Egészen elképesztő vonatos történet, ami lehet, hogy nem a MÁV hibájából történt! A német precizitásnak nincs határa. A kollégák valami új típusú tűzvédelmi engedélyt kerestek a magyar kalauzokon, aztán amikor az nem volt, deportálták az összes alváshoz készülődő utast az ülőhelyekre. Amikor az érintettek a kifizetett jegyeket lobogtatva tiltakoztak, a kallerek rendőrt hívtak, és addig nem ment tovább a vonat, amíg mindenki fel nem kelt:
A München-Budapest közvetlen éjszakai vonaton mától tűzvédelmi okokból tilos az új hálókocsikban aludni, akkor is ha helyjegyet váltott az utas. Állva kell a szomszéd vagonban várni amíg a vonat el nem hagyja Németországot (kb hajnali 1-ig), ami után az utasok viszamehetnek a hálókabinba, mert Ausztriában és Magyarországon már nincsenek ilyen tűzvédelmi előírások.
A Müchen-Budapest éjszakai vonat nagyon praktikus: 23:40-kor indul Münchenből, és 8:45-re érkezik Pestre. Az ülővagonok mellett több hálókocsi is van, hogy az utasok kipihenten érkezzenek céljukhoz. Az új tűzvédelmi szabályok miatt azonban az út németországi részen a modern hálókocsikban utazni tilos.
Tegnap éjjel már éppen szálltunk be a kabinunkba amikor a jegyünket ellenőrző magyar kalauzhoz odalépett egy igazolványos ellenőr a Deutsche Bahn-tól (német MÁV), és kérte a kalauz új, piros, tűzvédelmi engedélyét. A kalauzunk - kollégáival egyetemben - még az életben nem hallott ilyenről. Az ellenőr azonban addig mutogatta a papírját, míg világossá nem tette, hogy addig a vonat nem indul, míg érvényes tűzvédelmi képzésben részt vett kalauzok nincsenek a vagonokhoz. Ennek híján a hálókocsik használata Németországban tilos, szállítsák le az utasokat.
Nagyjából ekkor szabadultak el az indulatok: az utasok már alváshoz készülődtek és épp ágyba bújtak, amikor a DB ellenőr udvariasan megkért mindenkit hogy keressenek helyet meguknak az ülővagonokban ha még van, míg a vonat Németországban halad. Utána visszafeküdhetnek.
Vérmérséklettől függően az ellenőr az alábbi reakciókat kapta:
- melegítős magyar utas: Anyádnak magyarázzál te köcsög.
- 56-os néni: ilyet a kommunizmus óta nem láttam. Németországban demokrácia van, hogy képzelik?
- német utas: Das ist nur ein schweinerei! Wahnsinn!
- német diák: én egy szolgáltatásért fizettem, miért nem kapom meg?
- magyar diák: és Ausztriától már szabályosan bennéghetünk majd a vagonokban?
Közel fél óra késés és a rendőrség megérkezése után a makacsabb utasok is feladták, és az ellenőr vezetésével átmentek helyet keresni az ülőkocsikban. A vonat végül tömött ülőkocsikkal és üres halókocsikkal elindult, a tűzvédelmi szabályoknak megfelelően.
A rendőrség álláspontja szerint, bár a helyzetet tényleg nehéz megérteni, de a vasút tűzvédelmi szabályainak megsértése szabálysértés, és ha muszáj, intézkednek.
A DB ellenőr velünk utazott az első osztrák megállóig (Salzburg), ahol megköszönte a közreműködést, és mind a kb 100 utasnak egyesével ráírta a jegyére egy tollal, hogy " a kalauz tűzvédelmi képzésénének hiánya miatt a hálókocsit Müchen és Salzburg között nem használta". Ezután elköszönt, mert mennie kellett a Budapestről érkező vonathoz, ahol hajnali négykor fel kell majd keltenie minden utast a hálóvagonokban és átkísérni ülőhelyeket keresni, hogy ők is betarthassák a tűzvédelmi előírásokat.
hawkeye 2013.10.29. 12:47:23
hawkeye 2013.10.29. 12:49:07
Rejtélyes 2013.10.29. 12:49:24
andand 2013.10.29. 13:00:01
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.29. 13:00:03
Dr. Kix 2013.10.29. 13:00:27
Hobbi Gilda · http://kismalac.blog.hu 2013.10.29. 13:00:35
Manyecska 2013.10.29. 13:02:58
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.29. 13:03:32
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.29. 13:04:42
Csak így, tök ismeretlenül?
andand 2013.10.29. 13:05:27
Hobbi Gilda · http://kismalac.blog.hu 2013.10.29. 13:06:32
Hobbi Gilda · http://kismalac.blog.hu 2013.10.29. 13:07:51
Trunkel 2013.10.29. 13:12:51
Seggturkász Agyturkász 2013.10.29. 13:13:34
Hobbi Gilda · http://kismalac.blog.hu 2013.10.29. 13:15:23
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, pr 2013.10.29. 13:17:06
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.29. 13:20:08
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.29. 13:22:19
Mer má leszállt.
Manyecska 2013.10.29. 13:27:33
CID 2013.10.29. 13:27:36
kakukk11 2013.10.29. 13:28:35
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.29. 13:28:50
Ugorgyunk.
Manyecska 2013.10.29. 13:29:19
basszus elolvastam a posztot és nyúlik az agyam rendesen xdxdxdxd :)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 13:30:29
WWII. Mindenki éhezik. Német gyerek eszi a körét a kertben, szomszéd magyar gyereket megkínálja.
- Ah! Finom! Adj mégegyet!
- Nincs.
- Ez honnan volt?
- Ott, a fárol esett le.
- Nem lehetne, hogy még pár leessen?
- Ami a fán van, az nem a miénk, azt be kell szolgáltatni. Másoknak honnan lenne akkor?
Hobbi Gilda · http://kismalac.blog.hu 2013.10.29. 13:30:46
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.29. 13:31:42
@kakukk11: Lehet, hogy van, de azt pl. nem mindenhol eszik meg a hatóságok.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.29. 13:32:32
Az más.
Ilyen alapon mi nem is ismetjük egymást!
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 13:33:37
Nagy összegben fogadnék.
flamer 2013.10.29. 13:34:09
Miért, az kinek a hibája, hogy a MÁV-os kalauznak nincsenek meg a megfelelő papírjai, ha nem a MÁV-é?
Manyecska 2013.10.29. 13:34:21
Manyecska 2013.10.29. 13:37:19
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.29. 13:38:07
Magyarul eccer vót gruppi, oszt annyi?
Ez télleg ebbe az életedbe történt?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.29. 13:40:40
Feketepéter 2013.10.29. 13:40:45
Manyecska 2013.10.29. 13:43:24
GatyaPityu 2013.10.29. 13:44:19
GatyaPityu 2013.10.29. 13:45:33
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 13:47:47
Makkasz 2013.10.29. 13:49:40
Ennel rugalmasabb hozzaallast, hogy engedtek elindulni a vontato, nehez elkepzelni, nem is nemetes egyaltalan.
Manyecska 2013.10.29. 13:50:15
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.29. 13:51:07
AtiSnatch 2013.10.29. 13:51:20
GEMEINNUTZ GEHT VOR EIGENNUTZ
matlab compiler 2013.10.29. 13:57:01
(www.railwaybulletin.com/2012/06/deadly-sleeping-car-fire)
Tíz ember égett bent egy hálókocsiban, mert a bepánikolt kalauz menekülés közben elfelejtette kinyitni valami ajtókat, azt bentgégtek. A DB meg fizette a kártérítést, ami persze a minumum, DE.
Mivel ez Németország, nem az történt, hogy meghurcoltak pár embert, hanem ezek szerint bevezettek egy új, tűzvédelmi oktatást, amiben valszinüleg pont az ilyen esetekre képezték ki a kaluzokat, hogy ne fordulhasson elő mégegyszer.
Gondolom, ha a linkelt cikk lenne a homáron, mindenki hisztizne, hogy miért nincsnenek kiképezve a kalauzok ilyen estekre.
A többit el lehet képezelni: a németek kiképezték az övőiket, és ha mások vannak szolgálatban (akik nem tudják felmuattni hogy őket is kiképezték), akkor nem akar a DB lenni a hunyó, ezért inkbb állva szállítja az utasokat.
Szerintem teljesen érhető. Ki a hibás? A MÁV. Adja meg a képzést a kallereknek (nem árt az, életet menthet ha valakibe belesulykolták mit kell egy pánikhelyzetben tenni, csak egy éember életét mentse meg a dolog), adjanak róla papírt, oszt jónapot.
A MÁV-ot kell beperelni,vagy csesztetni hogy miért nem teszi meg a kötelességét.
Manyecska 2013.10.29. 13:58:30
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.29. 13:58:35
andand 2013.10.29. 13:59:08
Atörökk 2013.10.29. 14:03:04
Nikorene 2013.10.29. 14:03:39
AtiSnatch 2013.10.29. 14:04:24
CID 2013.10.29. 14:05:34
Nikorene 2013.10.29. 14:06:06
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.29. 14:08:25
@AtiSnatch a Kuruc: a németek előtt a jószerencse jele vólt.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 14:16:10
Hammeg szabályozzák az uborkát, akkor meg az a probléma. Állampógároknak semmisejó.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 14:18:11
:)) Vigyázz, kivel kekeckecc!
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.29. 14:21:15
@Nikorene: lásd fentebb.
Nikorene 2013.10.29. 14:21:34
Nikorene 2013.10.29. 14:24:12
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.29. 14:28:29
tudnék mesélni a jogharmozációs gyakorlatról, sajnos túl személyes és nem idevaló a dolog, de a lényeg az, hogy egy káosz az egész, eleven embernek nem ajánlatos belekeverednie ilyen szitukba.
Mészáros Laci 2013.10.29. 14:33:30
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 14:35:41
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2013.10.29. 14:35:49
OK, köcsög, megyek már... jajj, nem kinyílt a táskám, szétszóródott minden?! Hátmégilyet... Igazán kellemetlen, várjon picit, összeszedem...
Meg is van, alig volt negyed óra... hogy közben az expressnek már 40 km-el és 3 pályaudvarral odébb kéne lennie? Schade... na jó, megyek már...
Hoppá, ez a fránya bőrönd, nem kinyílt már megint... jó, persze schneller-schneller, értelek én komám, én is ugyanazt a pornót néztem, mint te, csak hozzánk 1-2 évvel később jött be megnyúlt videószalagokon...
Tudod mit? Indítsd el a vonatot, dehogy merek én bealudni, még a végén bennégek, ja, brennen-brennen, Feuer frei a kurvaanyád, Rammstein, Links-2-3-4! Sieg...! Sieg, győzelem, megint bepakoltam... mit kell itt acsarkodni?
Mellesleg te germánbakter! Ha már úgyis velünk utazol Salzburgig, neked nincs véletlen egy ilyen rotes igazolvány, hogy nem gyújtod ránk a vagont? Jól van köcsög, megyek már, keleten már pitymallik, az express késése miatt csak három országban kell fél napig mindent kézivezérelni, mire visszaáll a rend... Ordnung muss sein, meg a faszom.
Nikorene 2013.10.29. 14:38:20
Atörökk 2013.10.29. 14:41:31
Nem beszélve az uborka görbülésének és méretének pontos szabályzásáról, mer' ha assenincs rendbe összeharmonizálva, úgy a fene megette az egész Eu-t.
Nikorene 2013.10.29. 14:44:43
Nikorene 2013.10.29. 14:47:31
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.29. 14:47:34
mojoking77 2013.10.29. 14:47:43
Csak hogz minden hivatalos maradjon
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.29. 14:48:54
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 14:55:09
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.29. 14:57:16
Szelid sunmalac 2013.10.29. 15:03:26
Nikorene 2013.10.29. 15:03:41
mojoking77 2013.10.29. 15:22:49
Szelid sunmalac 2013.10.29. 15:25:24
mojoking77 2013.10.29. 15:31:39
Secnir 2013.10.29. 15:33:26
amúgy (szerintem) az lett volna a megoldás, hogy a kaller megkérdi a német ellenőrtől?: neked van ilyen engedélybaszásod? igen? akkor te maradj itt, amíg el nem hagyjuk az országot, az utas az első.
szekertabor · provo.blog.hu 2013.10.29. 15:53:36
1. Hülye német kaller ráégeti a vagont az ottalvókra.
2. DB hoz egy határozatot, miszerint minden hálókocsi kalauznak a DB által kiállított tűzvédelmi oklevéllel kell rendelkeznie.
3. A DB tűzvédelmi képzése és az oklevél költsége fejenként 5.000,- Euro. A képzést csak Brémában lehet megszerezni, minden kedden 8-12 óráig tartanak az órák.
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.10.29. 15:55:06
Dajcsok ricsajoztak a kocsmában
"a háborút elvesztettétek, kuss legyen"
Kis pofoszkodás lett belőle, de aztán abbamaradt a nótázás
Tán a német kallernek ez használt volna
Jó napot!
Gera 2013.10.29. 15:56:32
BTW: az pont nem eurobürokratikus szarakodás, ha tíz ország húszféleképp szabályozza a dolgokat
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.10.29. 16:10:46
Azt lehet?
Szelid sunmalac 2013.10.29. 16:10:55
CID 2013.10.29. 16:12:19
2013.10.29. 16:23:33
Eléggé rozoga, de kit érdekel ha az ember alszik. A menetideje is elég hosszú, mert Salzburgban oda és Visszafelé is a zágrábi kocsikat csatolgatják rá (megjegyzem azok a kocsik meg a magyar kocsik között fényévnyi a különbség).
Ennek ellénere szeretem mert reggel ér Pestre és Münchenbe is, és akkor még van idő bőven eljutni bárhová, ami ugye a magyar viszonyok mellett nem mellékes körülmény.
Remélem hamarosan beszerzik a túzvédelmi papírt és mehet tovább a járat.
Bár én egy alkalommal jobban jártam: ligewagenre volt jegyem, de a kocsit lezárták, igy kénytelenek voltunk hálókocsiban utazni. Jó húzás volt, mert azóta mindig hálókocsival utazom, néha megveszem az egész kabint, és mit egy szállodában ugy terpeszkedek.
Gyakran eszembe jut ilyenkor hogy annak idején, úgy kb 30 évvel ezelőtt hogy voltam képes állva a folyosón kibirni a Dresden-Budapest kb9 órás utat, amikor ma már az ülőhelyes utazásra is borzadva godolok.
Gera 2013.10.29. 16:24:44
Nikorene 2013.10.29. 16:25:06
2013.10.29. 16:26:52
2013.10.29. 16:29:33
Nikorene 2013.10.29. 16:29:45
McZozo 2013.10.29. 16:40:26
szerintem nem a kallernak habnem az uj halokocsinak nem volt valami tuzvedelmi engedelye ami nemetbe ervenyes
Secnir 2013.10.29. 16:48:55
"habnem az uj halokocsinak nem volt valami tuzvedelmi engedelye ami nemetbe ervenyes"
ezért nem morgott a magyar kaller. ha németbe megpiszkálják az engedélyeket, a mozdonyt is közúton viszik haza.
prfecó 2013.10.29. 16:55:09
magyar hálókocsi kalauz nevét feljegyezték és két héten/ egy hónapon belül ismét német területre jön dolgozni és nincs érvényes igazolványa egyszerűen nem engedik dolgozni.
Viszont MÁV is hamar röpül arról az útvonalról.
Kiváncsi vagyok magyar vasútnál , melyik vezetői szinten szartak nagy ívben a Német Vasút rendelkezésére , melyet legalább 2 hónappal korábban megkapott a MÁV a DB -tól.
CID 2013.10.29. 17:18:49
CID 2013.10.29. 17:20:40
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 17:28:06
Mibeeen? Ember, Trianon óta ez egy szar kis segglyuk ország, Budapestről nekifutásból bárhova elköpök. Hova akarsz itt hálókocsival közlekedni?
CID 2013.10.29. 17:36:00
igi1 2013.10.29. 17:36:06
igi1 2013.10.29. 17:37:41
mojoking77 2013.10.29. 17:41:07
igazságos 2013.10.29. 17:43:58
nem személyeskedünk itten, hacsak nem magunkból indulunk ki
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 17:45:19
Az egy darab. Biztos van még pár. És Németországban hány van?
igazságos 2013.10.29. 17:47:48
Vonaton nem mernék
1. félnék h kirabolnak
2. nem olyanok a körülmények
3. MÁV-os kocsiban meg pláne
+1
aki a máv-os vonaton, legyen az bármilyen, alszik az vagy bátor ember vagy csak hülye gazdag smucig
Az éjszakai vonatozás meg amúgy is rémálom, nem kéne ahhoz alvás eleve.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 17:48:09
Hát ilyen kis picsa légitársaságok valóban nem tudnak, nem tudhatnak gazdaságosan működni a szokásos cégszerkezetben. Ez a papa-mama cég mérete, ahol a tulajdonos végzi a könyvelést, és minden alkalmazottat személyesen ismer, talán még az utasokat is. Na, az olyan tud ekkora méretben költséghatékony lenni, és megvan a sajátos családias vonzereje.
CID 2013.10.29. 17:50:44
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 17:51:05
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 17:52:20
:))
mojoking77 2013.10.29. 17:53:28
@igazságos: Gondolom valos tapasztalatokkal irod.. :)
igazságos 2013.10.29. 17:54:02
igazságos 2013.10.29. 17:54:59
ketten felkapják a nyanyát, v kit, oszt lekötözik vmelyik wc-be.
mojoking77 2013.10.29. 17:56:33
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 18:06:20
alfax 2013.10.29. 18:09:48
is 2013.10.29. 18:25:17
igazságos 2013.10.29. 18:27:16
úgy tényleg nem mondtam semmit :P
Benbe · http://www.benbe.hu 2013.10.29. 18:30:59
igazságos 2013.10.29. 18:46:41
Benbe · http://www.benbe.hu 2013.10.29. 18:48:19
igazságos 2013.10.29. 19:07:09
Mikor is tökmidnegy, mennyire vered magad, mert akkor is te szívod meg, legfeljebb mások hamarabb jutnak előnyhöz, akik kevésbé izmoznak. Tehát a poszter, ha akart volna, se tudott volna mit tenni, és a további akadékoskodással csak a saját helyzetét rontotta.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.10.29. 19:11:59
"hanem azon, hogy hamár szabályozunk akkor azt mindet egyformán tegyük. ponnezér nem lesz az unióból soha semmi, mer képtelenek összehangolni a polgári meg a büntetőtörvénykönyveiket"
Láttál már amerikai törvénykezést közelről? Az egyes államok még abban sem tudnak megegyezni, hogy ki lehet-e nyírni valakit intézményesítve. Oszt egész jól megvannak vele. A zunijóval szerintem nem az a baj, amikor nincs az uborka görbülete egységesen szabályozva, hanem leginkább a politikai egység. Könnyű persze a zusákoknak, ott ezt a kérdést 150 éve fegyverrel lerendezték...
igazságos 2013.10.29. 19:23:22
Az Usa is ezér van most szarban, mert elbízták magukat, hogy ők diktálnak, és pont, másnak kuss.
Az unijó meg sosem lesz egységes, mer ott a nagyok diktálnak a kicsiknek, és a kicsiknek van kuss. Csakhogy a kis országok többen vannak, és most már pár nagy is a kis országok szintjére került, mégis ők nyomják a feltételeket továbbra is lásd Franciaország.
A törvénykezés meg soha, egyik országban vagy államba se lesz egységes, mer mindegyiknek megvan a saját berendezkedése, a saját gondolkodásmódja.
Benbe · http://www.benbe.hu 2013.10.29. 19:24:55
igazságos 2013.10.29. 19:26:12
A MÁV TOJJON SÜNT, és tessék dolgozni, ne a homárt olvasgatni, nézzenek utána az országokban érvényes szabályoknak. Vagy ne üzemeltessenek vonatot, és szedjék be a zsét.
igazságos 2013.10.29. 19:28:02
mojoking77 2013.10.29. 19:33:10
igazságos 2013.10.29. 19:34:03
A MÁVNAK KÖTELESSÉGE LENNE A CÉLORSZÁGBAN LEVŐ SZABÁLYOKNAK UTÁNANÉZNIE, AZOKAT BETARTATNIA A DOLGOZÓKKAL. => vki(k) ismét nem végeztek semmilyen munkát náluk
Jozsef Balogh 2013.10.29. 19:38:25
igazságos 2013.10.29. 19:39:19
NemNick 2013.10.29. 19:39:55
Az, ugye, megvan, hogy az USA államaiban sem egységesek ezek - sem?
Aztán valahogy mégis elműködnek..
igazságos 2013.10.29. 19:42:21
lásd ha California beadja a kulcsot, asszem annyi sok országnak ejrópába, nekünk is pl.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.10.29. 19:48:07
A nagyok pont fordítva érzik: Hiába van Németországnak 7x annyi lakosa és sokkal erősebb gazdasága, mint pl. nekünk, mindenkinek a szavazata ugyanannyit ér, ők fizetnek, mint a katonatiszt, a kis országok meg rinyálnak, a szar se elég büdös...
Az USA-ban van a szövetségi szint, meg van az állami szint, a kettő közti határok tiszták, de a legfőbb különbség, hogy a gazdaság és a politika kifelé egységes képet mutat. Ezzel összefüggően a nemzettudat is. De mondom, ez ott se volt mindig egyértelmű. A polgárháború volt, ami a mai leosztást létrehozta (és finoman szólva NEM kifejezetten az USA alkotmányával összhangban), szóval drágán fizettek érte, de valszg. megérte nekik.
mojoking77 2013.10.29. 19:49:24
mojoking77 2013.10.29. 19:52:20
mojoking77 2013.10.29. 19:54:56
igazságos 2013.10.29. 20:09:46
1. A poszter nem fog kártérítést kapni.
2. A MÁV továbbra is tojik a külföldi törvényekre, pláne nem követi azok változásait
3. Utaztak, vagy nem!?
+1
Ha nem teccik, menjé lábbusszal, vagy kocsival.
igazságos 2013.10.29. 20:13:19
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 20:27:26
:))
Nem ér az USA életkoránál régebbre visszamenni.
sinok 2013.10.29. 20:48:54
CID 2013.10.29. 21:03:41
Cseber Lajos 2013.10.30. 00:20:42
di_ 2013.10.30. 01:01:06
Nightrood 2013.10.30. 13:24:18
A pont ott van bár nem derül ki, hogy a Máv a hibás vagy pedig a DB, azért ne üvöltsünk farkast amikor lehet a birka harapta le a tökét a menyasszonynak :)
hawkeye 2013.10.30. 14:09:28
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.10.30. 16:22:39
E?
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.10.30. 23:23:58
Megjegyzem modern hálókocsin nem tudod úgy bezárni az ajtót, hogy ne tudják belülről kinyitni.
2013.10.31. 07:44:04
(Hihetetlen, hogy ennyi birka utasnak nem jutott eszibe jól megverni és berzárni a wc-be salzburgig ezt az okostojást.)
Snake 2013.10.31. 16:40:30
www.regionalbahn.hu/2013/10/kalman-imre-en-tuzvedelmi-vizsga.html
Répalaki Edömér 2013.11.01. 20:16:13
Ilyen például az olaj- és gázipari létesítményekben, a három és fél évvel ezelőtti, tragikus baleset után bevezetett gázérzékelő készülékek használata is. (Nekünk most már éves szinten 1-2 millióba kerül a használata.)
index.hu/bulvar/2010/03/25/robbanasok_egy_uzemanyagtartalyban_csepelen/
A munkabrigádoknak kötelező az üzembe belépéskor bekapcsolt állapotban, aznapi ellenőrzési (az úgynevezett Bump-teszt) nyomtatványával - egy pénztárblokk méretű igazolólappal - együtt maguknál tartani, amennyiben az üzem által kiadott munkavégzési engedélyen szerepel a használatára való kitétel. Ha véletlenül lemaradt, akkor jött az ejnye-bejnye, gyors pótlás (pár perc a telepig, meg vissza), esetleg némi pénzbírság. Viszont pár hete/hónapja átszervezték a szabályzatot, mostantól nagyobb felelősséget helyeztek a munkavezetők vállára (illetve a munkatársaikéra is átvitt értelemben - mindenki figyeljen oda a részletekre, de ugye legalább egy értelmes ember legyen köztük, aki levezényli a munkát), csak ők igényelhetik az engedélyt, külön oktatást kapnak, ez bekerül a mindenkinek magánál tartandó kiskönyvébe (plusz az országos nyilvántartási listába) és például a fent említett légtérelemző használatának elmulasztásakor AZONNAL öt év kitiltás a jutalma. Ez van, oké.
No, de az, hogy szikra-, illetve lángképz(őd)éssel járó munkáknál (köszörülés, csiszolás, hegesztés, nem robbanásbiztos elektromos vagy robbanómotoros gépek használata, felületszórás fémmel/homokkal, stb.), ahol tűzgyújtási engedély nélkül nem lehet dolgozni, azaz a környéket kiveszik a robbanástól mentes zónába (leürített, kitisztított, gázmentő által bemért, "tiszta" helyszín), majd utána munkavégzéskor belekössenek, hogy miért nincs Ex (robbanásbiztos) lámpánk, az már faszság. Hisz ezért adtak tűzgyújtási engedélyt és ezért van ott a légtérelemző készülék!
Szerencsére pár hónap győzködés után végre nekik is leesett az egyértelmű hülyeségük...
Répalaki Edömér 2013.11.01. 20:24:43
természetesen a fenti munkát végzőknek mind megvan a tűzvédelmi szakvizsgája (ami nélkül nem adható ki a tűzgyújtási engedély). Szóval itt valami nagyon el*úrt aktamunkával van dolgunk. Micikét térdre fektetni, tangában elfenekelni. De az is lehet, hogy a baloldal keze van a dologban, már csak a PIROS engedély miatt is. Ja, mondtam már, hogy elkezdődött a kampány? Amely szó pont úgy kezdődik, mint a kalauz, a kalóz és a kamu szavak?!!! Nagyon gyanús. Naggyon gyannúúús...
*= sz vagy k, igény szerint.
Peetee 2013.11.05. 11:22:18
A f@szfejű kicsi lánya havonta 2x megy be a munkahelyére, 1x aláírni a jelenlétit, 1x pedig felvenni a nettó 685.000forint fizetését, és nincs sem kedve, sem ideje az ilyen f@szságokkal foglalkozni.
Ez lett a történet vége.
De azért év végén megkapja a nettó 12,8M forintos jutalmát a jó munkáért!