Tékozló Homár

Nem érdemes a Raiffeisen Lízingre hagyni az autót

2013.07.22. 11:47 | jackyll | 224 komment

Gergő nem tudja tovább fizetni autója lízingjét, ezért további 2,2 millió forintot kellene befizetnie. A hitellel felvett 3,6 millió forintot ugyan visszafizette, de az autóját csak 1,4 millióért számították be, bár rövid időn belül, a lökhárító karcolásainak korrekciója után továbbadták 2,1 millióért:

Még a vérzivataros CHF árfolyamemelkedés előtt 2007-ben kötöttem kölcsönszerződést új autom vásárlására. Mindig időben, megállapodás szerint, sírás-rívás nélkül törlesztettem, bár ennek következtében már a futamidő félidejében, 2013-ban megfizettem a felvett kölcsön (3,6mHUF) teljes összegét. 2012. december 31.-vel váratlanul elvesztettem állásomat, így háztartásom finanszírozása és 2013.februárban született kisgyermekem ellátása komoly veszélybe került. Munkajogviszonyom elhúzódó rendezetlenségére hivatkozva kértem kényszerűen Raiffeisen Lízinget 2013.05.15.-vel a kölcsönszerződés végelszámolásának megindítására bízva abban, hogy az tisztességes, egyenlő és átlátható feltételekkel fog lezajlani. Mielőtt megindítottam az eljárást persze tájékozódtam a feltételekről, de azt legkeményebb rémálmaimban sem képzeltem volna, ami eztán következett. A kölcsönszerződés mielőbbi lezárásában bízva jóhiszeműen aláírtam a végelszámolási megállapodást mely az aktuálisan fennálló tarozásomra, illetve finanszírozott, tulajdonomban lévő gépjármű várható értékére vonatkozóan semmilyen információt nem tartalmazott, de csak ezen dokumentum aláírásával lehetett megindítani a végelszámolási folyamatot. A szerződés tartalmazta azonban a Raiffeisen Lízing opciós gépjármű vásárlási jogát egy, az aláíráskor nem ismert, Raiffeisen Lízing. Zrt. által megbízott külső igazságügyi szakértő által, EUROTAX alapján a jövőben meghatározott vételáron. (!!!!!)


Az igazságügyi szakértő a gépkocsi műszaki állapotával és felszereltségével kapcsolatos tévedések (felszereltség, műszaki állapot) alapján gépkocsimat 1.438.000 Ft-ra értékelte, mely súlyosan, úgy 40%-al múlta alúl a gépkocsi piaci- illetve EUROTAX adatbázisban meghatározott értékét. A kölcsönszerződés végelszámolásának lezárásához így a bank, a gépkocsi ~1,4mHUF értéken való berablása felett további 2.2mHUF-ot követelt.

Időközben persze, amint a kocsi megállapított értékéről Raiffeisen Lízing engem informált én igyekeztem minden létező formában kezelni a helyzetet, de RL Lízing minden felajánlott megoldástól elzárkózott kezdve a szerződés visszaállításától, előtörlesztéstől, de még a teljes, hátralévő tartozás egyösszegű kifizetésétől is (bár nem tudom honnan szedtem volna össze hirtelen további ~3,6mHUF-ot, de ha ezért cserébe visszakaptam volna a kocsim úgy annak későbbi értékesítésével is jobban jártam volna...). Utolsó levelükben pedig közölték, hogy a kocsit már eladták így bármi egyéb alternatív megoldás számukra nem elfogadható.

A kocsi alul értékeltségét mi sem jelzi jobban egyébként, mint hogy azt, a kölcsönszerződés lezárását persze nem bevárva-, Raiffeisen Lízing Zrt. időközben sietve, saját belső zárt kereskedő partnereinek fenntartott licit oldalán, az 1.438.000 Ft-ot ~20%-al meghaladó, magasabb áron értékesítette egy autókereskedőnek, majd az nem egész 2 hét leforgása alatt 2.099.000 Ft vételáron sikeresen továbbértékesítette a kocsit egy természetes személynek. A kereskedővel telefonon egyeztettem, ő elmondta, hogy a kocsi kifogástalan állapotban volt, azon kizárólag a hátsó lökhárító jobb sarkán lévő karcolásokat fényezte le eladás előtt!

Mindezt követően panasszal éltem a Raiffeisen Lízing felé az egyenlőtlen végelszámolási feltételek (nem tudom milyen áron fogja beszámítani a kocsit egy olyan ember, akit Ő bíz meg, és ha az az érték számomra nem elfogadható, akkor nincs visszaút...) illetve a gépkocsi értékfelmérésével kapcsolatban. Erre kaptam egy érdekes, sajnos elutasító válaszlevelet, melyben röviden a végelszámolási szerződés alárására hivatkozva közlik hogy nem áll módjukban felülvizsgálni a történteket, de akár részletekben is megfizethetem a még fenálló 2.2mHUF tartozásom. Megküldték továbbá műszaki szakértő levelét is, melyből egyértelműen kiderült, hogy a kocsit téves felszereltségi szinten, elég gyanus hibákkal került 1.4mHUF-on értékelésre.

Gyanus hibák például a szélvédőre sejtett kavicsnyom és a személyes favoritom a tengelykapcsoló hiba. Az autót folyamatosan márkaszervizben hordtam, a soron lévő 15 ezres átvizsgáláson épp csak néhány száz kilóméterrel leadás előtt voltam, 110 ezer km volt benne, legutóbbi szervizben cseréltek rajta fékbetétet, olajat, szűrőket, de a kocsival soha semmi kopóalkatrészen kívüli hiba nem volt, egyszerűen makulátlan állapotban volt!! A létező majd összes gyári extra csomag benne volt a tempomattól a digit klímán át az ülésfűtésig minden, Veszprémben vásároltam, az első néhány garanciális átvizsgálás után már egy budapesti szakszervizbe hordtam. Miután elmeséltem nekik a kálváriámat és levegőt kaptak átküldték a szerviztörténetet, amit az Eurotax online-ról lehívott értékbecsléssel és vásárlást igazoló számlával együtt csatoltam a PSZÁF Békéltető Testületéhez benyújtott kérelmemhez.

A történtek után teljesen tanácstalanul és totál pesszimistán várom a Békéltető Testületi köröket, amiken persze majd munkaidőben, szabadság terhére képviselhetem magam, Raiffeisen Lízing pedig nem írta alá az egyezményt a Testület döntéseinek betartásával kapcsolatban, így jó eséllyel évekig tartó polgári peres úton próbálhatom majd elérni, hogy a 2007-ben felvett 3,6mHUF kölcsön nekem "csak" dupla annyiba kerüljön...

seateurotax.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.22. 11:51:54

Most lízing vagy kölcsön?

Én úgy tuttam, azért jó a lízing, mert a szerződés teljesítésekor lesz csak az enyém a dolog, addig bármikor kiszállhatok. Cserébe a lízing kicsit drágább, mint egy hasonló kölcsön.

Oktassatok!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.22. 11:53:28

Miért szeretjük a bankokat c. történet újabb fejezete.
Mondjuk a szerviztörténettől függetlenül az utolsó szerviz óta akármi is történhetett az autóval - le kellett volna fotózni az átadáskor.

Ádám 2013.07.22. 11:55:15

Vettél volna gördeszkát!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.22. 12:03:58

Valak javíccsa!

autom
31.-vel
alúl
alul értékeltségét
Ő
márkaszervizben hordtam
kilóméterrel

És ezeket dobja hozzá: , , , , , , , , , , , , , a a a a a

Viszont rövid i-vel írja a szervizt, ami egy nagy PIROSPONTOT érdemel.

elwood 2013.07.22. 12:08:27

csúnya történet az ilyen,ha más adja el a cuccot aki nem érdekelt a minél magasabb ár elérésében.
legalább valami elővételi jogot kellett volna az ügyfélnek kapnia.

England win The Ashes! 2013.07.22. 12:09:14

@atpijkamo: Szerintem kölcsönt vett fel a lízingre.

elwood 2013.07.22. 12:11:12

én ódzkodom az ilyen kiszolgátatott helyzetektől ezért nem merek belevágni ilyen kölcsönszerződés meg lízing meg ilyesmi dolgokba.

magánszemély munkaviszonnyal. miért nem vesz egy autót egyszerűen. (amire futja)

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 12:14:48

Na most, ha lízing, akkor a banké a kocsi.
Attól még, hogy a tőkerészt szerinte kifizette, még a kamatokkal tartozik. A banktól pénzt kapott kölcsön, nem kocsit. Hát így megy ez.

England win The Ashes! 2013.07.22. 12:16:09

@elwood: hüle vagyol? Ahhoz húzni kéne a nadrágszíjon. Hánehogymá! Nem? :)

upho 2013.07.22. 12:23:59

Fullextrás autót hitelre, közben meg 2 havi tartalékod nincs miközben jön a gyerek?

elwood 2013.07.22. 12:29:09

akkor úgytűnik balfék devizaáldozat, békemenet-pozitív a poszter.

a rafi-t viszont farba kell billenteni, ha túl olcsón adja el az autót.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.22. 12:29:59

@Graeme Swann 4 Prime Minister: Vagy használtat pl. Nem büdös az sem, ha nem a szomszédnak veszed.

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 12:32:53

@elwood: tulképpen a banknak mindegy, neki mindenképp pozitív lesz a biznic.

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2013.07.22. 12:37:50

@upho: lehet, hogy mocskos szemét vagyok, de neked van igazad...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.22. 12:40:29

Anglia 1885-ös büntetőjogi törvénymódosítása nyomán több mint 49 ezer meleget ítéltek el, közülük sokakat kasztráltak. Az elítéltek közül ma már egy sem él. Habár a brit kormány tavaly hivatalosan is visszautasította, hogy utólag kegyelmet adjon bármelyiküknek, a liberális demokraták lobbijának hála Turinggal most kivételt tehetnek.

index.hu/kulfold/2013/07/22/kegyelmet_kapott_a_reg_halott_meleg_tudos/

Mennyire elmaradott ez az Anglia! Tiszta balkán.

todie2d 2013.07.22. 12:45:05

"2013-ban megfizettem a felvett kölcsön (3,6mHUF) teljes összegét"
ingyenkolcsont az anyukatol kerjen!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.22. 12:45:44

Ha viszont mindenkivel aláíratnának egy beleegyező nyilatkozatot, azzal meg is halna a hangvezérléssel bekapcsolható kamera spontaneitása. Már gyűjtőneve is van a Google szemüveggel másokat inzultáló személyeknek. Ők a glasshole-ok

index.hu/kultur/cinematrix/2013/07/22/a_google_glass_forradalmasithatja_filmipart/

Leadfoot 2013.07.22. 12:47:48

Nem nyerő, ha a bank viszi a kocsit? Hínnye... és erre így, a válság 5. évében sikerült rájönni?

Leadfoot 2013.07.22. 12:51:29

Ja, még valami: aki összeadogatja a törlesztőket, és utána háborog, hogy többet fizet ki, mint a felvett összeg, az nem érti a hitelezés/lízingelés lényegét, ezért nem javasolt hitelre/lízingre vásárolnia.

kdog 2013.07.22. 12:54:02

nyehehehe...

Ne haragudjatok, de a beküldőt nem értem. Ha nem volt pénze autóra miért vett fel hitelt? Minden autó hitelestől kérdezném ugyan ezt....

Szomszédoknak villogni? Ha csak X összeged van, akkor annyiért veszel. Vagy ha kevés hiányzik, akkor max pici hitelt. De itt ugye 3-4-5 milliós autóról van szó. Miért kellett? KELLETT? Ja... akkor jó volt még a bank..... Most már gonosz a bank.

A nép szerintem sosem tanulja meg, azt a bizonyos "nyújtózkódás aránya a takaró méretével" szabályt. Az ilyeneken csak nevetni tudok.
Persze sajnálom is. És a bank se egyszerű. de egyértelműen maguknak kedveznek.

panic_button 2013.07.22. 12:59:05

na majd szerdán megkapják a csúnya bankok!

igi1 2013.07.22. 13:04:43

Van ismi, aki ilyen lízingre adott kocsikkal furikáztatja magát folyton. :P

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 13:06:24

@kdog: tulképpen nem az a nagy baj, hogy Poszter hitelre vett autót hanem, hogy fedezet nélkül. Ha lízing, akkor az önerő nélküli. Na ez nagy hiba.

Innen kezdve nincs olyan állapota a kocsinak, ami elég fedezet lenne a fennálló tartozásra.

De még tetézte is, hogy hosszú lefutású hitelre vette. Ráadásul még a vételi és eladási árak közötti különbséget sem hajlandó észlelni.

kdog 2013.07.22. 13:12:01

@Rosszindulatú Vászka:
Sok ilyet láttam... ismerek... stb... egy 5-800 ezres használt kis autó nekik nem jó.... inkább éhezik, meg viszi a bank, de addig is "menő".... lol.... ez annyira magyarország (direkt kisbetű).... Tudnék mesélni ezt azt... Volt közöm eurotax számoláshoz egy kis ideig, de eléggé könnyű átlátni a magyar vásárlási szokásokon. Utána meg sírnak, meg segítsen az állambácsi....

igi1 2013.07.22. 13:16:43

@atpijkamo: igen, a lízing ezért jó, hogy használhatod a lízingelt dolgot, egy bizonyos összegért cserébe, de bármikor kiszállhatsz, hiszen fizettél a használatért. Olyan, mint az útdíj, csak itt kapsz is valamit cserébe. Itt nincs pl. kamat sem.

Aztán van a kölcsön, ami nem összekeverendő a harmadik kategóriával, a hitellel.

A lízingelés, hitelezés és a kölcsönszerződés közül a kölcsönszerződés a legrosszabb választás.

A kölcsönadásnál, ugyanis az üzembentartó fog változni, aminek külön költsége van, és az a trükkje, hogy nem lehet erre biztosítást kötni, a kocsi nem az ő nevén lesz, hiszen csak használja a kocsit.

Nagyon úgy tűnik, hogy a poszter tartós kölcsönadási szerződést kötött, amiért bérleti díjat fizet. Ebben minden benne van, a biztosítástól kezdve az adóig.

ÚJ AUTÓ VÁSÁRLÁSÁRA NEM LEHET KÖLCSÖNSZERZŐDÉST KÖTNI, mert új autót kaphatsz ugyan így, de az sosem lesz kölcsönszerződéssel a tiéd, csak használhatod.

Szóval, a poszter most maga sem tudja, mit is vett igénybe pontosan, mert a három fogalmat keveri.

A lízingelésnél van az, hogy használod, béreled, fizetsz érte díjat, és később kedvezményesen megvásárolhatod.

igi1 2013.07.22. 13:18:49

@igi1: mármint, ha a kölcsönadás, vagy a lízingelés között kellene választani, hogy most melyik is volt.

Fogalmi képzavarok vannak keményen.

Akkor vagy kölcsönszerződést kötött, bérleti díjjal, vagy lízingszerződést, hogy később megvásárolhassa a kocsit.

Valószínűleg ez az utóbbi lehet.

igi1 2013.07.22. 13:19:53

@kdog: engem is mindig megszóltok a kis suzukym miatt.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.22. 13:19:58

@igi1: Mi a különbség a kölcsönszerződés és a lízing között? Melyiktől lehet bármikor elsétálni?

movhu 2013.07.22. 13:21:29

"már a futamidő félidejében, 2013-ban megfizettem a felvett kölcsön (3,6mHUF) teljes összegét"
A postoló téved, félideig nagyobbrészt csak kamatokat fizet az ember.

Az autót meg el kellett volna adni bank nélkül, és akkor nincs reklamáció. Hiába az opciós vételi jog, ha a postoló vitte volna a vevőt, akkor neki is eladhatta volna. Igaz, ebben az esetben a még fennálló 2.2 milliót is azonnal be kellett volna csengetni valahonnan.

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 13:22:09

@igi1: nono!

"A lízing olyan ügyletfajta, ahol két szereplõ, a lízingbeadó és a lízingbevevõ meghatározott idõre köt egymással szerzõdést. A lízingbeadó vállalja, hogy a szóban forgó eszközt, a lízingtárgyat megvásárolja, és a lízingbevevõ részére átengedi annak használati jogát. Cserébe a lízingbevevõ köteles lízingdíjat fizetni, amely a vételár kamatokkal növelt értékének adott naptári idõszakra esõ része (hónap, év… stb.).

A lízingszerzõdés lejártakor a lízingtárgy automatikusan, vagy maradványérték megfizetése ellenében a lízingbe vevõ tulajdonába kerülhet, attól függõen, hogy hogyan állapodtak meg a lízingszerzõdés megkötésekor. A lízing jellemzõen több kiegészítõ szolgáltatást is magában foglalhat, például: biztosítási, vagy vámügyintézés, szállítás… stb."

Az a havidíjas kocsi, amiből bármikor ki lehet szállni, az bérelt vagy kölcsönzött kocsi.

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 13:23:17

@movhu: nono!

Ha lízing, akkor a kocsi nem a poszter, hanem a lízing cég tulajdona.

movhu 2013.07.22. 13:26:17

@atpijkamo: Sok különbség van, cége, bankja és ügyfele válogatja, hogy kinek mi a legjobb.

Alapvetően a lízing esetében a pénzintézet marad a tulajdonos, tehát kisebb önerővel is odaadja a hitelt, hiszen a saját autóját nem kell visszaperelgetni, csak kiküld érte akármikor egy autómentőt és felrakatja rá, míg a hitel esetében végrehajtást kell kezdeményeznie, hiszen az autó tulajdonosa nem ő.
De több más különbség is van. Magánszemélyeknek alapvetően mindig is hitelt adtak, nagyon kevés a valós pénzügyi lízing.

Az viszont tévedés, hogy a lízingelt autót bármikor vissza lehet adni. Vissza lehet adni, de a nagy több száz autót céges lízingszerződéseket leszámítva pont olyan rossz feltételekkel, mint mikor a hiteles autót a bank árverezi.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.22. 13:28:24

@movhu: Akkor mirát jobba lízing, mint a hitel, ha ugyanúgy tartozom, de még csak nem is az enyém a kocsi?

movhu 2013.07.22. 13:28:55

@Rosszindulatú Vászka: Jaja, tudom, de szerintem a bank nem zárkózott volna el egy másik vevőtől, sőt nem is tudott volna, ha a postoló besétál a az említett 2,2+1,4 millió forinttal, majd a kulcsot átadja az új tulajnak.
Jelen esetben a 2,2 előteremtése lett volna kérdéses, de szerintem a bank még úgy is belement volna a saját értékesítésbe, ha tudják, hogy a 2,2 millió nem kerül csak később kifizetésre.

igazságos 2013.07.22. 13:29:17

Tehát a probléma nagy vonalakban:

1. lízings???? kölcsön???? zerződés, későbbi vásárlásra.

2. elveszítette a munkahelyét, nem tud fizetni pontosan

3. végrehajtás, felmérik az autót értékén alul, ami azonban már kicsit megrongált volt (karcos, sérülések)

4. továbbértékesítés, második, majd harmadik személynek, 1.5-ről 2 millára, miközbe a poszternak maradt az 2,2 millás beszámítás + a tartozás + a végelszámolás költsége

A poszter még örüljön, hogy a 3,6 milla felvett kölcsönre csak a dupláját akarják visszakérni

Nekem volt ismi, aki 500 ezres személyi kölcsönre 1,8 millát fizetett vissza, úgy, hogy a banknak nem tetszett, hogy egy összegben akarta kifizetni.

Azt sem feledjük, vastag betűvel:
2007-ben még arra az 5 millára is jobb kocsikat adtak, mint most.

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 13:31:56

@movhu: nem hát, teljesítette Poszter kérését, elindította a végelszámolási eljárást. Mert Poszter ezt kérte.

movhu 2013.07.22. 13:32:30

@atpijkamo: Nem foglalható az autó, ha bukik a céged, mert nem is a tiéd. Titokban marad a NAV előtt a vadiúj X6-os BMW, hiszen az ügyfél nevén csak a régi Trabant lesz továbbra is. Bizonyos lízingkonstrukcióban az ÁFA visszaigényelhető. A bank meg könnyebben ad lízingre, akár induló cégnek is, mert az autó az övé, tehát egy bizonyos önrész befizetése után nem tud bukni rajta.

igazságos 2013.07.22. 13:33:05

@movhu: az nem így működik, ha így működne...

igazságos 2013.07.22. 13:35:23

@movhu: költségként el kell számolni a lízinget, szóval valahol mégiscsak szerepelni fog az összeg, vagy nem? asszem, a lízing speciális eset, a számvitelben is, ahogy emlékszem

az valóban igaz, hogy egy bizonyos összeg után, a lízingelésnél nem tudsz bukni

még mindig a kölcsönszerződést tartom a legrosszabbnak a három megoldás közül

jó dolog a lízing, már annak, aki tud vele élni

Agyalap 2013.07.22. 13:37:37

Mi itt a probléma?
Lízing volt tényleg? Ezek szerint nem. Ha kölcsön volt, megint mi a probléma?
Hogy nem olvasta el a szerződést?
A tőke- és kamattörlesztés fogalma nem volt benne esetleg?
ha valaki felvett 10 milla kölcsönt, és törlesztett 5 millát, attól nem 5 maradt a tartozása, mert szimpatikus módon kb 30% tőketörlesztés és 70% kamat került befizetésre. Ehhez számolva a valuta erősödését, bizony a fennálló tartozás több is lehet az eredetinél (forintban).
Azt ne firtassuk, hogy ez mennyire jófejség, de így van...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.22. 13:39:43

@movhu: Oké. Bár van a cégnek hosszúlejáratú adósséga, az benne van minden mérlegben.

És magánszemélynek?

elwood 2013.07.22. 13:55:47

@Rosszindulatú Vászka: "tulképpen a banknak mindegy, neki mindenképp pozitív lesz a biznic. "

az érthető, hogy a bank nem töri kezét-lábát, hogy mennyiért adja el, mert neki nem érdeke.

de illene a vételárat tudatni a vevővel és felajánlani, hogy hozhat egy jobb vevőt.

igi1 2013.07.22. 13:59:31

@Rosszindulatú Vászka: bezony ezert is keveri a poszter maga is a dolgokat

Azzal a különbséggel, hogy èn még soha nem voltam érintett a dolgokban

De bármifle szerződéskötés előtt a google a barátod, meg minimum 2 hét gondolkodási idő...

chloe queen 2013.07.22. 14:02:33

Azoknak mondom, akik nem értik ha van pénz törlesztőre, az miért nem vesz kp-ra kocsit: azért mert a hitelt kifizetem cirka 10 év alatt, az alatt a 10 év alatt van egy kocsim amit használok esetleg árut szállítok vele vagy járok ki terepre dolgozni sarkosítva mondjuk hozzájárul ahhoz hogy pénzt keressek. Na most ha én spórolni állok neki havi 35 ezer forinttal (a mi kocsinknak ennyi a CHF törlesztője átlagban az elmúlt 7 évben)akkor 5 év alatt jön össze egy kocsi ára átírással meg minden hülyeséggel együtt, kb 2-3 éves kocsié(!!). De én ez alatt az 5 év alatt nem használok kocsit, nincs mivel terepre menni, árut szállítani stb. Tehát azért a hitel nem ördögtől való csak jól kell csinálni (én mondjuk nem csináltam jól de ez más kérdés:D).
De Raiffeisen meg egy ritka szemét banda, mint a legtöbb bank.

rug82 2013.07.22. 14:08:43

Ha van pénzed autót vásárolni, vásárolj! Ha nincs és másokat kérsz meg, hogy vegyék meg helyetted (=hitel), akkor ne csodálkozz, hogy nem igazán szeretik, ha nem akarsz fizetni!!! Egy bizonyos népcsoportnak úgy látszik, nem lehet elégszer elmondani: "Addíg nyújtózkodj, amíg a takaród ér!!!"

2013.07.22. 14:21:10

nem tudom a "takarós, nyújtózkodós" példa volt már ?
Mondjam ?
A lízing kocsikkal pedig egyszerű: golyóstoll betéttel ki kell piszkálni a pöcköt és utána már kézzel is kitolható.

2013.07.22. 14:24:18

egyébként a kommentelők egy dologról - a lényeg - feledkeztek meg: hogy mocskosszemét módon alulértékelték a kocsit.

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 14:31:10

@Kulics: nem biztos, mert simán lehet, hogy az az "alulérték" az előre megállított maradványérték és nem a piaci ár. Amennyire keveri Poszter a fogalmakat, simán életszerű.

Meg ugye, mint ahogy azt már kitárgyaltuk, a kocsi nem a Poszter tulajdona, hanem a banké, így meg aztán a bank annyiért adja el, amennyiért nem szégyelli. Ettől lízing ugye. Többek között.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 14:35:00

@Rosszindulatú Vászka: Ha a kocsi a bank tulajdona lett volna, akkor miért kötött volna ki elővásárlási jogot a végelszámoláshoz, he?

2013.07.22. 14:35:11

@Rosszindulatú Vászka: a "lízing" csak a cég neve, a posztban kölcsönszerződés van.
zavaros ez az egész mint a XX.század.

neet 2013.07.22. 14:35:54

A rafi olyan, amilyen, a posztoló naív, aláírni ilyet, na mindegy, a lényeget leírtátok.
Kloinak meg üzenem, hogy ha másnap ellopják vagy tk-ra törik, akó micsi?
A fentebb említett 5-800 ezressel nem lehet szállítani, mi?

Lakást (picit, kezdőt) nagyjából muszáj hitelre (hacsak nincs akkora mázlid, h a segged alá tegyék, örökölj, stb), de plazmát meg 4 kereket kasztnival meg nyaralást meg jegygyűrűt.... noooormális Margit?

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 14:36:32

@agresszív kismalac: ha lízing, akkor de. Monnyuk annyira zavaros a poszt, hogy nm lehet tudni mi történik ott valójába.

Manyecska 2013.07.22. 14:36:37

Na. Megvan már a bébi? mennék már Balatonra:D..fene a protokollba:((

neet 2013.07.22. 14:37:34

@Manyecska: pont ezt akartam kérdezni! :)Egy rugó.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 14:39:05

@Kulics: Hát, ja. Ez a tengelykapcsoló+hiba, meg a hasonló homályok tipikusan az alulértékelést magyarázó légből kapott, megfoghatatlan dolgok.
Valószínűleg a kuplungpedál gumija volt kopott.
Tehát első körben az ún. igazságügyi szakértőt kellene lelőni.

neet 2013.07.22. 14:39:20

@Manyecska: amúgy a létrán állsz és fotózol, vagy miért nem mehetsz még?

Manyecska 2013.07.22. 14:41:13

@neet: naugye!:D Amit bepakolok még kutya kifelé pakolja: labdát..:DD

rug82 2013.07.22. 14:41:36

@neet: "Lakást (picit, kezdőt) nagyjából muszáj hitelre" - Az értelmiségi átlagfizetés kb. 350-370 ezer ft, két embernél ez min. 700 ezer forint, ennek a nettójából havi 200 félrerakható. Garzon (~35nm) kb. 6 millióért kapható, ergo bő két év alatt a teljes ára megspórolható. Akkor miért is kellene hitelre vásárolni????

rug82 2013.07.22. 14:43:36

www.fizetesek.hu/elemzesek/a-magyar-atlagfizetesek/50054

Ergo sacc/kb 2,5 év alatt egy garzon HITEL NÉLKÜL!!!! összeszedhető!

AtiSnatch 2013.07.22. 14:43:37

@Manyecska: eltört a protkód? vagy mi?

kakukk11 2013.07.22. 14:44:34

"de akár részletekben is megfizethetem a még fenálló 2.2mHUF tartozásom"

Szerintem ennek örülj, mert a 2.2M HUF-ra fedezete már nincs a banknak, mégse kezdi elperelni minden ingó és ingatlan vagyonodat.

rug82 2013.07.22. 14:46:03

@A.Snatch: Judapesten - de nem zsinagógába járok! :-))

metal · http://electric.blog.hu 2013.07.22. 14:48:34

Én nem látok ebben a szakértői levélben semmi geciséget. Kiszámolt egy értéket, amiből számolt egy vételi értéket (ez nem újdonság, mindenhol így csinálják). Az autót eladták magasabb áron, de akkor már két rétegen átment, és mindenki hasznot húzott belőle (senki nem gondolhatja komolyan, hogy a kereskedő nem rak rá hasznot).

AtiSnatch 2013.07.22. 14:48:52

@rug82: ha van házad,azt a felesleges 200eft-ot utald át nekem! kösz :)

Manyecska 2013.07.22. 14:51:19

Mutassatok már olyan értelmiségi hp-t akinek az állása két év múlva is tutibiztos..:D

AtiSnatch 2013.07.22. 14:52:27

@Manyecska: hp= házi pálinka? mer olyan nincs ,hogy kétéves házipálinka :D meg mitől érelmiségi? kurva okos szilvából van? :D

Atörökk 2013.07.22. 14:54:35

"2007-ben kötöttem kölcsönszerződést új autom vásárlására. Mindig időben, megállapodás szerint, sírás-rívás nélkül törlesztettem, bár ennek következtében már a futamidő félidejében, 2013-ban"
Vagyis vadászunk 120 hónap futamidőre, nyilván 0% önerővel vásárolt új autót. Meraznekijárt. Ezúton küldeném neki a Szomorú vasárnap c. nótát.

Manyecska 2013.07.22. 14:56:14

@A.Snatch: amit megspórol annak a felét alapból xanaxra költi, mondjuk beszéljünk kezdő értelmiségről. Mer azokat annnyira megfizetik. Ja. Meg a kis f..szom:D

bigmac 2013.07.22. 15:19:50

Ősszes bank ezt csinálja ....ha nem tudod fizetgetni a verdát szopás a vége...az árfolyamkülönbözet egy dolog, de mivel a tetvek változó kamtozású hitelt adnak csak így mindig több lesz a hitel az autón mint amennyit ér...még forint alapon is...elejétől a végéig....és erre jön még az hogy a patkányok taxár 30-40 százalékán pattintják el plusz még rávernek emberre minden szart így ha visszaadod ha ők viszik el...mindegy nekik...egy megoldás van....kell kötni biztit a hitelre (nem a kocsira!) és ha nem tudja köhögni az ember akkor el kell tüntetni....most lehet ugatni hogy mekkora marhahús vagyok hogy ilyeneket irok:)...rohadtul nem érdekel:)...én nem ezt csináltam...rá is basztam ugyanígy...meg is bántam hogy becsületes voltam....autószerelőm egy éjszaka alatt szétkapta volna tütükét eldobozoltuk volna reggel bejelentettem volna a lopást azt annyi...most nem irt volna rám merkantil 1 gurigát a mondjuk reális 3_400 ezer helyett...amit már rég kifizettem volna ha nem egy utolsó rablóbanda....árulgatnám szépen a kis népautóm alkatrészeit neten itt ott...még pénz is lenne néha több kevesebbb....ebbe az országba csak a pornó megy mindenki döntse el hogy a fasznak melyik vége a szimpi:)

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 15:22:45

@atörökk: ugye, hogy ugye? Egy 10-12 éves futamidőre már mijen mekkora bazinagy kamat rakódik. No persze a havi törlesztő kisebb, de összedva mekkora sok pénz az már.

bigmac 2013.07.22. 15:24:49

@igi1: szerintem ti keményen keveritek a dolgokat.....amiről ti beszéltek az a tarósbérlet...régen volt olyan nemtom van e még...yó buli volt valóbanb ugyhogy szerintem már nincs...

duddva 2013.07.22. 15:27:03

"azt a tényt, hogy a gépkocsit már tulajdonosként árulja, így a visszaszármaztatott gépjárművekkel szembeni bizalmatlanság azt már nem sújtja" -ez nem számít közönséges csalásnak az új vevővel szemben?

Atörökk 2013.07.22. 15:27:13

@Rosszindulatú Vászka:
Hát jó nagy üzlet, 10 év alatt mondjuk egy 4 millióba kerüló autó ára lesz kb. 8, mire kifizeted, viszont a futamidő végén jó eséllyel ér olyan 6-800.000 forintot. Szóval a hülyének is megéri. Csak neki éri meg.

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 15:28:28

@bigmac: "a patkányok taxár 30-40 százalékán pattintják el"

azér ez így eléggé fals, a bank nem autónepper, gyorsan vissza akarja kapni pénzét, nem hónapokig árulni a verdát meg foglalkozni a vevőkkel, hiszen neki alapból amúgy sincs semmi köze a kocsihoz, ő a pénzet adta, a kocsit a júzer vette másik cégtől. Hát így megy ez.

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 15:30:30

@atörökk: monnyuk nem volna ezzel baj, ha működne a gazdaság és nem garázdaság volna, csak ennyi sk munkanélküli meg sumák vállakozó mellett nanáhogy nincs fogyasztás meg létbiztonság.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 15:33:49

@bigmac: Olyannyira nincsen már tartósbérlet, hogy a nyugdíjasokét épp most kell lecserélni, ahogy azt a minap olvashattuk.

Atörökk 2013.07.22. 15:33:51

@Rosszindulatú Vászka:
Ez igaz. No de elmúlt évekbe is ugye ezek a 0%-os kezdőrészletes vevők úgy csinálták, hogy átírást Providentből, első pár hónap részletet meg személyi kölcsönből. Mer majleszvalahogy. Hát lett. Há nem? Há de.

bigmac 2013.07.22. 15:34:18

@Rosszindulatú Vászka: a banknak csak annyi köze van a kocsihoz hogy az ővé....ő neve áll a törzskönyven és azt csinál vele amit akar...valóban nem autónepper ezért adja el azoknak akik azok 30 _40 százalékért...a különbözetet meg követeli...és leszarja hogy áron alul adja el mert tele van...majd beszedi a károsultól a különbözetet kamtostul...hidd el hogy így van:)

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 15:35:54

@atörökk: jahát ugye, erről már okoskodtam, hogy fedezet nélkül nem veszünk fel hitelt. Azazhogy a 0%-ost nemnemsoha kocsi esetébe, sőt, még a 30%-os kezdő is necces.

bigmac 2013.07.22. 15:36:07

@agresszív kismalac: sejtettem...nekem is így rémlett de nem voltam biztos

Gergely Homola 2013.07.22. 15:37:54

hadd tisztázzam, a Raiffeisen Lízing Zrt.-től lehet kölcsön-t is felvenni, ez nem lízing, hanem kölcsön, ha nem ismered a különbséget ajánlom a wikipedia idevonatkozó oldalait. Az én nevemen volt az autó. Nem kívántam ingyen kölcsönt, pusztán jeleztem, hogy a futamidő felénélé kifizettem már annyit amennyit felvettem, ennyi. Szándékomban állt kifizetni ugyanennyit a hátralévő években, DE állás egyszercsak elszáll, gyerek érkezik, szerintem ilyen helyzetben minden értelmes ember költségeinek minimalizálására törekszik, nem is beszélve arról, hogy ebben az élethelyzetben egy kombira volt inkább szükségünk.
Szupernaivan úgy gondoltam hogy a végelszámolásban nem érhet -10/-15%-nál nagyobb kocsi piaci árához mért "plusz költség" mivel a Raiffeisen a végelszámolási megállapodásban leírta, hogy Eurotax áron fog kocsit értékelni. Félre értés ne essék, a többi tartozást szerettem volna kifizetni egyösszegben, fel is ajánlottam Nekik azt az összeget, de mivel szerintük a kocsi piaci ár -40%-ot ér így már plusz 800k-t kérnek a lezáráshoz.
Annak a tiszteltnek, aki azt kérdi miért veszek kocsit kölcsönre...mert úgy gondoltam meg fogom tudni engedni magamnak, keresek úgy, élek olyan körülmények között, sőt én azon kevesek egyike vagyok, aki fizette is volna a CHF árfolyamváltozás következtében megnövekedett részleteket tovább a végéig sírásrívás nélkül.
Kérdem én, hogy miért nem hívta fel a figyelmem a bank, hogy Náluk bizony nem fog Eurotax ide vagy oda annyit érni a kocsi, mint a piacon és akkor kifizetem a teljes számlát egy összegben, utána eladom a kocsit és mindenki ott van ahol kalkulála. Ezt is felajánlottam Nekik egyébként, ez sem volt jó...vajon miért?!?!

Atörökk 2013.07.22. 15:40:52

@Rosszindulatú Vászka:
Autófinanszírozó cégnél dolgozó barátom egyszer kiszámolta, típustól függően, de kb. 40-50% önerő, és max. 5 éves futamidő, akkor van az -ha nagyon el nem száll az árfolyam-, hogy az autó aktuális értéke nagyjából fedezi a mindenkori tartozást.

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 15:42:49

@atörökk: jaja, én vágom. Van a telcsimbe számológép.

metal · http://electric.blog.hu 2013.07.22. 15:44:13

@Gergely Homola: Csak nekem furcsa, hogy megszorultál anyagilag, majd kifizetted volna az egészet (kb. 3 misit) egyben? Amúgy aki csak egy kicsit is körül néz, az megtalálja az infót, hogy a legutolsó lépés legyen a banknak visszaad, mert ezzel jár az adós a legrosszabban.

Gergely Homola 2013.07.22. 15:45:32

nekem nem is az fáj mennyivel került többe a kocsi a kölcsönnel, azt már lenyeltem, tultettem magam rajta, de hogy még ezen felül ~700-800k-t húzzanak ki a végelszámoláskor a zsebemből szemen szedett hazugságokra hivatkozva azt már nem nyelem be. Fotók vannak egyébként átadásról, mit érek vele?!?!

Gergely Homola 2013.07.22. 15:47:55

@metal: ha olvastad a kommentem akkor olvasd újra, azt írtam, hogy mikor felvettem úgy gondoltam megengedhetem az esetleges plusz költségeket, mert olyan körülmények között élek, olyan melóm van, stb..., hogy te is értsd, tudtam volna kitől kölcsön kérni, hogy inkább kifizessem egyben az egészet, és spóroljak magamnak 7-800k-t. tejóég te csak azt keresed hol köthetsz bele, ugye?!

2013.07.22. 15:48:31

@agresszív kismalac: hehe, régi homárosok tudják :-)))

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 15:49:39

@Gergely Homola: hát pedig ez így megy. Ha a bank gyorsan akar túladni a kocsin, naná hogy áron alul értékesíti, főleg mostanság, amikor pang az autópiac meg túlkínálat van sürgősen eladó bukott hiteles kocsikból. Ez van.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 15:52:48

@Kulics: Én még új vagyok itt. Majd megkérdem valakitől.

2013.07.22. 15:53:56

@Gergely Homola: jaja ez a homár, itt szeretik elverni a port a naiv károsultakon. Nem ismered ezt a blogot ?

metal · http://electric.blog.hu 2013.07.22. 15:57:11

@Gergely Homola: Kit érdekel miért vetted fel a hitelt! A te dolgod. Viszont azt írtad, megszorultál anyagilag, ezért visszaadtad az autót, majd azt, hogy, ha tudtad volna, hogy ennyire lehúzzák az értékét, akkor kifizetted volna egyben. Hát, ha szerinted ebben nincs ellentmondás, akkor ne vitázzunk tovább:)
Azért megnézném azt, aki ad neked kb. 3 millát, miközben anyagi gondjaid vannak:)

Amúgy fenn tartom, hogy, ha kicsit is utána nézel, akkor tudhattad volna, hogy nem kapod meg az autó értékét, sőt sokkal kevesebbet. És kár további anyagi terheket vállalni egy esetleges perben, mert azt a szakértői véleményt amit csatoltál nem fogod tudni érdemben támadni. Szépen meg van benne minden magyarázva:)

bigmac 2013.07.22. 16:04:36

@Rosszindulatú Vászka:
"neki alapból semmi köze a kocsihoz"
azért van neki köze hozzá mivel ő a tulaj...és azzal hogy áron alul adja el megkárosítja sajátmagát...ezzel nem is lenne baj csak utána nem kéne kitalálniuk hogy az ő kárjuk az én károm plusz kamat....kötelességük lenne piaci áron eladni de semmikép sem félár alatt...regél erröl btk is....

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 16:09:38

@bigmac: de nem károsítja meg magát, mert leveri a különbséget a hitelrokkanton, illetve a véetáls és kocsi eladási ára közti difit. Többnyire felajánlják, hogy a károsult értékesítse a kocsit, de nekik meg persze nem megy. Főleg rövid idő alatt nem.

És nem, hitelnél nem a bank a tulaj, csak a lízingnél. No meg az eladásnak is vannak kölcségei. Ki van ez találva, ha jogilag ingoványos, vagy vitatható volna, most sok boldog ember lenne itt.

FDToth 2013.07.22. 16:09:54

Hitelt autóra? Szívás. Hitel előtt gondolkodni;)

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 16:11:35

@agresszív kismalac: én régi vagyok, de nem emléxek. Röstellem. Az lehet a baj, hogy időszakosan kivonulok.

bigmac 2013.07.22. 16:13:57

@atörökk: " Autófinanszírozó cégnél dolgozó barátom egyszer kiszámolta, típustól függően, de kb. 40-50% önerő, és max. 5 éves futamidő, akkor van az -ha nagyon el nem száll az árfolyam-, hogy az autó aktuális értéke nagyjából fedezi a
mindenkori tartozást."
Fedezné, ha fix kamatozású lenne a hitel...de mivel változó igy még forint alapon is sucks mivel taxár plusz amortizációval jobban pattog lefele a guruló ára mint amennyi a hittyó rajta.....ha rajtam mulna autóhitelt csak fix kamatra adnék....és igen olyan 30 százaléktól....ki van ez találva:(

Atörökk 2013.07.22. 16:15:48

@bigmac:
A kamat nem szokott csak úgy 4-ről hirtelen 14%-ra emelkedni. Arról nem beszélve, van fix kamatozású autóhitel is. Ja, hogy az eleinte drágább havonta 3000 forinttal? Akkor nemkő.

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 16:16:04

@bigmac: hát nem. Elég sok értékcsökkentő tényező jöhet össze egy napi használatú SZGK-n, úgy tökre vétlenül is.

2013.07.22. 16:17:12

@Rosszindulatú Vászka: amikor a mercedes bennégett a parkolóházban mert az automata váltó miatt nem tudták kivinni... pedig ilyen görgős izével (béka) is lehetett volna :-)

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 16:22:10

@Kulics: nem emléxek, sztem akkoriba én nem voltam itt. De azér kösz, mindenesetre a Malacnak ne mongyuk el :D

bigmac 2013.07.22. 16:22:11

@FDToth: köszönjük a magasröptű böven kifejtett hozzászolást...sok újat olvashattunk ki belőle:)

bigmac 2013.07.22. 16:24:01

@atörökk: lökjed má lécci melyik pénzintézet ad hitelt fix éves kamatra gépjérműre?

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 16:25:03

@bigmac: van fix törlesztős, csak épp a futam idő flexibilis.

igazságos 2013.07.22. 16:25:43

@bigmac: a poszter már tisztázta a dolgot

amiről én beszéltem, a kocsi kölcsönszerződése, olyan is van, van tartós és nem tartós kölcsönadási szerződés autóknál

de a poszter kölcsönt vett fel kp-ban!!!!, és abból vette a kocsiját, úgy, hogy megengedhette magának akkor

azt is értem, hogy neki az fáj, hogy miért áron alul számították be a kocsit, és miért ennyivel többért adták tovább, ha egyszer neki nem annyit számoltak

az a baj, hogy mindig utólag okosabb az ember, és mennyivel jobb lett volna az akkori 2 millás kocsit egy az egybe, saját pénzből megvenni...

igaz, nem lett volna full-extrás

bigmac 2013.07.22. 16:26:31

@Rosszindulatú Vászka: nekem senki nem ajánlótt fel semmit...biztos azé me kocsogvagyok

Atörökk 2013.07.22. 16:27:05

@bigmac:
Tessék, ennyire nehéz volt. Csak így hirtelen.
www.otpbank.hu/merkantil/hu/MNB

Gergely Homola 2013.07.22. 16:27:32

@metal: be kell látnom tényleg nincs min vitáznunk, szemlátomást képtelen vagy felfogni, hogy kivételesen szerencsés családi háttérrel rendelkezünk, akiktől tudunk volna kérni, a család nem üzleti vállalkozás szemben a vérhiéna RF-el, sajnállak, hogy láthatóan soha nem volt még ilyesmiben részed. Utoljára írom le, tisztában vagyok és elfogadtam mennyivel többet fogok fizetni a kölcsönért vs. felvett érték, DE azt, hogy teljesen koholt,abszolút valótlan műszaki állapot és téves felszereltségekre hivatkozva ~7-800k-t húzzanak ki még a zsebemből azt nem nyelem le, mert azt köznyelvben lopásnak hívják!! számlával tudom igazolni a gépkocsi felszereltségét, illetve az állapotát illetően fotók és tételes márkaszerviz munkalistám van.
Tudom, hogy igazam van és a magad fajták hangoskodásától csak még biztosabb leszek a dolgomban, egy viszont tanácsot fogadj el kérlek, ha nem megy más csak a további hangoskodás, úgy nyugodtan lerakhatod már a lantot...

igazságos 2013.07.22. 16:29:32

@Gergely Homola: hát, tény, nem irigylem a szerencsés családi helyzetet, ha bármiféle hitel/egyéb hasonló ügylet már fennáll...

800 k valóban nem annyi, amennyit bárki is lenyelne

azért az elég szégyen, hogy még mindig nem tanultad meg a leckét, sosem fogod, vegyél vissza, mert a szerénység a kifizetődő

bigmac 2013.07.22. 16:29:54

@Rosszindulatú Vászka: meg van értéknövelő tényező is csakhát valahogy az se szokott számítani

igazságos 2013.07.22. 16:31:35

@bigmac: ja, és kölcsönadás még mindig van

a múltkor pl. volt itt is a homáron, hogy a csóka egy öreg barátjának csak úgy, papírok nélkül kölcsönadta a kocsiját, és arról érdeklődött, hogy is áll a szóbeli szerződés dolog....

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 16:33:52

@bigmac: vagy rossz a dialektikád. Poszter is rosszul csinálta, mer lezárást kért és nem jelezte, hogy maga adná el a verdát. Persze az koránt sem biztos, hogy jobabn járt volna, ha monnyuk nem tuggya eladni úgy azonnal a kocsit, mer akkor ugye addig is ketyeg a havi törlesztő. Asszem.

@Gergely Homola: használt autóban a felszereltég már olyan nagyon sokat nem dob az áron. Ellenben árletörő tényező, hogy gyorsan akarod eladni. Ez a kapitalizmus lényege: a kereslet-kínálat egyensúlya.

Rosszindulatú Vászka 2013.07.22. 16:34:59

@bigmac: nemdohányzó, síkföldi, svejci nagymama használta a templomba járáshoz hétvégenkint?

Gergely Homola 2013.07.22. 16:35:52

@igazságos: ha a kocsis témávan kapcsolatban értetted, hogy vegyek vissza, akkor, de, most tanultam meg egy életre, ha a tisztelt kommentelő társra, akkor ott sajnos nehezebben tanulok...
én vagyok az az ember, aki soha semmiért, sehol nem szokott nyivákolni, ordibálni, inkább kifizetem, lenyelem, csak élhessem az életem a maga útján tovább...de egy ilyen történet mellett már nem tudok elmenni...mindig mindent fizettem, fair és korrekt eljárást szerettem volna, nem nyerni akartam ezen, csak korrektül, a szerződésben leírtaknak megfelelően lezárni a szerződést.

bigmac 2013.07.22. 16:36:23

@atörökk: tök yó amit belinkeltél csak az a baj hogy ha jobban figyiztél volna akkor láttad volna hogy ez gj beruházási hitel....tehát jogi személynek és többnyire több autóra haszongépjárműre...általában magas hitelösszegre....ez max a csilliárdos kényszervállalkozóknak yó a fehér x6ra nem a magamfajta proliknak

igazságos 2013.07.22. 16:37:55

@Gergely Homola: na, de máris hatottam rád :P

amúgy meg mondtam azt is, hogy jogos volt a rendszered, csak kicsit arrogánsan közölted a dolgokat, pedig a fogalmazáson kellett volna javítanod

Atörökk 2013.07.22. 16:38:51

@bigmac:
Nem baj. Aki keres, az talál. Persze aláírom, ehelyett egyszerűbb picsogni mindenen. Jut eszembe, el ne felejtsd: beléééééégzés, kiléééégzés.
Ja, amúgy keresd mág meg, hol írja, hogy nem vehető igénybe akár egyetlen autó megvásárlására? Kösz.

bigmac 2013.07.22. 16:48:25

@Rosszindulatú Vászka: hehe...arra gondoltam hogy pl jobb állapotban adod vissza mint ahogy elhoztad...mivel hitelfelvétel elött is ránéz egy hűdedzakérő meg utána is..csak valahogy az ár érték arány nem stimmel soha

bigmac 2013.07.22. 16:52:24

@atörökk: sehol nem irja....ezért irtam hogy egy darab fehér x6....kértem egy bigmacet hoztál egy kfcs vödröt

Gergely Homola 2013.07.22. 16:52:37

@igazságos: és min javítsak, hogy a 7-800k legalább egy töredékét visszakapjam...már azzal is "boldog" lennék, ha meg tudnánk egyezni valahol középen, és még így is kéne 1.8mHUF-ot fizetnem a lezárásra...

Mikor még NEM adták el a kocsit felajánlottam Nekik alábbi alternatívákat:
A/állítsuk vissza a kölcsönszerződést eredeti állapotába, én megfizetem a tárolás, szakértő, kiesett kamat minden egyéb kínjuk költségét SŐT ha gondolják még elő is törlesztek. RL Válasz: NEM

B/kifizetem a szerződésből még hátralévő összes kintlevőséget kp, de adják vissza a kocsit. RL Válasz: NEM

szerintem ez kizárólag a lenyúlásra ment, hogy Tisztelt "független" értékbecslő, RL autoértékesítés és a végén Tisztelt Kereskedő jól járjon. Megjegyzem a Kereskedő, vagyis Alkalmazottja hihetetlenül emberséges és segítőkész volt, jó tudni, hogy néha néha ilyen embereket is erre fúj a szél.

igazságos 2013.07.22. 16:58:25

@Gergely Homola: megmondom, mi volt a hibád

EGYEDÜL ültél le ezekkel tárgyalni

pofátlannak, rámenősnek kell ezekkel lenni, itt simán látták, hogy nagy pácba vagy

esetleg a híradóval fenyegetőzni, ha magas körökből jöttél, banki ismerőst keríteni

de ilyet nem ajánlgatunk fel, mert kapásból elutasítják

esetleg van ugye, a hiteleseket segítő szervezet, ezen keresztül egyezkedni velük

Gergely Homola 2013.07.22. 17:18:52

@igazságos: a panaszom elutasításában közölték, hogy részükről lezártnak tekintik a történetet, max abban várnak tőlem visszajelzést, hogy egyben, vagy részletekben szeretném megfizetni a tartozásom...a PSZÁF Békéltető Testületéhez adtam be kérvényt a napokban, ez előtt, közben, vagy után érdemes még hitelesek érdekvédelmi/segítő szervezetéhez is bekopogni?

kószalány 2013.07.22. 17:41:55

@bigmac: hehe ezt jól odaírtad neki...:)

igazságos 2013.07.22. 17:45:00

@Gergely Homola: mielőbb

én biztos, hogy képviselővel fordultam volna már eleve hozzájuk, lehetőleg minél befolyásosabbal :P

mondom, nálunk az 500 ezres személyi kölcsönből lett 1,8 milla úgy, hogy szinte kényszerítettük a bankot, hogy kifizethessük egybe, mert semmiképpen se akarták engedni

bigmac 2013.07.22. 17:45:02

@kószalány: :)....kössz a biztatást igyekszem:)...habár még sokszor alulmaradok

kószalány 2013.07.22. 17:50:11

@bigmac: ha ilyen marhaságokat zagyvál nem is kell hagyni...:)

kószalány 2013.07.22. 17:55:21

@atörökk: hülyeségeket írsz,de ahogy írtad is.... beléééééégzés, kiléééégzés...

Atörökk 2013.07.22. 17:57:25

@kószalány:
No. Légy oly' drága, és sorold, melyik része az. Ja, nem baj, ha nem teszed, mivel nagy részét úgysem érted.

igazságos 2013.07.22. 18:01:24

erőszakolni kell a bankot, csak abból értenek

kószalány 2013.07.22. 18:03:39

@atörökk: hmm...hogy te mennyire okos vagy...kérdezel és rögtön meg is válaszolod....ez is téged minősít!!

Atörökk 2013.07.22. 18:04:40

@kószalány:
Tényeket. Melléduma nem érdekel.

kószalány 2013.07.22. 18:11:29

@atörökk: No. Légy oly' drága, és sorold, melyik része az. Ja, nem baj, ha nem teszed, mivel nagy részét úgysem érted.

Nahát ezért nem írok semmit te okos!!!!

bigmac 2013.07.22. 19:10:27

@atörökk: tényleg mellényultál ezzel a gj beruházási hitellel....el is ismethetted volna bölcsebb maradtál volna

Atörökk 2013.07.22. 19:17:22

@bigmac:
No bogárkám:

Ez volt az eredeti kérdésed:
"lökjed má lécci melyik pénzintézet ad hitelt fix éves kamatra gépjérműre?"
Ekkor: bigmac 2013.07.22. 16:24:01

Semmi, ismétlem semmi egyéb kitétel. Az a konstrukció, amit linkeltem fix kamatot ad? Igen. Innentől pofád lapos, köszöntem :)

igazságos 2013.07.22. 19:18:51

SEGÍTSÉG, az kéretik, nem marakodás, ki mit mondott, hanem a poszter SEGÍTSÉGET VÁR!!!!

na, erre gondoljatok, bigmac, meg török.

Manyecska 2013.07.22. 19:26:05

Ezek nem könnyű percek.
Még a kocka is serceg..

kószalány 2013.07.22. 19:28:56

@atörökk: Te mekkora egy bunkó vagy!!!Ezért nem írtam neked semmit...majd megkapod itt mástól remélem!!!!

bigmac 2013.07.22. 19:29:29

@atörökk: kitétel nemvot....magamból indultam ki meg a postból...ezekszerint te is magadból indultál ki de nem a postból...

Atörökk 2013.07.22. 19:32:11

@kószalány:
Mindenkitől egyfolytában megkapom. Az élettől meg főleg. Ha adsz egy címet, küldök egy fotót magamról, még vuduzhatsz is.

@bigmac:
Ne aggódj, még pár hónap, és talán belejössz a szövegértésbe ;)

kószalány 2013.07.22. 19:37:24

@bigmac: Szerinted kérjek tőle fotót?..:)

bigmac 2013.07.22. 19:38:54

@Gergely Homola: ha kell még fizetned szerintem ne fizess semmit....inkább ügyvéd meg illeték...szerintem...

kószalány 2013.07.22. 19:39:05

Azért kapod mindenkitől,mert olyanokat írsz..amúgy meg sztem sokan vagyunk akik rajtad kívül kapják innen is onnan is...

bigmac 2013.07.22. 19:40:35

@kószalány: szerintem rajzolj egyet;) :)

Atörökk 2013.07.22. 19:41:07

@kószalány:
Nahát. Milyeneket írok? Humorérzéked meg fogadjunk, a spájzban maradt ;)

bigmac 2013.07.22. 19:44:26

@atörökk: talán...de nyugi a faszságaid amiket írogatsz (nemezvótazelső)mindig is élvezni fogják a kitüntetett figyelmem....prüntyőkém

kószalány 2013.07.22. 19:44:29

@atörökk:

Pofád lapos meg ilyeneket írsz..persze,hogy kapod és nem hagyják magukat..:)Nekem van humorérzékem nevetek is egy pár hozzászóláson..:)

kószalány 2013.07.22. 19:45:58

@bigmac:

Én miért rajzoljak? Nekem akarnak küldeni..:)

Atörökk 2013.07.22. 19:47:21

@bigmac:
Prüntyőkém... mostan itten romantikálunk, kicsiszívedegyemmeg?

bigmac 2013.07.22. 19:51:14

@kószalány: ha lerajzolod az yobban fedi a valóságot...

bigmac 2013.07.22. 19:52:28

@atörökk: probálom felvenni a stílusod....tubicám

igazságos 2013.07.22. 19:52:28

@kószalány: té, olyan ismerős aneved

Ismertem valaki hasonlót, asszem kacagójány vt a neve?

Valahol láttalak mn, pedig elvileg új lennél itten

igazságos 2013.07.22. 19:53:38

@bigmac: a töröknek van igaza kivételesen

Úgy, hogy nem vagyok vele jóba! :D

Atörökk 2013.07.22. 19:53:44

@bigmac:
Ne keseredj el, ha nem fog menni.

bigmac 2013.07.22. 19:56:01

@atörökk: valahogy fel fogom tudni dolgozni....max megnézem bluréjen az egri csillagokat

bigmac 2013.07.22. 19:59:14

@igazságos: az lehet de csak azért mert nem irtam hogy magánszeméynek....
dekiemlékszikmáerre? :)

Manyecska 2013.07.22. 20:00:02

Mondtam odaát hogy híres törökverő családból származom:D szójá ha mondom, segít a gondon! :P @igazságos: te, nem nyoszolyólány lesz az??:DD

igazságos 2013.07.22. 20:00:49

@bigmac: én kérem alássan, csak állást foglalok, nem szeretem az igazságtalanságot :P

kószalány 2013.07.22. 20:02:01

@igazságos:
Én nem ismerlek,és igen új vagyok...:)

Atörökk 2013.07.22. 20:02:55

@bigmac:
Megvan, vagy kölcsön adjam? Kiváló film.

kószalány 2013.07.22. 20:04:54

@bigmac:

Sajna nem vagyok jó rajzoló,de lehet,hogy kérek inkább egy képet róla ha már így felajánlotta..:)

Manyecska 2013.07.22. 20:05:59

@atörökk: @bigmac: az fiktív sztori. az igazi Cecey-ek Kassán nyomultak!

igazságos 2013.07.22. 20:06:33

Kacagó lány vót a neve es egy malac volt a kezben 2 evőeszközzel, meg 1 ronggyal a nyakában

Lehet keverek

Manyecska 2013.07.22. 20:07:52

@igazságos: az a kifordított kacagány volt!!
:DD egy disznó az avatarja kendővel:)

kószalány 2013.07.22. 20:09:07

@igazságos:
biztos,hogy keversz valakivel..:)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 20:10:46

Eh, faszé' nem szóltok, ha hirig van? Itt rohad rám a sok pattogatott kukorica, amit betáraztam.

Manyecska 2013.07.22. 20:11:38

Váz. A vérfagyasztó viszonlátásra!!:D

Atörökk 2013.07.22. 20:11:51

@agresszív kismalac:
Ez még nem az igazi. Disznók elé csak igazhiriget.

bigmac 2013.07.22. 20:12:59

@atörökk: hogy kiválló film az erős tulzás de a célnak megfelel....utána indítok egy blöfföt ha esetleg nem lenne teljes a gyógykezelés....a szatyorba szaladgáló fajtád biztos megnyugvást ad csecsemő lelki világomnak:)

Atörökk 2013.07.22. 20:14:39

@bigmac:
Egy "l"-el is kiváló. Ha szatyorban nem is, zsákban futottam, remek szórakozás volt annak idején.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 20:14:42

@atörökk: Majd kószalyány is fejlődik egy kicsit, oszt akkor felkerülhet a fakóból.
Nem lehet mindenki 1ből CicaAnyu.

kószalány 2013.07.22. 20:16:28

@bigmac:
Lehet,hogy nem fog menni felvenni a stílusát..:)

Atörökk 2013.07.22. 20:16:31

@agresszív kismalac:
Én a magam részéről drukkolok neki. Még nem döntöttem el, látok-e benne potenciált.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 20:16:51

@Manyecska: Igaza lehet Iginek- kifordított kacagólány lesz az. Annak, hogy kacagány, semmi értelme.

bigmac 2013.07.22. 20:17:02

@atörökk: vászonzsák volt...valóban

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 20:19:22

@atörökk: Személyre szabott edzésterv kellene neki. Mindennap más abuzálja, mint Mario Girottit a Vigyázat, vadnyugatba'.
Oszt vagy megszokik, vagy megszökik.

kószalány 2013.07.22. 20:22:22

@agresszív kismalac:

Miből következtetsz arra,hogy cica anyu vagyok?

Atörökk 2013.07.22. 20:22:34

@kószalány:
Az üdvösséghöz ide ennél több kell ;)

@agresszív kismalac:
Hát osszuk be. Én szerdán nem érek rá, holnap is csak úgy 5 óráig. Csütörtök-péntek szintén nem jó.
Úgy emlékszem, Girotti megszokott. Hátha itt is beválik a rencer.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 20:23:30

Az Egri csillagokból, meg a Vigyázat, vadnyugatból új posztot írok. Reszkessetek!
Coming soon!

kószalány 2013.07.22. 20:25:09

@atörökk:
Mert te több vagy igaz? Sokat képzelsz magadról nem gondolod????

Atörökk 2013.07.22. 20:26:02

@kószalány:
Nem gondolom. Tudom. És minden okom megvan rá.

kószalány 2013.07.22. 20:26:37

És még nagyképű is!!!!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 20:26:42

@kószalány: Miből következtetsz arra, hogy arra következtetek, hogy cica anyu lennél?
Ilyet ugyanis nem írtam.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 20:28:10

Régebben én is nagyképű voltam.
De most már tökéletes vagyok.

kószalány 2013.07.22. 20:28:38

@agresszív kismalac:

agresszív kismalac · kismalac.blog.hu 2013.07.22. 20:14:42
@atörökk: Majd kószalyány is fejlődik egy kicsit, oszt akkor felkerülhet a fakóból.
Nem lehet mindenki 1ből CicaAnyu.

metal · http://electric.blog.hu 2013.07.22. 20:29:06

@Gergely Homola: Valóban az én családomban valószínűleg senki nem vágna hozzám 3 millát, ha oda mennék, hogy éppen nincs munkám, és nem tudom fizetni a hitelemet. De ez nem valószínű, hogy előfordul, mivel általában munkám is van (nem én keresem a cégeket, hanem ők engem), és hitelem sincs, autót, és most motort is úgy vettem magamnak, hogy bementem, és megvettem készpénzre.

Na a te ügyedre visszatérve. Ne hangoztasd a dupla visszafizetést, mert ebbe nem most kell beletörődni, egy 10 év futamidejű kölcsönre alapból (árfolyamkockázat nélkül) kb. dupláját fizeted vissza. Tehát felvételkor kellett volna ebbe beletörődni.
Amúgy számoljunk egy kicsit. Te kaptál 1.5misit a kocsiért (nem te, de annyit vontak le a tartozásodból), a bank eladta 1.8-ért, a szakértő szerint ilyen autókat már 1.9-ért lehet kapni (mivel típust nem adtál meg, nem lehet ellenőrizni, de valószínűleg nem ír le hazugságot hivatalos jegyzőkönyvbe). Akkor hol vágtak át téged 800k-val? Max 400k-val, de abban benne van még az ügyintézés ára. És máris nem vagy annyira átvágva. Mondom jól gondold meg, hogy még több lóvét költs el egy perben, mert ez valószínűleg bukó lesz.
Egy jó tanács, csak olyan ügyvédet fogadj, aki kizárólag sikerdíjért vállalja, ha ilyet nem találsz, akkor bukó a dolog, és ezt az ügyvéd is tudja:)

Atörökk 2013.07.22. 20:29:27

@agresszív kismalac:
Nekem egyetlen hibám van már csak, túlzott és indokolatlan szerénységem.

bigmac 2013.07.22. 20:36:21

@atörökk:
"Nekem egyetlen hibám van már csak, túlzott és indokolatlan szerénységem"
...Meg a gagyi karórád amit magadon felejtettél a kiválllló eksönmúvidban

Atörökk 2013.07.22. 20:39:14

@bigmac:
Az kellett, hogy tudjam, hány órát dolgozom és mennyi órabér jár. Bocs.

Manyecska 2013.07.22. 20:47:49

@atörökk: :DDDDDD! ne röhögtessetek már mer megint álmomban nyeríteni fogok:)!:D

Manyecska 2013.07.22. 20:52:40

B + itt mindenki maga alatt ássa a fát.
:DDD :D

Atörökk 2013.07.22. 20:55:58

@Manyecska:
Igen. És én ezt mindenkin számon követelem!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.22. 20:56:48

@atörökk: "@agresszív kismalac:
Nekem egyetlen hibám van már csak, túlzott és indokolatlan szerénységem."

Végre van egy új tag, és nem is látszik futóbolondnak, ne ijesszétek el!

@kószalány: Szia, üdvözlünk a fedélzeten! Ne ijedj meg tőlük, csak úgy csinálnak. Itt mindenki normális.

Manyecska 2013.07.22. 20:57:15

@atörökk: adj egy csókot!!! :D:P:DDDDDDD

Atörökk 2013.07.22. 20:57:42

@atpijkamo:
Ne már. Most elrontod a hatásmehanizmust.

Manyecska 2013.07.22. 20:59:31

@atpijkamo: mindenki normális, főleg a holdasember:DD azon mekkorát röhögtem:DDD

Manyecska 2013.07.22. 21:00:49

@atpijkamo: "szia, Kata vagyok. Kő kóla?":DD

Atörökk 2013.07.22. 21:01:19

@Manyecska:
Fenti gyöngyszemért a csók nem tőlem illet :DDD

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.22. 21:01:39

@atörökk: Haggyunk már neki kis időt akklimatizálódni!

@Manyecska: Na jó, nem vagyunk egyformák.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.22. 21:02:59

@Manyecska:

- Apa, hogy csajozzak?
- Kínáld meg a lányt, és fitogtasd az erődet.
...
- Iszol egy kólát?
- Köszike, nem.
- Kell egy pofon?

Manyecska 2013.07.22. 21:03:56

@atpijkamo: :DD na, léc. folyt.köv!@atörökk: namármindent énse!:D

Atörökk 2013.07.22. 21:03:58

@atpijkamo:
Én hagyom, csak erőtejjes aggyonisten volt ;)

bigmac 2013.07.22. 21:05:59

@atörökk: ugyse fizetik ki te kis naiv...jaazmásikblog....bocs

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 22:04:31

@kószalány: Szerintem ebbe' pont az ellenkezőjét állítottam. Valamint CicaAnyu (miszerint CatMother), és nem cica anyu.
Majd az "értő olvasás" órát is felvesszük a tanrendbe.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.22. 22:07:17

@atpijkamo: "Itt mindenki normális."
Ezt gondold át még egyszer.

Atörökk 2013.07.22. 22:08:25

@agresszív kismalac:
Máshogy normális, na. De hát ezt te érted.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.22. 22:10:51

@agresszív kismalac: Jól van na! Kicsit távolabbról nézve. Félszemmel hunyorítva. Éjjel. Újholdkor.

igazságos 2013.07.22. 22:15:45

@agresszív kismalac: jó, hát ő mindenkit egy kalap alá vett magával, na

rooter 2013.10.01. 13:24:35

Milyen opciós jog? Az 5 év lehet, nem több.
süti beállítások módosítása