Tékozló Homár

Szisztematikus késedelmi kamat az ELMŰ-nél (frissült)

2013.10.09. 12:33 | jackyll | 39 komment

Ádám egy éve átállt az online díjbefizetésre, azóta rendszeresen kapja a késedelmi kamatokat:

Körülbelül 1 éve az Elmű minden számláján, valamint a weboldalán is erősen reklámozza az online bankkártyás fizetési lehetőséget. Nagyjából egy-időben ezzel én élek is a lehetőségek, dombornyomott bankkártyámmal fizetek. A fizetési határidőt nem szoktam megvárni, hiszen ez beérkezési időt takar ami elvileg ugyanaz a nap bankkártyás fizetésnél, és bár az Elmü rendszerében megjelenik a sikeres tranzakció a jóváírás 1-2 nappal utána történik, tehát nagyjából 3 nappal előtte megpróbáltam kiegyenlíteni a tartozásomat.

Sajnos többször szembesültem azzal a problémával, hogy a fizetési tranzakció elindítása után a banki oldal nem jelenik be. A nap különböző óráiban sem sikerült ezt megtenni. Ilyenkor nem tudtam mást tenni mint a következő napon próbálkoztam, többnyire sikerrel, de volt olyan is amikor a fizetési határidő utáni első napon sikerült a tranzakciót kivitelezni. Ezt nem jeleztem az Elműnek, gondoltam ezt a hibát ők is látják, illetve a napi 4-5 fizetési kísérletet is látják a rendszerben ami azért magáért beszél, késedelmi kamatot nem számoltak fel, tehát ez valami gyerekbetegség lehet.

Ezévben többször szembesültem ezzel hibával, főleg tavasszal és nyáron. A szeptemberi teljesítésű számlámmal is így jártam, viszont a határidőt követő napon megjelent a rendszerben egy azonnali késedelmi kamat.

Nem kötözködtem, azonnal kifizettem, mert végre működött a bankkártyás fizetési rendszerük. Ezt követően írtam egy emailt az ügyfélszolgálatra, hogy vázoljam a helyzetet és rendezzük már ezt le, mert itt nem rajtam múlott hogy fizessek, hanem az ő rendszerük hibájából nem valósult meg, továbbá semmilyen figyelmeztetést nem láttam, hogy a bankkártyás fizetés nem működik vagy szünetel.

Az ügyfélszolgálat válaszában notóriusan májusról írt, holott ott tudtommal semmi gond nem volt. Továbbá hivatkoztak arra, hogy más fizetési lehetőségem is lett volna (csekk, ügyfélszolgálat vagy utalás). Azért az email végére odabiggyesztették, hogy ajánlják nekem hogy az online felületen bankkártyával egyenlítsem ki a tartozásomat a jövőben... :-)

Az emailből egyértelmű volt, hogy nem vizsgálták és nem is szándékoznak megvizsgálni azt hogy a fizetési határidő előtt hányszor próbáltam bankkártyás tranzakciót indítani. A fentiek okán válaszomban nem fogadtam el az indoklásukat, hiszen itt az ő preferált fizetési rendszerük nem működött, továbbá magyarázatot kértem miért emlegetnek májust amikor itt szeptemberről van szó és kértem őket hogy vizsgálják ki tüzetesebben a helyzetet, mindenki megnyugtatása végett.

Postai válasz levelet küldtek, amiben elismerték, hogy kollégájuk tévesen jelölte meg a májust és nekem van igazam tényleg szeptemberről van szó. A késedelmi kamat jóváírását viszont nem tehetik meg, mert a rendszerük szerint nem érkezett be időre a pénz. Azt hogy milyen módon és hogyan vizsgálták ki azt hogy miért nem működött az online fizetési rendszerük, nem közölték, továbbá azt hogy látják a rendszerben hogy én marha mennyiszer próbálkoztam még a határidő előtt kiegyenlíteni a tartozásomat nem közölték.

Így újra klaviatúrát ragadtam és jeleztem velük, hogy sántít az indoklásuk, mert itt pont azt nem válaszolták meg amit én kifogásolok, továbbra a határidő napján mondjuk 16 óra után mégis milyen fizetési lehetőségem lett volna, hogy aznap megjelenjen a rendszerükben a tranzakció? Honnan kellene nekem tudnom, hogy mettől meddig nem működik az online bankkártyás fizetés?

És itt jött egy hatalmas fordulat, az új ügyintéző jelezte, hogy igen a MÁJUSI késedelmi kamat az jogos, a pénz nem érkezett meg. Nem igazán értettem hogy most miről beszélünk, így az Elmü online felületén megnéztem mi is volt májusban. Hát semmi... Viszont ugyanazt a késedelmi kamatot amit korábban kifizettem újra kiszámlázták. Ugyanaz az összeg, szeptemberre kiszámlázva.

Jelenleg itt tartok, írtam nekik, hogy most már rakják helyre a dolgokat és ne kezdjék duplán kiszámlázni azt ami amúgy sem jogos. Kollégáim körében is hasonló az Elmű megítélése, ugyanis többek kaptak késedelmi kamatot, mert az online bankkártyás befizetéseiket későbbre dátumozzák az Elmünél és az ügyintézőkkel nem lehet elérni semmit sem mert csak azt hajtogatják, hogy az ügyfél hibázott, csekken vagy utalással kellett volna fizetni...

UPDATE 10/11: Újabb késedelmi kamat érkezett:

Újabb fejlemény az ügyben, megjelent egy újabb késedelmi kamat az Elmü rendszerében, amit azzal a nappal stornóztak is. Ez eddig egy számlán sem jelent meg, tehát ezt még nem tudom hova tenni, ez lenne az a májusi amire eddig hivatkoztak? Úgy gondolom egy fajta önigazolás lesz az Elmü részéről ez a tétel, hogy csak volt valami májusban...

Elmü.JPG

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2013.10.09. 12:36:41

Én nem vásárolok náluk.

Manyecska 2013.10.09. 12:37:54

Rendejj neten áramot, olcsóbb!

AtiSnatch 2013.10.09. 12:38:33

ez meg honnan gyütt ide ilyen hamar... :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.09. 12:40:37

Ha a banki oldal nem jelenik be, az télleg gáz.

elwood 2013.10.09. 12:58:07

de legalább ócsó a záram. nem tudsz örülni semminek.

Dr. Kix 2013.10.09. 13:03:30

Valamivel kompenzálni kell a rezsicsökkentést.

duddva 2013.10.09. 13:05:28

A posztoló klaviatúráján ellenőrizni kéne a vessző billentyű működését, néha sorozatban kihagy.

Tron65 2013.10.09. 13:06:05

" Ezt nem jeleztem az Elműnek, gondoltam ezt a hibát ők is látják, illetve a napi 4-5 fizetési kísérletet is látják a rendszerben"
Tévedsz: NEM látják!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.09. 13:06:19

be kéne jelenteni azt a banki oldalt, az lesz a hiba forrása bizonyosan!

AtiSnatch 2013.10.09. 13:06:31

"Az áram én vagyok"
-Dr. Marie-Theres Thiell

England win The Ashes! 2013.10.09. 13:07:08

Nem az Elmű védelmében, de biztos kellene látniuk a sikertelen átutalási próbálkozásokat is a rendszerben? Ha nekem nem működik a kapucsengőm, nem biztos, hogy észreveszem, ha valaki nyomogatja.
Továbbá: ha már a fizetési határidő napján (vagy ahhoz nagyon közel) kísérleteztél, miért nem azonnal telefonáltál nekik, hogy "bocs, de hiba van nálatok, nem ment át a pénz"?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.09. 13:08:00

akkó most az anyák napját is májusban tartjuk?

AtiSnatch 2013.10.09. 13:12:32

@zsiráfffff: nono, és az apák napja smafu?

chloe queen 2013.10.09. 13:18:23

Talán nem ártott volna rájönni a sok korábbi próbálkozás alkalmával arra, hogy ez a bankkártyás cucc nem igazán működik és más módszert alkalmazni. De egyébként arra nem térti ki a posztoló hogy hányféle böngészővel próbálkozott? Mert ugye az is lehet a ludas, ez ELMŰ például csak a mozillat szereti de hallottam már olyan oldalról is ami csak IE-vel működött rendesen...

Manyecska 2013.10.09. 13:20:29

@zsiráfffff: én most shoppingoltam mielébb egy hosszúujjú ünneplőinget /évnyitóra/.. igaz a könyveket is október elején kötöttük be:D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.09. 13:22:52

@Snatch_A: nem, dehogyis, sőtmitőbb! apákokat szeressük.

@Manyecska: nálunk még mindig az a téma, hogy milyen füzet kell az órákra. majd tanulnak tavasszal, hát nem?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.09. 13:26:48

@dr. phil. Sün‼ ツ: mer mindig csak a sörön jár az eszed meg a cickókon. mondjuk a kettő kombinációjából gyakran lesz apa is :D :D

Manyecska 2013.10.09. 13:28:56

@zsiráfffff: :DDDD ááá, én már nem izgatom magam ma reggel írtam alá egy matek karót. Eccerűen luxus minden nap agyhúgykövet kapni hátnem?? "Ismétlő dolgozat"..tavalyi tudásról. A legjobb hármas lett..:DD

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.09. 13:29:10

@zsiráfffff:
Hát ez a megoldás konkrétan nem jutott eszembe, de nem rossz!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.09. 13:34:04

@Manyecska: ""Ismétlő dolgozat"..tavalyi tudásról. A legjobb hármas lett."

Akkor a tanár érdemli a karót. De azt mér te írod alá?

AtiSnatch 2013.10.09. 13:36:33

@dr. phil. Sün‼ ツ: mindennap apák napja, kivéve amikor anyák napja :D

@atpijkamo: őjaz igazgató :D

Manyecska 2013.10.09. 13:38:54

@Snatch_A: :))))@atpijkamo: ..pedig egy hétig dugdosta az ellenőrzőjét:D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.09. 13:41:31

@atpijkamo:
Hát ha ő kapja, akkor neki kell aláírni.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.09. 13:52:05

@Manyecska: én már mondtam nekik, ha rossz jegyet kapnak, akkor írják alá maguknak, ne engem idegesítsenek vel!

AtiSnatch 2013.10.09. 13:56:14

@Kellemes Zérókomponista: mert még nem frissült le a rencered :D

béla2 2013.10.09. 14:29:50

Vajon mekkora összegről van szó? Nem hiszem, hogy néhány napos késésért túl sokat kellene fizetni.

bounty112 2013.10.09. 15:36:43

díjnet, sose volt hasonló gondom.

szekertabor · provo.blog.hu 2013.10.09. 16:01:51

Ha az ELMŰ nem látja, hogy a rendszeréből indított fizetési próbálkozásnál nem sikerült kapcsolódni a banki partner fizetési felületéhez, akkor az online kereskedelmi rendszerük rossz. Logolniuk kellene minden esetet, amikor valakit átirányítanak a banki oldalra, mégpedig azt is, hogy kaptak-e sikeres fizetési tranzakcióról szóló visszaigazolást, banki hibakódot, vagy bármit. Azt, hogy ennyire amatőr lenne a rendszerük, egyszerűen nem hiszem el, szerintem az ügyintéző volt lusta és hanyag az eset kivizsgálásánál.

lula 2013.10.09. 16:28:21

Az ELMŰ rendszerével kapcsolatban nekem is sok problémám van. Kétszer fordult elő olyan eset, hogy a banki felületre sikerült csatlakozni, megtörtént a lekért összeg zárolása a számlámon, de az ELMŰ rendszerére történő visszalépés nem sikerül és a tranzakciót sikertelennek minősíti. Számtalan másik helyen fizetek ugyanúgy az OTP felületén, de csak az ELMŰ web-es szolgáltatásával van probléma. Ma írtam emiatt egy reklamációt. Lehetséges, hogy visszatérek a TÁVSZÁMLA rendszerén keresztüli kiegyenlítésre. Az legalább hibamentesen működik.

Atörökk 2013.10.09. 16:34:11

Gyertyával világítok.

VAG. 2013.10.09. 16:52:17

A kurvaegyszerű és mindíg működő megoldás (figyelem, ez itt a reklám helye): dijnet.hu

Tiborfalvi Tibor 2013.10.09. 21:20:27

Posztoló, te szeretsz szopni, úgy látom.

Ha már dimbes-dombos bankkártyád van, akkor szerintem nem kerül több időbe szépen ELUTALNI.

^LutheR^ 2013.10.09. 23:13:49

Többször elmondtuk itt is, hogy Díjnet!

Az ELMŰ pocsék online rendszerét felejtsd el (többek között a "Nem megfelelő böngésző" felirat árulkodik arról, hogy fogalmuk sincs az egészről).

Putyur 2013.10.10. 07:54:01

@Tiborfalvi Tibor: Az utalás általában nem ingyenes.

Egyébként: TÁVSZÁMLA vagy DÍJNET. Soha nem volt még problémám velük.

RedWing 2013.10.10. 15:33:07

@chloe queen:

Ez igaz lehet! Pl. KSH rendszerében az építőipari árstatisztikákat most már csak online felületen lehet kitölteni/leadni és a vinfosokon kívül nem hajlandó mással kommunikálni.

Múltkor fel is hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy sürgősen intézkedjenek az informatikusaik, mert Apple OS-X / Safari páros áll rendelkezésünkre, uh. amíg csak vinfos alól működik a rendszerük, addig mi továbbra is ajánlott levélben, nyomtatva fogjuk küldeni a kitöltött íveket, ugyanis az minket hidegen hagy, hogy állambácsi történetesen a mikrofossal áll szerződésben, mi viszont nem, így nem is vagyunk kötelezhetőek a szoftverjeik használatára..

Egyelőre még nem visítoztak vissza, hogy mitisképzelünkimikéremszépeneznemígyműködik.