László is megpróbálta telefonon bejelenteni a múltheti UPC-s kimaradásokat, de mivel elérhetetlen volt a ügyfélszoglálat, később tömbösítve tudta csak előadni egyszerre az összeset. Az ügyfélszolgálatos pedig azon nyomban kiértékelte és el is utasította a panaszát, miután visszadiktálta az iktatószámot:
Mint sokan mások, én is belefutottam az elmúlt pár hetet jellemző UPC-s internet kimaradásokba. Most tettem le a telefont, és jelenteném, hogy UPC ügyfélszolgálatánál a bürokrácia tökéletesen működik. Három dolgot még az elején leszögeznék:
- Több mint 10 éve vagyok UPC előfizető, és korábban, ha 1-1 alkalommal kimaradt az internet, nem csináltam nagy ügyet belőle. Jeleztem nekik a problémát, eljátszottuk a modem ki-bekapcsolásos táncot, majd konstatáltuk, hogy ettől még nem gyógyult be az internet, és mindenki ment a maga dolgára.
- Tisztában vagyok a szerződésben foglalt "ha a jelzéstől számított 72 órán belül javítjuk, akkor az mintha meg se történt volna" kitételről.
- Az is tiszta, hogy az ügyintéző csak a jól betanított eljárást végezte (ezt az elején jeleztem is, hogy nem vele van problémám, hanem a szolgáltatással)A nov. 26-ai, 5 órás kimaradást csak e-mailben küldtem be, amire levélben válaszoltak másnap, hogy akkor ügye ki-bekapcsoltam a modemet, és látják, hogy egyébként most már jó.
A dec. 3-ai, keddi kimaradásnál még kivártam az egy órás "sort" a telefonos ügyfélszolgálaton, a csütörtöki és pénteki kimaradás miatt viszont ma (szombaton) telefonáltam, mivel az ügyfélszolgálat korábban elérhetetlen volt.
A kapcsolt kollegát megkértem, hogy rögzítsük a csütörtöki és pénteki kimaradást is, csak hogy nyoma legyen, amire esetleg hivatkozhatok a jövőben (nem áll szándékomban, de ez már érv lehet egy hűségszerződés felmondásában), közölte, hogy mivel már működik az internet, ezért a fentiekben idézett "72-órán belüli" kitétel vonatkozik az ügyre, és nem áll módjukban kompenzálni. Erre kifejtettem neki, hogy:
- a internetes hibájuk az én munkavégzésemben okozott fennakadást.
- nincs szükségem a 2000 Ft-s videotár jóváírásra, mert a múltkori docleres balhé miatt adottat se használtam fel.
- kicsit visszásnak tartom, hogy amíg anno az önhibájukon kívüli (igen, a docleres) kimaradás miatt önként és dalolva adnak 2000 forintos jóváírást, addig a saját hálózatukban bekövetkezett, többszöri kimaradásra konzekvens tartózkodás a reakció (igen, gondolom ezt hagyták meg a főnökei, hogy ezt mondja)
Még futottunk pár kört, ahol mindig a 72 órára hivatkozás lett a történet vége.
Jó. Ha ő nem mond semmit, akkor beszélnék a főnökével, vagy panaszt szeretnék felvetetni. Ami ezután következett, az beillene a Brazil c. film bürokráciával foglalkozó jelenetei közé.
Felvettük a panaszt (a főnök kérése csak nyilvánvaló blöff volt, ha ez valakinek sikerülne, az valószínűleg bekerülne a történelemkönyvekbe), lediktáltam a dátumokat és időtartamokat, hallottam a billentyűkopogást (és jóhiszeműen gondolom, hogy nem a céges chaten írt a haverjának, hogy már megint kifogott egy kötekedő barmot), kaptam iktatási számot, amit annak rendje és módja szerint be is diktált.
Majd a csavar: A rögzített, és a fentiekben vázoltak alapján "döntést hozott" és a panaszomat elutasítja, az ügyet pedig helyből lezárja. Mint Dredd bíró, ki egy személyben rendőr, bíró, és hóhér. Még egy halk csörömpölést hallottam, ahogy a panaszjegyem becsúszik egy SQL szerverbe, helyből status='closed' adatmezőkkel, és a napfényt már sose fogja látni.
Hát ennyi a történet. Téli élelemmel bekészülve várom a jövő heti kimaradásokat. Na meg mobil internettel - amit, habár UPC-s logó van rajta, nem a UPC szolgáltat, és ennek köszönhetően legalább működik is (és amivel sikerült áthidalni a munkavégzéshez szükséges időt, ledarálva a quota több mint felét) -, illetve azokkal a DNS címekkel, amikkel, mint kiderült mégis megy a net, csak ezekről a UPC felejti el tájékoztatni az előfizetőit. Bizonyára a presztízs megőrzése fontosabb...
Az utolsó 100 komment: