Tékozló Homár

Egy dolog fix a Dunahouse-nál: a jutalék

2013.12.02. 11:47 | jackyll | 106 komment

Gábor hiába kötött 3,9%-os jutalékra szerződést a Dunahouse-zal, mert van minimum díj is:

A Dunahouse-on keresztül kívántam értékesíteni az ingatlanomat. Megkötöttük a csúcs szuper kizárólagos megbízási szerződést a 3,9% + áfa jutalékra. Amit elfelejtettek hangsúlyozni, és én ostoba módon nem vettem észre, az az 500.000 Ft + áfa minimum díj. Az ingatlan eredeti, szerződésen feltüntetett eladási ára 9,9 M Ft aminek a 3,9% csak 386.100 Ft. Azaz a minimál díj kikötésével eleve felülírták a szuper kedvezményes %-os díjat. Ráadásul menetközben lealkudták az ingatlan eladási árát, ami nekik a minimum díj miatt nem fájt.

Tiszta sor, hogy én vagyok a birka, mert aláírtam egy ilyet, de szerintem ez kimeríti a tisztességtelen üzleti magatartás fogalmát. Lehet ez ügyben bárhol, bármit tenni?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2013.12.02. 11:52:05

Nem kellett volna a csaj melleit nézni. Ennyi.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.02. 11:55:15

mit lehet csinálni? szerintem egy jó forró marhahúslevest házi cérnatésztával. attól nekem mindig jobb kedvem lesz.

Dr. Kix 2013.12.02. 11:56:20

Már a 4%+ÁFÁs díj is egy ordas nagy lenyúlás.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2013.12.02. 11:57:49

"elfelejtettek hangsúlyozni"
Á, az nem volt véletlen vagy feledékenység.

"én ostoba módon nem vettem észre"
Hát, így jártál. Okultál belőle?

neménvagyok 2013.12.02. 11:58:05

Ennél még jobb, amikor úgy is kérik a jutalékot, hogy nem is ők hozták a vevőt, hanem te szerezted. Láttam már olyat is.

kúrórudi 2013.12.02. 11:58:53

mondjuk a 3.9% + ÁFA se semmi.... az ugye 4.953, azaz 5%.. így lett volna korrektebb feltüntetni.

az 5% geci magas pláne kizárólagosan (a kizárólagosság az ingatlancégnek jó, az eladónak nem)... kizárólagos szerződésre 2%-3%-os az elfogadható jutalék, 4 drága, 5 horror...

szerintem

simon says: 2013.12.02. 12:04:37

olyan versenynek kéne lenni az ingatlanos szakmában, hogy nemhogy minimum díj, de max. 2%-os jutalékért is illene a kevés eladó picsáját kinyalni. 10 millás ingatlannál a 2% is 200.000 jó magyar konvertibilis forint úgy, hogy közben nem kell semmit csinálni, csak az irodában aknakeresőzve várni a beeső vevőket.

kúrórudi 2013.12.02. 12:06:13

"Ráadásul menetközben lealkudták az ingatlan eladási árát, ami nekik a minimum díj miatt nem fájt."

ez minimum díj nélkül is így van... az ingatlanközvetítőnèla nagy alku nem a vevőjelölt és az ingatlanos között zajlik hanem leginkább az ingatlanos és az eladó között.... hiszen az ingatlanosnak egyetlen célja van: eladni... ha 20%al lejjebb adja 20%al kisebb a jutalék de VAN ha nem adja el akkor nincs tehát 100%al kisebb.... így aztán az ingatlanosnak még a félár se rossz és akkor aztán 1 nap alatt el is megy a cucc....

én küldtem már el a faszba ingatlanost mert olyan nevetséges árért akarta meghirdetni az eladásra szánt lakásomat h megmondtam h ezen az áron semmi szükségem rájuk ha ennyiért felteszem az ingatlan.comra délután már el is adtam....

chloe queen 2013.12.02. 12:12:34

@kúrórudi: pedig sajnos mindegyik ilyen árakkal dolgozik, ha kifog egy bruttó 4%-osat az már boldogság. Emellé persze marhára alul értékelik az ingatlant, de az adóhivatal meg mindenki más legalább 10 millával többre nyomja. Ami mondjuk illeték tekintetében sem elhanyagolható. Kb 9 éve örököltem egy ház 1/-adát. Az APEH 30 millára értékelt, de lehet még többre is (a lakás biztosító is nagyságrendekkel ennyire értékelte) ezután fizettem az örökösödési illetéke. Ma már 18 millióért sem akarja senki elvinni. 9 év alatt 12 milliót esett az ára, pedig a ház még mindig a Balaton partján van, még mindig 2 szintes. Persze tudom én hogy döglőik az ingatlan piac, na de kijön egy értékbecsülő és azt mondja, hogy talán 18-ért elmegy?? Már azon gondolkodom, hogy írok a NAV-nak, hogy mivel szerintük az ingatlan 30 millátért legyenek szívesek ennyiért megvenni, ha már kifizettették velem erre az örökösödési illetéket.

chloe queen 2013.12.02. 12:13:55

egy 3-as lemarad 1/3-ad akart lenni :D

a kisvakond 2013.12.02. 12:22:26

Nemzeti Ingatlanközvetítőt mindenhova!
A Dunahouse meg az összes hozzá hasonló sunyi cég szégyellje magát.

herk 2013.12.02. 12:23:40

valaki magyarázza már el nekem, hogy mi a büös fszért biz meg valaki ingatlanost. Mi olyat tud tenni a mai világban, amit én nem? Legrosszabb esetben annyival olcsóbban adom, amennyi az ingatlanos jutaléka, de akkor pikk-pakk elmegy.
Persze lehet mondani, hogy 2 éve hirdeti, és azért adja be ingaltanosba, de ha 2 éve hirdeti, akkor azon az áron 99%-ban az ingatlanos sem adja el. Ha meg az ingatlanos azt mondja, hogy legyen 2 millióval olcsóbb, bazz, 2 misivel olcsóbban te is felteheted, plusz jutalék, ugye.
Szóval mondjatok 1 konkrét példát, amikor megérte ingatlanoshoz fordulni.

telkoe 2013.12.02. 12:23:44

Lehet ez ügyben bárhol, bármit tenni?

Legkozelebb egyedul meghirdetni a pecot vagy nagyon gondosan elolvasni a szerzodest, ugynoknek bemondasra nem hinni.

Putyur 2013.12.02. 12:27:39

@simon says:

"... nem kell semmit csinálni, csak az irodában aknakeresőzve várni a beeső vevőket. ..."

Ez azért így baromira nem igaz. Ha nem hirdetsz (komoly pénzért), akkor felkopik az állad. Az ügyfelek nem esnek be az ajtón maguktól (sajnos)
Az iroda (ahol aknakeresőzől) sincs ingyen, meg a PC sem ingyenáramról megy, ingyennettel. Néha hideg is van kishazánkban, nem árt befűteni; az is pénzbe kerül. Hja, és a minimálbér után is kell adót meg járulékot fizetni.

Tapasztalatból beszélek, 7 évig ingatlanoztam.
---
Ettől függetlenül a minimál-jutalék arcátlanság, az 5% arcátlanság; a posztoló viszont benézte. :-(

Putyur 2013.12.02. 12:29:24

@herk:

Mondjuk akkor érdemes ingatlanoshoz fordulni, ha nincs időd az ingatlanodat árulni; mert a ráfordított idő alatt a többszörösét keresed meg a saját munkáddal, mint amit az ügynöknek kifizetsz. Capisc'...?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.02. 12:29:41

@herk: "biz meg valaki ingatlanost"

Általában ugyanazért az árért (plusz ingatlanos díja) hamarabb megy el a kecó. Persze, ha ilyen szart fog ki, akkor nem.

Nem 2% szokott lenni a jutalék?

herk 2013.12.02. 12:31:49

@Putyur: bill gécnek esetleg ilyen órabére van.
@atpijkamo: eddig az összes ismerősömnél bepróbálkoztak az ingatlanosok, hogy tolják lefelé az árat, miszerintis ilyen áron nem fog elmenni

Putyur 2013.12.02. 12:36:18

@herk:

Ha azt hiszed, hogy egy ingatlant eladni egy délutánba tart, akkor tévedsz.
(Nem félárról beszélünk.)

herk 2013.12.02. 12:39:14

@Putyur: tudom, de számold ki az óradijat.
Fél millióról beszélünk.
Plusz csak azt az időt számoljuk, ami ingatlanossal megspórolnál. Tehát azt ne számold, ha 10x kimennek a lakásodba, mert akkor te is igyisugyis ottvagy.
Ingatalnossal vagy anélkül neked úgy is ott kell lenned.
ha nem, akkor meg leszervezni legalább annyi idő, mint ingatlanossal.

Kifordított kacagány 2013.12.02. 12:40:09

@herk: vannak a világnak boldogabb részei, ahol az ingatlanos tesz is valamit. pl felméri az ingatlant és tudja, hogy hol hirdesse és kinek, mert jobban képben van ezen a területen, mint az ecceri paraszt, aki épp az első ingatlanjától készül megválni. meg ugye adja a marketinget az eladáshoz. na a dunaháusz nem ilyen.

kúrórudi 2013.12.02. 12:41:29

@chloe queen:

én 2-3%osokkal dolgoztam eddig... 4-5%osokat elhajtom.....

kúrórudi 2013.12.02. 12:45:21

@herk:

"valaki magyarázza már el nekem, hogy mi a büös fszért biz meg valaki ingatlanost. Mi olyat tud tenni a mai világban, amit én nem?"

egy jobb ingatlancégnek pl. vannak nagyobb vevői körei (külföldi akár befektetési célú vevői)... ez neked nincs...

nem minden vevő nézeteg az ingatlan.com-on... vannak akik vevői oldalról biznak meg egy nagyobb ingatlancéget aki ajánlatokat nyújt neki... ezekhez a vevőkhöz sem érsz te el...

én amikor lakást adtam el nem kizárólagos ingatlanos megbizásom volt + hirdettem magam is..

2013.12.02. 12:46:19

Aki a dunahausszal szóba áll az sikeres ember nem lehet.
Náluk kapzsibb, nagyképűbb céget lámpással se lehet találni a piacon.

2013.12.02. 12:49:53

@chloe queen: "pedig sajnos mindegyik ilyen árakkal dolgozik, ha kifog egy bruttó 4%-osat az már boldogság"
ÓRIÁSI tévedésben vagy !!!
Az ingatlanosnak én fix összeget mondtam, ami kb 2-3% közé esik. Slussz.
Ha nem tetszik elmehet a francba.
Az ingatlan com-on simán eladtam ingatlanos nélkül a lakást egy hónap alatt.
A világ legfeleslegesebb legkapzsibb szakmáj az ingatlanközvetítő. Több száz ezer forintokat akarnak zsebretenni egy telefonért meg egy személyes látogatásért.

Putyur 2013.12.02. 12:52:28

@herk:

Nem fél millióról beszélünk; én is kifejtettem hogy a minimál-jutalék és az 5% pofátlanság.
2-3% (bruttó) teljesen elfogadható azért a munkáért, amit egy (tisztességes) ingatlanos csinál. Az egy másik kérdés, hogy hány tisztességes ingatlanos van.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.02. 12:52:34

@herk: Nyilván igazuk is volt, az eladók szeretik túlértékelni a saját ingatlanukat. Meg kell köszönni a jótanácsot, és eladni az ingatlant a javasolt áron.

2013.12.02. 12:55:19

@NEMZETI fuckanal: az is csak egy cég, nincs véleményem róluk.
Én magam adtam el és slussz.

Az is szánalmas, hogy az ingatlanosok rámrepültek pedig direkt meg volt hirdetve hogy hagyjanak békén. Annyira nincs biznisszük, hogy ők maguk vadásszák az eladókat mert nincs kínálatuk.
Volt hogy körbeküldték a számom a dunahausznál és egy napon négy különböző ügynökük hívott fel. Nem kicsit idegesítőek.

telkoe 2013.12.02. 12:55:27

@kúrórudi: egy jobb ingatlancégnek pl. vannak nagyobb vevői körei (külföldi akár befektetési célú vevői)... ez neked nincs...

:) te komolyan azt hiszed hogy ezt valaki elhiszi? Kulonosen a 10M kislakasokra buknak a kulfoldi befektetesi celu vevok.

Putyur 2013.12.02. 12:55:48

@Kulics:

Te szintén nem vagy tisztában azzal, hogy miből áll egy ingatlanos munkája.
Az a baj, hogy mindenki baromira ért mindenhez. Nálunk boldogabb világokban eszébe sem jut senkinek, hogy maga árulja a házát. Arra van az ingatlanos, nem...?
Mint ahogy nem varr az ember inget magának, tehenet se tart a tej miatt, meg a kéményt se maga sepri ki. Mindenre megvan a szakember. "Cipész maradjon a kaptafánál."

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.02. 12:56:09

Haver mutatta a dunahousszal kötendő ügynöki szerződését. Annyi büntetési kitétel volt benne, hogy egy kis figyelmetlenséggel, vagy rajta kívül álló okobokból olyan húszmilliót követelhetett volna rajta a dunahouse. Montam neki, hogy akkor írja alá, ha belátható időn belül meg is keresi a húszmilliót, hogy legalább nullszaldóval jöhessen ki az üzletből.

Manyecska 2013.12.02. 12:57:58

@Putyur: nálunk boldogabb világban szarni se képesek lassan kimenni, egyedül:((

2013.12.02. 13:01:54

@Putyur: miért nem vagyok tisztában ?
Van egy adatbázisuk ami kipakolja nekik az összeillő embereket.
Már ha van ilyen.
Amúgy aki egy icipicit is értelmes ember az bele tudja élni magát a vevő helyébe és el tudja mondani az előnyöket... stb.
Az ingatlanos azért jó biznissz nyugaton, mert ott nem laknak az eladandó ingatlanban, a közvetítő megkapja a kulcsot és mehet a vevőkkel.
Nálunk meg benne laknak tehát a tulajnak is állandóan ott kell lennie.
Hát akkor meg beszélni meg én is tudok, ergo felesleges a közvetítő. De teljesen.
Aki vevő nem tudja megnyitni az internetet és nem tud keresni magának az lassan elenyésző arányú lesz. Sztem.

Kifordított kacagány 2013.12.02. 13:08:27

@atpijkamo: egy dolog, hogy javasol valamit, meg egy másik, hogy ő alkuszik a bőrödre a vásárló helyett.

@Kulics: ismerősre ráakaszkodtak az említett módon, aztán mondta nekik, hogy lehet szó a dologról, de van pár dolog ami neki nem felel meg, beszéljék meg. még meg is sértődtek.

@Putyur: a minap szóltam a kéményseprőnek, hogy ha már beszedte a díjat, jöhetne kotorni. nem sok köszönet volt a munkájában, ezután inkább csinálom magam.

Kifordított kacagány 2013.12.02. 13:09:45

@Rocco az erdei állat /Mátészalka Rencs/: nálunk boldogabb világban egyszerűen beszarnak az emberek és van rá vállalkozó aki megy és tisztába teszi őket.

cobre 2013.12.02. 13:15:03

Sajnos csak benyelni tudod és legközelebb aláírás előtt átolvasod végig a szerződést akkor is (sőt, főként akkor), ha ott toporognak melletted, hogy nincs erre idő, jáááj, végig akarja az egészet olvasni???!

Tekintsd tanulópénznek, szarabbul is járhattál volna.

Putyur 2013.12.02. 13:23:59

@Rocco az erdei állat /Mátészalka Rencs/:

Lehet, de nem erről volt szó.

@Kulics:

Ez így nem igaz (ill. nem teljesen). Ahhoz hogy egy ingatlant eladj, nem elég "megnyitni az internetet".
Tudod; van az a vicc, amikor a fickó elmegy a boltba az asszonynak tampont venni - és hazamegy egy komplett horgászfelszereléssel, motorcsónakkal, trailerrel, stb. EHHEZ kell az ingatlanközvetítő.

2013.12.02. 13:29:35

@Putyur: te belülről beszélsz én meg kívülről. Már sokadik lakásomat adom el, nekem NINCS szükségem ingatlanosra.
Él ez a szakma, tehát nyilván vannak olyan bénák akiknek szükségük van közvetítőre. Semmi gond ezzel.
A dunahauszt is eltartják a posztolóhoz hasonló emberek. Legyenek boldogok egymással.

Putyur 2013.12.02. 13:41:06

@Kulics:

Igen, én "belülről" beszélek (bár már egy ideje nem foglalkozom ingatlanokkal). ÉN tudom, hogy mi egy ingatlanos munkája; TE nem tudod. Ez a különbség.
Mindenki csak azt látja, hogy "hja, csak úgy besöpör az ingatlanos egy félmilliót, oszt' nem is csinált érte semmit". Na, ez az ami rohadtul nem igaz. Ha annyira irigy valaki arra a pénzre, menjen el ingatlanközvetítőnek; csak egy OKJ tanfolyamot kell elvégezni hozzá. Jahogymajdutána baromi nagyot döbbensz...? Hát az már más dolog.
Itt mindenki mindenhez rohadtul ért; csak az ő munkája az, amihez senkise, és ő a nélkülözhetetlen istencsászár. Aztán amikor behúz a csőbe a lakásmaffia (volt ilyen a praxisomban, amikor az ügyfelem sajátmaga is hirdette a lakását!!!), meg szétesik az autópályán a házilag heftölt futómű az autó alatt, meg rosszabbul lesz a beteg a házipatikától; akkor jön a nyafnyaf, hogy szakemberhez kellett volna menni.

Én is cseréltem már hengerfejtömítést az autómon. De ma már nem tenném. Lusta vagyok, és hajlandó vagyok megfizetni valakit, aki megcsinálja - és esetleg jobban is ért hozzá (mondjuk kapásból tudja hogy melyik csavarokat kell kicsavarni, milyen kulcsnyílású villáskulccsal), míg nekem ott kellene totóznom, hogy mit kell még leszedni, kihúzni, kicsavarni, hogy lejöjjön az a basz.

herk 2013.12.02. 13:50:03

@Putyur: A kocsihoz, dokihoz szakember kell. De hagyjuk már, hogy ma Magyarországon az ingatlanos az szakértő.
Saját magának generálja a munkát. Azért van, hogy eltartsa saját magát.
Segits ki, hogy mit csinálok rosszul:
- ingatlan meghirtet
- vevőket fogad
- alku + kézfogás
- papirmunka (na ehhez kell a szakértő)

Az autószerelő munkájából semmit sem tudok megcsinálni, mig az ingatalanos munkájából 4-ből 3-at meg tudok csinálni. Ráadásul az ingatlanos munkáját is ellenőriznem kell, mert átkuurnak.

Putyur 2013.12.02. 13:53:39

@Kifordított kacagány:

Hát, a tiéd még annyi se'.
Én legalább össze tudtam rakni néhány értelmes mondatot.

Putyur 2013.12.02. 14:00:56

@herk:

Hidd el, ma is ki tudok cserélni egy hengerfejtömítést; akkor most én szakember vagyok...?

Nem arról van szó, hogy te [n+1]-szer eladtad a saját lakásodat, akármennyi idő alatt. Lehet hogy az ingatlanos gyorsabban és többért adta volna el; de te esélyt sem adtál neki. Nem gond, ez a te bajod; csak légyszives ne fikázd le a másik szakmáját, úgy hogy nem értesz hozzá. Pl. a felsorolásod utolsó pontjában érinted is a dolgot (papírmunka); ezekszerint mégicsak kell hozzá valami szakértelem - ami neked nincs...?
Nem tudom, hogy te mit dolgozol, de biztosan arra is rá lehet fogni, hogy "hátaztmegkinemcsinájjameg", "azé' pé'zt...?". Tartsuk tiszteletben egymás szakmáját.
---
Hja! Nem arról az ingatlanosról beszélünk, aki kontár; mert ilyen van a cukrászok, az autószerelők meg a kőfaragók és balett-táncosok közt is. Arról beszélünk, aki lelkiismeretes. (Hogy ezeknek a százalékos aránya mennyi Magyarországon, az egy másik kérdés.)

Kifordított kacagány 2013.12.02. 14:07:01

@Putyur: mármint rossz, felesleges dumát. ja, hogy ennyi az ingatlanos dolga is? erre igazán büszke lehet bárki.

Manyecska 2013.12.02. 14:10:44

@Putyur: Most arról van szó hogy statikus is vagy egyben?? Mert leginkább szerintem az kell hogy korrekt módon szerződést kössenek. Meg egy saját ügyvéd. Annyira nem lehet jó szakma ha úton-útfélen ingatlanost keresnek:(

Putyur 2013.12.02. 14:16:12

@Rocco az erdei állat /Mátészalka Rencs/:

Nevetni fogsz; amíg ingatlanoztam, sokszor kértem ki egy-egy ingatlanról Atyám véleményét - aki statikus (volt)... :-)
Volt/van saját ügyvédem... :-)

Azért keresnek úton-útfélen ingatlanost (kizárólag a nagy cégek), mert felveszik próbaidőre, nem fizetnek neki semmit, csak a jutalékot (ha hoz üzletet), aztán 2 hónap múlva úgyis kirúgják. Mutass nekem egy olyan helyet, ahol havi fixre vesznek fel ingatlanközvetítőt! Légyszives! :-/

Putyur 2013.12.02. 14:17:40

@Kifordított kacagány:

Áruld már el, hogy te mit dolgozol, hadd fikázzam én is a te szakmádat... Fikahuszár.

telkoe 2013.12.02. 14:19:50

@Putyur: (papírmunka); ezekszerint mégicsak kell hozzá valami szakértelem - ami neked nincs...?

A papirmunkahoz ugye a az ingatlanos nem ert es nem is jogosult csinalni, aki a papirmunkat csinalhatja es csinalja ugyvednek hivjak.

Manyecska 2013.12.02. 14:21:10

@Putyur: Nahát tudom, a szomszédom is az és meséli milyen:(( hozni kell x százalékot különben repülsz de szerintem ez korrekt hiszen ebből élnek. Amúgy, nekem tetszik a szakma, de megőrülnék pont az ilyenek miatt:(!...tényleg statikussal érdemes mert észreveszi azokat a hibákat amik miatt átdasszák az embert:(

telkoe 2013.12.02. 14:21:44

@herk: A papirmunkat nem az igatlanos csinalja, azt hozzaerto ugyvedre szoktak bizni. 3bol 3mat megcsinalsz egyedul es a papirmunkara kell egy jo ugyved.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.02. 14:23:55

@Putyur: Na, kacagányt ne béntdsd, jókat szokott benyögni.

Értem az álláspontod, el is fogadom, hogy a kutyaütő ingatlanosokon kívül van sok normális is. De neked is el kell azt fogadnod, hogy túlteng a szakmában a kókler. És ez az eredménye. Védhetetlen.

Putyur 2013.12.02. 14:28:10

@atpijkamo:

A bántást nem én kezdtem. Piszkosul nem érdekel ki milyet nyög be, ha rámtámad.

A kókler ingatlanosok miatt pedig nem kellene kollektív bűnösséget kiáltani; ill. nem kellene a másik szakmáját lefikázni. Lehet hogy pl. egy orvos 8 évig tanul míg szikét vehet a kezébe, egy ingatlanos OKJ tanfolyam meg csak 4 hónap; de akkoris.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.02. 14:30:55

@Putyur: "nem kellene kollektív bűnösséget kiáltani"

Ebben teljsen igazad van. Viszont a tömeg ezt nem díjazza, túl sok ahhoz a kókler. Tényleg akárki elmehet ingatlanügynöknek, ezt látom én is.

Putyur 2013.12.02. 14:33:08

@telkoe:

Látod; még ezt sem tudod.
A papírmunkát KÖTELEZŐ ügyvédre bízni, mert a magyar jogrend szerint az ingatlan-adásvételi szerződés ügyvédköteles, azaz ügyvédi (vagy közjegyzői) ellenjegyzés és szárazbélyegző kell rá.
Csak az ingatlanos mindezt elő tudja készíteni, tudja tájékoztatni a feleket hogy mire számítsanak, mit hogyan kell intézni (ill. elintézi egy részét sajátmaga). Egy bérleti szerződést pedig pl. az ingatlanközvetítő is elkészíthet.

Manyecska 2013.12.02. 14:37:26

@Kifordított kacagány: azt mondod? Nekünk már volt pár körünk velük, bár eddig nem ütöttük nyélbe a boltot..:)

Kifordított kacagány 2013.12.02. 14:39:38

@Putyur: a duma az duma, bántásiból is meg bántási nélkül is. te itt úgy véded a mundér becsületét, hogy nincs neki. ezen jól besértődhetsz.

@atpijkamo: az a baj, hogy még amelyik a saját értékrendje szerint korrekt is(mondom, saját értékrendje), az sem ért hozzá, hogy mit is kellene csinálnia, mi lenne az elvárás. mondjuk ehhez hozzá tartozik az is, hogy gyakorlatilag olyan, hogy ingatlanpiac nem létezik ebben az országban.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.02. 14:43:35

@Kifordított kacagány: "gyakorlatilag olyan, hogy ingatlanpiac nem létezik"

:)) Akkor meg mit erőlköcc?

Na, komolyan, nincs igazad, vannak normális ingatlanosok is. Az te egyedi helyzeted, meg sok másiké, hogy nem találkozott még ilyennel.

Kifordított kacagány 2013.12.02. 14:47:19

@Putyur: segélyfelhasználó vagyok, de azt jól csinálom.

@Rocco az erdei állat /Mátészalka Rencs/: párat már én is láttam, nem túl nagy élmény. volt aki bepróbálkozott olyannal, hogy fizessünk jutalékot ha már el tudtuk adni a kérót helyettük. nagyon el lett hajtva és lett neki javasolva, hogy mit csináljon a szerződésével. a kedvencem viszont az volt, amelyik váltig állítgatta, hogy olyan, hogy foglaló-előleg létezik és teljesen jó, ha azt kifizetem(mármint én mint eladó) neki egy 50x másolt papíron, amit állítólag az ügyvédjük szerkesztett és az majd engem jól fog védeni a vásárlóval szemben. igazából a mai napig nem tudom, hogy mi néztük nagyobb hülyének, vagy a vevőnk.

telkoe 2013.12.02. 14:47:44

@Putyur:

Akkor megegyeztunk, hogy az adasveteli papirmunkahoz semmi koze az ingatlanosnak: a szerzodest az ugyved kesziti elo, veszi fel a tenyvazlatot, tajekoztatja a feleket es vallal erte felelosseget, ertelmes es magara valamit ado ugyved nem hagyja hogy az ingatlanos lotifuti beleokoskodjon a dolgaba. Az ingatlanosnak erdemi jogi szaktudasa es szerepe nincs, legfoljebb ugral az ugyved korul es ugy tesz mintha nagyon fontos lenne.

Berleti szerzodeshez megintcsak nem kell ingatlanos - szakszeru jogi tanacsot szinten ugyved ad(hat) akinek meg nem kell ugyved az internetrol is le tud tolteni mintat es kitolteni.

Putyur 2013.12.02. 14:49:48

@Kifordított kacagány:

Ember! Tudsz olvasni, és leírt szöveget értelmezni...???
Nem védtem a mundér becsületét, meg a hozzá nem értő, gazember ingatlanosokat. Azt kértem ki, hogy egy semminek minősítsd ezt a szakmát. Ehhez is kell tanulni, meg érteni hozzá; ugyanúgy ahogy a cipészethez, a villanyszereléshez meg a foghúzáshoz...

Kifordított kacagány 2013.12.02. 14:50:01

@atpijkamo: nem erőlködök, a házam eladhatatlan, így soha nem leszek hajléktalan.
lehet, hogy van, de jól el vannak bújva, vagy nem beszélnek magyarul(leginkább erre tippelnék)

2013.12.02. 14:50:47

@Putyur: te tényleg nem tudsz napirendre térni, hogy ÉN személy szerint nem becsülöm semmire az ingatlanost, mint szakmát ?
Kihaló állatfajta.
Mint a bognár, vagy patkoló kovács.
Nincs rá szükség !
Elhiszem, hogy nehéz az élete mert sokat kell lótnifutni mire leszakad egy zsíros cupák. De leszarom.
Így már érthet ő?
A lakásmaffiában ügyvédek is benne voltak, tehát még ilyen biztonsága se volt az embernek. Nemhogy egy lótifuti ingatlanos megvédje... jééézusom.

kúrórudi 2013.12.02. 14:50:58

@telkoe:

":) te komolyan azt hiszed hogy ezt valaki elhiszi? Kulonosen a 10M kislakasokra buknak a kulfoldi befektetesi celu vevok."

nem azt írtam te agyhalott h a példara igaz ez hanem általánosan irtam mert valaki általanosan firtatta h egyáltalán minek az ingatlanos en pedig erre reagáltam....

tanulj meg olvasni...

Putyur 2013.12.02. 14:53:57

@Kulics:

Nem barátom; nem tudok napirendre térni afelett, hogy immáron papíron feketén-fehéren bevallottad, hogy semmire nem becsülsz ENGEM (!!!), pedig nem is ismersz.

Úgyhogy engedtessék meg nekem, hogy ne írjak semmit rólad, mert örökre kitiltanak a világ összes blogjából. De ide azt gondolsz, amit akarsz; ill. azt kívánom neked ami te nekem.

Manyecska 2013.12.02. 14:55:34

@Kulics: ez 5%-ot akar. 35 milkára értékelte:(

telkoe 2013.12.02. 14:59:55

@kúrórudi: Sok fogalmad nincs a temarol, de legalabb szep nagy arccal tudod eloadni.

Kifordított kacagány 2013.12.02. 15:00:53

@Putyur: javíts ki, ha tévednék, de ha egy szakmát hozzá nem értő gazemberek képviselnek, akkor azt nem túl nagy csúsztatás haszontalannak minősíteni.

telkoe 2013.12.02. 15:02:16

@Kulics: Annyira nem kihalo. Az utcai lotifuti talan, de a banki ingatlanportfoliok ertekesitesevel meg sok melo lesz a kovetkezo x evben (bar ott nem 4honapos OKJ bajnokok dolgoznak)

2013.12.02. 15:07:21

@Putyur: el tudsz vonatkoztatni az ingatlanos szakmától és a te egyéni individuális létedtől ?
NEm ismerlek te rólad semmiféle véleményt nem tudok mondani.
Az is lehet hogy jó és tisztességes voltál a szakmádban.
Ez nem az én dolgom, nem én vagyok a kossuthdíj bizottság.
Mint szakma az ingatalnos szakmáról mondtam, hogy számomra semmi szükség rá és haszontalannak tartom.
Ezt így fel tudod fogni ??????
Téged nem ismerlek és nem is személyeskedtem. Durván csúsztatsz, ha erre tolod el a beszélgetést.

kúrórudi 2013.12.02. 15:27:04

@telkoe:

te már csak tudod seggarc

telkoe 2013.12.02. 15:50:32

@kúrórudi: igy van kisfiam, mondjuk ugy hogy tobbet lattam belole mint aki csak ugatni tud.

Dzsenilla 2013.12.02. 21:23:59

@chloe queen: szia, hol az ingatlan? - ki tudja, talán érdekel. Én keresgélek, nézegetek, de még nem leltem rá az igazira. No meg karosszékből képről nehéz jót találni. 400km-ről meg pláne. Szerintem pár hétbe beletelne míg végignézném ami szóba jöhet..., aztán lehet épp azt hagynám ki amit képről nem sokra értékeltem. Nehéz így belevágni. Az időm egyelőre szoros korlát. egyébként tökéletesen jól látod az illetékhivatalt és a biztosítókat is. A lényeg, hogy fizess. üdv. Dzsenilla

Martinicske 2013.12.02. 21:41:49

Nem szeretnék igazságot tenni, nem is tudnék, de valahol mindkét félnek van igazsága.

Egyrészt egyesek el tudják adni maguk az ingatlanjukat ingatlanos nélkül, ki tudják fizetni a számláikat bankok nélkül, el tudják tartani a nagyszüleiket nyugdíj nélkül, és tudnának önrendelkezni politikusok nélkül. Mégis ezek mind léteznek. Aki akarja igénybe veszi, aki nem nem. (Mármint nem mindet, a politikusoktól lehetetlen megszabadulni...) Nyilván aki kihagyja az ingatlanost - én is ezt tenném, tettem és ha tehetem teszem - az megnyeri a jutalékát.

Mindemellett el tudom képzelni, hogy valaki nem tud jelen lenni fizikailag, hogy minden érdeklődőnek bemutassa az ingatlanját, van aki külföldön van, más meg épp az ország egyik végéből a másikba költözik munka ügyben nem túl sokat van lehetősége minden tulajdonossal egyezkedni, mások koruknál vagy egészségi állapotuknál fogva nem akarják maguk intézni, míg vannak akik nem ismerik az online hirdetési lehetőségeket (ingatlanbazar.com - ugye belefutottak páran, volt is pár homár cikk...), az ingatlanpiaci helyzetet, stb.

Szerintem a vízválasztó az, hogy van-e hozzáadott érték. Leveszi-e a tulajdonos válláról a gondot, el tudja-e adni drágábban, gyorsabban. Igen, vagy nem.

Azzal nem nagyon lehet mit kezdeni, hogy valakinek egy szerződésben elkerüli a figyelmét 500ezer Ft.

2013.12.02. 22:31:28

Igy jártál, de legalább tanultál belőle, igy hasonló veled már nem fog megtörténni.

@Martinicske: Nekem egy alkalommal egy ingatlanügynök három nap alatt eladta a házam, alkudozás nélkül. Ugyanez megszerzett nekünk egy házat amire nagy volt az érdeklődés. Vannak normálisak és biztos vannak sötétek is köztük, mint minden más foglalkozásnál.

2013.12.02. 22:34:53

A DH-on keresztül árulja egy ismerősöm a lakását már hosszú évek óta. Olyan magas árat kér érte,hogy nem lehet eladni. A piaci ár nem érdekli, mert ő tudja hogy az "annyit ér". Igaz,már a Rózsadombon is lehet "annyiért" nagyobb lakást venni. Természetesen a DH a hibás! :) Ilyen is van.

Herr Glatzkopf 2013.12.02. 22:37:12

Elárulom, hogy Németországban a VEVŐ/BÉRLŐ fizeti ki az ingatlanos jutalékát...ami általában 3,5-5 %. Az se rossz, nem?

kúrórudi 2013.12.02. 22:46:15

@Martinicske:

"Nyilván aki kihagyja az ingatlanost - én is ezt tenném, tettem és ha tehetem teszem - az megnyeri a jutalékát."

ez nettó butaság.... ingatlana válogatja mit éri meg - hangsúlyozom - jó ingatlanoson keresztül adni és mit nem...

egy nagyobb értékű vagy potenciálisan befektetők érdeklődési körébe tartozót faszság önmagadnak gründolni (a jó ingatlanosnak vannak befektető, külföldi vevőkörei), de 10 misis panelt nyilván a vevő is az ingatlan.com-on keres oda meg te is fel tudod rakni hirdetni...

2013.12.02. 22:49:29

@Safrane(k): A vevőnek és a bérlőnek kimondottan rossz, de azért kösz hogy elárultad. :)

ghck 2013.12.03. 00:19:58

Annyira okosak itt sokan... Aki megbíz egy ingatlanost, aszerint van igény a szakmára. Aki maga intézi az ingatlanos ügyeit, aszerint nincs... Miért gondolják egyesek, hogy a saját véleményük az objektív igazság, és hogy azt ilyen hangosan meg kell védeni?

Személy szerint nagyon mérges vagyok amúgy az egyetlen ingatlanosra, akivel kapcsolatba kerültem. Én vásároltam, és a 3.9M ft-os vételárú telekkel kapcsolatban azt mondta, szerinte 3-ért is odaadják, mert eléggé meg vannak szorulva. Hát a jó kruva anjyát rövidíti meg azt, akitől a pénzét kapja!

Amúgy szerintem úgy kellene díjazni őket, hogy adott a hasonló ingatlanok átlagos értékesítési ára. Amennyivel afölött el tudja adni, annak a 10-50%-át kapja meg jutalékként... Egyből nem alkudná le, egyből megpróbálná a megbízója érdekeit nézni!

tomraider 2013.12.03. 00:41:54

@cougarcat: Sokkal logikusabb, mert a "statikus" felet, a bérbeadót védi és megnehezíti, hogy a berlö ugráljon egyik ingatlanból a másikba. Az tény, hogy a német vásárló- (bérlö)erönek nem esik nehezére a kaución felül még a jutalékot is egyben kicsengetni.

tomraider 2013.12.03. 00:46:40

És a fenti vitára visszatérve: a német rendszernél egyértelmü a létjogosultsága a közvetítönek. Mivel az eladónak nem kerül semmibe, ezért hülye lenne nem igénybevenni, a vevö pedig rá van kényszerítve a közvetítö szolgáltatására, mert az elöbbi miatt a piac java ott jelenik meg.

Sandor Akarki 2013.12.03. 01:43:10

@chloe queen: Örülj, hogy nem spanyol villát vettél. Simán eldózerolták, közölték, hogy természetvédelmi terület aztán maradt 1000m2 jó telek amin a pókok rohangálnak egész nap, meg esetleg odaszarik a madár.

Sandor Akarki 2013.12.03. 01:58:37

@Safrane(k): Jaja. Elsőre furcsa volt, de van benne logika.
Meg a könyvelő sem fog segíteni az "adóoptimalizálásban", mert az ő díja a nyereség függvénye - több nyereséged van, többet kap a könyvelő. Dehát az Németország...

2013.12.03. 02:17:13

@tomraider: Nálunk másként van. A bérlőnek nem szükséges közvetitő, azt könnyen elintézed magad is. Viszont az ingatlanvásárlásnál mind az eladónak, mind a vevőnek van saját ügynöke, és itt az eladó fizeti a százalékot, amin mindkét ügynök osztozik. Ebben a rendszerben az a lényeg hogy minél több vevőt vonzzanak igy minél hamarabb el lehessen adni az ingatlant. Gyakorlatban többnyire amikor eladsz, utána veszel valami mást, tehát kiegyenlitődik az egész.

Tölgyasztal 2013.12.03. 07:59:27

Van igény az ingatlanok szakmára...azonban ne feledjük, 99%-ban a saját érdekeit néző, pénzéhes mindegyik!

Az ingatlanosnak egy célja van: mindenáron eladatni az ingatlant - mindegy milyen áron és kinke, milyen körülmények között!
Neki ebből van pénze (lsd a csodálatos jutalék megállapodást), amiért mindent meg fog tenni - ezzel az egyszerű ténnyel az összes negatív sztorit megmagyarázhatunk!

VT Man 2013.12.03. 08:27:42

@herk:
A 4-5%, amiket most kérnek az ingatlanosok, főleg a "nagyok", elég arcátlanul sok.

Azért munka is van egy eladással: már telefonon ki kell szűrni a nem komoly vevőket, vagy komolyakat, de akik nem is ilyenre gondoltak. Ezután legalább 10-20-szor, de akár többször a helyszínre kell menni, mutogatni, szervezni, telefonálni.

Másrészt valóban: az ingatlanosnak nem az eladó érdeke a lényeg, azaz a legjobb ár, hanem az, hogy minél előbb elmenjen az ingatlan, akár olcsóbban is, mert ha nem megy el, akkor nincs jutalék.

herk 2013.12.03. 09:57:57

@cougarcat: mindkét tétel negativ előjellel szerepel, nem egyenlitődik ki semmi sem. Ha veszel, ha eladsz, mindig tejelsz az ügynököknek. Ez a felállás az eladó-vevő-ügynök trióból csak egyvalakinek jó, de nem mondom meg, hogy melyiknek.

herk 2013.12.03. 10:14:18

@ghck: dehát erről beszélek énis.
"Hát a jó kruva anjyát rövidíti meg azt, akitől a pénzét kapja!" Semmi sem érdekli az ingatlanosokat, minthogy minél előbb ezért minél olcsóbban eladják, hogy a jutalékukhoz jussanak. Ahogy te is irtad alapvető érdekellentét van az eladó és az ingatlanos között. Az eladó minél többért, az ingatlanos minél olcsóbban (hogy hamarabb elmenjen) szeretné eladni. Már csak ezért sem lehet jól együtt dolgozni velük. Persze akik elégedettek velük, azzal elhitették, hogy valóban 2 misivel kevesebbet ér az ingatlan és milyen jól jártak vele, még fél misit is kifizettek ezért a jótettért.
Egyetlen konstrukció lenne elfogadható. Ha piaci áron vagy afölött adnák el, akkor megkapnák a piaci ár fölötti rész felét. Minden más konstrukcióban ellenérdekeltek a felek.

chloe queen 2013.12.03. 11:58:19

@Dzsenilla: déli part egyik városában a Balatontól kb 100-150 méterre, tehát még fél tó sem landol a kertben ha fúj a szél. Van normális méretű telek, közmű, annyi a szépséghiba, hogy az alsó szintet meg kell csinálni, ez olyan 3 milla környéki befektetés jelent. Jelenleg 20-ért áruljuk de kb 19-ért már vihetné. Készpénz kell hozzá. Ikerház kb 9 év lett felújítva a tető és beépítve a tetőtér, külső lépcsőfeljáró van tehát két külön lakás kialakítható benne. (3-4 szobásak).

@Sandor Akarki: én nem vettem semmit, örököltem nagy különbség, de valahogy eszembe sem jutott spanyol villát venni, de még horvátot sem. Valahogy nekem ilyenre nincs pénzem. :D

2013.12.03. 17:09:33

@herk: Nyilván egy szolgáltatást nem fognak karitativ alapon elvégezni. Akinek probléma a jutalék kifizetése, az adja el saját maga az ingatlant.

Putyur 2013.12.04. 14:00:09

@Kifordított kacagány:

Jó, kijavítalak.
A szakmát nem az képviseli, akibe te (vagy valaki más) belefutott, és kontár volt. Vannak a szakmának nagy nevei (akik néha nyilatkoznak is a TV-ben, ha valamilyen okból meginterjúvolják őket); nem akarok neveket sorolni, de jópárat ismerek/ismertem közülük. Ők KÉPVISELIK a szakmát. Az előbbemlített kóklerek meg LEJÁRATJÁK.

Az a baj, hogy nem [n+1] normálisból ítélsz, hanem abból az [n+1]/1000 hozzá nem értő gazemberből.

Mercel 2013.12.05. 18:59:45

@herk:

Nem fognám az ingatlanosok pártját, de egy kicsit túlzol.

Mondjuk annyiban, hogy pl. faszért bíznak meg emberek ügyvédet??
Fogod bebiflázod a jogszabályokat aztán szétalázod a hivatalt, vagy az ügyészt, esetleg az ellenfél ügyvédjét.
Egy jó képességű ember képes erre.
Na ja.
Csak éppen az emberek úgy 80%-a full idióta, tehát nem képes rá, a maradék 20% pedig okosabb ennél - kifizeti az ügyvédet és közben csinál hasznosabb valamit.

Polgár nyugodtan meghirdetheti a kecóját, idővel (Idővel!) el is fog menni. Nem annyiért, és nem akkor amikor ő gondolja. Csak közben krva sok ideje ÉS idege el fog menni a dologra.
Esetleg ha nem kereskedő alkat, akkor fél év múlva befárad, és eladja akármennyiért is.

Végeredmény? Minimum fél év ...szakodás után jó esetben elmegy annyiért mint amennyiért egy korrekt ÉS jó ingatlanos jutalékkal együtt elnyomta volna.
Ha valakinek rengeteg ideje és energiája van, meg pénzt is áldoz rá, akkor csinálja.
De simán leírni az ingatlanosokat mondván mindegyik tolvaj csaló gazember, nos az szimplán az egyszerű proli ostobasága.
(és most feltételeztem azt, hogy az ingatlan tulajdonos egyetlen egy dologra nem sajnálta az időt és az energiát, arra, hogy normális ingatlanost kerítsen - mert vannak.)

"Frigyes"

pasi28 2013.12.09. 18:02:44

Szerintem:
1. Ne nevezzük ingatlanosnak, mert a pék sem kenyeres, az autószerelő sem autós. Ingatlan tanácsadó pl. AZONBAN, nem mindenki tanácsadó.
2. Sajnos a legtöbb embernek ez egy kényszerpálya. Az, hogy miért kerül ide nem fontos. Ahogy minden szakmának megvannak a kóklerei, itt is megtalálhatóak. AZ is elmondható, hogy több kókler van, mint rendes.
3. Ez egy kényelmi szolgáltatás. Vevőknek ingyenes, eladónak nem. Akinek van ideje foglalkoznia az értékesítéssel annak nincs szüksége ingatlanosra. Csinálja. Viszont ha igénybe vesz egy szolgáltatást, akkor illik kifizetni.
4. Mit tud a jó ingatlanos? Például az árakat, a vevő igényeit, jogi dolgokat. Mondok példákat is. Mire alapozza az árakat? Amit lát, nap mint nap. Mert látja a hirdetéseket (amik CSAK hirdetési árak, nem a valós érték), látja az adásvételi szerződésekben szereplő árakat (nem a Erzsi néni mondja meg a tutit a harmadikról), valamint kapcsolatban van a kereső emberekkel.
5. Tanácsot ad. Adózáshoz, illetékfizetéshez, befektetéshez, stb.

Aki jól csinálja, az a piacon tud maradni és megél, keresni fogják. Fogat húzni is mindenki tud, mégis orvoshoz mész vele. Az ingatlanpiachoz is mindenki ért. Meg a focihoz és a politikához is. Aztán beszélnek olyan baromságokat, hogy kettéáll a fülem!

Én azt javaslom, hogy
- ne azért legyen valaki hülye, mert ingatlanos, hanem az elvégzett munkája alapján.
- aki ingatlanos segítségét kéri vagy veszi igénybe beszélgessen vele előtte! Ha nincs szimpátia, nincs összhang vele, akkor kérjen mást a cégtől! Van erre is lehetőség...
- ha okosnak tartja magát és van ideje, akkor hajrá! Olajcserét is lehet otthon csinálni, nem kell hozzá autószerelő.
- tessék elolvasni a szerződést aláírás előtt és kérdezni!!! Én MINDIG elolvasom, amit aláírok. Mindig. Most komolyan? Életem legnagyobb értékét helyezem egy számomra ismeretlen területre, jogokat adok valaki kezébe és nem olvasom el, hogy ez mivel jár, milyen kötelezettséget vállalok és mennyibe fog ez nekem kerülni? Nem ennél a konkrét esetnél, de alapvetően kinek az érdeke, hogy a megfelelő embert találják meg a lakás értékesítésére? Az eladóé. Ki fog ezért fizetni? Az eladó. KI írja alá a szerződést? Az eladó. Ki figyel oda és kérdez, ha valamit nem ért? Vagy Ki az, aki nem figyel oda és nem kérdez? Az eladó? Pisztoly van a fejéhez nyomva? Nem. Van más lehetősége? Igen, csak nem él vele. Ha nem szimpatikus az ember, szerződjön mással. Ha nem szimpatikus az iroda, szerződjön mással. Csak az nem mindegy, hogy mennyire alapos az eladó. Nézze meg a tanácsadó portfólióját, beszélgessen vele, ő is kérdezzen. És hallgasson meg mást is, ne csak egy embert!
Aztán tessék mérlegelni. Ne a jutalék összege döntsön! Tudjátok, olcsó húsnak..
A vaterának tudjátok mennyi a jutaléka? Na ott pl. semmit nem adnak, csak összehozzák az eladót és a vevőt. Felületet "szolgáltatnak". Semmi több. Az rendben van? Felelősség nuku. A jutalékból fizetik a hirdetési felületet. 2%-ból mennyi jut marketingre? Pont annyi. Arról nem beszélve, hogy egy irodának - a jobbaknak - mindig van ügyfele. Tudja, hogy kit visz be a lakásodba. A jobbak. Mert a többség leszarja, pedig törvény kötelezi őket a vevők adatainak elkérésére. És még lehetne sorolni.

Igen, sok a geci ingatlanos. De a viselkedése és az ígéretei alapján, nem azért mert ingatlanos! Én olyanról mondok véleményt, amihez értek és megtapasztaltam, nem pedig olyanról, amit CSAK hiszem, hogy ismerem! Jó ingatlanos van csak meg kell találni és sajnos a nagy hálózatok sem garantálják a minőséget...

jucifer21 2014.01.01. 10:33:26

A jutalék 2-5% közt mozog. 10 éve csinálom. Geci egy szakma. Alapvetően vidéki vagyok. Budán dolgozom. Ennyi degenerált fasszal nem gondoltam hogy találkozom. Tulajok vevők kollégák főnökök. Olyan gyorsan cserélődnek a kollégák hogy épp megtanulnad a nevüket mire kiderül hogy mar fel is mondtak. Iszonyú stressz nem is gondolnád. Kurva egyszerű egyébként ha elakarsz adni próbáld meg. Ha 3 hónap múlva sem sikerült olvasd el a szerződést és add be valahova de csak akkor ha együtt tudsz dolgozni az adott szemellyel.

jucifer21 2014.01.01. 10:40:53

Ha azt allitja az Ingatlanos Hogy regota ezt csinalja kerdezz valamit pl mennyi most az illetek? Ha nem tudja .... Kezdo es arra se vette a faradsAgot Hogy Megta nuljA a Bo cs behulyult a telom
süti beállítások módosítása