Juditnál egy évig normálisan működött a T-Mobile mobilinternete, azóta viszont véletlenszerűen kihagy. Ilyen távolságból nehéz felmérni, hogy a számítógépparkban nincs-e valami gebasz, a jóságos Té mindenesetre azt a megoldást javasolta, hogy cseréljenek hotspotot. Ehhez szerintük valamiért újabb 2 év hűséget kellett aláírnia naiv ügyfélnek, amit meg is tett:
Az alapszituácó az, hogy sajnos hűségidővel mentem bele egy mobilinternet szerződésbe.!). Választottam a T-Mobile-t, mert 2 évvel ezelőtt nekik volt állítólagosan a legjobb lefedettségük, és előtte a Telenorral és Vodafone-nal már megjártam, mert nem volt rendes térerő. Kb 1 évig normális működött a szolgáltatás, majd tavaly októbertől elkezdődött a máig fennálló hibajelenség: az internet ad hoc jelleggel korlátozottá válik, és 10 perc-fél órákig úgy is marad. (A korlátozott szolgáltatás egy sima weboldal kinyitására sem elegendő. Nem lelassul a net, vagy ilyesmi, hanem konkrétan áll, beszámíthatatlan ideig.) Teszi ezt naponta számtalanszor, teljesen kiszámíthatatlan időszakokban és időközönként. Nyilván nem erre szerződten, és nyilván ilyen módon az internet munkavégzésre, de még szórakozásra is alkalmatlan.
A hibát tavaly októbere óta számtalanszor bejelentettem - először mindig csak telefonon, néha T-Pontokban, idén június óta hosszú emailes kálváriában, remélve, hogy ha „nyoma marad”, akkor majd meghallgatnak, és kijavítják a hibát. A hibát elhárítani nem tudja a T-mobile, tulajdonképpen nem is konstatálja a hibát hibának, folyamatosan csak azzal mentegetőzik, hogy a térerő maximális a felhasználási helyen, ezért nem tekinti a hibát hibának, és természetesen nem tesz eleget kérésemnek, miszerint engedjenek el kötbér nélkül a hűségidőből.
Tulajdonképpen már én vagyok a hülye, hogy nem fizetem ki azt a 35 000 forintot, mert amennyi bosszúságom ezzel már volt, az bőven többet ér ennyi pénznél, arról nem beszélve, hogy több mint fél éve egy másik szolgáltató internet hozzáféréseén keresztül vagyok kénytelen dolgozni, miközben havonta jön a 7.000 Ft-os csekk... Csakhát bántja az igazságérzetemet ez a kötbér. Mert pont erre játszik a Szolgáltató, hogy addig-addig szívat, addig-addig „nem érti a problémát”, amíg a sok balga felhasználó fizet... Én meg nem akarok...
Tények, amik szerintem nemhogy felháborítóak, és akár simán törvényellenesek:
- T-Mobile tavaly novemberben arra a következtetésre jut, hogy valószínűleg (! nem tuti, csak valószínűleg!) a hotspot eszköz a hibás, ezért ő ad egy másikat, de ahhoz újabb 2 éves hűségidőt kell kötnöm. Amit én naivan (akkor még) meg is teszek, gondolván ez majd megoldja a problémát. Egyrészt felháborító, hogy egy felhasználó hibáján kívül eső okokból hibás eszközt, hűségidőn belül, miért nem lehet ingyen és bérmentve kicserélni, miért kell ehhez +2 év hűségidőt kötni?Másrészt felháborító, hogy később a Szolgáltató képes hivatalos levélben azt leírni, hogy nyilván meg vagyok elégedve a szolgáltatással, hiszen 2012. novemberében újabb 2 évre hűségidőt kötöttem... És nyilván meg vagyok elégedve a szolgáltatással, hiszen van rajta adatforgalom (van, vagyis egy ideig még volt, igen, a gyerekek használták filmnézésre, játékra – őket kevésbé zavarta, ha egyszer csak nem elérhető a szolgáltatás 20-30 percre... Most már egyébként 2 hónapja erre is figyelek, hogy ne legyen rajta adatforgalom, nem mintha ez kicsit is meghatná a Szolgáltatót...)
- T-Mobile nem akarja tudomásul venni a hibát, és csak a térerő elérhetőségéről papol, nem érti (nem akarja megérteni, elfogadni), hogy a baj nem ezzel van, hanem azzal, hogy a szolgáltatás nem elérhető 24 órában, mint ahogy az a szerződésben le van írva.
- T-Mobile a hibát nem tudja elhárítani, ennek ellenére nem érzi magát vétkesnek, és hűségidőből kötbér nélkül nem enged
- Szolgáltató hónapokig nem válaszol emailes hibabajelentésekre. (Legutóbb a Fogyasztóvédelem 25 000 Ft-al bírságolta egy nyári, levelemre nem válaszolás miatt – nyilván ez neki aprópénz...). Tegnap hivatalos levelet kaptam egy szeptember 5-én írt hibabejeltésemre (2 hónap telt el...). A levélben azt állítják, hogy ők már október 3-án küldtek egy választ (érdekes, hogy hozzám nem jutott el...), és hogy akkor most ehhez a levélhez csatolják azt a levelet is (érdekes, hogy mégsem csatolják, egy szál oldal az egész levél). Természetesen a válasz pedig a szokásos...
- Az ÁSZF-jük szerint a Felhasználó rendkívüli felmondással élhet, ha a Szolgáltató 30 napon belül nem tudja elhárítani a hibát. Hát, én erre hivatkozva tegnap elküldtem a felmondási kérelmet a T-Mobile-nak. Sejtem a választ és kifogást előre...
Vajon mit tehet ilyen esetben a kiszolgáltatott Felhasználó? Gondoltam hátha segítetek abban, hogy megírjátok Ti is a történetet, hátha végre kinyitja a fülét a Szolgáltató, és hátha lesz egy jópár olyan olvasó, aki okul a példámból, és messzire elkerüli a hűségidőt...
killerkaller 2013.11.06. 12:22:24
Gazsibacsi 2013.11.06. 12:30:05
- minek kotottel husegszerzodest?
- miert nem probaltad ki mondjuk egy feltoltos konstrukcioval, milyen a szolgaltatas minosege?
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.06. 12:31:27
helianthus 2013.11.06. 12:31:48
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.06. 12:34:05
Majd valaki összegzi.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.06. 12:36:08
Nekem nincs.
Manyecska 2013.11.06. 12:37:38
Manyecska 2013.11.06. 12:39:13
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.11.06. 12:39:19
Ezt valaki le tudná fordítani valami olyan nyelvezetre, amit technikailag képzettebb emberek is megértenek?
Sajnos az ilyen "bedugom a pucut a kütyübe, de nem csinál semmit, csak azt mondja, hogy kakukk" manónyelven megfogalmazott hibaleírásokat nem igazán tudom értelmezni.
helianthus 2013.11.06. 12:40:00
Csak én gondolom, hogy a térerő és a szolgáltatás elérhetősége között összefüggés van? Vagyis az egyik egyenes arányosságban van a másikkal?
Nem tudok utána nézni, mert sajnos nincs netem.
helianthus 2013.11.06. 12:42:11
Technikailag képzettebb ember lévén igazán megérthetted volna.
Én nem vagyok, de értettem.
A manónyelv viszont teccik, lenyúlom tőled.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.06. 12:42:14
Hopszi!44!
Manyecska 2013.11.06. 12:43:37
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.06. 12:45:16
Az alsógatyáját védi jelszóval?
Cöccöccö...
Signor 2013.11.06. 12:45:24
Minden nap jarok a keleti es gyomro kozott vonattal,es amig a regi lte keptelen s2vel neteztem,Rakoskertnel eltunt a net.Meg is volt a belemenyem hogy mekkora kocsogok.Most mar lte kepes a telom es lte van vegig a vonalon.
Faus to 2013.11.06. 12:46:33
Különben meg nekünk sincs nettünk.
Manyecska 2013.11.06. 12:47:08
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.06. 12:47:18
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.11.06. 12:48:54
Mostanába nekem is szarakodik.:(
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.06. 12:48:57
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.11.06. 12:54:05
És ha szar a gépe és lefagy, akkor miért is a mobilinternet a hibás?
"Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hibás."
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.11.06. 12:54:41
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.06. 12:55:28
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.06. 12:56:55
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.06. 13:03:31
Ezt mosmá nem tudod kimagyarázni, hijába terelsz!444!
Manyecska 2013.11.06. 13:07:24
Kifordított kacagány 2013.11.06. 13:07:56
@panaszmuki: mit nem lehet ezen érteni? áll mint lóf. a hidegvízben
kakukk11 2013.11.06. 13:13:10
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.06. 13:15:05
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.06. 13:15:10
Hasztamannyana!
A pap is?
Manyecska 2013.11.06. 13:16:51
Kifordított kacagány 2013.11.06. 13:26:50
azt nehezen tudom elképzelni, hogy a szolgáltató nem látja a hibát, ha nála jelentkezik, azt viszont nagyon is, hogy látja, csak nem akar foglalkozni vele.
helianthus 2013.11.06. 13:32:49
Atörökk 2013.11.06. 13:36:13
Csigorin 2013.11.06. 13:37:15
Manyecska 2013.11.06. 13:40:55
Maliali 2013.11.06. 13:46:53
De amúgy ugye nem akarja kifizetni a 7ezres csekket, miközben a gyereke azon nézegette a kis filmecskéit.
Mert miért fizetné ki?! Ááá, minek!? Elvégre rossz az a bizbasz, befagy meg minden, és amúgy a kölök netezése, az ingyé van.
Nem tom mi a vége a posztnak, de kifizetném a tartozásomat, és hagynám a gyereknél, hadd nézegesse a filmjeit, aztán ha lejár a hűség kivágni a kukába.
Maliali 2013.11.06. 13:47:58
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.06. 13:56:17
killerkaller 2013.11.06. 13:57:29
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.11.06. 14:01:33
Waddafakk 2013.11.06. 14:05:57
"Egy adott előfizetői hozzáférési ponton a Szolgáltató a garantált sebességértékek elérését a mobilinternet szolgáltatás sajátosságaiból adódóan abban az esetben biztosítja, ha a környezeti viszonyokban nem áll fenn a Szolgáltató érdekkörén kívül eső, a vállalt sebességértékek elérését befolyásoló, illetve akadályozó tényező, külső körülmény (pl.: a vasbeton, színezett üveg, hővisszaverő fólia, az adott cellában szokatlanul magas forgalom)." Magyarul a nullát is akkor garantálja, ha egy kb. egy kopár síkság közepén állsz az adótorony mellett tiszta idôben, kezedben a kütyüvel.
Amúgy ha egyszer megy, egyszer meg nem, akkor valószínüleg nem az eszköz a rossz, hanem valami zavarja azt. Ki kellene próbálni valahol máshol is (nem, nem a szomszédnál, hanem messzebb), esetleg egy másik géppel is.
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.11.06. 14:21:57
Amire kattint? A böngésző? Az operációs rendszer?
Kifordított kacagány 2013.11.06. 14:24:24
@killerkaller: ja, a mobilinternetre, mert ha nem írod alá, akkor a 20ft-os kütyüt csillió dollárért adják csak.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.06. 14:24:45
Kifordított kacagány 2013.11.06. 14:25:39
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.11.06. 14:33:12
Én tényleg nem tudom, mi ez, hogy "korlátozottá válik" meg "korlátozott szolgáltatás".
Használok mobilinternetet több féle eszközben is, de az adatlimit elérése utáni sebességkorlátozáson kívül más korlátozást még nem láttam.
Viszont, ha korlátozás van, arról a szolgáltató tud, hiszen ő korlátozza a szolgáltatást.
Ha a szolgáltató nem korlátozza, akkor nincs korlátozás.
Biztos vagyok benne, hogy a postoló a korlátozáson mást ért, csak nem tudom, hogy mit.
Maliali 2013.11.06. 14:42:39
killerkaller 2013.11.06. 14:51:09
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.11.06. 16:39:29
c0 2013.11.06. 16:42:08
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.06. 16:45:32
Nem rosszabb, mint a homárátlag. Nem mintha ezzel sokat mondtam volna.
c0 2013.11.06. 16:47:48
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.06. 16:51:11
Tiborfalvi Tibor 2013.11.07. 02:05:20
peter3374 2013.11.07. 15:08:44
A lényeg, hogy megakadályozzanak mindent ami "túl sok" adatforgalommal jár.
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.11.07. 15:25:14
Na, ezt már értem.
Ez viszont 3 dolog miatt lehet:
- túl kis teljesítményű a modem -> csere más típusra
- bugos a modem firmware -> ha van másik firmware, akkor csere arra, ha nincs, akkor ugyanaz, mint az elsőnél
- bugos a driver -> ha van másik driver, akkor csere arra, ha nincs, akkor ugyanaz, mint az elsőnél
Viszont nálad a kihúz-bedug megoldja a gondot, a posztolónál 10-30 percig nem javul az állapot, bár nem tudjuk, hogy ő is kihúzza-begdugja-e.