Tékozló Homár

Még 2 év hűség a használhatatlan mobilnetre

2013.11.06. 12:22 | jackyll | 57 komment

Juditnál egy évig normálisan működött a T-Mobile mobilinternete, azóta viszont véletlenszerűen kihagy. Ilyen távolságból nehéz felmérni, hogy a számítógépparkban nincs-e valami gebasz, a jóságos Té mindenesetre azt a megoldást javasolta, hogy cseréljenek hotspotot. Ehhez szerintük valamiért újabb 2 év hűséget kellett aláírnia naiv ügyfélnek, amit meg is tett:

Az alapszituácó az, hogy sajnos hűségidővel mentem bele egy mobilinternet szerződésbe.!). Választottam a T-Mobile-t, mert 2 évvel ezelőtt nekik volt állítólagosan a legjobb lefedettségük, és előtte a Telenorral és Vodafone-nal már megjártam, mert nem volt rendes térerő. Kb 1 évig normális működött a szolgáltatás, majd tavaly októbertől elkezdődött a máig fennálló hibajelenség: az internet ad hoc jelleggel korlátozottá válik, és 10 perc-fél órákig úgy is marad. (A korlátozott szolgáltatás egy sima weboldal kinyitására sem elegendő. Nem lelassul a net, vagy ilyesmi, hanem konkrétan áll, beszámíthatatlan ideig.) Teszi ezt naponta számtalanszor, teljesen kiszámíthatatlan időszakokban és időközönként. Nyilván nem erre szerződten, és nyilván ilyen módon az internet munkavégzésre, de még szórakozásra is alkalmatlan.

A hibát tavaly októbere óta számtalanszor bejelentettem - először mindig csak telefonon, néha T-Pontokban, idén június óta hosszú emailes kálváriában, remélve, hogy ha „nyoma marad”, akkor majd meghallgatnak, és kijavítják a hibát. A hibát elhárítani nem tudja a T-mobile, tulajdonképpen nem is konstatálja a hibát hibának, folyamatosan csak azzal mentegetőzik, hogy a térerő maximális a felhasználási helyen, ezért nem tekinti a hibát hibának, és természetesen nem tesz eleget kérésemnek, miszerint engedjenek el kötbér nélkül a hűségidőből.

Tulajdonképpen már én vagyok a hülye, hogy nem fizetem ki azt a 35 000 forintot, mert amennyi bosszúságom ezzel már volt, az bőven többet ér ennyi pénznél, arról nem beszélve, hogy több mint fél éve egy másik szolgáltató internet hozzáféréseén keresztül vagyok kénytelen dolgozni, miközben havonta jön a 7.000 Ft-os csekk... Csakhát bántja az igazságérzetemet ez a kötbér. Mert pont erre játszik a Szolgáltató, hogy addig-addig szívat, addig-addig „nem érti a problémát”, amíg a sok balga felhasználó fizet... Én meg nem akarok...

Tények, amik szerintem nemhogy felháborítóak, és akár simán törvényellenesek:
- T-Mobile tavaly novemberben arra a következtetésre jut, hogy valószínűleg (! nem tuti, csak valószínűleg!) a hotspot eszköz a hibás, ezért ő ad egy másikat, de ahhoz újabb 2 éves hűségidőt kell kötnöm. Amit én naivan (akkor még) meg is teszek, gondolván ez majd megoldja a problémát. Egyrészt felháborító, hogy egy felhasználó hibáján kívül eső okokból hibás eszközt, hűségidőn belül, miért nem lehet ingyen és bérmentve kicserélni, miért kell ehhez +2 év hűségidőt kötni?

Másrészt felháborító, hogy később a Szolgáltató képes hivatalos levélben azt leírni, hogy nyilván meg vagyok elégedve a szolgáltatással, hiszen 2012. novemberében újabb 2 évre hűségidőt kötöttem... És nyilván meg vagyok elégedve a szolgáltatással, hiszen van rajta adatforgalom (van, vagyis egy ideig még volt, igen, a gyerekek használták filmnézésre, játékra – őket kevésbé zavarta, ha egyszer csak nem elérhető a szolgáltatás 20-30 percre... Most már egyébként 2 hónapja erre is figyelek, hogy ne legyen rajta adatforgalom, nem mintha ez kicsit is meghatná a Szolgáltatót...)
 
- T-Mobile nem akarja tudomásul venni a hibát, és csak a térerő elérhetőségéről papol, nem érti (nem akarja megérteni, elfogadni), hogy a baj nem ezzel van, hanem azzal, hogy a szolgáltatás nem elérhető 24 órában, mint ahogy az a szerződésben le van írva.
 
- T-Mobile a hibát nem tudja elhárítani, ennek ellenére nem érzi magát vétkesnek, és hűségidőből kötbér nélkül nem enged
 
- Szolgáltató hónapokig nem válaszol emailes hibabajelentésekre. (Legutóbb a Fogyasztóvédelem 25 000 Ft-al bírságolta egy nyári, levelemre nem válaszolás miatt – nyilván ez neki aprópénz...). Tegnap hivatalos levelet kaptam egy szeptember 5-én írt hibabejeltésemre (2 hónap telt el...). A levélben azt állítják, hogy ők már október 3-án küldtek egy választ (érdekes, hogy hozzám nem jutott el...), és hogy akkor most ehhez a levélhez csatolják azt a levelet is (érdekes, hogy mégsem csatolják, egy szál oldal az egész levél). Természetesen a válasz pedig a szokásos...
 
- Az ÁSZF-jük szerint a Felhasználó rendkívüli felmondással élhet, ha a Szolgáltató 30 napon belül nem tudja elhárítani a hibát. Hát, én erre hivatkozva tegnap elküldtem a felmondási kérelmet a T-Mobile-nak. Sejtem a választ és kifogást előre...
 
Vajon mit tehet ilyen esetben a kiszolgáltatott Felhasználó? Gondoltam hátha segítetek abban, hogy megírjátok Ti is a történetet, hátha végre kinyitja a fülét a Szolgáltató, és hátha lesz egy jópár olyan olvasó, aki okul a példámból, és messzire elkerüli a hűségidőt...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gazsibacsi 2013.11.06. 12:30:05

Kedves posztolo, sajnos buta vagy:

- minek kotottel husegszerzodest?
- miert nem probaltad ki mondjuk egy feltoltos konstrukcioval, milyen a szolgaltatas minosege?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.06. 12:34:05

Ekkora posztot éhgyomorra?
Majd valaki összegzi.

Manyecska 2013.11.06. 12:37:38

@helianthus: nem, nincs. A szomszédra szoktam rácsatlakozni ehhhehhe..:P

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.11.06. 12:39:19

"az internet ad hoc jelleggel korlátozottá válik, és 10 perc-fél órákig úgy is marad. (A korlátozott szolgáltatás egy sima weboldal kinyitására sem elegendő. Nem lelassul a net, vagy ilyesmi, hanem konkrétan áll, beszámíthatatlan ideig.)"

Ezt valaki le tudná fordítani valami olyan nyelvezetre, amit technikailag képzettebb emberek is megértenek?
Sajnos az ilyen "bedugom a pucut a kütyübe, de nem csinál semmit, csak azt mondja, hogy kakukk" manónyelven megfogalmazott hibaleírásokat nem igazán tudom értelmezni.

helianthus 2013.11.06. 12:40:00

" T-Mobile nem akarja tudomásul venni a hibát, és csak a térerő elérhetőségéről papol, nem érti (nem akarja megérteni, elfogadni), hogy a baj nem ezzel van, hanem azzal, hogy a szolgáltatás nem elérhető 24 órában, mint ahogy az a szerződésben le van írva. "
Csak én gondolom, hogy a térerő és a szolgáltatás elérhetősége között összefüggés van? Vagyis az egyik egyenes arányosságban van a másikkal?
Nem tudok utána nézni, mert sajnos nincs netem.

helianthus 2013.11.06. 12:42:11

@panaszmuki: rákattint, lefagy, fél óra eltelik, kijön a fagyásból és megy megint.
Technikailag képzettebb ember lévén igazán megérthetted volna.
Én nem vagyok, de értettem.
A manónyelv viszont teccik, lenyúlom tőled.

Manyecska 2013.11.06. 12:43:37

@dr. phil. Sün‼ ツ: mostanában a rohadékok jelszóval védik:P:D Na csak akkor ha nálunk elszáll a net vmi miatt:)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.06. 12:45:16

@Rocco az erdei állat:
Az alsógatyáját védi jelszóval?
Cöccöccö...

Signor 2013.11.06. 12:45:24

Szerintem meg egyszeruen azaltak lte halozatra.
Minden nap jarok a keleti es gyomro kozott vonattal,es amig a regi lte keptelen s2vel neteztem,Rakoskertnel eltunt a net.Meg is volt a belemenyem hogy mekkora kocsogok.Most mar lte kepes a telom es lte van vegig a vonalon.

Faus to 2013.11.06. 12:46:33

Túl hosszú és biztos értelmetlen f...ság, ezért nem olvasom el.
Különben meg nekünk sincs nettünk.

Manyecska 2013.11.06. 12:47:08

@dr. phil. Sün‼ ツ: vász? nagyon kiéhezett vagyol??:P:OO

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.11.06. 12:48:54

Eleve fogalomzavarral kezdődik. A lefedettség alatt nem a jelellátottság minőségét és a lefedett területek maradéktalan kiszolgálását jelenti (ugye ez dinamikus a felhasználás fényibe), hanem a térképen bejelölhető területek nagyságát. Minőség és mennyiség között, ha különbséget teszünk, már is okosabbak lettünk. Ez az újabbkétév meg nagy szennység volt.:(
Mostanába nekem is szarakodik.:(

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.06. 12:48:57

@panaszmuki: most mit váx föl? hát begyugja, nem jó, nem megy. nem való a kezibe :)

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.11.06. 12:54:05

@helianthus: Igen, de mire kattint, meg mi fagy le?
És ha szar a gépe és lefagy, akkor miért is a mobilinternet a hibás?

"Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hibás."

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.11.06. 12:54:41

@panaszmuki: felfele nem lehet kompatibilis az egyszeri, a szagembernek lefele viszont hát.. ildomos. Na most nem a posztolóról, deellenben valóban agyrohasztó tud lenni, mikor teljesen kerek bociszemekkel várja a megoldást és tényleg, ő tényleg úgy érzi, hogy minden információt megadott azzal, hogy "nem megy", ezt a vétózhatatlan "te értesz hozzá"-val támasztja alá. Valóban képesek ebben hinni. Hibaüzenetet elolvasni lusta. Nem értem miért van így. Embertárssal is - jobb esetben - az történik, hogy meghallgattatik, nem rámondatik, hogy "valami baja van, nem tudom mi, de csak a gondot okozza" (bár azért van példa szép számmal ilyenre is). Addig fogok forogni a síromba úgy is, amíg ezt meg nem tudom: miért lépik át a legrelevánsabb lépést? Amitől infót kapnának, ami belőhetné az eredményes hibakeresés irányát. Egyszer meg fogom érteni. A helyzet nem könnyű; gyakran maguk sem akarják/tudják összerakni, visszakeresni miért is "gondolkodnak" :D így. Valaki segíthet, hogy lelki békém megemelkedhessék.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.06. 12:55:28

NHMM tud már erről? Mert lehet hisztizni, de a hatóság tud erélyesen fellépni, és kivizsgáltatni, hogy hol van az a T-s eszköz (vagy a useré) ami miatt a szolgáltatás akadozik. De mondjuk ha a T adja a hotspotot (routert) is, akkor nem sok esély van, hogy a usernél legyen a baj.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.06. 12:56:55

@Kellemes Zérókomponista: Jaj ezt de szeretjük. Illetve az olvasni nem tudókat. Most volt egy amelyik a beszédet sem értette.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.06. 13:03:31

@Rocco az erdei állat:
Ezt mosmá nem tudod kimagyarázni, hijába terelsz!444!

Manyecska 2013.11.06. 13:07:24

@dr. phil. Sün‼ ツ: jújj, megyek gyónni sürgősen:)

Kifordított kacagány 2013.11.06. 13:07:56

@ColT: attól még simán lehet a júzernél is a hiba. persze ha egy másik meg működik, akkor nem valószínű, de az nem derült ki, hogy milyen az a másik hozzáférés.

@panaszmuki: mit nem lehet ezen érteni? áll mint lóf. a hidegvízben

kakukk11 2013.11.06. 13:13:10

Nem vagyok mobilnetes, ezért csak pofázok összevissza, de a sim kártya át lett e rakva másik készülékbe hiba esetén, tesztelve, hogy a készülékkel van e problem vagy a szolgáltatással?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.06. 13:15:05

@Kifordított kacagány: Ja, deazért nem valószínű, hogy csak 1 eszközzel szakadozik.

Kifordított kacagány 2013.11.06. 13:26:50

@ColT: nem derült ki, hogy a másik is mobilnet, vagy csak a szomszéd wifije, vezetékes, akármi. ehhez a hibajelenséghez elég az is, ha kikopott az usb csatoló, vagy rádug egy kazal perifériát.
azt nehezen tudom elképzelni, hogy a szolgáltató nem látja a hibát, ha nála jelentkezik, azt viszont nagyon is, hogy látja, csak nem akar foglalkozni vele.

helianthus 2013.11.06. 13:32:49

@panaszmuki: szerintem bármire kattint lefagy. Ne értetlenkedjél már. Ahhoz képest, hogy értesz hozzá....

Atörökk 2013.11.06. 13:36:13

Milyen a beszámíthatatlan idő?

Csigorin 2013.11.06. 13:37:15

Kedves posztolo! Akkor kezdodott az igazi szopolade, mikor alairtad a huseget, innentol ket evig szarnak a fejedre mert ugyis fizetned kell.

Manyecska 2013.11.06. 13:40:55

Így hirdet az egyik telefonos cég: "Zoltánnak bármennyi belefér" hmm xddd

Maliali 2013.11.06. 13:46:53

Ott feladtam az olvasást, h a gyerek használta filmnézésre végül..

De amúgy ugye nem akarja kifizetni a 7ezres csekket, miközben a gyereke azon nézegette a kis filmecskéit.
Mert miért fizetné ki?! Ááá, minek!? Elvégre rossz az a bizbasz, befagy meg minden, és amúgy a kölök netezése, az ingyé van.

Nem tom mi a vége a posztnak, de kifizetném a tartozásomat, és hagynám a gyereknél, hadd nézegesse a filmjeit, aztán ha lejár a hűség kivágni a kukába.

Maliali 2013.11.06. 13:47:58

a netet is, meg a kölköt is persze.. mindkettő viszi csak a pénzt

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.06. 13:56:17

@Kifordított kacagány: Azaz. Mondjuk azért USB wifi ma már nemigen használatos amúgy sem.

killerkaller 2013.11.06. 13:57:29

Itt kérem halmazati átb..szás lett foganatosítva T. szolgáltató részéről T. ügyfél irányába. Mobileszközt szerviz látta-e? Kereskedő persze azt mondja rossz -ezt meg biztos a vizeletéből állapította meg- az érdeke is az, hogy eladjon. A hűségnyilatkozat meg a előfizetésre (SIM) vonatkozik tudomásom szerint.

Waddafakk 2013.11.06. 14:05:57

A weboldal szerint nincs garantált minimum, csak elérhetô maximum. A sebesség lehet 0 Mbit/s is a környezettôl függôen (Pl. a lefedett területen fekvô atombunker pincéjében nem a szolgáltató hibájából nem fog menni). Aki ezt aláírta, hogy neki megfelel, az úgy járt.

"Egy adott előfizetői hozzáférési ponton a Szolgáltató a garantált sebességértékek elérését a mobilinternet szolgáltatás sajátosságaiból adódóan abban az esetben biztosítja, ha a környezeti viszonyokban nem áll fenn a Szolgáltató érdekkörén kívül eső, a vállalt sebességértékek elérését befolyásoló, illetve akadályozó tényező, külső körülmény (pl.: a vasbeton, színezett üveg, hővisszaverő fólia, az adott cellában szokatlanul magas forgalom)." Magyarul a nullát is akkor garantálja, ha egy kb. egy kopár síkság közepén állsz az adótorony mellett tiszta idôben, kezedben a kütyüvel.

Amúgy ha egyszer megy, egyszer meg nem, akkor valószínüleg nem az eszköz a rossz, hanem valami zavarja azt. Ki kellene próbálni valahol máshol is (nem, nem a szomszédnál, hanem messzebb), esetleg egy másik géppel is.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.11.06. 14:21:57

@helianthus: De MI fagy le?
Amire kattint? A böngésző? Az operációs rendszer?

Kifordított kacagány 2013.11.06. 14:24:24

@ColT: nem írta azt sem, hogy milyen vackot adtak neki.

@killerkaller: ja, a mobilinternetre, mert ha nem írod alá, akkor a 20ft-os kütyüt csillió dollárért adják csak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.06. 14:24:45

@Maliali: HA többet áll, mint megy, arra van egy SLA a T felé is. HA azt túllépik, akkor paff.

Kifordított kacagány 2013.11.06. 14:25:39

@panaszmuki: "az internet ad hoc jelleggel korlátozottá válik, és 10 perc-fél órákig úgy is marad. (A korlátozott szolgáltatás egy sima weboldal kinyitására sem elegendő. Nem lelassul a net, vagy ilyesmi, hanem konkrétan áll, beszámíthatatlan ideig.)"

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.11.06. 14:33:12

@Kifordított kacagány:
Én tényleg nem tudom, mi ez, hogy "korlátozottá válik" meg "korlátozott szolgáltatás".

Használok mobilinternetet több féle eszközben is, de az adatlimit elérése utáni sebességkorlátozáson kívül más korlátozást még nem láttam.
Viszont, ha korlátozás van, arról a szolgáltató tud, hiszen ő korlátozza a szolgáltatást.
Ha a szolgáltató nem korlátozza, akkor nincs korlátozás.

Biztos vagyok benne, hogy a postoló a korlátozáson mást ért, csak nem tudom, hogy mit.

Maliali 2013.11.06. 14:42:39

AZ egesz poszt zavaros. Egyik pillanatban áll a net, a masikban meg filmet neznek rajta. Rohadt gyors nete lehet, ha az amugy leblokkolo net mellett filmet tud nezni...

killerkaller 2013.11.06. 14:51:09

@Maliali: Szerintem posztoló hadilábon áll a technikával -bocs- , ami nem lenne baj, de akkor informálódjon, és nem keveredik ilyen zűrbe, legalábbis kisebb eséllyel. Amúgy ember legyen a talpán, aki teljes mértékben eligazodik a szolgáltatók díjcsomagjainak árképzésén, meg azok szolgáltatói tartalmán, kedvezmény és feltételrendszerén. egyszerűen összehasonlíthatatlanok.

c0 2013.11.06. 16:42:08

@killerkaller: Az egy dolog, hogy a technikával hadilábon áll, de az egymás után fűzött betűkkel és a józan paraszti ésszel is.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.06. 16:45:32

@c0: "az egymás után fűzött betűkkel"

Nem rosszabb, mint a homárátlag. Nem mintha ezzel sokat mondtam volna.

c0 2013.11.06. 16:47:48

@atpijkamo: Az ilyen fogyatékos panaszok miatt nincs idejük foglalkozni sehol a valós problémákkal.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.06. 16:51:11

@c0: Ez igaz. Le kell pattintani. De mindenhol vannak futóbolondok, ez benne van a pakliban.

Tiborfalvi Tibor 2013.11.07. 02:05:20

@Kellemes Zérókomponista: Gondolom a poszter azért csak tán leírta a technikai részét a tének (oda már tényleg furán venné ki magát a "nem megy ez a szar"-jellegű hibabejelentés), de a homárra nem azért írt, hogy majd most az itt okoskodó informatikus-géniuszok megszakértsék a baját, hanem hogy a fogyasztóvédelmi hátteret bemutassa. Még így is hosszú volt néhány kommenternek...

peter3374 2013.11.07. 15:08:44

@panaszmuki: lefordítom, mert nálam is ezt csinálja, ha nagyon minimális az adatforgalom akkor napokig nem szakad meg a kapcsolat, de ha esetleg használnád olyan őrült adatforgalmat bonyolító dolgokra mint böngészés, levélolvasás, stb. akkor random időközönként egyszerűen megszakítják az adatforgalmat, ha ilyenkor a stick-ek kihúzza az ember és újra kapcsolódik, akkor újra lehet használni.
A lényeg, hogy megakadályozzanak mindent ami "túl sok" adatforgalommal jár.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.11.07. 15:25:14

@peter3374:
Na, ezt már értem.
Ez viszont 3 dolog miatt lehet:
- túl kis teljesítményű a modem -> csere más típusra
- bugos a modem firmware -> ha van másik firmware, akkor csere arra, ha nincs, akkor ugyanaz, mint az elsőnél
- bugos a driver -> ha van másik driver, akkor csere arra, ha nincs, akkor ugyanaz, mint az elsőnél

Viszont nálad a kihúz-bedug megoldja a gondot, a posztolónál 10-30 percig nem javul az állapot, bár nem tudjuk, hogy ő is kihúzza-begdugja-e.
süti beállítások módosítása