Tékozló Homár

4 nap alatt szétesik a Playersroom teniszcipője

2013.08.02. 15:46 | jackyll | 563 komment

playersroom.jpgA Homár kicsit tehetetlennek érzi magát, miután 2006 óta rendszeresen bukkan fel a Playersroom a bejegyzések között, de még mindig vannak gyanútlan vásárlóik:

Kicsit tehetetlennek érezzük magunkat egy garanciával kapcsolatos probléma miatt. Szeretnék megosztani a történetünket, hátha kikerül az oldalatokra és így talán kicsit kevesebben futnak bele ugyanezen buktatókba. A Playersroom Webshopban vásároltunk egy Babolat double line junior teniszcipőt, amely 4 nap használat után (tenisztábor) a csatolt képen látható állapotba került. Mint látható, a bokánál elkezdett felfesleni a bélés anyaga.

Olvasson tovább!

Visszakapcsolási díj sincs hitelbe a Telekomnál

2013.08.02. 14:18 | jackyll | 68 komment

Hallottunk már olyat, hogy a Telekom 3 napja lejárt tartozásra hívta fel ügyfele figyelmét, úgyhogy végülis nem annyira extrém, hogy a visszakapcsolási díjat is előre kérik. Azt nem tudni, a szolgáltatás korlátozása után milyen jogalapja van a büntetés büntetésének, de erre nem ebben az országban fogunk választ kapni:

2013.-ban szabályba foglalták (ez nem csak a telekommunikációs cégre van kihatással), hogy csak olyan szolgáltatásokat lehet korlátozni, ahol a számlatartozás összege 30 napnál régebbi. Ez eddig is így volt, de itt jön a csavar. Ha a szolgáltató ügyfele, a szolgáltató számára hitelérdemlő módon bizonyítva befizeti a 30 napnál régebbi tartozását, akkor a szolgáltatónak azonnali hatállyal, magától, nem az ügyfél kérésére, a szolgáltatást üzembe kell helyezni, független attól, hogy van olyan tartozás még, ami nem 30 napnál régebbi. Sajnos, ezt a Magyar Telekom nem alkalmazza, sőt!

Olvasson tovább!

Nem cserél, nem javít a Telenor, de a pénzt kéri

2013.08.02. 12:50 | jackyll | 34 komment

Két hete írtunk a ZTE Blade telefonról, amit 3 hónap alatt csak összekarcolni tudtak a Telemax szervizben. Azóta a Telenor azzal hárítja a cserét, hogy dehiszen javítják. 4. hónapja. Mi ez, ha nem hibás teljesítés?

A telefon még mindig szervizben, 07.01 óta, azóta megtörtént a feljelentés a Békéltető Testületnél, és több soron kértem a telenort hogy egyezzünk meg valamiben, de sajnos mindig kitérnek ez alól... Ma pl ezt a választ kaptam, 2 hét várakozás után...

"Nyilvántartásunk szerint a +3620xxxxx-es GSM számú előfizetéséhez értékesített ZTE Blade III (IMEI: xxxxxx) típusú készülék jelenleg is szervízelés alatt áll. Sajnáljuk, hogy készüléke működésével kapcsolatban problémákat tapasztal, azonban a készülék nem megfelelő működése nem tekinthető a szolgáltatás hibás teljesítésének, melynek értelmében a nevezett előfizetés kötbérmentes megszüntetését egyedileg sem tudjuk engedélyezni."

Ez ám az igazi korrekt, ügyfélbarát hozzáállás... Se nem javítják meg, se nem cserélik, se a szerződést nem bontják fel...

Egy teljesen átlagosan tuningolt használt autó

2013.08.02. 11:28 | jackyll | 162 komment

Naiv ügyfél megtanulta, hogy használt autó vásárlása előtt kötelező saját szerelővel átnézetni az autót, hogy legalább nagyságrendileg képben legyen a várható további költségekről. Saját Skodáját csak fél évvel a vétel után vitte szervizbe, aztán csodálkozott, hogy semmi nem az, aminek a hirdetésben látszott:

Voltam olyan naív, hogy 2013 januárjában használt autót vettem kereskedőtől, mivel a családunk hamarosan bővülni fog, szükség volt egy nagyobb kocsira. A legnépszerűbb használtautós oldalon sok-sok böngészés után találtam meg a kocsit, ami megfelel minden elvárásnak. Ezen az oldalon klasszul össze lehet hasonlítani az autókat, a kínált extrákat és a futásteljesítményt. A kiszemelt autó egy Skoda Roomster lett (olcsó családi „egyterű”)  A hirdetés szerint:

2006-os gyártású, sérülésmentes, szervizkönyves, 46.000 km-t futott, extraként tolatóradar

A megvételnél nem volt lehetőség általam vitt szerelővel átnézetni, de általában a rejtett hibák ilyenkor úgysem jönnek elő. Már az autó megtekintésénél kiderült, h a hirdetésben leírtak egy része kicsit sántít. Nevezetesen a szervizkönyv igazából elveszett és csak egy másolat volt a kesztyűtartóban, amiben a legutolsó bejegyzés 2010-es volt (2013 januárt írunk). A másik dolog a tolatóradar. Azt mondták, h valami érintkezési probléma miatt nem működik, pár száz forintos tétel, emiatt nem kell szétszedni a kocsit, a legközelebbi szerviznél elég, ha megnézetem.

Olvasson tovább!

A 6. kerületben alkoholmentes sört sem kapni este

2013.08.02. 10:16 | jackyll | 70 komment

Az aradi utcai Roni ABC-ben alkoholmentes sört sem adnak el este 10 után, mert meg vannak róla győződve, hogy azokban is van alkohol. Hiába a felirat, az összetevők, szerencsére ők jobban tudják:

2013.07.31. 22:10-kor tértem be a Budapest 6. kerület Aradi utca 2 szám alatt lévő Roni ABC-be, ahol szerettem volna Borsodi Friss Zero citromos, valamint Soproni Zéró narancs és Soproni Zéró citrom alkoholmentes söröket vásárolni, azonban az eladó közölte velem, hogy nem adhatja ki a söröket, mivel azok szerinte 0,02% azaz 2 tízezrelék alkoholt tartalmaznak, és 22:00 után a helyi rendelet értelmében nem árusíthatnak alkohol tartalmú terméket, de menjek át a szemközti Nemzeti dohányboltba, mert ott kiadhatnak alkoholt. Szóltam az eladónak, hogy nagy betűkkel olvasható a borsodis dobozon, hogy alkoholmentes, a Soproninak pedig az összetevők résznél megnézheti, hogy az áll ott, alkoholmentes, de ő ezek után is ragaszkodott hozzá, hogy akkor is van benne alkohol, és ebben a többi eladó is megerősítette.

Olvasson tovább!

Drága modellre cserélte a Sony egyforintos telefonját

2013.08.01. 15:50 | jackyll | 219 komment

Naiv ügyfél lepottyantotta 1 forintért vásárolt Sony telefonját, ami ezután beragadt a szokásos 3 hónapos szervizkörbe (1. kör szoftverfrissítés, 2. kör részleges javítás, 3. kör alkatrészcsere), de még ekkor sem sikerült összerakniuk tökéletesen, ezért már másodszor fenyegetőzött fogyasztóvédelemmel.

Megosztanék egy vicces sztoryt bár én voltam a hibás, a rendszer ostobaságát kihasználva én jöttem ki győztesen. Tavaly vettem egy akciós, egy forintos telefont. Amit idén márciusban leejtettem és amiben így eltört a wifi de úgy, hogy még az előlap is elállt. A telefon még garanciás volt és mivel sehol nem találtam olyat leírva, hogy nem lehet, ezért garanciával bevittem a szolgáltatómhoz amit annak rendje és módja szerint elküldtek a sony gyárnak. 1 hónappal később kapom az smst, hogy kész a telefonom. Bementem érte ahol egy A4 es lap kíséretében vissza adták a telefont melyre az volt írva hogy teljesen megfelelően működik. Ránézésre láttam, hogy még mindig eláll az előlap ezért bekapcsoltam, és egy egyszerű szoftver frissítést hajtottak rajta végre.

Olvasson tovább!

Nemzeti Dohányadék éjjel-nappal

2013.08.01. 13:42 | jackyll | 67 komment

nemzetidohanyadek.jpgGyörgy az őskommunista hiánygazdaság apokalipszisében találta magát váratlanul, amikor éjfél után indult  cigarattát vételezni Budapest szívében. A környékén egyetlen nonsztop trafik volt, ahol viszont annyira leltáraztak, hogy egy dobozzal nem tudtak kiadni:

Szinte mindennapi a történet, ezért is fájó. Ma, 2013 07.31-én fél egykor, gondoltam vételezek egy doboz cigarettát. A Mikszáth térnél élek, ismerem a viszonyokat, tudom, hogy hol lehet hozzájutni a dobozhoz. A Mikszáth téren lévő bolt már bezárt, a következő desztináció a Kálvin téren lévő egység. Odaérvén látom, hogy ma technikai okok miatt zárva van, nyitás kb. 3-kor. Nem zavartatom magam, csak rákérdezek, az éjjel-nappali bolt talán tud valamit adni. Kopogás után a kihajoló srác megerősíti a kiírást, leltár van. Ezt alátámasztja a rendezetlen boltbelső is. "Hova menjek" kérdezem méltatlankodva. "A Kálvinon van bolt" mondja. Rendben.

Olvasson tovább!

Elszabadultak a génmanipulált dinnyék a Tescóban

2013.08.01. 12:10 | jackyll | 46 komment

tescofinestdinnye1.jpgPittának múltkor sikerült sós dinnyét vásárolnia a Tescóban, de a legutóbbi felhozatal is elég furcsán néz ki:

Tegye fel a kezét aki Tescoban vett már ehető dinnyét! Idén másodszorra próbálkoztam vele, de nem sikerült. Elsőnek külföldit vettem pár hete. Annak a közepe jó volt, a magok környékén furcsa ízű, majd a héj környékén SÓS! Most magyar "telizöld" dinnyével próbálkoztunk (ami nem is a dömpingáras), de azt hiszem maradok a zöldségesünknél. Ugyan másfélszer annyiba kerül a dinnye, de MEG LEHET ENNI!

Olvasson tovább!

Miért nem a károsultaknak szedi a pénzt a Fogyasztóvédelem?

2013.08.01. 10:44 | jackyll | 49 komment

Dorináék tavaly karácsony után repültek volna haza Londonba, de a Ryanair beiktatott nekik egy 6 órás várakozást. Panaszukat simán elhajtották azzal, hogy a repülőgép meghibásodása rajtuk kívülálló tényező, ezért nem fizetnek. Erre a levelükre csak faxon lehetett válaszolni, de sikerült, mondjuk hiába, másodjára sem fizettek. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 4 hónap alatt kiderítette, hogy nekik van igazuk, de kártérítést akkor sem kapnak. Az állam viszont behajtott 800 ezer forintot bírság formájában. Hogy mi? Ha egy konkrét fogyasztói panasz kapcsán megbírságolnak egy céget, akkor miért nem a károsultak kapják a pénzt, miért az állam? Bónusz: a Békéltető Testület annak ellenére nem hajlandó lefolytatni nélküle a tárgyalást, hogy közölte velük, hogy külföldön él, és nyugodtan csapassák.

Tavaly Karácsonykor hazalátogattunk London – Stansted reptérről a Ryanair légitársasággal Magyarországra. A visszaút 2012. december 30-án a hajnali járattal volt esedékes ugyanerre a repülőtérre, ugyanezzel a légitársasággal. A Liszt Ferenc repülőtérre érkezve sehol sem láttuk jelét a késésnek, így a legnagyobb nyugalommal adtuk fel a poggyászunkat és mentünk a biztonsági ellenőrzés felé. Elbúcsúztunk a testvéremtől, majd kezdetét vette a szokásos procedúra, amin emlékeim szerint 20-30 perc alatt sikeresen át is estünk. Ezt követően kerestük a kaput, ahova mennünk kellett volna a géphez és akkor ért minket a sokk: 6 órát késik a repülőgép, vagyis ha átszámolom, akkor fogunk felszállni, amikor már az angliai otthonunkban kellene megérkeznünk. Visszamenni ugye már nem tudtunk, így a testvéremet hiába hívtam volna vissza, hogy vigyen minket vissza, ezért nem maradt más, csak a várakozás. A 6 óra alatt sehonnan sem kaptunk semmiféle információt a jogainkról, lehetőségeinkről, nem léttunk ryanaires dolgozókat, ahogy felvilágosították volna az utasokat, vagy ételt, italt osztottak volna és e-mailben is késve érkezett az információ, egész pontosan a 6 órás várakozást követően, amikor felszállt a gép (Angol idő szerint 11:48 perckor kaptam meg a levelet, ami magyar idő szerint 12:48) . Ezt a természetesen már csak Angliában olvastam el, így ekkor kerültünk tisztába a jogainkkal, amit már nem tudtunk volna érvényesíteni.

Olvasson tovább!

Extreme Digital vs nagyvállalati ügyfél

2013.08.01. 09:36 | jackyll | 81 komment

Úgy látszik az Extreme Digitalnál nem kivételeznek a többmilliós megrendelésekkel sem, mindenki pont ugyanazt a fogalom nélküli ügyfélszolgálatot kapja. Naiv ügyfélék egy megakadt rendelés kapcsén eljutottak arra a pontra, amikor kénytelenek voltak a Fogyasztóvédelemhez fordulni, amire kaptak egy új key account maganagert. Nem a beígért időben szállítottak, kimaradt cucc, amit nem hoztak egy hónapig, aztán amit cserélni kellett, abból is kimaradtak dolgok. Mindezt hiábavaló telefonálgatás és emailezés övezte:

Egy norvég tulajdonú multinacionális cég magyarországi leányvállalatánál dolgozom. Cégünk nagy értékű elektronikai eszközöket rendelt az Extreme Digital nevű cégtől. Álmunkban sem gondoltuk volna, hogy annak ellenére, hogy az Extreme Digital kiemelt ügyfelei vagyunk és több millió forint értékben rendeltük meg tőlük az eszközöket, szó szerint meg kell harcolnunk azért, hogy a megrendelt termékeket megkapjuk.

A történet akkor kezdődött, amikor az első szállítást este 18 óra utánra kértük, mivel az irodaház szabályzata csak a 18 óra utáni teherszállítást teszi lehetővé, és a futárszolgálat délután 2-kor telefonált, hogy itt vannak és meghozták az árut. Ismét elmondtuk, hogy nem tudjuk átvenni, mert nem jöhetnek be az épületbe és kértük őket, hogy jöjjenek 18 h után. Kollégám aznap este 20h-ig várta őket az irodában, de nem érkeztek meg, valamint telefonon sem jelezték, hogy nem jönnek.

Olvasson tovább!