Tékozló Homár

Rémálom az éjszakai expresszen

2013.10.29. 12:45 | jackyll | 149 komment

Egészen elképesztő vonatos történet, ami lehet, hogy nem a MÁV hibájából történt! A német precizitásnak nincs határa. A kollégák valami új típusú tűzvédelmi engedélyt kerestek a magyar kalauzokon, aztán amikor az nem volt, deportálták az összes alváshoz készülődő utast az ülőhelyekre. Amikor az érintettek a kifizetett jegyeket lobogtatva tiltakoztak, a kallerek rendőrt hívtak, és addig nem ment tovább a vonat, amíg mindenki fel nem kelt:

A München-Budapest közvetlen éjszakai vonaton mától tűzvédelmi okokból tilos az új hálókocsikban aludni, akkor is ha helyjegyet váltott az utas. Állva kell a szomszéd vagonban várni amíg a vonat el nem hagyja Németországot (kb hajnali 1-ig), ami után az utasok viszamehetnek a hálókabinba, mert Ausztriában és Magyarországon már nincsenek ilyen tűzvédelmi előírások.

A Müchen-Budapest éjszakai vonat nagyon praktikus: 23:40-kor indul Münchenből, és 8:45-re érkezik Pestre. Az ülővagonok mellett több hálókocsi is van, hogy az utasok kipihenten érkezzenek céljukhoz. Az új tűzvédelmi szabályok miatt azonban az út németországi részen a modern hálókocsikban utazni tilos.

Tegnap éjjel már éppen szálltunk be a kabinunkba amikor a jegyünket ellenőrző magyar kalauzhoz odalépett egy igazolványos ellenőr a Deutsche Bahn-tól (német MÁV), és kérte a kalauz új, piros, tűzvédelmi engedélyét. A kalauzunk - kollégáival egyetemben - még az életben nem hallott ilyenről. Az ellenőr azonban addig mutogatta a papírját, míg világossá nem tette, hogy addig a vonat nem indul, míg érvényes tűzvédelmi képzésben részt vett kalauzok nincsenek a vagonokhoz. Ennek híján a hálókocsik használata Németországban tilos, szállítsák le az utasokat.

Nagyjából ekkor szabadultak el az indulatok: az utasok már alváshoz készülődtek és épp ágyba bújtak, amikor a DB ellenőr udvariasan megkért mindenkit hogy keressenek helyet meguknak az ülővagonokban ha még van, míg a vonat Németországban halad. Utána visszafeküdhetnek.

Vérmérséklettől függően az ellenőr az alábbi reakciókat kapta:

- melegítős magyar utas: Anyádnak magyarázzál te köcsög.
- 56-os néni: ilyet a kommunizmus óta nem láttam. Németországban demokrácia van, hogy képzelik?
- német utas: Das ist nur ein schweinerei! Wahnsinn!
- német diák: én egy szolgáltatásért fizettem, miért nem kapom meg?
- magyar diák: és Ausztriától már szabályosan bennéghetünk majd a vagonokban?

Közel fél óra késés és a rendőrség megérkezése után a makacsabb utasok is feladták, és az ellenőr vezetésével átmentek helyet keresni az ülőkocsikban. A vonat végül tömött ülőkocsikkal és üres halókocsikkal elindult, a tűzvédelmi szabályoknak megfelelően.

A rendőrség álláspontja szerint, bár a helyzetet tényleg nehéz megérteni, de a vasút tűzvédelmi szabályainak megsértése szabálysértés, és ha muszáj, intézkednek.

A DB ellenőr velünk utazott az első osztrák megállóig (Salzburg), ahol megköszönte a közreműködést, és mind a kb 100 utasnak egyesével ráírta a jegyére egy tollal, hogy " a kalauz tűzvédelmi képzésénének hiánya miatt a hálókocsit Müchen és Salzburg között nem használta". Ezután elköszönt, mert mennie kellett a Budapestről érkező vonathoz, ahol hajnali négykor fel kell majd keltenie minden utast a hálóvagonokban és átkísérni ülőhelyeket keresni, hogy ők is betarthassák a tűzvédelmi előírásokat.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2013.10.29. 14:04:24

@Mariska néni tyúkja: a horogkeresztes birodalmi 5 márkásomon ekképpen áll :)

CID 2013.10.29. 14:05:34

@matlab compiler: Honnét tudod, hogy a MÁV-os kallernek nincs tűzvédelmi oktatása, mer pölö anélkül nem is léphetne szolgálatba. Más kérdés, hogy erről nincs kis piros igazolványa. Hülye szitu, valaki hibázott de, hogy nem a DB-os kallaer és az utasok, az szinte biztos.

Nikorene 2013.10.29. 14:06:06

@zsiráfffff: ósztiában 130-cal mehetsz az autópályán, itt meg 130 az ajánlott sebesség, szintén más a szabályozás... igaz emiatt nem vernek fel az álmodból hajnali 4kor.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.29. 14:08:25

@matlab compiler: mit kell pánikhelyzetben tenni. Bah. Ez olyan, mintha megmondanád miről kell álmodni aluvás közben. Személyfüggő, nem mindenki tudja jól (be)venni a stresszhelyzeteket. Erre aligha adhat egységes megoldást egy tanfolyam (úgyis csak kisebbrész cselekszik totál helyesen és embervédelmileg, ha helyzet van).
@AtiSnatch a Kuruc: a németek előtt a jószerencse jele vólt.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 14:16:10

@zsiráfffff: "különböző szabályozás érvényes ugyanazon európai unión belül"

Hammeg szabályozzák az uborkát, akkor meg az a probléma. Állampógároknak semmisejó.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 14:18:11

@AtiSnatch a Kuruc: "polepoziciós körét?"

:)) Vigyázz, kivel kekeckecc!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.29. 14:21:15

@atpijkamo: nem azon van a hangsúly, hogy mit szabályozunk, hanem azon, hogy hamár szabályozunk akkor azt mindet egyformán tegyük. ponnezér nem lesz az unióból soha semmi, mer képtelenek összehangolni a polgári meg a büntetőtörvénykönyveiket, ez akkora falat, hogy sehogyse lehet megtenni-úgy láccik. de ha egy eccerű vasúti tűzvédelmi szabványt se képesek egy nívóra hozni, akkor tényleg el kéne lassan gondolkodni azon, hogy mire jó ez a bohóckodás egyáltalán.

@Nikorene: lásd fentebb.

Nikorene 2013.10.29. 14:21:34

@Kellemes Zérókomponista: nem vok benne biztos, de azt hiszem az indiai jel eredetileg fordítva van, a nácik fordították meg, és lett belôle horogkereszt. De utána kéne nézni.

Nikorene 2013.10.29. 14:24:12

@zsiráfffff: valahol igazad van, kicsiben legalább el kellene kezdeni. Nincs az EUnak egyébként ilyen jogharmonizációs szerve? sztem van, csak lehet, hogy pont a kis dolgokkal nem foglalkoznak.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.29. 14:28:29

@Nikorene: hogyne lenne, funkciója a palacsinta szarral töltése majd falhoz csapdosása jópénzért, oppardon.

tudnék mesélni a jogharmozációs gyakorlatról, sajnos túl személyes és nem idevaló a dolog, de a lényeg az, hogy egy káosz az egész, eleven embernek nem ajánlatos belekeverednie ilyen szitukba.

Mészáros Laci 2013.10.29. 14:33:30

A németek ilyenek, most épp szívás, de többnyire inkább kellemes.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 14:35:41

@zsiráfffff: Ááámerikában se seikrül az egységes szabályozás,pedig kurvafejlett. Keringenek ilyen vices listák. Van ahol háttal a napnak nm szabad szellenteni, meg ilyenek.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2013.10.29. 14:35:49

Bitte, hagyja el dízen kupé, Ordnung muss sein...

OK, köcsög, megyek már... jajj, nem kinyílt a táskám, szétszóródott minden?! Hátmégilyet... Igazán kellemetlen, várjon picit, összeszedem...

Meg is van, alig volt negyed óra... hogy közben az expressnek már 40 km-el és 3 pályaudvarral odébb kéne lennie? Schade... na jó, megyek már...

Hoppá, ez a fránya bőrönd, nem kinyílt már megint... jó, persze schneller-schneller, értelek én komám, én is ugyanazt a pornót néztem, mint te, csak hozzánk 1-2 évvel később jött be megnyúlt videószalagokon...

Tudod mit? Indítsd el a vonatot, dehogy merek én bealudni, még a végén bennégek, ja, brennen-brennen, Feuer frei a kurvaanyád, Rammstein, Links-2-3-4! Sieg...! Sieg, győzelem, megint bepakoltam... mit kell itt acsarkodni?

Mellesleg te germánbakter! Ha már úgyis velünk utazol Salzburgig, neked nincs véletlen egy ilyen rotes igazolvány, hogy nem gyújtod ránk a vagont? Jól van köcsög, megyek már, keleten már pitymallik, az express késése miatt csak három országban kell fél napig mindent kézivezérelni, mire visszaáll a rend... Ordnung muss sein, meg a faszom.

Nikorene 2013.10.29. 14:38:20

@zsiráfffff: :) +1 ez jó volt, ne felejtsd ki a libatömés szabályozásának igen bonyolult harmonizációját is :)

Atörökk 2013.10.29. 14:41:31

@Nikorene:
Nem beszélve az uborka görbülésének és méretének pontos szabályzásáról, mer' ha assenincs rendbe összeharmonizálva, úgy a fene megette az egész Eu-t.

Nikorene 2013.10.29. 14:44:43

@atörökk: obakker, télleg... na ezért is érdemes volt euba lépni, hogy tudjuk milyen lehet az uborkánk :)

Nikorene 2013.10.29. 14:47:31

@atpijkamo: Te naon otthon vagy a témában, lófacra nincs ilyen szabályozás véletlenül? Utánanéznék, hogy legalább elméleti tudással próbáljam ellensúlyozni a Te e téren szerzett tapasztalati elônyödet :D :D :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.29. 14:47:34

@atpijkamo: define kurvafejlett, aztán beszélhetünk róla :D

mojoking77 2013.10.29. 14:47:43

Esetleg irtam volna egy igazolast, hogy megertettem a problemat, el is fogadom, viszont ugy iteltem meg, hogy tudom vallalni a kockazatot, ami abbol ered, hogy a magyar kalauznak nincs meg a piros kis konyve, es innen kezdve minden problema, ami e miatt adodhat a sajat felelossegem. Mindezt alairatni ket utastarssal, odaadni a nemet kallernek, majd balra fordulni es tovabb aludni.
Csak hogz minden hivatalos maradjon

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.29. 14:48:54

@Nikorene: az meg egy akkora csúnya álszent botrány volt, hogy nehéz visszacsukni a bicskát a zsebbe. orvosi ló eset tulajdonképpen.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 14:55:09

@zsiráfffff: kurvafejlett = minden félkegyelmű kaphat fegyvert, bárki lelőhet aki szembejön az utcán

Szelid sunmalac 2013.10.29. 15:03:26

@mojoking77: Ez az anarchia. De a nemet figyel rad magad helyett is, mert termelo, ertekteremto allampolgar, vagy legalabbis ahhoz hasonlo vagy, tehat nem lehet, csak ugy onkenyesen bennegni valahol. Foleg nem, ha aztan meg a nemeteknek kell kitakaritani az elszenesedett maradvanyaid, mert az nekik plusz ido, meg penz. Te azzal csak ne jatsszal! Egesd el magad otthon, Magyarorszagon, ott a kutyat nem erdekli, masnap a tobbiek ugyanazzal a vagonnal fognak utazni, mint immar hatvan eve.

Nikorene 2013.10.29. 15:03:41

@mojoking77: azt írta, hogy a rendôrök is kijöttek véglül, és elmagyarázták, hogy az ellenôr utasításainak nem betartása szabálysértének minôsül, és intézkedni fognak, úgyhogy tartok tôle nem igazán lett volna valódi alternatíva :)

mojoking77 2013.10.29. 15:22:49

@Nikorene: Az viszont vegleg nem stimmel, hogy ha a nemet ellenor ugy is ott utazott veluk egyutt a vonaton, akkor a draga Deutsche Trail mi pek retkes faszaert nem egy olyan ellenort kuldott, akinek megvan a kis piros konyve? Nem kerek ez ,nem kerek. Meg ha mindez a TGV-n tortenik, az OK, hisz franciak, nem kepesek a logikus gondolkodasra, de azok, akiknek a vilag a BMW-t es az Agustinerbraut koszonheti....

Szelid sunmalac 2013.10.29. 15:25:24

@mojoking77: Mert nem az a dolga, hogy a magyar kollegakat potolja. Az o dolga az ellenorzes es a szabalyok betartatasa volt.

mojoking77 2013.10.29. 15:31:39

@Szelid sunmalac: Ne beszelj melle kerlek. LOGIKA. Ezt kb igy nevezik. Nem tesszuk ki a kollegankat elore boritekolhato konfliktusnak legalabb 100-150 utas jogos panaszainak hallgatasanak, az esetleges pereknek, ha hoztunk egy uj szabalyt, amit esetleg nem tudatositottunk az osszes partnerben. Epp ez a lenyege az elozo hsz-emnek, hogz mindez a franciaknal, olaszorszagban, esetleg otthon, vagy mas balkani helyen elfogadhato lenne, de nem Bajororszagban

Secnir 2013.10.29. 15:33:26

értem én, hogy gőzgép, de mi hajcsa?

amúgy (szerintem) az lett volna a megoldás, hogy a kaller megkérdi a német ellenőrtől?: neked van ilyen engedélybaszásod? igen? akkor te maradj itt, amíg el nem hagyjuk az országot, az utas az első.

szekertabor · provo.blog.hu 2013.10.29. 15:53:36

Szerintem a következő történt:
1. Hülye német kaller ráégeti a vagont az ottalvókra.
2. DB hoz egy határozatot, miszerint minden hálókocsi kalauznak a DB által kiállított tűzvédelmi oklevéllel kell rendelkeznie.
3. A DB tűzvédelmi képzése és az oklevél költsége fejenként 5.000,- Euro. A képzést csak Brémában lehet megszerezni, minden kedden 8-12 óráig tartanak az órák.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.10.29. 15:55:06

Haver anno még Ny.Németben
Dajcsok ricsajoztak a kocsmában
"a háborút elvesztettétek, kuss legyen"

Kis pofoszkodás lett belőle, de aztán abbamaradt a nótázás

Tán a német kallernek ez használt volna

Jó napot!

Gera 2013.10.29. 15:56:32

Mégis ki a faszom lenne a hibás, ha nem a MÁV? Tán nekik kéne tudni, milyen papírja kell, hogy legyen az alkalmazottjuknak/kocsijuknak, nem? Tipikus magyar okosban megoldós dolog lenne, hogy a német alkalmazott tekintsen el a szabályoktól. Aztán ha egy tűzben meghal tíz ember, akkor meg járjon a bíróságra évekig és örüljön, ha nem kap öt, csak két évet, mi?

BTW: az pont nem eurobürokratikus szarakodás, ha tíz ország húszféleképp szabályozza a dolgokat

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.10.29. 16:10:46

Én a multkor a 66-os villamoson láttam, hogy alszik valaki, de félig fekvő helyzetben
Azt lehet?

Szelid sunmalac 2013.10.29. 16:10:55

@mojoking77: Nem vagyok rola meggyozodve, hogy pont a nemetek nem ertesitettek elore a magyarokat. Az meg, hogy ok szartak bele, nem "rugalmassag" kerdese. Azt max a magyarok nevezik "rugalmassagnak". Mint az adokerulest, a bliccelest, a roki kartyat es meg sorolhatnam.

CID 2013.10.29. 16:12:19

@Gera: Bennégni egy vonatban, hacsak nem 130-al robog, nem túl életképes tulajdonság. Törhetetlen, nyithatatlan a kupék ablaka?

2013.10.29. 16:23:33

Évek óta utazom a Kálmán Imerével.

Eléggé rozoga, de kit érdekel ha az ember alszik. A menetideje is elég hosszú, mert Salzburgban oda és Visszafelé is a zágrábi kocsikat csatolgatják rá (megjegyzem azok a kocsik meg a magyar kocsik között fényévnyi a különbség).
Ennek ellénere szeretem mert reggel ér Pestre és Münchenbe is, és akkor még van idő bőven eljutni bárhová, ami ugye a magyar viszonyok mellett nem mellékes körülmény.

Remélem hamarosan beszerzik a túzvédelmi papírt és mehet tovább a járat.

Bár én egy alkalommal jobban jártam: ligewagenre volt jegyem, de a kocsit lezárták, igy kénytelenek voltunk hálókocsiban utazni. Jó húzás volt, mert azóta mindig hálókocsival utazom, néha megveszem az egész kabint, és mit egy szállodában ugy terpeszkedek.

Gyakran eszembe jut ilyenkor hogy annak idején, úgy kb 30 évvel ezelőtt hogy voltam képes állva a folyosón kibirni a Dresden-Budapest kb9 órás utat, amikor ma már az ülőhelyes utazásra is borzadva godolok.

Gera 2013.10.29. 16:24:44

@CID: Ez hogy jön ide? Sehogy. A vasút szigorú szabályok szerint működik és egy baleset vizsgálatánál azzal kezdik, hogy mindenki betartott-e ezekből mindent, ami rá vonatkozik. Egy gyalog alkalmazott, ha csak egy csepp esze is van, nem fog saját felelősségre felmentést adni tűzvédelmi előírások alól, ezért még akkor is simán kirúgják fél perc alatt, ha nem egy baleset után derül ki, hanem csak a normál üzem során.

Nikorene 2013.10.29. 16:25:06

@CID: konkrétan mielôtt megégnél arra ébredsz, hogy megfulladtál, akkor meg lehet az ablak akár papírból is.

2013.10.29. 16:26:52

Ja és még annyi: a jegyeddel kedves posztiró simán kitöltöd a formanyomtatványt, és a két órás késésért automatikusan jár az 50 % os gutschein, lehet még valami scmerzgeld is, de ebben nem vagyok biztos. Münchenben az információnál lehet hozzáájutni a papírhoz. (én egysze még egy adag sós mogyorót is kaptam mellé, nem mintha oda lennék érte, de hát ingyen volt)

2013.10.29. 16:29:33

@dr. phil. Sün‼ ツ: a hálókocsi magyar és annak külön hálókocsikalauza van, aki az utasokról godnoskodik, pl beszedi a jegyet, és igy nem kell minden határ után mutogatni a kallernak, megágyaz, reggelit szolgál fel, meg iylenek.

Nikorene 2013.10.29. 16:29:45

@mojoking77: én is azt mondanám pedig, amit sünmalac, valszeg volt neki, de egyszerûen nem az volt a dolga. Ha bármi töténik az út alatt, ami tûzesettel kapcsolatos, akkor az ô felelôssége, ha más dolog történik, akkor gondolom nem szeretné vállalni a felelôséget, így nem helyettesítheti a kallert.

McZozo 2013.10.29. 16:40:26

@kakukk11:
szerintem nem a kallernak habnem az uj halokocsinak nem volt valami tuzvedelmi engedelye ami nemetbe ervenyes

Secnir 2013.10.29. 16:48:55

@McZozo:
"habnem az uj halokocsinak nem volt valami tuzvedelmi engedelye ami nemetbe ervenyes"

ezért nem morgott a magyar kaller. ha németbe megpiszkálják az engedélyeket, a mozdonyt is közúton viszik haza.

prfecó 2013.10.29. 16:55:09

@Frengi:
magyar hálókocsi kalauz nevét feljegyezték és két héten/ egy hónapon belül ismét német területre jön dolgozni és nincs érvényes igazolványa egyszerűen nem engedik dolgozni.

Viszont MÁV is hamar röpül arról az útvonalról.

Kiváncsi vagyok magyar vasútnál , melyik vezetői szinten szartak nagy ívben a Német Vasút rendelkezésére , melyet legalább 2 hónappal korábban megkapott a MÁV a DB -tól.

CID 2013.10.29. 17:18:49

@Gera: csak csupán úgy, hogy valaki linkelte, tizexen bennégtek a vonatban, de közben @Nikorene: megadta a választ. Mondjuk, az tényleg gáz, hogy senki nem szolt nekik, fel kellene ébredni, az viszont szánalmas, hogy a fricceket erre tanítani kell. Az más kérdés, ha valaki ilyen szituban bepánikol, fejvesztve menekül, baszhatja a kis piros könyvét.

CID 2013.10.29. 17:20:40

@Secnir: jajpersze a szar máv. Mikor égett benn majd egy tucat ember, a MÁV hálókicsijában?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 17:28:06

@CID: "MÁV hálókicsijában"

Mibeeen? Ember, Trianon óta ez egy szar kis segglyuk ország, Budapestről nekifutásból bárhova elköpök. Hova akarsz itt hálókocsival közlekedni?

CID 2013.10.29. 17:36:00

@atpijkamo: Ezek szerint, a MÁV nem üzemeltet hálókocsit, gondolom a MALÉVnak meg a Kányának is hasonló okok miatt nincs létjogosultsága.

igi1 2013.10.29. 17:36:06

@dr. phil. Sün‼ ツ: én tuti megmutattam volna neki a tűzvédelmi igazolványomat, de azt nem tette volna zsebre

igi1 2013.10.29. 17:37:41

Ezek a németek még káromkodni sem tudnak rendesen.

mojoking77 2013.10.29. 17:41:07

@atpijkamo: Tudod cic, ha kidugnad a segged az iroasztal es a laptop mogul, borzaszto erdekes dolgokkal talalkoznal am. Bizony, bizony, MAV halokocsi. Igy mukodik. A csodalatos es nagyonfejlett Svajcorszag meltan hires Zurich palyaudvaran is lathatod minden este 10 korul a Budapestre tarto vonatot, elejen a 3-4 MAV halokocsival.. Szep latvany :)

igazságos 2013.10.29. 17:43:58

@mojoking77: hát ezt a cicezést minden rendes ember nevében kikérném

nem személyeskedünk itten, hacsak nem magunkból indulunk ki

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 17:45:19

@mojoking77: Arányok, ember arányok!

Az egy darab. Biztos van még pár. És Németországban hány van?

igazságos 2013.10.29. 17:47:48

Aki még 8 órát se bír ki alvás nélkül, az megérdemli.

Vonaton nem mernék

1. félnék h kirabolnak
2. nem olyanok a körülmények
3. MÁV-os kocsiban meg pláne

+1
aki a máv-os vonaton, legyen az bármilyen, alszik az vagy bátor ember vagy csak hülye gazdag smucig

Az éjszakai vonatozás meg amúgy is rémálom, nem kéne ahhoz alvás eleve.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 17:48:09

@CID: "nincs létjogosultsága."

Hát ilyen kis picsa légitársaságok valóban nem tudnak, nem tudhatnak gazdaságosan működni a szokásos cégszerkezetben. Ez a papa-mama cég mérete, ahol a tulajdonos végzi a könyvelést, és minden alkalmazottat személyesen ismer, talán még az utasokat is. Na, az olyan tud ekkora méretben költséghatékony lenni, és megvan a sajátos családias vonzereje.

CID 2013.10.29. 17:50:44

@igi1: ők sem hülyék, sárkányoktól, nyilván nem kérik :)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 17:51:05

@igazságos: Megvan az éjszakai vonatozásnak a sajátos hangulata. Kilógaseggemagatyából egyetemistaként felültünk Londonban este a vonatra, reggel leszálltunk Edinboróban, egy éjszakai szállással kevesebbet kellet fizetnünk. Valami 300 dollárral engedtek ki az országból a kommunisták, spórolni kellett, de nagyon.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 17:52:20

@Secnir: "ha németbe megpiszkálják az engedélyeket, a mozdonyt is közúton viszik haza."

:))

mojoking77 2013.10.29. 17:53:28

@atpijkamo: eleg sok iranyba indit a MAV Europan belul ejszakai vonatokat, amik mind tele vannak. Nekem se igazan opcio, de csak azert nem mert a 190cm-emmel nem igazan kenyelmes, de egyeszer azert leteszteltem, es tenylegesen van letjogosultsaga, bar foleg olyan embereknel, akik utalnak repulni, nem kimondottan magasak, vagy az utolso pillanatban derult ki, hogy aznap, vagy masnap otthon kell lenni, amikor a repjegy arak boven 100-150 000 Ft felettiek barhonnan Europan belulrol.
@igazságos: Gondolom valos tapasztalatokkal irod.. :)

igazságos 2013.10.29. 17:54:02

@mojoking77: tudod, tőlem is folyton KONKRÉTUMOKAT kérnek, és nem érdekli a többséget, h én mit gondolok :D

igazságos 2013.10.29. 17:54:59

@CID: de h egy tökös legin se lett vóna ott :D

ketten felkapják a nyanyát, v kit, oszt lekötözik vmelyik wc-be.

mojoking77 2013.10.29. 17:56:33

@igazságos: Tudod, ne itelj...., hogy utana a folyoson ne verjenek orrba a vadlott csaladtagjai.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 18:06:20

@mojoking77: Utaztam kusettben, hálókocsiban eleget, sose fájt a 190 centim. Azzal indultam, hogy ez nem lesz az otthoni pihe-puha ágyikóm, így nem is ért meglepetés.

alfax 2013.10.29. 18:09:48

a náci marhavagon volt már?

is 2013.10.29. 18:25:17

ez egy eddig ismeretlen Örkény egyperces? megüti a helyzet azt a szintet...

igazságos 2013.10.29. 18:27:16

@mojoking77: ja, h azt mondod, azok is ott voltak a vonaton

úgy tényleg nem mondtam semmit :P

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.10.29. 18:30:59

@igazságos: A MÁV-kocsik egyébként elég jók a nemzetközi vonatokban, tiszták, működnek a segédberendezések, amennyire lehet, kényelmesek is. A kirablás nem jellemző, mivel a hálókocsik zárva vannak, nem tudsz bemenni. Az ülőkocsikat szokták végigrabolni Salzburg és Linz között, de ezt is meg lehet oldani ügyesen.

igazságos 2013.10.29. 18:46:41

@Benbe: oké, de akkor mi van a tűzvédelemmel???

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.10.29. 18:48:19

@igazságos: Egyáltalán nem biztos, hogy a MÁV erről kapott értesítést. Meg kell várni a MÁV és a DB válaszát (remélem, a szerző írt panaszlevelet a MÁV-nak, a DB-nek, az NKH-nak és az EBA-nak is). Nem ez lenne az első eset, hogy várnak valami műszaki dolgot, csak erről nem tud senki.

igazságos 2013.10.29. 19:07:09

@Benbe: akkor a bermuda - háromszög esete áll fenn

Mikor is tökmidnegy, mennyire vered magad, mert akkor is te szívod meg, legfeljebb mások hamarabb jutnak előnyhöz, akik kevésbé izmoznak. Tehát a poszter, ha akart volna, se tudott volna mit tenni, és a további akadékoskodással csak a saját helyzetét rontotta.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.10.29. 19:11:59

@zsiráfffff:
"hanem azon, hogy hamár szabályozunk akkor azt mindet egyformán tegyük. ponnezér nem lesz az unióból soha semmi, mer képtelenek összehangolni a polgári meg a büntetőtörvénykönyveiket"

Láttál már amerikai törvénykezést közelről? Az egyes államok még abban sem tudnak megegyezni, hogy ki lehet-e nyírni valakit intézményesítve. Oszt egész jól megvannak vele. A zunijóval szerintem nem az a baj, amikor nincs az uborka görbülete egységesen szabályozva, hanem leginkább a politikai egység. Könnyű persze a zusákoknak, ott ezt a kérdést 150 éve fegyverrel lerendezték...

igazságos 2013.10.29. 19:23:22

@Comandante en Jefe: Minden attól függ, hogy KI DIKTÁLJA A FELTÉTELEKET.

Az Usa is ezér van most szarban, mert elbízták magukat, hogy ők diktálnak, és pont, másnak kuss.

Az unijó meg sosem lesz egységes, mer ott a nagyok diktálnak a kicsiknek, és a kicsiknek van kuss. Csakhogy a kis országok többen vannak, és most már pár nagy is a kis országok szintjére került, mégis ők nyomják a feltételeket továbbra is lásd Franciaország.

A törvénykezés meg soha, egyik országban vagy államba se lesz egységes, mer mindegyiknek megvan a saját berendezkedése, a saját gondolkodásmódja.

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.10.29. 19:24:55

@igazságos: Az külön megér egy misét, hogy a kocsik és személyzetek nemzetközi forgalmát szabályozó RIC-egyezménnyel mennyire van összhangban a német rendelkezés.

igazságos 2013.10.29. 19:26:12

Itt is a fenti példázatban tehát a MÁV KÖVETTE EL A HIBÁT, merhogy ugye ahová üzemelteti a vonatot ha Németországba, akkor német szabályoknak kell utánanézni, ha meg csehországba, akkor a cseh szabályoknak etc. Mivel ezt nem tette meg, a poszter panasza bizony JOGOS, és nem feddhető meg a nénike, v ki sem, aki a tűzvédelmi szabályokra hivatkozova nem engedte a vonatban való utazást.

A MÁV TOJJON SÜNT, és tessék dolgozni, ne a homárt olvasgatni, nézzenek utána az országokban érvényes szabályoknak. Vagy ne üzemeltessenek vonatot, és szedjék be a zsét.

igazságos 2013.10.29. 19:28:02

Ez most olyan, mint kamijonnal utazni húsz országon át. Ahol megállítanak, ugye megnézik a papírokat, és ha nem stimmel valami, kérdés nélkül jöhet a bünti. Pl. a magyarok nem büntetnek, de biza a szlovákoknál nincs kecmec meg irgalom és könyörület, ha nincsenek rendben a papírok a szlovák törvények szerint, akkor fizessé és kussoljá, vagy menjé másmerre.

mojoking77 2013.10.29. 19:33:10

@atpijkamo: Fajni nekem sem fajt, csak nem fertem el... :) Foleg, mikor visszafele a fenti fekhelyre kaptam jegyet. Nos, az konkretan kicsi volt...

igazságos 2013.10.29. 19:34:03

Pl. De mondjuk az útdíj fizetésnél is a szlovákoknál egységesen szedik be, ugyanazzal az elektronikus készülékkel, míg nálunk ebből is hatféle lehet, meg plusz a papíros módszer, áfás szálmával.

A MÁVNAK KÖTELESSÉGE LENNE A CÉLORSZÁGBAN LEVŐ SZABÁLYOKNAK UTÁNANÉZNIE, AZOKAT BETARTATNIA A DOLGOZÓKKAL. => vki(k) ismét nem végeztek semmilyen munkát náluk

Jozsef Balogh 2013.10.29. 19:38:25

Ekkora istenn verte államokat még nem hordott a hátán föld.

igazságos 2013.10.29. 19:39:19

@Jozsef Balogh: hé, Isten viszont a kerítést sem csinálta magasabbra, mint tudjuk.

NemNick 2013.10.29. 19:39:55

@zsiráfffff: "ponnezér nem lesz az unióból soha semmi, mer képtelenek összehangolni a polgári meg a büntetőtörvénykönyveiket, "

Az, ugye, megvan, hogy az USA államaiban sem egységesek ezek - sem?

Aztán valahogy mégis elműködnek..

igazságos 2013.10.29. 19:42:21

@NemNick: azé már a zusa atombombabiztos rendszere sem áll olyan tuti alapokon mint eddig

lásd ha California beadja a kulcsot, asszem annyi sok országnak ejrópába, nekünk is pl.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.10.29. 19:48:07

@igazságos:

A nagyok pont fordítva érzik: Hiába van Németországnak 7x annyi lakosa és sokkal erősebb gazdasága, mint pl. nekünk, mindenkinek a szavazata ugyanannyit ér, ők fizetnek, mint a katonatiszt, a kis országok meg rinyálnak, a szar se elég büdös...

Az USA-ban van a szövetségi szint, meg van az állami szint, a kettő közti határok tiszták, de a legfőbb különbség, hogy a gazdaság és a politika kifelé egységes képet mutat. Ezzel összefüggően a nemzettudat is. De mondom, ez ott se volt mindig egyértelmű. A polgárháború volt, ami a mai leosztást létrehozta (és finoman szólva NEM kifejezetten az USA alkotmányával összhangban), szóval drágán fizettek érte, de valszg. megérte nekik.

mojoking77 2013.10.29. 19:49:24

@igazságos: Hala az egnek Kalifornia jelenleg messze all attol, hogy "beadja a kulcsot". Eddig sem allt bombabiztos alapokon, pont az a kicsinyes szarragas jellemzi, mint a magyar politikai eletet. Szimplan annyi a kulonbseg, hogy ott eddig meg senki nem merte olyan melysegben nyirbalni a jogokat, mint Magyarhonban, es egesz egyszeruen a republikanusok rauntak, hogy lassan nyolc eve allnak a szopott fasz kellemetlenebbik vegen, es eltek az alkotmanyos jogukkal, hogy keresztbe tegyenek a demokrataknak. Az hogy ezzel hany szavazatot veszitettek, az lenyegtelen, plusz epp ugyan olyan agyatlan birkak a fix szavazoik, mint itthon a partok tamogatoi kore, igy meg nagyon nem is buktak, szimplan beadtak az iowai redneck-keknek, hogy ez is amiatt a rohadt demokratak miatt van (ertsd, miattuk nem kaptak kozel egy honapig fizetest), es bla, es bla es bla...

mojoking77 2013.10.29. 19:52:20

@Comandante en Jefe: Haat, azert ember legyel a talpadon, ha meg tudod allapitani a "tiszta kulonbseget" State es Federal law, taxes, vagy barmi egyebben. Legegyszerubb pelda,pont most volt aktualis. Melyik muzeum van allami, es melyik szovetsegi felugyelete alatt?

mojoking77 2013.10.29. 19:54:56

@Comandante en Jefe: A nemzettudat pedig egy dolog miatt mutat kvazi egyseges kepet, mert minden media 24/7-ben ezt nyomja a fejukbe. Hogy a fenebe lehetne ezt osszehasonlitani egy olyan szovetseggel, mint az EU, ahol kulon matrixot kell felirni, hogy az elmult 3-400 evben melyik tagallam melyik masikkal hany alkalommal haboruzott..

igazságos 2013.10.29. 20:09:46

Száz szóval is egy a vége mára, amiben ATOMBIZTOSAK LEHETÜNK:

1. A poszter nem fog kártérítést kapni.
2. A MÁV továbbra is tojik a külföldi törvényekre, pláne nem követi azok változásait
3. Utaztak, vagy nem!?

+1
Ha nem teccik, menjé lábbusszal, vagy kocsival.

igazságos 2013.10.29. 20:13:19

Tényleg el kéne mennem vmi szóvivő beszéd író bridádcsapatba.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.29. 20:27:26

@mojoking77: "kulon matrixot kell felirni, hogy az elmult 3-400 evben melyik tagallam melyik masikkal hany alkalommal haboruzott.."

:))

Nem ér az USA életkoránál régebbre visszamenni.

sinok 2013.10.29. 20:48:54

@hawkeye: Nem hawkeye. Ez már a hétvégi.

CID 2013.10.29. 21:03:41

@igazságos: Jaja, jót tenne a politikai bolhacirkusznak a jelenléted. Torgyán doktor óta,nehéz önfeledten röhögni. Na de, száz szóval is egy a vége, tégy belátásod szerint:D

Cseber Lajos 2013.10.30. 00:20:42

Mink meg úgy jártunk, hogy se a kallernak, se a vagonnak nem volt meg a piros könyve. Így aztán mindenkit leszállítottak, és a vonat mellett kellett gyalogolnunk, keresztül Németországon a francia határig, egész elfáradtam.

di_ 2013.10.30. 01:01:06

Esetleg egy ilyen lekezelt jegyet ha bescannelnél és feltöltenél valahova, amin az általad említett megjegyzés olvasható, konkrétan: "a kalauz tűzvédelmi képzésénének hiánya miatt a hálókocsit Müchen és Salzburg között nem használta" jackyll, ha lennél olyan kedves. Megöl a kivéncsiság. Köszi előre is!

Nightrood 2013.10.30. 13:24:18

@matlab compiler:
A pont ott van bár nem derül ki, hogy a Máv a hibás vagy pedig a DB, azért ne üvöltsünk farkast amikor lehet a birka harapta le a tökét a menyasszonynak :)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.10.30. 16:22:39

A német átszállítóembernek csak átszállításra volt engedélye, vagy esetleg volt tűzvédelmi szakvizsgája is és akkor felügyelhette-e volna-e a Németországban alvást?
E?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.10.30. 23:23:58

Nekem a tüzes hír volt furcsa, amit belinkeltetek. Milyen dolog az, hogy a fülkeajtót úgy rázárja az utasokra, hogy ne tudjanak kijönni? Mi volt az, börtönvonat?

Megjegyzem modern hálókocsin nem tudod úgy bezárni az ajtót, hogy ne tudják belülről kinyitni.

2013.10.31. 07:44:04

a schlafwagenkonduktor pucolja ki a cipőket, ne hatóságosdit játszon!
(Hihetetlen, hogy ennyi birka utasnak nem jutott eszibe jól megverni és berzárni a wc-be salzburgig ezt az okostojást.)

Répalaki Edömér 2013.11.01. 20:16:13

Vannak bizonyos szabályok, amelyek bármennyire is idegesítőek és idegölőek (plusz papírmunka, plusz munkaerő, plusz költség, plusz stb.), de mégis csak az emberélet megóvása érdekében hoznak vagy léptetnek életbe.
Ilyen például az olaj- és gázipari létesítményekben, a három és fél évvel ezelőtti, tragikus baleset után bevezetett gázérzékelő készülékek használata is. (Nekünk most már éves szinten 1-2 millióba kerül a használata.)
index.hu/bulvar/2010/03/25/robbanasok_egy_uzemanyagtartalyban_csepelen/

A munkabrigádoknak kötelező az üzembe belépéskor bekapcsolt állapotban, aznapi ellenőrzési (az úgynevezett Bump-teszt) nyomtatványával - egy pénztárblokk méretű igazolólappal - együtt maguknál tartani, amennyiben az üzem által kiadott munkavégzési engedélyen szerepel a használatára való kitétel. Ha véletlenül lemaradt, akkor jött az ejnye-bejnye, gyors pótlás (pár perc a telepig, meg vissza), esetleg némi pénzbírság. Viszont pár hete/hónapja átszervezték a szabályzatot, mostantól nagyobb felelősséget helyeztek a munkavezetők vállára (illetve a munkatársaikéra is átvitt értelemben - mindenki figyeljen oda a részletekre, de ugye legalább egy értelmes ember legyen köztük, aki levezényli a munkát), csak ők igényelhetik az engedélyt, külön oktatást kapnak, ez bekerül a mindenkinek magánál tartandó kiskönyvébe (plusz az országos nyilvántartási listába) és például a fent említett légtérelemző használatának elmulasztásakor AZONNAL öt év kitiltás a jutalma. Ez van, oké.

No, de az, hogy szikra-, illetve lángképz(őd)éssel járó munkáknál (köszörülés, csiszolás, hegesztés, nem robbanásbiztos elektromos vagy robbanómotoros gépek használata, felületszórás fémmel/homokkal, stb.), ahol tűzgyújtási engedély nélkül nem lehet dolgozni, azaz a környéket kiveszik a robbanástól mentes zónába (leürített, kitisztított, gázmentő által bemért, "tiszta" helyszín), majd utána munkavégzéskor belekössenek, hogy miért nincs Ex (robbanásbiztos) lámpánk, az már faszság. Hisz ezért adtak tűzgyújtási engedélyt és ezért van ott a légtérelemző készülék!

Szerencsére pár hónap győzködés után végre nekik is leesett az egyértelmű hülyeségük...

Répalaki Edömér 2013.11.01. 20:24:43

Na, a lényeg lemaradt:
természetesen a fenti munkát végzőknek mind megvan a tűzvédelmi szakvizsgája (ami nélkül nem adható ki a tűzgyújtási engedély). Szóval itt valami nagyon el*úrt aktamunkával van dolgunk. Micikét térdre fektetni, tangában elfenekelni. De az is lehet, hogy a baloldal keze van a dologban, már csak a PIROS engedély miatt is. Ja, mondtam már, hogy elkezdődött a kampány? Amely szó pont úgy kezdődik, mint a kalauz, a kalóz és a kamu szavak?!!! Nagyon gyanús. Naggyon gyannúúús...

*= sz vagy k, igény szerint.

Peetee 2013.11.05. 11:22:18

Gondolom valamelyik MÁV-fejes osztályvezető lánya az elmúlt 1,5évben kapott 116 e-mailt, 11 telefonhívást és 5 ajánlott levelet a DB-től, amiben az új tűzvédelmi szabályokra és az azzal kapcsolatos teeendőkre hívja fel a figyelmet a Német Vasút mindenhol kiemelve a végdátumot!
A f@szfejű kicsi lánya havonta 2x megy be a munkahelyére, 1x aláírni a jelenlétit, 1x pedig felvenni a nettó 685.000forint fizetését, és nincs sem kedve, sem ideje az ilyen f@szságokkal foglalkozni.
Ez lett a történet vége.
De azért év végén megkapja a nettó 12,8M forintos jutalmát a jó munkáért!
süti beállítások módosítása