Naiv vásárlóval kifizettették a máshol vásárolt 2 doboz cukorkáját, mert becsipogott rajtuk a mágnescsík az Intersparban. A Homár cukorkán még nem látott mágnescsíkot, de ezek szerint már itt tartunk:
Furcsa "élményben" volt részem az Eurocenter Interspar áruházában a múlt szombaton. Gyakran vásárolok ott, ezúttal dél körül - már Lidl-Aldi bevásárlókőrutam után- érkeztem hiánypótlásra. Szombati tömeg volt, a zajt tetézte, hogy egy lopásjelző kapu szinte állandóan vijjogott. Csak néhány dolgot vettem (kb.3300 Ft értékben), hamar a pénztárhoz kerültem a kosárral. Fizetés után távozáskor az a kapu is vijjogni kezdett, amin én akartam távozni, a biztonsági őr ott termett, és megkért kísérjem el-megnézi mi vijjogott. Vele mentem nyugodtan-én is kíváncsi voltam:mi lehet a probléma ennél a kapunál is. Megkérdezte az őr van-e nálam rágógumi vagy cukorka. Mindig van-feleltem és elővettem a retikülömből 2 doboz Orbit-drops cukorkát, amit valamikor a héten vásároltam, de már nem tudom megmondani, hogy Aldiban, Intersparban vagy Tescoban,mert ezek mindegyikében jártam. (Az Aldira gyanakodtam,mert ott voltam utoljára-és semmilyen vijjogás nem volt egyik üzletben sem eddig). A cukorkákon ugyanis rajtahagyták a mágnesjelzőt. A biztonsági őr kiderítette, hogy biztosan tőlük származik a cukorka-mert megegyezik a szavatossági ideje az áruházban levővel-és kikiáltottak tolvajnak.
Jegyzőkönyvet vettek fel, hogy találtak nálam 2 doboz cukorkát. Felajánlották, hogy kifizethetem. (Még hányszor kellene? Akár 9-szer? ) Kértem, hogy hívják az üzletvezetőt, mert panaszt szeretnék tenni. Beismerem, hogy hibát követtem el, amikor belépéskor nem mutattam be, hogy van nálam 2 doboz cukorka (elfelejtettem, hogy még nem kóstoltam meg, sőt azt is hogy van nálam), de nem értem, hogyan hagyhatják a mágnescsíkot vásárlás után a dobozon.
Az üzletvezető közölte, hogy náluk a pénztáros mindig megfelelően hatástalanítja dörzsöléssel a mágnest az árun, ők sosem hibáznak- így nem maradt bizonyítási lehetőségem. Annyit tudtam tenni, hogy a jegyzőkönyvhöz hozzáírtam röviden, hogy valójában mi történt.
A mai nap sem tudom megmondani, hogy mi és miért jelzett be az Intersparban, csak gyanakszom arra, hogy a mágnescsík aktiválódott esetleg a mágneskarkötőmtől, de abban egészen biztos vagyok, hogy a biztonsági őr nekem szóló felvilágosítása, miszerint a mágnescsík levétele törvényileg az én kötelességem lenne nem fedi a valóságot. Ha jobban belegondolok: nem elég, hogy a kb 1 órás cirkusszal megaláztak, felidegesítettek, lopással vádoltak, elrabolták amúgyis kevés időmet, de még meg is loptak a 2 doboz cukorka tekintetében (2x209 Ft, ahogy a biztonsági őr írásba fektette).
Úgy érzem nem hagyhatom szó nélkül kis történetemet, mert igen nagy esélyt látok arra, hogy mások is hasonló módon járnak, ha továbbra sem veszik le a mágnescsíkokat a megvásárolt áruról.
AtiSnatch 2013.09.05. 11:07:40
Két komment elküldése között várnod kell!
akkor másod Ikon
Hartmy 2013.09.05. 11:10:01
Az a mágnescsíkozás elég nagy kótyvasz. Nekem az új táskám csipogott be mindig pénztáraknál mire megtaláltam az összes benne lévő mágnest meg RFID lapkát... Esetleg mondjuk valami biztonsági kamera vagy valami a cukros polc környékén? Lehet hosszú macera, meg lehet nem éri meg, de itt sehogy sem fog kijönni, hogy nem a vevő akart lopni.
Leadfoot 2013.09.05. 11:10:02
"esetleg a mágneskarkötőmtől"
Yeah, bitch! Magnets!
CBF 2013.09.05. 11:10:04
killerkaller 2013.09.05. 11:11:59
Manyecska 2013.09.05. 11:13:33
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.05. 11:13:46
Biiiiztoooos
Azt nem nézték, hogy ők olyan mágnescsíkot használnak-e? Nem sok fajta van, de ha eltérő...
Illetve ilyesmiről én sem teszem el a blokkot, de ha nálad lett volna, akkor más lett volna a helyzet.
Nemkülönben nem tűnt fel a mágnescsík a cukron?
Ennyi, cumi, lépjünk tovább, nem Homárra való.
killerkaller 2013.09.05. 11:14:01
Manyecska 2013.09.05. 11:15:06
chloe queen 2013.09.05. 11:15:39
Amúgy a spar/interspar boltokról alapból nagyon rossz a véleményem, kritikán aluli (1-2 kivétellel) mind a tisztaságuk, mind a rendezettségük az alkalmazottak pedig nagyon hanyagok és nemtörődömök ennek iskolapéldája az XV. ker Drégely vár utcai spar (nem a Madách utcai megállónál lévő hanem a másik). Ha csak tehetem kerülöm mindet.
AtiSnatch 2013.09.05. 11:16:45
Manyecska 2013.09.05. 11:17:41
Hartmy 2013.09.05. 11:18:09
Manyecska 2013.09.05. 11:20:03
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.05. 11:21:38
Girhes macska 2013.09.05. 11:26:15
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.05. 11:27:50
@Élő Fa: Meg a bajnaigordon
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 11:27:59
Hartmy 2013.09.05. 11:28:50
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 11:29:58
Ja , nálam is itt a blokk az arany karkötőröl ,órárol és hasonlókrol, aztán járom az ékszerboltokat
Ha gond van csak mutatom a blokkot hogy nem itt vettem
Ez már igy megy évek óta
:)
Rathelor 2013.09.05. 11:31:21
De ilyen esetben 1: rendőrség, 2: ha ott vannak kérj egy tételes leltárt a bolttól..
chloe queen 2013.09.05. 11:31:25
De amikor dolgoztam rossmanban eladóként, akkor ott előírás volt, hogy dobozban nem vihetek be sem betétet, sem tampont, a rágót le kellett ragasztani, blokkot amíg van a rágó addig megtartani stbstb.
Manyecska 2013.09.05. 11:32:22
chloe queen 2013.09.05. 11:32:31
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.09.05. 11:33:13
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.05. 11:34:01
Manyecska 2013.09.05. 11:34:58
?? De könyörgöm Aldi és Lidli után még az Interspár milyen jó idegei lehetnek:D:O
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.09.05. 11:35:28
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 11:35:31
Jó trükk gyerekkel rabolni pénzautomatát
Eltereli a figyelmet, ha gyerekszerető a marcona
:)
Manyecska 2013.09.05. 11:36:28
Én felcímkéztetek vagy kint hagyok a széfban mindent.
Hartmy 2013.09.05. 11:37:13
Persze, hogy csipog befelé is. Én is csipogtam már befelé, a biztonsági őr meg csak nézett, hogy akkor most mi van. :D
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.05. 11:37:25
Manyecska 2013.09.05. 11:37:33
Atörökk 2013.09.05. 11:37:47
Manyecska 2013.09.05. 11:38:32
chloe queen 2013.09.05. 11:40:27
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 11:40:30
No, láccik nem forogsz jobb körökben
:)
Semmiféle nyulkálás.
Elegáns öltözet, őszülő halánték
Nőknek rikitó öltözet, kiskutya a hónuk alatt és afektáló hanghordozás.
Leülsz egy fotelbe, eléd hozzák a kinálatot bársony tálcán és válogatsz
Aztán hívod a manökent próbálja fel, hogy mutat. Unott arccal kérsz másikat, harmadikat, negyediket és ez igy megy fél órákig
Eladó már nem is figyeli a kezed kínjában
Aztán felállsz hogy nincs kinálat ebben a boltban és távozol
Tron65 2013.09.05. 11:41:40
Ez így több, mint csúsztatás. Sőt, hazugság.
2:"de nem értem, hogyan hagyhatják a mágnescsíkot vásárlás után a dobozon"
Mindig rajtahagyják. Sőt: benne. Cigisdoboz aljában belül pl már találtam.
3: a BEJÁRATOPKNÁL mért nincs ilyen kapu? Visszakézből el lehetne ezeket a problémákat kerülni?
Manyecska 2013.09.05. 11:42:09
chloe queen 2013.09.05. 11:42:41
Manyecska 2013.09.05. 11:44:01
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 11:47:10
Próbáld ezt elöször fotelüzletben :)
Próbált már valaki olyan lapos nagy gombos ruhára áttűzős jelzőt szétfeszegetni?
Nem lehet, tartja magát keményen, csak alkalmas mágnes nyitja ami leránt benne 3 acélgolyót ami reteszeli az ellendarab tűjét
Manyecska 2013.09.05. 11:49:26
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 11:54:41
Nem tucc, mert vagy van olyan mágnesem/volt/ vagy nem tudod szétszedni
Ezt nem lehet hatástalanitani suttyomban
img18.aprod.hu/images_aprodhu/19299821_2_644x461_aruvedo-rendszer-lopasgatlo-tolts-fel-fenykepeket.jpg
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.05. 12:01:27
killerkaller 2013.09.05. 12:01:55
_panni_ 2013.09.05. 12:04:23
szekertabor · provo.blog.hu 2013.09.05. 12:07:22
Viszont ebben a posztban egyértelműen a fogyasztó hibázott. Nem mutatta be a korábban vásárolt bontatlan holmit a bolt bejáratánál. Innentől pusztán pech, hogy a boltban azt a terméket azonos lejárattal még árulták is, és hogy a mágnescsík bejelzett. Ha nem mutatja be, és megtalálják nála, és nem tudja nyugtával igazolni, hogy kifizette, akkor "lebukott". Aránytalan elvárás lenne a bolttól, hogy ezek után még látnokként megállapítsa, lopott holmiról van szó vagy egyszerű figyelmetlenségről. Ilyen esetben még a biztonsági kamerák sem segítenek, mert legfeljebb az bizonyítható, hogy az ügyfél nem a cukorkás polcról vette el a holmit. Attól még elvehette volna bárhonnan, akár mások kosarából is.
Tehát a tanulság: nem a mágnescsíkkal kell foglalkozni, hanem a korábban vásárolt árut be kell mutatni a bejáratnál.
Lady Ann 2013.09.05. 12:08:58
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.05. 12:09:21
Próbált. Eccer a csajok hazahoztak vagy hármat a vásárolt ruhákon. Erő kell hozzá. Megszenvedtem velük, de a ruhák túlélték.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.05. 12:14:22
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.05. 12:17:13
Hartmy 2013.09.05. 12:21:00
labi 2013.09.05. 12:24:29
Waddafakk 2013.09.05. 12:25:39
Mert az, hogy volt nála cukorka, az szerintem nem bizonyíték, hiszen ennyi erôvel a biztonsági ôrt is meg lehetne vádolni nemi erôszakkal, mert nála volt a... a "fegyvere". Nekik kellene egyértelmûen igazolni, hogy a cukor az üzletbôl való, mondjuk egy videófelvétellel (mert a szavatossági idô egyezés nem bizonyít semmit), amin elemeli a posztoló.
Rathelor ötlete is jó a tételes leltárral. :D
epipactis 2013.09.05. 12:30:53
oleszt 2013.09.05. 12:33:18
epipactis 2013.09.05. 12:34:35
Ciri 2013.09.05. 12:38:04
"Amennyiben lesz olyan bolt, ahol becsipogás után simán elfogadják a szóbeli "máshol vettem" indokot, azonnal szóljatok, oda fogok járni és hozok mindent ami mozdítható."
Ámen.
@Waddafakk:
"Ilyenkor nem a boltnak kellene egyértelmûen bizonyítania a lopást?"
A kapu jelzett, a vevő nem jelzett (érkezéskor), a szavidő stimmelt. Te mit tettél volna az üzletvezető helyében?
epipactis 2013.09.05. 12:42:58
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.09.05. 12:45:23
Mert ha igen, és még a mágnescsík is rajta volt akkor jogos a gyanú.
epipactis 2013.09.05. 12:47:05
labi 2013.09.05. 12:47:08
Aha, és szerinted hányan jártak előtte a boltban, akik tényleg lopnak?
Bekérheti az ember a leltárt, aztán még ha nem is lopott akkor is magára rántja vele még jobban a szart ha kijön hogy mások már kivittek belőle sutyiban párat...
No meg aki leltározott már az tudja, hogy még ha zárt raktárban csinál kétszer egymás után leltárt nagy mennyiségű arúnál és senki semmit nem vitt ki belőle, akkor is lesznek eltérések.
Inkább az a kérdés, hogy ha valakinek olyan szájszaga van, hogy két doboz rágóval kell járnia, akkor miért nem bontja ki napokon át? Táskában zátva tartva nem frissíti a szánkat...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.05. 12:52:35
@Hartmy: :D
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.05. 12:54:11
Ciri 2013.09.05. 12:57:02
Meg vagy arról győződve, hogy ez nem hasonlóképp történt?
Mert ugye ismét egy "szegény vevő-szemét multi" szösszenetet olvashattunk fentebb, egy elég egyoldalú beszámolóban...
Waddafakk 2013.09.05. 13:03:37
Még ha ki is van írva, hogy a máshol vásárolt árut be kell mutatni, azért nem biztos, hogy lopással vádolom, ha ezt elmulasztja. Inkább megnéztem volna a biztonsági kamera felvételét. Ha nem látszik / nem tudom bizonyítani, akkor elnézést kérek, és elengedem. Normális helyeken nem a vádlottnak kell bizonyítania az ártatlanságát, hanem a vádnak a bûnösséget.
@labi: Elég csak a cukorkát nézni, de epipactisnak is igaza van, lehet még más vevô kosarában is ilyen termék, de poénnak jó az ötlet. :D
Egyébként ilyenkor ki kell próbálni, hogy befelé csipog-e a cukorka (ellenôrzésnek meg valami más terméket is, aminek tuti csipognia kell), ha igen, akkor bukta, ha nem, akkor bizony tényleg valami komolyabbal kellene bizonyítani a lopást. Hangsúlyozom, hogy szerintem. A törvény idevonatkozó részeit nem ismerem.
labi 2013.09.05. 13:10:57
Tudom hogy elég a cukorkákat nézni.
Akkor fogalmazok pontosabban jó?
Íme:
Ha az előző leltár óta lopott már valaki cukorkát, vagy a raktáros éppen a cukorkát számolta el, akkor még nagyobb szart ránt magára az ember...
Atörökk 2013.09.05. 13:13:02
Látom, képben vagy :D
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.05. 13:18:17
"Normális helyeken nem a vádlottnak kell bizonyítania az ártatlanságát, hanem a vádnak a bûnösséget."
Ez jó szöveg, de elvileg ott van az illetőnél a "bűnjel"...
killerkaller 2013.09.05. 13:22:20
Megveszem a motyót, kifizetem, de tényleg. Húzok a kapun át, becsipog. Megállok, mi is van? Pénztáros elnézést kér, elfelejtette deaktiválni a mágnescsíkot, most megteszi, én el.
Másik boltba be, kapun át, becsipog, senki nem állít meg, én sem szólok senkinek. Vásárolok, pénztár, kapucsipogás, lekapcsolnak, írok a homárnak.
Itt valami nem klappol, már megint Murphy járt itt:)
Waddafakk 2013.09.05. 13:30:10
@Hoppácska: "elvileg ott van az illetőnél a "bűnjel"..."
Feltéve, ha a tényleg ebbôl az üzletbôl származik. A csipogó csak a mágnescsíkot jelzi, és nem csak annak az üzletnek a mágnescsíkjait. Ezért írtam a befelé menô kapu tesztjét. Ha az jól mûködik, és csak kifelé csipogott a cukor, akkor az (nagy valószínûséggel) az üzletbôl való, de ha befelé nem csipog (vagy nincs kapu), akkor a kijárati kapu jelzése önmagában semmit nem bizonyít.
Waddafakk 2013.09.05. 13:33:18
Feltéve, ha a tényleg ebbôl az üzletbôl származik. A csipogó csak a mágnescsíkot jelzi, és nem csak annak az üzletnek a mágnescsíkjait. Ezért írtam a befelé menô kapu tesztjét. Ha az jól mûködik, és csak kifelé csipogott, akkor a cukor (nagy valószínûséggel) az üzletbôl való, de ha befelé nem csipog (vagy nincs kapu), akkor a kijárati kapu jelzése önmagában semmit nem bizonyít.
Országúti Ninja 2013.09.05. 13:33:59
(Persze lehet csak papíron kell bevételezniük a dolgokat, a valóságban meg csak odab..szák a polcra őket? :S)
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 13:39:52
Nálam csak a flex segített :)
YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici 2013.09.05. 14:39:18
----------------------------------------
Múltkor meg csak úgy bemutattam az őrnek, ha már üres kezekkel távoztam.
Ciri 2013.09.05. 14:54:57
"Ha nem látszik / nem tudom bizonyítani, akkor elnézést kérek, és elengedem."
Hát nem.
Bemegy az üzletbe, vásárol, kifelé nem tudja egy termékről igazolni, hogy kifizette/máshol vette.
Nem kötelező kamerával igazolni, többek között ezért van a mágnescsík is.
"Normális helyeken nem a vádlottnak kell bizonyítania az ártatlanságát, hanem a vádnak a bûnösséget."
Pontosan. Erről beszélek.
@Országúti Ninja:
"Szóval ha úgy gondolják a nálad talált cukorkákat tőlük szerezted, miért nem ellenőrizték a készletüket, hogy le lett- e húzva?"
Egy ekkora forgalmú üzletben ez lehetetlen. Törik, szakad, mások is lopják, a vevő kosarában van de még nem fizette ki, stb stb.
Waddafakk 2013.09.05. 15:14:32
Képzeld el, hogy árul az üzlet olyan cipôt, mint amiben vásárolni mentél (mert mondjuk ott vetted egy hónapja) és rálépsz egy leszedett öntapadós mágnescsíkra. Vagy valaki ráragasztja a pulcsidra/beledobja a kapucnidba/leesik a termékrôl és megakad a pólódon/gatyádon/órádon, amit ott vettél nem olyan régen, akkor szó nélkül kifizeted megint? Vagy elôkapod a blokkot, mert mindig mindennek nálad van a blokkja? Esetleg otthagyod a gatyád/pulcsid/cipôd/személyid és otthon elôásod a blokkot, majd visszaballagsz bemutatni? Ugyan. Te is elvárnád szerintem, hogy a bolt bizonyítsa be, hogy te azt bizony ott és akkor elloptad. A csipogó nem a lopást jelzi/bizonyítja, hanem az aktív mágnescsíkot. Az meg csak utalhat lopásra, de nem jelent lopást automatikusan.
szamaritánus 2013.09.05. 15:25:35
00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.09.05. 15:26:35
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.05. 15:39:39
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.05. 15:43:07
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.09.05. 16:24:18
en be szoktam menni boltba siman cuccal de nekem a hatamon van a taska es ugyelek arra hogy ne kolbaszoljak arra amerre a hatizsakomban levo cucc van
Ciri 2013.09.05. 16:30:52
" Ennyi erôvel, ha kifelé megállít az ôr, hogy igazold, hogy a nálad lévô holmikat kifizetted/máshol vetted, akkor bukta lesz blokk nélkül?"
Ha áthaladtál a pénztáron? Miért tenné? Ne legyünk már demagógok..
jézushka 2013.09.05. 16:32:28
flavius 2013.09.05. 17:00:14
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.09.05. 17:05:10
flavius 2013.09.05. 17:10:49
qwertzu 2013.09.05. 17:42:15
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.05. 17:43:28
lobster thermidor 2013.09.05. 18:03:06
Sokkal egyszerűbb megoldás, ha egy unott mozdulattal szétdönti a mágneskapukat.
bgp 2013.09.05. 18:08:10
Ciri 2013.09.05. 18:09:39
http://hu.wikipedia.org/wiki/Európai_gyártmánykód
Teszt.Elek 2013.09.05. 18:20:42
Amúgy a dolog meglepően egyszerű. Beléptető pontokra is kell ilyen kapu és akkor már belépéskor csipog, így nem is tudsz bevinni olyasmit, ami miatt bejelezne a rendszer.
Ha meg befelé nem, csak kifelé csipogott, akkor nincs kérdés honnan van a mágnescsík.
Minden más csak találgatás és konkrét videofelvétel, vagy szemtanú hiányában mindenkinek kijár az ártatlanság vélelme.
qwertzu 2013.09.05. 18:25:15
Nem igaz. Ezek a szarok hatástalanítás után fel tudnak töltődni.
2Bvx2B 2013.09.05. 18:44:49
A megoldás nagyon egyszerű lehetne, egy egyszerű jogszabálymódosítással:
Ahol lopásjelző kapu van kifelé, ott ugyanolyan kapunak kellene lennie befelé is.
Félreértés kizárva, aki pedig ezután lenne figyelmetlen, az vesztett.
Ennyi - pont.
Yo! Maaan! 2013.09.05. 19:01:23
Másrészt meg ott van a temérdek biztonsági kamera. Ilyen esetben vegyék fel az adatokat, engedjék el a vásárlót, majd a felvétel megtekintése után tegyenek feljelentést, ha lopás történt. Vagy ha nem, akkor írják le a saját kis napi jelentésükbe, hogy a felvételek elemzése során megállapították, hogy nem történt lopás. Ennyire egyszerű.
Ha ellenkezik a tag és megtagadja az önkéntes adatszolgáltatást, akkor rendőr kihív, vegye fel ő, azt' jónapot.
Kandabula 2013.09.05. 19:29:01
- A történések logikája szerint a Lidl-Aldi páros valamelyike lát el mágnescsíkkal cukorkát...
- Ami már befelé is csipogott volna...
- Én ellenőriztettem volna egy polcon lévő odavaló zacskóval, valóban van-e rajtuk mágnescsík
lionking 2013.09.05. 19:31:18
Az NEM !!! mágnescsík !!!
Hanem rezgőkörös antenna elven működő lopásvédelmi rendszer.
Mágnes max itt kell, ahol a ruhákra tett meg a cd-dvd-t becsomagolva tartó műanyagdobozt kell kinyitni szétszedni stb.
De a lopásvédő az "csak" egy sima rezgőkörös antenna.
lesztek szívesek nem pongyolán fogalmazni ezentúl :)
lionking 2013.09.05. 19:32:22
helyesen:
baromira sok a tudatlan :) bocs
bonebear · http://cinca.blog.hu 2013.09.05. 19:51:50
Ez a mágnescsíkos rendszer meg egy olcsó ratyi. RFID lenne az igazi, de az gondolom drágább.
Milyen szép is lenne egyszer ráérősen üres zsebekkel táska nélkük egy cipőbe rejtett mágnescsíkkal megcsipogtatni egy élelmiszerbolt kimenő kapuját. Vajon rájönnének-e, hogy hol a csík? :)
tejcsokoládé (törölt) 2013.09.05. 20:40:12
lionking 2013.09.05. 20:44:07
mikor lehúzzák a terméket, az kisüti az antenna rezgőkör aktív alkatrészét és így nem fog többé jelezni
no mágnes no para :)
Pesti Kornél 2013.09.05. 21:10:08
Advanced Flight 2013.09.05. 21:11:15
hot-spot (törölt) 2013.09.05. 21:18:22
Mert ha nem tudjuk igazolni hogy nem onnan való,akkor lopásnak számít.
hot-spot (törölt) 2013.09.05. 21:19:41
Az a kedvenc.
2013.09.05. 21:37:52
2013.09.05. 21:50:18
Évekig csörgött kifele menet, mert nem voltak képesek normálisan hatástalanítani a fémszálas biztonsági vackaikat.
1. Veszekedés. Üzletvezető közölte, a pénztárosok IS loptak, le kellett cserélni az egész garnitúrát.
2. Fizetés után megpróbáltam én leszedni a fémszálat, beakadt a körmöm alá, ömlött a vér a kezemből.
3. Eluntam. Becsörög? Vissza az egész, adják vissza pénzemet, nekem nem kell a megalázás, nekik meg nem kell az én 10-20 ezer forintom, nem?
bonebear · http://cinca.blog.hu 2013.09.05. 22:03:09
De ha ez így van, akkor később erős mágnes közelébe kerülve ismét mágnesessé válhat. Elvileg szerintem nem kizárt, hogy később is becsipogjon.
lionking 2013.09.05. 22:08:52
a lapkák az antenna és a rezgőkör alkatrészei
John Doe3 2013.09.05. 22:10:25
John Doe3 2013.09.05. 22:12:14
galaxiscsirke 2013.09.05. 22:17:10
"Mert ha nem tudjuk igazolni hogy nem onnan való,akkor lopásnak számít."
Hol van ez így leírva? Mert ha jól sejtem, egy bolt szabályzata nem írhatja felül pl. az ártatlanság vélelmét. Példa: veszek egy cipőt X cipőboltban. Másnap ugyanabba a boltba bemegyek, rajtam az előző nap vett cipővel. Nyilván nem fogom a blokkot magamnál hordani, az őr meg akár megfoghatna, hogy "innen származik a cipő, hogy merészelsz kisétálni benne fizetés nélkül". Ha kötekedős kedvemben lennék, közölném vele, hogy tessék jegyzőkönyvbe venni a "beszélgetésünket", és utána kérném a lopást bizonyító kamerafelvételt. Mivel ilyet nem tudna bemutatni, már jelenteném is fel rágalmazásért és hasonlókért...
kacaj hangosan 2013.09.05. 22:24:20
És megteheted.
Bár nem lopás volt részemről, hanem az eladó rosszul adott vissza, és állította, h nem mondok igazat. Én meg kedvesen bezavartam leszámolásra XD és nekem volt igazam :)
PannonBoy 2013.09.05. 23:16:40
A nagyobb értékű cuccok pedig vagy védett dobozban vagy ilyen rátűzött köralakú műanyag koronggal védenek.
Olvastam @lionking hozzászólását, ő szakértőnek tűnik, és remélem kijavít a terminológiát illetően, én ugyanis nem biztonsági szakember vagyok.
baxottnagyhomár 2013.09.05. 23:27:32
Kupon Károly 2013.09.06. 06:41:17
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.06. 07:53:48
"Hol van ez így leírva? Mert ha jól sejtem, egy bolt szabályzata nem írhatja felül pl. az ártatlanság vélelmét."
Gondolom annak a falusinak is ezt mondod, aki látja, hogy frissen leszakították az uborkáit, és mit tesz isten éppen a kerítéstől távozik egy barnabőrű emberke, kezében egy kiló uborkával...
Döntsük már el, hogy mikor alkalmazzuk ezt az "ártatlanság vélelmét": csak akkor amikor téged (vagy a "tieidet") vádolnak lopással - vagy amikor éppen úgy látod, hogy téged lopnak meg??????
Kandabula 2013.09.06. 09:12:44
szekertabor · provo.blog.hu 2013.09.06. 09:59:17
De igen.
Vagy ne rinyálj, ha aztán lopással vádolnak.
Beauregard 2013.12.12. 23:03:19
De a tárgyra. Ha elolvastátok volna a vagyonvédelmi törvényt, akkor tudnátok, hogy amennyiben alaposan gyanúsítható valaki, hogy bűncselekményt követett el, akkor a rendőrség kiérkezéséig visszatartható az illető. Márpedig az áruvedelmi kapu bejelzése elég bizonyíték a bűncselekményre. Gondolom a boltok üzletszabályzatát se olvastátok el. Ezért nem tudjátok, hogy a belépéssel azt elfogadjátok. És hogy a máshol vásárolt terméket be kell mutatni. Célszerű beletenni a mindennapos termékek blokkját a vásárolt termék dobozába és nincsen gond. Én még a napszemüveg blokkját is hordom a tarcámban pont ezért, mert a Sparban vettem.