Naiv ügyfélnek egy 5000 forintos tétel miatt korlátozta le a kimenő és bejövő hívásait a Telekom, miután megállapították a panaszát kivizsgálva, hogy nekik van igazuk. Az ügyfélszolgálat szerint ez valami átirányítási költség, amit ugyan nem jeleznek sehol, de létezik. Biztos nem a kapcsolási díj?
A kedves T-nél történt, hogy előfizettünk cégesen a Compleo Connect csomagra, mely magában foglalja az internet és a vezetékes telefon előfizetést, ehhez kapcsolódóan egy virtuális IVR rendszert is biztosítanak, ahol létre lehet hozni különféle menüket, és átirányításokat bizonyos esetkben, például ha x. csöngés után nem vesszük fel, irányítsa át mobilkészülékre a hívást. Mi ezt meg is tettük, az átirányítás a saját, ugyanazon cégként előfizetett, szintén T-s mobilszámra történt.
A különféle tájékoztató anyagokban az szerepelt, hogy „hálózaton belül” az átirányítások ingyenesek, illetve az is, hogy „mobiltelefonokat beállíthatja mellékként is”.
Sehol nem szerepel, hogy ennek díja lenne. Nincsen kis csillag, apró betűs rész, semmi. Mellesleg a weboldalon nem is lehet megtalálni a részleteket, vagy ha igen, akkor nagyon el van rejtve, nekem nem sikerült.
A lényeg, hogy egyszer csak kapunk mindannyian a cégnél sms-t a mobiljainkra, hogy tartozás van, ötezer valahányszáz forint. Felhívtam a szolgáltatót, a T-mobilt, ott nem tudják mi ez, átkapcsolnak vezetékes oldalra, ott sem. Jó, mondják, semmi gond, elindítanak egy kivizsgálást, hogy kiderítsék mi lehet.Eltelik durván 3 hét, kapok egy levelet, amiben a lényeg nagyjából az volt, hogy kivizsgálták, és követelésüket jogosnak ítélik. Hívom őket ismét, hogy az mind szép és jó, hogy jogosnak találják a követelést, de ugyanmár mégis mi ez. Csekk sem jött, azt sem tudom mi ez, és hol tudom befizetni. Hosszas tanakodás, és 2-3 átkapcsolás után kiderült végre mi is ez, és egy bizonyos átirányítási költség. A csekket pedig a cég székhelyére küldték, nem a levelezési címre ahova minden más levél jön tőlük, így nem jutott el hozzánk. Jeleztem, hogy nem értek egyet a fizetnivalóval, és jogtalannak tartom, mivel a tájékoztatásban sehol sincs leírva, hogy ezért fizetni kellene. Erre ők, hogy jó, kivizsgálják a dolgot.
Eltelt 2 hét körülbelül, majd jön egy sms, hogy tartozás miatt hamarosan korlátozni fogják a kimenő hívásokat. Ezt követően, 2 perccel később ezt meg is tették, úgy, hogy még a saját ügyfélszolgálatukat sem engedte felhívni. Tehát, sok-sok éve vagyunk az ügyfelük, több telefonszámmal, készülékkel, mindig időben fizetünk, soha nem volt elmaradásunk sem, platina kártyánk van, a tartozás mértéke pedig kemény 5000 Ft. Mivel a bejövő vezetékes hívások a Compleo szolgáltatáson keresztül jönnek, a bejövő hívásokat is korlátozták, a hívó félnél kicsöngött, nálunk nem történt semmi. Egy üzlet vagyunk, elég nagy gondot okozott, hogy nem tudtunk hívásokat fogadni.
Hívtam az ügyfélszolgálatot másik telefonról, a lényeg, hogy újból elmondtam az egész történetet, újból azt ígérték, hogy kivizsgálják a dolgot (ez volt november közepe), illetve az úr akivel akkor beszéltem, - miután jeleztem, hogy szeretnék a fogyasztóvédelemhez fordulni - hogy ő kezeskedik nekem, megért, igazat ad, ő is látja, hogy nagyon félreérthető a tájékoztatás, és elengedik a tartozást, meg a visszakapcsolási díjat sem kell kifizetni, de el kell indítson egy belső kivizsgálást. Mondom OK, majd rohantam befizetni addig is, hogy legyen telefonunk.
Eltelt 1 hónap, megjött a legújabb telefonszámla, rajta 3 db 4400 Ft-os visszakapcsolási díjjal. Sajnos ezt már befizetés után vettem észre, mivel december van, karácsonyi szezon, nem nézegettem át tüzetesen, csak gyorsan befizettem.
Szóval hívtam őket, 20 perc várakozás után fel is vették…itt már nagyon dühös voltam. A lényeg, hogy mikor rákérdeztem, hogy akkor most ez hogy a búbánatban van, az ügyintéző jelezte, hogy ja, hát a 3-ból 2 visszakapcsolási díjat elengednek, és nem felejtette el hozzá tenni, hogy nem azért, mert jogos a reklamációm, hanem mert ők ezzel akarnak kiengesztelni (nem pont ezekkel a szavakkal, de ez volt a lényeg).
Hát itt tart most az ügy, úgy érzem, hogy továbbra is jogos a panaszom, ráadásul nagyon gáznak tartom, ahogy az egészet kezelték, és amilyen mértékben „megbecsülik” a régi ügyfeleiket. Ezért döntöttem így, hogy megírom az esetet, továbbá kikértem minden beszélgetést, és feljelentést teszek a fogyasztóvédelemnél.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.17. 13:35:48
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.17. 13:38:17
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.17. 13:42:56
É2I 2013.12.17. 13:45:42
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.12.17. 13:46:23
Nem fogyasztóvédelmi/nőtanácsi hatáskör.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.17. 13:47:30
Különben ha van olyan díj, ami nincs jelezve, akkor lehetne olyan befizetett számla is, ami csak jelezve volt, hogy be lett fizetve... IdióT-a cég.
É2I 2013.12.17. 13:54:02
De komoly vállalkozás lehet az, ahol 5ezer pénz kiveri a biztosítékot.
Manci néni, a szomszéd 2013.12.17. 14:00:19
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.17. 14:04:35
Nem érdemes a céges telefonnal elrőlködni. Ha a cég nem érhető el a székhelyén, akkor hamarosan úgyis meg lesz szüntetve.
É2I 2013.12.17. 14:18:08
Gondolom a szlovákoknál vannak egy lakásban bejelentve, másik ötszáz céggel együtt. Ahol még életükbe nem is voltak sosem.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.17. 14:22:35
Az szolgáltatás szokott lenni, akkor megkapják a leveleiket, ki van téve a cégtábla, stb.
Valszeg a nagymama tanyájára vannak bejelentve, postás meg visszaküldözgeti a leveleket, mert ilyen cégről a nagymama se hallott.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.17. 14:24:00
www.origo.hu/itthon/20131217-a-rakos-gyerekek-mentojevel-furikazik-az-alapitvanyi-elnok.html
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.12.17. 14:29:23
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.12.17. 14:30:14
Atörökk 2013.12.17. 14:32:19
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.17. 14:33:46
@batgirl: Az. Ez csak hab a tortán. El van baszva az alaítványok szabályozása. Ha egy százalékot költ a céljára, és 99%-ot felél, az se baj.
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.12.17. 14:38:38
Aureliano Buendía 2013.12.17. 14:47:19
Sikeres cég lehettek...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.12.17. 15:14:41
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.17. 15:35:07
Rasszista. Pedig különben szeretlek.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.12.17. 15:50:12
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.17. 15:53:30
Ehem.
dailyvicodin 2013.12.17. 16:13:41
bobsys 2013.12.17. 18:16:57
Maraggymá 2013.12.17. 19:25:33
Nagyon releváns.
@bobsys:
Ez.
Ha abban nincs akkor pofán kell csapkodni mindenkit aki szembe jön és T-s ing van rajta.
Ha van, akkor elő kell venni a szopó álarcot, hátha azon maradt az olvasószemüveg.
PioDVD 2013.12.17. 20:30:54
Ez annyira egyértelmű, hogy nem is értem, mit nem ért a posztoló. Vajon vezetékesről hívják a T-s mobilokat is, mer' há' az hálózaton belüli? Vagy ott tudják a különbséget?
A T reakciója viszont az 5 e ft-ra röhejes.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.17. 20:50:10
Maraggymá 2013.12.17. 21:03:34
:$
Plútó! Ja várj csak....
Gazsibacsi 2013.12.18. 14:17:02
longlong 2013.12.18. 18:19:40
- a tmob es a thome üzletei azonosak
tmobile.hu es thome.hu oldalakon is csak T logó van. Mobile es home megszűnt, azaz joggal hihetem mar, hogy a két hálózat egy es Ugyanazon cége, tehat hálózaton belulinek tekintendő... ;)
Aureliano Buendía 2013.12.18. 20:31:24
longlong 2013.12.18. 21:30:30
mozesapo 2013.12.18. 21:43:08
"Hálózaton belül ingyenes az átirányítás"
Más a vezetékes és a mobil hálózat. Nem ugyanaz, így nem minősül hálózaton belülinek.
sly_p 2013.12.19. 11:43:55
sly_p 2013.12.19. 11:48:16
És ezen kívül ott szerepel az is, hogy vezetékes hívásoknál beállíthatóak a mobilok mellékként.
sly_p 2013.12.19. 12:08:32