Naiv ügyfél megtanulta, hogy használt autó vásárlása előtt kötelező saját szerelővel átnézetni az autót, hogy legalább nagyságrendileg képben legyen a várható további költségekről. Saját Skodáját csak fél évvel a vétel után vitte szervizbe, aztán csodálkozott, hogy semmi nem az, aminek a hirdetésben látszott:
Voltam olyan naív, hogy 2013 januárjában használt autót vettem kereskedőtől, mivel a családunk hamarosan bővülni fog, szükség volt egy nagyobb kocsira. A legnépszerűbb használtautós oldalon sok-sok böngészés után találtam meg a kocsit, ami megfelel minden elvárásnak. Ezen az oldalon klasszul össze lehet hasonlítani az autókat, a kínált extrákat és a futásteljesítményt. A kiszemelt autó egy Skoda Roomster lett (olcsó családi „egyterű”) A hirdetés szerint:
2006-os gyártású, sérülésmentes, szervizkönyves, 46.000 km-t futott, extraként tolatóradar
A megvételnél nem volt lehetőség általam vitt szerelővel átnézetni, de általában a rejtett hibák ilyenkor úgysem jönnek elő. Már az autó megtekintésénél kiderült, h a hirdetésben leírtak egy része kicsit sántít. Nevezetesen a szervizkönyv igazából elveszett és csak egy másolat volt a kesztyűtartóban, amiben a legutolsó bejegyzés 2010-es volt (2013 januárt írunk). A másik dolog a tolatóradar. Azt mondták, h valami érintkezési probléma miatt nem működik, pár száz forintos tétel, emiatt nem kell szétszedni a kocsit, a legközelebbi szerviznél elég, ha megnézetem.
Január közepén elhoztam a kocsit 46.000 km-rel, júliusra érte el az 52.000 km-t, amikor is gondoltam, h ideje elvinnem egy olajcsere-szűrőcsere, stb-re, amit még ilyenkor csinálni szoktak. Időközben megszületett a várva várt új családtag is, szóval az 50.000-es szerviz kb. 20-25e HUF-ra saccolt ára is elég nehézkesen jött össze. De úgy voltam vele, h ha vigyázok a kocsira, akkor biztonságban szolgálja még sokáig a családot.
A szervizes kolléga kicsit elszomorított, mikor mentem a kocsiért. Azzal kezdte, h ez most nem az 50.000 szerviz volt, hanem inkább 150.000-s, de százezer km tuti van a kocsiban, tehát a 46.000-rel megvett autóban minimum egy 50-essel több km van, ezért pár dolgot még kicserélt, mert én kértem, h ha talál még vmi apróságot, akkor csinálja meg. A biztonság az első.
A következő dolog az volt, hogy a tolatóradarral kapcsolatban is rossz híre van. NINCS a kocsiban tolatóradar. Csak a lökhárítóban az érzékelők. Nem tudom h ehhez még mi kell, de vmi hiányzik, az tuti. Kérdeztem, h ez hogy lehet ? Kiderült h az autó törve volt, elől-hátul és hátra csak olyan lökhárítót találtak, amiben benne vannak az érzékelők. Mindent egybevéve a 20-25e-re saccolt szerviz 60e körül állt meg és még kiderült egy pár „nem jó” dolog:
- a 46.000 km igazából 100.000 km futásteljesítmény
- könyv csak egy másolat ki tudja honnan, köze sincs a valósághoz
- tolatóradar nem működési hibás, hanem egyszerűen nincs a kocsiban
- a sérülésmentes autó elöl hátul törve volt
Mindezek után felhívtam a kereskedést, ahol vettem az autót (Sport Car autókereskedés , 1173 Budapest, Pesti út 237. http://www.sportcarrent.hu ) és ezeket elmondtam, bízva abban, hogy azért valamelyest segítőkészek lesznek (tudom, naív vagyok…) Arra gondoltam, hogy a 25e tervezett költség és a 65e tényleges költség közötti 40e különbséget majd megfelezzük, mondván, h ők hibásak, mert hazudtak, eltitkoltak, átvágtak, de én is az vagyok, mert hagytam magam átverni és nem ellenőriztettem az egészet ott és akkor. Egy autókereskedés jó hírnevéért kellett volna a „veszteségem” felét, 20e-t kifizetniük.
A levelemre 2-3 napig nem is válaszoltak, majd telefonon elérve őket, „hamarosan visszahívást” ígértek. miután 4 nap elteltével sem jelentkeztek, ismét én hívtam őket. A vezetőnek elmondtam a problémámat, amit ő egyszerűen azzal intézett el, hogy ők így vették egy banktól a kocsit és ezzel a továbbiakban nem szeretnének foglalkozni.
Elég sok és elég drága autó áll bent a kereskedésben, ráadásul cserélődnek is a kocsit, szóval megy a bolt. Kérdem én, tényleg olyan nagy kérés lett volna, ha elismerik, h átvertek és 20e HUF-tal betömik a számat? Igyekeztek tudomást sem venni a dologról, még majdnem hogy én lettem a hibás, merthogy ez fél év múlva derül csak ki. (akkor kellett vinni a kötelező szervizre)
Szóval szerintem itt áldozat egyedül én vagyok, akinek most egy, ugyan javított, de elől-hátul törött, visszatekert órájú, radar nélküli autója van és aki 40e-rel többet fizetett egy szervizért, mint kellett volna, mert az autókereskedő cég inkorrekt volt akkor is, utólag is.
Kérdem én, kihez lehet ilyenkor fordulni? Sejtem, h ez már veszett ügy, de legalább annyi, h aki most akar kocsit venni, okuljon belőle és a Sport Cart nagy ívben kerülje. Ezek után, ha majd egyszer eladom a kocsit, mit mondok majd a vevőnek? Elmondjam a teljes igazságot, vagy tegyem, amit velem tettek és hazudjak?
Tudom, h nem egy több milliós autócsodát vásároltam tőlük, amin ők zsírosan megszedik magukat, de tuti, h ezt se ingyen adták el nekem. Ha csak arra gondolok, h a hitelt is ők intézték, ami után nyilván jár nekik valami kis aprópénz… ennek simán bele kellett volna férnie.
Nem fért.
üdv,
egy átvert autótulajdonos
Az utolsó 100 komment: