Tékozló Homár

A szoba ára a takarítás költségét nem tartalmazza

2013.10.03. 11:41 | jackyll | 139 komment

tajkep.jpgSzívmelengető tréfával találkozott Ferenc Ausztriában. A vandansi vendégház tulajdonosa érkezéskor közölte, hogy a visszaigazolt 45,5 eurós szállásdíjon felül lenne még egy 33 eurós takarítási díj is. Szerencsére kéznél voltak a papírok, rajta hatalmas betűkkel, hogy 45,5 euro, úgyhogy a tulaj kivételesen eltekintett. Utólag derült ki, hogy apróbetűvel még a foglaláson is szerepelt az extra takarítás, de azért már behajtót nem küldenek rá. Legközelebb az ágyért fognak extra felárat felszámolni?

Figyelmeztetni szeretnék mindenkit arra, hogy a HRS.com online szállásfoglalási rendszerében közölt szállásdíj, pontosabban a szállás "Összköltsége" elnevezés a nevével ellentétben nem tartalmazza minden esetben a szállás teljes díját. Sajnos előfordul, hogy csak a szállásdíj 60%-át közlik az online rendszerükben, és a többi kiadásról majd a recepciós értesíti a kedves vendéget, amikor már nem tud "megszökni".

Ez év (2013) szeptember 22-én egy éjszakára megszálltam az ausztriai Vandans nevű falu (Voralberg), egyik vendégházában. A szállást a HRS online szállás foglaló rendszerén keresztül foglaltam le. A rendszer a kiválasztás során mindenhol 45,5 Euro/nap összköltséget adott meg 2 fő részére, és a visszaigazoló e-mailben is ezt a 45,5 Eurós összeget említette "Összköltségnek".

Megérkezésem estéjén ért a meglepetés, mert közölte velem a vendégház tulajdonosa, hogy Ő 33 Euro takarítási díjat számláz fel távozásonként minden szoba után, és ezzel a 45,5 Euro-s szobaár 78,5 Euróra emelkedik. Nagyon meglepődtem és a HRS visszaigazolásának papírjait átadva megpróbáltam meggyőzni őt arról, hogy itt valami félreértés van, hiszen a visszaigazolásban kiemelten, és nagybetűkkel szerepel az, hogy "Összköltség= 45,5 Euró", és sehol sem látható az, hogy "Összköltség=78,5 Euró".   

A tulajdonos elpanaszolta, hogy általában a HRS szállásfoglaló rendszerén keresztül érkezett vendégei nem tudnak erről a 33 Eurós takarítási díjról, pedig Ő már sokszor szólt a HRS kölni központjának, hogy figyelmeztessék hatásosabban a vendégeket erre a külön díjra.

Szerencsére nem csak magyar, hanem német nyelven is magammal vittem a visszaigazolás egy példányát, amit át is adtam a tulajdonosnak. Ennek hatására a tulajdonos úgy döntött, hogy saját költségére megoldja a helyzetet és eltekint a távozáskor felszámítandó 33 Eurós takarítási díjtól, cserébe azt kérte, hogy én is szóljak a HRS kölni központjának, hogy nagyon félrevezető az online foglalási rendszerük ártájékoztatása, mert a vendégek nem is sejtik, hogy a szoba áron kívül, vár még rájuk egy 33 Eurós "végső takarítási díj" is.  

Természetesen haza érkezésem után értesítettem az esetről a kölni HRS központot, de ők a fülük botját sem mozdították a bejelentésemre. Tegnap viszont kaptam egy e-mailt a vendégház tulajdonosától, amelyben utólagos anyagi igény nélkül, de figyelmeztet arra, hogy mindannyiunk figyelmét elkerülte a HRS visszaigazolásán szereplő egyik pont megjegyzése, amelyben megemlítik az "End-of-stay cleaning fee 33 Euro" kiadást. Azt viszont nem boncolgatja a derék szállásadó, hogy az említett pontot követően a 8 sorral lejjebb a következőket állítja a HRS értesítés, háromszoros betűméretben, kövérrel kiemelten:

"Összköltség/ ár   45.5 EUR"

Vajon a HRS-nél mit jelenthet az "Összköltség" kifejezés? Lehet, hogy csak egy részét az összes költségnek? Lehet, hogy létezik az "Összebbköltség" fogalma? Amely már tartalmazza a távozás utáni takarítást is? Talán már valahol formálódik a "Legösszebbköltség" fogalma is? Csak még várnak a bevezetésével, mert nem vagyunk hozzá elég érettek? Összköltség, összebbköltség, legösszebbköltség. Szép, új, panziós világ felé haladunk.

A lényeg, hogy figyelmeztetni szeretnék mindenkit, aki a HRS rendszerén keresztül szobát (szállást) foglal, hogy lélekben készüljön fel "Összköltség" sajátos értelmezésére, és ne lepődjön meg, ha a közölt árból kimaradt a szoba fűtési díja, az ágynemű kimosási díja vagy a belső lépcsőház használati díja.

Mióta nem tartozik bele az összköltség fogalmába a távozáskor elvégzett takarítás díja?

A leírtak igazolására csatoltam a HRS foglalási értesítőjét.

hrs_extra_takaritas.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.10.03. 13:18:40

@hagyma: Tuggyukmit így még nem olvastam, hogy kakaós csiga...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.10.03. 13:20:03

@vape: Nőt is vinni kell, vagy legalább az van a szobában?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 13:25:04

erzsi megette a kakajostekercset

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.03. 13:25:22

@Kellemes Zérókomponista: gyerekkel könnyű!:D

@killerkaller: a papír szerint szobát rendelt(ahol nincs extra díj), aztán lehet, hogy mégse volt szoba és apartmant kapott. amúgy átlagos árak ezek. nagyobb házak esetében egyszeri takarításért egy százas is lehet a díj, ósztria nem olcsó hely.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 13:27:01

@ColT: bors
amugy tudomasom szerint a legnagyobb peldanyszamban a blikket adjak el

hat akko,?
ez kellett a magyarnak, nem a normalis Kurir, meg Mai Nap
evvan

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.03. 13:27:34

@Kellemes Zérókomponista: Jah .. olvasok. :-) De magyarul nem tudók, nyelvtanórákat kihagyók, értelmező szótár fogalmát nem ismerők stílusa, szóhasználata számomra nem mérvadó. :-)

McZozo 2013.10.03. 13:29:39

@andand:
egyetertunk de ettol meg nem hiszem hogy barmilyen nem balkani birosagon es ebbe a magyart is beleertem megalna ez igy a helyet hogy egyszer van egy oszkoltseg hirdetve es utana van egy oszkoltsegen feluli plussz koltseg, meg ha kisbetuvel is van irva. mert akkro osszkoltseg helyett vbalami mast kene irni hogy alvas koltsege vagy helyfoglalas koltsege vagy valami.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.03. 13:30:13

@Kritizálom aA. Marhaságokat: itt mindenki hatdiplomás és legalább három könyvet kiolvas naponta! fel tucc-e mutatni ilyen eredményeket-e? :D :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 13:30:48

@Kitalátor = másként_gondolkodó: nem
a kilencedik az maga a
FITNESSZGURU!

shwarcektol vette a receptet egy lizingelt audiert

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 13:33:12

@zsiráfffff: elnezest en 3 ebookot olvasok ki napont
csak a pontossag kedveert
levezeteskent 2 hahotat

amugy itt 50 dollarert mar igen jonak mondhato hotelben megszallok takaritassal es szolid reggelivel
csaxolok

AtiSnatch 2013.10.03. 13:33:59

jaj mán ,ne báncsátok szegény Sóher Norbit, há ő csak jót akar, egyem azt a pofók arcát, jój :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.03. 13:36:08

@hagyma: Kurírra sem emlékszem, hogy olyan hű de színvonalas lett volna.
Különben ezek a bulvárszarok mindenhol virágoznak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 13:36:16

@Snatch_A: dehogy bantsuk de most akar milliokat perelni szeretett homarunkon:(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 13:38:07

@ColT: hat - most nem azert, hogy irtam is oda - a legszinvonalasabb lap volt a bulvarvonalon
a blikk egy szemet
szerintem nalunk nem is mukodhetne

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.03. 13:38:57

@McZozo: a laptopom jut erről eszembe. Töltő nélküli ár volt megadva, lecsaptam rá. Perze nem borultam meg, amikor a plusz rájött (hát hiszen használni akartam). Bár a pluszköltség nem úgy aránylott, mint most itt, de ennek analógiájára: megkérdezni előre a kedves leendővendéget, hogy takarított szobában óhajt-e horpasztani, avagy ócsóbbér jó az előző vendég stílusjegyeivel tarkított tér is.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.03. 13:39:41

@zsiráfffff: Nekem 12 diplomám van és 24 könyvet olvasok el naponta. :-)
Ehhez jön még, hogy minden reggel átfutom Az eltűnt idő nyomában 7 kötetét eredeti francia nyelven, hogy jól kezdődjön a napom. :-)
Esténként pedig az Emberi színjáték 95 regényével zárok, de meg kell vallanom az utolsó kettőbe már beleszundikálok néha. :-))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.03. 13:41:21

@hagyma: " a legszinvonalasabb lap volt a bulvarvonalon"

Egymást kizáró fogalmak...

McZozo 2013.10.03. 13:41:45

@killerkaller:
A veszcsengo resszel nem ertek egyet, par eve baden badenbe vettem 4 ejszakas kuponos szallast ket fore plusz baba 4 csillagos spa szallodaba reggelivel teljes spa hasznalattal es adtak hozza pluszba belepot 3 fore a baden badeni nagy furdobe egy napra 2 belepot a nagy casinoba valami coktellal es ket ingyen sutit az egyik kozpontban levo cukiban es mindezert 60 000 ret fizettem cakk pakk. a szoba tokeletes volt a segitokeszseg szinten nem huztak a szajukat ha valamit kertunk bekapcsoltak gozfurdot elso szora csak nekunk es a reggeli valami isteni volt all you can eat de jobbnal jobb fogasokkal. szoval azert van pelda ra hogy promocios cellal vannak ilyen jo ajanlatok is es ott rakerdeztem a szobank normal ara 120 euro volt ejszakankent

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.03. 13:42:13

@Kritizálom aA. Marhaságokat: akkor itt a helyed! megteszünk állandó felügyelőbizottsági tagnak!

England win The Ashes! 2013.10.03. 13:42:14

@hagyma: Ausztria viszont más ár- (és egyéb) -kategória. Csaxólok.

asdf 2013.10.03. 13:45:11

A helyi gvh ugyan miert nem roppen az ilyenre ra feltuno ertekaranytalansag cimen? Halal nonszensz, hogy 14 ropi a szallas, es emelle meg 10 ezerre, a szallasdij ketharmadara akarnak lehuzni takaritasra. Mert ez nem takaritasi dij, hanem lehuzas, szerintem egyetlen celja, hogy a keresokben az alacsony ar miatt ramoccanjon az ember.

England win The Ashes! 2013.10.03. 13:45:40

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Huszonnégy könyv naponta? Csaaak? Én csak a teaszünetben elolvasok vagy tizennyolcat.
Húzz bele! :D

andand 2013.10.03. 13:46:06

@McZozo: Így van, egyetértek!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.10.03. 13:47:26

@Kritizálom aA. Marhaságokat: A "De magyarul nem tudók, nyelvtanórákat kihagyók, értelmező szótár fogalmát nem ismerők stílusa, szóhasználata számomra nem mérvadó." mondatodból sajnos hiányoznak a határozott névelők. Helyesebben: 'De a magyarul nem tudók, a nyelvtanórákat kihagyók, az értelmező szótár fogalmát nem ismerők stílusa, szóhasználata számomra nem mérvadó.' Az melléknévi igenevek ilyen torlódása még így is magyartalan...

bounty112 2013.10.03. 13:48:55

Ott a lapon a 33 euro. Mindent el kell olvasni, különben human centipaddá varrnak össze.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.03. 13:48:56

@andand: Akkor azt kell írni. Pontosan.Nem apró betűvel. Esetleg KIEMELVE nagy betűkkel. Pl. FIGYELEM : a jelzett összköltséghez hozzá jön egy újabb költség, így az ÖSSZEBB költség alkalmanként 33 EUR-ral magasabb az összköltségnél. :-)

AtiSnatch 2013.10.03. 13:49:37

na kiolvastam az Országos Széchényi Könyvtár összes kötetét, történt valami az előző poszt óta? :)

helianthus 2013.10.03. 13:52:36

@Snatch_A: én még csak a 77 magyar népmeséből a 42-dikkknél járok! :)

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.03. 13:54:02

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Úgy tűnik, hogy van igazságtartalma a megjegyzésednek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 13:54:43

@ColT: nem kizaro fogalmak
lehet egy bizonyos hatart at ben lepve is bulvarkodni
pl nem hozok le a cimlapon szopast stb.
@England win The Ashes!: tudom
tok mas kategoria, ez nem kerdes
csak neha meglep, hogy szinte minden dragabb europaban mint itt
es akkor racsodalkozom, hogy akkor ezt most hogy:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.10.03. 13:55:51

@asdf: Ennek fuss neki újra! A szolgáltatás ára annyi, amennyiben úgymond megállapodnak (pl. szállásfoglalással), a költségeihez semmi köze. Egyébként is: egy - akár több évtizedes - épület esetében a szállás költségének (nem díjának) a nagy része a takarítás és az ágynemű/törölköző mosása. A reggeli a másik jelentős tétel, viszont fenntartásra, üzemeltetésre (bérköltséggel együtt), közterhekre, banki törlesztésre és költségekre, marketingre (persze a szálláshelyek számától és minőségétől függően)alapesetben a költségek fele is elegendő lehet. Ha tartósan sem elég, akkor ott előbb-utóbb baj lesz...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 13:57:41

@ColT: at nem lepve
@Kritizálom aA. Marhaságokat: meg egyszerubb az amerikai valtozat
78 dollar + tax
onnantol ugy takaritanak ahogy akarnak

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.03. 13:58:04

@England win The Ashes!: Nem törekszem világcsúcsra. :-) Maradok a saját, lassabban hömpölygő életemnél. :-)
A Csendes Don sem rohan (és most nem Marlon Brandóra gondoltam :-) )

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.03. 13:59:59

@zsiráfffff: Köszönöm. :-) Próbálok majd eleget tenni e kitüntető megbízásnak .. :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.03. 14:03:51

@hagyma: A bulvárpiacon az ilyen döglik meg hamar, sajnos.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.03. 14:04:06

@Snatch_A: Ez kevés. :-) Ha az USA Kongresszusi Könyvtárával végeztél, akkor kezdhetsz felnőni a Homárhoz. :-))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 14:08:15

@ColT: hat ez is tortent
itt a keleti parton egy blikk nem mukodhetne
esetleg foliazva es elkulonitve

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.03. 14:08:49

@helianthus: tovább ne menj! Elvesztenéd az életed értelmét.

AtiSnatch 2013.10.03. 14:10:21

@Kritizálom aA. Marhaságokat: már nem azért, de az előző posztban lettem megválasztva elnöknek. és te pont nekem szólsz be? há nórmális mórgit? egy kicsit nem figyelek ide [ép kiolvastam az Internetet (2szer)] és addig elkanászolódnak a emberek :D

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.03. 14:14:12

Az elnök dolga a kötelező fejlődés, önképzés is. :-) Bizalomból megkaptad (ami nem baj), de ne rekedj meg alapszintű ismereteknél. :-))
Hajrá! :-)

igi1 2013.10.03. 14:15:30

Akkor sem mosok! ja takarítani a vendég szokott maga után. Megvan ennek is az oka! :)

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.03. 14:15:41

@igi1: Maradjunk abban, hogy beszólásodat figyelmen kívül hagyom. :-)

igi1 2013.10.03. 14:16:35

@Kritizálom aA. Marhaságokat: lebuktatralak ám most !

Na kinek van 24 diplomája? XD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.03. 14:17:50

@hagyma: Jaaaaj jaaaaj jaaaj.
Sztem vennék.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.10.03. 14:18:37

Úgy láccik páran nem tudnak olvasni, de akkor minek mennek külföldre

Semmiféle apróbetü nincs, egyformával van irva a minden, a céges fejlécen kívül

Szerintem a poszttolót lehet, ha még nem tette meg valaki

Jó napot!

ember a holdon? 2013.10.03. 14:18:51

"in addtion to the total amount....have to be paid separately"
mi a totál? 45.5EUR. Kell fizetni valamit külön, a total-on felül? igen, 33EUR-t.
Értő olvasás.. Le volt írva? igen.
Apróbetű? nem igazán, ugyanakkora, mint a többi és nem is a lap alján vagy a következő oldalon van...

England win The Ashes! 2013.10.03. 14:19:49

@Kritizálom aA. Marhaságokat: :DDD

Á, értem, tag vagy a Fontolva Haladók Pártjában. :)

Mondjuk a Solohov-műben sok mindent lehet a Donra mondani, de a csendest nemigen.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.10.03. 14:20:51

@hagyma:

Jó hogy itt vagy hagyma
Kultúrországban hogy van, hogy leáll az állam apparátus és nix pénz?
Bedőltetek vazze, települj gyorsan haza!

igi1 2013.10.03. 14:20:53

@hagyma: németben az a bild angolba is van ám az

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 14:25:42

@ember a holdon?: normalis igy kiadni egy szobat?
NEM!
ennyi

egy szobaba, panzioba hotelbe motelbe bemegyek van egy ara
ebben lehet benne reggeli, vagy barmi extra
dehogy + koltsegkent jelenjen meg a takaritas, agynemucsere, aramdij, vizkoltseg, tv hasznalat stb. es az kesobb felsorolva az nonszensz
ne kelljen mar elolvasnom 200 oldalt ha kell egy kibaszott szallas
ott az ara
x euro vagy dollar
ennyiert itt dogolhetsz paraszt oszt kesz
ez ilyen egyszeru

igi1 2013.10.03. 14:27:48

@hagyma: állítsad magad takarékba most má

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.03. 14:28:42

@England win The Ashes!: Ott én vagyok az elnök. :-) A címben kimondottan csendes. :-)Mondhatni : Тихий. :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 14:28:54

@igi1: amerikarol beszelek, ilyen szennylapot mint a blikk meg nem lattam errefele
csodalkoznek ha a bildben is lenne szopatas a cimlapon

@horex: kerlek szepen, itt nem megalkuvok elnek, mi republikanusok harcolunk az Obamacare ellen/ marmint a republikanus kepviseloink utjan/
a demokrataknak nincs 2/3-juk igy Obama sem csinalhat azt amit akar
ez van
egyelore nem erint, mondjuk Mary fia fizetetlen szabadsagon van, mert kozalkalmazott, majd hetfon megirom elvittek-e a szemetet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 14:31:11

@igi1: mi a problemad szivem?
kulon kozjegyzo meg ugyved kell egy szallashoz?
a tulaj kalkulaljon be mindent es mondja azt
x maravedi + ado
es akkor mindenki boldog
/szoktam hagyni kis borravalot az asztalon a takaritonoknek tavozas elott, de az mas tortenet/

igi1 2013.10.03. 14:31:52

Igaza van hagymának meg a poszternak is

Mit kell olvasgatni adja olyan aron amiben benne van minden v ne adja ki a helyet ha nem tud gazdálkodni

Kocsog

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 14:32:34

3 dagadt kozteruletes igy rancigalhat egy not a belvarosban?
hihhetetlen

ember a holdon? 2013.10.03. 14:33:03

@hagyma: nem az a kérdés, hogy normális-e, mert persze, hogy nem... de le volt-e írva? igen...és nem kell 200 oldalt elolvasni, de még csak egyet sem..

Egyéves Önkéntes 2013.10.03. 14:33:04

Foglaltam egy apartmant, oszt rák!

Csigorin 2013.10.03. 14:34:23

A total az legyen total. Ha vannak ilyen plusz lofaszok hogy a levegoert meg pluszban fizetni kell stb, akkor annyi a megoldas hogy az arszamito szoftver TOTAL = N*X kepletet (N=napok szama, X=ar/nap) fejlesszek egy sokkal bonyolultabb de meg mindig elsofoku osszefugges kezelesere, miszerint TOTAL = L+N*X, ahol L a tartozkodasi idovel nem aranyos, egyszeri pluszlofaszok ara.

2013.10.03. 14:35:31

@andand: nem durva, mert az új vendég már nem az előző koszos fenekével melegített vécédeszkára akar leheveredni.
tehát egyetlen éjszaka után is fertőtleníteni kell, meg takarítani.
evvan.

igi1 2013.10.03. 14:36:53

@hagyma: ha angliaban láttam a blikket van amcsiknál is

amúgy lemaradt

Jobb lenne ha lehűtenéd magad 1 sörrel

gondolj rám közbe!

killerkaller 2013.10.03. 14:38:52

@McZozo: No ez nem egy jéghegyrepesztő hajókürt, csak egy kis vezeték nélküli giling-galang:)

Első olvasatra a 45 € szobaár alacsonynak tűnt számomra, ezért a szállásadót keresném meg a pontosítás kedvéért. Én úgy 60-70 euróra tettem volna az árat. Megnéztem pár ausztriai szobaárat, kb. ezen a szinten mozognak, kivéve az akciókat, árengedményeket. Esetünkben itt erről nincsen szó.
És egyébként is kerestem volna a szállásadót: 1. valóban megkapta-e a foglalást?; 2. a visszaigazoláson szerepel, hogy egyes helységekben IFA-t kell fizetni, náluk kell-e, ha igen mennyit?

Vészcsengő elhallgat, megyek kakaóscsigázni, vagy mi:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 14:39:21

@ember a holdon?: nezd ha mi megyunk valahova
kirandulni, horgaszni, csakugy
altalaban 2-3 napra
akkor beutom a varost
szetnezek, kb hol van, mennyi
ranezek azert az ertekelesre
azutan lefoglalom, amennyiert ki van irva
tobbi nem erdekel es nem erint

ertem en, hogy igy akarnak olcsobbnak tunni, de ez nem fair

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 14:41:51

@igi1: nincs mit lehutenem es reggel 8-kor tejet iszom es piritost eszek
fokhagymasat, mert ma nem melozok es megtehetem
tok nyugodt vagyok

amerikaban is van bulvarlap ez nem kerdes
mas a stilusa
olyan jellegu napi bulvar mint a blikk
az nincs

igi1 2013.10.03. 14:42:11

Felénk sokan jönnek 10 000 ér faluházakba

van minden és ebbe már a kaja is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 14:43:20

@Kulics: nana'
ezert is nem szeretik az egy ejszakasokat
2-3-4 ejszaka csak kicsit tobb takaritas es tobb bevetel

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 14:44:49

@igi1: mondtam ezt is nyissal falusi turizmus jellegu hazat
de ne szamold fel kulon a takaritast
ez fontosh
es egy ejszakara ne add ki
minimum ketto!
de inkabb 3

igi1 2013.10.03. 14:48:29

@hagyma: karácsonykor nyáron meg hosszú hétvégeken szeretik!

A házakat a vendégnek maga utan kell takaritani

Meg is csinálják. Addig nem veszik át a házat amíg nincs rend

Nem volt ebből probléma.

igi1 2013.10.03. 14:54:21

@hagyma: így van

Aki meg nem bír gazdalkodni a total anmountból az ne adja ki a kecót

ha nem?

Hát de

KÖCSÖG.

igi1 2013.10.03. 14:55:36

@Kellemes Zérókomponista: én csak reklámozok! Ne szójjá be kismackó.

Manyecska 2013.10.03. 15:05:14

@igi1: malac az.:D Jut eszembe megyek sütök palacsintát..

Manyecska 2013.10.03. 15:08:44

@hagyma: szerintem ha szobáztat jobban jár és hátha kapás is lenne:P!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 15:12:28

@igi1: hat szivem, en tartom a rendet es a tisztasagot, de hogy nem takaritom ki magam utan a szallashelyet azis hetszentseg
benne van az arban
kocsmaban sem szoktam mosogatni sorozes utan
/ bar vencigo szerint igen:/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 15:13:56

@Manyecska: hat az se rossz, de ki szedi ossze az eldobott kotonokat?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.03. 15:19:24

@Manyecska: veled mindig történik valami.
@igi1: minimum kiscigány akartam lenni, de hát még ez sem adatik meg, látod.
@hagyma: úriember nem használ olyaNt.

Manyecska 2013.10.03. 15:23:34

@hagyma: az már legyen az ő problémája:)@Kellemes Zérókomponista: és akkor mi van, jellemrajzomból kilóg??:DD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 15:30:16

@Kellemes Zérókomponista: uriember nem jar kupiba, de ha igen a kurva altalaban igenyli
evvan

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.03. 15:34:41

@Manyecska: de akkor aprobetuvel be kell irni
kotontalanitas + 20 ezer

igi1 2013.10.03. 15:35:09

@Kellemes Zérókomponista: kreatívan kell beszólni

Nem szófosol mostansàg beteg vagy!?

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.10.03. 15:35:09

@hagyma:
Stirlitz ránézett a naptárra
Hétfőn vége a háborúnak!
Hétfőn? gondolta a bomba

igi1 2013.10.03. 15:36:45

@hagyma: idegen csaj fülbevalójára vigyázás, aki nem a feleséged

Megfizethetetlen! :)

telkoe 2013.10.03. 16:39:50

Eleg gyakran foglalok a HRS-el es eddig mindent normalisan inteztek. Az okoskodo fogados miatt nekik lehet panaszkodni mert a foglalasi visszaigazolas egyertelmuen leirja hogy a lehetseges szolgaltatasok dijat tartalmazza es a teljes ar 45.50 EUR. Innentol kezdve lehet kerni pluszt, csak nem nagyon fog fizetni senki.

Utazas utan lehet a szallast ertekelni, oda is erdemes beleirni ezt a trukkos sztorit.

asdf 2013.10.03. 18:39:38

@Kitalátor = másként_gondolkodó: en csak a magyar jogbol probaltam rahuzni valamit, melyben amennyiben a szolgaltatas/termek es annak ara kozott feltuno ertekaranytalansag van, akkor a PTK szerint a szerzodes ezen pontja semmis. Ha egymas kozt ennek kapcsan nem jutnak dulore a felek, akkor ezt birosaggal lehet kimondatni.
Azt ne akarja nekem bemagyarazni senki, hogy 10 ropi egy -barmilyen takaritas-. Tartom tovabbra is, hogy ez szimpla kocsog kisbetus lehuzas.

telkoe 2013.10.03. 19:19:56

@asdf: Magyarorszagon is fizethetsz 10eFtot lakastakaritasert es nem is kiugroan draga. Hajo takaritasa ha berelsz 100-200 EUR korul van. Egyebkent ha ott van a rendeles aljan hogy az X, minden szolgaltatassal, akkor Nemetorszagban / Ausztriaban nem lehet arra hivatkozni hogy ja de egyebkent meg meg ennyi meg annyi is volt a kisbetus reszben reszben.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2013.10.03. 23:10:44

Csak a miheztartás végett: norvég kempingben láttam olyan kiírást, hogy ha nekik kell utánad kitakarítaniuk a szobát, az 1000 korona (38 000 Ft).

zsrebij 2013.10.03. 23:18:28

A cikkben említett "Voralberg" valójában Vorarlberg.

England win The Ashes! 2013.10.04. 01:15:48

@hagyma: Aha, a New York Post pl. kifejezetten afféle mértékadó napilap, mint Európában a The Daily Telegraph vagy a FAZ. ;)

Beaver100 2013.10.05. 17:04:17

HAGYMA ! az US-ben a foglalasi arban sehol nincs benne a Tax + helyi adok + pluss egyebb sokszor nem erheto dolgok. az $50-os moyel alltalaban a vegere minimum $60-$65 dollar.
(mar megszaltam az US-ben vagy 200 szor hotelben motelben igy tudom mirol beszelek)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.10.06. 22:21:13

Azt kellett volna mondani, hogy nem kéri a takarítást (elvégre otthon se takarít az ember minden nap), és akkor máris meg van oldva a dolog.

asdf 2013.10.13. 23:53:19

@telkoe: az ugye megvan, hogy itt nem egy lakast, hanem egy szobat kellett kitakaritani, ugy, hogy a szallovendeg -egymaga- mindossze egyetlen ejszakat toltott ott. Erre 33 eurot kerni szimpla lehuzas es kesz.
süti beállítások módosítása