Tékozló Homár

Életet mentettek a közterületesek a lakótelepi parkolóutcában parkoló autó megbírságolásával

2013.10.18. 14:20 | jackyll | 111 komment

bekasparkolas.jpg

Az Óbudai Közterület-felügyelet igazgatója szerint azért kellett megbírságolni naiv ügyfél egy lakótelep saját magába forduló parkolóutcája mentén pihenő gépjárművét, mert különben például a tűzoltók létrás kocsija nem tudott volna megfordulni, ha éppen ott kell menteni. Aha, a bírság hatására arrébbgördült a gépjármű, hogy ne akadályozza tovább a forgalmat. Muhaha. Köszönjük a rendszerszinten torzító Index nevében is a hasznos tevékenységet, amit az emberiség megmentéséért tesznek nap mint nap!

A szabálysértésével kapcsolatos beadványára tájékoztatom, hogy a rendelkezésre álló dokumentumok (távollétében kiszabott helyszíni bírság, napi jelentés, fényképfelvételek) alapján megállapítottam, hogy az MBX-411 forgalmi rendszámú jármű 2013. szeptember 24-én 12:36 órakor a Budapest III. kerület, Kabar u. 4. szám előtt a KRESZ (1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelet) szabályait megsértve várakozott. A 40. § (5) bekezdés d) pontja szerint „Tilos megállni […] körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik; az útkereszteződésben az úttorkolattal vagy útelágazással szemben megálló járműre - ha ez a többi jármű bekanyarodását nem akadályozza - a tilalom nem vonatkozik.”

A fentiek alapján a közterület-felügyelői intézkedés jogszerű volt.

A lakótelep „parkolójába vezető, a parkolóban lévő” utak is útnak minősülnek, van kereszteződésük és vannak metszéspontjaik még akkor is, ha a kereszteződések nyomvonala (széle) nem egyenes, hanem íves. A kereszteződésben érvényese k más szabályok is, mint pl. az elsőbbségadási kötelezettség (jobbkéz-szabály).

Ön helyesen idézte a KRESZ 40.§ (5) bekezdés d) pontját, de rosszul értelmezi. Az ön esetében az 5 méteres szabálynak jelen esetben nincs jelentősége, mert ön nem a kereszteződés előtt parkolt, hanem a kereszteződésben. Annak sincs jelentősége, hogy a Kabar utca „egyetlen nagy utca” benne a középen kialakított parkolókkal. A jogszabályok ugyanis nem az utcákról beszélnek, hanem az utakról, az úttestekről, melyeken a forgalom zajlik. Van olyan út, melynek az egyik oldalát másképpen hívják, mint a túloldalt. Ez legfeljebb a pontos helyszín beazonosítására szolgálhat (bár lakótelepek, parkok esetén ez sem mindig egyszerű). A fényképfelvételeken azonban (az ön által készítetteken is) egyértelműen látszik az utak kereszteződése.

Az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet szerint: Útkereszteződés területe: két vagy több út találkozásának azon területe, amelyen az egyes forgalmi irányok szétválasztása és csatlakozása lebonyolódik.

Tájékoztatom továbbá, hogy a helyszíni bírság összege a 63/2012. (IV. 2.) Korm. rendelet – 6. számú melléklete – értelmében fix bírság, amely összegtől sem az intézkedő közterület-felügyelő, sem a Felügyelet nem térhet el.

Tekintettel a fentiekre, a beadványában foglaltakat nem áll módomban figyelembe venni és a bírságot sem áll módomban visszavonni, ezért tájékoztatom, hogy a bírság befizetésére a postai úton megküldött csekkszelvénnyel ellátott felszólító levelünk kézhezvételétől számított 30 nap áll rendelkezésre. Amennyiben a bírságot ezen idő alatt nem fizeti be, úgy az ügyben keletkezett iratokat, feljelentéssel, minden további értesítés nélkül, megküldöm a lakóhelyeszerinti illetékes rendőrkapitányságnak a szabálysértési eljárás lefolytatása végett. További jogorvoslattal a szabálysértési eljárás keretében élhet. Tájékoztatom, hogy ha rendőrhatóság a szabálysértés elkövetésében elmarasztalja, akkor kötelezően a helyszíni bírság összegének kétszeresét kell kiszabnia.

Felhívom figyelmét, hogy beadványának a határidők szempontjából nincs halasztó hatálya.

Engedje meg, hogy végezetül reagáljak a levelében megfogalmazott néhány, nem a konkrét szabálysértés elkövetéséhez kapcsolódó megjegyzésére is.

A közterület-felügyelőknek az az egyik feladata, hogy a számukra meghatározott területen fenntartsák a közrendet, melybe a többek között a parkolási rend is beletartozik. A szabálytalanul parkolókat nem tekintjük bűnözőnek, mert ha így lenne, akkor önt rendőrségnek kellene elfogni és előállítani. Vajon ön szerint mennyire „etikus” úgy parkolni, hogy adott esetben ezzel akadályozza a kukás autó kanyarodását, vagy egy tűz esetén hogyan fog az épülethez odajutni a tűzoltóság magasból mentő szere (közismert nevén a létrás autó)? Etikus-e ezzel a magatartással adott esetben mások életét kockáztatni?

A KRESZ nem tévedésből határozta meg ezeket a szabályokat, éppen ezért a felügyelő sem „tévedésből” bírságolta meg az ott szabálytalanul parkolókat. Talán nem véletlen, hogy az ott szabálytalanul parkolók közül csak ön írt panaszlevelet és csak ön értelmezi helytelenül a kereszteződés fogalmát. Ennek ismerete véleményem szerint a közúti közlekedés alapfogalmai közé tartozik, mert másképp nem tudja értelmezni a „továbbhaladás és elsőbbség az útkereszteződésben” fogalmait sem. A Kabar utca közepén nem parkolásra alkalmas „szigetek” vannak, hanem kijelölt parkoló helyek. A KRESZ szigetet csak egy helyen említ a járdasziget fogalmánál. Egy parkolónak nincs „bejárata” kivéve, ha az magánterületen van és pl. nincs mindig megnyitva a közforgalom előtt, de ezt táblával, sorompóval vagy egyéb módon jelezni kell. Az hogy a parkolás „senkit se zavar” nem értelmezhető fogalom.

A KRESZ egyébként más járművezetők zavarását tiltja. Egy személyautót az ön gépkocsija a kanyarodásban nem akadályoz, de egy teherautót már igen. A területen dolgozó közterület-felügyelő nem várhatja meg, amíg valaki esetleg betelefonál, hogy őt éppen zavarja a szabálytalan parkolás és majd akkor kezd intézkedni.. Ez sérti a jogbiztonságot és a közlekedés biztonságot, mert arra ösztönözhet, hogy ha másnak lehet szabálysértő módon közlekedni és nincs szankciója, akkor neki is lehet.

 A KRESZ egy folyamatosan változó jogszabály és sokan azt gondolják, hogy ha egyszer levizsgáztak belőle, akkor az életük végéig elég lesz. Az ember felejt és a szabályok is változnak, nem szégyen megvenni a legújabb KRESZ könyvet vagy utána nézni az interneten a szabályváltozásoknak. Sajnos nap mint nap találkozunk a panaszlevelekben olyan esetekkel, melyekből látszik, hogy a levélíró nem ismeri kellően a szabályokat vagy azokat rosszul értelmezi. Egyesek rögtön a sajtóhoz fordulnak és közzéteszik az általuk helyesnek vélt, de valójában rossz véleményüket és sajnos ezzel másokat is megtévesztenek. Ezért helyesebb és célravezetőbb lenne, ha ez előtt inkább egy hozzáértő emberhez fordulnának. Ilyen szakemberek Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyeletén is számosan dolgoznak és mindig készséggel állunk a panaszosok illetve a korrektül tájékoztató sajtó érdeklődésének rendelkezésére. Továbbá, amennyiben közvetlenül keresnek meg minket a panasszal, a választ is gyorsabban kaphatják meg az érintettek, kikerülve a média esetleges torzításait, mely az Index esetében rendszerszintű.
 
Budapest, 2013. október 16.

Üdvözlettel:

 Dr. Böjtös Zoltán
 igazgató sk.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2013.10.18. 14:40:37

@England win The Ashes!: "Amúgy meg megoldhatnák viszonylag olcsón"

Nem rossz javaslat, de az meg még sokkal olcsóbb lenne, ha mindenki megtanulná legalább a KRESZ alapvető pontjait, aki jogosítványt kap.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 14:41:24

Köszönjük, főkefe! Ha annyira fontos, hogy ott ne álljon meg senki, akkor basszatok oda egy megállni tilost!
Amúgy a lényeget leírta Jackyll, a bírságtól tuti odébb ment.

@Leadfoot: Az a baj, hogy valószínű ugyanúgy fognak oda állni, mint eddig, ha büntetnek, ha nem. De egy tábla hatására esetleg változna a dolog.

Leadfoot 2013.10.18. 14:43:50

@ColT: Nem kell oda tábla... büntessenek csak, aztán előbb-utóbb csak híre megy a debilek körében is, hogy a KRESZ betartása nem fakultatív.

Addig pedig a költségvetés nevében köszönjük szépen a hozzájárulásokat!

Ádám 2013.10.18. 14:44:15

@England win The Ashes!: Túl egyértelmű s áttekinthető lenne...

-Itt sok pénzbe kerülne a festék
-itt ""nagyon drága" ""munkabér""
-itt akkor miből élnének meg az ILYEN SEMMIREKELLŐ SZARCSIMBÓKOK?!
-No meg akkor nem születnének hasonló blogok.

McZozo 2013.10.18. 14:45:50

@Leadfoot:
de akkor remelem te se haborodsz fel soha olyan esetekben mikor 3 honapja kinnfelejtett 20 as tablanal beradaroznak 50 nel, vagy hirtelen megjelent megalni tilos tablanal megbuntetnek. Illetve olyat is sajat szemememl lattma a duna plaza mogott hogy abban aparkoloban ahol sokaig tok legalis votl a parkolas egyszer csak kockakovet raktak le majd ra par hetre elkezdtek vegigbuntetni az ott parkolo autokat arra valo hivatkozassal hogy diszburkolaton nem lehet megalni. Es mikor kerdeztem hogy erre miert nem lehet akkor kirakkni egy tablat csak hummogtek. Es mielott megkerded egyik esetben sem en voltam az aldozat tehat nem a sajat zsebem miatt faj. CSak erzesre ezek azok az esetek ahol a szabalyt velemenyem szerint nem lehet egy az egybe rahuzni az adott szituaciora. Es emiatt lehetne emberileg meltanyosan felnott emberkent eljarni.

England win The Ashes! 2013.10.18. 14:46:29

@ColT: Pontosan! Majd akkor büntessenek, ha mindenkit megbírságoltak! Megyek is, kirabolok egy postát vagy bankot, mert ha a Hagyó milliókat síbolhatott ki, az Orbán/Gyurcsány/Horn/Medgyessy/Torgyán/Kuncze/Pintér/Demszky/Mesterházy/Bajnai/Kónyaimre/Zűrösmátyás/stb. milliárdokat lophatott, akkor nekem is juthasson már párszázezer.

:D

Manyecska 2013.10.18. 14:46:58

@ColT: namost, aki jön ugye babakocsival az meg tolasson vissza az útRA az anyjába mert a mozgó koporsótól nem fér fel a járdára ugye?:D Azt tilitolizzon ott két-három kocsi alatt?? tényleg jobban járt volna ha a fűre áll:DD

England win The Ashes! 2013.10.18. 14:47:50

@vén szivar: Valami ilyesmire gondoltam magam is.
Node ettől függetlenül a poszternek nincs igaza szerintem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 14:48:45

@Leadfoot: Dehogy megy. Amíg nincs elkerítve, addig egy ilyen helyen mindig állni fognak.
Persze ha éppen nem jár arra közteres, akkor nem is büntetnek, tehát megint alkalomszerű lesz a bünti, és nem is terjed el a hír. De ha jön a tűzoltóautó, 99% hogy állna ott valaki.

Ha kitennének egy megállni toilos táblát 10-15m-es hatókörrel, akkor egyértelműbb lenne, és folyamatosan látnák az emberek, hogy oda nem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 14:49:57

@England win The Ashes!: Ne demagógkodj, te sem értetted, amit írtam a békásban :P

@Manyecska /FÁK/: Alapszabály, hogy kell annyi helyet hagyni parkolásnál a járdán, hogy el lehessen férni.

@McZozo: +1

É2I 2013.10.18. 14:50:24

Ha rossz helyen parkoltál, fizess!
De ez a Dr. Böjtös Zoltán egy beképzelt kötsögh. Azt hiszi, ha már főmufti valamelyik lenyúló szervezetben, akkor kioktathat bárkit. Csak tényeket kellett volna közölni és kész, egy szervezet képviseletében ne közöljön magánvéleményt, azt tartsa meg a kávé szüneteire.

England win The Ashes! 2013.10.18. 14:50:55

@ColT: "Ha kitennének egy megállni toilos táblát 10-15m-es hatókörrel, akkor egyértelműbb lenne, és folyamatosan látnák az emberek, hogy oda nem."

Akkor egy olyan poszt születne, hogyaszongya: homar.blog.hu/2013/10/17/nem_vette_eszre_az_uj_tablat_a_haza_elott

:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 14:51:07

@England win The Ashes!: Nem az volt a lényeg, hogy akkor nekem is szabad (ezt nem tudom, honnan szedtétek), hanem hogy mielőtt elkezdenek elmosódott pecséteken baszakodni, legyen rend a békávénál :P

Atörökk 2013.10.18. 14:51:12

Legalább vödrös bírság volt?

England win The Ashes! 2013.10.18. 14:52:05

@ColT: De értettem. Csak nem értettem egyet vele.

Leadfoot 2013.10.18. 14:54:24

@McZozo: "mikor 3 honapja kinnfelejtett 20 as tablanal beradaroznak 50 nel"

Ez elég jól hangzó duma, csak évek óta nem találkoztam ilyen méréssel.
Egyébként lassan 14 éve vezetek (és vezetek, nem a vitrinben van otthon a jogsi), és még nem büntettek meg. Egyszer sem. Biztos volt ebben mázli is, de
a, legalább az alapvető szabályokat ismerem.
b, ha megszegem őket, és megbírságolnak, szépen befizetem a büntetést, és kussolok.

"hirtelen megjelent megalni tilos tablanal"

Ha egy eddig jobbkezes kereszteződésben kiraknak egy STOP-táblát, te meg nem veszed észre (mert "hirtelen" került oda, LOL), és balesetet okozol, akkor is erre hivatkoznál?

"ezek azok az esetek ahol a szabalyt velemenyem szerint nem lehet egy az egybe rahuzni az adott szituaciora"

De rá lehet. A szabály úgy van megírva. Egyértelmű. Az lehet, hogy nem tetszik a szabály tartalma vagy hogy kötelező betartani, de az meg egyéni probléma.

AtiSnatch 2013.10.18. 14:55:15

na elmentem haza! szevasztok nyámbik!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 14:55:36

@England win The Ashes!: Az egy dolog, ha nem értesz egyet, de szó nem volt róla, hogy ha a BKV lophat, akkor az utas bliccelhet.

McZozo 2013.10.18. 14:56:11

@England win The Ashes!:
erre irtam tegnap hogy azt is lehetne ugy csinalni hogy meg ha nem is ertunk vel eegyet nem tudnank vele vitazni. Ket evvel ezelott haol laktam az utcat felturtak ezt elore ket hettel sarga fekete celukszal felragasztott piros feliratokkal jeleztek mindenlampaoszlopon, valamint azt is hogy a parkolasi rend megvaltozik ettol es ettol a naptol kezdve es igy minden ottmarado autot elszallitatnak es megbuntetnek. Volt ertesites ezt elore tettek meg hagytak ra idot mindenkinek hogy felfogja es mire eljott az ido nem volt ott egy auto se.

Leadfoot 2013.10.18. 14:56:18

@ColT: "Ha kitennének egy megállni toilos táblát 10-15m-es hatókörrel"

Ja. Ha nagyanyám a körúton csilingelne, akkor meg ő lenne a villamos.

Kicsit drága lenne mindenhova táblát rakni, ahol nem tetszik a hülyéknek, hogy be kéne tartani a KRESZ-t.
A büntetés jobb.

Manyecska 2013.10.18. 14:56:27

@ColT: nem azt mondom, hanem aki jönne át a járdáról mondjuk a parkolóba az ott pont lehet nem fér el, nézd meg a képen:) de mind1. Ez az akarom vemhes, ha akarom nem vemhes történet..:P

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 14:56:58

@England win The Ashes!: Arra azt is mondtam, hogy szemüveget a postolónak. Az egyértelmű volt, nem figyelt.
Itt viszont, egy pakoló kellős közepén, ahol gondolom rendszeresen állnak, honnan szopja ki, hogy oda nem kéne? Meg hogy az útnak minősül, amikor csak parkoló autókkal van tele?
Követelmény lett a jövőbe látás, gondolatolvasás?

Leadfoot 2013.10.18. 14:57:46

@England win The Ashes!: Ez a "hirtelen kihelyezett tábla", hogy kedves kommentelőtársunkat idézzem. :-))

Ádám 2013.10.18. 14:58:05

@Leadfoot: te biztos a geczyk közé tartozol!

Martinicske 2013.10.18. 14:58:26

Ha esetleg tényleg nem fér el egy létrás autó és tényleg fontos hogy ott márpedig elférjen akkor az elmúlt 20 év esetlegesen nem lett volna elég arra, hogy egy nyomorult megállni tilos táblát kitegyenek?

Ha meg életveszély van emiatt a parkolás miatt akkor tessék elvinni onnan az akadályt képző autót lopóautóval, nehogy már egy szabálytalan parkolás miatt haljon meg valaki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 14:58:51

@Manyecska /FÁK/: Akkor meg ne kismamázzál :D
Viszont okos autós úgy pakorl, hogy ki is tudjon állni, így meg két autó között azért el lehet férni.
A képen levő autók között is el lehet.

@Leadfoot: Ahhoz képest meg harmincas táblákat mindenhova tudnak rakni... Nem kell ez a duma, hogy drága. A büntetés azért jobb a kefének, mert az bevétel.

Ádám 2013.10.18. 14:59:24

@vén szivar: kifelejtettem, hogy a SZÜLETETT...

Leadfoot 2013.10.18. 15:00:19

@ColT: "Meg hogy az útnak minősül"

Most komolyan... minek minősülne? Vidámparknak? Szántóföldnek? Jégkorong-pályának?

England win The Ashes! 2013.10.18. 15:01:05

@ColT: Nem kell jövőbe látnia, elég a jelent ismernie. A csávó arrafelé lakik. Tudnia kellene, hogy az bizony utcának minősül. Két utca "találkozása" pedig kereszteződésnek. A többi benne van a posztban.

Leadfoot 2013.10.18. 15:01:21

@vén szivar: Igen, annak is egy alfaja vagyok. A nagypofájú debileket utáló getzy.

Martinicske 2013.10.18. 15:01:37

Vagy ha a tábla már annyira drága, de mégis élet múlik rajt, akkor egy nyomorult felfestés??? Az mégse kerülhet milliókba, amikor itt ember életekről van szó.

Manyecska 2013.10.18. 15:03:00

@ColT: pl.kábé szerintem egy babakocsit kirak könnyen szétlapíthatja egy arra haladó szirénázó tűzoltó!!:P

Ádám 2013.10.18. 15:03:13

@Leadfoot: SZAR LEHET a borotválkozás neked!

McZozo 2013.10.18. 15:03:41

@Leadfoot:
Azert az eros csusztatas hogy osszemosol egy stop tablat egy olyan megalni tilossal ahol mondjuk az elmult 30 evben szabalyosan meg lehetett allni. En se ruletten nyertem a jogsim es engem se buntettek meg mar idejet se tudom miota. Amikor meg megcsesztek es tudtam hogy saros vagyok nem is szoltam hanem fizettem. De volt eleg sok negativ tapasztalatom is tudom azt is hogy egy idoben a rendorok ejszakankent csak arra vadasztak hogy penzt szedhessenek be. Volt hogy szabalyosan kozzlekedve egy hajnalba Blahatol a 16. keruletig 5 alkalommal allitottak meg kozuti ellenorzesre, es olyan is hogy ugy alitott meg a rendor hogy atmentem a piroson mikozbe latotavolsagon belul lampa se volt es utanam is jott meg vagy 8 auto. Szal ezek azok az esetek amikert en ugy erzem hogy nalunk nem az a lenyege a birsagolasnak hogy az ertelmes szabalyokat betartassak hanem csak hogy az elore tervezett bunteteseket barmi aron bevasalhassak.

Leadfoot 2013.10.18. 15:07:03

@Martinicske: Akkor jön a tegnapi poszt, hogy hirtelen nőtt oda a tábla meg a felfestés, mert még csak egy hónapja van ott.
És jön az ugyanilyen rinya, hogy nem zavar ő ott senkit meg a többi faszság. Meg egyébként is miért nem az igazi szabálytalankodókat büntetik meg.

Utána pedig ki kéne írni a tábla alá, hogy ott TÉNYLEG nem szabad parkolni (mert ha valaki az "5 méteres" szabályt nem ismeri, akkor ugyanúgy nem ismerheti a táblák jelentését sem).

Viszont olvasni se tud mindenki, tehát oda kéne állítani egy embert a nap 24 órájában, hogy elmagyarázza a dolgot az autósoknak. Na persze jeltolmács is kell, hátha egy hallássérült autóstársunk is arra jár.

Leadfoot 2013.10.18. 15:08:17

@McZozo: "Azert az eros csusztatas hogy osszemosol egy stop tablat egy olyan megalni tilossal ahol mondjuk az elmult 30 evben szabalyosan meg lehetett allni."

Nem, ez PONTOSAN ugyanaz az eset. A tábla az tábla.

igi1 2013.10.18. 15:10:04

még mindig nem értem, hogy a francba tudott mögé megállni az az autó!

valaki segíjjen

Martinicske 2013.10.18. 15:10:59

@Leadfoot: szerintem meg el kell dönteni, hogy valami tényleg élet halál kérdése, vagy csak arra van hogy lehessen büntetni.

Mér ne lehetne egy táblát kitenni egy olyan országba, ahol egy vakondtúrás alá alagutat fúrnak milliárdokért? Ahol az év minden napján több ezer tábla van kinn felejtve?

A szabályok nem azért vannak, hogy lehessen büntetni (illetve nálunk sajnos azért), hanem azért hogy be legyen tartva és jobb legyen mindenkinek.

England win The Ashes! 2013.10.18. 15:11:41

Na, legyetek jók, most már tényleg eldőlök. Ha lesz új poszt, akkor üzenem oda, hogy ELSŐ! és még jó, hogy bele nem lépett!

Ádám 2013.10.18. 15:11:43

@igi1: helikofferrel rakták úgy oda

Leadfoot 2013.10.18. 15:12:42

@Martinicske: "ahol egy vakondtúrás alá alagutat fúrnak milliárdokért"

Jézusom, ezt a marhaságot hajtogatni még mindig divat?

Manyecska 2013.10.18. 15:13:44

@igi1: a fűről:D de látom az 30cm+ a járdától remélem megbüntették:DD
..Amióta a Berki is itt lakik a szomszédunkban fenem a fogam:DD..

CID 2013.10.18. 15:14:31

@igi1: Ha az azt utca nem egyirányú, azt is meg lehetne baszni :)

igi1 2013.10.18. 15:15:05

most mit célozgattok, mikor ha az első kocsi se parkol jó, amit megbüntettek, akkor a mögötte levő sem, hiába áll jó irányba

vagy miva?

@Manyecska /FÁK/: nem tudlak irigyelni

igi1 2013.10.18. 15:16:51

plusz arról nem is beszélve, hogy a másik kocsi sokkal nagyobb, szélesebb, és abba jobban bele tudsz ütközni, ha arrafelé haladsz

Manyecska 2013.10.18. 15:24:32

@igi1: mondom, itt úgy állt egy bömös hogy két kocsi közé feltolatott a járdára merőlegesen..:P ráadásul sréhen, némiképp. Pedig van garázs is csak b..nak fizetni érte..
:)

Jim Raynor 2013.10.18. 15:43:49

a büntetés jogos, a levél meg meglepően korrekt, én nem látom mi itt a probléma.

+ a fenti képen az is látszik, hogy bőven volt hely a rendes parkolóban is, bár gondolom úgy 2 méterrel többet kellett volna gyalogolni a lépcsőházajtóig.

fiktiv állat 2013.10.18. 15:45:01

@Martinicske: Azé' nem lehet kitenni, mert NEM lehet parkolni azon a részen. Ez tény, ha tetszik, ha nem. Ha 20 éve ott állsz, akkor sem. Minek rakják ki? Hogy TÉNYLEG NEM lehet? Aztán erősítsék meg egy következővel, hogy most már istenbizony nem lehet? Komoly gond van itt a "fejekben".

Nemszereteknicknevengondolkodni 2013.10.18. 17:54:34

Több mint két évtizede lakom eme nemes kerületben, rengegeget jártam arra kocsival, állandóan állt ott valami, de soha a büdös életben nem büntették őket. Érdekes, hogy pont most jutott eszükbe.
Amúgy annyi kurva sok hely van a környéken, kellett ezer panelt egymásra tenni meg fizetős parkolást sürgetni most, de parkolót mellé ne építsen senki.

Tisztviselőtelep 2013.10.18. 18:16:44

Ti ezt nem érthetitek ott fog megfordulni Y-ban létrás tűzoltókocsi. ENNYI!

lutria 2013.10.18. 18:39:48

Ha ez egy ilyen,több szempontból is fontos kereszteződés akkor vajon miért nincs felfestéssel/kitáblázással,járdaszegély pirosra/sárgára festéssel,forgalom elöl elzárt terület festéssel stb. ellátva?
Ha most néhány megbüntetett lakos hirtelen felindulásból figyelmeztető feliratokkal látná el a kritikus helyet(és ezzel bevételtől fosztaná meg a közterület felügyeletet)vajon a közteresek lemosnák a feliratot?

Martinicske 2013.10.18. 18:54:23

@fiktiv állat: Szerintem is gond van a fejekben.

Jó, látom itt sokaknak vérben forognak a szemei, hogy megérdemelte, úgy kell neki, büntessék csak.

Persze ettől még az autók nap mint nap ott állnak és a tűzoltóautó nap mint nap nem fog elférni.

Szerintem nem is az a lényeg, hogy elférjen és a foglalkozás ezek szerint elérte a célját, mert sokan elfogadják, hogy jó ez így. Szarul mennek a dolgok (ott állnak az autók) és büntetnek is.

Persze aki nem olyan helyen lakik ahol 2x autóra van 1x parkolóhely azt ez nem érdekli és lelkesen hörög. Úgy kell neki, megérdemelte, stb.

Persze aki ezen hörög az majd más helyzetben fog belefutni az államigazgatás gépezetébe. Lehet épp az egészségügyben, az okmányirodában, a földhivatalban, vagy valamelyik másik helyen ahol hasonlóan lehetetlen idióta szabályozások vannak. Az ő kárán mások fognak majd hörögni, úgy kell neki, nem tudta. Jól fog esni, a dolgok ott is szarul fognak menni és az embereket lehúzzák minden féle pénzekkel, de aki épp nem esik bele az röhög a markába.

Ha nekem az lenne a dolgom, hogy adott helyre ne álljon autó (és nem a pénzszedés) akkor az úgy is lenn. Az első autós megbüntetéséből felfesteném, hogy tilos megállni, a második megbüntetéséből tennék ki egy táblát és a harmadik naptól már drasztikusan kevesebb autó állna ott, csak egy-két renitens szabálytalankodó. Onnantól fogva aki mégis odaáll azt még jobban megbüntetném, de el is vitetném az autóját.

Így a pénzt megtermelné a kereszteződés a saját rendbetételére, de szerintem a helyzet az, hogy az ilyen dolgokat nem is akarják rendbe tenni, mert levágnák vele az aranytojást tojó tyúkot és nem lehetne ilyen könnyen büntetgetni.

Aki szerint ez így jó, az csak hörögjön, de ne sírjon ha egy másik csapdába belefut.

Steckdose 2013.10.18. 18:54:40

Szemét pénzbehajtás, nem egyéb. Mást se csinálnak a közteresek, mint az autósokat cseszegetik. Azok közül is csak a fehér embereket. És nemcsak ám Óbudán, hanem itt a nyóckerben is. Pedig nem látom, hogy akkora lenne a rend, hogy már csak a parkolási bűnöző autósok megrendszabályozása lenne hátra.

De ez új, hogy még önérzetében sértve hisztizik is a hivatalos levélben a mi pénzünkön kövérre hízott nagyságos kibazgató doktorúr. Hogy folyt volna le apja térdén, amikor még folyékony volt.

Steckdose 2013.10.18. 18:58:33

Eleve azt sem értem, a pénzbehajtáson kívül mire valók ezek a tetvek. Nagyobb lett a rend, mióta a mi pénzünkből fölállították a kiscsapatot, és egyre több vadi új Skodát és VW-t vesznek - szintén a mi pénzünkből - a hájas seggük alá? Én valahogy nem vettem észre. Akkor meg minek költjük ezekre a mi pénzünket????

Répázó 2013.10.18. 21:00:42

Félreérted! Tilosban parkoltál, jogos a bírság. A bírság hatására nem gördült arrébb a kocsid, de legközelebb nem odaállsz. Amúgy meg is köszönheted, mert a tűzoltók bevágják az ablakodat és odébb teszik. Hiába kardoskodsz, ismerni kell a KRESZ-t és be is kellene tartani. Azért olyan a közlekedési morál amilyen, mert az autósok 90%-a egoból nyomja és ha megbüntetik, nem tanul belőle hanem reklamál, anyázik és megsértődik. Lehet, hogy inkább oda kellene figyelned és egyel kevesebb lesz belőled az utakon.

Répázó 2013.10.18. 21:02:07

Mielőtt kapnám: *eggyel

Répázó 2013.10.19. 00:20:46

@Martinicske: "Ha nekem az lenne a dolgom, hogy adott helyre ne álljon autó (és nem a pénzszedés) akkor az úgy is lenn. Az első autós megbüntetéséből felfesteném, hogy tilos megállni, a második megbüntetéséből tennék ki egy táblát és a harmadik naptól már drasztikusan kevesebb autó állna ott, csak egy-két renitens szabálytalankodó. Onnantól fogva aki mégis odaáll azt még jobban megbüntetném, de el is vitetném az autóját."

Benne van a KRESZ-ben, amit meg kell tanulnia mindenkinek, aki autót vezet. De abban igazad van, hogy jelezhetnék is. A UK-ban a problémás helyeken nem tábla van, hanem dupla sárga vagy piros csík az említett szakaszon, a padka mellett végig. Így a táblán feltüntetett hossz sem lehet vita tárgya. De itt az a lényeg, hogy ha már megbüntetnek valakit és jogosan, akkor ne teóriákat kezdjen gyártani, hogy pénzbehajtás, meg "köcsögök" stb.. hanem fogadja el és legközelebb figyeljen oda. Itt kezdődne a változás. Engem is büntettek már meg lakott területen 63-ért. Mondogattam is, hogy milyen "veszélyes állat" vagyok, meg kapják be, de igazából csak elfogadni tudtam. 50 volt a megengedett, akkor ennyi, nincs miről beszélni. A többi már csak szánalmas mentegetőzés és önmagunk lejáratása.

Ha valami le van írva, igyekezni kell betartani, ha meg nem tetszik, el kell érni, hogy megváltozzon, de addig is, követnünk kell a szabályokat, ha mégsem, akkor az előre tudható következményeket pedig csendben vállalni. Ez ilyen egyszerű!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.19. 00:26:00

@Dávid András: "büntettek már meg lakott területen 63-ért. ... 50 volt a megengedett"

+15-ig nem büntetnek. 40 volt az a megengedett.

Répázó 2013.10.19. 09:52:21

@atpijkamo: Szóval te is beleestél abba a hibába, hogy ennyivel túlléphetted a sebességhatárt. Akkor +10% volt a türelmi sáv. Kis matek és mindjárt kiszámolhatod, mennyivel mehettem volna legálisan. Mára azt hiszem már ezt is eltörölték. Amúgy oktalan kötekedésnek csillagos ötös volt a hsz-ed.

Répázó 2013.10.19. 10:10:18

@atpijkamo: Azt hiszem ez valamikor 2009 májusában változott meg, azután lehetett 65-el menni 50-nél. Előtte százalékos számítás volt.

Xezs 2013.10.19. 16:42:30

Poszter, inkább befizetnéd a büntit ahelyett, hogy itt égeted magad. Lefogadom a te pofád lenne a legnagyobb, ha amiatt égne le a lakásod, mert nem fért be a tűzoltóautó az utcátokba.

Jim Carrey mondta a Hantaboyban: Ne szegd meg a törvényt, seggfej!

Xezs 2013.10.19. 16:47:50

@McZozo: Kinnfelejtett tábla nem létezik. Ez csak egy sunyi kifogás. Ha nem értesz egyet egy adott tábla hatályával, nem az a megoldás, hogy ellenszegülsz, hanem felkeresed az illetékes hatóságot és kérvényezed a tábla elmozdítását.

Ilyen alapon a piros lámpa is csak kinn lett felejtve, akkor meg minek megállni előtte, nem?

Szóval felejtsük már el ezt a kintfelejtősdit, mert ócska és sunyi kifogás.

nandras01 2013.10.20. 19:43:49

@Leadfoot: hiába magyarázod a debiljének, ő csak hajtogatja a magáét.
mer' neki igaza kell, hogy legyen, mer' a hülye hivatal kapja be.
mekkülönbenis, ha egy tábla csak úgy, nagyhirtelen kinő a földbő', akkor nincs mit tenni, mint csukott szemmel a gázra lépni.

és néhányan még helyeselnek is neki...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.21. 06:36:27

@nandras01: Kicsit tessék gondolkodni. Mondjuk olvasd el ezt itt : @Martinicske:
Szerintem igaza van. Ha az lenne a lényeg, hogy ne álljanak ott, és mégis ott állnának, akkor ez jelezve lenne. Akkor elvinnék a kocsikat.

Szenthomárság 2013.10.21. 08:42:47

Mindenki hisztizik, hogy a sok balkáni bunkó ott és úgy áll meg a kocsijával, ahogy éppen gondolja.
Ezt a tahót most megbüntették, teljesen jogosan.
És akkor most meg ez a baj.

Szenthomárság 2013.10.21. 08:46:09

@ColT:
@ColT: jelezve van, egy ilyen A5 méretű vastag könyvben, aminek az elejére KRESZ ismeretek van nyomtatva.
Az sincs kitáblázva sehova a színházban, hogy ne szarjunk a szék alá, mégis egy csomó ember betartja.
Vagy szerinted kéne minden sarokra egy gyenge értelmi képességű emberekhez értő szakasszisztens, aki szépen elmagyarázná, hogy mit szabad és mit nem?

Egyéves Önkéntes 2013.10.21. 09:29:41

@ColT: az a lényeg, hogy ne álljanak oda.
és ezt semmi mással nem lehet elérni, csak és kizárólag pénzbüntetéssel.
A táblát, a Kreszkönyvet, a jóízlést magasról leszarják.

Steckdose 2013.10.21. 16:59:30

Azért baj, hogy megbüntették, mert a leírás alapján a parkolási tilalom ott teljesen öncélú. A "szabál az szabál" hozzáállásra való hivatkozás meg már 68 éve se jött be. Ha szar a szabály, meg kell változtatni. Ha holnaptól teszem azt adnák ki a köztereseknek (kétharmaddal az alkotmányba is belefoglalva), hogy az összes vörös hajú embernek az utcán adjanak egy rohadt nagy pofont, akkor e gondolkodás alapján el kéne anyázni azt a vöröshajút, aki emiatt szót emel. Értelmes ez?

Xezs 2013.10.21. 18:03:06

@Steckdose: Ha szerinted egy szabály szar, akkor gyerünk, kérvényezd a megszüntetését az illetékes hatóságnál. De ez a hülye magyar durcizós jólmegmutatom hozzáállás amit a legtöbb honfitársam produkál, gusztustalan. Csak azért sem megy 50-nel hanem inkább 70-nel mert szerinte ott lehet. Csak azért parkol valahol ahol nem lehet, mert szerinte ott lehet. Aztán meg sír a büntiért. Egyiknek sem jutna eszébe kérvényezni az adott tábla leszerelését. Persze ha meg mégis megteszi és nem kapja meg akkor megint durcizik.

10 millió durcás hülyegyerek országa ez.

Steckdose 2013.10.21. 20:37:26

@Xezs: Persze, aztán jól megszüntetik, miután az önkormányzat bevételeinek jó részét képezi az autósoktól behajtott pénz. És még így se lenne különösebb baj vele, ha először a lakosságbosszantó tényezőket küszöbölnék ki, ami a DOLGUK lenne. Ha majd nem lesz idegesítően és fenyegetően kínálgató illegális cigány árus, kutyaszarató és azt otthagyó, stb., akkor jöhetnek az autósok.

Amúgy ha egy szabály szar, akkor az nem "szerintem" kérdése, egy senkinek útban nem levő helyen tényszerűen mocskos pénzlehúzás. Egyértelműbben: a nácik is azzal jöttek, hogy a szabályokat be kell tartani, így aztán megbüntették azokat a zsidókat, akik nem hordták a csillagjukat - amit a szabály előírt. Nekik is azt mondtad volna, hogy kérvényezzék a megszüntetését a szabálynak? :-DDD Márpedig ezek a szemétláda lászlónék, akik a hivatalokban meg a hatóságoknál ülnek, kb. pont annyira veszik figyelembe a lakossági indítványokat, mint 70 évvel ezelőtti testvéreik. Pláne, ha pénz is van a dologban (lehúzás). Csak épp eszközük van kevesebb a nép ellen.

Steckdose 2013.10.21. 20:38:31

@Xezs: Amúgy ez a pökhendi faszkodó stílus is jellemző, amit te elővezetsz, édes kisfiam. Csak nem te is hivatalnok vagy? :-DDD

Steckdose 2013.10.21. 20:44:33

@Xezs: Az egész általad fikázott hozzáállásnak egyébként a szar szabályok az okai. Horvátországban pl. a magyar egyszer megy bele 90-nel az 50-es korlátozású hegyi hajtűkanyarba, aztán megjegyzi, hogy ott nem ok nélkül van kitéve az 50-es. Nem úgy, mint itthon.

qwertzu 2013.10.21. 21:47:58

@Steckdose: Engem a szabálytalanul parkolók erősen bosszantanak. Sokkal jobban mint az illegális árusok. Mert ha egy senkit sem zavaró szabálytalanul parkoló miatt nem látok meg egy senkit zavaró sebességtúllépőt, és nem adom meg az elsőbbséget neki, akkor sittre mehetek.

" Horvátországban pl. a magyar egyszer megy bele 90-nel az 50-es korlátozású hegyi hajtűkanyarba, aztán megjegyzi, hogy ott nem ok nélkül van kitéve az 50-es. "

Még fejlettebb helyeken meg tisztába vannak vele, hogy a kanyar előtt nem feltétlenül azért vannak kihelyezve a táblák, mert annyival lehet bevenni a kanyart, hanem azért, mert annyival lehet biztonságosan közlekedni.

Xezs 2013.10.21. 22:08:25

@Steckdose: El vagy te tévedve, összevissza beszélsz itt nácikról meg mindenféléről. A lényeg az az, hogy egy öntörvényű fasz vagy és szarsz másokra, ezért baszol a szabályokra. A durcizás mellett a kifogáskeresés és találás a másik jellemző magyar vonás. Kifogás mindenre van, és nem is nehéz gyártani.

Az áruscigányt meg én is utálom de ez most rohadtul nem ide tartozik. Az összevissza autózó meg parkoló faszokat is utálom.

Adtál már be beadványt vagy csak a pofád nagy?

Xezs 2013.10.21. 22:10:25

A senkinek útban nem levő helyről meg annyit, hogy annak oka van, hogy ott miért nem lehet, de neked nem kell ezt érteni. A KRESZnek pont az a lényege, hogy nem várja el az átlagtahótól, hogy megértse hogy mi miért van, csak annyit mond hogy tarts be és kész, a többi nem a te dolgod. És ez így van jól. A 2 éves gyerek se érti hogy miért nem szabad a konnektorba nyúlkálni és nem kezdesz neki fizikaórát tartani mert fölösleges. De azért elvárod tőle hogy ne nyúljon bele. Na ugyanez a KRESZ is. Nem várjuk el az átlagtahótól hogy megértse, csak tartsa be és kussoljon végre.

Steckdose 2013.10.21. 22:30:20

@Xezs: A hozzád hasonló átlagtahótól nem is lehet elvárni, édes kisfiam, de tudod, vannak a rálátásnak és az intelligenciának olyan magasságai is, amikről te onnan lentről még csak álmodni sem tudnál.

Steckdose 2013.10.21. 22:34:33

@qwertzu: Naná, csak éppen itt olyan táblák vannak kirakva, mégpedig hegyekben, aminél még 30-40-nel gyorsabban is biztonságos közlekedni. Ilyenekkel pedig tőlünk nyugatra gyakorlatilag egyáltalán nem találkozni, keletre és délkeletre annál inkább.

Xezs 2013.10.21. 22:55:18

@Steckdose: Pont ez a baj, hogy a szabályszegők azt hiszik magukról hogy olyan hűdeokosok. Aztán vakarják a fejüket a balesetük mellett és nem értik hogy azzal a hatalmas eszükkel hogy kerülhettek ilyen helyzetbe. Meg azt se nagyon értik, hogy miért karcolta végig valaki a járdán álló autójukat.

Minek ez az állandó harc? Nem lehetne normálisan egymás mellett élni, és nem csak az önös érdekeket nézni? Neked így jó, a többit leszarod, mi?

Steckdose 2013.10.22. 07:52:38

@Xezs: Na kuss kutya helyedre lábhoz, taknyokkal nem tárgyalok. Már leírtam a frankót, ostoba vagy, nem érted, tovább mit erőlködjek?

Manyecska 2013.10.22. 09:46:42

@Steckdose: hihi, Solymár előtt van egy hetvenes szakasz után egy majd hajtűkanyar mire észreveszed a táblát pont beszállsz ezerrel a kanyarba nagggyon frankó:D!!!

Steckdose 2013.10.22. 10:20:23

@Manyecska /névtelenülFosóÁllatok.Klub//: Persze, a KRESZ-tilalmak nagy része Mo-on is indokolt, ez tiszta sor. Csak túl nagy számú nyilvánvalóan ökörségből kirakott tilalom van (egyébként nem csak a kreszben) a normális jogrendű országokhoz képest (pl. Berlinben melóztam egy évig, zongorázni lehetne a különbséget) ahhoz, hogy az indokolt szabályokat is hajlamos legyen az ember nem indokoltnak tekinteni első lépésben.

BTW nekem van C+E jogsim, ha a kamionnal nem tudtam volna egy ekkora helyen centipontosan elmanőverezni, amit itt a fényképen mutatnak, úgy vágtak volna ki a vizsgáról, hogy a lábam nem érte volna a földet. Ennyit a tűzoltóautóról :))

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.22. 10:32:24

@Steckdose: Megszoktam, hogy ha 30-as tábla van a kanyaron, simán lehet +20-szal, azaz 50-nel menni.

Külföldön kint van a kanyaron a 40-es tábla. Óvatos duhaj vagyok, menjünk csak 50-nel. Hát majd leestem az útról. Onnantól azt tartottam be, amit kiírtak. Sokkal egyszerűbb.

_parmenion_ 2013.10.22. 14:03:24

"rendszerszinten torzító index" szerintem ebből szállóige lesz :)

Xezs 2013.10.22. 18:50:11

@Steckdose: Te meg tanulj egy kis alázatot mind az embertársaiddal, mind a törvényekkel szemben. Elhiszem hogy nem neveltek meg a szüleid, de sosem késő változtatni.

lionking 2013.10.22. 23:33:45

a probléma az, ami egyébként már 20 éve is megvolt, hogy egy kialakult parkolási szokás hirtelen elkezdi a hatóság szemét csípni.
És a pénz sem jön rosszul, tehát büntet.
Pont 20 éve lesz jövőre, hogy a belvárosban ahol akkor laktam, ugyanezt lejátszották a közterületesek.
Az utca szűk, egyirányú, ahol is mindkét oldalán fél kerékkel a járdán parkoltak az autók. Hozzá teszem, hogy a bal oldalon a járdának nevezett izé egy kb 30-40 cm széles valami volt, ami valóban szintben kiemelkedett az úttest szintjétől, de hogy azon még egy ember sem tudott elmenni valami táskável a kezében meg aztán végképp, szóval azon az oldalon ahol akkor már vagy 6 éve lektunk így azóta hellyel közzel én is parkoltam.
És akkor jöttek a közterületesek. És mindenkit végig bírságoltak. Leszaladtam mivel láttam az erkélyünkről a dolgot.
Volt némi vita ők érveltek, én is, aztán azzal az indokkal mert jól vitatkoztam, az én büntimet vissza is vették, noha mondtam hogy én nem csak magamért hanem a többiekért is, akik nem látták vagy ép nem voltak itt(hon)
A lényeg: ha évek óta le sem szarják hogy ott ki hogy parkol, akkor nem az az etikus magatartás hogy kirontunk és büntetünk, főleg úgy hogy utána megint pár évig semmi sem történik.
Ha a cél a szabályok betartatása, akkor először illene mondjuk -főleg annak a tudatában, hogy évekig hanyagolva volt a dolog - egy figyelmeztetést kitenni az autókra, kb pont ugyanakkor alakú és formájú cetli mint a büntetős, csak az összeg hiányozna róla. meg benne lenne hogy figyelmeztetés meg hogy kérnénk hogy a jövőben ne tegye meg hogy mondjuk elsejétől már bírságolunk.
Szóval ez a gond itt és a posztoló is kb ugyanezekkel a kérdésekkel van, tetézve egy gumiszabállyal mivel ha egy utca ívben kanyarodik, akkor bizony ott semmi nem tiltja a parkolást a járda mellett, egyéb tiltó rendelkezések hiányában.

Steckdose 2013.10.23. 08:15:38

@lionking: Pontosan erről van szó. És, mintegy véletlenül, azóta lép túl minden határt az ilyen viselkedése a köztereseknek (tipikus: többévtizedes, kialakult szokásjogot hirtelen elkezdenek büntetgetni - nálunk a nyócban a menetiránnyal szemben álló kocsikat kezdték büntetgetni tavaly), amióta az önkormiknak a központi költségvetésből jutó pénzt lecsökkentették a viktorék.

És a nemidénbarnult pedig nyugodtan árulhat az utcán fenyegető stílusban, szarathatja a kutyáját a játszótéren, meg drogozhat a parkokban, azzal - ami amúgy az elsődleges dolguk lenne - persze nem foglalkoznak. Nem a levegőbe beszélek, videofelvételeim vannak róla.

És akkor még csodálkoznak, meg a hivatalos levélben hisztiznek, hogy mindenki rühelli őket, mint a szart, és minden alkalmat megragad, hogy keresztbe tegyen nekik.

Xezs 2013.10.23. 09:14:53

@lionking: Az hogy valami évekig szarul működik, az nem jelenti azt, hogy annak úgy is kell maradnia. Ha igaz amit állítasz, hogy csak a pénzre mennek, akkor pont magadnak mondasz ellent, hiszen akkor 6 évig miért nem büntettek? Az 6 év kiesett bevétel, nem? Inkább azt tartom elképzelhetőnek, hogy nem volt lakossági bejelentés addig, vagy a közteresek nem nagyon jártak az utcában.

És itt jön képbe az, amiről pofázok: hogy szartok mindenkire. Te magad mondod, hogy egy ember alig fér el azon a járdán, de te azért is odaparkolsz, hogy így már biztosan ne férhessen el. Mi ez, ha nem a másik ember képenszarása? Neked legyen jó, a gyalogos meg oldja meg ahogy tudja, leszarod.

Xezs 2013.10.23. 09:17:42

@Steckdose: Mint mondtam már, a másik ember szarházisága (áruscigány, kutyaszarató) nem menti fel az autós szarháziságát. Igen, mindegyik idegesítő. Ezért kéne megmutatnod hogy te különb vagy ezeknél az aljanépeknél, de a mentalitásoddal csak pont hogy besorolod magad ugyanebbe a "szarokavilágra" kasztba, amit az áruscigány vagy a kutyaszarató is képvisel.

lionking 2013.10.23. 09:57:44

@Xezs: íme egy megkeseredett gyalogos
szánalmas vagy és félremagyarázol vagyis úgy állítod be amit írtam ahogy neked jó és igazad legyen, de én NEM azt írtam amit te belemagyarázol.
Fogtad? a járdán 1 ember sem fért el addig sem. Már rég nem lakozom ott, de néha azért járok az utcában.
Jellemzően már nem lehet azon az oldalon állni, mert azokat a szép ződ oszlopokat kitették, na találd ki hová? persze hogy abba a 40 centi is alig járdácskába, így aztán végképp senki sem fér el ott, na egy ember se használja azt gyalog azóta sem. Ellenben 20 autóval kevesebb tud parkolni. Ja és az öngól, hogy azóta fizetős lett az a hely így jelentős bevételtől esik el az önkormányzat, tehát ez ilyen önszopatás :)

a szartok mindenre az nem igaz, max annyi lenne ebből megoldható, ha véletlenül a közelben lennél akkor a fejedre vagy a szádba szívesen legalább picit megkímélnél a hülyeségektől

Xezs 2013.10.23. 13:02:11

@lionking: Szívesen megnézném akár csak virtuálisan is azt a járdaszélességet, amire te azt mondod, hogy senki se fér el rajta. Adhatnál egy utcanevet egy tól-ig házszámmal.

De tegyük fel hogy tényleg nem fér el ott senki. Akkor sem állsz oda kocsival. Miért? Mert csak.

Xezs 2013.10.23. 13:31:56

@lionking: A megkeseredettség meg inkább a szabályszegőkre jellemző. Elégedetlenek önmagukkal, az életükkel, hát nehogy már az állam mondja meg nekik hogy hogy közlekedjenek, ennyi öröm legyen már az életben. Milyen megelégedettséggel teli érzés már felállni a járdára ugye? Jól megmutattad, büszkék rád a LÁZADÓK!

lionking 2013.10.23. 18:13:05

@Xezs: szívesen
Hajós u páratlan oldal a Desseffwy és a Bajcsy között

Xezs 2013.10.23. 20:45:31

@lionking: Kösz, megnéztem, full jogos ott a büntetés. Kocsik nélkül még épp el lehet ott férni gyalog.

Xezs 2013.10.23. 20:48:06

De amúgy páros oldalt akartál írni szerintem, ott szűkebb a járda. Mindenesetre én a páros oldalra mondom hogy épp el lehet férni, ha nincs ott autó.

lionking 2013.10.23. 22:22:53

@Xezs: igen, most lakok páros oldalon :) akkor ott a páratlanon, és igen az út bal oldala amiről szó van és az ott a páros.
Elírtam elnézést.
süti beállítások módosítása