik, hogy nyafogjon, senki nem kényszerítette arra, hogy számítástechnikai boltot üzemeltessen, arra meg pláne nem, hogy szarul, de ha annyira nem tetszik, még mindig elmehet mondjuk utcát seperni, hátha abban sikeresebb :P

elevenstar 2013.07.12. 13:51:13

Én ebbe a szervízbe, egyszer azért vittem a notim, mert random alkalmakkor kikapcsolt. Elvittem, azt mondták kész, aztán persze ugyanúgy előjött a hiba. Arra hivatkoztak, hogy náluk nem jelentkezett a hiba. Egyrészt nálam is hol 5 perc működés után, hol 10 óra működés után játszotta, de attól ez még súlyos hiba. Kettő, más a folyamatos használat, minthogy ők beindítják, és egy programot ha futtatnak rajta. Mikor másodjára is elvittem, a szervizelés után azt mondták, nem tudták megcsinálni, sajnálják. De a bevizsgálást persze újra fizetni kellett nekem is. Búcsúzóul annyit mondtak, hogy az ATI furcsa üzeneteket dobált fel, úgyhogy tettek fel helyette valami mást. Mint itthon kiderült, ez okozhatta a hibát, mert azóta tökéletesen működött. Szóval nálam meg véletlenül sikerült megjavítaniuk a gépem. Úgy látszik azóta egy kicsit lejjebb ment a színvonal. De attól még legközelebb is oda vinném a gépem.

Laptop szerviz · http://www.doctorhouse.hu/laptopszerviz 2013.07.12. 13:57:57

Az EC-CO-ról annyit, hogy egyszer egy ügyfél hozott egy ACER-t amiben az említett szerviz videokártyát "cserélt" 37.500 Ft-ért és pár hónap múlva ismét előjött a hiba.
Szétszedtük a gépet és kiderült, hogy a régi kártyát "mókolták meg" hogy még ideiglenesen menjen valameddig. Ugyanennél a szervizelésnél kért az ügyfél Bluetooth bővítést is, amit úgy oldottak meg, h kb 10.000 Ft-ért betették az adaptert a notebook táskájába. :) Mi végül beszereltük, de eléggé szét kellett szedni a gépet ehhez, nyilván erre lusták voltak.
Én nem is értem, hogy tud egy ilyen cég működni, persze nekünk csak jók az ilyen kontárok, mert annál több ügyfelünk lesz. :)

Laptop szerviz · http://www.doctorhouse.hu/laptopszerviz 2013.07.12. 14:04:37

@fd: rosszul tudod, elég sokszor okoz GPU hiba ilyet, a szalagkábel szakadás pedig nem okoz olyat h nincs kép hacsak nem ollóval elvágja valaki

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.07.12. 14:06:11

"Július 11-én visszaviszem a gépet újra a Fillér utcába a szervizbe"

Fillérbaszó utca? :D

FDToth 2013.07.12. 14:07:32

Ez az 'alvállalkozó nem fizeti ki nekem' trükk. Ez tulajdonképpen felhívás alkura:) sokszor ezzel a dumával duplán nyernek, hisz nem fizetik vissza fogyasztónak és az alvállalkozótól is behajtják (persze trükkösen...)

Laptop szerviz · http://www.doctorhouse.hu/laptopszerviz 2013.07.12. 14:11:06

Javíthatatlan alaplap az az egy eset amikor a vezetőrétegekben törés van, ez akkor fordul elő ha nagy ütést kap a laptop,
minden más hiba elvileg javítható ugyanis az összes felület szerelt alkatrész cserélhető, csak több kérdés merül fel:

- sikerül e megtalálni a(z összes) hibás alkatrészt (pl beázásnál zárlat vihet magával nagyon sok mindent)
- van e belőle csere darab
- gazdaságos-e a javítás.

Szerencsére a gyakorlat azt mutatja, hogy kb 80%-ban sikeres és gazdaságos a javítás.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.07.12. 14:19:30

@atpijkamo: hát, eredetileg arra gondoltam, hogy megkérdezem feleségül veszel-e majd ha lesz üres pozíció, de aztán gondoltam előbb mégis letesztelem a kenyeredet :P

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.12. 14:40:41

@amsz: és amikor 80-ért cserélik a gagyi TN paneltet a laptopba'? Na azazigazánütős!

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.07.12. 14:43:58

azért érdekes, hogy a szervizben mindig jó volt elsőre az a gép! Fogadok, hogy csak valami apró hibája volt annak a gépnek, amit meg lehetett volna csinálni rendesen alaplapcsere nélkül is.

MarbleC 2013.07.12. 14:50:57

Már a klikk előtt tudtam, hogy az EC-CO lesz az. Sajnos én is jártam náluk.

No comment. Gratula a cégvezetésnek!

Ádám 2013.07.12. 14:54:06

Az asszony most sütött idei sárgabarackból sütit! Az is ÉR ?!? Még forró! :)

Tiborfalvi Tibor 2013.07.12. 16:10:40

Jók ezek a betérő ötezermesterek, akik négyszer leírják egymástól függetlenül, hogy ez a szar, az a szar, azúgycsak 200 forint, ahogy én mondom, nem ez a lényeg, poszter rendben lett volna egy szervízes javítással és az árával, csak tényleg megcsinálták volna...

A kedvencem amúgy az egészben az 'alvállalkozó' már-már mítikus képe - szerintem ezt csak kitalálta a szervíz, hogy ők még véletlenül se basztak el semmit, hanem hajjaj, az 'alvállalkozó'. A másik meg, hogy ezek a boltok egyszerűen képtelenek ésszel gondolkodni, hogy 'najólvanbasszameg, megcsinálom már normálisan, nem kérek érte semmit, csak ennyit' - mégis egy gesztus, sőt, még az ügyfél is visszajárna, ha nem 3 hónapig tart egy javítás, de mondjuk kicsit elhúzódik... Csak hát persze az elképzelhetetlen, hogy akár egyetlenegy melón is bukjunk, hát nevicckőjünkmá!4

Roppant jó poszt amúgy, szervízes sírással és idióta szervizvezetővel.

tükörfúró 2013.07.12. 16:10:49

Nem veszünk acert.
Ennyi, pont.

Vannak minden gyártónak minden korból problémás gépei, és olyanok is, amik éppen "kimennek a világból"..
(van itthon hibátlan 8éves lapos, egy frutit nem ér, de végülis megy rajta minden, ha csiga is kicsit szegény)

Ha fele annyiba lenne, mint mondjuk az asus (nincs) akkor sem szabadna megvenni, persze az egyszeri ember miért gondolna arra, vagy honnan tudná, milyen az illető cég hazai szervizszolgáltatása, mikor meg megvette a pofára ugyanolyan 8 gyártó közül a valamelyiket, csak utólag szembesül ezekkel majd.

A samsung volt még nemrég olcsón nagyonjó, tévé, laptop, telefonjaik, nyomtató, minden.....
..mostmár ők is meredeken mennek lefele.

tükörfúró 2013.07.12. 16:19:46

@Tiborfalvi Tibor: Ebben tévedsz, van alvállakozó, más kérdés, hogy milyen meg hogyan meg stb.

Ehhez a javításhoz milliós gépek kellenek, már ha normálisan csinálják, azt meg nem fog minden zugfusi márkaszerviz megvenni magának.

Tehát a szervizes meghasalja éppen melyik tipushiba, ha nem az, máris pofára esett.

Majd kiszereli a lapost, és elküldi a forrasztócégnek, ahol be se kapcsolják, nem is tudnák ház, hűtés, stb nélkül, ők nem leptopszerviz, csak egy forrasztócég.

Lapot megsütögetik, dolgokat fel-leforrasztják, számlát kiáálitják. Szervizes minimálbéres csicska összeszórja. Megy főnök, mondja, ha elindul a wingyóz, ha nem, akkor esetleg reklamáció van a forrasztósok felé.

Bár ezek a cégek is hibahányaddal dolgoznak, nem garantálják, hogy jólesz. Nem is tudják, mert ha nekik azt mondják, forrasszátok lefel az A-t és közben a B a szar, akkor ők teljesitették a megrendelést, mirefel ne fizetnének..
Szoval xarügy az egész, fogyasztói társadalom+balkáni nyomorúság.

Akkor miért küldi oda a szervizes mégis, beszéli rá az ügyfelet? Mert nem tehet mást, ha nem javit, mindig széttárja a kezét, akkor minek van ő, és minek a szerviz?

Megszünik a szerviz, az ilyen cucc a kuka tetején landol, válság van, másikra pénz nincs, vesz egy használtat, párhónap az is kuka teteje, stb, gazdaság tovább rohad, munkanélküliség egekben, veszélyeshulladék tonnái a szeméttelepre, stb.

okosallah 2013.07.12. 16:19:52

Amerika ugye a komputerek hazája? Én is 15 helyre vittem a gépemet megjavítani mert bedöglött. Mindenhol csináltak valamit vagy mondtak valamit de a gép halott maradt.
A véletlen egy kínai céghez vezetett ahol egy huszon-éves kínai srác azonnal rámutatott egy mikroszkópikus kis szürke porra - hamura - ahol valami kiégett.
Ezen túlmenőleg a az összes kód a fejében volt és mindent meg tudott javítani kapásból.
Fehérek többségének valahogy nincs olyan jó érzékük a témához mint az ázsiaiaknak.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.12. 16:27:14

@Tiborfalvi Tibor: A szerviz rövid i. Semmi köze a vízhez.

Ádám 2013.07.12. 16:56:22

@atpijkamo: Itt ne prédikálj vízet!

Mária 2013.07.12. 17:15:02

Vannak még számítógép-szervizek?

Én azt hittem, hogy amióta mindenki leszarja az asztali gépeket, azóta a laptop-tablet-okosteló szentháromságban azonnal kuka, ha valami elromlott :)

Hegyirablo 2013.07.12. 18:08:53

Már megint egy posztoló, aki nem tudja alkalmazni a nyelvtanban a múlt, jelen és jövő időt. :(

Void Bunkoid 2013.07.12. 18:18:58

A legnagyobb kedvencem a vidéki számítástechnikai bolt/szervizeknél a garanciális javítás esetén automatikusan jövő "felküldjük Pestre" szindróma - a már korábban általam emlegetett kora 90-es évekbeli garázs-sufni boltok szintén máig túlélt maradványjelensége.

Könyörgöm, kedves boltok, meg beszállítók, meg ilyenek, miért csak Budapesten vagytok hajlandók bevizsgálni az ország összes informatikai eszközét? Kicsit abszurdumnak tartom, hogy a majd 170 ezer lakosú Szegedről is "Pestre kell felküldeni" minden garanciális cserénél-javításnál valamit, pedig gyanítom, hogy a városban nem ötven darab informatikai eszköz található, hogy ne érje meg a beszállítónak/nagykernek lerakatot nyitni ott.

Érdekességként a Szeged körülbelül kétharmadának megfelelő németországi Koblenzből valahogy nem kell bedöglő alkatrészt "Berlinbe felküldeni", pedig Koblenz lakosságszáma Németországéhoz kb úgy viszonyul, mint mondjuk Szerencsé Magyarországéhoz...

Manyecska 2013.07.12. 18:21:04

@vén szivar: nagy ügy, nálunk ugyanebből gombóc készül!:)

Void Bunkoid 2013.07.12. 18:22:44

@Void Bunkoid: és mielőtt megjönnek a "hát miért nem költözöl te is ide, falusi koma, akkor mindjárt közelebb lenne" reakciók, ezzel nem a Budapest-központúságot akarnám szidni, hanem inkább arra reflektálnék, hogy pont az ilyenek miatt gondolkozom már úgy, hogy az összes ilyen helyi "garanciát vállaló" egységet egyszerűen átugrom, és egyből a fővárosi beszállítótól rendelek eszközt direktben. A sufnibótos meg éhenhalhat.

Tiborfalvi Tibor 2013.07.12. 18:39:35

@atpijkamo: Tök rítkán használhatom a hosszú í-t, így bármílyen lehetőségem adódík, hogy lenyomhassam, megteszem.

teddybear01 2013.07.12. 18:43:33

@Mária: Ami azt illeti a Compaq, Dell és HP laptopok európai központi garanciális szervize pont Budapesten a Flextronics Hangár utcai gyárában van.
Ha valami garos hiba van ezekkel a fajta laptopokkal, ide kerülnek, aztán vagy meg tudják csinálni, vagy nem.

komplikato 2013.07.12. 19:26:15

@teddybear01: Alaplapos gépnél bármi meglepő az eseteke jelentős részében alaplapot cserélnek, ha valamelyik komolyabb alkatrésze rossz "csak", akkor meg egy 8 milliós BGA cserélő géppel kicserélik. Ezen kívül az összes gyári teszten át kell mennie minden kijövő eszköznek.

A levélben nem volt leírva a gép típusa, hasonló sztorikat egy ALMA logós cég bizonyos szériájával sok helyen lehet olvasni.

@Void Bunkoid: Van nem egy márka, akinek nincs is az országban szervize, megy a lengyelekhez, szlovákokhoz vagy ahol az EU szerviz van.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.12. 19:27:49

@atpijkamo: ez a módszer billentyűzetre is jó?

komplikato 2013.07.12. 19:28:05

@tükörfúró: Az Acernek tök jó a szervizháttere ... Németországban. Itthon nem venném meg, mert itthon meg marhára nem.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.12. 19:28:47

@Zoan11: mert élhetetlen vagy. kérhetnél 38ezret is, látod?

fullerg 2013.07.12. 19:42:42

Void Bunkoid 2013.07.12. 18:18:58
A legnagyobb kedvencem a vidéki számítástechnikai bolt/szervizeknél a garanciális javítás esetén automatikusan jövő "felküldjük Pestre" szindróma - a már korábban általam emlegetett kora 90-es évekbeli garázs-sufni boltok szintén máig túlélt maradványjelensége.

Talán azért, mert a gyártó nem adja ki alvállalkozóknak a garanciális szervizelést. pl. asus, acer, lenovo, hp, stb.
A Dell kivétel, mert azokat helyben is lehet a megfelelő partnereknél.
üdv.

Circus 2013.07.12. 19:53:36

No, eszerint sikerült alulmúlni a boldog emlékezetű Mistral szervízének egyik vezető(?) munkatársát.

Konkrétan hülyének nézett mindenkit és úgy beszélt veled, hogy nem tudtad, hová álj, amikor le fog okádni a stílusából kifolyólag. Na, a cserélt alkatrészekre már nem vonatkozott ott sem a garancia, mert.

Nem sajnálom, hogy kimúlt az a műintézmény, remélem, ez is követi nemsokára.

Mercel 2013.07.12. 19:56:57

@komplikato:

"A levélben nem volt leírva a gép típusa, hasonló sztorikat egy ALMA logós cég bizonyos szériájával sok helyen lehet olvasni."

Az Eco kft régebben ACER gépek garancián túli javításával foglalkozott.
Régebben még foglalkoztak garanciális javítással is de legjobb tudomásom szerint szépen lassan elvették tőlük ezt a jogot.
Utoljára 2005-ben adtam el ACER laptopot, azóta egyet sem, és ha rajtam múlik a továbbiakban sem fogok.
Mégpedig az ultragáz garanciális feltételek miatt.
Brno-ban van a kelet európai szervizközpont, belőlük elég is volt egy életre azzal a hozzáállással amit akkor mutattak. 3 hét semmit csinálás, hazudozás, majd amikor rájuk bizonyítottam a saját hazugságaikat akkor nagyképű lekoptatási kísérletek, és próbálkozás arra, hogy velünk fizettessék ki a szállítási, és bevizsgálási díjakat.
Mondjuk egy európai központnak megírt levél megtette a hatását, és nagyon kegyesen visszaadták a gépet fizetési igény nélkül. Nekem pedig óriási szerencsémre segített valaki aki ismerte a típus szériahibáját. Így végül nem kellett egy hibás gépet visszavásárolnunk az ügyféltől - akkor 230 ezer körüli összegért.

Soha többet nem adtunk el olyan gépet, amiről tudtuk, hogy nincs budapesten személyesen is elérhető garanciális háttere.
Az ACER-nek tudomásom szerint azóta sincs, és azóta is a Brno-i szerviz központtal szivatja magát mindenki.

Jól hangzik a háztól házig garancia, de a valóságban többnyire nagy szívás az ügyfélnek, főleg ha csak átlagos felhasználóról van szó.

Mercel 2013.07.12. 19:59:10

Egyébként velünk korrekt volt az Eco Kft, többször is javíttatunk velük, illetve vásároltunk is tőlük tartozékokat, és soha semmi problémánk nem volt - igaz ezek az esetek évekkel ezelőtt történtek.

Kniight 2013.07.12. 20:06:11

Az utóbbi 5 évben mindenki laptopot akar venni, mert az menő, és a kolléganőnek is az van, de óccsó tescó gazdaságosat mert csórók vagyunk.
Tessék megérteni, hogy 120 ezer forintért (amiből 25 ezer az áfa) nem lehet minőségi eszközt összerakni!! Ha véletlenül gar. időn belül hal meg, akkor gyári csere vagy szervíz (= mázli), gar idő után meg kuka (= pech)!
Olcsó laptop vékony, gagyi műanyagból készül, a hurcibálást, emelgetést nem bírja hosszútávon. (Komoly laptopok vannak duraluminium vázzal, az nem hajlik meg ha felemeled a sarkánál fogva, de az egy fél nagyságrenddel arrébb van - cserébe ésszel használva, bírja a strapát, napi szintű hurcibálást évekig)
Lehet olcsót is venni, de úgy kell kalkulálni, hogy ne fájjon ha a gar időn túl elromlik.

Adott egy 10-12 réteges szendvics szerkezetű alaplap panel, szerencsés esetben feltokozott CPU, biztosan nem feltokozott northbridge (azért ez is tud melegedni) esetleg egy nvidia/ati videokártya aminek a hőmérséklete másodperc alatt 40 fokról felugrik 100-ra (hurrá win7 3d grafikus csilli villi) majd vissza.
Ezt a hőtágulást-zsugorodást kell egy bga toknak és a forrasztásoknak elviselni. Vagy a BGA tok válik el a paneltől, (ez újrarakható egy kb 1 milliós forrasztóállomással) vagy a chip válik le a tok hordozóról, ekkor komplett chipet is kell cserélni.
A gyenge műanyag házas laptopok esetén a panel a merevítés része is. Csak nem arra való.

Valószínűleg 38000 forintért nem cseréltek chipet (38000-ből kb 8000 az áfa, nettó 5k a szervizes haszna, 3k a fuvardíj, a maradék 22k az alvállalkozó aki mondjuk 1 órát foglalkozik a projekttel (10k), törleszti a drága gépet (5k) és forraszanyagot, stb vesz. (5k).
Emellett lehet a hiba a lcd szalagkábelben, kijelzőban, a csatlakozókban, az alaplap panel belsejében, de akár egy 10 filléres alkatrészben is. Megtalálni gyakorlatilag lehetetlen - pontosabban gazdaságilag nem kifizetődő.
A legvalószínűbb, leggyakoribb hibaelhárítás pedig a bga csere.

Igazából a szervizes (vagy az alvállalkozó) ott hibázott, hogy nem hívta fal a figyelmet arra, hogy a chipcsere / újraforrasztás nem garantálja a megjavulást. És akkor a tulaj eldönthette volna hogy:ű
a) inkább legyen chipcsere 50ezerért
b) legyen csak újraforrasztás 30ért és kockáztat
c) hagyja a fenébe jó ez így monitorral / keres másik szervizt / kidobja és vesz egy másikat.

Volt olyan jó olcsóra sikerült hp compaq gép aminek a garanciális időtartama alatt bőven elfogyott a tartalékként félretett alaplap, és kénytelenek voltak a garanciában cserélt alaplapokat egyenként javítani, hogy legyen mit a később elromlott gépekbe betenni.
(nem érte meg utánrendelni mert a kínai már átállította a gyártósort és arra a kis utánrendelési mennyiségre nem érte volna meg visszaállni - mert többre jött volna ki mint egy új laptop...)
De elsőre olcsó volt.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.12. 21:01:02

@Babette_: Ha lehámozol minden műanyagot róla, ami nem bírja a 185 fokot. És ha a forrasztások hőtágulás miatti eltörése a probléma.

A billentyűzet forrasztásai nagyságrendekkel nagyobbak, mint az alaplapéi.

Kniight 2013.07.12. 21:04:51

@atpijkamo: A laptop billentyűzet két műanyag fólia amire fémréteg van gőzölve.
Javíthatatlan, de a tipusok nagyrészéhez 10000 ft körüli áron beszerezhető...

Az Utolsó Csillagharcos 2013.07.12. 21:23:53

Megint ACER, és pont az EC-CO! Miért is nem csodálkozom?

Amúgy a minőség ACER-éknél nem függ az ártól. Anno csúcs gépet vettem, 1.5 évesen sült meg benne a vinyó, fedlap évente repedt keresztbe (szervízünk először hónapokig javította, persze garin túl, végül inkább megrendeltem az elkatrészt és magam javítottam ) DVD író 2 évesen adta be a kulcsot. Ugyanakkor vett LENOVO kifejezetten low-end gép azóta is hibátlan. Ennyi a különbség. Mondjuk a szervíz színvonala tökéletesen passzol a gyártóhoz, ez náluk követelmény lehet.

hobbitroll 2013.07.12. 21:26:57

jut eszem helyére ... a másik oldalról. Amúgy várható, hogy majd jön panaszkodni (legfeljebb majd belinkelem ezt a kommentet :D)
szóval k.ü. (k. ügyfél, k = tetszés szerint) lassan 9 hónapja hordja vissza a számítógépét, átlag 3 hetente.
A probléma leírása : "megint nem működik ez a szar"
Kísérlet a hibafelderítésre:
- bekapcsolás; pipa
- memtest86 (24 óra); pipa
- hdd teszt (gyártói sw, x2); pipa
- cpu stress test (prime95; 24 óra); pipa
- vga teszt (3dmark 2003; 24 óra); pipa
az összes elérhető csatlakozójába dugunk valamit (nem, nem a pöcsünket, egér, nyomtató, billentyűzet, bluetooth, pendrive, mindegy, csak ne maradjon szabadon csatlakozó)
minden teszt ok; gép visszaad.
másik alkalommal, BSOD -val indul.
Megoldjuk, kiderül, hogy a 12 éves kölke erőltetett fel vmi kövületi starforce-os játékot, ami kiütötte a win7 -et. A vicc, hogy miután beküzdöttem magam a win7 -be, maga az OS jelezte, hogy mivel van probléma. Következtetés: a tulaj kölke leszarta a figyelmeztetést, ezzel vágta haza a rendszert. Screenshot, nyomtatás, felhív, bejön, mutat, magyaráz : mire, az ki van zárva! mert a munkahelyén is vannak gépek, azokon is játszanak, és ott nincs ilyen probléma (tehát hazudunk).
Legutóbb : elege van ebből a szarból, mert 1.5 éve nem tud vele dolgozni! vegyük vissza! telepítve van 1db win7 64bit HP & 1db COD:MW3 (ennyi! semmilyen szövegszerkesztő, táblázatkezelő, prezentációs, levelező vagy akár egy tetves acrobat reader sem, az előbb említett kettőn kívül). Már a fogyasztóvédelemmel fenyegetőzik, én meg ott tartok, hogy kézen fogva fogom odavezetni.

fullerg 2013.07.12. 21:41:03

@Az Utolsó Csillagharcos:

Ez nem ACER specifikus.
sem HDD-t (vinyót), sem DVD-írót nem gyárt az ACER.
Ergo nem az általuk gyártott termék szart be...

igazságos 2013.07.12. 21:54:45

Megmondom itt is a frankót

Èn ingyé is megcsináltam vóna, ha jó pasi vagy :)

Bebuktad, mer nekema látvány is elég lenne. :P

igazságos 2013.07.12. 21:57:52

mkor fognak már végre ràjönni a Uemberek, hogy A JŐT BIZA MEG KELL FIZETNI?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.12. 22:00:30

@igazságos: azaz téged?:D Na jó, bocsi. Már megint beittál?

igazságos 2013.07.12. 22:03:08

@Kellemes Zérókomponista: teljesen kikészültem, mer giraffe a kölykeimre célozgatott nekem

igazságos 2013.07.12. 22:06:45

De komolyan, laptopot csak garisan javítunk, egyébként kuka

Hajh, az amcsiknàl 40 ezerrel is vótakócsóbbak a laptopok...

Az Utolsó Csillagharcos 2013.07.12. 22:11:58

@fullerg: a HDD a rossz hűtés miatt ment tönkre => konstrikciós hiba. A fedlap detto. DVD író meg nálam még nem romlott el, szimlán gagyi volt benne. Szóval ACER=silány, gagyi, illetve ezek bármely szinonímája.

igazságos 2013.07.12. 22:12:16

Nem is 5 évre készítik gyárilag a cuccokat, egy acertől meg a 1,5 év csúcsteljesítmèny

Ha játszani akar a kölök, akkor tessék jobb gépet fenni, egyèbként eltördelném a kezét, ha telepítgetni merne az én gépemre nèlkülem

igazságos 2013.07.12. 22:14:43

@Az Utolsó Csillagharcos: ha a hütés kimegy=> túlmelegedés => alaplap kisüles

Van ott mèg sztori....

Ha a hűtésnek annyi, jönnek a nagyobb problémák, nem csak acer speckó ez

fullerg 2013.07.12. 22:28:00

@Az Utolsó Csillagharcos:
Nem célom védeni az ACER-t, nekem sem túl jó a véleményem róla.
De HDD, vagy optika hiba miatt önmagában nem savaznám. A burkolat törés, ha nem mechanikai behatás miatt történt, akkor gáz.

fullerg 2013.07.12. 22:30:30

Az Utolsó Csillagharcos 2013.07.12. 21:23:53

DVD író 2 évesen adta be a kulcsot.

Az Utolsó Csillagharcos 2013.07.12. 22:11:58

DVD író meg nálam még nem romlott el, szimlán gagyi volt benne.

Most mi van?

valaminick2 2013.07.12. 22:35:35

Munkahelyemen szoktam BGA forrasztóállomást használni. 3 kolléga hozott eddig be laptopot, mindhárom esetben GPU újraforrasztása segített. Egyik esetben néhány hónap múlva visszatért a hiba.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.12. 22:39:15

@valaminick2: melyiknél? Egyébként általában visszatérnek.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.12. 23:11:04

@fullerg: A megoldás pofonegyszerű: a két komment között ment gajra a DVD-meghajtó.

fullerg 2013.07.12. 23:16:01

@agresszív kismalac:
ezzel csak az a gáz, hogy az időben előbbi kommentben szart be a dvd író, a későbbiben meg már csak gagyi volt. :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.12. 23:40:12

@fullerg: Akkor a tér/idő-kontinuum is elromlott. Be kő' vinni az EC-CO szervizbe.

Az Utolsó Csillagharcos 2013.07.12. 23:53:35

@fullerg: nem túl bonyolult, ez volt az egyetlen DVD író ami nálam gépben begdöglött, csak egy adalék a többi hibához. Amúgy vegyetek ACER-t és vigyétek az EC-CO-hoz, valamiből nekik is élni kell.

fullerg 2013.07.13. 00:09:46

@Az Utolsó Csillagharcos:
Eszemben sincs Acert venni.
Én maradok a Dellnél, ha mindenáron notebookban kell gondolkodni.
Csak azért írtam, amit írtam, mert egy vinyó- és egy optikahiba nem minősíthet egy laptopfajtát, pláne, hogy nem saját márka. Az egyéb hibákkal kapcsolatban nem vitatkoztam.
Mint minden műszaki cikk, az ACER laptop is elromolhat...

Kolb Ace 2 2013.07.13. 06:29:44

Ez lófasz, ez egy tipikus sztori, nem dobogós. Dobogós az enyém, nekem a szervíz (Rikvest Kft - utólag is a kurva anyjukat!) még a hibát se volt hajlandó elismerni, pedig a gyártó (Acer) is tudott róla, hajlandó is volt cserélni, ezektől a szerencsétlen barmoktól csak egy igazoló papír kellett volna hogy tényleg szar a cucc. Se javítás, se semmi. De még erre is képtelenek voltak. Ráment vagy 3 hónapom, szétbarmolták a tesztelésre otthagyott lemezeket, és "ugyan látják a hibát, de leírni nem fogják, mert attól még lehet használni a notit, csak másra".

Kolb Ace 2 2013.07.13. 06:38:29

@fullerg: Se nem jobb, se nem rosszabb a töbi konzumernél (ASUS, MSI, stb). Mint az én példámból is látszik, nem a gyártó, hanem a magyar szagszervíz a köcsög általában.

Kolb Ace 2 2013.07.13. 06:42:43

@igazságos: Elég sokra. NAgyon kevesen vannak akik értenek is hozzá, az átlag parasztnak négygigaöccász-as noti kell (4 GB RAM, 500 GB vinyó - ennyit értenek belőle). Fingjuk nincs mi az a rollcage, IPS panel, csak a MHz meg GB-ról hallottak, de arról is csak annyit hogy az vmi mértékegység.

Kolb Ace 2 2013.07.13. 06:46:21

@hobbitroll:

"vga teszt (3dmark 2003; 24 óra); pipa"

Nálam is itt basztá(to?)k el, 3Dmark lefutott, csak épp 1 játék se. A tesztelésre otthagyott lemezeim meg a jelekből ítélve reszelőnek voltak használva.

Hartmy 2013.07.13. 10:26:04

Az én Acerem kibírt 3 évet, igaz elég sokat ment,de vigyáztam rá ettöl még alaplap hibás lett. Uncsitesóm Acerje 6 évesen is müködik pedig az is olcsó típus és ütve vágva volt mindig. Esett, reccsent, tört, de máig müködik. Haver acerje szintén 5-6 éves az volt már Brno-ban is de nem volt velük konfliktus.
Uncsitesó szép drága Lenovojának spontán zsanér törése van félévente viszont annak a szervizelèse is.mindig tovább tart 1.5 hónapnál... Gond van itt mindegyikkel csak a "prémium" márkák és tipusok tulajdonosai nem vallják be szivesen hogy hulladékot vettek drága pénzért... :)

Laptop szerviz · http://www.doctorhouse.hu/laptopszerviz 2013.07.13. 11:01:32

@Kniight: szerencsére amiket írsz nem így vannak.
Nálunk pl. egy chip csere (csakis újra) 28-32 e Ft típustól függően...

Az alaplaphibák sok esetben megtalálhatók típustól függetlenül és ha nem BGA gond akkor 20 e Ft körül van, szóval azért többnyire gazdaságosan javíthatók, ha olyan nyúl a laphoz aki ért is hozzá.
Nem sok ilyen ember van az országban.

hobbitroll 2013.07.13. 12:23:08

@Kolb Ace 2: Értem. És egy ilyen problémaleírás esetén (nem mennek a játékaim), szerinted azt kellene fizetnem, hogy vki ott ül a szaros gépeden, és játszik 24 órán át? Hát nem.
A nem mennek a játékaim azt jelenti, hogy _SEMMI_ nem fut. Tehát, ha egy elindul, és lehet vele játszani, akkor az összes rendben van. Azt pedig nem fogjuk végig próbálgatni, hogy melyik játék milyen feltételek teljesülése esetén nem indul/fagy le (persze ha kifizeted, óránként 4e, akkor igen, lehet róla szó)
Vagy adsz konkrét hibaleírást (melyik játék nem indul/fagy), vagy így jártál. Az pedig, hogy egy játék nem indul/fagy, lehet hihetetlen lesz számodra, de az esetek túlnyomó részében (99.99999*%) nem garanciális probléma.
Azt az egy esetet tudnám elképzelni, ha kifejezetten azért rakattál volna össze egy gépet velünk, hogy egy bizonyos játék akadás nélkül fusson. (pl, ha TDU2 -vel akarsz játszani, és ezt közlöd előre amikor ajánlatot kérsz a konfigra, akkor nem ajánlunk AMD/ATI vga -t, mert azt tudjuk, hogy driver problémákkal küzd a játék. Ezzel szemben, ha nem szólsz, veszel vmi ati -t, és visszahozod, hogy fagy/lagol, akkor közlöm veled, hogy i.j. mert nem szóltál előre) De ilyen még nem fordult elő a praxisomban.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.13. 14:49:41

@hobbitroll: mint szolgáltató szerv, lehetne annyi eszed, hogy valamiféle alázatnak látszót kiszenvedsz magadból. Ahogy látom ez fel sem merült, mint cél. Sokszor hülye az ügyfél, igen, de ha te így adod elő, akkor már 2 hülye van a történetben.

hobbitroll 2013.07.13. 14:55:55

@Kellemes Zérókomponista: a történetben 1 hülye van, aki nem én vagyok.
Nincs pontos hibaleírás (az nem hibaleírás, hogy "nem mennek a játékok", ha egy megy, máris kiderült, hogy hazudtál)
A munkadíjat basztok kifizetni, amikor órák/napok mennek el egy ilyen baromságra
Legtöbször egy a k. felhasználó által telepített torrentes forrásból származó program a probléma forrása (és ismét: basztok kifizetni a munkadíjat, mert az nem 2 perc alatt derül ki, hogy mivel akad a tetves játékod)
És mégegyszer : akkor is basztok kifizetni a munkadíjat, ha 5 perc alatt megtaláljuk a hiba forrását (ez értelemszerüen csak akkor jön képbe, ha SW hibáról beszélünk), mert 'nehogymár 5 percért kifizessek 4.000Ft -ot, hát akkor máshova kell menni, és nem minket basztatni a ti hülyeségetek miatt)

állj be néhány hétre a pult mögé, aztán oszd az észt.

hobbitroll 2013.07.13. 15:01:49

@Kellemes Zérókomponista:
ps.: aki hülye a számítógéphez, az játszon társasjátékkal, használjon golyós számológépet. az való neki.
Ha valamivel elakad, akkor kérjen segítséget. Elhiheted, ha azzal jön be, hogy problémája van egy program futtatásával, (amúgy minden más működik) nem érti miért nem megy, akkor segítünk. De ha 'támadólag' lép fel (megint szar a gép, nem megy semmi), akkor mi is úgy állunk a kérdéshez.
a felhasználói hülyeség, én úgyismindentjobbantudok ,megkülönbenisnekemvanigazammerténvagyokavásárló hozzáállás az, ami kiveri a biztosítékot.

hobbitroll 2013.07.13. 15:10:21

@Kellemes Zérókomponista: na ... alázat.
Néhány hete visszahoztak egy hdd-t, hogy eltűntek róla az adatok, nézzük meg. Megnéztük. Valaki leformázta. Visszaadtuk (mert más hibája nem volt), pár napja már azt mondta az ember, hogy 15.000Ft -jába került a _MI_ hülyeségünk (ennyiért állította helyre vki az adatait). Én mutassak alázatot, amikor engem néznek hülyének? Inkább nem adok el az ilyennek semmit. Megspórolok egy nagyadag idegeskedést, rengeteg időt, anyagilag is jobban járok (a nemlétező hiba felderítésére elpazarolt idő alatt egyéb hasznos dolgot csinálhatok, amiből bevételem lesz)
Mutasson alázatot akinek két anyja van

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.14. 09:04:19

@atörökk: Kihagytad, hogy a férfiakat meg kell ölni, mindet. Mert különben bosszút állnak. A fiúgyermekeket is, vagy elvinni és felnevelni janicsárnak.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.07.14. 09:08:39

@hobbitroll: Erre azt tudom mondani, hogy eredendő hülyeségre nincs még orvosság. Nagyon türelmes vagy, én lehet, hogy ámokfutásba kezdtem volna.

Norbi32 2013.07.15. 14:12:30

tudom hogy ezen inkább sírni kéne, de olyan jót röhögtem rajta. bocsánat.
a szerző inkább menjen írónak:D

Démonmac1 2013.07.16. 12:44:47

" Biztosítom róla, hogy bizalmam – a történtek ellenére – töretlen."
:DD
Jó történet:)
köszi