Tékozló Homár

Végtelen előtörlesztés a Fundamentánál

2013.08.29. 13:01 | jackyll | 35 komment

Balázs 5 hónapja fizeti az előtörlesztett hitele havi részleteit a semmire, mert a Fundamenta még nem könyvelte le:

Azért írok Önöknek mert egy újabb banki trükkbe sikerült belebotlanom, ezúttal a Fundamenta lakáskasszával kapcsolatban. Mivel saját bevallásuk szerint már legalább 1.5 millió szerződéssel rendelkeznek, lehet, hogy a történetem sok embert érint ill. érdekelhet vagy legalábbis nem árt ha tudja. A történet úgy kezdődik, hogy Azonnali áthidaló kölcsönt vettem fel tőlük 2010-ben. 2012 októberében nagyobb összeget sikerült szereznem így megfogalmazódott bennem, hogy előtörlesztem. A pszaf oldalán utánaolvastam és láttam, hogy ezt 2010 óta 1-2% os költséggel meg lehet tenni (2009 CLXII törvény ). Írtam nekik levelet. Először letagadták és közölték, hogy csak végtörleszteni lehet. Pár hónap múlva jutott újra időm, hogy átolvassam az ÁSZF-t és kiderül, hogy mégiscsak lehet. Hosszas levelezgetés után eljutottunk oda, hogy átutaltam a pénzt + az előtörlesztési díjat (1%) és lenyilatkoztam nekik, hogy azt előtörlesztési céllal tettem.

Másfél hónapig semmi, közben pedig ugyanúgy leemelték a számlámról a régi, magasabb összeget. Gondoltam nem baj, majd jóváírják. Egyszer csak kaptunk egy levelet, hogy a szándékunkat jóváhagyták, és hogy mellékelve küldenek egy szerződésmódosítást, amit majd ha visszaküldünk akkor 30 napon belül valamikor elbírálják.

Újabb levelezgetés következett és kiderült, hogy az előtörlesztési díj valóban maximálva van és Ők azt ennek megfelelően számították fel teljesen szabályosan. Viszont az előtörlesztett összeg bekönyvelése a tartozásba majd csak akkor fog ténylegesen megtörténni, amikor az általuk "valamikor" kiküldött szerződést visszaküldöm, addig meg köszönik szépen, a pénzt a betétszámlára helyezték és nem adnak kamatot (mintha ajándék lenne). Részükről 30 nap a szerződésmódosítás kiküldésére, 30 nap a visszakapott szerződés feldolgozása. Plusz ha valami nem stimmel, akkor újabb 30 nap, amíg kiküldik a problémájukat és újabb 30 onnantól hogy újra visszaküldöm. Nem is beszélve arról, hogy bármikor hazudhatnak arról hogy valamit kiküldtek miközben nem is. Azt csak bíróságon kéne bizonítanuk.

Tulajdonképpen annak ellenére, hogy már rég előtörlesztettem a törlesztőrészletem hónapokig nem fog ténylegesen lecsökkenni, mert erre semmilyen szabály nincs. Extrém esetben az is lehet, hogy sosem csökken le. Teljesen a hitelező markában vagyunk és nem tudok semmit sem csinálni. Esetemben már 5 hónapja tart a procedúra és még nem látni a végét.

Megkerestem egy ügyvéded, hogy ilyenkor mit lehet tenni, de Ő csak annyit tanácsolt, hogy örüljek, hogy egyáltalán válaszoltak és megengedték, hogy előtörlesszek. Ha nincs ebből többmilliós károm, akkor nem érdemes az egésszel foglalkozni, mert legfeljebb a vitatott összeget írják jóvá az ügyvédi díj mindenképp bukta.

Megkerestem a Pszaf-t is, de nem válaszoltak.

Remélem valamikor lesz módjuk arra, hogy a történetet megosszák a nyilvánossággal. Ha bármilyen egyéb info kell, kérem írjanak.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2013.08.29. 13:24:41

óóó a másik jobb volt, bankhoz nem értek, hülyékkel meg napi szinten találkozok :(

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.29. 13:24:50

Átgondoltam az egészet.SZámomra az lenne a normális ügymenet, hogy bemegyek a bankba, húzok egy cetlit, leülök az ügyintézőhöz, és közlöm, hogy hoztam X összeget, és elő törleszteni akarok. Az ügyfeles megköszöni, és elfogadja a pénzt. A bank párnap múlva, kiküld egy értesítőt, hogy menjek be a szerződésmódosítást aláírni, mivel csökkent a hitelem, csökken a részletem. Természetesen ezért a tranzakcióért számít fel külön díjat, de ezen nem lepődök meg. Befáradok, aláírok, és kész. Ennyi.

DE!!!MIJAZ HOGY majd ők eldöntik, hogy előtörleszthetek e????

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.29. 13:31:24

"Megkerestem egy ügyvéded, hogy ilyenkor mit lehet tenni, de Ő csak annyit tanácsolt, hogy örüljek, hogy egyáltalán válaszoltak és megengedték, hogy előtörlesszek."

Hát, micsoda kegy! A bank szent tehén, nem szabad bántani :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.29. 13:32:12

@batgirl: Nekik pénzt hoz a házhoz, hogy kölcsönöznek neked. Ebből élnek. Ha visszafizeted egy részét, arra már nem számolhatnak fel kamatokat.

Szóval az ilyenről meg kell egyezni előre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.29. 13:45:33

@Ati Snatch: Akkor ide miért hiányoznak? :D Itt legalább nem az ügyfél a hülye.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.08.29. 13:46:31

@atpijkamo: Ha én adok neked kölcsön, és te azt mondod, hogy most kifizeted a felét, én meg nem fogadom el, mert akkor nem tudok neked felszámolni kamatot. Ez szerinted normális?
Az hogy egy bank így működik az eléggé sajnálatos.

De ebből a témából én ki is vonulok.

Atörökk 2013.08.29. 13:50:47

@atpijkamo:
Ha a szerződés lehetővé teszi, akkor kutya kötelességük elfogadni az előtörlesztést.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.08.29. 13:52:49

" 2012 októberében nagyobb összeget sikerült szereznem így megfogalmazódott bennem, hogy előtörlesztem"
na most eszt itt ne nagyon hangosztassad, mer nemsokára rádrúgja az alytót a TEK az Apekkel karöltve

Manyecska 2013.08.29. 13:52:53

LegsaLYnálatosabb ha huzamos ideig olvasod a homárt úgy érzed hogy ez az ország teljességgel élhetetlen./ Pedig a lottósbácsik még jól teljesítenek:P/

Kifordított kacagány 2013.08.29. 13:59:04

@Élő Fa: nem kell ahhoz homárt olvasni, azt úgy érzi az ember anélkül is.

AtiSnatch 2013.08.29. 14:03:33

@ColT: itt el tudom küldeni őket a pitsába :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.29. 14:14:14

@batgirl: Ha megállapodunk valamiben, és te egyoldalúan megszeged a megállapodásunkat, szerinted az normális?

Adtam neked egymilliót, és megállapodtunk, hogy két évig havonta adsz nekem tízezer forintot, és a végén az egymilliót. Én a küszöböt rágom, számítottam arra, hogy lesz agy havi tizesem kokainos kólára, különben nem adtam volna neked az egymilliót. Most meg fel akarod rúgni a megállaopdásunkat, elvesztem a havi tizesem. Toll a füledbe. Mondjuk adsz egymillió egyszázezret, és el van boronálva.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.29. 14:15:31

@atörökk: "Szóval az ilyenről meg kell egyezni előre."

Tehát ha előre megegyeztek erről a szerződésben, akkor nincs is miről beszélni.

Manyecska 2013.08.29. 14:17:07

@Kifordított kacagány: @ColT: ..az oké de valami vidám/elégedett ügyfél sztorit mikor olvastunk?? Tele a faxom a sok drága/szar termékkel:) valami cizelláltabb történet is kéne na.

Atörökk 2013.08.29. 14:18:20

@atpijkamo:
Így van, ha a szerződés lehetővé tesz elő/végtörlesztést és az ügyfél teljesíti annak feltételeit, akkor a banknak nincs mérlegelési jogköre, lehetősége.

Manyecska 2013.08.29. 14:21:00

@Kifordított kacagány: pl.én is írhatnék hogy a havanese jellegű ebemből rendszeresen uszkár-jelleget farag a kozmetikus /aki egyébként remekül nyír és cuki!:P/, meg ilyen vitzes sztorikat!!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.29. 14:24:58

@atörökk: Tökéletesen 1etértünk. Nem is értem, ez a banknak vagy a panaszosnak (most nem tudom melyik) miért nem nyilvánvaló.

kakukk11 2013.08.29. 14:25:34

Javítsatok ki, ha tévedek, de én úgy tom, hogyha előtörlesztesz fundába, akkor nem fog csökkenni a havonta fizetendő, hanem csak a futamidő fog lerövidülni. Innentől kezdve semmi értelme a dolognak, mert rakd a pénzed bankba, hogy kamatozzon, és mikor a hátralévő tartozásod annyi, mint a bankban lévő pénzed, akkor vég-törlesztesz belőle. Egy kamatnyival beljebb vagy. Persze ha az áthidaló kölcsön még mindig áthidaló kölcsön, tehát ha a megtakarítási szakasz még tart, akkor még érdekesebb a dolog, mert akkor a megtakarítási résszel nem is kell számolni, csak a kölcsön részével, de ehhez már nem értek.

Atörökk 2013.08.29. 14:28:22

@atpijkamo:
Ilyenkor általában az a gyakorlat, -mivel az előtörlesztésen a szolgáltató nem keres- az ügyintézőknek ki van adva, hogy az ilyen ügyekkel utáljanak foglalkozni. Szóval ha tényleg ismered a szerződést betűről-betűre és nem vagy 100%-ig tisztában azzal, mi az eljárás, akkor le fognak pattintani, illetve küldözgetni ide-oda. Az első fennakadáás esetén kell kérni az ügyintéző főnökét, vagy annak a főnökét, és minden papírt átvetetni velük, plusz megfenyegetni az atyaúristennel is. Akkor talán menni fog.

Manyecska 2013.08.29. 14:36:41

@atpijkamo: hát a kutyán akkor egész álló este röhögünk olyan édes. Képzelj el egy hófehér mini spánielt, uszkár-frizkóval, és átható samponillattal.:D Első dolga az mindig hogy hanyatt dobja magát a szőnyegen és hempereg(:D közben anyázik..

Kifordított kacagány 2013.08.29. 14:44:35

@Élő Fa: tudod az van, hogy az emberekkel nem nagyon történik semmi jó. ha mégis, akkor az csak épp arra elég, hogy kicsit feledtesse ami addig történt. az eufóriához kicsivel több kell.

@kakukk11: azért az sem mindegy ám, hogy mennyi ideig törlesztesz.

AtiSnatch 2013.08.29. 15:21:55

@ColT: ne sajnáld tőlem! :)

Kifordított kacagány 2013.08.29. 15:24:12

@agresszív kismalac: ravasz, nem?
ennél már csak az lenne szemléletesebb, ha mosómedve lenne.

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.08.29. 16:35:29

Kérd vissza a pénzed és fektesd be, tartsd meg vésztartaléknak stb.
Kecskére káposztát, bankra pénzt nem bízunk!

panic_button 2013.08.29. 22:32:22

Itta volna el inkabb a penzt.

a saját barátom 2013.08.30. 13:41:01

alapigazság : a medve nem játék...és a bankok sem azok... :-)

rooter 2013.11.29. 13:58:05

Keress egy normális, hozzáértő ügyvédet!

Margit Szűcs 2015.09.30. 22:30:43

Remélem most már a szolgáltatók jobban odafigylnek mit tesznek a már meglévő ügyfeleikkel! Nem fér össze az ésszerű gondolkodással már, valamint az erkölcsi dolgokkal. Szerintem ügyfél nem csak akkor ügyfél, mikor ki van szolgáltatva a pénztelenség miatt, hanem aki jelenleg szabadulna a kiszolgáltatott helyzetből. Aki akár később is ügyfél lehet. Ez a komment a hazai elnyomás egyik résztvevője írta. Üdv.: Szűcs Margit from Hungary
süti beállítások módosítása