Mátyás sikeresen kiválasztotta az egyik legdrágább Logitech billentyűzetet, ami a számítástechnika ezoterikus misztikuma miatt néhány gépen működik rögtön bekapcsolás után, néhány gépen csak amikor beindul a Windows. A Logitechnél fogalmuk sincs, miért van ez így. Ha sikerülne a szerviz-bolt-gyártó között egyeztetni, talán 2 hónap után kaphat egy másik típust cserébe:
Azért írom le a történetet, hogy mindenki 2x gondolja meg mit és hol vásárol. Addig amíg az ember pénzt költ, addig az ügymenet gyors, és zökkenőmentes, de ahogy probléma merül fel a termék minőségét illetően, fény derül, hogy is állnak a boltok és a forgalmazók a vásárlókhoz.
A történet 2013.10.30.-án kezdődött, amikor megrendeltem egy [B]Logitech G510[/B]-es billentyűzetet a [B]PC Land[/B] webshopjából bruttó 38.277ft értékben. A rendeléstől számítva már másnap átvehettem a billentyűzetet, amit elsősorban elégedett Logitech felhasználóként (jelenleg Logitech G35 headset + Logitech G9x egér) azért választottam, mert a Logitech G15-ös billentyűzetem után (ami hibátlanul működött) mindenképpen LCD kijelzős modellben gondolkodtam. Hazahoztam, elkezdtem használni, és pár nap után azt vettem észre, hogy a billentyűzettel nem tudok belépni sem a BIOS-ba, se a boot menübe, mivel csak Windows betöltődése után működik.Mindennel próbálkoztam, firmware-t is frissítettem, de semmi érdemi megoldást nem találtam. A Google viszont igen sok "boot problem" bejegyzést kidobott, ami elég ijesztő volt. Sokat agyaltam mi legyen, vettem egy olcsó másodlagos billentyűzetet, amivel működik ez a funkció, és kezdtem beletörődni, hogy ez van, és két billentyűzetet kell használnom ha azt akarom hogy 100% elérjem a funkciókat.
Ismét eltelt pár nap, és egyre idegesebb lettem, végül úgy döntöttem, felveszem telefonon a Logitech technikai támogatással a kapcsolatot. Nyugodt voltam, hiszen az eddigi tapasztalataim alapján a Logitech garanciája és nagyvonalúsága minden termék gyártóját maga mögé utasította. Többek között ezért is voltam hajlandó a termékeiért felárat fizetni, mert más opció mindig volt de a garanciáztatás és a vásárlókhoz való hozzáállás mindig is prioritást élvezett nálam, ha döntést kellett hoznom, melyik gyártó termékét válasszam.
A Logitech ügyfélszolgálatával hosszasan beszélgettem, többször is, mi lenne a leggyorsabb módja a probléma orvoslásának. Az ottani beszélgetéseinket rögzítették, tehát nyoma van, hogy beszéltem velük, és hogy miről. A nem szó szerinti tényállás az volt, hogy tudnak erről a problémáról, de mivel az alaplapok nagyobb százelékával működik, mint amennyivel nem, így ezzel a problémával nem foglalkoztak (vicc kategória), hivatkozva arra, hogy az új alaplapokkal áll fenn a probléma, és ez nem a billentyűzet hibája. Arra a kérdésre, hogy akkor az előző Logitech G15 billentyűzetem miért működött hibamentesen ezzel az alaplappal, az volt a válasz: "Nem tudom uram." :((( Azt tanácsolták, vigyem vissza a PC Land-ba, és érvényesítsem a garanciát. Azt is közölték, ha probléma merülne fel, majd kitalálnak valamit, és ez azért megnyugtatott.
Meg is történt a billentyűzet visszavitele november 11.-én délután, ahol a garanciális ügymenettel foglalkozó PC Land munkatársa tapasztalta a hibát, amit írásba is foglaltak, miszerint 7-ből 3 gépen nem működik a boot funkció alatti működés. Még azt is hozzátette, hogy az olcsóbb alaplapokkal működött, a drágább és minőségi darabokkal viszont nem. Felvették garanciális ügymenetre, amit a [B]FIXIT Hungary Kft[/B] fog elbírálni, mint hivatalos Logitech szerviz. A PC Landnál azt ígérték, hogy a november 11.-i héten, péntekkel bezárólag már lesz információ arról mi lesz az ügy végkimenetele, hozzátéve, mennyivel jobban járok így mintha elálltam volna a vásárlástól, mert ez a gyorsabb ügymenet.
Csütörtökön ismét beszéltem velük, van e valami fejlemény, de semmit sem tudtak mondani. Ezen a ponton már nem arról volt szó, hogy lesz infó a héten, hanem hogy ők nem tudják felvenni a kontaktot a FIXIT Hungary Kft-vel, és ha fejlemény van, szólnak. Említettem nekik a Logitech-kel telefonon folytatott beszélgetésemet, miszerint tisztában vannak ezzel a hibával. Erre az volt a válasz kérjek írásos szakvéleményt erről mert így gyorsabb lesz. Ide-oda pattogtatták azt a bizonyos labdát. A Logitech ügyfélszolgálat azt mondta menjek a bolthoz, a bolt pedig azt, hogy menjek a Logitech-hez illetve a FIXIT Hungary Kft-hez. Kértem a Logitechet akkor adjanak egy papírt, amit elviszek a PC Landhoz, és visszakapom a pénzt. Áhh ilyet ők nem tudnak, mert nem tőlük vettem. Ők csak a saját eladott példányaik ügyében tudnak eljárni, és menjek oda ahol vettem. A boltot hiába hiába kértem, sürgessük már meg egy kicsit az elbírálást, elvégre csak egy 8-10 napos zsír új billentyűzetről van szó ami közel 40e forint volt, és hátha számít ha a szerviznek odaszólnak. Válasz: Telefonon nem elérhetőek, nem tudják velük a kapcsolatot felvenni.
Mára elfogyott a türelmem, mert 1 hete adtam le, és még infó sincs arról mi lesz a továbbiakban. Először a PC Landdal beszéltem, már más stílusban ahogy eddig. Nem jutottam előrébb, majd a kezembe vettem a dolgokat. Érdekes módon találtam számot az "elérhetetlen" FIXIT Kft-hez. Ott azt mondták, a billentyűzet még nem érkezett meg hozzájuk, és mondjak egy csomagszámot. Visszakérdeztem, hogy ez hogy lehet, amikor a PC Landtól szerdán elvitte a futár, és csütörtökre a (PC Land szerint) meg is érkezett. Hívjam fel a miskolci szervizt, de a csomagszám kelleni fog. Felhívtam a PC Landot, de azt mondták nekik nincs csomagszámuk, fogalmuk sincs melyik csomagban lett feladva. Nekik csak RMA számuk van, amit én ekkor már tudtam, mert a budapesti FIXIT megadta.
Felhívtam a miskolci FIXIT-et, bediktáltam az RMA számot, ahol u.a. mondták: "a termék még nem érkezett meg". Amikor megjegyeztem, hogy ez hogy lehet, amikor csütörtökre meg kellett hogy érkezzen, azt a választ kaptam:
"Lehet itt van a hátam mögötti csomagok egyikében, de nem tudom megnézni. Lehet hogy itt van, nem tudom megmondani".
Eltelt 1 hét, és még azt sem tudták megmondani ott van e vagy nincs. Egyelőre itt tart az ügymenet, és jövök update-tel ha van fejlemény az ügyben.
[B]2013.11.26.[/B] Update:
Halad az ügy, de az már kiderült, hogy a FixIT próbál korrekt lenni. A PC Land a "rohadt alma" az ügymenetben.Azt ígérte a PC Land, ha kapnak új bontatlan cserét, visszaadják a pénzt. Mára ezt simán letagadták, és ha a FixIT új G510-et küld, akkor ők nem tudnak mit tenni, azt kapom, és azt kell használnom.
Persze beadhatom megint gariba, és megint 2-3 hétig utána semmi, és megint én szívom meg, holott megígérték a pénz visszafizetését új, bontatlan termék esetén. Még engem próbáltak meg kioktatni, 2 hét után miért kerülöm meg őket, és hívom fel a FixIT-et. Azt válaszoltam, azért, mert ti nem tudjátok felhívni, fostok bele, holott kb. annyiból tartott volna felhívni őket, mint nekem, hogy áll az ügymenet.
A PC Land egy PDF formátumú email-ben küldött levelet vár a FixIT-től, és ebben az esetben adják vissza a pénzt, miután a nagyker-nek továbbították, és rendezték velük az anyagiakat. A FixIT viszont nem tud adni ilyen papírt, vagy cserélik termék azonosan, vagy más termékre levásárolható. :U
FixIT-es Logi garanciáztató felhívja a PC Land-ot, és utána visszahív. Ezt várom. Komolyan mondom vicc ez az egész. :(((
2013.12. Update:
A PC Land küldött egy email-t hogy megérkezett hozzájuk az új G510-es billentyűzet, és át lehet venni. Felhívtam a Logitech ügyfélszolgálatot, hogy én nem szeretném átvenni, mik a lehetőségeim. Megbeszéltük, hogy választhatok más terméket, de még a központtal is jóvá kell hagyatni az ügymenetet. Én a G19s-t és a G710+ jelöltem meg, amire pár nap után meg is jött a válasz, hogy kicserélik bármelyikre. Boldog voltam, hogy sínen van az ügy, és milyen korrekt a Logitech.
Elmondta a Logitech az ügymenetet, hogy megigényelték a G510 elszállítását, majd a PC Landnak ezt vissza kell igazolni, ezután elmegy érte a futár, és miután beérkezett hozzájuk, utána küldik a G710+ billentyűzetet, amit a PC Landba átvehetek. Kérdeztem, hogy ez mégis mikor lesz, amire azt a választ kaptam, hogy a PC Landnak 30 napja van visszaküldeni, de biztos nekik is az az érdekük, minél előbb lebonyolítsuk a cserét, így december vége, január elejét mondták amikor átvehetem a 1,5-2 hónapja kezdődött "ügyintézett" cserét.
Dec végén felhívtam a Logitechet, mi a fejlemény, és innentől lett ismét zavaros az ügy. Azt mondták, megigényelték a cserét, de a PC Land még nem küldte vissza. Ezek után PC Land felhív, főnököt a telefonhoz kér, és megkérdeztem, ugyan már miért nem történt semmi 2 hét alatt a részükről. Válasz: "Nem kaptunk ilyen jellegű levelet" (átnézte a postafiókokat a telefonbeszélgetés alatt). Azt javasolta, kérdezzem meg a Logitech-et, melyik email címre küldték. Logitech visszahív, email címet egyeztettünk, ki a kapcsolattartó, de hiába hívtam vissza a PC Land-ot se a szerviz, se a bolt nem vette fel a telefont pedig non-stop hívogattam őket...Nincs más. Be kell mennem személyesen.
Dec 30.-án munka előtt a PC Land felé kanyarodtam. A Főnököt kértem. Válasz: "Milyen ügyben?" Elmondtam, hogy beszéltem vele telefonon, és hogy miről van szó. Válasz: "Ez a garanciális részlegre tartozik". Ki is jött egy alkalmazott, aki közölte, azért nincs előrelépés az ügyben, mert a Logitech még nem küldte ki a csere billentyűzetet (valószínűsítem, hogy meglett a levél). Mondtam neki, hogy ez tök jó, mert a Logitech azt várja, hogy visszaküldjék a G510-et, a PC Land meg azt, hogy küldje a csere billentyűzetet a Logitech. Remek. Felhívtam 30.-án délután a Logitech ügyfélszolgálatot, elmondtam, hogy ez így nagyon nem jó, mert egymásra várnak, és nincs előrelépés az ügyben. Annyit mondtak az ő részükről minden hivatalos, de ha kérem elküldik még egyszer az elszállítással kapcsolatos levelet. Megkérdeztem tőlük, ha jogi útra terelem a dolgot, nekik sem biztos, hogy jó lesz, hiába a PC Land a "sáros" és tényleg szükség van e erre, mert nem nagyon marad más lehetőségem. A válasz az volt, nyugodtan terelhetem jogi útra, ők többet nem tudnak tenni, és nem fog hátrányuk származni belőle illetve nem fognak belekeveredni ha esetleg így alakulna. Most ott tart a dolog 1,5 hónap után, hogy elküldték még egyszer ezt a kérelmet, és várják hogy a PC Land visszaküldje nekik a G510-et, a PC Land meg azt, hogy küldje a Logitech a csere G710+-t. Erre mondják azt hogy patt helyzet.
A január 6.-i héten ismét fel fogom hívni a Logitech-et hogy most akkor ilyenkor mi van. Sajnos lesz ebből még update a dolgok jelenlegi állása szerint.
BÚÉK nekem 2014-ben. Jól kezdődik az újév.
UPDATE 02/03: Hepiend:
Január 10. körül beszéltem a Logitech ügyfélszolgálattal, ahol közölték, hogy a PC Land még mindig nem reagált semmire. Abban maradtunk, ha nem történik semmi hét elejéig, akkor átveszem a csere G510-et, és a Logitech hozzám küldi ki a UPS-es futárt, a PC Land-ot kihagyva. Vártam, szerdán telefonáltam, ahol közölték, hogy sínen van a dolog, és visszaért a központba a G510, és küldik a boltnak a G710+-t. a PC Land-nak sikerült 1,5 hónap után megérteni, mi a teendője, és amit többször kért a Logitech.
Az ügy további említésre méltó történése, hogy a bolthoz délelőtt 10.30 környékén érkezett meg a G710+, amiről én úgy értesültem délután 15.30 környékén, hogy felhívtam a Logitech Ügyfélszolgálatot, mert az általuk megadott csütörtöki nap is veszélybe került az átvételt illetően. Itt mondták, hogy megérkezett a boltba a billentyűzet már 10.30-kor..."Nem értesített a bolt?" Nagyon nem.
Elmentem, átvettem, hazahoztam. Amíg el nem felejtem. Tökéletesen működik boot alatt.
Ezúton is köszönöm a Logitech segítségét, és azt, hogy a problémámat kiemelt fontosságú ügyként kezelték.
Azt azért hozzátenném végszóként, ha nem vagyok ennyire rámenős az ügyben, valószínű elsikkadt volna, és most lenne egy csere G510 billentyűzetem, ami továbbra sem működik megfelelően.
Ugyanakkor tisztában vagyok azzal is, hogy a Logitech-nél egyedi elbírálás alá került az ügyem, tehát nem volt kötelességük ilyen formában kártalanítani.
Köszönet a Logitech-nek, és Logitech ügyfélszolgálaton dolgozó kapcsolattartómnak (Botond) hogy az ügy még ha nem is volt gyors lefolyású, de pozitívan zárult!
Az utolsó 100 komment: