Egészen elképesztő vonatos történet, ami lehet, hogy nem a MÁV hibájából történt! A német precizitásnak nincs határa. A kollégák valami új típusú tűzvédelmi engedélyt kerestek a magyar kalauzokon, aztán amikor az nem volt, deportálták az összes alváshoz készülődő utast az ülőhelyekre. Amikor az érintettek a kifizetett jegyeket lobogtatva tiltakoztak, a kallerek rendőrt hívtak, és addig nem ment tovább a vonat, amíg mindenki fel nem kelt:
A München-Budapest közvetlen éjszakai vonaton mától tűzvédelmi okokból tilos az új hálókocsikban aludni, akkor is ha helyjegyet váltott az utas. Állva kell a szomszéd vagonban várni amíg a vonat el nem hagyja Németországot (kb hajnali 1-ig), ami után az utasok viszamehetnek a hálókabinba, mert Ausztriában és Magyarországon már nincsenek ilyen tűzvédelmi előírások.
A Müchen-Budapest éjszakai vonat nagyon praktikus: 23:40-kor indul Münchenből, és 8:45-re érkezik Pestre. Az ülővagonok mellett több hálókocsi is van, hogy az utasok kipihenten érkezzenek céljukhoz. Az új tűzvédelmi szabályok miatt azonban az út németországi részen a modern hálókocsikban utazni tilos.
Tegnap éjjel már éppen szálltunk be a kabinunkba amikor a jegyünket ellenőrző magyar kalauzhoz odalépett egy igazolványos ellenőr a Deutsche Bahn-tól (német MÁV), és kérte a kalauz új, piros, tűzvédelmi engedélyét. A kalauzunk - kollégáival egyetemben - még az életben nem hallott ilyenről. Az ellenőr azonban addig mutogatta a papírját, míg világossá nem tette, hogy addig a vonat nem indul, míg érvényes tűzvédelmi képzésben részt vett kalauzok nincsenek a vagonokhoz. Ennek híján a hálókocsik használata Németországban tilos, szállítsák le az utasokat.
Nagyjából ekkor szabadultak el az indulatok: az utasok már alváshoz készülődtek és épp ágyba bújtak, amikor a DB ellenőr udvariasan megkért mindenkit hogy keressenek helyet meguknak az ülővagonokban ha még van, míg a vonat Németországban halad. Utána visszafeküdhetnek.
Vérmérséklettől függően az ellenőr az alábbi reakciókat kapta:
- melegítős magyar utas: Anyádnak magyarázzál te köcsög.
- 56-os néni: ilyet a kommunizmus óta nem láttam. Németországban demokrácia van, hogy képzelik?
- német utas: Das ist nur ein schweinerei! Wahnsinn!
- német diák: én egy szolgáltatásért fizettem, miért nem kapom meg?
- magyar diák: és Ausztriától már szabályosan bennéghetünk majd a vagonokban?
Közel fél óra késés és a rendőrség megérkezése után a makacsabb utasok is feladták, és az ellenőr vezetésével átmentek helyet keresni az ülőkocsikban. A vonat végül tömött ülőkocsikkal és üres halókocsikkal elindult, a tűzvédelmi szabályoknak megfelelően.
A rendőrség álláspontja szerint, bár a helyzetet tényleg nehéz megérteni, de a vasút tűzvédelmi szabályainak megsértése szabálysértés, és ha muszáj, intézkednek.
A DB ellenőr velünk utazott az első osztrák megállóig (Salzburg), ahol megköszönte a közreműködést, és mind a kb 100 utasnak egyesével ráírta a jegyére egy tollal, hogy " a kalauz tűzvédelmi képzésénének hiánya miatt a hálókocsit Müchen és Salzburg között nem használta". Ezután elköszönt, mert mennie kellett a Budapestről érkező vonathoz, ahol hajnali négykor fel kell majd keltenie minden utast a hálóvagonokban és átkísérni ülőhelyeket keresni, hogy ők is betarthassák a tűzvédelmi előírásokat.
Az utolsó 100 komment: