Tékozló Homár

Fizethetetlen hitel az OTP-nél

2013.08.05. 10:42 | jackyll | 67 komment

Tamás megörökölte anyja hiteleit és az OTP javaslatára előre befizetett a zárolt számlákra 3 hónap törlesztőt, hogy amíg át nem írják a nevére, ne legyen gond. 3 hónap múlva papírforma szerint kiderült, hogy a zárolt számlákat zárolták, arról nem vontak semmit, és újra be kellene fizetni a 3 hónapot.

Tavasszal édesanyám elhunyt, én vagyok az egyetlen örökös, viszont a hagyatékira még mindig várni kell. Volt két OTP-s CHF hitelünk, egyikben zálogkötelezett voltam, másikban adóstárs is. Én kb egy éve már nem a hitellel terhelt lakásban lakok (állandó lakcímem viszont az), sőt a városból is elköltöztem, anyu halála óta az akkori élettársa lakik a lakásban. Május elején befáradtam a mostani lakhelyem egyik OTP fiókjába bejelenteni a halálesetet, zároltatni a folyószámlákat és érdeklődni, hogy akkor a hagyatékiig miként is tudnám fizetni a hiteltörlesztőket, lévén azt anyu bankszámlájáról vonták eddig. Azt hittem simán át tudom íratni a saját folyószámlámra a beszedést (mely egyébként szintén OTP-s), hát tévedtem. Közölték, hogy mivel az ominózus két hitel nem az én nevemen van, illetve az a folyószámla sem az én nevemen van, melyről eddig vonták a törlesztőket, így ezt nem tudják átírni, majd csak akkor ha lezajlik a hagyatéki és mint egyetlen örökös ténylegesen megöröklöm ezeket.

 Ezután felvetették, hogy fizessem közvetlenül a hitelszámlákra a részleteket, amire visszakérdeztem, hogy az nem fogja-e összezavarni a mindkét hitelhez kötött gyűjtőszámlahitelt, lévén az árfolyamgátba való belépéskor többször is kihangsúlyozták, ne fizessünk közvetlenül a hitelszámlára, mert akkor nem a rögzített, hanem az aktuális napi árfolyamon fogják elszámolni a befizetett összegeket. Erre kisebb kupaktanácsot tartottak, majd azt a megoldást szülték meg, mely szerint továbbra is fizessem be a törlesztő részleteket anyu zárolt számlájára, ők arról ugyanúgy vonni fogják, mint eddig, ha pedig lezajlik a hagyatéki, akkor fáradjak vissza.

 Eltelt majdnem 3 hónap, jött egy július 10-i keltezésű levelem az állandó lakcímemre, melyet lévén nem ott lakok két és fél héttel a postázás után vettem kézhez. Az OTP-től érkezett benne egy második felszólítással (elsőt egyébként az OTP nem is küld?), mely szerint azon hitelen, melyben adóstárs vagyok elmaradásom van, legyek szíves anyu folyószámlájára befizetni az elmaradást. Külön, vastag betűvel ki van emelve, hogy a folyószámlára fizessem be, mert csak így kerül rögzített árfolyamon elszámolásra a törlesztő. A levél két havi elmaradást jelez (ezt csak az összegből lehetett kiszámítani, egyébként a levélben utalás sincs rá, hogy mikori esedékességű a lejárt tartozás) vagyis pontosan az az utáni törlesztőkről van szó, melyek a májusi OTP-s látogatásom után voltak aktuálisak.

 Délután bementem ugyanabba a fiókba, melyben májusban is jártam, elmondtam az egész sztorit majd az egyébként készséges hölgy teljes tanácstalanság és 20 perces várakozás után a következő konklúzióval tért vissza: A zárolt folyószámláról nem vontak és nem is vonnak semmit, így valóban van két havi elmaradásom. A folyószámlára befizetett összegeket a hagyatéki után (még mindig nem volt) majd visszakaphatom, hisz én öröklöm a számlát. Pillanatnyilag fizessem be az elmaradást közvetlenül a hitelszámlára, mivel elvileg a rendszerük még nem érzékeli, hogy beszedésből vagy közvetlen utalásból érkezett a törlesztő, így szintén elvileg rögzített árfolyamon fogják elszámolni, de egyébként a befizetés után hívjam fel a hitelvonalat és meccseljem le velük telefonon, hogy valóban úgy számolják el. A másik hitel – melyben csak zálogkötelezett vagyok – egyébként valószínűleg szintén elmaradást mutat, de mivel abban nem vagyok adós, így arról levelet sem kaptam és felvilágosítást sem adhatnak róla.

 Ezen a ponton elszakadt a cérna. Még megérteném a dolgot, ha szartam volna az egészbe tavasszal és utána lenne ebből kavar, de így, hogy direkt bejöttem a lehető leghamarabb tájékozódni, hogy mi a teendő, majd az OTP-s útmutatásra 3 havi törlesztőnek megfelelő összeget (természetesen már az augusztus 4-én esedékest is átutaltam a múlthéten) befizettem egy olyan számlára, amire ők mondták, most meg azzal jönnek, hogy fizessem be egy összegben az egészet újra és még én telefonálgassak, hogy ők jól könyveljenek, plusz egy kicsit még ülnek az eddig befizetett pénzemen, az a pofátlanság netovábbja.

 Kifakadásom után a hölgy ismét eltűnt, majd a fiókvezetővel érkezett vissza, aki új megoldással állt elő. Az említett három törlesztőből kettő pénztári befizetéssel történt, egy átutalással. Az egyik pénztári befizetésnél már kötelező volt a személyimet bemutatnom, s emlékeim szerint az első befizetést is a nevem bediktálásával ejtettem meg (de ebben nem vagyok biztos), így a három folyószámlára érkező összegről bizonyítható, hogy tőlem érkezett. Azt az ígéretet kaptam, hogy megpróbálják a központtal letárgyalni, hogy vélelmezzék azt, ezek a befizetések a törlesztésre irányultak, ezáltal oldhassák fel a számlát és utalhassák el a törlesztőket. Majd telefonálnak.

 Itt tart most a történet. Slusszpoén az egészben, hogy négy nap múlva lesz esedékes a következő törlesztő, s ha addig ez az ügy nem rendeződik, akkor három havi „elmaradásom” lesz, mely után a hitelt felmondhatják, illetve végérvényesen repülök az árfolyamgátból. Így legyél jó adós…

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hartmy 2013.08.05. 10:46:15

Próbáljuk ki... első?

smithjohn 2013.08.05. 10:51:15

Oszt shortolni probaltatok -e man azotepet 10 mrd-dal?

Beszantani, soval behinteni, osszes +elhetesi hulladekot bedaralni.

Oszt jonapot.

Tessek keszulni a szokasos oszi forintmegjaratasra. Londonbo' intezik mint mindig. Kiveve, ha Becsbo'.

Atörökk 2013.08.05. 10:52:52

Sajnos simán el tudom képzelni, amit posztoló leírt. A nem tudja a jobb kéz tipikus esete.

Hartmy 2013.08.05. 10:56:31

Zseniális a bürokrácia, még mindig azt mondom. Egyik hivatal korlátozza működésében a másikat. Információ áramlás nulla és senki sem akar dolgozni.

Erre jön a bankok pénzbehajtásra törekvése. Ha van egy szemét halotti anyakönyvi kivonat, akkor mi az istenért nem lehet a hitel visszafizetését a hagyatéki tárgyalásig szüneteltetni, hogy kiderüljön, hogy ki és hogyan tudja vissza fizetni a pénzüket. A fenti példából látszik, hogy akkor sem kapják meg hamarabb a pénzüket ha követelik addig is.

smithjohn 2013.08.05. 10:57:25

Alternativ javaslat:
Irni egy szep levelet, melyben a komplett fiok szakmai alkalmassagat ketsegbe vonod. Hatha kib***nak vkit a picsaba.

Csakhogy masnak is legyen ßar, ne csak neked.

Szakertokent alairhatom a levelet.

Mellesleg fele annyier' elmennek oda do'gozni... Na jo, oda nem. De fele annyier' akko' is.

Agyarorßagban egyebkent altalanos trend, hogy ha vki qrvara nem ert semmihez, akkor szepen ervenyesulhet.
Ezert vannak par ezer km-rel nyugatabbra diplomas aldi kasszasok...
:-)

smithjohn 2013.08.05. 11:01:06

Az megvolt man, hogy probaltak eltussolni az un. altalanos fiokbotranyt?

Bemente' vmelyik bank fiokjba hitele', osztan +kototted a hitelt. A fiokvezeto oder helyettes meg - tisztelet a kivetelnek - bekamuzta, hogy te x kozvetiton keresztul kototted a hitelecskedet. Ezert a kozv. felmarkolta a jutalekocskajat, amin riszteltek.
Sok-sok resztelt maj, X5-os, meg last minute Dominika lett belole kuszaszem kozeposztalyat megerositendo...

silent76 2013.08.05. 11:07:42

Elég már a hitelkárosultakból.

Atörökk 2013.08.05. 11:10:46

@silent76:
Nem tudom, feltűnt-e, posztoló nem hitelkárosult, hanem fizetni szeretne. Ha hagynák.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.08.05. 11:14:57

mert neki nem elég baj lelkileg, hogy elhunyt az édesanyja, még ez a ********* ** *** ***** "bank" is szopatja. Igazán remek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.05. 11:24:02

" Én kb egy éve már nem a hitellel terhelt lakásban lakok (állandó lakcímem viszont az),"

Ez már önszopatás.

"Az egyik pénztári befizetésnél már kötelező volt a személyimet bemutatnom,"
A másiknál hogyhogy nem? OTP logic.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 11:27:48

Zárolt számlára befizetni, amiből majd ki tudja hány flbukkanó gyerek fog örökölni...

Sajnos kezes, úgyhogy fizetni kell, de azonnal.

De végülis próbálják a saját hülye tanácsuk miatt kialakult állapotot javítani. Hajrá!

chloe queen 2013.08.05. 11:30:23

@smithjohn: Ez ám a mentalitás! Ha nekem sz*r másnak is legyen ez, gratulálok! Egyébként nem biztos, hogy a fiókban dolgozó ügyintéző volt az alkalmatlan, hanem szimplán az OTP úgy ahogy van egy nagy null kb az összes bankkal együtt. De egyébként az első variáció a gyűjtőszámlás mese működött volna, ha nincs árfolyamgát. Viszont azt nem értem hogy miből szülték, hogy zárolt számláról majd fognak tudni törlesztőt vonni?

Hartmy 2013.08.05. 11:39:13

@atpijkamo: De miért ilyenkor kell erőlködni? Függesszék fel a részletfizetést a hagyatékiig. Akkor nem kellene a saját hülyeségük miatt nekik is szívni ott bent. Gondolom ez nekik is adminisztrációval jár. De hát kérik az ostort...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 11:43:21

@Hartmy:

Az adós nem fizet. A kezesnek kell fizetni.

Az adós örököse nem biztos, hogy fizetni tud majd.

Hartmy 2013.08.05. 11:46:54

@atpijkamo: Ha az adós örököse nem fizet, akkor is a kezes kerül előtérbe, legalább is szerintem. De az a helyzet, hogy ahogy le van írva, így sem kapják meg hamarabb a pénzüket mert ők sem férnek hozzá hiába igyekezett szerencsétlen ember befizetni.

Egyéves Önkéntes 2013.08.05. 11:49:46

Szerintem várni kell a választásokig, akkor minden szerződést semmissé nyilvánítanak, akinek volt hitele azt törlik, akinek nem, az vehet bármennyi frankot 180 forintért!
Az elmúlt húsz év tőzsdei bukásait is kompenzálja a kormány, sőt - állítólag - aki nem nyert még soha a lottón, az dominikai utat nyer Sólyom Air businness classán all inclusive CBA-s uzsonnacsomaggal!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 11:51:20

@Hartmy: "Ha az adós örököse nem fizet, akkor is a kezes kerül előtérbe"

Stimmt.

"hiába igyekezett szerencsétlen ember befizetni"

Remélhetőleg nem hiába, mert akkor megszívta.

VonBraun 2013.08.05. 11:54:36

Bankos sztori, röviden, bár lehet, hogy kicsivel hosszabban majd ide is felkerül.
Egy másik bank, nem ez, amit a posztoló ekéz.
Lakáshitel törlesztése, amit személyesen a helyi bank pénztárába fizetünk fordulónapon. A módszer: felkeressük a bankfiókot, ahol az ügyintéző először is megkérdezi, hogy "mennyit szeretnénk (! sic !) befizetni?" - hát wazz... Válasz: amennyit kell most éppen (svájci frank), tegye már meg... Az ügyintéző kiszámolja, mi fenntartás nélkül befizetjük a kasszánál az összeget, AMENNYIT KÉRNEK, persze logikus tűréshatárral, ugye, eddig még baj nem volt.
Legutóbb: kiszámolja, mínusz kb. 10e, mint máskor. KÉRDEZZÜK: ez most így biztosan jó lesz? Kiszámolja megint: jó, ennyi az összeg.
Kassza, befizetés, távozás.
Két nap múlva telefonos zaklatás indul napi szinten 3-4 hívással a bank részéről: mínusz kb. 10e-el kevesebbet fizettünk a törlesztőbe, MI ENNEK AZ OKA?
És wazeg, nem értette meg a nőstény, hogy az ő munkatársa számolta ki a törlesztőrészletet úgy, hogy mi is (figyelj:) keveselltük, és még egyszer kiszámoltattuk, amikor megint ugyanannyi jött ki.
A kb. 3. hívó ezt képes volt megérteni, és azt is, hogy a következő törlesztőrészlettel befizetjük a különbséget.
De nem volt megállás, napi 3-4 hívás folyamatosan, egészen a következő törlesztőrészlet fizetésének időpontjáig, ugyanazzal a lekezelően durva, agresszív hangvételű, bűnözőt a telefon nálunk lévő végén feltételező kérdéssel.
A szövegértés pedig nem az erősségük.
Panaszt tettünk a banknál az eljárás és az egész ügyintézés miatt, holnap jár le a harminc nap, kíváncsi leszek a válaszra. Annak a nagyobb a valószínűsége, hogy a sztori itt is olvasható lesz bővebben.

Hartmy 2013.08.05. 11:55:31

@atpijkamo: Ergo nyugodtan kivárhatnák a hagyatékit és akkor menne tovább a törlesztés vagy így vagy úgy. Marad az a helyzet, hogy a bank türelmetlen és kapzsi továbbra is. És szüljön zongorát.

Reméljük nem hiába fizetett...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 11:58:51

@Hartmy: Most kivételesen nem türelmetlen, se nem kapzsi. Ez áll a szerződésben: Az adós fizet. Ha bármi okból nem tud, a kezes fizet.

Talán le kellene ülni velük tárgyalni, és ha olyanjuk van, akkor átütemezik a hitelt. De itt nem ez a probléma.

Manyecska 2013.08.05. 12:01:40

@atpijkamo: talán írniuk kéne egy szerződés-módosítást, tudom vadul hangzik, de..

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 12:03:21

@Manyecska: De nem az a baj, hogy nem tud fizetni, hanem hogy fizetett, de bolondok voltak.

smithjohn 2013.08.05. 12:11:00

@chloe queen: Orulok, h. qrvara erzed a kulonbseget. :-)

A srac felelossegteljesen szeretett volna eljarni ezzel szemben a bankfiok kozremukodo alkalmazottai - a leiras alapjan szereny velemenyunk szerint - meg felelotlen inkopetens bagazs.
Nem gondolod, hogy viselniuk kellene a kovetkezmenyet annak, hogy kib*ßnak massal???
Arrol nem is beszelve, hogy ezeknek van munkajuk, mikozben meg a tenyleg felelos, kepzett munkaero - akinek nincs gyomra havi min. 5 kilaert klimas irodaban fb-zni - lep le az orszagbol a pitsaba.
Irasbeli allasfoglalas, a beolvado pszaf bevonasa, fel fiok kirugatasa a pitsaba...
Schluß

Énbagoly 2013.08.05. 12:13:52

Lassan az lesz, ha bankba kell menned ügyet intézni, akkor az egész beszélgetést fel kell venni videóra, és ha gond van, akkor lejátszani. Vagy legalább papírt kérni minden szavukról. :S

@Egyéves Önkéntes: de mindezt természetesen csak akkor kapjuk meg, ha újra meg lesz a kétharmad.

Hartmy 2013.08.05. 12:14:44

@atpijkamo: Illene kitérniük az adós elhalálozásának lehetőségére. Csak nem érdekli őket sajnos, csak az hogy a pénzük meg legyen.
Nem vagyok pártatlan, mi is végig küzdöttük ezt a mizériát pár éve, bár akkor nem volt árfolyam gát meg ilyenek, csak akkor is volt belőle hepaj, hogy ki hova mit kell fizessen...

Manyecska 2013.08.05. 12:16:01

@atpijkamo: hádde akkor ez vis major, köszönöm hogy segíthettem:P, lapozzunk:DD

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 12:18:21

@Manyecska: Nem, ez a városmajor. A vízmajor az a malom csatornán a hidegvölgyben.

Manyecska 2013.08.05. 12:19:34

@atpijkamo: jóvan, mindííg maior éééés?:D /kivéve ha én írom/

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 12:23:27

@Hartmy: És ha az adós tartósan megbetegszik, megrokkan, kómába esik, elrabolja a Talibán, elvezti az állását, összedől a háza... Most is az a baj, hogy túl hosszú a szerződés, nincs ideje, idege, képzettsége (4 elemi) megérteni...

A BTK-ba kell beleírni, hogy halál után minden kölezettség fél évig következmények nélkül szünetel. Persze a hitelek is drágábbak lesznek egy picivel emiatt.

Azoknak a szerződéseknek nem ez volt a bajuk, hanem az a kitétel, hogy a bank egyoldalúan +változtathatja. Beleírod a fél év szünetelést, másnap kihúzzák.

Manyecska 2013.08.05. 12:25:07

@atpijkamo: nem, a V.majorban kosárlabda-meccseket jáccottam marha sokat:) ON

Most komolyan, nem lehet szerződést módosítani ilyen esetekben????:( pofám leszakad.
És részvétem a poszternak!!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 12:26:47

@Manyecska: Maior Tamás. De utáltam! De jól tudott játszani. A döglött aknákat a Kállaival. Harmadik sorból néztem, kurvára élveztem.

www.youtube.com/watch?v=ACLL1M7k-II

Csurka István
Kállai Ferenc
Major Tamás
mind eltávozott

Én sem érzem jól magam...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 12:27:58

@Manyecska: "szerződést módosítani"

Nem az a baja!!! Az a baja, hogy hülye volt, mert hallgatott a banki(agy)károsultakra.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 12:32:22

@Manyecska: "kosárlabda-meccseket jáccottam"

Az már valami! Egész csapat! A disszociatív kórképek csimborasszója!

Én legfeljebb a labdát passzolgattam velem.

Egyéves Önkéntes 2013.08.05. 12:36:28

@Énbagoly: és visszacsatoljuk trianont is, kanári szigetestől!

Egyéves Önkéntes 2013.08.05. 12:39:04

@atpijkamo: Esetleg még azt is belevehetnénk preambulumként, hogy a halál után fél évig minden életfunkció szünetel.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2013.08.05. 12:41:54

@Egyéves Önkéntes: ...meg, hogy a románok adják vissza a lovainkat!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 12:43:41

@Egyéves Önkéntes: A zombik és vámpírok meg dögöljenek meg? Ez így nem demokrácia!

...

Ezt a demokrácia dolgot haggyuk, azt hiszem, az elmúlt három évben valahol elvesztettük...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2013.08.05. 12:45:15

@atpijkamo: Úgy van, pokolba már a demográfiával! HolaManyi?

Hartmy 2013.08.05. 12:45:54

@atpijkamo: Ez az, hogy minek értse meg a szerződést... ha utána úgyis egyoldalúan módosul. Banknak nincs igaza? Akkor szerződést módosít...

Énbagoly 2013.08.05. 12:49:23

@Egyéves Önkéntes: meg a romániai aranybányákat, mert van egy csomó ciánunk!

smithjohn 2013.08.05. 12:52:10

@atpijkamo: "Azoknak a szerződéseknek nem ez volt a bajuk, hanem az a kitétel, hogy a bank egyoldalúan +változtathatja."

Nem.
A lakossagi hiteleknek az a legnagyobb problemaja, hogy NEM BERUHAZASI hitel.
1. Nincs bekalkulalva
- Megterulesi rata
- Uzemeltetesi/fenntartasi koltseg
- A termek ara

2. Nincs egyedi KOCKAZATERTEKELES, melyhez egyedi hitelarazas van
- A bank ugyan elkert vmi hitelbiralati dijat, de igazabol ez semmi hasonlot nem jelent.
- Nincs kotelezve a bankrendszer egyedi hitelarazasra

Ilyen esetben a gazdasag spekulacion alapszik, jo magas korrupcios szinttel.
Kivetel nelkul az osszes regnalo 6alom ezt tamogatja/tamogatta

A mostani "szabadsagharcosok" uezt csinaljak csak mas eszkozokkel, jobban elrejtve. (Allamszocializmus, mesterseges gazdasagelenkites magas szintu korrupcioval)
...
...
Ebben rengeteg rendszerszintu kockazat van, de sztem ezek egy reszet meg maga a mester ....Cska se latja :-) :-) :-)
Hulye leszek elmondani...
:-)
Jegybanki alapkamat le + "kozpontilag iranyitott" hitelezes + valasztasi kormanyzas (IMF hitel ugye, lakossagi devizah. allomany leepitese, szabadsagharc a kizsakmanyolok ellen duma ...)-->rendszerszintu kockazatok minimalizalasa a hatalom +tartasa erdekeben
viszont
- kozeptavon inflacio felporog
- EURHUF sav szabadon mozoghat be se kell avatkozni (valos arfolyam??? 340-370 kozott??? :-)) --> "strategiai +allapodas exportalo -es K+F-ezo multikkal (hatteralkukkal)
- sajat politikai kozeposztaly kiepitese, feltokesitese
total elqrvult, moslek, erkolcsi hulladek elit, amiben megy a latszatpiacgazdasag krealt piaccal, kamu versennyel.

Jo szorakozast ebben a banankoztarsasagban, ahol csak a felelos viselkedesnek van negativ kovetkezmenye! Ezert van mindenhol otodosztalyu, kiszolgalo biodiszlet szemelyzet jo ill. kevesbe jo penzert. :-)

Manyecska 2013.08.05. 12:56:19

@atpijkamo: oké. elolvastam és leszakadt az arcom.

Egyéves Önkéntes 2013.08.05. 12:56:29

@Énbagoly: és személy szerint a románokat nem hiányolom, helyette kérjük Luxemburgot.
és vihetik borsod megyét is.

@estrella negra: adják vissza a lovainkat és vigyék el Ákost!

@atpijkamo: demokrácia csak hagymáéknál van, ott legalább még a szegényeket meg a négereket le lehet lőni. Nálunk már az EU ezt sem engedi! Meg a bajnai!

Énbagoly 2013.08.05. 12:58:06

@Egyéves Önkéntes: nekem a holland hegyek hiányoznak. :)

Egyéves Önkéntes 2013.08.05. 13:01:04

@Énbagoly: nekem meg a szlovák vendégszeretet!

Énbagoly 2013.08.05. 13:03:08

@Egyéves Önkéntes: a német rendőrök is benézhetnének az kocsiablakodon. :)

Énbagoly 2013.08.05. 13:04:21

@Manyecska: vigyázz, mert szó szerint veszi! :)

Egyéves Önkéntes 2013.08.05. 13:04:28

@Manyecska: jó, a kebledre! de mit? :D

@Énbagoly: azok már benéztek, és csak 120 €-ba került! :)

Egyéves Önkéntes 2013.08.05. 13:05:46

@Énbagoly: rosszindulatod minden alapot nélkülöz.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.05. 13:52:55

@smithjohn: Befektetés. A hitelt fizeti vissza, ahelyett, hogy lakbért fizetne. Talán kicsit kisebb lakást tud venni, mint bérelni ugyanabból a pénzből.

A forint kamatok visszfizethetetlenek voltak. 12-14%? Nevetséges. Berluszkóni akkor mondott le, mikor az olasz adósság 7% kamatos lett, az visszafizethetetlen egy gazdaság számára.

Az EUR (CHF, JPY) kamatok még mindig magasak voltak, de visszafizethetőnek látszottak.

- A HUF/EUR arány talán nem emelkedik nagyot. ahogy emelkedik, a forint inflálódik, nem változik sokat.
- Hamarosan (!) áttérünk az Euróra
- Az EUR alapkamat csökkenhet
- Az országkockázati felár - na erről a PSZÁF se tudott, se az MNB.

Az EUR alapkamat csökkentését nem látom a hitelekben, viszon a kockázati felár erősen játszik.

Nem volt olyan rossz választás. Sokan bírták volna fizetni a HUF/EUR árfolyamváltozással együtt, ha azt az EUR alapkamat csökkentés enyhíti. Ehelyett a kockázati felár erősítette, ebbe buktak bele. Nem láthatták előre.

Az hab a tortán, hogy a CHF különösen nagyot ugrott. Az baromság volt, az Euróra térünk át valamikor, nem a svájcifrankra. Az tényleg lutri volt, veszítettek. És még mákjuk volt, hogy a svájciak megállították.

Don Quixote de la Ferko 2013.08.05. 21:05:37

Újabb lúzer.
Hagyatéki előtt semmit nem fizetünk. Ha megvan a hagyatéki, és esetleg kiderül, hogy többet fizetsz, mint amit örökölsz, akkor lazán felállsz, bájosan rámosolyogsz a bankra, hogy ígyjártálbazmeg, oszt elköszönsz.
Ha ez nem megy, mert a kezesség nagyobb adu a partiban, akkor benyeled, és a következő életedben gondolkodsz. Ebben már mindegy, a bank rabszolgája vagy, amíg élsz.

Alleluja

Elnök Úr 2013.08.06. 17:05:05

@Don Quixote de la Ferko:
Legalább olvastad volna el a postot... Adóstársként meséld már el, hogy milyen esetben mondhatna le a hagyatékkal együtt a hitelről is, mikor annak kötelezettsége a hagyatéktól független?

Don Quixote de la Ferko 2013.08.06. 21:06:40

@Elnök Úr:

Máskor figyelmesebben olvass. Segítek, hogyan csináltál hülyét magadból:

"Ha ez nem megy, mert a kezesség nagyobb adu a partiban,..."

A második mondat volt. Ha meghaladja képességeidet az értelmezés, általános iskolai idomítóidnál reklamálhatsz.

Elnök Úr 2013.08.06. 21:23:11

@Don Quixote de la Ferko:
Na akkor még egyszer fuss neki. A kezes, az adós, az adóstárs és a zálogkötelezett 4 különböző fogalom, te meg kevered a szezont a fazonnal.
A postban pedig az van, hogy a postoló az egyikben adóstárs, a másikban pedig zálogkötelezett, a bank pedig az adóstársi hitelről küldött felszólítót, ugyanakkor az OTP megjegyezte, hogy egyébként a másik hitel is elmaradást mutat, szóval hősünk könnyen elképzelhető, hogy örököl egy felmondott hitelt.
Értőolvasás egyes fiam, leülhetsz.

Charles63 2013.08.06. 22:52:57

@VonBraun: Nem cetelem bank volt? Azok ilyen piócák! Még szombat reggel fél 8-kor is képesek voltak felhívni. És az is rájuk jellemző, hogy nem hiszik el, miért nem fizettél időben! Utolsó alkalommal meg is kérdeztem: mit szeretne hallani? Az igazságot vagy valami mást? A hülyéje nem a másodikat kérdezte!Ne megmondta neki: azért nem fizettem, mert mazochista vagyok, és élvezem, amikor banki követeléskezelők naponta többször, a legváratlanabb pillanatokban felhívnak, és hülyeségeket kérdeznek, valamint úgy kezelnek, mint ha személyesen neki tartoznék. Ne ettől kifeküdt. Erre mondtam neki: hülye kérdésre hülye válasz!

McZozo 2013.08.07. 02:56:38

@VonBraun: hasonlo eset volt velem i nagybecsu fhb val kifizettem a hitelem a hitel lezarasahoz ki kellett kerni 5000 forintert egy igazolast hogy mennyit kell befizetni. Kiadtak. Majd adtak egy azaz egy napot amikor utalhatok nekik hogy lezarjak. azon a napon megtortent. erre hiv a kozpontjuk hogy nem tudjak lezarni a hitelt mert meg kell fizesske 70 000 ret. mondom megis mire. hat ok osztottak szoroztak es kijott hogy annyi kell. es ha nem fizetem be akkor mivel tullepek ezen az egy napon minden procedura indul elorol es akko rfizethetek plusz honapot uj lezaras igenylest es minden egyebet. Mindegy megreklamaltam de kozbe rohanok be bankba szemelyesen befizetni a szerintuk hianyzo osszeget hogy vegre lezarjak. kozbe telefonon meg kerdeztem a kozpontostol hogy es hova fizessem be mert tudtommal ha rateszem a szamlamra onnan harom nap alatt teszik at a hitelszamlara es nekem ok adtk csak a mai napot a rendezesre. Erre mondja nekem hogy a hitelszamlara rakjam mert kulonben igen ujbol baj lesz. Na beerek a bankba sorszam oras varakozas elmeselem mit akarok. Bepanaszolom hogy ok adtak ki az igazolast ami nem jo (ezt lepockoltek azonnal) De kozbe mondom akkor befizetnem a hitelszamlara. Mire mandro mondja nekem hogy azt nem lehet en oda nem utalhatok tegyem be a folyoszamlara es onnan majd atemelik. en meg kotottem az ebet a karohoz hogy az o kozpontuk nem ezt mondta. Erre mondtam hivja a fonoket. Aki nagy dirrel durral ujab fel ora utan elokerult es minosithetetlen hangnemben kozolte velem hogy mit kepzelek en es hulye vagyok ok mar x eve igy csinaljak ez a szabaly es ne pattogjak. Erre mondtam ok akkor pillanat hivtam a kozpontjukat es a mobilomat atadva neki kozoltem hogy jo akkor most meccseljek le ok ne en pattogjak koztuk. Erre nagy dirrel durral atveszi a telefont a fiokvezeto kollega es par perc mulva viszadja a telomat es kozli hogy na jo most az eccer ahitelszamlara utalnak de oruljek hogy ezt a szivesseget megteszi nekem es erezzem magam megtisztelve es lekotelezve. Se egy bocs se egy sajnalom semmiert.

Don Quixote de la Ferko 2013.08.07. 12:56:48

@Elnök Úr:

Nagy barom vagy édes fiam, de jó neked így, és ez a lényeg. A valósággal ne foglalkozz, csak megzavarja idióta világodat.
Bekaphatod leülés után.

Elnök Úr 2013.08.07. 13:37:32

@Don Quixote de la Ferko:
Kifinomult stílusú, megdönthetetlen tényekkel alátámasztott érveléseddel (vagy a szádból kiböffenő sz*rfolyammal, ki hogy látja ugyebár) felesleges vitába szállni. Több sikert az életben!

Don Quixote de la Ferko 2013.08.07. 18:45:00

@Elnök Úr:

Nehezen fogod fel agyilag, de nem érdekel a hányadék, ami bugyog belőled.
Hörögjél még, ha neked jólesik, de nehogy infarktust kapjál az idegességtől, hogy szarok rád.
süti beállítások módosítása