Tékozló Homár

Nem húzták le a használt gumikkal

2013.09.04. 10:27 | jackyll | komment

Kata kocsiján szó nélkül cserélték a 2 hónapos használt hátsó abroncsokat, amikor úgy tűnt, hogy nem fognak átmenni a műszaki vizsgán:

Az évek során már a harmadik használtgumi szettemet vettem nyáron az Óbuda Autótechnik Bt-nél, azonban legutóbb a hátsó gumikkal probléma adódott, amikor a műszaki vizsga előtt átnézettem a kocsit, és ezeket a gumikat nem nem akarták átengedni a vizsgán. Jeleztem a szolgáltatónak, hogy mi a helyzet a két hónapja vásárolt használt gumikkal és kértem, hogy cseréljék le, mivel nem mentem sokat a kocsival, ez tehát nem indokolhatta az állapotukat még két hónap alatt sem.

Éééés.... rögtön jött a válasz, hogy habár nem értenek vele egyet - küldtem fotókat is a gumikról -  de elnézést kérnek és vigyem be a kocsit, lecserélik a gumikat. Már aznap felrakták az új gumikat és autó átment a vizsgán.  Az csak hab a tortán, hogy náluk soha nem éreztem "szőkének" magam, máskor is mindig nagyon segítőkészek voltak, bár minden szolgáltató ilyen lenne.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atörökk 2013.09.04. 10:34:45

@Ati Snatch:
Kifordítom, befordítom :D

Manyecska 2013.09.04. 10:35:18

@atörökk: írjunk posztot használt gumikról mi is!! :P:DD

Fog egy cántit és megméri a rések mélységét f..szom küldözgessen képet..

AtiSnatch 2013.09.04. 10:35:57

@atörökk: szappanos víz mindent kivisz :D

Manyecska 2013.09.04. 10:43:02

@Ati Snatch: ..kis üvegmosó kefével csak!:P /Álatok!!:D/

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.04. 10:46:14

Mivel nem értettek egyet? 2 hónap alatt hogy használta le őket ennyire? Annyira lóeledel (lów cost) gumikat vett, hogy ezlett? Vagy most annak örül, hogy megvágták +2 gumira?
@Élő Fa: de azt mondol amit akarsz. Igaz, fényképezni is azt fényképezel amit akarsz. Apropó, te becsületes vagy??

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.04. 10:50:36

Mondjuk ha egy 2 hónapos gumit gyanúsnak ítélnek egy vizsgán, az alapból okot ad aggodalomra, hogy nem kéne felhagyni.
Kivéve, ha driftauó...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.04. 10:52:12

@Kellemes Zérókomponista: Olyan low cost gumit, hogy 2 hónap alatt láthatóan kopjon? Olyat még nem láttam, pedig én sem a legjobb cuccokat veszem...

Manyecska 2013.09.04. 10:52:43

@Kellemes Zérókomponista: apró popó, perszehát, valakinek annak is kell lennie a családban:D!

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.09.04. 10:52:56

"Az évek során már a harmadik használtgumi szettemet"

Az évek során a 3 használt szett árából egy új szett is kijött volna.

AtiSnatch 2013.09.04. 10:54:30

nem nézik szőkének, csak azt hiszik ő a veszélyes hulladékszállító :)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.04. 10:55:35

@Ati Snatch: Basszus, ezek tényleg nagyon betegek. Azt hiszem én kinyírtam volna őket.

Neela _ t 2013.09.04. 11:01:09

18 és nagykorú a poszt :D

Hartmy 2013.09.04. 11:08:50

Ma van a használt óvszerek világnapja.

Martinicske 2013.09.04. 11:11:25

Az a baj, hogy két hónap után sem lehet már megállapítani hogy egy gumi kopott volt már amikor felrakták, vagy kinyírták, vagy a rosszul beállított futómű miatt féloldalasan lekopott, kagylós kopás, stb....

Nem értettek egyet, ez szerintem jogos a részükről, de mégis lecserélték ez meg szerintem emberséges.

Gondolom van évente egy-két ilyen eset és egyszerűbb így rendezni, ha nem lehet megállapítani ki a hibás.

Korrekt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.04. 11:27:18

lehet sikeres valaki, aki hasznalt gumit vesz?

mortalwombat 2013.09.04. 11:27:19

Csak én érzek gerillamarketing szagot? Vagy elnyomja a gumiszag?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.04. 11:36:53

@Ati Snatch: edesapam 1986-ban kozlekedesi balesetben elhunyt
sikeres ember volt es kifejezetten akart engem
sem a kocsijara sem egyeb celbol nem hasznalt hasznalt gumit

meg kerdes?

/ja, miko r bejott a nagy bum, egyszer meg regen vettem hasznalt - vagy futozott, mar nem emlekszem - gumit egy ladara, talan '88?, es autopalyan durdefekt, szalagkorlat, hatso sarhanyo szetbaszva, na akkor mondtam, sok mindenen lehet sporolni de pl a gumin nem es igen, azota sem teszek fel hasznalt gumit, mert a keplet egyszeru, aki azt lerakta az ujra cserelte, mert mar nem vol tjo neki, akkor nekem mitol lenne jo?/

mortalwombat 2013.09.04. 11:38:35

Bájdövéj addig fognak használ téligumit venni az emberek, míg egy esős úton le nem amortizálják a gépjármű felét. Majd akkor otthon lehet számolgatni, hogy megérte-e az a 20 ezer forintos fillérb.szás a biztonság oltárán.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.04. 11:39:33

ja es az mar viccnel is rosszabb, hogy olyan hasznalt gumit vesz valaki, ami mar a muszakin sem megy at
a gumi nem a vizsgara kell
csak eppen ha szar megdoglessz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.04. 11:41:30

@atpijkamo: feltetlen kozolnod kellet buzi, hogy eppen konnyesen rohogsz
mindenkit erdekelt

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 11:45:45

@hagyma: :)) Nem én jelentkeztem a pofonért.

Kukabúvár【ツ】 2013.09.04. 11:46:44

Kata amúgy az Autótechnik Bt. tulajdonosa.

AtiSnatch 2013.09.04. 11:47:37

@hagyma: "edesapam 1986-ban kozlekedesi balesetben elhunyt"
ez esetben bocsánatot kérek, rossz vicc volt, sajnálom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.04. 11:51:27

@Ati Snatch: jelzem, ha elne, a vicc akkor is gyenge lett
ezt abbol is lehet tudni, hogy aptikamanonak tetszett

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.04. 11:54:14

amugy tenyleg ne legyen boldog ugyfel, aki a hasznalt gumijat hasznaltra csereli, majd miutan nem jo muszakira, megint hasznaltra

gumit - barmilyet - ujat veszunk
legyen az auto- befottes- vagy koton

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.04. 11:55:54

na, elmegyek inkabb melozni, mielott vencigo megjelenik:)

2 evesek a gumijaim:)

AtiSnatch 2013.09.04. 11:57:35

@hagyma: arra gondoltál már, hogy veled ellentétben neki lehet van humorérzéke?

Manyecska 2013.09.04. 12:02:29

Lehúzás: Aldiban reggel három kifli helyett három doboz koktélparadicsomot ütött be a biodíszlet.., ára 1500 Ft../55 helyett/ mondom héheló,:D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 12:11:02

Kurvára nem értek hozzá, de józan paraszti ész szerint van egy biztonságosnak mondható frofilmélység. (Szakember mondja meg, egyénileg eldöntöm vagy a törvényi szabályozást veszem, nem ez a lényeg.)

Ha a biztonságos profilmélységet produkálja a gumi, használom, ha tovább kopott, kicserélem.

Most hogy az a saját kocsimon kopott a pillanatnyi állapotig, vagy egy más hasonló kocsin, az ugye nem annyira lényeges.

Aki újgumit ugat, az is használt gumin jár a baromja, csak nem tud róla.

hobbitroll 2013.09.04. 12:12:35

na szép, előkerült SÜN, és nem jelezte a delet!

@posztoLÓ: már valószinüleg többször lehúztak, belefért 5-6e/db ;)
Nem mondták még neked, hogy (nem kicsit) naív vagy?

Manyecska 2013.09.04. 12:22:25

@atpijkamo: ezt pofáztam én is fent..:" A futófelület minimális mélysége 1,6 mm annak középső háromnegyedén a gumiabroncs teljes kerületén." mongyuk nemtom kamionnál-e?:P Nő vagyok, értek a gumikhoz:P

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 12:30:16

Egyetemistaként vettem használt abroncsot. Állapot tökéletes, profilmélység bőségesen megvolt, ár szuper, városban tötymörögni több mint megfelelt.

YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici 2013.09.04. 12:30:21

"Kata kocsiján szó nélkül cserélték"

Ha szó nélkül, akkor Kata sem beszélt, meg a szerelők sem. Érdekes lehetett mire elmutogatták, telepatizálták a teendőket, problémákat, azok részleteiben elmerülve. Tán még olajfestmény is készült...

Országúti Ninja 2013.09.04. 12:30:41

@atpijkamo: "Ha a biztonságos profilmélységet produkálja a gumi, használom, ha tovább kopott, kicserélem"

Ez nem ilyen egyszerű. Attól mert megvan a megfelelő mintázat a gumi még lehet öreg.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 12:33:15

@YoZan Ace: :)) Hülye.

@Országúti Ninja: "a gumi még lehet öreg."

Tudtommal rá van írva a gyártási év. Pont azért, mert számít a kora.

A saját kocsimon is megöregedhet, nem csak a másén.

z750 2013.09.04. 12:33:58

Én sem veszem meg többé más használt gumiját. Egyszer régen vettem, de rá is b@sztam. A gyerek most 10 éves...

Manyecska 2013.09.04. 12:34:15

@Országúti Ninja: igen, valami felkeményedés jön létre..?

Manyecska 2013.09.04. 12:39:48

Használatban álló gumi esetén hat év után lehet az öregedésről beszélni, tehát, ha még a futófelület vastagsága miatt jó is az abroncs, mégis érdemes lecserélni. Ennek egyik oka, hogy a gumi a napfény hatására öregszik, szárad. A másik, hogy használat közben hőterhelés is éri az abroncsot, amely megint csak öregíti. Ez utóbbi főképp a téli abroncsok esetén szélsőséges, amelyek például egy mínusz 10 fokos indulás után autópályatempón 60-80 celsius fokra melegedhetnek. Az öregedés miatt felkeményedik a futófelület, tehát csökken az abroncs tapadóképessége, hosszabb lesz a fékút, rosszabb az útfogás, csikorgós az elindulás.

Azonban a keveset használt autók esetén, amelyek esetleg garázsban állnak, nem kell hat év után kukázni a gumit. Ott a javaslat, hogy öt év után évente gumis ellenőrizze az állapotukat az öregedés szempontjából. Az éves ellenőrzéssel el lehet húzni 10 éves gumikorig, akkor viszont már tényleg cserélni kell az abroncsot.

Leadfoot 2013.09.04. 12:40:23

Nem kéne olyan autót venni, amit fönt is tud a kedves posztoló tartani? Mert amire nem tud pár évente venni egy új garnitúra gumit, az nem olyan.

CID 2013.09.04. 12:44:05

@atpijkamo: Én csóró, buta proli vagyok, az én gumimnak nincs frofilmélysége :( :)

Országúti Ninja 2013.09.04. 12:44:56

@atpijkamo: öö nem értem miért kaptam ezt a választ...Arra az idézett mondatodra reagáltam.

Én azon a véleményen vagyok, hogy egy gumi állapotát tényleg csak hozzáértők tudják meghatározni. Az elöregedést se lehet évekhez kötni, de amúgy ja én is úgy tudom, hogy szerepel a gy.év a gumin.

McZozo 2013.09.04. 12:45:42

@ColT: Ha jol ertettem hasznalt gumit vett, tehat nem full rol k opott el annyira. de attol meg akkor is gaz

Manyecska 2013.09.04. 12:47:01

Na, elolvastam. ilyen használt szarokat honnan lehet kukázni:O:O?:)

CID 2013.09.04. 12:47:23

@Országúti Ninja: Csomagolás lössz az, ha lejárt a szavideje és használod, egy életen át szophatsz:)

duddva 2013.09.04. 12:52:21

@atpijkamo: a jó profilmélység ellenére lehetnek belső szálszakadásai az ismeretlen előéletű guminak, ami miatt a lehető legkellemetlenebb pillantaban fog kirepülni alólad a kocsi :)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 13:16:21

@duddva: Gondolom lehet a saját használt abroncsomban is, sőt újban sem kizárható. Valami rizikót mindig fel kell vállalni használt cuccok esetén. Nyilván nem tövigkopott szarokkal őrjöngök autópályákon.

@Országúti Ninja: "nem értem miért kaptam ezt a választ"

Mert előtte nekem írtál üzenetet.

"egy gumi állapotát tényleg csak hozzáértők tudják meghatározni"

Évente szakértőkkel ellenőrizteted az állapotát?

@CID: :))

Hartmy 2013.09.04. 13:32:12

@atpijkamo: a gumi oldalán 4 szám bekarikázva, elsö kettö az év második kettö a hetek száma. De ez azért is necces mert pár helyröl hallottam már olyat hogy azt is újra sütik.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.09.04. 13:33:11

Ismerek pár gumist. Használt gumira sehol nem adnak garanciát. Főleg 2 hónap távlatában. Szóval ez a poszt nagyon marketing szagú.

duddva 2013.09.04. 14:33:20

@atpijkamo: Oké, de azt nyilván tudod, hogy a saját gumidat hányszor padkáztad meg, míg a használtnál ez jókérdés. Kívülről nem is feltétlen látszik a sérülés.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 14:35:53

@duddva: Csajok vezetik főleg. Látnád a jobb első dísztárcsát! Kéne valami számlálót beépíteni.

duddva 2013.09.04. 14:50:53

@atpijkamo: Akkor egy másik eset: a bontóban próbáltak rámsózni egy tök jó állapotban levő gumit, amivel csak egy gond volt, mégpedig hogy egy totálkáros autó felnijéről csűszott le az ütközés közben (felni agyongörbülve).
Mondtam, á kösz nem, inkább veszek újat. Pedig szívesen kiegyengették volna nekem:)

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.04. 15:02:05

@hagyma:
"mert a keplet egyszeru, aki azt lerakta az ujra cserelte, mert mar nem vol tjo neki, akkor nekem mitol lenne jo?"

Amellett, hogy én sem látom jó ötletnek a használt gumi vételét, de ez nem ilyen egyszerű. Én nemrég vettem új (nyári) gumit, két felni szettem van, viszont a kocsi ősrégi, olyan 150-200 ezer körül lehet a használt piaci értéke. Ha valami baja lenne a motornak, és a szerelő közölné, hogy 250 ezer lenne megjavítani, akkor nyilván nem kérném, hanem eladnám a kocsit bontónak, az új gumikat meg külön, immár 1 hónapos használt gumiként.

Persze ez szélsőséges példa, nyilván ha valaki használt gumit vesz, nagyon nem mindegy annak az állapota. Én mondjuk nem vennék...

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.04. 15:05:06

Mondjuk ami a műszaki vizsgát illeti, én azt nem értem a dologban, hogy mi értelme van annak, hogy a gumit nézik, hiszen ez nagyon könnyen megkerülhető, hiszen elég a műszaki vizsgára kicserélni egyben a kerekeket egy haveréra, akinek ugyanolyan kocsija van csak újabb gumikkal.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.04. 15:07:43

@atpijkamo:
Én nem nagyon értek hozzá, de úgy tudom, hogy nem csak a profilmélység csökkenésétől lehet nem megfelelő a gumi, az anyaga is megöregszik idővel. Ez akkor lényeges, ha sokáig használod de keveset mész vele.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.04. 15:11:02

@atpijkamo:
Ezen érvelés igaz az új autó, használt autó dilemmára is, viszont ott is ugyanaz van meg az abroncsnál is, ha újonnan veszed te tudod mit csináltál vele, ha használtat veszel, az lutri.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.04. 15:12:42

@Élő Fa:
És ha olyan helyen áll a kocsim, ahol a nap nagy részében rásüt a nap, de keveset használom, akkor mehet 6 évig, vagy előbb kell?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.09.04. 16:05:26

Egy skót dudás ezredes talpig
ünnepi uniformisban belép a
helybéli gumijavítóhóz.
Kinyitja térképtáskáját és
kitesz a pultra egy használt,
szakadt óvszert. Majd így
szól:
- Uram, ezt szeretném
megvulkanizáltatni!
- Ezredes úr! - hökken meg a
boltos - ez körülbelül
negyven pennybe kerülne.
Ötvenért pedig már lehet
újat is kapni.
- Meggondolom a dolgot
uram! - mondja az ezredes
és elcsomagolja a gumit.
Másnap újra felkeresi az
üzletet, ismét előveszi az
óvszert és azt mondja:
- Uram! Megbeszéltük az
ezreddel a dolgot. A fiúk
mégis inkább a vulkanizálás
mellett döntöttek.

Ciri 2013.09.04. 16:11:57

@atpijkamo:
"Kurvára nem értek hozzá"

Ezt látszik is.

helianthus 2013.09.04. 16:15:36

@dr. phil. Sün‼ ツ: szia, szia, szia Süni!
Hol jártál?
Mesélj, mesélj!
:)))

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 16:52:27

@Ciri: Fasz bajod van. Nem recskáztál ma még eleget?

Troppauer_Hümér 2013.09.04. 17:00:05

Ez kotonnal is működik? Csipesszel az orromon viszem a használtat, kapom az újat?

Aureliano Buendía 2013.09.04. 17:06:54

Használt gumi? He? Biztos én vagyok (megint) a bunkó, de azt mondom, hogy akinek nincs pénze 5-6 évente egy szett gumira, az ne autózzon. Ugyanis az a 4 gumi az egyetlen kapcsolat az autó és az út közt. Végül is csak a saját biztonsága, és a többieké múlik azon.

Koton is felhasználja újra?

Troppauer_Hümér 2013.09.04. 17:09:01

@uraaam: Két szettre, vezettem olyan ótót, amin 30 fokban is téli szett volt, a víz levert, annyira szar volt.

Hartmy 2013.09.04. 17:30:15

Ha már ma gumis nap van. Épp az előbb durrant ki tőlem 2 méterre egy teher gumi, 4.5 bar-os üzemi nyomásról. Hátba lőtt egy kaviccsal és most kicsit sípol a fülem. Ne vegyetek használt gumit, mert így jártok :D

Aureliano Buendía 2013.09.04. 17:53:57

@stillmátyás: jogos. Én most csak a nyári gumikról beszéltem. Akkor mondjuk el lehet osztani a nyári-téli bevásárlást 2-2 évre. És akkor négy éves gumikat kukáz az ember.
Azért csodálom néha az emberek bátorságát, hogy milyen gumikkal futnak. Ezzel csak az a baj, hogy egy szar gumi erősen ön- és közveszélyes tud lenni.

Amit soha nem értettem meg: a négy évszakos gumi. Az legalább soha nem jó:D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 18:01:12

@uraaam: "Amit soha nem értettem meg: a négy évszakos gumi"

Kalapos sofőrnek pl. tökéletes.

Wartburggal simán eljártam télen is a "nyári" gumival. Mondjuk észnél kellett lenni, mert akkor még voltak télen havak. Ha nem tudtam felmenni, vagy kérdéses volt, hogy le tudok-e jönni, akkor letámasztottam a verdát, és gyalogoltam két utcát. Egyébként meg preferáltam a főútvonalakat. Az igazi segítség nem a téli gumi, hanem az ABS.

"A négy évszakos gumi is megoldás lehet, de a gumis műhelyek egyöntetű véleménye, hogy csak speciális esetekben vásároljunk ilyet, mert "a négy évszakos gumi pont akkor hagy cserben, amikor a legnagyobb szükség lenne a tapadásra: hóban és 40 fok körüli hőmérsékleten". Persze ez is használattól függ, aki éves szinten például tízezer kilométer alatt autózik, és havas úton nem is használja az autóját, annak tökéletes lehet."

www.origo.hu/auto/20130313-halal-a-lamellakra-teli-gumival-nyaron.html

Hartmy 2013.09.04. 18:08:01

@atpijkamo: Azért az ASR sem utolsó télen vagy legalább is csúszósabb időben.
Volt, hogy nyári volt fent télen nyakig hóban, nem volt tervezve, hogy kocsikázunk, de muszáj volt. Végül is kis odafigyeléssel elment, akkor senki sem akart sietni és a tempót lehetett tartani.

Aureliano Buendía 2013.09.04. 18:10:38

@atpijkamo: a kalapos sofőröket sem értem. Nem is a barátaim. Ugyanaz a fillérbaszés, mint a használt guminál, meg az ötezerért tankolóknál az autópályán. 90-nel megy, mert akkor fogyaszt a legjobban a vagoner. A belső sávban.

Aureliano Buendía 2013.09.04. 18:12:48

@Hartmy: inkább senki nem mer „sietni”. Főleg, aki nem dob ki feleslegesen cca. 70 pénzt téli gumikra. Meeeeer' minek az. Ráérünk harminccal a cárosban.

Aureliano Buendía 2013.09.04. 18:13:48

@uraaam: városban.

Két komment elküldése között anyáznod kell!!!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 18:14:54

@Hartmy: "az ASR sem utolsó télen"

Nem, mert utolsó utáni.

Megyünk föl a havas úton, a kerekek ki akarnak pörögni, a motor teljesítményéből visszavesz az elektronika, megáll az autó. Mondom a gyerekemnek, hogy most cseréljünk helyet. Kikapcsolom, adok neki, pörög a kerék, és viszi szépen, mikor megvan a saebesség, mintha száraz úton mennénk. A sok éves wartburgos hegyi tapasztalat. Persze kellett hozzá, hogy nagyon jó mélybarázdás téligumik vannak rajta.

Persze nem állom meg, hogy kicsit meg ne csúsztatgassam oldalra, van elég hely a széles úton. De a gyerekem nem díjazza, inkább egyedül gyakorlok.

Aureliano Buendía 2013.09.04. 18:18:40

„Havas utak... Ilyenkor jó vezetni, mert a mazsolák nem jönnek ki, a vérprofik meg már az árokban vannak.”

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 18:30:21

@uraaam: :)) Igen, szeretem, mert a városban lehet közlekedni.

Utálom, mikor idétlenje belém csúszik. Havas, esős idő kezdetekor az első napon. A másodikon már kiszelektálódtak.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 18:39:31

@uraaam: Kevered. A kalapos sofőr óvatosan megy, hússzal a harmincas táblánál, mert biztos ami biztos. Nem tud a környezetéről, a szabályokra már nem emlékszik, az út jobb széléről kanyarodik balra egyirányú utcából is. A körforgalomba befelé indexel, kifelé nem, indexel ha kanyarodik az út, de a sarkon nem. Autópályán 81-el előzi a kamiont negyven kilométeren keresztül. A kalaptartón műanyagkutya bólogat. Országúton a felezővonalhoz tapad, és irgalmatlan reflexszel rántja balra a kormányt, mikor észreveszi, hogy elhagyta a telekre vezető földutat.

A másik az ökosofőr, aki minimálisan szennyezi a környezetét. Ők nem zavarnak.

Aureliano Buendía 2013.09.04. 18:43:23

@atpijkamo: eddig csak egyszer tolattak belém fosan parkolóban. Kb az volt az egyetlen alkalom, mikor pofával előre parkoltam be. Azóta csakis tolatva.

Hartmy 2013.09.04. 18:43:45

@atpijkamo: Alfőőőődi gyerek vagyok. Nálunk az 5 százalékos emelkedőt is néha keresni kell... :D Sima úton tud tenni az ASR is dolgokat.
Hóban ökörködni amúgy az egyik legjobb dolog, mikor van hozzá helyed. Amíg a golfom volt, addig azzal is jókat lehetett bolondozni a réparakodón.

Hartmy 2013.09.04. 18:46:07

@uraaam: Én az országútra gondoltam, még a téli gumisok is szépen libasorban mentek 50-el. Volt egy két bátrabb akkor, de az első kanyar után beesett az arcuk és ők is beálltak a sorba. Sokan csak nyáron ismerik a kocsijukat, télen meg meg vannak halva az úton. De például vezettem eleget Kecskeméten, ott egy nagyobb esőben inkább csak a buszok és a taxisok közlekednek normálisan.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 18:47:02

@uraaam: Miért? Az orrát drágább javíttatni.

Aureliano Buendía 2013.09.04. 18:47:07

@atpijkamo: a kalapos és az ötezeré' tankoló közt sok a hasonlóság, jelentős részük fillérbaszó. Mert úgy fogyaszt jól az autó. Ezt leszámítva, remek leírás, ha a te műved, kalap megemel.
Én közben benyomtam két pohár bort, és némi camembert sajtot:)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 18:57:08

@uraaam: Saját, köszönöm! :))

Az ötezerért tankolót azt nem értem, csak magát szopatja, nem nyer rajta semmit. Azt inkább a vékonypénzűek csinálják, ha szereznek annyit, hogy haza tudjanak menni. Persze a kék neonfény virít a kocsi alatt. Elöl, hátul, alatt, mellett spoilerek. Tuc-tuc-tuc zene.

Az ökosofőröket meg megvédem. Nem fillérbaszás. Ha meg az, nem bánom. Inkább azok az idióták, akik soktonnás batárokkal szennyezik a levegőt, és emésztik a földi erőforrásokat. Mondjuk az amerikaiak kb. 99%-a.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.04. 18:58:30

@uraaam: "camembert sajtot"

Egyik kedvencem. A párommal jól kiegészítjük egymást. Ő úgy szereti, ha kemény, friss, én meg onanntól, hogy ő már meg nem eszi.

Ferdeszemüveg 2013.09.04. 20:50:41

1, Nem marketing, egyszerűen csak örültem, hogy normálisan álltak hozzá a problémámhoz. Mivel eddig azt tapasztaltam, hogy ritka az ilyen szolgáltató, gondoltam megosztom, hátha érdekel másokat is.
2, lakásban pl bármit megszerelek, de az autóhoz valóban nem értek és nem is érdekel, ezért viszem olyan szerelőhöz, gumishoz, stb, akikben megbízok.
3, és azért veszek használtgumit, mert nem használom sokat a kocsit és csak városban. Használtból is ki lehet fogni jót, most ez véletlenül nem így történt, de ez bármilyen termékkel előfordulhat.
Egyéb kérdés?

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 09:27:29

@uraaam:
Beléptem má' ezért sz 5ezres fillérbaszóért
Láccik keveset éltél, azt anyuka pénzén vagy állami csöcsön, esetleg számlagyárosként

Tankoltam 5ezerért és tankoltam 5L-t is kannába, oszt a sarkon öntöttem a tankba mert szégyeltem a csóróságomat, de menni kellett, mert hátha pénz lesz belőle

Ne horgy este homlokra tolt napszemcsit , kötött jumbósapkát és kapucnit melegben !

Aureliano Buendía 2013.09.05. 16:32:46

@atpijkamo: jó-jó, de már azon bukik, hogy annyiszor elmegy a kútra tankolni.

Aureliano Buendía 2013.09.05. 16:34:16

@atpijkamo: viszont kiálláskor jobban látom a gyanúsan kóválygókat.

Aureliano Buendía 2013.09.05. 16:35:15

@Hartmy: jogos, nem ismerik. Én pl. ősszel-télen tanultam vezetni, javarészt esőben:D Jó, én vadbarom is vagyok néha, az tény.:S

Aureliano Buendía 2013.09.05. 16:42:10

@horex: na, azt jól tetted, ha ezért léptél csak be:)

Keveset apafej? Mihez képest? Voltam, egyetemista úgy, hogy 160 m-re udvaroltam, jártam egy vonatjegy retúr felével egy hónapon át, mert kb. 500 ft-om maradt hó végére. Nem, anyuci nem adott vonatjegyre. Mikor nem volt pénzem, nem mentem. Ennyire egyszerű volt. Maradt a zííínternyett.

Elhiszem a csóróságod, ez állapot. Hidd el, voltam én is csóró. És most épp mázlim van, havonta egyszer tudok tankolni. Viszont, ha nem tudnék, mennék tömközzel. Ha gondot cca. 12 liter benzin megvétele, akkor nem veszem meg. Addig nyújtózkodom, míg a takaróm ér. Legalábbis igyekszem.
süti beállítások módosítása