Dánieléknek az összes Gorenje termékük meghibásodott: a páraelszívó leállása után a főzőlap érinthetetlenül túlmelegedett, a mosógép pedig egyszer csak nem hagyta abba a centrifugálást. Azóta eltelt 9 hónap, 2 alkalommal megállapították a szerelők, hogy minden rendben, üzemszerű működés, határértékeken belül:
Néhány évvel ezelőtt új otthonunkat Gorenje márkájú konyhai gépekkel, illetve mosógéppel szereltük fel. A főzőlap teljesen szokványos, elektromos üzemű, érintésvezérelt kezelőfelülettel. Viszonylag hamar rájöttünk, hogy túlmelegszik, és mivel a szintén Gorenje páraelszívónknak is tönkrement az egyik alkatrésze, szóltunk a szervíznek. A szerelő kijött a páraelszívót megnézte, mondja, hogy főzőlap túlmelegedésével nem tud mit kezdeni, de ajánlja, hogy vágjak egy lyukat a munkalapba. Nem vágtam. Ennek a problémának nem is maradt nyoma, a munkalapon nem lett feltüntetve.
A dologgal nem foglalkoztunk egy ideig. Rólam sajnos megbizonyosodott, hogy lisztérzékeny vagyok, a feleségemnek gyakrabban kellett főznie, ezért a felmelegedéssel kapcsolatos probléma is többször jelentkezett. Ismét szóltam a szervíznek. Közben a szintén Gorenje márkájú mosógépünknél észrevettük, hogy időnként nem áll le a centrifuga. Egyáltalán nem. Ki kell húzni az aljzatból a csatlakozót. Kijött ugyanaz a szerelő, kb. két percig babrált a mosógéppel, majd közölte, hogy a gép tökéletes. Rögtön mondtam, hogy nem hinném, meg hogy mi a probléma, de nem lehetett eltántorítani. A válasza az volt, hogy tegyünk linóleumot a lábaira, úgy nem fog ugrálni. Mondtam, hogy nem ez a probléma, de a linóleumos dolgot háromszor is elmondta. És egyébként a géppel minden rendben.
Mondtuk, hogy a főzőlap nagyon forró, gyakran fakanállal kell nyomkodni a vezérlő felületet. Mért egy felületi hőmérsékletet, 10-15 perc után negyvenvalahány fokot. Mondtuk, hogy azért hosszabb ideig is szoktuk használni. A válasz az volt, hogy ebből már lehet következtetni, egyébként meg vágjak egy lyukat a munkalapra. Vendégeink voltak, a szerelő az érkezése előtt szólt, hogy jön, nem akartam azt mondani, hogy ugyan, most ne zavarjon. De ezek után nem marasztaltuk, az anyósom így is kiakadt a hangosan-kioktató stílusára, amit szóvá is tett. Szóval nem tartóztattuk felesleges kérdésekkel a szerelő urat, de azonnal meg is írtam a Gorenje Budapest Kft-nek, hogy a mérésekkel nem értünk egyet, felületes volt, és a hibák igenis fennálnak.
Ezután következett kb. kilenc hónapnyi levelezgetés, majd többszöri kérésre, na és a fogyasztóvédelmi felügyelőség bevonásának hatására, a cég hajlandónak mutatkozott újból megvizsgálni a gépeket. Ahogy ők mondták, méltányosságból, merthogy a kilenc hónap alatt letelt a jótállás ideje.
De addigra már eluntuk a mosógép hibáit, veszélyeit, ezért inkább újat vettünk. Több hónapja lett volna a Gorenjének, hogy jobban megvizsgálja, de ezt nem tette meg. Egy külsős szakember elektronikai hibát állapított meg, inkább nem javíttattuk, elegünk lett a vízfolyásból, meg a többi problémából.
E kilenc hónapnyi levelezgetést követő vizsgálat során a Goernje Budapest Kft. szevízvezetője (!) közölte: az, hogy a mosógép centrifugája nem áll le -egyáltalán nem (!)-, az nem baj. Ekkor még próbálkoztam, hogy hát képzelje el, ha mondjuk nem vagyok itthon, vagy kint vagyok a kertben, és csak mondjuk egy óra múlva veszem észre, hogy még mindig centrizik a gép, az nem veszélyes, az nem hiba? A válasz: "ez az üzemszerű működés következménye" Ekkor már éreztem, hogy teljesen mindegy, mondhatok bármit, nem lehet igazam.A főzőlap felületi hőmérséklete 70 C fok felé kúszott. Szerintem ment volna fentebb is, meg egy kicsit csalt is a szervizes kolléga, mondván tized fokokkal nem foglalkoznak, ráhagytam, de így is 70 C fok került a jegyzőkönyvbe. (Teljesen véletlenül, de éppen jelen volt a Panasonic két szerelője is, akiknek kerekedett rendesen a szeme a szervízvezető érvelésén.) Aztán jött a válasz: a 70 C fok pont határérték, tehát még elfogadott. Kérdés, hogyan mérik a határértéket, melyre a Gorenje megadta a választ: környezeti hőmérséklet + 45 C fok. Írtam is, hogy akkor bőven határérték felett van a 70 fok, merthogy a lakásban kb. 22 C fok van, szerencsére klimatizált, 25 fokot még tartós kánikulában sem mérünk soha.
Ettől függetlenül ez a hőmérséklet szerintük rendben van, egyébként pedig főzőlap alatti bútor hátfalának kivágása nem történt meg, így nem szellőzik a főzőlap! Mellékelték is a beépítési útmutatót. És az is rendben van, hogy az első, majd a kilenc hónapnyi különbséggel mért értékek között kb. 30 fok eltérés mutatkozik, ez véletlenül sem a szakember trehánysága! Nem értettem, miért mondják, hogy nincs kivágás, mikor van, egyébként pedig nem ellenőrizték, de megtehették volna, és meg is tehetik, egy perc az egész!
Erre jött a válasz a vevőszolgálati vezetőtől, idézek tőle:
"Amennyiben a jövőben bármilyen, valós, működési probléma miatt szervizre volna szükségük, kérem hívják a szervizlistában szereplő szervizeink bármelyikét. Fizetős javítás keretében állnak az Önök rendelkezésére"
Csak a miheztartás végett...Nem állítom, hogy a Gorenje termékek általában rosszak, de ha rosszak....
Az utolsó 100 komment: