Tékozló Homár

Hivatalosan 0,9 kg lett az 1 kilós cukorból

2013.10.18. 14:00 | jackyll | komment

nemkiloscukor.jpgEgyáltalán nem megtévesztő módon a zacskós cukor feltalálása óta 1 kilós kiszerelésben érkező terméket reformálta meg a Metro áruház:

Ma már, a 325 grammos tejfölök korában igen kevés dolgon lepődök meg, de azért a 10 dekás papirzsebkendő, a kilogrammonként mért tej után a 90 dekásra danonizálódott cukor ámulatba ejtett.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atörökk 2013.10.18. 14:01:15

Bifidus colitis van benne?

England win The Ashes! 2013.10.18. 14:02:31

Emmarhajó, mert én meg a múltkor vettem 1.2 kg-ost. Durva dolog.

Ádám 2013.10.18. 14:04:18

mindennel ÍGY van!

Hartmy 2013.10.18. 14:05:32

Elárulná valaki, hogy ez miért is jó? Feltünteti rajta, hogy 0.9 kg, mellette ott az ár és a polcon is az árcímkén fel van tüntetve szintén a 0.9 kg. DE miért jó, hogy kevesebbet raknak bele mint egy kiló?

Rathelor 2013.10.18. 14:09:46

@Hartmy: mert még mindig van olyan ember, aki nem nézi meg, hogy mit vásárol. Így ha a szomszéd polcon a konkurencia 1 kg-s cukra 15 forinttal drágább, akkor van rá esély, hogy inkább ezt veszi meg, mert ránézésre olcsóbb.
Persze akinek van egy csepp esze az már elég régen a kilónkénti árat nézi, nem a csomag árát..

LouiS 2013.10.18. 14:11:32

Nem árat emel, hanem mennyiséget csökkent. A vevő meg elhiszi, hogy nahát, a cukor nem lett drágább.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.18. 14:12:22

@Hartmy: Én még sose néztem meg, a kilós cukron milyen súlymegjelölés áll. Sose venném, észre, hogy csak 0,9 kg.

Az is igaz, hogy az árát se nagyon nézem. Maj ha nyugger leszek, lesz rá időm, hogy tíz forint különbségen mókoljak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 14:13:48

Szerintem a különbözetet megetetik a Metro bankszámlájával, hátha hízik!
De inkább csak a szokásos, szarjon sünt.

@LouiS: Marketing, én így szeretlek!

Manyecska 2013.10.18. 14:13:54

Figyelni fogom a tengerimalac-tápokat is most indulok venni:) :DD

Leadfoot 2013.10.18. 14:14:25

@Rathelor: Én nagyon megnézem, mit veszek, de egyszer még engem is bepaliztak a 90 darabos zsepivel.

Hartmy 2013.10.18. 14:14:59

@Rathelor: @zsiráfffff: Értem, hogy burkoltan akar árat emelni. Meg értem, hogy van jó néhány tesco huszár, akik csak a kiírt árat nézik meg hogy AKCIJÓ. De nettó marhaság, hogy az eddigi 1 kiló helyett most adunk 0.9-et aztán most ez lesz a szabvány méret. Jövőre már csak 0.8 lesz. Valaki igazán kitalálhatná, hogy az ilyen dolgokból csak 25 dkg, 50dkg 100dkg stb szabvány méretet lehessen árulni és akkor nincs ez a kicseszett játék a burkolt áremeléssel.

Manyecska 2013.10.18. 14:16:40

@Hartmy: hát ezt mondom: ha kevesebb van, többet kell majd csomagolni akkor meg az miért éri meg a gyártónak:P ?:)

Ádám 2013.10.18. 14:17:27

@Hartmy: Csatlakozom az előttem szólókhoz!
Az árát "nem emelheti", tehát a súlyát CSÖKKENTIK! De ezt több cég sok-sok termékénél így van!

Manyecska 2013.10.18. 14:20:10

"Yoyo-wellnes" t.malac-táp..anyám:DDD

cobre 2013.10.18. 14:30:49

A fél kilós tészta pedig 400 gramm, a "kilós", családi zacskó meg 800.

Dr. Kix 2013.10.18. 14:36:11

@Hartmy: ez egy kiváló gondolat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.18. 14:38:52

@Hartmy: +1, és ja, nem a burkolt áremelés miatt, hanem mert ezeket a kiszereléseket szokás mindenhol alapnak venni.

Rathelor 2013.10.18. 14:42:38

@Hartmy: szabvány méret, az :) Addig örülj, amíg nem ilyeneket látsz: www.ocado.com/catalog/images-hires/78922011_H.jpg?identifier=74a9ea32186ec3a0b0657cef3f2b687f

Egyébként pedig nem feltétlenül lesz ez a szabvány méret - attól, hogy a Danon szépen összenyomta a joghurtjait, a többi gyártó nem feltétlenül követte.

Viszont ha van választék és nem egységkiszerelésben vannak a dolgok, akkor marad a liter/kiló/darabonkénti egységár, mint a legegyszerűbb összehasonlítási mód. Plusz erre jönnek rá a termék egyéb tulajdonságai. És ez nem tesco huszárság, csak ma már kénytelen vagy megnézni, hogy mit akarnak rád sózni egyes kreatív termékmenedzserek..

Atörökk 2013.10.18. 14:45:29

Ehh... Tiknektek mind szűkcsőlátásotok van. Nem értitek, hogy ez egy prémijom osztályba pozicijonált kristálycukor. A másfajta kiszereléssel ki akarják emelni a tömegáruk közül.

Flekko 2013.10.18. 14:54:44

@Rathelor: Ki kell írni, hogy egy termék egységára mennyi. Azaz a cukornál ott van egy kilogramm mennyibe kerül, szóval a kedves vásárló össze tudja hasonlítani az árakat a súly csökkentés semmit sem old meg mivel így több csomagolóanyagot kell használni és drágább lesz a termelés.

England win The Ashes! 2013.10.18. 14:55:28

@atörökk: Prémium? Akkor hol maradt a Sólyom logója?

Atörökk 2013.10.18. 14:56:58

@England win The Ashes!:
Közepesen prémium, azér' nincs rajta :D

É2I 2013.10.18. 14:57:55

Nem értem mi baj, a papír zacsi 10 dekás, oszt kész a kiló. :P

McZozo 2013.10.18. 15:27:24

@Hartmy: Mert igy nem kelett arat emelniuk vagy annyi arat emelniuk hanem bujtatottan a kotsegeket csokkentik a bujtatott termekcsokkentessel. Mivel gondoljak a vevo ugyis sotet es ha eddig a kek cukrot vette le ami 200 forintba kerult akkor most is akek cukrot veszi majd le 200 ert mert mondjuk a rozsaszin meg a lila cukor kozbe 200 rol 220 ra modosult

Manyecska 2013.10.18. 15:31:04

@atörökk: kiégett a szemem a hálószobában a látványtól!:PDDD

McZozo 2013.10.18. 15:38:31

@Flekko: @England win The Ashes!: az 1.2 Kg os meg a korabbi 1.5kg osnak a csokkentett valtozata :)

Ezt hogy matekoztad ki? Eddig egy kilo cukor az egyszeruseg kedveert legyen kiloja 100 ft es a csomagolas mondjuk 20 es minden egyeb jarulekos koltseg 10 forint volt es mondjuk ezt adtak 200 ert tehat volt rajta 70 forint haszon

Most az egy kilo cukorbol lett 0.9 azaz a beszerzesi ar csak 90 a csomagolashoz kevesebb papir kell de mondjuk legyunk nagyvonaluak es maradjon 20 forint az egyeb koltsegek meg valoszinuleg ugyanazok igy most a 200 forintos arhoz csak 120 koltsege es 80 a haszna a korabbi 70 nel szemben tehat a koltsege nem nott. amire te gondolsz az max az hogy egy egysegre fajlagosan novekedett a csomagolasi koltseg minimalisan viszont a haszon kozbe egyertelmuen novekszik. A cegek az ossz margint nezik nem azt hogy egy egysegre mi az aranyszam

czjanos 2013.10.18. 15:49:44

Negyven dekás lett a félkilós Pick párizsi és egyes tégelyes margarin-fajták is. Ez így nem baj. Gond akkor lenne, ha az 1 kg-os csomagolás csak 0,9 kg-ot tartalmazna.

Cseber Lajos 2013.10.18. 15:54:33

Ez olyan, mint a 19 darabos cigarettásdoboz. Egyik gyártó kitalálta, aztán ma már mindegyik dobozban 19 szál van. Most fognak törvényt hozni ellene. Tudom, le kell szokni.

75. Vladys 2013.10.18. 16:20:22

@Cseber Lajos: Nekem is pont ez jutott eszembe a cikket olvasva. Egyik gyökér kivett egy szálat lecsökkentette az árát 10 ft-al, majd ment utána a többi hülye.
Mostanában meg divat lett vékonyabb (nem a nőire gondolok) cigit gyártani, és ugyan annyi pénzért árulni.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.18. 16:26:40

Mától a 30 centis vonalzó csak 28 centi.

Reisezugwagen 2013.10.18. 16:34:29

Zacskós és dobozos kakaó is már rég 450ml...csak nekem akkor azonnal feltűnt, mert a kakaós bögrém szégyenszemre félliteres maradt ....:-)))))

Flekko 2013.10.18. 16:35:20

@McZozo: Értem amit mondasz, úgy néz ki tévedtem. Ennek ellénére nem tudom mennyire jó mődszer a csomagolás áttervezése és az súly csökkentése mikor ki kell írni az egységárat. Ez alapján könnyet különbséget lehet tenni.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.18. 16:36:15

próbáljuk meg a pozitív oldalát nézni a dolognak: ha pont 90 deka cukor köll a kalácsba, akkor nem köll méricskélni hanem zutty bele a tálba az egészet.

árúsíthatnának sütemény-egységcsomagokat amiben pontosan annyi hozzávaló van, amennyiből kijön egy tepsi zserbó. mint a hülye gringóknak a palacsintapor: már csak tejet, cukrot és tojást kell hozzáadni. maaaóórgitt.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.18. 16:36:53

@Reisezugwagen: Sőt, még csak köze sincs a kakaóhoz, marhavérből állítják elő.

Reisezugwagen 2013.10.18. 16:40:26

@atpijkamo: Ugyan nem ezért, de visszaszoktam a "csináld magad" kakaóra .... és bajor tejjel ...:)

élhetetlen 2013.10.18. 16:48:54

@czjanos: Egyetértek, a 90 dkg feltüntetése korrekt. Amin én kiakadtam, hogy a kilós lisztből kimérve 80 dekát, alig maradt valami a zacskóban.

AvgDvl 2013.10.18. 16:50:09

Ez régi agytolulásom, és nagyon meg kéne baszni érte az értelmi szerzőket.
Feszítővassal, hegesztőpisztollyal.

375 grammos tejföl, mi?
melyik kezeddel írtad le, hagy vágom tőből...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.18. 16:50:12

@zsiráfffff: Persze. Mikor érsz rá?
Ausztriáról is meséljek?

élhetetlen 2013.10.18. 16:55:03

@vén szivar: Szerinted, ha annyi maradt volna, írtam volna? Vagy kapásból hülyének nézel? Végülis megteheted.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.18. 16:55:26

@agresszív kismalac: ???

Van ilyen "szerencsi" kakaópor is, vagy mi. Hát az össze se hasonlíthaó a "holland"dal.

balapety1 2013.10.18. 16:59:10

Szerintem gyorsan átírták,mielőtt valaki reklamálna,hogy hiányzik belőle,mint a sportszeletből.

Szűcslaci 2013.10.18. 17:06:47

Ugyan már, tegnap vótam a műszerbótban, venni akartam 4 db 1 kilás súlyt a mázsálóho, de már csak 90 dekásakat tudtak adni, mert az új szállítmányban már ilyen jött.

Ádám 2013.10.18. 17:11:00

@Szűcslaci: Ó, én már évek óta úgy mérek itt a piacon....
De szerintem én csak a tizen+ lehetek.
Üdvözöllek a klubban.

élhetetlen 2013.10.18. 17:11:59

@vén szivar: "ugyan...:) megtehetjük!"
Puszi!

killerkaller 2013.10.18. 17:16:41

A félcédula mennyit ér?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.18. 17:18:02

@atpijkamo: Kicsit mintha le lennél lassulva, mint a magyar válogatott.

qwertzu 2013.10.18. 17:18:54

Nem vagyok nagy híve a bürokrácia szaporításának, de valamelyik EU főlafasz szerv odatehetné magát a témában. Mi lesz a következő, 0,46 literes sör?

Meg amikor térfogat helyett tömeget adnak meg tejfölnél. Tudnom kéne fejből menyi a sűrűsége?

Kicsit gyorsítaná a vásárlást, ha szabvány méretek lennének.

Ádám 2013.10.18. 17:19:56

@élhetetlen: HA! csaj vagy, nyallak, fallak, csókollak!

Szűcslaci 2013.10.18. 17:22:14

@vén szivar: Egyébként, meg nem értem: ha nem lenne kereslet a 90 dkg-os lisztre, vagy a 75 dkg-os kenyérre, akkor nem gyártanák. Hagyják megzsizsikesedni a polcon és többé nem lesz olyan. Tessék tudatos vásárlónak lenni. ***********************
Annak, aki meg a mittomén hány grammos papírzsebkendőt pejoralizálta: én pedig bizony az alapján választok papírcuccokat - zsepit, kloákatisztítót, törlőpapírt - mifenét sem ér a 100 db-os zspi, ha áttrombitálom egy közepes, féltüdős lökettel. Bizony, a "drága" ZEWA sokkal olcsóbb, mint az, amelyiknek a zacskaját összenyomod papírostul, mint a Müller-harmonikát. Háztartási papírtörlőnél - főleg a szuperakciósnál, meg klozettpapírnál egyszerű a teszt: ha két ujjal- egyiket a gurigába, másikat a perikulumra - összenyomod nullára, akkor biztos tuti vétel. Másoknak.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.18. 17:22:21

@qwertzu: Az uborka egyenességét nem elég ha szabályozzák? Annyit raknak egy zacskóba amennyit akarnak, addig, amíg ráírják. Nincs ennél nagyobb problémád?

Amikor a faszom méretét akarja szabályozni az EU, na akkor kilépek.

gnme 2013.10.18. 17:22:46

@qwertzu: támogatom

a minimum két icce legyen, még maga Mátyás is két iccét bevett a kacsacomb után

Ádám 2013.10.18. 17:23:11

@qwertzu: Majd úgy 19-20 év múlva tán jön egy új vccktor s 23-25 év múlva odacsap s "rendet" rak. :) kb.2040.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.18. 17:24:50

@agresszív kismalac: Méreten aluli. Vissza kellett volna dobnod. Jácc szabályosan!

HgGina 2013.10.18. 17:27:28

@Hartmy: nem burkolt áremelés. Teljesen nyílt, ráírja a mennyiséget. Csak kihasználja az emberi ostobaságot és figyelmetlenséget.

élhetetlen 2013.10.18. 17:35:36

@vén szivar: „" ugyan...:) megtehetjük!" válaszodra a „Puszi!” nem jelenti azt, hogy nő vagyok, nem csókot írtam, puszi a homlokodra, nyugodj le, maradj magadnak. Kb. ennyi.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.10.18. 17:36:54

a kávé is már csak 850g, a félkilós meg 450, de a negyedkilós is csak 225. ez jó másfél-két éve így van már.

qwertzu 2013.10.18. 17:38:05

@atpijkamo: @HgGina:
A gond az hogy előbb utóbb minden termék fajtát teljesen össze-vissza mérnek, akkor azért lényegesen több ideig tartana a bevásárlás. Minden egységárat egyenként megnézni. 950ml olaj vs 725g olaj stb...

Reggie 2013.10.18. 17:39:05

En alig varom a vegtelen szakaszos tizedes torteket, mert azok korbeerhetnek a csomagolason, az egeszreszt leszamitva.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.18. 17:43:08

@qwertzu: Fasz nézi az egységárat. Minőségbe megfelel? Árba megfelel? Akkor megveszem.

Ez a baromság. Ha veszek egyfajta tejfölt már jó rég, ami megfelel, akkor nem fogok 2 forintér olcsóbbér másikat venni.

Nagyobb problémád nincsen? Afrikába meg éheznek.

A pénzkidobást ellenzem. De a fillérbaszást is.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.18. 17:50:36

@atpijkamo: "Ha veszek egyfajta
tejfölt már jó rég, ami megfelel,
akkor nem fogok 2 forintér
olcsóbbér másikat venni."
Viszont otthagyom őket, mint eb a szaharát, ha ilyen burkolt áremelésekkel próbálnak palira venni.

Don Quixote de la Ferko 2013.10.18. 17:53:20

Hivatalosan a felirat szerint 90 dekás a kilencven dekás cukor a fotó szerint. Csak szerinted lett az egy kilós 90 deka.
Buta vagy.

qwertzu 2013.10.18. 17:58:11

@atpijkamo: Azért a 450ml vs 325ml egyező árral az már nem fillérbaszás.

"Nagyobb problémád nincsen?" De vannak.

"Afrikába meg éheznek." És még fognak is elég sokáig.

Reisezugwagen 2013.10.18. 18:19:00

Át kell írni a régi receptúrákat
- 1Kg lisztet dolgozz el három tojással (aha, most jön a játék, két zacskó lisztet vegyél és az egyikből mérj ki tíz dekát; a tojás "L" - "X" v. "XL" netán "XXL" legyen???)
- Végy egy pohár tejfölt (most kettőt dekázzak össze ???)
- stb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.10.18. 18:46:35

@Vörös Szonja, a tetovált lány: 0.9 literes étolajat már láttam. Ahogy láttam már 90 darabos papírzsebkendőt, sőt a Teszkóban láttam már 10%-os tejfölt is a 12% helyett.

De csökken a mosogatószivacsok mérete, a papírzsebkendőké is (nemcsak a csomagban lévő darabszám), sőt legutóbb a leveskocka lett kisebb.

A leglátványosabb azonban kétségkívül a tejfölös dobozok méretcsökkenése, 450 grammról eljutottunk már 325 grammra.

Mindeközben alapfokú matektudással belátható, hogy míg a súly/térfogat 27,77%-kal csökkent (72,22%-ra), addig a csomagolóanyag mennyisége csak 19.5%-kal csökkent (80,5%-ra) - vagyis arányaiban jóval nagyobb hányadot tesz ki a csomagolóanyag mennyisége a kisebb csomagolásoknál. Vagyis fölöslegesen egyre több csomagolóanyagot vetetnek meg velünk, miközben nyilván annak a fajlagos ára is emelkedik.

gnme 2013.10.18. 19:29:51

@Reisezugwagen: nem csak azt

mióta csak szart lehet venni rizs és tészta helyett, azóta egy cukorbeteg kínkeservvel kísérletezi ki (titrálja ki) a CH adagját rizsből és tésztából a "szar"-ból (szar minőségből), ami elvileg minőségi élelmiszert takar és kiba drága

a titrálás (egységszám és gramm) pedig gyakorta teljes profil mérésből áll heteken keresztül, ch gramm mérlegeléssel és számolással / excel táblázat vezetéssel

mert szart olcsóbb előállítani, mint élelmiszert

és ezt etetik velünk

Zirowe 2013.10.18. 19:36:28

Nem értem.
Annyi van benne, amennyit írnak?
Igen.

Akkor meg mi a fene baj van vele?!

gnme 2013.10.18. 19:40:23

titráld ki, rájössz

várom a tapasztalataidat

P.Freddy 2013.10.18. 19:48:02

@LouiS: Ennél kifinomultabb a rezsicsökkentés nevű átbszás, ott is azt hiszed hogy jobban jársz, miközben simán megszopattak.

Ádám 2013.10.18. 19:50:51

@élhetetlen: "férfi" létedre miért mértél ki 80dkg lisztet? :)

élhetetlen 2013.10.18. 19:55:31

@vén szivar: Komolyan gondolod, hogy sütni, főzni csak a nők szoktak?

Ádám 2013.10.18. 20:01:01

@élhetetlen: Oszt mit csináltál belőle?

ex-dr. vuk 2013.10.18. 20:02:12

Akartam is irni, hogy a "felkilos" tejfol lassan 300 gramm mar csak, akkor ezekutan ez meg seholsincs.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.18. 20:02:58

@Zirowe: Mondj már egy épkézláb indokot, hogy miért van benne annyi.
Már a hülyéneknézésen kívül.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.18. 20:06:47

@Zirowe: Ezt is @Kovacs Nocraft Jozsefne: ajánlom figyelmedbe!
Jó gondolkodást, szurkolok neked.

élhetetlen 2013.10.18. 20:09:46

@vén szivar: "Oszt mit csináltál belőle?"
64 db ischlert, egy barátom papájának a halotti torára. (Tudod, ilyenkor rendes helyen sok rokon, vendég jön.)

vladimir964 2013.10.18. 20:14:53

Ezt hívják bujtatott áremelésnek. Magyarországon nincs infláció, csak az ABC-ben minden 30%-kal többe kerül, mint egy éve. Ahogy a posztoló is hivatkozott a Danonra, ahol egyre csak csökkennek a kübliméretek, de az ár "marad".
Érdekes, pont ma gondolkoztam el az infláció kérdésén, mivel ugyanaz a (ez nem a reklám helye) tej tavaly ugyanott, ugyanolyan kiszerelésben 240 forint volt, most meg 320!
És hát igen, a tejfölöknél is van ám érdekesség. Jónéhány gyártó a "nagy" tejfölök tetejét ugyanolyan átmérőjűre hagyja, mint a többiek, azonban lefelé menvén a csonka kúp drasztikus módon zsugorodik, hogy alig tud a végén megállni a saját lábán.
Az előrecsomagolt szeletelt kolbászoknál is érdekelne, hogyan sikerült éppen 8,5 dekás egységcsomagot kitalálni?

Ádám 2013.10.18. 20:15:50

@élhetetlen: Én még élni szeretnék, úgyhogy kösz, de nem kérek tőled kóstolót. Pedig most is házi édességet eszem!

De TE csaj vagy.:)

gnme 2013.10.18. 20:22:34

@vladimir964: én a kenyereket is szoktam tesztelni

szarok egy kalappal

míg annó nyugaton szartam teli a wc csészéket, ott csuszzant az anyag

..de itt barátom ,, a bide az alap, mert belédragad a "rozskenyér"-nek titulált lekváros fakéreg

is.

kenyerek, emón? .. :-DDDDD

:-DDDDDDDDDDDDDDDD

Mikrobi 2013.10.18. 20:22:37

@atpijkamo: vagy rá leszel szorulva

gnme 2013.10.18. 20:25:03

könnyebben kititráltam nagyanyám csíramáléját, mint a magyar "rozs"kenyeret

megyek már.. Béla vár, tépi a húrokat

www.youtube.com/watch?v=5ZxRL5VT_i8

tlantos 2013.10.18. 20:30:09

Van 75dkg-os liszt is.

tlantos 2013.10.18. 20:32:01

@vladimir964: ahogy a pick teli meg mar csak 7dkg (regen volt a 10dkg-os talcas, meg az 5dkg-os "zsebteli".

Zirowe 2013.10.18. 20:38:16

@agresszív kismalac: de ki néz téged hülyének?

Mennyi van ráírva?
0,9
Mennyi van benne?
0,9

Tehát, kérdem, ki néz téged hülyének (mármint most rajtam kívül) és miért?

micsoda? 2013.10.18. 20:41:30

@atpijkamo: Na ez rosszul esett,mint anyósnak karácsonyra a kígyótojás:)

England win The Ashes! 2013.10.18. 20:43:23

@McZozo: "az 1.2 Kg os meg a korabbi 1.5kg osnak a csokkentett valtozata :) "

Lehet. Mondjuk ahol láttam, ott okkal annyi, amennyi a tömege, mert az árnak fixnek KELL maradnia. Gondolom te is tudod, mire utalok. :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.18. 20:53:06

@Zirowe: Szerintem ha a kérdésemre próbálnál válaszolni, előbbre jutnánk.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.18. 21:05:01

@Mikrobi: "vagy rá leszel szorulva"

:)) Már nem.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.18. 21:09:07

@vén szivar: :))

- Mi ez a vatta?
- Dehát anyuka! Maga kért fülbe valót karácsonyra!

kvadrillio 2013.10.18. 21:23:27

a 10 db-os mosogató dörzsi szivacs is már akkora, mint 1 kolibri szeme !

Zirowe 2013.10.18. 21:26:46

@agresszív kismalac: milyen kérdésre?
Mire a felháborodás?
Rá van írva mennyi van benne, aki ezután átverve érzi magát, annak a bezárt lipóton a helye!

Kapitalizmus van, amíg a gyártó nem veri át a vevőt és betartja a jogszabályokat, addig nincs gond.

Vagy van valahol egy jogszabály, ami előírja, hogycukor csakis 1kg-s kiszerelésben árulható?!

Amúgy pedig senki sem kötelez arra, hogy megvedd.

Nem tetszik?
Hagyd ott vagy vegyél magadnak egy cukorgyárat és ezentúl annyi lesz a csomagban, amennyit csak akarsz!

Totál értelmetlen ez a poszt.

véres horror 2013.10.18. 21:32:08

Mondhatni a faszkivan ezekkel a köcsögökkel.
Nekem először a szalámiknál tűnt fel, hogy a tízből hirtelen nyolc, majd hét deka lett, miközben a csomagolás változatlan (úgy elrendezve benne az áru, hogy ne vedd észre a csalást), amikor meg szóvá tettem a t. gyártónak, hogy pofátlanság, még ők voltak felháborodva. És akkor azt meg sem említem, hogy köze nincs a feliratnak a csomagban található, húst nyomokban tartalmazó áruhoz. (lásd tíz-tizenöt évvel ezelőtti pick szalámik vs mostani szarok, azonos néven)

Ezt követően hogy a dezodor előbb ml-ben, majd grammban, majd újra ml-ben van mérve...
Nekem legjobban a tejszín csökkentése tetszik, mert ugye anno a szifonok az eredeti - már nem emlékszem, hogy 0.5 v. 0.3l-es csomaghoz voltak méretezve, a patronokkal együtt. Na most az azóta összement tejszínadagokkal nehéz összepároztatni.
Mindent összevetve: jókurvaanyját az összes ilyen mocsok csalónak!

véres horror 2013.10.18. 21:34:41

@Zirowe: mondd te fasz! Hányszor jártál úgy te vagy az az ostoba anyád, hogy csak otthon vettétek észre, hogy valami nem stimmel a csomaggal? Csak azt ne hazudd, hogy soha!

Zirowe 2013.10.18. 21:38:08

@véres horror: meg fog lépni, te kretén (sajnos, hogy meg tudják érteni le kell, hogy süllyedjek a szintedre), de egyszer se, mert az értelmes ember megnézi mit vesz mielőtt a kosárba rakná.

Elhiszem, hogy az olyan idióták, mint te és a fogyatékos anyád, aki megszült, vakon vasároltok,de ugyanezért tart itt ez az ország.
Gondolom hétvégén az egész családod a devizahitel ellen szokott tüntetni, mert azt a szerződést se olvastátok el vagy értettétek meg.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.10.18. 21:42:09

@Zirowe: Nem az a téma te seggfej, hogy kötelez-e bárki bármire is, hanem hogy átbasszák a vásárlót. Igen: ÁTBSSZÁK. Mert egy megszokott kiállítású teméket 10 (20-40) %-kal megrövidítenek. Miközben semmilyen módon nem jelzik ezt a korábbi felhasználóknak. Ostba fasz vagy, úgyse fogod fel - vagy csak egy geci kereskedő/gyártó embere vagy.

Zirowe 2013.10.18. 21:44:19

@városjáró: csak az olvasni nem tudó idióták érzik magukat átbaszva, mint te meg a többi habzószájú kretén.

Rá van írva, tessék elolvasni.

Többet nem válaszolok, mert látom csak seggfej prolik írnak ide.

Gondoljatok, amit akartok.

^LutheR^ 2013.10.18. 21:51:19

Nem értem a problémát. Régóta kötelező a címkén az *egység*árat is feltüntetni, vásárláskor azt szoktam figyelni.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.10.18. 21:52:10

@Zirowe: nem gondoljuk - tudjuk! egy provokatőr fasz vagy! lépj olajra, s csússz hazáig!

magyarben 2013.10.18. 21:59:02

Üdv:
A csomagolással kiszereléssel az összes falusi bevásárlóegység (bót),
és az öszes gyártó trükközik!!! (ez nem újdonság)

ÁM a cukor jelenlegi áráért hazánkban részben az Eu is felelős:
Pontosabban "Az Európai Unió cukorpiaci rendtartásának reformja"!

Viszont most "ha lehet", szeretnék a témától egy kicsit "eltávolodni":

Ma máson húztam fel magam:
Az Index címlapján találtam ezt a cikket is
index.hu/tudomany/2013/10/18/magyar_kutatokkal_keszul_a_jovo_reaktora

Namár most mi lenne, ha nem erőltetnénk az "atombizniszt",
hanem több cukorrépát termesztenénk, és -a feleslegből- csinálnánk bioetanolt,
amit aztán elektromos energiává alakítva hasznosítanánk egy vagy több erre a célra (átt)épített
erőműben!
Szerintem (bár lehet, egy kicsit idealista, és naiv a gondolat)
ha a cukorból keletkezett etanol mennyiséget megtoldanánk
Raisz Iván és Barta István találmánya segítségével
index.hu/tudomany/2011/10/31/magyar_nyert_az_oko-talalmanyok_versenyen/
előállított metanollal, akkor az így keletkezett "Pia"/elektromos energia
jelentősen, illetve olcsóbban fedezné az ország áramigényét!
(vagy csak szimplán ezzel az alkohollal tankolhatnánk a bkk és avolán buszokat)

(boccs, ha nem idevaló volt a felvetésem!)

U.I.: JA mondjuk az is érdekes, a témával kapcsolatban, hogy miért erőltetik (világszerte) a
kukorica alapanyagú cukor (és bioetanol) termelést/hasznosítást!

Bedra 2013.10.18. 23:11:51

A Tolle tejre viszont 1 liter van rairva,de csak 0,9 liter,lemertem. Na,ok hulyenek neznek.

Kivancsi 2013.10.18. 23:52:09

cigit meg szallra lehet venni a moszkvan a nepperektol....
de legalabb jo occcsoo...

Te tudod?! 2013.10.19. 00:18:45

Ő tudja, mi tudjuk, Ti tudjátok, ők tudják?

YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici 2013.10.19. 00:52:12

Nincs itt semmi különös dolog.
Mindenhol visszatekerik a km állásokat.
Most a cukorná, nagy kaland...

Manyecska 2013.10.19. 08:07:56

@YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici: lemértem az original csomagolású malackaját és fél kg helyett 400 gr-ot mutatott:( rendszerszinten játsszák ezt??

neet 2013.10.19. 08:20:04

Párszor játékból lemértem már a kilós lisztet. 90-95 dekánál több még sose jött ki. Zacskósan, kibontás nélkül. De ez már ásítósan régi, még a dédi hívta fel rá a figyelmemet úgy 20 éve.
Most legalább már a cukorra ráírják, hogy héló, csak 90et tettünk bele a 100 helyett.
És a kiló hús sülés közben nem a várható 75 dekára aszik össze, hanem 60-50re. Na ez is durva. Na, ez sem új.
Ja, a receptek fincsik. Ezért sütök "szemre". Nem méricskéléssel. Vagy ilyen bögrés vackokat. Végy egy bögre mákot, egy bögre cukrot, stb....

Manyecska 2013.10.19. 10:23:24

@neet: vigyázz, lehet a bögrék is összementek azóta már:)..

YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici 2013.10.19. 13:36:46

@Manyecska /FÁK/: Azé, mert abban a maradék 100 gramm, az napfény, levegővel. Ezért 500 gramm! Hisz, arra is szüksége van az állatnak, nem tudtad?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.10.19. 15:00:21

@magyarben: Paks 2GW-os tervezett bővítése évente 8.64TWh-t termel. Kérlek, számítsd ki, mekkora területen kellene cukorrépát termeszteni ahhoz, hogy ugyanennyi elektromos energiát termeljünk belőle. Ehhez vedd figyelembe a termesztéshez, betakarításhoz, talajműveléshez, műtrágyázáshoz, etanolgyártáshoz felhasznált energiát is. Azt is vedd figyelembe, hogy az etanol égési hőmérséklete alacsonyabb a gázénál vagy a szénénél, így az erőmű csak kisebb hatásfokkal tud működni.

Aztán azt is próbáld megbecsülni, mennyivel menne fel a cukor ára. Mert hiába írod, hogy csak a feleslegből legyen etanol, a felesleg az lesz, amiből nem gyártanak cukrot. Ha pedig az etanolgyár a cukorgyárnál jobb áron veszi át a répát, akkor a termesztők az etanolgyárnak adják majd el, a cukorgyár meg vagy többet fizet a cukorrépáért, vagy nem kap.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.10.19. 15:14:31

"Azt is vedd figyelembe, hogy az etanol égési hőmérséklete alacsonyabb a gázénál vagy a szénénél"

Persze nem ez a lényeg, hanem az, hogy etanol elégetésével nem tudod a turbinákat meghajtó gőzt annyira felhevíteni, mint amennyire az atomreaktor.

Azt is számold ki, hány traktort és egyéb mezőgazdasági gépet kellene venni a szükséges termőterület megműveléséhez, a cukorrépa betakarításához és szállításához, mennyi üzemanyagot fogyasztanának ezek, hány etanolgyárat kellene építeni...

peppe83 2013.10.19. 21:31:53

Kg vagy liter árat kell figyelni vásárláskor.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.10.20. 08:43:58

@peppe83: persze, lehet figyelni is, de egy évszázados "szabványcsomagolást" miért kell elcsalni? miért kell az egy literes étolajas flakonba 9 decit tölteni, miért kell a a korábbi fél literes kakaós zacsiba (ami mind a mai napig bő fél liternyi folyadékra van méretezve) csak 4,5 fél decit tenni? miért kerll ilyen fillérbaszó módon visszavágni a kínálati kiadát? akinek sok az 1 kg liszt annak a 90 deka se lesz kevés. annak egy félkilós kiszerelés a megfelelő. aki nem bír meginni egy ültő helyében fél liter kakaót, annak a 3 decis a megoldás. nem az hogy 10 dekákat, 1 deciket lelopnak a gyártók a csomagból, miközben arculatban csomagolásban a korábban megszokott formát hozzák. akárhogy maszatolnak, ezt átverés! aki nem érti, az hazudik!

Patiszon83 2013.10.20. 12:48:52

Ma vettem reggel Koronás cukrot az egyik nagy hiperben... a csomagon ugyan 1 kg van, de két mérleggel megmérve, kér különböző csomagot, az egyik 929 a másik meg 943 grammra jött ki...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.10.20. 13:31:43

@Patiszon83: Ez érdekes, épp az előbb mértem le egy Koronás cukrot, és a bontatlan zacskó cukor tömege 1025g volt. Reális, hogy ebből 25 gramm a zacskó.

A két zacskó Bonny nevezetű cukor 1005 ill. 997 gramm, a Sovereign nevű pedig 1001 gramm, szintén csomagolással együtt.

vidéki suzukis 2013.10.20. 19:31:31

Nem a zsemle a kicsi, hanem a pofátok a nagy. :-)

(Hofi)

Egyéves Önkéntes 2013.10.21. 08:54:02

@Patiszon83: akkor téged átvertek!
Vidd vissza a boltba a mérleget!

Egyéves Önkéntes 2013.10.21. 08:58:41

@Zirowe: hát nagyjából igazad van, az embereket nem lehet megvédeni a saját hülyeségüktől, de azért ez mindenképp egy szemét húzás
egy megoldás van (ami persze nálunk eleve halálra van ítélve) hogy aki ilyen köcsög módon próbálkozik, attól nem vásárolsz semmit.

Egyéves Önkéntes 2013.10.21. 08:59:56

@gnme: kapormag kapszula bazmeg! :)
és ezt se én találtam ki, hogy a kaprot ezerszeres áron megvegyék tőlem...

Tahó Sandokan 2013.10.22. 12:57:38

Én azt várom mikor lesz Pi*100 grammos kiszerelés. Bakker jó vagyok matekból, de na azon múljon már, hogy elég cukrot vettem a boltban jóhiszeműen, hogy hogyan csomagolják. Tényleg rendeletileg kellene szabályozni, hogy milyen kiszereléssel dolgozhatnak, legalább az alapvető dolgoknál. A hentesek is elkezdhetnék kiírni nagybetűkkel, hogy 1530 Ft kisbetűkkel pedig, hogy /871 gramm.

Ez egy olyan idióta játék, ami senkinek nem jó, és igazából nem generál értéket.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.10.22. 15:26:16

@Tahó Sandokan: Már nincs messze. Van 325 grammos tejföl, innen csak egy apró lépés a 314,1592653 grammos kiszerelés.

A korábban 200 grammos sós mogyoró már csak 170 gramm, változatlan áron, a korábban 125 grammos kréker kekszet a minap már csak 110 grammos csomagolásban láttam.
süti beállítások módosítása