Tékozló Homár

Albérlők nem kapnak hitelt a Media Marktban?

2013.05.17. 14:33 | jackyll | 548 komment

Naiv ügyfél épp elfogadott hitelkérelmét írta alá, amikor észrevette, hogy elírták a címét. A javított címmel újra beadott kérelmét elutasították, mert túl messze volt a munkahelyétől, aztán a budapesti bérleti szerződése bemutatása után újra elutasították, mert csak:

Épp az Auchan születésnapi hiteles poszt kapcsán jutott eszembe a történetem. Azt hittem, hogy csak én vagyok ilyen szerencsétlen. Hasonlóképpen jártam, igaz én a Media Marktban. Egy laptopot szerettem volna vásárolni kb 120 ezer Ft értékben, mert sajnos az enyém megadta magát és mivel munka mellett iskolába járok, nagy szükségem lenne rá. Hiába van munkám, szégyelljem is magam, hogy nem tudok lerakni 120 ezer forintot rögtön, ezért is örültem meg, hogy 0% thm-es akciót hirdet a media markt. Annyit tudni kell, hogy 200 km-re van a bejelentett lakcímem Budapesttől, a munkahelyemtől. Így hát albérletben élek.

A hitelkérelmemet elfogadták, már csak az utolsó papírokat kellett volna aláírnom, amikor észre vettem, hogy elírták a címemet. Jeleztem is, mire az ügyintéző azt mondta akkor újra kell kezdeni a hitelbírálatot. Gondoltam, ugyan nem baj, 15 perc eltelik addig. Mire másodjára elutasították, azzal az indokkal, hogy nincs Budapesten bejelentett címem és olyan nincs, hogy az állandó lakcímem 200 km-re van a munkahelyemtől.

Olvasson tovább!

Jófejség a CIB-től: jóváírták a logikátlanságot

2013.05.17. 12:59 | jackyll | 30 komment

Van, aki komolyan küzd a CIB hitelkártyás vásárlásai után járó 1%-os visszatérítésért. András pechjére a nemválság közbeszólt, így tavaly durván lekorlátozták az akcióban részt vevő vállalkozások számát. A MÁV jegypénztára után például térítenek, a MÁV-Start internetes jegyeladása után viszont nem, mert az egyéb internetes kereskedelem. Bár a jelenség szerintük normális, a CIB a második reklamációra megenyhült, és kivételesen jóváírt:

Röviden annyi történt, hogy tavaly nyáron a Cib egyoldalúan megváltoztatta a feltételeket, és már nem minden hitelkártyás vásárlás után ad 1% visszatérítést, hanem csak bizonyos 8 üzleti kategóriákban. Telefonon elmondták, hogy a kereskedő által a kártyatársaságnak megadott kategóriakódok alapján történik a besorolás. Kérdeztem én, hogy nem lesz ebből baj, persze nyugodjak meg, ők ezt ellenőrzik, nem fordulhat elő téves besorolás. Az Utazás az egyik kategória, amibe listájuk szerint a vasút beletartozik. Hogy, hogy nem, feltűnt, hogy a vonatjegy-vásárlásaim után néha kapok visszatérítést, néha meg nem.

Olvasson tovább!

Bónusz ebédidő az okmányirodában

2013.05.17. 12:06 | jackyll | 84 komment

Minek kimenni az ügyfelek közé, amikor azok be is tudnak jönni? Lajos kis híján belecsúszott az ebédidőbe, mert már fél órával előbb sem nyitották rá az ajtót:

Mai nap jártam a 22.-ik krerületi Okmányirodában Személyi igazolvány cserélni lejárat miatt. Mozgáskorlátozott vagyok, így taxival mentem.Több mint egy hete, május 6-án foglaltam időpontot 11 óra 30 percre. 11.45-kor még nem hívtak az ablakhoz, ezért panaszt tettem a hivatalvezetőnél, erre fogadtak.

Kérdéseim: mire jó az időpontfoglalás, ha az ügyintézők nem tartják be?  Tobábbá ha nem reklamálok, jó esetben 12.30-kor hívtak volna 11.30 helyett? (ebédidő 12-12.30-ig)  Egyébként az ott dogozók szerint ez nem egyedi eset, nekik ez természetes.

Törött bukósisakot nyert a Monstertől

2013.05.17. 10:01 | jackyll | 76 komment

monsterbuko.jpg

Dániel a hajára kenheti a Monstertől nyert bukósisakját, mert nem elég, hogy túl nagy, még törött is. A Monster csere helyett a Postához irányította reklamálni, aztán az olasz gyártóhoz. Nerm érzik, hogy mennyire kínos?

A segítségüket szeretném kérni. Egy nyereményjátékra jelentkeztem. Majd egy pár hét múlva kaptam az értesítést, hogy azon szerencsés nyertes között vagyok, aki egy bukósisakot nyert. Felvették velem a kapcsolatot, majd az adategyeztetés után 4 hétre meg is érkezett a nyeremény. Viszont a csomag kibontása után döbbentem meg igazán. Amit küldtek sisak, az egyik részénél el volt törve.

Olvasson tovább!

Kifizettetné a hibaelhárítást a UPC az idegesítő ügyfelekkel

2013.05.16. 15:47 | jackyll | 306 komment

Naiv ügyfél fennakadt a UPC ügyfélszolgálatának első szintjén. Onnan régebben továbbkapcsoltak a technikai ismeretekkel rendelkező kollégákhoz, most azonban az ügyintéző ehhez 2500 forintos elhárítási díjat helyezett kilátásba, mert szerintük náluk nincs hiba. Naiv ügyféllel eddig ezt 3x játszották el.

Tegnap este váratlanul elment az internet. A kábelmodemen a ledek ugyanúgy villogtak, ahogy szoktak, tehát a hálózati kapcsolat az fennállt, csak éppen az internetszolgáltatás szűnt meg (emaillel, Skype-pal együtt), mindhárom gépen. Tárcsáztam a 1221-et, persze rajtam kívül gondolom még rengetegen tették ezt, mivel “az előrelátható várakozási idő” 10 perc volt. Na, lett abból 15 perc is, amit nem töltöttem tétlenül, mert közben átöltöztem játszóruhába, kerestem egy zseblámpát, bemásztam az asztal alá, áramtalanítottam a modemet, a routert, kikapcsoltam a gépet, újraindítottam mindent, aztán kiiktattam a routert (mert a UPC mindig szegény routerre fogja a problémát), és megint újraindítottam mindent (még a mosógépet is). Végre kicsöngött, a fiatal srác kérdezte, hogy miben segíthet. Hát, mondom, elment az internet. Utána pár másodperc csend, majd a srác azt kérdezi: “És azt szeretné tudni, hogy ez miért van?” Nem, vazze, csak azért telefonáltam, hogy van-e valami ötletük, hogy mivel töltsem az estémet, ha már internet nincs! – gondoltam, de mondani csak annyit mondtam, hogy IGEN. Erre a srác újból végigcsináltatott velem mindent, amit már előtte egyszer megcsináltam, persze ez nem javította meg a problémát. Erre azt mondja a srác, hogy ő látja az én modememet, tehát ők szolgáltatnak internetet a modemig, úgyhogy ha én további hibaelhárítást akarok, akkor az nekem 2500 Ft-omba fog kerülni, beleegyezek-e.

Olvasson tovább!

Születésnapi hitelelutasítás az Auchanban

2013.05.16. 14:31 | jackyll | 106 komment

Zsófi az Auchan 15. születésnapjára hirdetett 15%-os kedvezménnyel vásárolt volna iPadet ingyenhitelre, amire az áruház saját bankja szerint nem jogosult. Még indokot sem közöltek, hogy miért. Az ügyintéző szerint általában ez szokott történni:

Az Auchan áruházakban meghirdették, hogy akik 05.16-ig igényelnek Auchan kártyát 15% kedvezménnyel tudnak vásárolni. Nagy örömmel mentem be KÉTSZER is a maglódi áruházukba, mindkétszer flegma, egyáltalán nem segítőkész ügyintézőkkel találkoztam. Első alkalommal az én hibám miatt nem tudtuk véghezvinni az igénylést, második alkalommal (kb. 4 órája) viszont már minden szükséges papírom megvolt az igényléshez. Kiválasztottam az iPadet (legalább a műszaki emberük képben volt, és segített), majd leültünk elindítani a hitelkérelmet. Bár én úgy terveztem, hogy egy összegben ki is fizetem záráskor a 100.000 Ft-ot, a bank elutasította hitelkérelmemet, minden indok nélkül. Az ügyintéző hölgy ezt nagy mosollyal közölte, majd mondta, hogy általában elutasítja a bank a kérelmet...

Olvasson tovább!

Sosem lesz vége az Ingatlanbazar.com zaklatásának?

2013.05.16. 11:46 | jackyll | 64 komment

A magyar internetnet egyik stabil mételye, az Ingatlanbazar.com/ingatlandepo.com még mindig küldözgeti a fizetési felszólításokat, igaz, mostanában már professzionális fantomtartozásbehajtókkal. A legfrissebb fejlemény a céggel kapcsolatban, hogy a Fővárosi Bíróság áprilisban megsemmisítette a Nemzeti Adatvédelmi Hatóság 10 millió forintos bírságát, mert nem csatolták, hogy a károsultak pontosan mikor nem tudták magukat törölni a hirdetési adatbázisból. Éva szerint a pereskedéstől függetlenül üzemel mindkét oldal:

A Weltimo S.R.O. fenyegető levelekkel bombáz engem és 32400 HUF összeget követel tőlem. Semmit nem árultam, venni sem szándékoztam az utóbbi időben. Email címet nem találtam, a levelekre nem tudok reagálni emiatt. Szeretném tudni, hogy mi ez az egész! Mit tegyek? Tanácstalanul: Éva

A GVH semmilyen segítséget nem ajánl azoknak akik fizetési felszólítást kaptak, Index Fórumon kicsivel több a használható info. Az összes létező szervnél bepanaszolást javasolják: NAIH, GVH, fogyasztóvédelem, rendőrség. Fizetési meghagyásnak ellentmondani, ingyenes jogsegélyszolgálaton érdeklődni és várni a pert, ami nagy valószínűséggel elmarad.

Akinek van ennél jobb ötlete, vagy frissebb információja a helyzetről, kommenteljen bátran!

Rendelés után változó árak Tesco házhozszállításnál

2013.05.16. 10:27 | jackyll | 81 komment

A Tesco régóta várt szolgáltatását még mindig nem sikerült személyesen megtapasztalni, de szerencsére mások próbálkoznak. B-t nem zavarta a 4 napos szállítás, így ki is nézett pár akciós cuccot. Csak átvétel után eszmélt rá, hogy baj van, mert az összeg nagyjából stimmelt, de néhány termék hiányzott. A telefonos ügyfélszolgálat szerint vagy csak a rendelés napjára vonatkoznak az akciók, vagy változtak menet közben az akció feltételei:

A TESCO online shopban leadtam egy tisztességes rendelést, gondoltam a 899 Ft szolgáltatási díj megéri azt hogy nem kell az üzletbe mennem, sorban állnom, haza cipekednem, stb... Kiválasztottam jó pár akciós terméket május 9-én ahol szerepelt az a megkötés, hogy csak akkor ha legkésőbb 13-án kiszállításra kerül. Ennek ellenére 13-án a már nem akciós áron számlázták ki. Sajnos figyelmetlen volta mikor a futár hozta a csomagom és csak azt néztem, hogy nagyjából annyi a végösszeg, amit rendeltem. Mikor elment a futár, akkor eszméltem rá, hogy voltak olyan cikkek amiket nem tudtak szállítani, azaz a végösszeggel valami baj van.

Olvasson tovább!

Már nem nyernek a Pöttyös Túró Rudik

2013.05.15. 14:37 | jackyll | 190 komment

turorudi4.jpgNaiv ügyfél arra gyanakszik, hogy kicsit tovább futott a nyomdában a Pöttyös Rudi akciója, mint a boltokban:

Ma (05. 14.) vásároltam egy Pöttyös rudit, útban a pénztár fele csak úgy megnéztem a lejárati idejét. Alatta pedig a promóciós leírást. Aztán meg néztem, hogy WTF? Rövid netes kutakodás után arra jutottam, hogy a Túró Rudi szavatossági ideje 3 hét. Tehát ha ez május 29-én jár le, akkor május 8-án gyárthatták és csomagolták az akkor már 8 napja véget ért promóciót reklámozó csomagolásba. Nem nevezném tisztességes módszernek (lehet, hogy a GVH sem).

Olvasson tovább!

Mérgező citromhéj a Penny Marketből

2013.05.15. 12:55 | jackyll | 134 komment

witaminecitrom1.jpgVélhetőleg a jelenség nem kirázólag a címben említett láncra vonatkozik, hiszen minden import déligyümölcsöt agyonkezelnek, hogy ne rohadjon szét, amíg ideér, és jobban nézzen ki, mint amikor leszedték. Erre a citromra viszont rá is írták:

A Penny Marketben megvettem 3 db citromot édesanyámnak, aki a bodzaszörp elkészítéséhez használta fel: ahogy kell, levágta a citromok héját, majd beletette a szörpbe. Ekkor olvassuk a citrom csomagolásán lévő információkat:

"Thiabendazollal, Imazalillel E904 és E914 mesterséges viasszal kezelve. A héj nem alkalmas fogyasztásra."

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása