Tékozló Homár

Használhatatlan a szallas.hu

2013.08.27. 12:44 | jackyll | komment

Zoli egyáltalán nem amiatt reklamál, hogy a szallas.hu oldalán található szálláshelyek értékelése köszönőviszonyban nincs a Homáron az utóbbi hónapokban felderített állapotokkal. Ő csak egy szobát szeretett volna augusztus 20-ra, mondjuk egy héttel az ünnep előtt. Sorban mondták le a foglalásait, mert a szabadnak jelzett helyeket már mind kiadták. A szallas.hu szerint a partnereik nem frissítik elég gyorsan az adatbázist:

Magyarország „legnépszerűbb és legkedveltebb” szállásfoglaló oldala mindenre jó csak épp szállásfoglalásra alkalmatlan! Történt ugyanis, hogy augusztus 20-i héten párommal Észak Magyarországra kívántunk látogatni, pihenéssel eltölteni 4 napot. Indulásunk előtt kb. 1 héttel nekiálltam szállásokat nézegetni, Magyarország agyonreklámozott és „legkedveltebb” oldalán a http://szallas.hu –n.

- Az oldal keresője borzalmas, egyrészt megadjuk az utazás dátumát, de azt sehol nem lehet beállítani, hogy hány fő utazik.  – Miért? Az így listázott szállások alapján ár szerint csoportosítva nagyon kedvező szállásokat is találni egy-egy városban, de hiába hozza ki a rendszer 2000 – 3000 Ft/fő/éj árban a szállást, ha azt épp 6-8-10 fő együttes elhelyezése alapján értendő és nem 2 fő esetén. (ez csak foglaláskor derül ki).      


- A kereső másik hibája, hogy hiába jelöljük be, hogy a telített szállásokat ne ajánlja fel az oldal, rendszeresen feldobja a foglalt szobákat is, -  tehát ennek sincs sok értelme így.

- Az akciós ajánlatokat nézve, hiába van beállítva egy augusztusi dátum, a szallas.hu oldalán sikerült Valentin napi meg tavaszi akciókba belebotlani, ami tényleg kedvező volt, de értelemszerűen augusztusban nem foglalható. A rendszer mégis felajánlotta.  Miért?

- Végül, ha találunk egy számunkra megfelelő szabad szállást, foglalás után nem kapunk azonnali visszaigazolást, csak 24 órán belül maga a panzió/vendégház tulajdonosa igazolja vissza / vagy épp utasítja el a foglalási igényünket. Általában elutasítanak, vagy alkudoznak hogy hagyjuk ki a szallas.hu-t a dologból.

Nem egyszer előfordult, hogy szállás.hu oldalán szabadnak jelzett, és befoglalt panziók folyamatosan elutasították a foglalásomat, barátaim a nyár folyamán többször is próbáltak ott foglalni nekik is elutasítás lett a vége.  Akkor miért ajánlja szabadnak a rendszer a szobát, ha az nem foglalható?

Felhívtam szallas.hu-t, hogy ezt a problémát / panaszt bejelentsem. Ők közölték, hogy a  partnereink nem minden esetben tudják naprakészen tartani a teltház jelentésüket, realtime (azonnali visszaigazolható foglalást) nem tudnak bevezetni.

Érdekes módon ezek után több napon át szabadnak jelezte a szobát a szallas.hu rendszere miközben állítólag teltházas volt az apartman.  Felvettem a kapcsolatot a vendégházzal, ahol közölték, hogy foglalt a szoba, de az Ő foglalási rendszerükben minden rendben van.

Nem tudom, kinél lehet a hiba, de vajon miért nem lehet szankcionálni ezeket a szállásadókat, akik folyamatosan megtévesztik a szallas.hu ügyfeleit? Gondolom, ki lehetne zárni a szállásfoglaló rendszerből azokat, akik nem tartják naprakészen naponta a teltház jelentésüket.

Aztán hagytam a francba az örökös kudarcba fulladt foglalásaimat, találtam egy másik oldalt ahol az általam kitöltött opciókkal számos vendégháznak elküldik az ajánlat kérésemet, és láss csodát, 3 órán belül megoldódott a szállás problémám.

De hogy jót is mondjak a szallas.hu-ról, az ügyfélszolgálata korrekt volt, segített szálláshelyet keresni, csak épp a vezetőséget nem értem, mi szükség egy ilyen tortúrára, ha lehetne egyszerűbben is működtetni az oldalt.

A vezetőség számára ajánlom tanulmányozásra a http://booking.com -ot, ahol  tökéletesen működik évek óta az azonnali foglalás visszaigazolás, a környékbeli üres szállások ajánlása. Általuk még soha nem futottam bele ennyi problémába, igaz lényegesen kisebb adatbázissal rendelkeznek Magyarországon, mint a szallas.hu.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Supreme* 2013.08.27. 12:44:51

Elsőre bazihosszú.

Trunkel 2013.08.27. 12:47:13

nem hogy megint én első...

Manyecska 2013.08.27. 13:02:13

@Supreme*: inkább mint a "rövid de játékos":)))

Supreme* 2013.08.27. 13:03:26

@Élő Fa: Elsőre az is jó :D Bár nem vagyok érdekelt a témában :D

Atörökk 2013.08.27. 13:18:33

Kici, eccerű, szavanyú, de a miénk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.27. 13:23:56

Nem kötelező használni, ingyévan, ha szar a szolgáltatás, akkor majd bebuknak. Vagy nem, de okos ember előbb-utóbb rájön, hogy nem érdemes velük szórakozni

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.27. 13:55:17

Egyszerűbb a szállodát felhívni, hogy van e üres szobájuk. Nálam ez bevált.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.27. 13:59:39

@agresszív kismalac: nem biztos hogy épp megfelelő a hüttője. Csak ezért nem Edézek.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.08.27. 14:05:06

"vajon miért nem lehet szankcionálni ezeket a szállásadókat"

Azért mert akkor ennyi szállásadó sem lenne az oldalon.
Több szállásadó -> nagyobb adatbázis (még ha szar is) -> több látogató

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.27. 14:06:25

@batgirl:
Faszom sem fog telefonálni szállás foglalásnál, hol élsz te, a 20. században? Ha szar a szállás.hu, akkor majd mindenki foglal a booking.com-on vagy más hasonló rendszeren keresztül.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.08.27. 14:07:33

@amsz: Szvsz a szállásadóknak lenne elemi érdeke pontosan vezetni a telítettséget.
Vagy tévednék?

Hartmy 2013.08.27. 14:14:06

Egyszer foglaltam én is a szallas.hu-n. Vagyis próbáltam. Bejelöltem, hogy mikor akarok foglalni, mert oda épp szabadot jelzett. Lefoglaltam, nem jelent meg. Felhívtam a szállásadót, aki közölte, hogy valamiért nem jelenik meg, de az az időpont foglalt már, aztán szóban szépen elmondta, hogy mikor szabad és telefonon foglaltam. Igaz az oldal nem teljesítette a várt feladatot, de telefonon sikerült. Amúgy nem mindig a szállás adó hibája ha nincs kint, hogy mi foglalt, a mi helyzetünkben, akkor épp a szallas.hu volt bugos.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.27. 14:16:47

@Ensiada Arkoveitie: mi bajod a 20.századdal?? Képzeld, akkor is éltek emberek.
És most szépen elmagyarázom, hogyan használom a 20. századbeli gondolkodásomat a mai világban.
1. Elmennék nyaralni belföldre, de hova?
2. Internet, beírom hogy wellnes szálloda (pl)
kidob egy csomó szállodát.
3. Megkeresem, hoyg hova mennék szivesen, milyen az a szálloda, stb..stb..
4.Oszt fogom a pici telefonomat és felhívom őket.

Ennyi.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.08.27. 14:26:38

@batgirl: MO-on ez csak így tud működni.
De külföldön K jól megy a booking.

Egyszer elgondolkodtam ennek egy magyar mutációján, de be kellett látnom, hogyha normálisan akarnám megcsinálni, akkor az nagyon sok szabadidőmbe kerülne, ha meg gyorsan, akkor olyan szar lenne mint a szallas.hu.

Egyébként a bookingon is listázza a foglalt helyeket is, nem tudom miért akad ki ezen a poszter. Azért van ez mert hátha van annyira jó a szállás neked, hogy kicsit a szálláshoz igazítsad a kirándulást. teszem azt 10-15 között akarsz menni eredetileg, akkor kidob olyat ami erre nem oké, de jó pl 12-17 között.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.27. 14:29:23

@Hurrá Torpedó: Ha nem akarok idegbeteg lenni, akkor kénytelen vagyok igazodni ezekhez a dolgokhoz. Nem tartom maradi gondolkozásnak, hogy telefonáljak, ha úgy adódik.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.08.27. 14:37:26

@agresszív kismalac: Debizony. De nincs kedv, idő, erőforrás.. és Ők úgy gondolják megint egy weboldal amit nekik kéne frissíteni.
Kicsit megértem őket is. Kb ezer ilyen oldal van ahova tedd fel az adataidat, legyen fent a legfrissebb, és majd ha valaki esetleg rajtuk keresztül foglal akkor még pénzt is kérnek érte.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.08.27. 14:41:37

@batgirl: nyilván igen.

de azért elgondolkodtató, hogy amikor kűfődre mentünk, el mertünk simán indulni 450 km-re úgy, hogy csak egy visszaigazoló ímél volt a kezünkbe. és ettől mi hótt nyugodtak voltunk. és persze nem is lett probléma.

de itthon azért szükségesnek tartanám én is a telefonos egyeztetést pluszba.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.27. 14:48:22

@Hurrá Torpedó: Ha van visszaigazoló mail, akkor nincs probléma. Külföldre én is úgy megyek, de ott is a szállodával váltok emilt.
Hiába no, öreg vagyok már.

Neela _ t 2013.08.27. 15:00:02

Ugyan így jártam... Foglalás. Ok. Teltház.
Bolondnak volt szerencséje valaki visszamondta és lett hely...

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.27. 15:20:28

@batgirl:
Meg az összes azt megelőző szállodában is.

Az ilyen foglaló rendszerek viszont azért jók, hogy ne kelljen telefonálni. Idén nyáron sem telefonáltam, de a helyet még Street View-n is megnéztem, mielőtt lefoglaltam. Mondjuk nem belföldön voltam, de gondolom belföldön is járható út booking.com-on, de lehet hogy tévedek.

Persze nem azt mondom, hogy nem lehet telefonálni, de nem értem miért kellene ilyen dolgokkal foglalkozni, ha a dolog könnyen automatizálható.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.08.27. 16:17:54

@Ensiada Arkoveitie: mer nem mindenki akar mindent automatizálni, azért. van aki szeret képeslapot írni, meg horribile dictu levelet papírra is, meg szereti a postán befizetni a csekket meg ha pénzt akar küldeni akkor bemegy a bankba személyesen meg ilyenek. mértbaj az?

punpa 2013.08.27. 17:00:57

A booking.com csak azokat a szállásokat listázza ki, ahol van szabad hely. Ha a szállástulaj rosszul töltötte fel a szobái elérhetőségét, akkor az az ő felelőssége, mindenképpen kell szállást biztositania. Ha az ötezres panzió helyett húszezres szállodában, akkor ott. A különbséget a hibázo fél fizeti.

Ádám 2013.08.27. 17:33:54

@Hurrá Torpedó: 450 km, az még nagymagyarország......:)

Aureliano Buendía 2013.08.27. 22:29:04

A posztolót ugye lehet már?

1. Kitalálod, hova szeretnél eljutni, mennyi időre.
2. Gógli bácsi a jó barátod, beírod a település nevét, már a szállást ajánlja fel.
3. Listázol ára alapján (kuponosok kérem ne olvassák tovább!)
4. Szállás honlapja (megnéz)
5. Kapcsolat menü/fül/stb. Vérmérséklet szerint mailt írsz, telefonálsz, postagalambot küldesz.

Érdekes módon nekem bejött. Én kicsit több időt hagytam a dolgokra, így volt időm mail-ezni, 3 levélből lett szállás. Sikeres vagyok-e?

Ja, és négynapos hétvége előtt nem egy héttel kezdünk gondolkodni, hol is szállj meg.

Der Beste 2013.08.28. 05:44:26

@uraaam: Pont így csinálom én is.

1.Google és/vagy szallas.hu,
2.szállások saját oldala megnéz,
3. eldöntöm melyikbe, aztán mehet nekik az e-mail
4. ha valami nem tiszta, felhívom őket és ledumálom

Az elmúlt öt évben így csináltam, és mindig volt szállásom, jó helyeken, jó nővel.

Amúgy a posztoló miért sír, mint egy fürdős k?
Egy kanyi vasat nem fizetett a szallas.hu-nak, nincs joga reklamálni, max többet nem használja, ennyi.

Aki aug. 20 előtt 1 héttel áll neki szallast keresni, amúgy se csodálkozzon, hogy nincs hely.

Warnyús 2013.08.28. 09:45:35

A szállás.hu felülete a szállásadó oldaláról is nehézkes és használhatatlan. Hiába van feltöltve szabad szoba, ahány foglalás érkezik, mindegyiknél telefonálgat a szállodába,vagy a kapcsolattartó telefonjára, akár este 10 kor is... Arra hivatkozva, hogy sok szálloda nem frissíti a szobamennyiséget.Elmondanám, nem is lehet frissiteni, mivel nem látható sehol, hogy a számukra rendkezésre bocsátott szobamennyiségből mennyit adtak már el.A Booking, vagy pl a Hotelstart rendszere átlátható, kezelhető, ha eladják a szobát, azonnal értesítenek, hogy ha van szabad kapacitásod töltsd fel a rendszerbe az adott napra, szobatípusra. Ha a szállás ezt elmulasztja és a vendég foglal, akkor a szállás felelőssége, hogy elhelyezze a vendéget azonos, vagy magasabb kategóriájú szálláson, ugyanolyan áron. Nem értem, hogy a szállás.hu miért nem tudja lekoppintani ezeket a felületeket,hogy ők is láthassák a rendszerben, hogy valóban van-e szabad szoba. Megspórolhatnák a rengeteg telefonköltséget is, nem zaklatnák a szálláshelyeket és a vendégek is csak a valóban foglalható szobákat láthatnák a felületen.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.28. 10:12:45

@zsiráfffff:
Nyilván olyan is van, aki meg a veterán autókért rajong vagy, sőt gőzmozdonyos vonaton is ülhetsz egy nosztalgia expresszen, meg lovaskocsira is befizethetsz turistaként bizonyos helyeken.

A postán csekkbefizetéskor a sorban állásban mondjuk nem tudom milyen élvezet lehet, de idővel majd arra is nosztalgiaként fog tekinteni mindenki.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.08.28. 10:15:50

@Ensiada Arkoveitie: így van. nincs ezzel semmi gond. bevallom, én egy gramofonra vágyom már régóta, pedig még sose láttam egyet se közelről.

és ha veterán csodaszép autó gurul mellettem, akkor bizony megdobban a szívem egy cseppet hangosabban:)

Rókakígyó 2013.08.28. 13:05:19

Mo-n a hívás a jó módszer, keresni meg a neten kell, de van egy csomó hely, ahol a volt vendégek egyszerűen megmondják hová érdemes menni, lehet, hogy ezek nincsenek rajta a honlapokon sem.

Nem mondom, hogy tipikus, hogy a szállásadó ki akarja hagyni az őt reklámozó oldalt, de az is tipikus, hogy egy szállást 2-3 eFt-ért is kínálnak. Sőt, ez a többség.

truthful.shepherd 2013.08.28. 14:41:51

A szallas.hu-ról annyit, hogy az oldalon felajánlott 408.000 forintos szállodai csomagot a szállodával közvetlenül beszélve, alkudozás nélkül, első kérdésre 291.000-ért kaptuk.

geeraa 2016.07.06. 17:00:36

Nem védem egyik oldalt sem, és látom hogy régi a bejegyzés, de adok néhány plusz gondolatot a témához.
A szállás.hu azóta már javult, lehet személyek számával is keresni.
Bevezették az azonnali foglalás lehetőségét, mit bevezették, kötelezővé tették.
És ezzel engem mint szálláshely kiadás kezelő recepcióst jól meg is szivatnak. Miért?
A vendég részére nagyon jó az azonnali foglalás, nincs vele semmi teendője. Ugyanakkor a szállásadónak annál több. Mert a szállás.hu felülbírál mindenkit. Még a szálláshely tulajdonost is. A szállás.hu-n foglaltak elsőbbséget élveznek minden más foglalással szemben. Nem számít hogy előtte 1-2 órával jött foglalás telefonon, emailban, booking-on, bárhol, nincs lehetőségem azt mondani hogy bocsi de nincsen hely, a rendszer a szar. A szállás.hu egyből jön fenyegetőzni hogy nekem el kell helyeznem azt a vendéget aki nála foglalt, akár más szállásadónál is.
Mégis kinek képzelik magukat? Ők csak egy utasközvetítő cég, aki megmutatja hol lehet az embereknek szállást foglalni.
Nem tudom miért a türelmetlen embereknek kell kedvezniük, de ez is csak őket erősíti. Igenis pedig bizony hogy a szállásadó jóváhagyása kell, hogy a szállást befoglalják. Vegye fel a kapcsolatot a szálláshellyel személyesen és érdeklődje meg hogy van e még helyük, ne a gépembernek higgyenek. Ha erre képtelen a kedves vendég akkor ne menjen ki a kertjéből, mert nem fogják sehol sem szívesen látni.
És hogy miért írok ide? Mert amiket előbb leírtam az ismét megtörtént velem, és a szállás.hu azonnali foglalás megszüntetésére keresve jutottam el ide. :)
süti beállítások módosítása