Naiv ügyfél most először találkozott kamu parfümmel a magyar interneten, és egyúttal azt is megtudta, hogy a garancia csak a bontatlan termékekre vonatkozik. Azt meg hogy?
Én hosszú-hosszú évek óta a netről rendelem a parfümöket magamnak és a családomnak is, ezidáig nagy megelégedéssel, azonban most nyáron jött a nagy pofon... Rendeltem már a Parfümcentertől, az Iparfümériától meg más helyekről is, amikre már nem emlékszem, de az utóbbi években csak a legmegbízhatóbbnak tartott Iparfümériától. Szerencsére mindig eredeti parfümöket kaptam, így nagyon szívesen reklámoztam barátoknak, ismerősöknek is, akik meg is fogadták a tanácsomat, de voltak többen is, akik pl az Iparfümériától rendelt parfümről azt állították, hogy nem eredeti.
Kicsit szkeptikus voltam, mondván (ahogyan azt általában itt a neten is le szokták reagálni mindenhol), hogy ez hülyeség, mivel:
- nekem eddig mindig bevált,
- mivel mindegyik bejegyzett, hivatalos cég, és
- ha azt írják ki, hogy 100% eredeti és garanciát is vállalnak rá, akkor az biztosan úgy is van, mert nekik is be kell tartani a törvényeket, mert
- nem áll érdekükben átejteni az embereket, hiszen akkor egy idő után senki sem fog tőlük rendelni, és
- ha esetleg mégsem így lenne, akkor fel tudom őket jelenteni a fogyasztóvédelemnél, és majd akkor úgyis visszakapom az árát, stb.
HÁT SAJNOS NEM ÍGY VAN.A szokásos történetem van. Rendeltem egy igényes holnappal rendelkező, abszolút megbízhatónak tűnő cégtől (c), de hamisítványt kaptam. Kinézetre teljesen eredetinek tűnt, ám amikor magamra fújtam (a kb 6 éve használt, így nagyon jól ismert) parfümöt, akkor az eredetire alig hasonlító, igazából egy nagyon enyhe, semmilyen, beazonosíthatatlan szaggal rendelkező löttyöt kaptam, ami 2 perc alatt el is illant.
Levelezést folytattam a céggel, ám egyre elutasítóbb és bunkóbb válaszokat kaptam, mire úgy döntöttem a Fogyasztóvédelemhez fordulok.
Tudnia kell mindenkinek, aki neten rendel parfümöt ezektől a magyar webshopoktól (tudom, az Iparfüméria nem az, de ott is ezek a szabályok érvényesek), hogy hiába írják ki a cégek a honlapjukon hogy, GARANCIÁT vállal az eredetiségre, és valahány napon belül visszaküldve visszautalják a pénzt...
A garancia a jogszabály szerint csak SÉRTETLEN, BONTATLAN árura vonatkozik.
Tehát ha nem papírdobozban érkező tesztert rendelünk, ami nincs lefóliázva, akkor esélytelen visszaküldeni kipróbálás után, ha meg valaki úgy jár mint én, hogy véletlen megsérti a dobozát (tesztert rendeltem, így fólia nem volt), akkor is hiába egy értékelhetetlen, használhatatlan ócskaságot kapott nem kevés pénzért, NEM FOGJÁK VISSZAVENNI, MERT NEM KÖTELESEK.
Szóval második körben jön(ne) a Fogyasztóvédelem...
Akik pedig jó pár óra utánjárás, kérvény írás és dokumentáció után (nem beszélve arról, hogy így az ember hetek múlva is ezen az ügyön idegesíti magát) elutasítják a kérelmet, mondván, hogy nem tudnak mit csinálni, nem tartozik a jogkörükbe!!
Maradna a bírósági per (esetleg Békéltető Testület), na de ki az, aki tíz-húszezer forintért perre vinne egy ilyen ügyet? Én biztosan nem.
A neten fellelhető véleményeket és a saját tapasztalataimat összegezve, én úgy sejtem, hogy ha mondjuk a termékeik 90-95%-a eredeti, akkor még biztonságosan megy tovább a biznisz, hiszen több száz elégedett vásárló mellett senki sem foglalkozik azzal a pár reklamáló "hülyével"...
Nem célom egyik céget sem rágalmazni, hisz, mint írtam nagyrészt pozitív tapasztalataim vannak, de úgy gondolom, hogy jobb, ha mindenki tisztán látja a jogait és remélem eljut a levelem pár emberhez, akik így megfontoltan el tudják dönteni, hogy be merjék-e vállalni a netes parfümrendelést (már ami a Magyarországon fellelhető webshopokat illeti)!
Én a magam részéről még nem döntöttem el, hogy ezek után megéri-e a kockázatot...
Az utolsó 100 komment: