Tékozló Homár

Kizárta a netbankból a CIB (frissült)

2013.11.28. 10:35 | jackyll | 53 komment

László telefonon beleegyezett, hogy biztonságosabb azonosítás bevezetése miatt új szerződéset köt a CIB-bel, amit kicsit megnehezít, hogy még fél évig külföldön tartózkodik. Az ügyintéző azt mondta neki, hogy még odébb van a program bevezetése, aztán szeptemberben értesítették, hogy 60 napja van, mielőtt kizárják a netbankból. Természetesen két hónap alatt még azt sem tudta kideríteni, hogy milyen igazolás kell, úgyhogy kizárták:

A fiókunkban többször járt édesapja, miszerint meghatalmazást kapott Öntől az Internetbank azonosítási mód módosítására. Tájékoztatom, hogy külföldön történt meghatalmazást nem tudunk elfogadni konzulátusi hitelesítés nélkül. Kérem, hogy meghatalmazását konzuli hitelesítéssel tegye meg.

Tisztelettel:

Vállalati banki tanácsadó / Corporate banking advisor
Mátészalka Területi 1. Fiók / Mateszalka Branch

Köszönöm a tájékoztatást, egyben szeretnék panasszal élni az alábbiak miatt:
Idén júliusban keresett meg telefonon egyik kolléganőjük aki felmérést készített arról, hogy hajlandó lennék-e az újfajta internet bank azonosítási mód, vagyis a token használatára. Igennel feleltem neki és egyben megkérdeztem, hogy mikor várható ennek bevezetése, mivel tartósan külföldön vagyok és legközelebb csak jövő nyáron (2014-ben) leszek itthon, hogy a szerződésmódosítás miatt a bankfiókot felkereshessem. Válasza az volt, hogy még jó időbe beletelik, mire a szolgáltatás bevezetése megtörténik.

A fentiek ellenére az internet bankba szeptemberben (tehát a telefonbeszélgetéstől számítva nem egész két hónapra) belépve az az üzenet fogadott, hogy 60 napon belül kössem meg az új szerződést, ellenkező esetben a hozzáférésem korlátozásra kerül. Vagyis a felmérést készítő kollégájuk rosszul tájékoztatott.

Az ügyfélszolgálatot azon nyomban felhívva azt a tájékoztatást kaptam, hogy dolgoznak a probléma megoldásán, az ehhez szükséges iratok a jogi osztálynál vannak véleményezésen. Ebből arra következtetek, hogy a token szolgáltatás bevezetésére nem készültek fel kellőképpen, mivel a jogi osztály véleményét csak a bevezetés kellős közepén kérték ki. Itt is jeleztem, hogy nem tudok befáradni a fiókba, mivel külföldön tartózkodom.

Ezt követően újabb néhány kör következett az ügyfélszolgálattal, amely eredményeképpen végül október 24-én kaptam e-mailben egy meghatalmazást. Ezt értelemszerűen kitöltöttem, aláírtam, lebélyegeztem és a meghatalmazottnak elküldtem. A nyomtatványon nem szerepeltek sem tanúk, sem konzuli hitelesítés szükségességéről nem tettek említést külföldi tartózkodás esetén. (Itt jegyzem meg, hogy ha nem külföldön tartózkodnék, akkor be tudnék menni a fiókba, tehát az egész hercehurca értelmét vesztené.) A meghatalmazott a bankfiókban azt a tájékoztatást kapta, hogy a meghatalmazás nem megfelelő.

Ezután újra felvettem a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, november 5-én egy újabb meghatalmazást küldtek. Erről (szerencsére) időben kiderült, hogy nem felel meg a célnak, mivel egyéni vállalkozókra van szabva, nem pedig társas vállalkozásokra.

A telefonos ügyfélszolgálat újbóli felhívása során azt a tájékoztatást kaptam, hogy az elsőként kapott meghatalmazás jó, csak két tanú szükséges hozzá. Ez alkalommal is jeleztem, hogy a meghatalmazás külföldi tartózkodás miatt szükséges, vagyis nem vagyok Magyarország területén.

Az elsőként kapott meghatalmazást két tanú adataival kiegészítettem, kitöltöttem, aláírtam és lebélyegeztem, aláírattam a két tanúval majd elküldtem a meghatalmazottnak. A telefonos ügyfélszolgálaton egyértelműen rákérdeztem, hogy megfelel-e, ha ilyen módon járok el, a vonal túlsó végén az úriember azt mondta: igen. Itt is jeleztem: külföldön tartózkodok, vagyis a tanúk azonosító adatai mellett valószínűleg külföldi irat száma fog szerepelni.

A meghatalmazott újra megjelent a bankfiókban, ezt követően küldte Ön az alábbi levelet. Ebben a konzuli hitelesítés szükségességéről tájékoztat annak ellenére, hogy minden kollégájukkal közöltem hogy külföldön tartózkodok, de egyikük sem említette a konzuli hitelesítést. Sőt, amikor én kérdeztem rá az ügyfélszolgálatnál ennek szükségességére, akkor nemleges választ kaptam.

Aznap (nov. 19-én) újfent felhívtam ez ügyfélszolgálatot, kérve egy egyértelmű állásfoglalást a szükséges meghatalmazás(ok)ról és azok pontos tartalmáról. Néhány napon belüli visszahívást ígértek, azonban máig sem kerestek meg.

A sorozatos hiányos tájékoztatásuk következményeképpen

  • jelenleg nem lehetséges tranzakciót indítani sem a privát számlámról, sem a cégeméről (amennyiben nem tudom pl. az áfát átutalni, a CIB hajlandó rendezni a NAV által kiszabott büntetést?),
  • a meghatalmazást többször el kellett (és kell még legalább egyszer) postáznom (1600 km-ről a postaköltség igencsak borsos),
  • amennyiben ragaszkodnak a konzul általi hitelesítéshez úgy ez számomra újabb kiadást jelent, mivel a konzul egyetlen aláírása 30 EUR-ba kerül,
  • valamint a meghatalmazottnak többször kellett idejét a bankfiók asztalának koptatásával töltenie.

A fentiek fényében kérem tájékoztassanak, hogy a hosszúra nyúlt és komplikációkkal teli ügyintézés ellentételezéseként milyen kompenzációt van módjukban felajánlani?

UPDATE 12/16: Menet közben innen lemaradt a hepiend:

Homár for President!

Épp most hívott a CIB (valszeg ők próbáltak már pénteken is, de épp értekezleten voltam), hogy elnézést kérjenek.
E mellett felajánlották, hogy
  • kitolják a határidőt jövő nyárig, tehát 2014 szeptemberig újra token nélkül használható az account-om, valamint
  • fájdalomdíjként jóváírnak 5-5.000 HUF-ot mind a privát, mind a céges folyószámlán (a netbank account-hoz két számla tartozik, részben ez a tény okozta a bonyodalmat).

Summa summarum: pozitív végkifejlettel megoldódott az ügy. A CIB-bel kapcsolatban eddig nem volt problémám, mindenfajta ügyintézés flottul ment. Ez volt az első problémás eset, de simi a buksijukra, korrektül megügyintézték!

Üdv,
-L.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2013.11.28. 10:39:22

50-ér faxolok neked egyet!:DDDDDD

Dr. Kix 2013.11.28. 10:43:12

Szép ki kálvária. De kompenzációra ne számíts. Csak pökhendiségre.

Manyecska 2013.11.28. 10:45:05

Kérjél karira tőlük aláírást.

Manyecska 2013.11.28. 10:49:27

@dr. phil. Sün‼ ツ: tudod, pakisztáni importból jézusos harisnyák..

Faus to 2013.11.28. 10:50:28

Nagyon hosszú, nem olvasom el,, jöhet valami könnyebben emészthető még ebéd előtt.

YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici 2013.11.28. 10:57:48

Mateszalka Branch. Ejj, de szépen íródik ez az emez. Bankszámlát főgyújtani, távozni onnan, ja de külföldön van László. Akkor is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.28. 10:58:17

". Válasza az volt, hogy még jó időbe beletelik, mire a szolgáltatás bevezetése megtörténik."
Ja, ez elég konkrét volt, hogy megbízz benne? Vadász...

De mondjuk a CIB ettől még szintén szarhat sünt, mert nem igazán tájékoztattak előre. Illetve majd ezek, kompenzációt? LOL.
Szerintem keress másik bankot.

elwood 2013.11.28. 10:59:06

honnan tudják, hogy a meghatalmazás külföldön történt ?

a kinti rothadó rendszer szaga érződik rajta ?

a kisvakond 2013.11.28. 11:00:00

Lehetőség szerint a bankokat ki kell iktatni az életünkből. Kevesebb gondunk lenne.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.11.28. 11:01:37

@elwood:
Forditva írta alá a nevét, azé tuggyák.

CBF 2013.11.28. 11:05:22

@ColT: mind ugyanolyan szar :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.28. 11:08:41

Nekem ár egy éve tokennel megy a cibes netbankom.
Poszt toló mi a ....-ért hangoztatja úton-útfélen, hogy külföldön van? Panaszkodik, vagy dicsekszik?
A téma szempontjából irreleváns. Meghatalmazott átveszi a tokent, ott a bank készülékén felhívja a megadott számot, élesíti a tokent, esetleg (szintén még helyben) a bank terminálján kipróbálja. Tokent kiküldi a poszternek, és külön, pl sms-ben a pin-kódot.
Oszt' működik. Külföldön is, mert egy időszinkronos kódgenerátor, aminek az "ikre" a CIB szerverén van, gondolom Pesten, de lehet, hogy a Zöldfoki-szigeteken.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 11:21:55

"hajlandó lennék-e az újfajta internet bank azonosítási mód, vagyis a token használatára."

Urizálunk? Afrikába meg éheznek.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 11:26:01

@elwood: "honnan tudják, hogy a meghatalmazás külföldön történt ?"

Posztoló minden második mondatába beleszövi. Kiscsicskák kijutnak a határon túlra, akkora lesz rögtön az arcuk, hogy csak oldalazva férnek be az ajtón. Van pár példánk rá a homáron is.

A gyóntatófülkében egy öregember azt mondja a papnak:
- 92 éves vagyok. Csodás feleségem van, aki 70 éves. Gyerekeim, unokáim, dédunokáim vannak. Tegnap három stoppos tinédzserlányt vittem az autómmal, megálltunk egy motelnél és mind a hárommal közösültem.
- És megbántad ezt a bűnt, fiam?
- Miféle bűnt?
- Hát milyen katolikus vagy te?
- Zsidó vagyok.
- Akkor miért mondod ezt el nekem?
- MINDENKINEK elmondom!

FDToth 2013.11.28. 11:31:25

ezt nem nagyon értem: ha külföldön él, attól még kintről elérheti a netbankot. ot t lehet igányleni mobiltoken-t, okostelefonra (2013-ban - főleg eg ykülföldön élőmnek - tuti van ilyenje). ezt szépen regisztrálja netbankon keresztül és már kész is van! nem kell baszakodni a cibb-nel, mert annyira segg hülyék ők is (mint mindne itthoni nagy szolgáltató), hogy el****nak mindent..

Faus to 2013.11.28. 11:33:44

@atpijkamo: "Kiscsicskák kijutnak a határon túlra, akkora lesz rögtön az arcuk, hogy csak oldalazva férnek be az ajtón." :-)))))
Ezt keményen odatetted.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.28. 11:37:37

@NEMZETI fuckanal: :)) És itt randalíroznak a homáron, hogy nem érjük egymás szavát.

Lájkolom a nick-edet.

napalm 2013.11.28. 11:45:56

@FDToth:
szerződésmódosítással jár ez is, kell a személyes (vagy meghatalmazotti) megjelenés.

FDToth 2013.11.28. 11:52:04

nekem sem és az ismerőseimnek sem (akik cib netbankot hazsnálnak) kellett. azonosító változik és a belépési rendszer is, de a szeződés nem igényel személyes jelenlétet, hanem a netbankon kerezsül ez megtörténik. bér ha határidőre a posztíró nem tett semmit és a régi rendszer megszűnt, az új pedig neincs nála aktiválva, akkor kellhet a személyes jelenlét, mivel akkora itthon abürokrácia

Sasfióka 2013.11.28. 13:16:09

A netbankba belépve a mobiltoken szolgáltatás aktiválható banki közreműködés nélkül, és még tokent sem kell átvenni. iOS és Android app van hozzá. Csak jelzem, hátha segítség.

Másik változat:
Meghatalmazást kitölt, aláír, lepecsétel (csak a meghatalmazónál) apukának hazaküld, aláír a meghatalmazottnál meg két tanúnál anyuka meg anyuka barátnője. Bankba bemegy, előadja, hogy sajnos kicsi fiunk Debrecenben van, ezért nem tudott bejönni...

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.11.28. 13:37:52

Posztert nem értem: megcsinálja a belföldi meghatalmazást, elküldi az itthoni ügyintézőnek, az két emberrel aláíratja, mint tanukkal, oszt eljár és ha kérdezik, akkor az illető Magyarországon van, de nem tud személyesen eljárni. pont.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.11.28. 15:27:27

A CIB ügyintézői vagy nem állnak a helyzet magaslatán vagy ők is rosszul vannak tájélkoztatva. Volt náluk egy megtakarítási szla -m kb. 10 éve. Először 0, azaz nulla Ft volt a vezetési díja, majd kitalálták, h nem úgy van az, legyen kétszáz vmennyi. Gondoltam, ok, igaz, h ez már évente majd 3000 de nem filléreskedünk nem szóltam.

Telt múlt az idő, nem úgy alakultak a dolgaim ahogy elképzeltem, így néhány hónappal ezelőtt bementem személyesen a bankba, hogy kivegyem az összes pénzem tőlük és a szla -t megszüntessem. A pénzt ki is adták, de az ügyintéző könyörgőre fogta, h ne szüntessem már meg a szla -t, hisz ez olyan jó konstrukció, ilyet ma már nem is árulnak. Mondtam, h ok, de sajnos 2 bankot nem áll módomban fenntartani, de megdumált a nő: abban maradtunk, h hagyjak a szla -n fél évnyi szlavezetési díjat, aztán ha ennyi idő után úgy látom, h kell a dolog akkor marad, ha nem megszünteti nekem.

Így is lett, eljöttem. Jön a következő banki kimutatás, már vm. 530 Ft a vezetési díj, amiért nagyon zabos lettem. Egyszer csak pár hét elteltével újabb levél jön tőlük, amiben arról tájékoztattak, h nem fűződik már érdekük a szla-m fenntartásához (ezt ők írták így) ezért választhatok. Vagy átállok egy még drágább csomagra, vagy ezt megszüntetem. Ha ez utóbbi mellett döntök rendelkezzek az összegről (már nem volt a szla -n 200 Ft sem), mert ha nem akkor ők őrzik nekem de pénzért.

Mondom király. Megint mehetek be megszüntetni, holott ez ügyben voltam nemrég náluk. Bementem, mondtam h megszüntetem, meg is csinálták, de azonnal bepróbálkoztak, h van másfajta számlacsomag, kössem meg azt. Mondtam, h ne fárasszuk egymást és otthagytam őket.

Nem tudja a jobb kéz, h mit csinál a bal.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.28. 15:51:23

A netbank eleve csak úgy használható, ha bemész a bankba és az ügyintéző felügyelete mellett használod. Minden más próbálkozás kizárázhoz vezet.

CIB poszt toló 2013.11.28. 16:20:56

@elwood: onnan, hogy én balga odavéstem a Kelt után, hogy "Seholnincsfalva, Külföld". Mer' én olyan becsületes-féle fickó vagyok...

CIB poszt toló 2013.11.28. 16:23:33

@FDToth: Igen, ez így van. Privát számlák esetében. Én azonban sajnos HHH ( gy.k. Halmozottan Hátrányos Helyzetű) vagyok, mivel ehhez a netban account-hoz egy privát és egy társas vállalkozás számlája is hozzá van rendelve.

Martinm5 2013.11.28. 16:39:29

a meghatalmazások hatályának szabályairól jogszabályok rendelkeznek, ettől a banki ügymenet nem térhet el.
Ha a meghatalmazás kiállítása belföldi, (helye) akkor nincs cicó. ha külföldi, akkor konzuli hitelesítés. Gondold csak meg, mikor és hol is adtad te a meghatalmazást? Nem az számít, hogy most hol vagy, hanem amikor meghatalmaztál. Na ugye hogy otthon a nappaliban az asztal szélén írtad!

Easyke (törölt) 2013.11.28. 16:47:52

@Kitalátor = másként_gondolkodó: te amúgy elolvastad a posztot a külföld szavakon kívül? Pont a külföldi tartózkodás a lényegi pont ebben. Pont emiatt szívatják. Úgyhogy az igen flott megoldási javaslatod itt akad el: "Nekem ár egy éve tokennel megy a cibes netbankom.
Poszt toló mi a ....-ért hangoztatja úton-útfélen, hogy külföldön van? Panaszkodik, vagy dicsekszik?
A téma szempontjából irreleváns. Meghatalmazott"... meghatalmazott... meghatalmazott...meghatalmazott...

Easyke (törölt) 2013.11.28. 17:07:29

@elwood: a tanúk iratainak azonosító száma fogja elárulni. Nagyjából az első blikkre. :)
De mondjuk azt sem értem, hogy miért nem tölti ő ott ki, küldi haza és íratja alá rokonság Magyarországon élő és TARTÓZKODÓÓÓ két tagjával...

Morgan kapitány (törölt) 2013.11.28. 17:10:21

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Melyik részét nem érted annak ténynek, hogy meghatalmazottnak nem adnak ki tokent, ha nem konzuli hitelesítéssel teszi meg?

Én ezért a kurva tokenért fogok bankot váltani. A legveszteségesebb és második legdrágább költségű hitelintézet és akkor még nekiállnak tokenezni.

BelAmi 2013.11.28. 17:34:36

@FDToth: Én telefonon simán el tudtam intézni. Letöltöttem az alkalmazást, SMS-ben kaptam egy aktiváló kódot, választottam PIN-kódot, azóta minden OK!

Agyalap 2013.11.28. 17:39:46

Hogy milyen kompenzációt? Kb 10 ezer forintot.

Kell még befizetned.

BelAmi 2013.11.28. 17:40:38

A token a biztonságot szolgálja, más bankoknál már régóta alkalmazzák. Nem értem a felháborodást.

vernarancs 2013.11.28. 18:01:13

Token hulyeseg. El lehet vesziteni. Raadasul lejar egy ido utan es ha nem figyel ra a delikvens akkor megszivja.
Eleg madar volt, hogy kulfoldi tartozkodasra hivatkozott. Ezek utan persze meg mindig megtehetne, hogy kitolt egy normal meghatalmazast, otthon apuka szerez 2 tanut es besetal vele. Semmi kozuk hozza, hogy hol tartozkodik a megbizo.

BelAmi 2013.11.28. 18:17:18

@vernarancs: "Token hulyeseg. El lehet vesziteni. Raadasul lejar egy ido utan es ha nem figyel ra a delikvens akkor megszivja."
Nem csak fizikai token létezik. Le lehet tölteni a megfelelő programot, aktiválni, ezután a virtuális token ugyanúgy működik, mint a fizikai.

Morgan kapitány (törölt) 2013.11.28. 18:35:07

@BelAmi: Persze, ha nem lenne annyira finnyás a mobilnet, hogy a Sony Xperiát nem fogadja el. Másrészt a token tájékoztató kétharmadát a felmerülő hibalehetőségek tartalmazzák. Kösz.

Volt valami, ami működött, erre előáll az IT osztály, hogy olvasták valahol, milyen frankó dolog ez és hogy legyen munkájuk.

Flynn 2013.11.28. 20:02:08

Lászlónak segítségképpen elmondom, hogy egyszerűbb megoldás is lett volna a problémájára.

A CIB valóban szólt előre, hogy az eddig megszokott jelszavas módszert mindenképpen le kell cserélni, én sem örültem neki.
A dolog úgy történt, hogy szeptember vagy október elseje után amikor belépett a netbankba, onnantól kezdték számolni a 60 napot, amíg át kellett állnia.
A szerződést internetbankon keresztül is lehetett módosítani mobiltoken esetén, én is itthonról a fotelből csináltam meg, neki sem tartott volna semeddig letölteni egy applikációt, és azt beregisztrálni.
Mondjuk annyi nehezítés volt a dologban, hogy egy hazai mobilszámot kellett megadni, amivel ő külföldön nem biztos, hogy rendelkezik, de max egy itthoni hozzátartozójával le lehetett volna ügyezni a dolgot, még mindig egyszerűbb lett volna, mint fizikális tokent kérni.
Később meg bármi módosítható, ha errefelé jár...

CIB poszt toló 2013.11.28. 20:11:29

@Flynn: Ez mind igaz, privát bankszámlára. Azonban a kérdéses számla társas vállalkozásé, ilyenkor nem működik a netbankon keresztüli aktiválás, be kell menni szerződést módosítani.
Magyar telefonom van, el tudnak érni, ahogy tették is, amikor egy újabb nagyszerű ötletük lett egy újabb, másik fajta meghatalmazás kitöltéséről. Kicsit kezd a dolog hasonlítani az egyszeri állatorvos esetére, aki által kezelt tehén megdeglett. Pedig még annyi ötlete lett volna...

CIB poszt toló 2013.11.28. 20:15:35

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Ejnye fiacskám, hát azért tépem én itt a szám, hogy ne olvasd el figyelmesen amit a tanító bácsi leírt? Egyesleülni! Holnap pedig szeretnék a szüleiddel beszélni, Troll bácsival meg Trollnéval!

holl gold 2013.11.28. 20:16:19

Sajnos en is tudok egy mostanaban megtörtent esetet aminek en vagyok a szenvedö alanya.Az ERSTE BANK nagyon lejaratta magat a szememben. Több eve ugyfeluk vagyok es azt veszem eszre hogy az utobbi idöben akarmit akarsz intezni a bankfiokban a hangsuly nem a Te ugyeden van hanem gyözködnek es a torkodon mindenkeppen le akarjak nyomni az u.n. PREMIUMCSOMAGOT. Több alkalommal közöltem veluk hogy nem erdekel ez a csomag, utana mar nem vagy fontos nekik es az elintezendö ugyed sem.
Nem tudom hogy mas banknal hogy van de az ERSTE banknal nem tudod elerni a bankfiokodat telefonon (legalabb is kulföldröl nem, pedig idaig nem volt ezzel problema).
Meg nyaron inditottam több megbizast (mig BP-n voltam) csoportos befizetesre, atutalasra amiket kesöbb ellenöriztettem es mindent rendben talalt az ugyintezö (meg mindig BP-n 2 honap telt el az inditas ota), megis a kulföldi lakhelyemen vart egy level a banktol hogy az egyik megbizas nem ment at.A levelen volt egy datum ami az elinditas utan irodott egy hettel. Az ugyintezö megis mindent rendben talalt ra 2 honapra BP-n a bankfiokban. Valahogy elertem a központi ugyfelszolgalatot (mar kulföldröl) akik azt mondtak (miutan elmeseltem a törtenetet) hogy faradjak be es inditsam ujra a megbizast (egyszeruen nem ertettek hogy most, utolag, innen mi a banatot csinalhatok, raadasul ök voltak a hanyagok). Igaz adtak "ötletet" is hogy hivjam innen fel a meghiusult atutalas cel vallalatat es egyezkedjek veluk a befizetes keseseröl...F@szom eszem megall...Micsoda egy mocskos eljaras mikor kifizetsz egy kalap penzt a szamlavezetesre, egyebb banki költsegekre... Ha te követsz el hibat, tullepest, stb. a bankkal szemben azonnal olyan költsegeket varrnak a nyakadba hogy belefeketedsz. Ök viszont barmit megcsinalhatnak es semmi felelösseguk nincs ha az ö hibajukbol anyagi hatrany er.

CIB poszt toló 2013.11.28. 20:28:31

@BelAmi: újfent elmondom, ha a posztból nem jött volna le világosan: ez magánszemély számlája esetében működik, társas vállalkozásénál (mint jelen esetben) nem. Bankfiókba kell zarándolokni, Kelet felé fordulva elmormolni egy fohászt a hívószámom felvillanására várakozva, majd egy halk "KöszönömIstenem" kíséretében hálát adni, hogy a XXI. században, a papírmentes iroda korában néhány fányi papírt kiköpettek a nyomtatóval.

pangea 2013.11.28. 20:38:11

Magyarország 2013:(

BelAmi 2013.11.28. 20:53:47

@CIB poszt toló: Nem vitatom, hogy vállalkozások esetében szigorúbb az eljárás. De ez is érthető, hisz az ügyfél érdeke is, hogy ne kerüljön sor visszélésekre. Legjobban a vállalkozók sérelmeznék, ha ilyenre kerülne sor. Kamu meghatalmazást könnyű készíteni, ahogy sok okostóni itt javasolja.

CIB poszt toló 2013.11.28. 21:07:14

@BelAmi: Ha így nézzük akkor jogos, de a rendszer nekem kicsit túlbiztosítottnak tűnik. Internet bankon+telefonos ügyfélszolgálaton keresztül miért nem lehet szimplán elintézni a dolgot? Ha egy rosszfiú valahogy bejut a netbankba, akkor nem az lesz az első dolga, hogy tokent aktivál magának, hanem átutal minden pénzt egy kajmán-szigeteki számlára. Plusz a meghatalmazáson rajta van, hogy amikor a meghatalmazott bemegy a bankba, akkor fel fognak hívni engem a bank nyilvántartásában rögzített telefonszámon, hogy megkérdezzék: tényleg az ül-e ott akit én meghatalmaztam.

Röhej, hogy egy hitelkártyát az emberre tudnak tukmálni a telefonban elnyögött "jó, igen, rendben", mint "szerződéskötés" alapján, de egy nyamvadt token aktiválás, az nem megy.

A meghatalmazás alapjában véve nem lenne gond, csak találnák már ki végre, hogy PONTOSAN mi álljon rajta...

tisztapista 2013.11.28. 21:14:22

"Tájékoztatom, hogy külföldön történt meghatalmazást nem tudunk elfogadni konzulátusi hitelesítés nélkül."

A jó édes anyádat, te mátészalkai bankárparaszt! Azt sem tudod, hogy mi az a konzulátus, csak írod lefelé a hüjeségeket.

A posztolónak pedig: nem kell neked ott számlát vezetned. Remélem, tanultál az esetből.

ikke i drift 2013.11.29. 01:34:31

@CIB poszt toló:
nekem is így van, de a sirámnak csak a fele igaz, a privát számlához tartozó tokent telefonon simán aktiválták, de a cégeshez be kellett mennem. ez mondjuk kurva logikus, hogy telefonon bárhová bármennyi pénzt el tudok tolni azonosítás után, de ha tokenről van szó, akkor már csak privátként biztosak abban, hogy én vagyok én.

ettől függetlenül pánikszerűen elmenekülök a cibtől, mert kibaszottul drága lett nekem a szabadságharc, egy koszos belföldi átutalásért 719 Ft-ot képesek felszámolni pár hónapja (céges szla). az egyszerűség kedvéért viszem a privát számlámat is, amivel kapcsolatban éppen pár hete örültek nekem, hogy már 16 éve náluk vagyok. innen üzenem, hogy én már nem örülök.

Agyalap 2013.11.29. 09:14:36

Kicsit furcsa fogalmak terjednek (használatosak) internetbiztonság címén.
PL: Felhív a banka mobil telefonomon, bemutatkozom felvételnél - fontos információjuk van, azonosítsam magam.
Mondom kit hívtak? Mondják az stimmel, de bárki felvehette volna.
Erre 3 olyan kérdést tesz fel, amit rajtam kívül legfeljebb 1000 ember tud megválaszolni, de ezzel hátra is dőlhetünk - biztos hogy én vagyok.

A token lehet hogy macerásabb, el is veszíthető, de még mindig biztonságosabb mint a jelszavas módszer...

ikke i drift 2013.11.29. 10:21:49

@Agyalap:
Ja, ezt nekem pont a CIB szokta volt játszani, volt, hogy rejtett számról (újabban már mindig ugyanarról hívnak, ami asszem az sms-küldési számuk). Felhívnak rejtettről, hogy ő a CIB, azonosítsam magam. OK, mondom, de előbb ő tegye meg ugyanezt legyen szíves. O:o:o: akkor hívjam fel a CIB24-et ebben és ebben a kérdésben. Jó.

Flynn 2013.11.30. 22:57:34

@CIB poszt toló:
Az valóban nehezebb eset, de ez esetben azon csodálkozom, hogy egyáltalán eddig token nélkül tudtad használni.
Nekem már 5 évvel ezelőtt sem engedtek sima jelszavas internetbankot céges számlához.
süti beállítások módosítása