Tékozló Homár

Cukorkalopással vádolták az Intersparban

2013.09.05. 11:02 | jackyll | 122 komment

Naiv vásárlóval kifizettették a máshol vásárolt 2 doboz cukorkáját, mert becsipogott rajtuk a mágnescsík az Intersparban. A Homár cukorkán még nem látott mágnescsíkot, de ezek szerint már itt tartunk:

Furcsa "élményben" volt részem az Eurocenter Interspar áruházában a múlt szombaton. Gyakran vásárolok ott,  ezúttal dél körül - már Lidl-Aldi bevásárlókőrutam után-  érkeztem hiánypótlásra. Szombati tömeg volt, a zajt tetézte, hogy egy lopásjelző kapu szinte állandóan vijjogott. Csak néhány dolgot vettem (kb.3300 Ft értékben), hamar a pénztárhoz kerültem a kosárral. Fizetés után távozáskor az a kapu is vijjogni kezdett, amin én akartam távozni, a  biztonsági őr ott termett, és megkért kísérjem el-megnézi mi vijjogott. Vele mentem nyugodtan-én is kíváncsi voltam:mi lehet a probléma ennél a kapunál is.  Megkérdezte az őr van-e nálam rágógumi vagy cukorka. Mindig van-feleltem és elővettem a retikülömből 2 doboz Orbit-drops cukorkát, amit valamikor a héten vásároltam, de már nem tudom megmondani, hogy Aldiban, Intersparban vagy Tescoban,mert ezek mindegyikében jártam. (Az Aldira gyanakodtam,mert ott voltam utoljára-és semmilyen vijjogás nem volt egyik üzletben sem eddig). A cukorkákon ugyanis rajtahagyták a mágnesjelzőt. A biztonsági őr kiderítette, hogy biztosan tőlük származik a cukorka-mert megegyezik a szavatossági ideje az áruházban levővel-és kikiáltottak tolvajnak.

 
Jegyzőkönyvet vettek fel, hogy találtak nálam 2 doboz cukorkát. Felajánlották, hogy kifizethetem. (Még hányszor kellene? Akár 9-szer? ) Kértem, hogy hívják az üzletvezetőt, mert panaszt szeretnék tenni. Beismerem, hogy hibát követtem el, amikor belépéskor nem mutattam  be, hogy van nálam 2 doboz cukorka (elfelejtettem, hogy még nem kóstoltam meg, sőt azt is hogy van nálam), de nem értem, hogyan  hagyhatják a mágnescsíkot vásárlás után a dobozon.
 
 Az üzletvezető közölte, hogy náluk a pénztáros mindig megfelelően hatástalanítja dörzsöléssel a mágnest az árun, ők sosem hibáznak- így nem maradt bizonyítási lehetőségem. Annyit tudtam tenni, hogy a jegyzőkönyvhöz hozzáírtam röviden, hogy valójában mi történt.
 
 A mai nap sem tudom megmondani, hogy mi és miért jelzett be az Intersparban, csak gyanakszom arra, hogy a mágnescsík aktiválódott esetleg a mágneskarkötőmtől, de abban egészen biztos vagyok, hogy a biztonsági őr nekem szóló felvilágosítása, miszerint a mágnescsík levétele törvényileg az én kötelességem lenne  nem fedi a valóságot. Ha jobban belegondolok: nem elég, hogy a kb 1 órás cirkusszal megaláztak, felidegesítettek, lopással vádoltak, elrabolták amúgyis kevés időmet, de még meg is loptak a 2 doboz cukorka tekintetében (2x209 Ft, ahogy a biztonsági őr írásba fektette).
 
Úgy érzem nem hagyhatom szó nélkül kis történetemet, mert igen nagy esélyt látok arra, hogy mások is hasonló módon járnak, ha továbbra sem veszik le a mágnescsíkokat a megvásárolt áruról.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2013.09.05. 11:32:22

@Girhes macska: :O:O akkor minek van ott a kapu felmerül a kérdés:))@Ati Snatch: mondjuk a kulcs mágneses zárhoz van éppenséggel. francse érti ezt. Én mindig "lőjön le" felkiáltással veszem elejét az ilyen vegzálásoknak:D Azt meséltem már amikor mentünk be vmi bevásárlóizébe a kicsivel /vmi 3-4 éves lehetett/, ott volt a bejáratnál egy pénzkiadó automat, éppen feltöltés volt: 3 marcona pasi, zordan figyeltek mindehová, gyerek meg odaszaladt a zsákhoz:DDD én meg: "lőőőjék le könyörgöm":DDD Fúúvazze azt hittem tényleg rossz vége lesz:P:O

chloe queen 2013.09.05. 11:32:31

@horex: azért ékszer és óraboltban ritkán tudod a polcról magad leemelni a terméket, anélkül hogy betörnéd a vitrint.:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.09.05. 11:33:13

az ilyesmi befele szokott csipogni. egyszer egy tucat bugyit kellett kipakolnom a szatyorbul majd mindet belengetni a kapun egyesevel persze. vicces volt :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.05. 11:34:01

@Girhes macska: azt kérdezi MIÉRT nem csipog be befelé. Azt õ is tudja, hogy nem, érted. Vagy ez most egy burkolt-kiterjesztett "nem tudom"? Nem kötözködök, csak nehéz látnom a süketek párbeszédét.

Manyecska 2013.09.05. 11:34:58

@chloe queen: tényleg. nyáron én is voltam eladó, ott minden kilépésnél átnéztek minden táskát..

?? De könyörgöm Aldi és Lidli után még az Interspár milyen jó idegei lehetnek:D:O

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.09.05. 11:35:28

@chloe queen: Más üzletből származó blokkal az égvilágon semmit nem tudsz igazolni, csaxólok.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 11:35:31

@Élő Fa:
Jó trükk gyerekkel rabolni pénzautomatát
Eltereli a figyelmet, ha gyerekszerető a marcona
:)

Manyecska 2013.09.05. 11:36:28

@agresszív kismalac: ja, mi van a blokkon, semmi gyári szám..:P De tényleg.
Én felcímkéztetek vagy kint hagyok a széfban mindent.

Hartmy 2013.09.05. 11:37:13

@zsiráfffff: :DDD Gondolom megvolt a közönséged :D

Persze, hogy csipog befelé is. Én is csipogtam már befelé, a biztonsági őr meg csak nézett, hogy akkor most mi van. :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.05. 11:37:25

@zsiráfffff: es akik arra jartak mind azt hittek, hogy nasztancot jartok a biztonsagi orrel!

Manyecska 2013.09.05. 11:37:33

@horex: azt hitte a télapó hozta, na..:D egy szempillantás alatt ott volt azt hittem meghalok:DD

Atörökk 2013.09.05. 11:37:47

Közé is lövethettek volna.

Manyecska 2013.09.05. 11:38:32

@Kellemes Zérókomponista: és a kapura tapadva még rúdtáncolt is kicsit:D! ON

chloe queen 2013.09.05. 11:40:27

@agresszív kismalac: igazad lehet, de ennek ellenére akkor is jobb ha az ember magánál tartja a blokkot, főleg ha aznapi a vásárlás aztán lehet rendőrt hívni meg leltárt kérni meg minden. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 11:40:30

@chloe queen:
No, láccik nem forogsz jobb körökben
:)
Semmiféle nyulkálás.
Elegáns öltözet, őszülő halánték
Nőknek rikitó öltözet, kiskutya a hónuk alatt és afektáló hanghordozás.

Leülsz egy fotelbe, eléd hozzák a kinálatot bársony tálcán és válogatsz
Aztán hívod a manökent próbálja fel, hogy mutat. Unott arccal kérsz másikat, harmadikat, negyediket és ez igy megy fél órákig
Eladó már nem is figyeli a kezed kínjában
Aztán felállsz hogy nincs kinálat ebben a boltban és távozol

Tron65 2013.09.05. 11:41:40

1: "Az üzletvezető közölte, hogy náluk a pénztáros mindig megfelelően hatástalanítja dörzsöléssel a mágnest az árun, ők sosem hibáznak"
Ez így több, mint csúsztatás. Sőt, hazugság.

2:"de nem értem, hogyan hagyhatják a mágnescsíkot vásárlás után a dobozon"
Mindig rajtahagyják. Sőt: benne. Cigisdoboz aljában belül pl már találtam.

3: a BEJÁRATOPKNÁL mért nincs ilyen kapu? Visszakézből el lehetne ezeket a problémákat kerülni?

chloe queen 2013.09.05. 11:42:41

@horex: jó, én még olyan óraüzletben sem jártam, ahol fotel volt. :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 11:47:10

@chloe queen:
Próbáld ezt elöször fotelüzletben :)

Próbált már valaki olyan lapos nagy gombos ruhára áttűzős jelzőt szétfeszegetni?

Nem lehet, tartja magát keményen, csak alkalmas mágnes nyitja ami leránt benne 3 acélgolyót ami reteszeli az ellendarab tűjét

Manyecska 2013.09.05. 11:49:26

@horex: most adjunk tippeket??:P

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 11:54:41

@Élő Fa:
Nem tucc, mert vagy van olyan mágnesem/volt/ vagy nem tudod szétszedni
Ezt nem lehet hatástalanitani suttyomban

img18.aprod.hu/images_aprodhu/19299821_2_644x461_aruvedo-rendszer-lopasgatlo-tolts-fel-fenykepeket.jpg

killerkaller 2013.09.05. 12:01:55

@horex: egy csípőfogó, vagy alufóliával bélelt szatyor a megoldás........mondják a szakértők:)

_panni_ 2013.09.05. 12:04:23

Nem maradt bizonyítási lehetősége? Bocsánat, de a boltnak kell bizonyítani, ő vádol. Ha nem kaptak rajta és nem tudják videófelvétellel bizonyítani, hogy onnan loptad, akkor nem loptál. Rendőrt kellett volna hívni, mert ez így bizony jogszerűtlen volt.

szekertabor · provo.blog.hu 2013.09.05. 12:07:22

Általában a fogyasztót szoktam védeni a hozzászólásaimban, mert hiszen ez egy fogyasztóvédelmi blog lenne. Még azokban az esetekben is, amikor a fogyasztó nem elég körültekintően járt el, mert hiszen nem az ő dolga, hogy óvatos legyen.

Viszont ebben a posztban egyértelműen a fogyasztó hibázott. Nem mutatta be a korábban vásárolt bontatlan holmit a bolt bejáratánál. Innentől pusztán pech, hogy a boltban azt a terméket azonos lejárattal még árulták is, és hogy a mágnescsík bejelzett. Ha nem mutatja be, és megtalálják nála, és nem tudja nyugtával igazolni, hogy kifizette, akkor "lebukott". Aránytalan elvárás lenne a bolttól, hogy ezek után még látnokként megállapítsa, lopott holmiról van szó vagy egyszerű figyelmetlenségről. Ilyen esetben még a biztonsági kamerák sem segítenek, mert legfeljebb az bizonyítható, hogy az ügyfél nem a cukorkás polcról vette el a holmit. Attól még elvehette volna bárhonnan, akár mások kosarából is.

Tehát a tanulság: nem a mágnescsíkkal kell foglalkozni, hanem a korábban vásárolt árut be kell mutatni a bejáratnál.

Lady Ann 2013.09.05. 12:08:58

A könyvtári könyvekre is szeretnek bejelezi kapuk, csaxolok.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.05. 12:09:21

@horex: "Próbált már valaki olyan lapos nagy gombos ruhára áttűzős jelzőt szétfeszegetni?"

Próbált. Eccer a csajok hazahoztak vagy hármat a vásárolt ruhákon. Erő kell hozzá. Megszenvedtem velük, de a ruhák túlélték.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.05. 12:17:13

@batgirl: :)) Naná! Ezek olyan élhetetlenek! (A régi világban becsületesnek mondtuk.)

Hartmy 2013.09.05. 12:21:00

@atpijkamo: Kalapács kell hozzá. Ha nem segít, akkor a gond a kalapács méretében rejtőzik :D

labi 2013.09.05. 12:24:29

Amennyiben lesz olyan bolt, ahol becsipogás után simán elfogadják a szóbeli "máshol vettem" indokot, azonnal szóljatok, oda fogok járni és hozok mindent ami mozdítható.

Waddafakk 2013.09.05. 12:25:39

Ilyenkor nem a boltnak kellene egyértelmûen bizonyítania a lopást?

Mert az, hogy volt nála cukorka, az szerintem nem bizonyíték, hiszen ennyi erôvel a biztonsági ôrt is meg lehetne vádolni nemi erôszakkal, mert nála volt a... a "fegyvere". Nekik kellene egyértelmûen igazolni, hogy a cukor az üzletbôl való, mondjuk egy videófelvétellel (mert a szavatossági idô egyezés nem bizonyít semmit), amin elemeli a posztoló.

Rathelor ötlete is jó a tételes leltárral. :D

epipactis 2013.09.05. 12:30:53

@szekertabor: Hülyeséget írsz. Nehogy már minden cukorkás dobozt, rágót bemutass a bemenetelkor. Csöppet életszererűtlen, mert a bejáratnál kb. minden második vásárló mutogathatna. Ez szimpla pech, az eljárás meg a szokásos magyar színvonal volt.

oleszt 2013.09.05. 12:33:18

@szekertabor: én egyszer egy majdnem üres rágógumi csomagolásban találtam mágnescsíkot, asszem az intersparban vettem. Pár nap alatt fogyott el, de napokig gondolkoztam azon, hogy miért nem mondta a pénztáros, hogy van benne ilyen és szedjem ki, mert ha bármilyen nagyobb üzletbe bemegyek sípolni fog, és amilyen intelligensek még rendőrt is hívnak, mert bezabáltam egy csomag rágót úgy, hogy nem fizettem ki. Ugyanis mikor egyszer pénztárcát vettem akkor szóltak, hogy azonnal távolítsam el, mert lehúzás után vmennyi idővel visszatöltődik, és sípol.

epipactis 2013.09.05. 12:34:35

@Waddafakk: Igen, a tételes leltár jó ötlet, csak egy nagyobb boltban lehetetlen, mert lehet hogy ugyanolyan árú ott lapul valamelyik másik vásárló kosarában, és amíg az nem fizet addig nem egyezik a készlet és valós polcon lévő mennyiség (már ha jól gondolom, hogy van annyira intelligens a rendszerük, hogy a fizetéskor lehúzott árut egyúttal a készletből is lehúzza).

Ciri 2013.09.05. 12:38:04

@labi:

"Amennyiben lesz olyan bolt, ahol becsipogás után simán elfogadják a szóbeli "máshol vettem" indokot, azonnal szóljatok, oda fogok járni és hozok mindent ami mozdítható."

Ámen.

@Waddafakk:
"Ilyenkor nem a boltnak kellene egyértelmûen bizonyítania a lopást?"

A kapu jelzett, a vevő nem jelzett (érkezéskor), a szavidő stimmelt. Te mit tettél volna az üzletvezető helyében?

epipactis 2013.09.05. 12:42:58

@Ciri: Annyit, hogy "elnézést kérek, ez a protokoll ilyen esetekben és bár megértem és elhiszem amit mond nem tehetek mást, vagy jelentenem kell, vagy tessék kifizetni."

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.09.05. 12:45:23

Mind a 2 cukorkás doboz gyári bontatlan volt?

Mert ha igen, és még a mágnescsík is rajta volt akkor jogos a gyanú.

epipactis 2013.09.05. 12:47:05

Bár visszaolvasva ez történt, csak a vevő keménykedett, tovább. Így már én is azt mondom, hogy felfújt sztori.

labi 2013.09.05. 12:47:08

@Waddafakk: "Rathelor ötlete is jó a tételes leltárral. :D"

Aha, és szerinted hányan jártak előtte a boltban, akik tényleg lopnak?
Bekérheti az ember a leltárt, aztán még ha nem is lopott akkor is magára rántja vele még jobban a szart ha kijön hogy mások már kivittek belőle sutyiban párat...

No meg aki leltározott már az tudja, hogy még ha zárt raktárban csinál kétszer egymás után leltárt nagy mennyiségű arúnál és senki semmit nem vitt ki belőle, akkor is lesznek eltérések.

Inkább az a kérdés, hogy ha valakinek olyan szájszaga van, hogy két doboz rágóval kell járnia, akkor miért nem bontja ki napokon át? Táskában zátva tartva nem frissíti a szánkat...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.05. 12:54:11

@ColT: Asszem csak kihúztam. Nem fért alá szerszám.

Ciri 2013.09.05. 12:57:02

@epipactis:
Meg vagy arról győződve, hogy ez nem hasonlóképp történt?
Mert ugye ismét egy "szegény vevő-szemét multi" szösszenetet olvashattunk fentebb, egy elég egyoldalú beszámolóban...

Waddafakk 2013.09.05. 13:03:37

@Ciri: "Te mit tettél volna az üzletvezető helyében?"

Még ha ki is van írva, hogy a máshol vásárolt árut be kell mutatni, azért nem biztos, hogy lopással vádolom, ha ezt elmulasztja. Inkább megnéztem volna a biztonsági kamera felvételét. Ha nem látszik / nem tudom bizonyítani, akkor elnézést kérek, és elengedem. Normális helyeken nem a vádlottnak kell bizonyítania az ártatlanságát, hanem a vádnak a bûnösséget.

@labi: Elég csak a cukorkát nézni, de epipactisnak is igaza van, lehet még más vevô kosarában is ilyen termék, de poénnak jó az ötlet. :D

Egyébként ilyenkor ki kell próbálni, hogy befelé csipog-e a cukorka (ellenôrzésnek meg valami más terméket is, aminek tuti csipognia kell), ha igen, akkor bukta, ha nem, akkor bizony tényleg valami komolyabbal kellene bizonyítani a lopást. Hangsúlyozom, hogy szerintem. A törvény idevonatkozó részeit nem ismerem.

labi 2013.09.05. 13:10:57

@Waddafakk:
Tudom hogy elég a cukorkákat nézni.
Akkor fogalmazok pontosabban jó?
Íme:
Ha az előző leltár óta lopott már valaki cukorkát, vagy a raktáros éppen a cukorkát számolta el, akkor még nagyobb szart ránt magára az ember...

Atörökk 2013.09.05. 13:13:02

"vagy a raktáros éppen a cukorkát számolta el"

Látom, képben vagy :D

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.05. 13:18:17

@Waddafakk:
"Normális helyeken nem a vádlottnak kell bizonyítania az ártatlanságát, hanem a vádnak a bûnösséget."

Ez jó szöveg, de elvileg ott van az illetőnél a "bűnjel"...

killerkaller 2013.09.05. 13:22:20

@szekertabor: plusz rosszpont, bár halványszürke és nem bazi nagy fekete, mert nem feltételezem a szándékosságot, inkább figyelmetlenséget, esetleg nemtörődömséget. Miért?
Megveszem a motyót, kifizetem, de tényleg. Húzok a kapun át, becsipog. Megállok, mi is van? Pénztáros elnézést kér, elfelejtette deaktiválni a mágnescsíkot, most megteszi, én el.
Másik boltba be, kapun át, becsipog, senki nem állít meg, én sem szólok senkinek. Vásárolok, pénztár, kapucsipogás, lekapcsolnak, írok a homárnak.

Itt valami nem klappol, már megint Murphy járt itt:)

Waddafakk 2013.09.05. 13:30:10

@labi: Most elbeszélünk egymás mellett. Poénnak jó a leltár, de tuti nem menne bele az üzlet már csak a fent említettek miatt sem. Amúgy nagyobb bajba sem hiszem, hogy kerülhetne, mert két cukorka ellopásával vádolják, ennyi volt nála, ha 100 hiányzik, akkor sem tudják a többit bevasalni. :D De hagyjuk a leltárt, mert csak viccnek szántam.

@Hoppácska: "elvileg ott van az illetőnél a "bűnjel"..."

Feltéve, ha a tényleg ebbôl az üzletbôl származik. A csipogó csak a mágnescsíkot jelzi, és nem csak annak az üzletnek a mágnescsíkjait. Ezért írtam a befelé menô kapu tesztjét. Ha az jól mûködik, és csak kifelé csipogott a cukor, akkor az (nagy valószínûséggel) az üzletbôl való, de ha befelé nem csipog (vagy nincs kapu), akkor a kijárati kapu jelzése önmagában semmit nem bizonyít.

Waddafakk 2013.09.05. 13:33:18

@Hoppácska: "elvileg ott van az illetőnél a "bűnjel"..."

Feltéve, ha a tényleg ebbôl az üzletbôl származik. A csipogó csak a mágnescsíkot jelzi, és nem csak annak az üzletnek a mágnescsíkjait. Ezért írtam a befelé menô kapu tesztjét. Ha az jól mûködik, és csak kifelé csipogott, akkor a cukor (nagy valószínûséggel) az üzletbôl való, de ha befelé nem csipog (vagy nincs kapu), akkor a kijárati kapu jelzése önmagában semmit nem bizonyít.

Országúti Ninja 2013.09.05. 13:33:59

Nem tom írta-e már valaki... de elvileg vonalkód alapján nyilván vannak tartva a az áruk. Szóval ha úgy gondolják a nálad talált cukorkákat tőlük szerezted, miért nem ellenőrizték a készletüket, hogy le lett- e húzva?
(Persze lehet csak papíron kell bevételezniük a dolgokat, a valóságban meg csak odab..szák a polcra őket? :S)

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.09.05. 13:39:52

@atpijkamo:
Nálam csak a flex segített :)

YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici 2013.09.05. 14:39:18

@Élő Fa: Az éppen használatban lévő betét és tampont is be kéne mutatni, de csak jobb helyeken.
----------------------------------------
Múltkor meg csak úgy bemutattam az őrnek, ha már üres kezekkel távoztam.

Ciri 2013.09.05. 14:54:57

@Waddafakk:

"Ha nem látszik / nem tudom bizonyítani, akkor elnézést kérek, és elengedem."

Hát nem.
Bemegy az üzletbe, vásárol, kifelé nem tudja egy termékről igazolni, hogy kifizette/máshol vette.
Nem kötelező kamerával igazolni, többek között ezért van a mágnescsík is.

"Normális helyeken nem a vádlottnak kell bizonyítania az ártatlanságát, hanem a vádnak a bûnösséget."

Pontosan. Erről beszélek.

@Országúti Ninja:

"Szóval ha úgy gondolják a nálad talált cukorkákat tőlük szerezted, miért nem ellenőrizték a készletüket, hogy le lett- e húzva?"

Egy ekkora forgalmú üzletben ez lehetetlen. Törik, szakad, mások is lopják, a vevő kosarában van de még nem fizette ki, stb stb.

Waddafakk 2013.09.05. 15:14:32

@Ciri: Ennyi erôvel, ha kifelé megállít az ôr, hogy igazold, hogy a nálad lévô holmikat kifizetted/máshol vetted, akkor bukta lesz blokk nélkül?

Képzeld el, hogy árul az üzlet olyan cipôt, mint amiben vásárolni mentél (mert mondjuk ott vetted egy hónapja) és rálépsz egy leszedett öntapadós mágnescsíkra. Vagy valaki ráragasztja a pulcsidra/beledobja a kapucnidba/leesik a termékrôl és megakad a pólódon/gatyádon/órádon, amit ott vettél nem olyan régen, akkor szó nélkül kifizeted megint? Vagy elôkapod a blokkot, mert mindig mindennek nálad van a blokkja? Esetleg otthagyod a gatyád/pulcsid/cipôd/személyid és otthon elôásod a blokkot, majd visszaballagsz bemutatni? Ugyan. Te is elvárnád szerintem, hogy a bolt bizonyítsa be, hogy te azt bizony ott és akkor elloptad. A csipogó nem a lopást jelzi/bizonyítja, hanem az aktív mágnescsíkot. Az meg csak utalhat lopásra, de nem jelent lopást automatikusan.

szamaritánus 2013.09.05. 15:25:35

SOSEM a vásárlónak kell bizonyítania, hogy nem lopott. MINDIG a bolt bizonyítja az ellenkezőjét. ha nem megy, akkor rendőr.

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.09.05. 15:26:35

Ezt a posztoló beszopta. Kár ezen felháborodni, mert ki akart vinni az áruház területéről olyan árut, aminek nem tudta hitelt érdemlően bizonyítani a származását. Ha máshol vette, akkor ezt beszopta. Azt a "mágnescsíkot" ami valójában azért ennél egy picit bonyolultabb dolog, csak hatástalanítani lehet, élesíteni nem. Azért az elég jól bevált rendszer, nem fog egy mágneses karkötőtől újra aktívvá válni.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.05. 15:39:39

Emberek, amikor a Lakatos-családnál szólal meg a mágneskapu akkor is mindenki ennyire bizonygatja, hogy "ez nem jelent semmit, tessék a boltnak bizonyítani, csak véletlenül egy mágnescsík ragad a talpukra" stb... ?????

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.05. 15:43:07

Ha a Lakatos-családnál szólal meg a mágneskapu akkor is ekkora vehemenciával hangoztatjátok, hogy "a boltnak kell bizonyítani a bűnösséget, biztos csak ráragadt egy kóbor mágnescsík a cipőtalpára stb." ????

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.09.05. 16:24:18

retikulbe nem hagyunk cukorkat eredeti csomagolasban, fokent nem olyan cuccal amik a penztar mellett vannak kirakva

en be szoktam menni boltba siman cuccal de nekem a hatamon van a taska es ugyelek arra hogy ne kolbaszoljak arra amerre a hatizsakomban levo cucc van

Ciri 2013.09.05. 16:30:52

@Waddafakk:
" Ennyi erôvel, ha kifelé megállít az ôr, hogy igazold, hogy a nálad lévô holmikat kifizetted/máshol vetted, akkor bukta lesz blokk nélkül?"

Ha áthaladtál a pénztáron? Miért tenné? Ne legyünk már demagógok..

jézushka 2013.09.05. 16:32:28

Mennyire szép lenne az élet, ha azt is végig kellene várnom, hogy a már hatástalanított mágnescsíkot leszedje a kasszás....

flavius 2013.09.05. 17:00:14

Én mindig azt hittem, hogy a vonalkód megmutatja, hogy abban a boltban vásároltam-e, ahol esetleg megvádolnak. Nálam is szokott lenni pl. bontatlan rágó a táskámban, ami ha becsipogna, nem lenne nálam blokk, amivel be tudnám bizonyítani, hogy nem ott vettem. És mivel több darab rágót szoktam venni egyszerre, van olyan is a táskámban, amit még nem bontottam meg. De most komolyan, a vonalkód, amit a pénztárnál leolvasnak (mivel minden üzletben más az ára egy adott terméknek) nem mutatja meg, hogy onnan való-e a termék vagy sem?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.09.05. 17:05:10

@flavius: Ööö... ezt most tényleg komolyan kérdezted?

flavius 2013.09.05. 17:10:49

@agresszív kismalac: Igen. OK, lehet, hogy naiv vagyok. De mindig ezt gondoltam. De a válaszodból levettem, hogy nem így van. Szóval, legközelebb én sem járok majd a kirakott rágók közelében... :-)

qwertzu 2013.09.05. 17:42:15

Oda kell menni a bejárathoz és megnézni, hogy az ott lévő kapunál csipog-e. Ha nem akkor bukta a bolt, rakjanak rendes kaput a bejárathoz.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.05. 17:43:28

Legközelebb cukorkalopás előtt szedd le róla a csíkot.

lobster thermidor 2013.09.05. 18:03:06

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Sokkal egyszerűbb megoldás, ha egy unott mozdulattal szétdönti a mágneskapukat.

bgp 2013.09.05. 18:08:10

@ColT: Még a termék típusa is egyezett. Vagy ott vette, vagy ott lopta.

Ciri 2013.09.05. 18:09:39

@flavius:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Európai_gyártmánykód

Teszt.Elek 2013.09.05. 18:20:42

Én semmiképp nem fizetnék, hiszen azzal elismerem a bűnösségem. Persze ennél azért nehezebb eset, hiszen ha pl egy ezrest kérnek azért cserébe, hogy ne kelljen órákat szívnom magyarázkodással, akkor lehet jobban járok, ha kifizetem. Mondjuk már maga a tény, hogy magyarázkodnom kell, egyformán bosszantó és megalázó.

Amúgy a dolog meglepően egyszerű. Beléptető pontokra is kell ilyen kapu és akkor már belépéskor csipog, így nem is tudsz bevinni olyasmit, ami miatt bejelezne a rendszer.

Ha meg befelé nem, csak kifelé csipogott, akkor nincs kérdés honnan van a mágnescsík.

Minden más csak találgatás és konkrét videofelvétel, vagy szemtanú hiányában mindenkinek kijár az ártatlanság vélelme.

qwertzu 2013.09.05. 18:25:15

@Teszt.Elek: "Ha meg befelé nem, csak kifelé csipogott, akkor nincs kérdés honnan van a mágnescsík."

Nem igaz. Ezek a szarok hatástalanítás után fel tudnak töltődni.

2Bvx2B 2013.09.05. 18:44:49

T. T. homár!
A megoldás nagyon egyszerű lehetne, egy egyszerű jogszabálymódosítással:
Ahol lopásjelző kapu van kifelé, ott ugyanolyan kapunak kellene lennie befelé is.
Félreértés kizárva, aki pedig ezután lenne figyelmetlen, az vesztett.
Ennyi - pont.

Yo! Maaan! 2013.09.05. 19:01:23

Igen. Legyen befelé is kapu!
Másrészt meg ott van a temérdek biztonsági kamera. Ilyen esetben vegyék fel az adatokat, engedjék el a vásárlót, majd a felvétel megtekintése után tegyenek feljelentést, ha lopás történt. Vagy ha nem, akkor írják le a saját kis napi jelentésükbe, hogy a felvételek elemzése során megállapították, hogy nem történt lopás. Ennyire egyszerű.
Ha ellenkezik a tag és megtagadja az önkéntes adatszolgáltatást, akkor rendőr kihív, vegye fel ő, azt' jónapot.

Kandabula 2013.09.05. 19:29:01

Fene gondolta, hogy ez egy ilyen izgalmas téma!
- A történések logikája szerint a Lidl-Aldi páros valamelyike lát el mágnescsíkkal cukorkát...
- Ami már befelé is csipogott volna...
- Én ellenőriztettem volna egy polcon lévő odavaló zacskóval, valóban van-e rajtuk mágnescsík

lionking 2013.09.05. 19:31:18

Baromira sok tudatlan...

Az NEM !!! mágnescsík !!!

Hanem rezgőkörös antenna elven működő lopásvédelmi rendszer.
Mágnes max itt kell, ahol a ruhákra tett meg a cd-dvd-t becsomagolva tartó műanyagdobozt kell kinyitni szétszedni stb.
De a lopásvédő az "csak" egy sima rezgőkörös antenna.
lesztek szívesek nem pongyolán fogalmazni ezentúl :)

lionking 2013.09.05. 19:32:22

@lionking: kimaradt az "a"

helyesen:
baromira sok a tudatlan :) bocs

bonebear · http://cinca.blog.hu 2013.09.05. 19:51:50

Még ha van is kapu befelé, egyszerűbb a boltnak, ha nincs bekapcsolva...

Ez a mágnescsíkos rendszer meg egy olcsó ratyi. RFID lenne az igazi, de az gondolom drágább.

Milyen szép is lenne egyszer ráérősen üres zsebekkel táska nélkük egy cipőbe rejtett mágnescsíkkal megcsipogtatni egy élelmiszerbolt kimenő kapuját. Vajon rájönnének-e, hogy hol a csík? :)

tejcsokoládé (törölt) 2013.09.05. 20:40:12

Nagyon egyszeru megoldas, es napkozben belegyurom a blokkokat a taskamba, aztan este a tobbivel egyutt kipakolom...szerintem ehhez nem kell agysebesznek lenni...

lionking 2013.09.05. 20:44:07

@bonebear: nincs mágnescsíkos, rfid van
mikor lehúzzák a terméket, az kisüti az antenna rezgőkör aktív alkatrészét és így nem fog többé jelezni
no mágnes no para :)

Pesti Kornél 2013.09.05. 21:10:08

Sose trollkodtam még a Homáron, de most megpróbálom: posztoló, te egy hülye vagy.

Advanced Flight 2013.09.05. 21:11:15

Legközelebb poszter bemegy, hentespultnál kér egy kila bélszínt, szépen lehántja róla a ráragasztott matrincát (vagy akár az egész csomagolópapírt), be a tatyóba és nem fog csipogni semmi.

hot-spot (törölt) 2013.09.05. 21:18:22

Nem árt tudni,hogy ha valahova bemegyünk vásárolni,és van nálunk valami áruféle ami ott is kapható,akkor bezony nekünk kell igazolni azt,hogy az honnan van.Blokkal.
Mert ha nem tudjuk igazolni hogy nem onnan való,akkor lopásnak számít.

hot-spot (törölt) 2013.09.05. 21:19:41

Ha pedig cukorka,akkor csak is az a csúnya zselés vegyes gumicukor a nyerő,aminek a külső része kristályos,rücskös.
Az a kedvenc.

2013.09.05. 21:50:18

Rossmann :D :D :D

Évekig csörgött kifele menet, mert nem voltak képesek normálisan hatástalanítani a fémszálas biztonsági vackaikat.

1. Veszekedés. Üzletvezető közölte, a pénztárosok IS loptak, le kellett cserélni az egész garnitúrát.
2. Fizetés után megpróbáltam én leszedni a fémszálat, beakadt a körmöm alá, ömlött a vér a kezemből.
3. Eluntam. Becsörög? Vissza az egész, adják vissza pénzemet, nekem nem kell a megalázás, nekik meg nem kell az én 10-20 ezer forintom, nem?

bonebear · http://cinca.blog.hu 2013.09.05. 22:03:09

@lionking: Ezt nem teljesen értem. Egyszer szészedtem egy ilyen csíkot, és vékony, kissé mágneses fémlapkák voltak benne (picit tapadnak a hűtőgép oldalán). Ez azt jelenti, hogy mágnesezhető anyag (permanensen), amit vélhetően egy veszteséges rezgőkör mágnesez le a pénztárnál ha nem is tökéleseten, de legalábbis nagy mértékben.

De ha ez így van, akkor később erős mágnes közelébe kerülve ismét mágnesessé válhat. Elvileg szerintem nem kizárt, hogy később is becsipogjon.

lionking 2013.09.05. 22:08:52

@bonebear: hát tapadhat a ragasztótól :)
a lapkák az antenna és a rezgőkör alkatrészei

John Doe3 2013.09.05. 22:10:25

@hot spot: pécsi Sparban olyan -- gyári csomagolású -- fényképezőgéphez kérték bejáratnál (!) a blokkot, ami ott nem is kapható. WTF?!

John Doe3 2013.09.05. 22:12:14

Egyébként láttam olyan inget, amibe gyárilag bele volt varrva (!) az áruvédő címke. Mivel minden oldalról anyag fedi, nem is olyan egyszerű észrevenni.

galaxiscsirke 2013.09.05. 22:17:10

@hot-spot:
"Mert ha nem tudjuk igazolni hogy nem onnan való,akkor lopásnak számít."
Hol van ez így leírva? Mert ha jól sejtem, egy bolt szabályzata nem írhatja felül pl. az ártatlanság vélelmét. Példa: veszek egy cipőt X cipőboltban. Másnap ugyanabba a boltba bemegyek, rajtam az előző nap vett cipővel. Nyilván nem fogom a blokkot magamnál hordani, az őr meg akár megfoghatna, hogy "innen származik a cipő, hogy merészelsz kisétálni benne fizetés nélkül". Ha kötekedős kedvemben lennék, közölném vele, hogy tessék jegyzőkönyvbe venni a "beszélgetésünket", és utána kérném a lopást bizonyító kamerafelvételt. Mivel ilyet nem tudna bemutatni, már jelenteném is fel rágalmazásért és hasonlókért...

kacaj hangosan 2013.09.05. 22:24:20

Hát én is kértem volna egy leltárt XD Rohadjanak meg! :D
És megteheted.

Bár nem lopás volt részemről, hanem az eladó rosszul adott vissza, és állította, h nem mondok igazat. Én meg kedvesen bezavartam leszámolásra XD és nekem volt igazam :)

PannonBoy 2013.09.05. 23:16:40

Ha arra a kis fehér odaragasztható csíkra gondol a posztoló, aminek a belső oldala fémszálas, akkor azt nem lehet nem-észrevenni.
A nagyobb értékű cuccok pedig vagy védett dobozban vagy ilyen rátűzött köralakú műanyag koronggal védenek.

Olvastam @lionking hozzászólását, ő szakértőnek tűnik, és remélem kijavít a terminológiát illetően, én ugyanis nem biztonsági szakember vagyok.

baxottnagyhomár 2013.09.05. 23:27:32

Ilyen már ismerősömmel is előfordul a Tuskóban

Kupon Károly 2013.09.06. 06:41:17

Én is mindig becsipogok. Aztán rájöttünk, az aranyerem az.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.06. 07:53:48

@galaxiscsirke:
"Hol van ez így leírva? Mert ha jól sejtem, egy bolt szabályzata nem írhatja felül pl. az ártatlanság vélelmét."

Gondolom annak a falusinak is ezt mondod, aki látja, hogy frissen leszakították az uborkáit, és mit tesz isten éppen a kerítéstől távozik egy barnabőrű emberke, kezében egy kiló uborkával...

Döntsük már el, hogy mikor alkalmazzuk ezt az "ártatlanság vélelmét": csak akkor amikor téged (vagy a "tieidet") vádolnak lopással - vagy amikor éppen úgy látod, hogy téged lopnak meg??????

Kandabula 2013.09.06. 09:12:44

Asszem, akik a biztonsági ketyere műszaki megoldásán rugóztak, ráéreztek a lényegre...

szekertabor · provo.blog.hu 2013.09.06. 09:59:17

@epipactis: "Nehogy már minden cukorkás dobozt, rágót bemutass a bemenetelkor."

De igen.

Vagy ne rinyálj, ha aztán lopással vádolnak.

Beauregard 2013.12.12. 23:03:19

@Rocco az erdei állat /Mátészalka Rencs/: Hát eléggé felelőtlen vagy és ostoba is. Az őröknek azt honnan kell tudnia, hogy te most a kölökkel csak el akarod terelni a figyelmüket,és rabló vagy, avagy egy mezei felelőtlen szülő? Ha meg Murphy törvénye szerint pont ott, pont akkor lett volna egy rablás és a tűzharcban megsérül a kölköd, akkor te óbégattál volna a legjobban, hogy k.csög őrök. Igaz? Az eszedbe se jut, hogy szerencsétlen őrök baromira nem poénból vannak ott és ti zavarjátok munkát, pedig ő nem megy oda poénkodni meg zavarni téged amikor te dolgozol...
De a tárgyra. Ha elolvastátok volna a vagyonvédelmi törvényt, akkor tudnátok, hogy amennyiben alaposan gyanúsítható valaki, hogy bűncselekményt követett el, akkor a rendőrség kiérkezéséig visszatartható az illető. Márpedig az áruvedelmi kapu bejelzése elég bizonyíték a bűncselekményre. Gondolom a boltok üzletszabályzatát se olvastátok el. Ezért nem tudjátok, hogy a belépéssel azt elfogadjátok. És hogy a máshol vásárolt terméket be kell mutatni. Célszerű beletenni a mindennapos termékek blokkját a vásárolt termék dobozába és nincsen gond. Én még a napszemüveg blokkját is hordom a tarcámban pont ezért, mert a Sparban vettem.
süti beállítások módosítása